آموزش و نگهداری

چگونه پره داخل آبکش یا یقه شور درام ماشین لباسشویی LG را تعویض کنیم؟

پره داخل آبکشی (یقه شور) ماشین لباسشویی ال جی

4

10 دقیقه

همه ما از پوشیدن لباس های سالم و تازه شسته شده یا پریدن روی رختخوابی که با ملحفه های تمیز و سفید پوشیده شده است، لذت می بریم و اگر لباس های مورد علاقه مان در اثر خرابی پره های داخل آبکش (یقه شور) درام ماشین لباسشویی ال جی آسیب ببینند، ناراحت خواهیم شد. پره های داخل آبکش یا یقه شور در درام ماشین لباسشویی باعث حرکت و جابجایی لباس ها از یک سمت به سمت دیگر درام، در حین چرخه شستشو می شوند. در صورت آسیب دیدگی یا شل شدن این پره ها، ممکن است لباس ها پاره شوند و آسیب ببینند و یا حتی این پره ها به خود دستگاه آسیب برسانند. در نتیجه ما تصمیم گرفتیم که در این مقاله در مورد چگونگی تعویض پره داخل آبکش (یقه شور) درام ماشین لباسشویی LG صحبت کنیم. البته توجه داشته باشید که مراحل گفته شده در این مقاله ممکن است در بعضی مدل های ماشین لباسشویی LG کمی متفاوت باشد، ولی روش کلی به همین صورت است.

ماده اولیه یا مصرفی

  • پره داخل آبکش (یقه شور) ماشین لباسشویی ال جی

ابزار

  • پیچ گوشتی دوسو

مرحله 1: بررسی اتصال پره یقه شور

شخصی در حال اشاره به زبانه های کوچک و خارهای فنری درام در پره های ماشین لباسشویی ال جی

محل قرارگیری زبانه های کوچک و خارهای فلزی درام در پره های ماشین لباسشویی ال جی

پره های درام ماشین لباسشویی LG به وسیله دو قطعه به درام متصل می شوند. اولین قطعه، زبانه های کوچکی روی پره است که در درام قفل می شوند و دومین قطعه خارهای فلزی روی درام هستند که زیر پره فشار می آورند تا از جابجایی، لغزش و هر گونه شل شدگی آن جلوگیری کنند.
نکته:
در هنگام خرید پره داخل آبکش یا یقه شور درام ماشین لباسشویی ال جی، حتما پره مناسب مدل دستگاه خود را خریداری کنید.
نکته:
لطفا قبل از شروع تعمیر مطمئن شوید که ماشین لباسشویی ال جی را خاموش کرده و از برق کشیده اید.

مرحله 2: برداشتن پره های داخل آبکش

شخصی در حال درآوردن پره های داخل آبکش درام ماشین لباسشویی ال جی

نحوه درآوردن پره های داخل آبکش درام ماشین لباسشویی ال جی

اگر زبانه های پره از یک طرف از درام جدا شده باشند، برداشتن پره بسیار ساده است. بصورتی که فقط کافی است با دست پره یقه شور را بالا ببرید و به سمت بالای خارهای فلزی بکشید تا آزاد شود. اما اگر پره شل نشده باشد، باید کمی فشار دست به آن وارد کنید. به این صورت که پره را کمی به سمت خود بکشید و سپس آن را به سمت بالا بلند کنید تا خارها آزاد شده و پره را رها کنند.

مرحله 3: تنظیم خار های فلزی درام ماشین لباسشویی LG

شخصی در حال تنظیم خار های فلزی پره های یقه شور در درام ماشین لباسشویی ال جی

تنظیم خار های فلزی پره های یقه شور در درام ماشین لباسشویی ال جی

بعد از جدا شدن پره های داخل آبکش ماشین لباسشویی ال جی، باید خارهای فلزی درون درام که زیر پره ها قرار می گیرند را به وسیله یک پیچ گوشتی دوسو در زاویه 45 درجه به سمت پشت درام، قرار دهید. این کار به خارها اجازه می دهد تا در صورت جاگذاری پره جدید، درون آن قفل شوند و از شل شدگی پره جلوگیری کنند.

مرحله 4: نصب پره های یقه شور جدید

شخصی در حال نصب پره داخل آبکش در درام ماشین لباسشویی ال جی

نحوه نصب پره داخل آبکش در درام ماشین لباسشویی ال جی

پره یقه شور جدید را روی محل پره قدیمی درون درام ماشین لباسشویی ال جی قرار داده و آن را به پایین و سپس به سمت انتهای درام فشار دهید تا صدای تق که حاکی از جا افتادن زبانه های آن است، شنیده شود. در انتهای این مرحله شما موفق خواهید شد که پره داخل آبکش یا همان یقه شور درام ماشین لباسشویی LG خود را تعویض کنید، فراموش نکنید که در صورت نیاز می توانید از داره چاره که نمایندگی تعمیرات ماشین لباسشویی ال جی است نیز مشاوره و راهنمایی دریافت کنید. توجه داشته باشید که در صورتی که در نمایشگر ماشین لباسشویی شما کد خطایی ظاهر شد، برای اطلاع از دلیل و نحوه رفع مشکل، مقاله ارورهای ماشین لباسشویی ال جی را مطالعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *