آموزش و نگهداری

چگونه صفحه شیشه ای اجاق گاز برقی را بدون خراشیدگی تمیز کنیم؟

تمیز کردن رویه شیشه ای اجاق گاز

اجاق گازهای برقی با صفحه شیشه ای یکی از محبوب ترین نوع اجاق ها هستند. تمیز نگه داشتن این اجاق گازها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. اگر شما هم یک اجاق گاز برقی شیشه ای در آشپزخانه ی خود دارید و این سوال برایتان پیش آمده است که چگونه صفحه شیشه ای اجاق گاز را بدون خراشیدگی تمیز کنیم؟ در ادامه ی مقاله با ما همراه باشید. ما در این مقاله مراحل تمیز کردن اجاق گاز شیشه ای بدون خراشیدگی را به شما توضیح می دهیم.

اهمیت تمیز کردن صفحه شیشه ای اجاق گاز برقی

تمیز کردن اجاق گاز شیشه ای فقط منحصر به زیبایی و جذابیت ظاهری آن نیست، بلکه این کار برای محافظت از اجاق گاز در برابر خراشیدگی و عملکرد بهینه ی اجاق گاز می باشد.

برای تمیز کردن صفحه شیشه ای اجاق گاز برقی بدون خراشیدگی در ابتدا باید ابزار و پاک کننده های مورد نیاز را تهیه کنید. سپس مراحل توضیح داده شده در این مقاله را اجرا کنید تا کار به درستی انجام شود.

اخطار: قبل از شروع به تمیز کردن صفحه شیشه ای اجاق گاز باید منتظر بمانید تا اجاق گاز شما کاملا خنک شود تا دچار سوختگی نشوید.

مواد مورد نیاز 

  • دستکش
  • صابون مایع ظرفشویی
  • جوش شیرین
  • دستمال حوله ای آشپزخانه
  • اسفنج/ پارچه ی نرم
  • دستمال میکروفایبر یا براق کننده
  • کاسه ای از آب گرم
یک نفر با دستمال حوله ای در حال تمیز کردن رویه ی شیشه ای اجاق گاز

تمیز کردن صفحه شیشه ای اجاق گاز برقی برای کارکرد درست آن ضروری است

مراحل تمیز کردن صفحه شیشه ای اجاق گاز برقی

در ادامه ی مقاله مراحل تمیز کردن صفحه شیشه ای اجاق گاز بدون خراشیدگی را توضیح می دهیم. در صورتی که سطح شیشه ای اجاق گاز شما نیاز به تعمیر داشته باشد، می توانید از متخصص تعمیر اجاق گاز کمک بگیرید.

1- پاشیدن جوش شیرین روی سطح شیشه ای اجاق گاز

اولین مرحله برای تمیز کردن صفحه شیشه ای اجاق گاز این است که روی سطح شیشه ای اجاق گاز جوش شیرین بپاشید. اگر زباله ای روی اجاق گاز وجود دارد، ابتدا آن را با دستمال کاغذی از روی سطح اجاق کنید. حوله ی آشپزخانه را در یک کاسه ی آب داغ قرار دهید تا کاملا خیس بخورد، بعد آن را کنار بگذارید.

جوش شیرین قدرت بسیار زیادی در تمیز کردن چربی های صفحه شیشه ای اجاق گاز برقی دارد. از این رو توصیه می کنیم که یک لایه از جوش شیرین را بر روی سطح شیشه ای بپاشید تا تمام سطح را پوشش دهد.

یک نفر در حال پاشیدن جوش شیرین بر روی سطح شیشه ای اجاق گاز

برای تمیز کردن سطح شیشه ای اجاق گاز برقی باید سطح را با جوش شیرین بپوشانید

2- پوشاندن سطح شیشه ای اجاق گاز برقی با حوله ی داغ

نکته ای که در تمیز کردن صفحه شیشه ای اجاق گاز برقی بدون خراشیدگی باید به آن توجه کنید این است که از حوله ی آشپزخانه که در آب داغ قرار داده اید، استفاده کنید. زمانی که حوله ی داغ را روی جوش شیرین می کشید، سطح اجاق گاز برقی بخار شده و قدرت تمیز کنندگی جوش شیرین چند برابر می شود. بسته به شدت کثیفی اجاق گاز برقی، اجازه دهید سطح اجاق گاز به مدت 15 الی 30 دقیقه به همین شکل باقی بماند.

یک نفر در حال کشیدن دستمال خارج شده از آب داغ بر روی سطح شیشه ای اجاق گاز و منتظر ماندن تا 15 دقیقه

بخارپز کردن سطح شیشه ای اجاق گاز برقی به مدت 15 الی 30 دقیقه برای تمیز کردن آن

3- پاک کردن صفحه شیشه ای اجاق گاز برقی با حوله

در سومین مرحله از تمیز کردن صفحه شیشه ای اجاق گاز برقی بدون خراشیدگی، بعد از اینکه بخار و جوش شیرین ذرات غذا و چربی های صفحه شیشه ای اجاق گاز برقی را شل کردند، می توانید صفحه را با استفاده از حوله های داغ تمیز کنید. برای به دام انداختن زباله ها در حوله داغ، سطح اجاق گاز برقی را به صورت الگوی مارپیچی تمیز کنید.

یک نفر با دستمال حوله ای در حال پاک کردن سطح شیشه ای اجاق گاز

استفاده از دستمال حوله ای برای تمیز کردن چربی ها و زباله های شل شده از روی سطح شیشه ای اجاق گاز برقی

4- تمیز کردن صفحه شیشه ای اجاق گاز برقی با پارچه ی نرم

در مرحله چهار تمیز کردن صفحه شیشه ای اجاق گاز برقی بدون خراشیدگی، با استفاده از اسفنج مرطوب یا پارچه ی نرم سطح اجاق گاز را تمیز کنید، تا باقی مانده ی ذرات غذا، جوش شیرین و تمام کثیفی ها از بین برود. در صورت نیاز به سرویس سطح شیشه ای اجاق گاز می توانید با یکی از مراکز تعمیرات تخصصی لوازم خانگی تماس بگیرید.

یک نفر در حال پاک کردن رویه ی شیشه ای اجاق گاز با دستمال نرم

استفاده از دستمال نرم برای تمیز کردن صفحه شیشه ای اجاق گاز برقی برای از بین بردن باقی مانده ی ذرات غذا و کثیفی ها

5- استفاده از دستمال میکروفایبر برای تمیز کردن صفحه شیشه ای اجاق گاز برقی

بعد از تمیز کردن سطح شیشه ای اجاق گاز برقی از هرنوع آلودگی و زباله، وقت آن رسیده است که با استفاده از یک دستمال میکروفایبر یا پارچه ی نرم و خشک دیگر صفحه شیشه ای را صاف کرده و درخشندگی و براق بودن را به آن برگردانید.

حال که با تمیز کردن صفحه شیشه ای اجاق گاز برقی آشنا شدید، قبل از شروع آشپزی می توانید سطح اجاق گاز را تمیز کرده و از درخشندگی آن لذت ببرید. برای اطمینان از عملکرد درست اجاق گاز برقی بعد از هر بار استفاده بهتر است سطح آن را تمیز کنید.

یک نفر دستکش به دست در حال برق انداختن سطح شیشه ای اجاق گاز با دستمال میکروفایبر

پاک کردن سطح شیشه ای اجاق گاز برقی با دستمال میکروفایبر برای برق انداختن سطح اجاق گاز

سخن پایانی

ما در این مقاله مراحل تمیز کردن صفحه شیشه ای اجاق گاز بدون خراشیدگی را به شما توضیح دادیم. امیدواریم با مطالعه ی این مقاله بتوانید سطح اجاق گاز را به راحتی تمیز کرده و از آشپزی نهایت لذت را ببرید.

در صورتی که سطح شیشه ای اجاق گاز شما نیاز به تعمیر داشته باشد، می توانید از افراد متخصص در مرکز تخصصی تعمیرات لوازم خانگی داره چاره کمک بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *