تعمیرات

تعمیر ماشین ظرفشویی یا تعویض آن؟ کدام بهتر است؟

تعمیرکار در حال بررسی ماشین ظرفشویی برای تعمیر یا تعویض آن

مانند هر وسیله ی برقی دیگر، ماشین ظرفشویی نیز ممکن است با مشکل رو به رو شود. زمانی که ماشین ظرفشویی شما خراب می شود، ممکن است این سوال برایتان مطرح شود که با ماشین ظرفشویی خراب چه باید کرد؟ تعمیر ماشین ظرفشویی یا تعویض آن، کدام یک مقرون به صرفه تر خواهد بود؟

درسته که هزینه ی تعویض دستگاه های قدیمی با مدل های جدید بیشتر است، اما گاهی اوقات تعویض ماشین ظرفشویی می تواند بهترین راه حل باشد. در این مقاله قصد داریم با ارائه ی مطالبی به شما در تصمیم گیری درست درباره ی تعمیر ماشین ظرفشویی یا تعویض آن کمک کنیم. در ادامه ی مقاله ما را همراهی کنید.

ماندگاری ماشین ظرفشویی

در حالت عادی عمر ماشین ظرفشویی 7 تا 10 سال است. هنگام تصمیم گیری در مورد تعمیر ماشین ظرفشویی یا تعویض آن، حتما این موضوع را مد نظر داشته باشید. اگر فقط چند سال از سن ماشین ظرفشویی شما می گذرد و هزینه ی تعمیر آن از نصف هزینه ی تعویض آن کمتر است، بهتر است که دستگاه را تعمیر کنید.

در صورتی که هزینه ی تعمیر از نصف هزینه ی تعویض آن بیشتر باشد و عمر مفید ماشین ظرفشویی از مرز 7 تا 10 سال گذشته باشد، بهتر است که دستگاه را با یک مدل جدیدتری تعویض کنید. زمانی که یک ماشین ظرفشویی جدید می خرید، با دریافت ضمانت نامه هزینه های تعمیر دستگاه تا چند سال برای شما کمتر خواهد بود، از این رو می توان گفت مدل جدید به دلیل کاهش هزینه های عملیاتی ممکن است کارآمدتر از مدل قدیمی باشد. با گذشت زمان، ممکن است بیشتر از هزینه ای که برای خرید دستگاه پرداخت کرده اید، در هزینه های تعمیر صرفه جویی کرده و آن را پس انداز کنید.

ماشین ظرفشویی با درب باز

در حالت عادی ماندگاری و دوام ماشین ظرفشویی 7 الی 10 سال است

تصمیم گیری در مورد تعمیر یا تعویض قطعات ماشین ظرفشویی

یکی دیگر از مهم ترین مواردی که در زمان تصمیم گیری در مورد تعمیر ماشین ظرفشویی یا تعویض باید در نظر داشته باشید، قطعه یا بخشی از دستگاه است که خراب شده است. اگر بخشی از ماشین ظرفشویی مانند ظرف مایع ظرفشویی یا قفسه ی ظروف خراب شده باشد، به دلیل تعویض آسان این بخش ها، احتمالا تعویض برای شما مقرون به صرفه تر خواهد بود.

بخش هایی از ماشین ظرفشویی مانند اجزای تشکیل دهنده ی لولا روی درب یا برد کنترل اکترونیکی که نقش اساسی در عملکرد ماشین ظرفشویی دارند، هزینه ی تعویض بیشتری دارند. در چنین مواردی هم هزینه ی خود قطعه زیاد است و هم دستمزد متخصص تعمیر ماشین ظرفشویی نیز بیشتر خواهد بود.

شما می توانید با مرکز تعمیرات لوازم خانگی داره چاره تماس بگیرید و در مورد قطعه ی معیوب و هزینه ی مورد نیاز برای تعمیر آن اطلاعات دقیق تری به دست آورید.

یک خانم در کنار متخصص تعمیر ماشین ظرفشویی که در حال تعمیر دستگاه است

تصمیم گیری در مورد تعمیر یا تعویض قطعات ماشین ظرفشویی با کمک متخصص برای مصرف کننده مقرون به صرفه تر است

نگهداری از ماشین ظرفشویی

حتما شما نیز این جمله ی معروف را شنیده اید که « پیشگیری بهتر از درمان است». این جمله در مورد ماشین ظرفشویی نیز صدق می کند. نگهداری از ماشین ظرفشویی و استفاده ی درست از آن باعث می شود که دستگاه به مدت طولانی دوام بیاورد و نیازی به تعمیر یا تعویض آن نباشد.

برای افزایش طول عمر ماشین ظرفشویی اقدامات زیر را انجام دهید:

  • ماشین ظرفشویی را بیش از حد بارگیری نکنید و سعی کنید میزان بار دستگاه مطابق با استاندارد و توصیه های سازندگان دستگاه باشد.
  • قبل از باز کردن درب ماشین ظرفشویی برای اضافه کردن یا کم کردن بار، چرخه ی شستشو را متوقف کنید. در اواسط چرخه ی شستشو درب ظرفشویی را باز نکنید.
  • برای نگهداری از ماشین ظرفشویی سالیانه یک بار به صورت حرفه ای دستگاه را تمیز کنید.
یک نفر با دستکش زرد در حال تمیز کردن حرفه ای فیلتر ماشین ظرفشویی

نظافت حرفه ای ماشین ظرفشویی طول عمر دستگاه را افزایش می دهد

تماس با متخصص تعمیر ماشین ظرفشویی

اگر ماشین ظرفشویی شما دچار مشکل شده است؛ در مورد تعویض یا تعمیر دستگاه یا قطعات آن تصمیم فوری نگیرید. توصیه ی ما به شما این است که با یک شرکت معتبر تعمیرات تخصصی لوازم خانگی مانند داره چاره تماس بگیرید و با متخصص تعمیر ماشین ظرفشویی در مورد اینکه ماشین ظرفشویی شما ارزش تعمیر را دارد یا خیر؛ مشورت کنید.

مرکز تعمیرات تخصصی داره چاره یکی از مراکز معتبر در زمینه تعمیرات لوازم خانگی است. متخصصین ما در این مرکز به شما کمک می کنند راه حل مناسبی برای رفع مشکل ماشین ظرفشویی خود پیدا کنید یا در صورت نیاز دستگاه را تعویض کنید.

متخصص تعمیر ماشین ظرفشویی در حال تعمیر دستگاه

متخصص تعمیر ماشین ظرفشویی در مورد تعمیر یا تعویض دستگاه شما را راهنمایی می کند

سخن پایانی

ماشین ظرفشویی مانند تمامی وسایل برقی دیگر با گذشت زمان عملکرد درستی نخواهد داشت. در چنین شرایطی تصمیم گیری در مورد تعمیر ماشین ظرفشویی یا تعویض آن کمی دشوار است. ما در این مقاله یکسری راهنمایی هایی در رابطه با این موضوع به شما ارائه دادیم. امیدواریم با مطالعه ی این مقاله بتوانید در رابطه با تعمیر یا تعویض ظرفشویی تصمیم درستی بگیرید.

در صورت نیاز به تعمیر ماشین ظرفشویی می توانید با متخصصین ما در مرکز تخصصی تعمیرات لوازم خانگی داره چاره تماس بگیرید. متخصصین ما در کوتاه ترین زمان ممکن در محل حضور می یابند و مشکل دستگاه را برطرف می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *