آموزش و نگهداری

چگونه می توان مشکل لرزش ماشین لباسشویی را برطرف کرد؟

یک نفر در حال تعمیر مشکل لرزش ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی جزو وسایل ضروری است که در منازل استفاده می شود. لرزش ماشین لباسشویی یکی از مشکلات رایجی است که ممکن است اکثر مصرف کنندگان با آن مواجه شوند. زمانی که ماشین لباسشویی می لرزد، صداهای بلندی تولید می کند که می تواند مصرف کنندگان را اذیت کند یا حتی آن ها را در مورد خراب شدن دستگاه نگران کند.

خوشبختانه؛ به راحتی می توان مشکل لرزش ماشین لباسشویی را برطرف کرد. در اینجا یکسری راهکارهایی را به شما معرفی می کنیم تا بتوانید لرزش ماشین لباسشویی را متوقف کنید یا در صورت برطرف نشدن مشکل اقدامات لازم را انجام دهید. در ادامه ی مقاله با ما همراه باشید.

1- اطمینان از بارگیری متعادل ماشین لباسشویی

یکی از ساده ترین راهکارها برای رفع مشکل لرزش ماشین لباسشویی این است که به نحوه ی بارگیری دستگاه دقت کنید. در ماشین های لباسشویی که بارگیری لباس ها از درب بالا انجام می شود؛ اگر بار دستگاه در یک سمت دیگ لباسشویی جمع شود، باعث می شود که دستگاه تکان بخورد. این مشکل در ماشین لباسشویی درب از جلو چندان بزرگ نیست، اما از آنجایی که چرخش دیگ در این دستگاه ها با سرعت بیشتری انجام می شود، مشکل لرزش می تواند بزرگ تر از آن چیزی که هست، به نظر برسد.

بررسی متعادل بودن بار ماشین لباسشویی

متعادل بودن بار ماشین لباسشویی مانع از لرزش دستگاه می شود

2- اطمینان از تراز بودن سطح دستگاه با سطح کف

یکی از متداول ترین راهکارها برای برطرف کردن مشکل لرزش ماشین لباسشویی، بررسی تراز بودن سطح دستگاه است. اگر پایه های زیر دستگاه با کف زمین تراز نباشند، ماشین لباسشویی نامتعادل می شود و در نتیجه تکان می خورد. اگر در مورد تراز بودن سطح زیر دستگاه مطمئن نیستید، دستگاه تراز را که معمولا در ساخت و ساز از آن استفاده می شود، در بالای دستگاه قرار دهید و با کمک آن پایه ها را تنظیم کنید. زمانی که حباب دستگاه تراز در وسط قرار گرفت می توانید از تراز بودن سطح لباسشویی مطمئن شوید.

یک نفر با استفاده از تراز ساختمان در حال تراز کردن سطح زیر لباسشویی

تراز بودن سطح زیر ماشین لباسشویی از تکان خوردن آن جلوگیری می کند

3- بررسی هموار بودن کف زیر دستگاه

ناهموار بودن سطح کف زیر لباسشویی یکی دیگر از دلایل اصلی لرزش این دستگاه است. شما باید کف زیر دستگاه را بررسی کنید. در صورت ناهموار بودن کف، می توانید یک تکیه گاه یا وسیله ای روی سطح کف قرار دهید و دستگاه را روی آن تراز کنید. این کار می تواند صدای ناخوشایند لباسشویی را متوقف کند.

قرار دادن تکیه گاهی از جنس چوب زیر پایه های لباسشویی

با اطمینان از صاف بودن سطح زیر دستگاه می توان صدای ناخوشایند لباسشویی را متوقف کرد

4- بررسی کیت رویی دستگاه برای رفع لرزش ماشین لباسشویی

در برخی از ماشین های لباسشویی امکان قرار دادن خشک کن روی کیت رویی دستگاه وجود دارد. کیت رویی لباسشویی و خشک کن لباس باعث صرفه جویی در فضا می شود، اما ممکن است این کیت باعث تکان خوردن دستگاه شود. برای جلوگیری از لرزش لباسشویی کیت رویی و اتصالات آن را بررسی کنید و از نصب درست آن اطمینان حاصل کنید. در صورتی که خودتان نتوانستید این کار را انجام دهید، از یک متخصص تعمیر ماشین لباسشویی کمک بگیرید.

کیت رویی ماشین لباسشویی که به درستی نصب شده و روی آن یک خشک کن لباس و مقداری لباس قرار دارد

بررسی نصب درست کیت رویی لباسشویی برای جلوگیری از لرزش دستگاه ضروری است

5- استفاده از پد ضد لرزش لباسشویی

در حقیقت، برخی از ماشین های لباسشویی قدیمی فقط کمی لرزش دارند. اگر شما یکی از این ماشین های لباسشویی را دارید، می توانید با استفاده از پدهای ضد لرزش از تکان خوردن و لرزیدن دستگاه جلوگیری کنید. این پدها برای جذب لرزش طراحی شده اند و باید زیر دستگاه قرار بگیرند. این پدها ساده هستند و هزینه ی زیادی ندارند.

ماشین لباسشویی و پد ضد لرزش که زیر دستگاه قرار می گیرد

با استفاده از پد ضد لرزش در زیر لباسشویی می توان لرزش دستگاه را کنترل کرد

6- برداشتن پیچ های حمل و نقل برای برطرف کردن لرزش لباسشویی

اگر شما به تازگی ماشین لباسشویی خود را خریده اید، ممکن است شخصی که دستگاه را تحویل داده یا آن را نصب کرده است، جدا کردن پیچ های حمل و نقل لباسشویی را فراموش کرده باشد. پیچ و مهره های حمل و نقل در هنگام جابه جایی از دیگ دستگاه محافظت می کند، اما قبل از استفاده از لباسشویی باید این پیچ و مهره ها از دستگاه جدا شوند. اگر شما نمی توانید دیگ لباسشویی را با دست تکان دهید، ممکن است پیچ های حمل و نقل در زیر دستگاه باز نشده باشند.

یک نفر با دست در حال جدا کردن پیچ های حمل و نقل لباسشویی

جدا کردن پیچ های حمل و نقل لباسشویی یکی از راهکارهای رفع مشکل لرزش لباسشویی است

سخن پایانی

در این مقاله راهکارهای رفع مشکل لرزش ماشین لباسشویی را به شما ارائه دادیم. این راهکارها در بسیاری از موارد می توانند به شما کمک کنند تا مشکل دستگاه را شناسایی و برطرف کنید، اما در برخی از موارد شما به تنهایی نمی توانید مشکل تکان خوردن لباسشویی را برطرف کنید. البته؛ این بدان معنی نیست که وقت آن رسیده که شما یک دستگاه جدید خریداری کنید.

شما به سادگی می توانید با تکنسین های ماهر در مرکز تعمیرات لوازم خانگی داره چاره تماس بگیرید و با کمک راه حل های مقرون به صرفه ایراد دستگاه را برطرف کنید. تعمیرکاران باتجربه در داره چاره بدون توجه به عمر دستگاه و مارک آن به شما کمک می کنند تا از لوازم خانگی خود بیشترین استفاده را داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *