آموزش و نگهداری

چگونه کویل های کندانسور یخچال فریزر را تمیز کنیم؟

یک نفر در حال تمیز کردن کویل های کندانسور یخچال فریزر

4

30 دقیقه

یخچال فریزر یکی از لوازم ضروری در هر منزلی است که نگهداری صحیح از آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. برای اینکه یخچال فریزر شما همیشه خنک بماند و راندمان بالایی داشته باشد، باید به تمیز نگه داشتن کویل های کندانسور یخچال فریزر توجه ویژه ای داشته باشید. زیرا این کار باعث افزایش طول عمر دستگاه می شود. کویل های کندانسور به شکل مارپیچی طراحی شده اند و گاز مبرد که وظیفه ی آن خنک نگه داشتن محفظه داخلی یخچال فریزر است، در داخل این کویل ها جریان دارد. زمانی که کویل ها با گرد و غبار مسدود می شوند، نمی توانند وظیفه ی خود را به درستی انجام دهند. تمیز کردن کویل های یخچال فریزر باعث می شود که دستگاه بدون مصرف برق اضافی عملکرد درست خود را حفظ کند.

ما در این مقاله قصد داریم به شما توضیح دهیم که چگونه کویل های کندانسور یخچال فریزر خود را به درستی تمیز کنید.

ابزارها

  • ماسک
  • جارو برقی
  • فرچه

مرحله 1: پیدا کردن محل قرارگیری کویل های کندانسور

محل قرارگیری کویل های کندانسور در یخچال فریزرهای مختلف

محل قرارگیری کویل های کندانسور در یخچال فریزرهای مختلف

محل قرارگیری کویل های کندانسور در یخچال فریزرهای مختلف، متفاوت است. اما بطور کلی این کویل ها در محل هایی مانند قسمت جلویی و پایین یا پشت دستگاه تعبیه می شوند. اگر کویل های کندانسور در جلوی دستگاه قرار داشته باشند، در قسمت پایینی یخچال فریزر یک پنل محافظ وجود دارد که با برداشتن آن کویل ها قابل مشاهده خواهند بود. اگر کویل های کندانسور در پشت یخچال فریزر قرار داشته باشند، ممکن است روی آن ها با یک پنل محافظ پوشانده شده باشد، در غیر این صورت در پشت دستگاه قابل مشاهده هستند. اما اگر دارای محافظ باشند، باید پنل پشتی و پایینی یخچال فریزر را که پیچ های آن معمولا با پیچ گوشتی چهار سو باز می شوند را از دستگاه جدا کنید تا بتوانید به کویل های کندانسور دسترسی پیدا کنید.
نکته:
قبل از شروع کار تمیز کردن کویل های کندانسور یخچال فریزر، دستگاه را از برق بکشید.
نکته:
فراموش نکنید که قبل از تمیز کردن کویل های کندانسور یخچال فریزر برای حفاظت از خود در برابر تنفس گرد و غبار، از ماسک استفاده کنید.
نکته:
اگر کویل های کندانسور یخچال فریزر شما در پشت دستگاه قرار دارد و به وسیله یک پنل محافظت می شود، گرد و غبار روی پنل را قبل از درآوردن آن، با جارو برقی تمیز کنید.

مرحله 2: استفاده از جارو برقی جهت تمیز کردن کویل های کندانسور

یک نفر برای تمیز کردن کویل های کندانسور یخچال فریزر از سر فرچه ای جارو برقی استفاده می کند

استفاده از سر فرچه ای جارو برقی جهت تمیز کردن کویل های کندانسور یخچال فریزر

بعد از این که به کویل های کندانسور یخچال فریزر خود دسترسی پیدا کردید، با استفاده از یک جارو برقی با سر فرچه ای، تمام گرد و غبارهای روی کویل های کندانسور را تمیز کنید. همچنین توصیه می شود تا جایی که می توانید گرد و خاک های موجود در پشت و زیر یخچال فریزر را نیز تمیز کنید. در صورتی که خودتان قادر به تمیز کردن کویل های یخچال فریزر نیستید، می توانید از متخصص تعمیر یخچال فریزر کمک بگیرید.
نکته:
می توانید برای تمیز کردن گوشه ها و سوراخ های یخچال فریزر از لوله ی باریک جارو برقی استفاده کنید.

مرحله 3: استفاده از فرچه جهت تمیز کردن کویل های کندانسور

یک نفر در حال برس کشیدن کویل های کندانسور یخچال فریزر

برس کشیدن کویل های کندانسور یخچال فریزر

با استفاده از فرچه کویل های کندانسور و بخش های دیگر یخچال فریزر را تمیز کنید. این کار باعث می شود که گرد و غبارهای گیر کرده در لابه لای کویل ها و بخش های مختلف، شل شده و به راحتی تمیز شوند.
نکته:
استفاده از انواع فرچه ها از جمله فرچه های نازک و بلند برای بهتر تمیز شدن کویل های کندانسور در این مرحله توصیه می شود.

مرحله 4: استفاده مجدد از جارو برقی

یک نفر با جارو برقی در حال تمیز کردن گرد و غبار کویل های یخچال فریزر

تمیز کردن گرد و غبار کویل های کندانسور یخچال فریزر با جارو برقی

بعد از برس زدن کویل های کندانسور یخچال فریزر، بار دیگر با استفاده از جارو برقی ذرات گرد و غباری که با فرچه شل شده اند را تمیز کنید. همچنین کف یخچال فریزر، اطراف پایه ها و زمین محل قرارگیری دستگاه را با دقت جارو بکشید تا هیچ گرد و غباری اطراف کندانسور باقی نماند. بعد از تمیز شدن کویل ها می توانید یخچال فریزر را دوباره به برق وصل کرده و آن را به جای خود در کنار دیوار برگردانید.
نکته:
اگر پنل یخچال فریزر را در مراحل قبلی باز کرده اید، قبل از برگرداندن آن روی دستگاه، آن را کاملا تمیز کنید.
بعد از گذشت 24 ساعت اثرات جادویی تمیز کردن کویل های کندانسور یخچال فریزر را مشاهده خواهید کرد، بطوریکه عملکرد یخچال فریزر شما افزایش قابل توجهی خواهد داشت. اما در صورتی که عملکرد یخچال فریزر بعد از تمیز کردن کویل ها بهبود نیافت، می توانید با یکی از مراکز تعمیرات تخصصی لوازم خانگی تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *