آموزش و نگهداری

انواع برنامه های شستشوی ماشین لباسشویی و انتخاب مناسب ترین آن ها

یک نفر در حال انتخاب مناسب ترین برنامه شستشو در ماشین لباسشویی

ماشین های لباسشویی دارای برنامه ها و گزینه های شستشوی متنوعی هستند که به شما کمک می کنند علاوه بر این که لباس های خود را به بهترین نحو شستشو دهید، بتوانید با شستشوی صحیح از بافت آن ها نیز مراقبت کنید. به این صورت که علاوه بر چرخه های شستشوی معمولی که اغلب به صورت اولیه در اکثر ماشین لباسشویی ها وجود دارد، گزینه های اضافی که مربوط به تنظیم دما، سرعت چرخش، عدم چروک شدگی، تنظیمات میزان کثیفی و سایر موارد نیز در برخی ماشین لباسشویی ها وجود دارد که انتخاب آن ها بر اساس نوع و جنس پارچه می تواند در تمیز شدن بهتر لباس ها و عدم آسیب دیدگی آن ها مفید واقع شود.

پارچه ها و لباس ها از جنس های مختلف نیاز به شستشوی متفاوتی دارند که در عین تمیز شدن، بافت آن ها نیز حفظ شده و دیرتر رو به کهنگی روند. برای مثال پارچه ابریشم می تواند به راحتی پاره شود، بنابراین نیاز به شستشوی ملایم تری دارد یا لباس های بیرون برای از بین رفتن خاک و کثیفی روی آن ها نیاز به آبکشی بیشتری دارند. بنابراین استفاده از برنامه های شستشوی متفاوت در ماشین لباسشویی، می تواند تمام نیازهای مربوط به شستن لباس ها با انواع جنس ها را برطرف کند.

ما در این مقاله به توضیح برنامه های شستشوی متفاوت که در ماشین لباسشویی وجود دارد می پردازیم. همچنین گزینه های اضافی که می توان آن ها را برای نتیجه بهتر شستشو در کنار چرخه اصلی انتخاب کرد را مورد بررسی قرار خواهیم داد تا شما بتوانید این برنامه ها و گزینه ها را بهتر درک کرده و برای شستشوی البسه خود مناسب ترین چرخه را انتخاب کنید.

برنامه های شستشو در ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی ها برنامه های شستشوی متفاوتی دارند که هر کدام برای تمیز کردن نوع و جنس خاصی از لباس ها می باشد که کثیفی متفاوتی نیز دارند. در ادامه به توضیح انواع برنامه های شستشوی اصلی در ماشین لباسشویی می پردازیم.

1. برنامه شستشوی پشم یا Wool ماشین لباسشویی

برنامه شستشوی پشم یا Wool ماشین لباسشویی با آب خنک و چرخش ملایم کار می کند تا به الیاف پشم که بسیار حساس و ظریف است، آسیبی وارد نشده و همچنین چروک نشود.

برنامه شستشوی پشم یا Wool ماشین لباسشویی

برنامه شستشوی Wool ماشین لباسشویی مناسب شستشوی پشم است.

2. برنامه شستشوی پنبه یا Cotton ماشین لباسشویی

برنامه شستشوی پنبه یا Cotton ماشین لباسشویی برای لباس های پنبه ای مناسب است و اغلب در آن ها به دلیل مقاوت بالای پنبه، از آب داغ استفاده می شود تا الیاف پنبه به خوبی شسته شوند.

3. برنامه شستشوی الیاف مصنوعی یا Synthetics ماشین لباسشویی

برنامه شستشوی الیاف مصنوعی یا Synthetics یا Easy Care ماشین لباسشویی برای شستن لباس های با الیاف مصنوعی مناسب است. زیرا در این چرخه از آب با دمای 40 درجه سانتی گراد یا کم تر و همچنین از چرخش ملایم درام استفاده می شود تا پارچه مصنوعی دچار آسیب نشود. البته معمولا این چرخه مدت زمان بیشتری نسبت به چرخه های دیگر طول می کشد. بنابراین می توان گفت که برنامه‌ Synthetics ماشین لباسشویی برای لباس های غیر نخی، مانند لباس های ساخته شده از پلی استر و ویسکوز که نیاز به شستشوی ملایم تری دارند، طراحی شده است.

4. برنامه شستشوی جین یا Jeans ماشین لباسشویی

برنامه جین یا Jeans ماشین لباسشویی یک برنامه شستشو مختص لباس ها و شلوارهای جین است. این برنامه از آب بیشتری برای آبکشی استفاده می کند تا مواد شوینده کاملا از روی الیاف پارچه پاک شده و همچنین در این چرخه شستشو وان دستگاه برای جلوگیری از چروک شدن جین ها، به آرامی می چرخد.

یک نفر شلوار جین را از ماشین لباسشویی بیرون آورده

برنامه شستشوی Jeans ماشین لباسشویی مناسب شستشوی پارچه های جین است.

5. برنامه شستشوی کودک یا Baby Care ماشین لباسشویی

برنامه شستشوی کودک یا Baby Care ماشین لباسشویی معمولا یک چرخه شستشوی فشرده و سنگین در دمای بالا است که به دنبال آن چندین آبکشی انجام می شود تا از پاک شدن کامل مواد شوینده از روی الیاف لباس ها اطمینان حاصل شود. البته همه ماشین های لباسشویی چنین چرخه ای ندارند که در این صورت می توان با بالا بردن دما به صورت دستی و اجرای یک چرخه آبکشی اضافی، آن را شبیه سازی کرد.

6. برنامه شستشوی ضد آلرژی یا Hygiene ماشین لباسشویی

برنامه شستشوی ضد آلرژی (Anti Allergy) یا Hygiene ماشین لباسشویی یک چرخه بهداشتی برای حذف مواد حساسیت زا از لباس است که معمولا این کار را با بالا نگه داشتن دمای آب یا استفاده از بخار، انجام می دهد.

7. برنامه چرخش یا Spin ماشین لباسشویی

با انتخاب برنامه چرخش یا Spin ماشین لباسشویی، دستگاه لباس ها را می چرخاند تا به خشک شدن سریع تر آن ها کمک کند. بنابراین اگر لباس های درون وان مستعد چروک شدن نباشند، می توان از این گزینه استفاده کرد. توجه داشته باشید که این چرخه لباس ها را شستشو نمی دهد و تنها برای خشک کردن می باشد.

8. برنامه چرخش ملایم یا Gentle Spin ماشین لباسشویی

برنامه چرخش ملایم یا Gentle Spin یا Delicate Spin ماشین لباسشویی تقریبا مشابه چرخه Spin است که در آن لباس ها درون وان حرکت کرده تا سریع تر خشک شوند. تنها تفاوت آن این است که لباس ها را با سرعت کم تری می چرخاند تا به بافت لباس های حساس مانند لباس های ابریشمی یا پشمی آسیبی وارد نشود. به این نکته توجه داشته باشید که این برنامه، لباس ها را شستشو نمی دهد و تنها برای خشک کردن آن ها استفاده می شود.

برنامه چرخش ملایم یا Delicate Spin ماشین لباسشویی

برنامه Spin یا Delicate Spin برای خشک کردن لباس ها است.

9. برنامه چرخش و تخلیه یا Drain and Spin ماشین لباسشویی

برنامه چرخش و تخلیه یا Drain and Spin ماشین لباسشویی برای خشک کردن لباس ها و سپس تخلیه آب اضافی بدون انجام شستشو استفاده می شود. البته این چرخه برای پارچه های حساس و ظریف مانند پارچه های ابریشمی و پشمی توصیه نمی شود.

10. برنامه شستشوی دستی یا Hand Wash ماشین لباسشویی

برنامه شستشوی دستی یا Hand Wash ماشین لباسشویی برای شستشوی لباس های خاص مانند لباس های پولک دار، دارای دکمه برجسته یا گلدوزی شده و یا لباس هایی از جنس پشم و ابریشم که نیاز به مراقبت ویژه دارند استفاده می شود. این چرخه لباس ها را به آرامی در وان حرکت داده و آن ها را با آب با دمای پایین شستشو و آبکشی می کند. فقط توجه داشته باشید که هنگام استفاده از این برنامه شستشو، وان ماشین لباسشویی را خیلی پر نکنید.

11. برنامه شستشوی سریع یا Quick Wash ماشین لباسشویی

برنامه شستشوی سریع یا Quick Wash ماشین لباسشویی لباس ها را ظرف مدت 15 دقیقه تا یک ساعت بسته به مدل دستگاه شستشو داده و خشک می کند. در صورتی که عجله دارید و یا به لباس خاصی مانند لباس مدرسه نیاز دارید که کثیف است، استفاده از این برنامه می تواند بسیار کاربردی باشد. البته این برنامه شستشو فقط برای شستشوی سریع لباس هایی که لکه های عمیقی ندارند ایده آل است.

توجه داشته باشید که برنامه شستشوی سریع یا Quick Wash در برخی از ماشین های لباسشویی فقط برای شستشوی حجم کمی از لباس ها مثلا 1.5 کیلوگرم لباس طراحی شده است که معادل دو عدد شلوار جین می باشد. البته برخی از ماشین های لباسشویی دارای گزینه شستشوی سریع با بار کامل هستند که به شما این امکان را می دهد که درام را پر کنید، اما این برنامه فقط برای لباس هایی مناسب است که کثیفی کمی دارند.

15 دقیقه شستشو در ماشین لباسشویی

برنامه Quick Wash ماشین لباسشویی لباس ها را معمولا ظرف مدت 15 دقیقه شستشو می دهد.

12. برنامه شستشوی Sportswear ماشین لباسشویی

برنامه شستشوی Sportswear یا Sports ماشین لباسشویی برای شستن لباس های ورزشی استفاده می شود. این برنامه شستشو بوی عرق را کاملا از روی لباس ها از بین می برد و در عین حال با حفظ دمای آب در درجه پایین، به حفظ بافت پارچه کمک می کند.

13. برنامه شستشوی حساس یا Delicate ماشین لباسشویی

برنامه شستشوی حساس ماشین لباسشویی که با نام های Silk یا Delicate شناخته می شود از آب با دمای پایین (حداکثر 40 درجه سانتی گراد)، سرعت چرخش ملایم، به همراه آب فراوان و بدون مواد شیمیایی به شستشوی پارچه های نازک و حساس مانند ابریشم، ساتن، توری و پشم می پردازد تا رنگ، بافت و نرمی آن ها حفظ شود. بنابراین این برنامه شستشو برای پارچه های نازک و ظریف بسیار مناسب است. فقط در نظر داشته باشید که هنگام اجرای این برنامه فقط باید تعداد کمی لباس و پارچه را داخل لگن لباسشویی قرار دهید. ناگفته نماند که برنامه شستشوی لباس های حساس می تواند جایگزینی برای برنامه شستشوی Outdoor نیز باشد.

14. برنامه شستشوی Mix ماشین لباسشویی

در برنامه شستشوی Mix ماشین لباسشویی می توان انواع پارچه ها، چه پنبه ای و چه مصنوعی را شستشو داد. این برنامه معمولا از دمای آب 30 تا 40 درجه سانتی گراد و حداکثر چرخش استفاده می کند. اما این برنامه برای اقلام ظریف مانند ابریشم و پشم یا برای شستشوی همزمان پارچه ها با رنگ های مختلف مانند یک پیراهن سفید و یک پیراهن قرمز روشن، مناسب نیست. برنامه شستشوی Mix برای پارچه هایی که مقاومت بالایی دارند مانند جین، کتان یا پنبه مناسب است. این برنامه بسیار کاربردی است، فقط باید مراقب باشید که پارچه های نامناسب را با هم ترکیب نکنید، زیرا ممکن است آسیب ببینند.

15. برنامه شستشوی Eco ماشین لباسشویی

استفاده از برنامه شستشوی Eco در ماشین لباسشویی می تواند حدود 30 درصد در مصرف انرژی صرفه جویی کند. زیرا این چرخه با مصرف کم تر آب و برق به کم شدن هزینه آن ها کمک می کند. در نتیجه برنامه شستشوی اکو برای کسانی که قصد صرفه جویی در هزینه های خود را دارند بسیار مناسب می باشد.

شخصی در حال تنظیم برنامه شستشوی Eco در ماشین لباسشویی

برنامه شستشوی Eco ماشین لباسشویی مناسب برای صرفه جویی در مصرف انرژی

16. برنامه شستشوی Fuzzy Logic ماشین لباسشویی

برنامه شستشوی Fuzzy Logic ماشین لباسشویی به طور خودکار میزان کثیفی و وزن لباس ها را تشخیص داده و با استفاده از مقدار آب و مقدار شوینده مورد نیاز به شستشوی لباس ها می پردازد.

17. برنامه شستشوی ضد عفونی کننده یا Sanitizing Cycle ماشین لباسشویی

برنامه شستشوی ضد عفونی کننده یا Sanitizing Cycle ماشین لباسشویی برای از بین بردن عمیق میکروب های لباس به کار می رود و می تواند به خوبی لباس ها را ضد عفونی کند.

18. برنامه شستشوی Stain Removal ماشین لباسشویی

برنامه شستشوی لکه بری یا Stain Removal ماشین لباسشویی چرخه ای است که در از بین بردن لکه ها بسیار کارآمد است. این برنامه شامل پیش خیساندن (presoak)، استفاده از بخار (steam) و مخلوط کردن آب سرد و گرم برای کمک به حل شدن کامل لکه های لباس در مواد شوینده می باشد.

19. برنامه شستشوی بخار یا Steam ماشین لباسشویی

برنامه شستشوی بخار یا Steam ماشین لباسشویی باعث می شود که به کمک ایجاد بخار، آب جذب الیاف پارچه و لباس شود تا لکه های سر سخت و کثیفی های عمیق به خوبی شسته و از بین بروند. همچنین در این برنامه شستشو به دلیل بالا بودن دما، شوینده به راحتی حل شده و باعث می شود که میکروب ها کشته شده و از روی پارچه پاک شوند. علاوه بر این، در این چرخه شستشو بخار با حرارت بالا ایجاد می شود که موجب نرم شدن پارچه و از بین رفتن چین و چروک آن ها می شود.

در داخل ماشین لباسشویی بخار وجود دارد

برنامه شستشوی بخار یا Steam ماشین لباسشویی برای تمیز کردن کثیفی های عمیق

20. برنامه شستشوی Deep Fill یا Deep Water ماشین لباسشویی

با انتخاب برنامه شستشوی Deep Fill یا Deep Water در ماشین لباسشویی، وان دستگاه با آب بیشتری در طول چرخه شستشو پر شده تا لباس ها بهتر تمیز شوند.

21. برنامه شستشوی Dark Wash ماشین لباسشویی

برنامه شستشوی Dark Wash ماشین لباسشویی برای شستشوی لباس های مشکی و تیره بسیار مناسب است. زیرا از آن جایی که لکه ها روی لباس های تیره کم تر دیده می شوند، این چرخه با آب سرد در مدت زمان کوتاهی لباس ها را شستشو می دهد تا دچار رنگ پریدگی نشوند. برنامه شستشوی لباس های تیره می تواند جایگزینی برای برنامه شستشوی Outdoor نیز باشد.

22. برنامه شستشوی Bulky Wash ماشین لباسشویی

برنامه شستشوی Bulky Wash ماشین لباسشویی چرخه ای ایده آل برای اقلام بزرگ مانند پتو، روتختی، حوله، لباس های بیرونی، فرش کوچک و بالش است. این برنامه از آب اضافی برای خیساندن بهتر اقلام در مدت زمان بیشتر استفاده می کند تا از پخش کامل مواد شوینده به همه قسمت های آن ها اطمینان حاصل شود.

شخصی در حال قرار دادن بالش در ماشین لباسشویی

برنامه Bulky Wash ماشین لباسشویی مناسب برای شستشوی پتو، روتختی، حوله، لباس بیرون، فرش کوچک و بالش

23. برنامه شستشوی Heavy Duty ماشین لباسشویی

برنامه شستشوی Heavy Duty ماشین لباسشویی تقریبا مشابه چرخه Bulky Wash است، با این تفاوت که این برنامه برای مواردی که به شدت کثیف یا بد بو هستند مناسب تر می باشد. این برنامه برای شستشوی لباس های ورزشی و لباس های کار ضخیم مانند لباس های ساختمانی ایده آل است. این چرخه گرمای بالاتر و چرخش سریع تری را نسبت به سایر چرخه ها به کار می گیرد که برای از بین بردن بوی عرق و کثیفی بسیار موثر می باشد.

24. برنامه شستشوی Outdoor ماشین لباسشویی

برنامه شستشوی Outdoor ماشین لباسشویی برای شستشوی لباس هایی است که در بیرون از خانه استفاده می شود. مثلا بارانی های ضد آب، لباس های کوهنوردی و اسکی یا بادگیرها که با شستشو دادن آن ها در این چرخه احتمال آسیب دیدگی آن ها به حداقل خواهد رسید.

25. برنامه شستشوی سفید یا Whites ماشین لباسشویی

برنامه شستشوی سفید یا Whites ماشین لباسشویی مناسب برای شستشوی لباس ها و پارچه های سفید، مانند تی شرت، جوراب، لباس زیر، پارچه جین سفید، دستمال سفره یا رومیزی است که امکان اضافه کردن سفیدکننده را نیز دارد. البته استفاده از سفیدکننده در این چرخه اختیاری می باشد، ولی در صورت استفاده از آن در این چرخه، دستگاه در زمان مناسب سفیدکننده را در وان پخش می کند و با چرخش درام با دور بالا، باعث سفید شدن کامل الیاف پارچه می شود.

پارچه های سفید درون ماشین لباسشویی قرار گرفته اند

برنامه Whites ماشین لباسشویی مناسب برای شستشوی پارچه های سفید

26. برنامه های شستشوی دارای درجه دما در ماشین لباسشویی

برخی از ماشین های لباسشویی دارای برنامه های شستشویی هستند که نشان دهنده یک درجه دمای خاص مثلا 30 درجه سانتی گراد، 40 درجه سانتی گراد و یا 60 درجه سانتی گراد می باشند. البته برنامه های ترکیبی دیگری مانند پنبه 60 درجه سانتی گراد یا سنتتیک 30 درجه سانتی گراد نیز در برخی ماشین لباسشویی ها وجود دارد. این برنامه ها به این دلیل طراحی شده اند که کاربر بتواند دمای آب دلخواه خود را برای شستشوی البسه انتخاب کند. در حقیقت این برنامه ها اجازه می دهند که تصمیم گیری برای از بین بردن بهتر لکه ها با استفاده از آب داغ و یا صرفه جویی در مصرف انرژی با استفاده از آب سرد برای شستشو به عهده کاربر باشد.

برنامه شستشوی 20 درجه سانتی گراد ماشین لباسشویی

ممکن است قدرت تمیز کردن البسه توسط ماشین لباسشویی در دمای 20 درجه سانتی گراد کمی کم تر باشد، اما استفاده از شوینده مایع می تواند به بهتر حل شدن شوینده در آب با دمای پایین کمک کرده و در نتیجه شستشوی با کیفیت تری حاصل شود که جوابگوی شستشوی لباس های روزمره باشد. البته اگر معمولا از برنامه های شستشو با دمای پایین در ماشین لباسشویی استفاده می کنید، توصیه می شود به صورت ماهانه یک برنامه تمیز کننده وان ماشین لباسشویی را اجرا نمایید تا از تجمع قارچ و کپک در وان جلوگیری شود. همچنین باید بگوییم که شستشو در دمای 20 درجه سانتی گراد می تواند 62 درصد انرژی کم تری نسبت به شستشو در دمای 40 درجه سانتی گراد مصرف کند.

برنامه شستشوی 30 درجه سانتی گراد ماشین لباسشویی

برنامه شستشوی 30 درجه سانتی گراد ماشین لباسشویی برای بسیاری از لباس های نازک و حساس مانند پشم و ابریشم مناسب است. همچنین شستشو در دمای 30 درجه سانتی گراد می تواند تا 38 درصد در هزینه ها در مقایسه با شستشو در دمای 40 درجه سانتی گراد صرفه جویی کند. به علاوه این دما به حفظ رنگ پارچه ها در عین تمیز شدن آن ها به وسیله شوینده کمک می کند. این دما برای شستشوی لباس های کودک نیز مناسب است و از آب رفتن آن ها جلوگیری می کند. علاوه بر این شستشوی لباس های روشن با رنگ های مختلف در این دما به حفظ رنگ پارچه آن ها کمک می کند.

شخصی در حال انتخاب برنامه شستشوی 30 درجه سانتی گراد در ماشین لباسشویی

برنامه شستشوی 30 درجه سانتی گراد ماشین لباسشویی مناسب برای پشم و لبریشم

برنامه شستشوی 40 درجه سانتی گراد ماشین لباسشویی

استفاده از برنامه شستشوی 40 درجه سانتی گراد ماشین لباسشویی برای تمیز کردن لکه های سر سخت مناسب تر از برنامه های دیگر با دمای پایین تر است. همچنین این درجه، دمایی است که می توان بیشتر لباس ها با جنس های مختلف مانند پنبه، کتان، ویسکوز یا اکریلیک را در آن شستشو داد. دمای 40 درجه سانتی گراد یا پایین تر برای شستشوی لباس های جین مناسب است، به طوری که بهتر است برای جلوگیری از چروک شدن و رنگ پریدگی آن ها، جین ها را در دمای بالاتر از 40 درجه سانتی گراد شستشو ندهید. همچنین این دما برای شستشوی لباس های کودک مناسب می باشد، البته توجه داشته باشید که هر چه دما بالاتر رود احتمال آب رفتن لباس ها نیز بیشتر می شود.

برنامه شستشوی 50 درجه سانتی گراد ماشین لباسشویی

برنامه شستشوی 50 درجه سانتی گراد ماشین لباسشویی برای تمیز کردن پارچه ها با الیاف ترکیبی پلی استر پنبه و همچنین پارچه های نایلون، پنبه یا ویسکوز مناسب است. اما همیشه توصیه می شود که از دمای پایین تر استفاده شود، زیرا بیشتر لکه ها در دمای 40 درجه سانتی گراد نیز تمیز می شوند و دمای 50 درجه سانتی گراد، فقط باعث می شود که انرژی بیشتری مصرف شود.

برنامه شستشوی 60 درجه سانتی گراد ماشین لباسشویی

برنامه شستشوی 60 درجه سانتی گراد ماشین لباسشویی به طور کلی بهتر از برنامه ها با درجه دمایی کم تر به خصوص برای تمیز کردن لکه های چربی عمل می کند. استفاده از این برنامه برای شستشوی رختخواب، لباس زیر، ملحفه و حوله ایده آل است. اما مصرف انرژی آن بیشتر از 50 درصد نسبت به برنامه 40 درجه سانتی گراد افزایش خواهد داشت.

ممکن است تصور کنید که دمای 60 درجه سانتی گراد در ماشین لباسشویی باعث از بین رفتن میکروب ها می شود، اما باید بگوییم که برخی از هاگ ها و ویروس ها در برابر دمای 60 درجه سانتی گراد نیز مقاوم هستند. البته اگر این برنامه با یک شوینده با کیفیت همراه شود، بیشتر میکروب ها را از بین خواهد برد.

یک نفر ملحفه سفید را از ماشین لباسشویی بیرون آورده

برنامه شستشوی 60 درجه سانتی گراد ماشین لباسشویی مناسب شستن ملحفه است.

برنامه شستشوی 90 درجه سانتی گراد ماشین لباسشویی

برنامه شستشوی 90 درجه سانتی گراد ماشین لباسشویی داغ ترین برنامه شستشویی است که در اکثر ماشین لباسشویی ها وجود دارد و فقط برای شستشوی اقلام خاصی مانند لباس های زیر یا پارچه های پنبه ای کاملا سفید پیشنهاد می شود.

گزینه های شستشو در ماشین لباسشویی

در کنار برنامه های شستشو مختلف در ماشین لباسشویی، گزینه های دیگری نیز وجود دارد که می توان به برخی از این چرخه ها برای شستشو و مراقبت بهتر از لباس ها اضافه کرد. در ادامه به توضیح برخی از رایج ترین گزینه های اضافی در ماشین لباسشویی می پردازیم که استفاده از آن ها می تواند بسیار مفید واقع شود.

1. گزینه پیش شستشو یا Pre Wash ماشین لباسشویی

با انتخاب گزینه پیش شستشو یا Pre Wash یا Pre soak در ماشین لباسشویی، دستگاه قبل از شروع خودکار چرخه اصلی، لباس ها را برای مدتی خیس می کند. بر این اساس اگر کثیفی لباس ها زیاد باشد، توصیه می شود که قبل از انجام شستشوی اصلی، برنامه پیش شستشو را برای خیساندن آن ها اجرا نمایید، زیرا این امر باعث می شود که لکه های سر سخت بهتر تمیز شوند. علاوه بر این در صورت استفاده از چرخه Pre Wash ماشین لباسشویی می توان از مواد شوینده کم تری استفاده کرد.

2. گزینه Delay Timer ماشین لباسشویی

گزینه Delay Timer یا Delay Start ماشین لباسشویی برای به تاخیر انداختن چرخه شستشوی مورد نظر و شروع شدن اتوماتیک چرخه بعد از زمان انتخاب شده است. به این معنی که شما می توانید ماشین لباسشویی را با لباس و مواد شوینده پر کنید، سپس با انتخاب گزینه Delay Timer و تنظیم مدت زمان تاخیر در شروع برنامه شستشوی دلخواه خود، چرخه را با تاخیر به اجرا دربیاورید. توصیه می شود که از این گزینه موقعی استفاده کنید که زمان اتمام چرخه بتوانید جهت جلوگیری از بو گرفتگی لباس های شسته شده یا چروک شدن آن ها، لباس ها را از دستگاه خارج کنید.

البته برخی از ماشین های لباسشویی به جای گزینه Delay Timer یا Delay Start که زمان شروع چرخه را نشان می دهد، دارای گزینه “End Time” هستند که زمان اتمام برنامه را مشخص می کند. در حقیقت همه این گزینه ها یک کارکرد مشابه دارند. در نظر داشته باشید که ممکن است بعضی از دستگاه ها حداکثر زمان تاخیر مثلا حدود 3 ساعت داشته باشند، به این معنی که در این ماشین لباسشویی ها حداکثر 3 ساعت امکان تاخیر در چرخه وجود دارد. ولی در بعضی از ماشین لباسشویی ها ممکن است حداکثر زمان تاخیر چرخه تا 24 ساعت نیز وجود داشته باشد. همچنین ممکن است در همه ماشین لباسشویی ها این گزینه وجود نداشته باشد.

4 ساعت Delay Timer در ماشین لباسشویی انتخاب شده است

Delay Start ماشین لباسشویی برای به تاخیر انداختن چرخه شستشوی مورد نظر است.

3. گزینه اتوکشی آسان یا Easy Iron ماشین لباسشویی

گزینه اتوکشی آسان یا Easy Iron یا Pre Ironing یا Anti Crease یا Permanent Press ماشین لباسشویی با استفاده از سرعت چرخش ملایم یا با کوتاه کردن زمان چرخش درام لباس ها را شستشو داده تا از ایجاد چین و چروک روی آن ها جلوگیری کند. استفاده از این برنامه می تواند لباس ها را از اتو کردن بی نیاز کند.

سخن پایانی

در این مقاله به توضیح انواع برنامه های شستشو و انواع گزینه های اضافه که در کنار چرخه اصلی می توان در ماشین لباسشویی انتخاب کرد پرداختیم. امیدواریم با مطالعه این مقاله انتخاب مناسب ترین چرخه شستشو در ماشین لباسشویی برای شما راحت تر شده و بتوانید بهترین نتیجه شستشو را از دستگاه خود بگیرید.

فراموش نکنید که در صورت نیاز به تعمیر ماشین لباسشویی می توانید با تعمیرکاران داره چاره تماس گرفته تا در اسرع وقت در محل شما حضور پیدا کرده و به طور تخصصی مشکل دستگاه شما را برطرف کنند.این

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *