تعمیرات

دلایل بوی بد یخ یخچال فریزر ال جی و نحوه ی برطرف کردن آن

بوی بد یخ یخچال فریزر ال جی

یکی از مشکلاتی که یخچال فریزر ال جی ممکن است با آن مواجه شود، بوی بد یخ این دستگاه است که می تواند بسیار آزاردهنده باشد. بوی بد یخ در یخچال فریزر ال جی علت های متعددی می تواند داشته باشد که از رایج ترین دلایل آن می توان به ایراد در لوله کشی آب یا کثیف بودن فیلتر آب اشاره کرد که برای رفع آن باید منبع بو را پیدا کرد. در ادامه ی این مقاله در رابطه با این مشکل و نحوه ی برطرف کردن آن توضیح بیشتری ارائه می دهیم، با ما همراه باشید.

یخچال فریزر ال جی با درب باز و یخ داخلی یخچال فریزر الجی

با انجام یکسری کارها می توان بوی بد یخچال فریزر ال جی را از بین برد

1- مشکلات شیر آب

بوی بد آب یکی از دلایل اصلی بوی بد یخچال فریزر ال جی می باشد و دلایل متعددی می تواند داشته باشد. برای بررسی این مشکل در ابتدا منبع آب ورودی را در نظر بگیرید؛ زیرا در اکثر اوقات بوی بد آب یخچال به آب لوله کشی مربوط می شود. از آنجایی که یخچال فریزر از این آب برای تولید یخ استفاده می کند، ممکن است کیفیت یخ تولید شده تحت تاثیر قرار بگیرد و یخ بوی بدی داشته باشد.

املاح معدنی و شیمیایی روی طعم و بوی آب لوله کشی موثر هستند. در چنین شرایطی برای آزمایش آب از یک شرکت تاسیساتی و از متخصص تعمیر یخچال فریزر ال جی کمک بگیرید. شما می توانید با خرید یک سیستم تصفیه ی آب خانگی این مشکل را برطرف کنید.

یک نفر در حال پر کردن آب از شیر آب یخچال فریزر ال جی

بوی بد یخ یخچال فریزر ال جی به دلیل مشکلات شیر آب ورودی دستگاه

2- خطوط جدید آب یخچال فریزر ال جی

جدید بودن خطوط آب یکی دیگر از دلایل ایجاد بوی بد یخ یخچال فریزر LG می باشد. در صورتی که آب یخچال فریزر شما بعد از نصب خطوط جدید آب، بوی بدی داشته باشد، باید خطوط جدید آب را بررسی کنید. گاهی اوقات ممکن است، گرد و غبار و زباله های موجود در خطوط جدید آب باعث تغییر بو یا طعم آب یخچال فریزر شود.

برای رفع مشکل بوی بد آب ناشی از نصب خطوط جدید، باید در ابتدای استفاده دو ظرف آب را درون خطوط پخش کرده و آن را دور بریزید. با انجام این کار خطوط جدید آب پاک می شود و بو یا طعم بد نیز از بین می رود.

خطوط آب در یخچال فریزر ال جی

بوی بد یخ یخچال فریزر ال جی به دلیل خطوط آب جدید

3- بوی بد یخ یخچال فریزر ال جی به دلیل باز بودن ظروف مواد غذایی

باز بودن ظروف مواد غذایی یکی دیگر از مهم ترین علت های بوی بد یخ در یخچال فریزر ال جی می باشد. یخ بوی بد مواد غذایی موجود در فریزر را به خود جذب می کند. طعم و بوی ظروف باز مواد غذایی یا مواد غذایی که به درستی بسته بندی نشده اند، می تواند روی طعم و بوی یخ تاثیر بگذارد. در ادامه این مقاله راهکارهایی برای برطرف کردن بوی غذا از فریزر و یخچال و بوی یخ ارائه می دهیم:

  • ظروف باز، مواد غذایی کهنه را از یخچال برداشته و آن ها را دور بریزید.
  • با استفاده از یک پارچه ی نرم و تمیزکننده محیط یخچال را تمیز کنید.
  • برای از بین بردن بوی بد داخل یخچال فریزر می توانید از یک جعبه جوش شیرین باز نشده استفاده کنید. توصیه می کنیم که جعبه را نباید باز کنید تا ذرات جوش شیرین بر طعم و بوی بد یخ تاثیر نگذارد.
  • از بسته بندی درست مواد غذایی در ظروف دربسته اطمینان حاصل کنید.
یک آقا که به خاطر بوی بد مواد غذایی در یخچال فریزر ال جی دماغ خود را گرفته است

بوی بد یخ یخچال فریزر ال جی به دلیل باز ماندن درب ظروف مواد غذایی

4- تکه های یخ کهنه یا قدیمی در یخچال فریزر LG

کهنه بودن یخ یکی از علت های اصلی بوی بد یخ در یخچال فریزر ال جی می باشد. یخ نیز مانند مواد غذایی در صورت عدم استفاده، کهنه می شود. اگر یخ به مدت زمان طولانی در داخل ظرف باشد، ممکن است بو بگیرد یا ذرات غذا را به خود جذب کرده و حتی کپک بزند. در چنین شرایطی، یخ یخچال معمولا بو و طعم خیلی بدی خواهد داشت. همین موضوع می تواند روی خطوط آب نیز تاثیر بگذارد و آب باقی مانده در خطوط بوی بد یا طعم بد داشته باشند.

اگر یخ و آب یخچال را به مدت طولانی استفاده نکرده اید، توصیه ی ما به شما این است که یخ های قدیمی را دور بریزید. ظرف یخ را با آب گرم و ماده ی شوینده شسته و آن را کاملا خشک کنید. برای تمیز کردن خطوط آب نیز دو گالن آب را در خطوط بریزید تا تمیز شود.

تکه های یخ کهنه و قدیمی در یخچال فریزر ال جی

بوی بد یخ یخچال فریزر ال جی به دلیل کهنه بودن تکه های یخ

5- کثیفی فیلتر آب یخچال فریزر ال جی

یکی از دلایل اصلی بوی بد یخ یخچال فریزر LG، کثیفی فیلتر آب می باشد. عملکرد فیلتر آب به گونه ای است که آلاینده های آب لوله کشی را به منظور تهیه ی آب آشامیدنی تمیز و یخ پاک جداسازی می کند. با فیلترسازی آب یا یخ ناخالصی ها بر طعم و بوی آب و یخ تاثیر می گذارند. علاوه برآن، ممکن است با مسدود شدن فیلتر، منبع آب یخ ساز محدود شود و یخ ساز، یخ کافی تولید نکند.

برای برطرف کردن این مشکلات توصیه ی ما به شما این است که فیلتر آب یخچال را هر 6 ماه یک بار تعویض کنید. در صورتی که یخ یا آب بو یا طعم بدی داشته باشد، باید فیلتر را تعویض کنید. اگر خودتان نتوانستید فیلتر یخچال فریزر را تعویض کنید، می توانید از یک مرکز تعمیرات تخصصی لوازم خانگی کمک بگیرید.

یک آقا در حال بررسی انسداد و کثیفی فیلتر آب یخچال فریزر ال جی

بوی بد یخ یخچال فریزر ال جی به دلیل کثیفی فیلتر آب یخچال

6- بوی بد یخ یخچال فریزر ال جی به دلیل کثیفی یخساز

کثیفی یخساز یکی از علت های رایج بوی بد یخ در یخچال فریزر ال جی می باشد. در صورتی که یخ ساز بوی کپک می دهد، با تمیز کردن یخساز می توانید بوی بد را از بین ببرید. برای تمیز کردن سریع و آسان یخساز اقدامات زیر را انجام دهید:

  • یخساز یخچال فریزر ال جی را خاموش کنید.
  • ظرف یخ را خالی کرده و یخ های درون آن را دور بریزید.
  • با استفاده از آب گرم و پاک کننده ی ملایم ظرف یخ را شسته و سپس به طور کامل آن را خشک کنید.
  • با استفاده از پارچه ای که آغشته به آب گرم و ماده ی شوینده است، یخساز را تمیز کنید.
  • با استفاده از محلول آب و سرکه به نسبت 1 به 1 بوی نامطبوع یخچال فریزر ال جی را از بین ببرید.
  • با استفاده از یک پارچه ی تمیز یخساز را کامل خشک کنید.
  • ظرف یخ را تعویض کنید.
  • در مرحله ی آخر، یخساز را روشن کنید.
یخساز کثیف یخچال فریزر ال جی

یخساز کثیف یکی از دلایل بوی بد یخ یخچال فریزر ال جی است

سخن پایانی

در این مقاله در مورد مشکل بوی بد یخ یخچال فریزر ال جی، علت های ایجاد بوی بد و نحوه ی از بین بردن این مشکل راهکارهایی ارائه دادیم. اگر بعد از انجام کارهای فوق بوی بد یخچال فریزر از بین نرفت، باید به بررسی تخصصی یخچال فریزر بپردازید. برای تعمیر یخچال فریزر ال جی می توانید از مرکز تخصصی تعمیرات داره چاره کمک بگیرید.

1 نظر برای: دلایل بوی بد یخ یخچال فریزر ال جی و نحوه ی برطرف کردن آن

  1. میلاد گفت:

    من این روش اب و سرکه را انجام دادم جواب داد ممنونم از اطلاعات مفیدتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *