آموزش و نگهداری

چگونگی تعویض نوار درزگیر چهارچوب درب ماشین ظرفشویی بوش

نوار درزگیر چهارچوب درب ماشین ظرفشویی بوش

اگر متوجه شدید که ماشین ظرفشویی بوش شما از کنار درب آن نشتی دارد، احتمالا مشکل به دلیل خرابی یا معیوب بودن نوار لاستیکی درزگیر دور چهارچوب درب است. خوشبختانه می توانید این لاستیک را خودتان در خانه تعویض کنید، به شرطی که بدانید چه مراحلی را باید انجام دهید. در این مقاله نحوه تعویض نوار لاستیکی دور چهارچوب درب ماشین ظرفشویی بوش را به شما آموزش خواهیم داد تا بتوانید مشکل نشت آب از درب دستگاه را به راحتی برطرف کنید.

توجه داشته باشید که در واقع دو نوار درزگیر در ماشین ظرفشویی بوش وجود دارد. یک نوار درزگیر 3 طرفه که در طرف راست و چپ و بالای چهارچوب درب قرار دارد و یک نوار درزگیر دیگر که در پایین خود درب قرار دارد. این مقاله در مورد نحوه تعویض درزگیر 3 طرفه چهارچوب درب نوشته شده است. در ادامه به توضیح نحوه انجام کار تعویض لاستیک درزگیر دور چهارچوب درب ماشین ظرفشویی بوش می پردازیم.

وسایل مورد نیاز:

  • قیچی

لوازم مصرفی مورد نیاز:

  • نوار درزگیر جدید برای چهارچوب درب ماشین ظرفشویی بوش

مدت زمان انجام: 10 دقیقه

میزان سختی: 1

1. برداشتن سبدهای ماشین ظرفشویی بوش

ابتدا باید سبدهای پایین و بالایی را از داخل ماشین ظرفشویی بوش بردارید. می توانید آن ها را به سادگی از دستگاه به بیرون کشیده و کنار بگذارید.

نکته: به یاد داشته باشید که همیشه قبل از انجام هر گونه تعمیری در ماشین ظرفشویی بوش ابتدا دستگاه خود را خاموش و از برق جدا کنید.

شخصی در حال برداشتن سبدهای ماشین ظرفشویی بوش

برداشتن سبدهای ماشین ظرفشویی بوش

2. برداشتن لاستیک درزگیر قدیمی ماشین ظرفشویی بوش

بعد از برداشتن سبدها، باید لاستیک دور چهارچوب درب ماشین ظرفشویی بوش را بردارید. برای این کار گوشه ی لاستیک را در قسمت انتهایی آن بگیرید و به تدریج آن را با دست از قاب جدا کنید تا کنده شود. این کار را تا جدا شدن کامل نوار از چهارچوب درب ادامه دهید.

شخصی در حال برداشتن لاستیک درزگیر قدیمی ماشین ظرفشویی بوش

برداشتن لاستیک درزگیر قدیمی ماشین ظرفشویی بوش

3. مشخص کردن سمت صحیح نوار درزگیر جدید برای جاگذاری

قبل از جاگذاری نوار درزگیر جدید در ماشین ظرفشویی بوش، ابتدا باید سمت صحیح آن را برای نصب پیدا کنید. برای این کار اگر به انتهای نوار نگاه کنید، می توانید ببینید که لبه نوار از یک سمت به داخل کشیده شده و شیب دار است. نوار باید به گونه ای نصب شود که طرف شیب دار آن به سمت داخل دستگاه قرار بگیرد.

شخصی در حال نشان دادن سمت صحیح نوار درزگیر جدید برای جاگذاری در ماشین ظرفشویی بوش

سمت صحیح نوار درزگیر جدید برای جاگذاری در ماشین ظرفشویی بوش

4. جاگذاری نوار درزگیر جدید در دور قاب ماشین ظرفشویی بوش

برای شروع کار نصب لاستیک جدید در دور چهارچوب درب ماشین ظرفشویی بوش، از یک سمت دیواره حدود 2 سانتی متر به سمت کف دستگاه را علامت بزنید و جاگذاری نوار را از آن جا شروع کنید. نوار را داخل شیار اطراف چهارچوب یا قاب درب فشار دهید تا جا بی افتد. این کار را تا محکم شدن کل نوار درزگیر در شیار دور چهار چوب درب ادامه دهید.

شخصی در حال جاگذاری نوار درزگیر جدید در دور قاب ماشین ظرفشویی بوش

جاگذاری نوار درزگیر جدید در دور قاب ماشین ظرفشویی بوش

5. بریدن اضافه ی نوار درزگیر جدید درب

هنگامی که جاگذاری نوار درزگیر در شیار سمت راست، بالا و چپ چهارچوب درب ماشین ظرفشویی بوش به پایان رسید، حدود 2 سانتی متر از انتهای نوار را اضافه بگذارید تا بتوانید آن را مانند ابتدای نوار، کمی به سمت پایین چهارچوب درب نیز ادامه دهید. سپس اضافه نوار را با قیچی ببرید.

شخصی در حال بریدن اضافه ی نوار درزگیر جدید درب ماشین لباسشویی بوش

بریدن اضافه ی نوار درزگیر جدید درب ماشین لباسشویی بوش با فاصله 2 سانتی متر

6. برگرداندن سبدها در سر جای خود

اکنون که لاستیک جدید در چهارچوب درب ماشین ظرفشویی بوش محکم در جای خود قرار گرفته است، نوبت به سبدهای دستگاه می رسد که در سر جای قبلی خود قرار بگیرند. انجام مراحلی که گفته شد تنها کاری است که برای تعویض نوار درزگیر دور چهارچوب درب ماشین ظرفشویی بوش به آن نیاز دارید. در انتهای این مراحل، دستگاه شما دیگر از سمت درب نشتی نخواهد داشت و تعمیر ماشین ظرفشویی بوش به درستی انجام گرفته است.

شخصی در حال برگرداندن سبدهای ماشین ظرفشویی بوش در سر جای خود

برگرداندن سبدهای ماشین ظرفشویی بوش در سر جای خود

توجه داشته باشید که در صورتی که کد خطا در دستگاه شما نمایان می شود، برای رفع آن مقاله ارورهای ماشین ظرفشویی بوش و نحوه برطرف کردن آن ها را مطالعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *