کدهای خطای یخچال فریزر

ارورهای یخچال فریزر IFB و نحوه برطرف کردن آنها

ارورهای یخچال فریزر IFB

در این مقاله مجموعه ای از ارورهای یخچال فریزر IFB را برای شما عزیزان گرداوری کرده ایم و در کنار آن به بررسی علل نمایش این ارورها و راهکارهای مناسب برای برطرف کردن آنها خواهیم پرداخت. اجازه دهید قبل از شروع مقاله دو نکته مهم را خدمتتان عرض کنیم.

اولین نکته اینکه پس از هر بار قطع برق ناگهانی یا کشیدن برق دستگاه، محافظ کمپرسور یخچال فریزر آی اف بی فعال می شود و پس از پنج دقیقه که گاز دستگاه به مقدار تثبیت شده ای می رسد، دستگاه روشن خواهد شد. پس اگر در این بازه زمانی متوجه عدم راه اندازی یخچال فریزر شدید، نگران نباشید و بدانید این مسئله کاملاً طبیعی است.

نکته دوم اینکه هرگاه قصد دارید از یخچال خود برای مدت طولانی استفاده نکنید، برق دستگاه را قطع کنید، آن را تمیز کنید و درب آن را باز بگذارید تا محفظه داخل دستگاه بو و رطوبت نگیرد. در ادامه با ما همراه باشید تا ارورهای یخچال فریزر IFB را با هم مرور کنیم.

ارور یخچال فریزر IFB علت ارور
SR خطای کلی مربوط به خرابی بخش های مختلف
LF  و  LC دستگاه به اندازه کافی سرد نیست
HC محفظه یخچال بیش از حد سرد است
LOPO ولتاژ ورودی به دستگاه پایین است

لیست ارورهای یخچال فریزر IFB و راه حل آن

در این بخش از مقاله به توضیح ارورهای یخچال فریزر IFB می پردازیم. سیستم تشخیص خودکار این دستگاه در صورت مواجهه با مشکلات و خرابی ها، هوشمندانه محل خطا را تشخیص داده و بلافاصله با کدهای خطای زیر به ما اطلاع می دهد؛ تنها کاری که باید انجام دهیم، پیاده سازی دستورالعمل های مربوط به هر ارور است.

1- ارور SR یخچال فریزر IFB

علت: دلیل آنکه با کد خطای SR یخچال فریزر آی اف بی مواجه می شویم، تشخیص خطای کلی مربوط به خرابی بخش های مختلف دستگاه است. در این شرایط یک یا چند بخش¬ درگیر فرایند سرمادهی با خرابی مواجه شده اند.

راه حل: برای اینکه بتوانید ارور SR یخچال فریزر IFB را حل کنید، باید بتوانید از میان صدها قطعات مختلف در دستگاه، محل خرابی را بیابید. چرا که این ارور دقیقاً به ما نمی گوید کدام بخش نیاز به تعمیر دارد. اگر برای حل این ارور به مشکل خورده اید، کافیست با مرکز خدمات و تعمیرات داره چاره تماس بگیرید و از مهندسین مجرب تعمیر یخچال فریزر کمک بخواهید.

صفحه نمایش یخچال فریزر IFB که ارور SR را نمایش می دهد

نمایش ارور SR در صفحه نمایش یخچال فریزر IFB به دلیل خرابی بخش های مختلف دستگاه

2- ارور LF و LC یخچال فریزر IFB

علت: دلیلی که منجر به نمایش ارورهایLF و LC یخچال فریزر IFB می شود، این است که دستگاه تشخیص داده محیط داخل اتاقک ها به اندازه کافی سرد نیست و این مسئله را با یکی از ارورهای یخچال فریزر IFB هشدار می دهد.

راه حل: به اگر به دنبال راهی برای برطرف کردن کد خطای LF و LC یخچال فریزر IFB هستید، باید بدانید این هشدار به هنگام شروع به کار یخچال ظاهر می شود و پس از آنکه دمای محفظه ها تا حد مشخصی پایین آمد، این ارور نیز خود به خود برطرف می شود. برای برطرف کردن ارور LC یخچال فریزر IFB می توانید دمای یخچال فریزر را کمی سردتر کنید یا حالت Super Freeze را فعال کنید. ترجیحاً تا زمانی که ارور برطرف نشده، از باز و بسته کردن درب یخچال فریزر خودداری کنید. در نهایت اگر موفق نشدید خودتان در خانه این ارور را برطرف کنید، با یک مرکز مجاز و معتبر تعمیرات لوازم خانگی تماس بگیرید.

صفحه نمایش یخچال فریزر IFB که ارور LF را نمایش می دهد

نمایش ارور LF در صفحه نمایش یخچال فریزر IFB به دلیل سرد نبودن محیط داخل اتاقک یخچال

3- ارور HC یخچال فریزر IFB

علت: دلیل اصلی نمایش کد خطای HC یخچال فریزر IFB، سرمای بیش از حد اتاقک های دستگاه است. در این شرایط مواد غذایی رفته رفته شروع به یخ زدن می کنند.

راه حل: برای رفع ارور HC یخچال فریزر IFB، بررسی کنید که آیا حالت Super Cool فعال است یا خیر. تنظیمات دمای یخچال را تغییر دهید و آن را روی مقدار بالاتری تنظیم کنید.

صفحه نمایش یخچال فریزر IFB که ارور HC را نمایش می دهد

نمایش ارور HC در صفحه نمایش یخچال فریزر IFB به دلیل سرمای بیش از حد اتاقک های دستگاه

4- ارور LOPO یخچال فریزر آی اف بی

علت: علت نمایش ارور LOPO یخچال فریزر IFB مربوط به تشخیص پایین بودن ولتاژ ورودی به دستگاه است. وقتی ولتاژ ورودی به زیر 170 ولت می رسد، دستگاه وارد وضعیت تثبیت شده و عملکرد آن متوقف می شود.

راه حل: اگر در جستجوی راه حلی برای رفع ارور LOPO یخچال فریزر IFB هستید، باید بدانید این مسئله نه تنها مربوط به خرابی نیست، بلکه از آسیب به کمپرسور جلوگیری کرده و این هشدار پس از رسیدن ولتاژ مورد نظر ناپدید می شود.

صفحه نمایش یخچال فریزر IFB که ارور LOPO را نمایش می دهد

نمایش ارور LOPO در صفحه نمایش یخچال فریزر ifb به دلیل پایین بودن ولتاژ ورودی به دستگاه

عیب یابی ارورهای یخچال فریزر IFB

علاوه بر ارورهای یخچال فریزر IFB که در ابتدای این مطلب با نگاهی ریزبینانه آنها را مرور کردیم، در بخش عیب یابی، مشکلات و خطاهایی را بررسی می کنیم که در عملکرد دستگاه اختلال ایجاد می کنند، اما سیستم تشخیص خودکار قادر به پیدا کردن علت مشکل محل خرابی نیست و خودمان باید آن را بیابیم. در ادامه فهرستی از این موارد را به همراه علل احتمالی که منجر به ایراد دستگاه شده، با هم مرور خواهیم کرد.

6 مشکل رایج در یخچال فریزر IFB

عیب یابی یخچال فریزر IFB برای کارکرد درست دستگاه ضروری است

1- یخچال فریزر IFB راه اندازی نمی شود

علت احتمالی: دلیل رو به رو شدن با مشکل عدم راه اندازی یخچال فریزر آی اف بی می تواند مربوط به نقصی در سیستم برق رسانی به دستگاه باشد. اگر ولتاژ برق ورودی به دستگاه پایین باشد، برق منزل قطع باشد، سیم کشی برق خراب شده باشد یا پریز و فیوز مورد استفاده، از کار افتاده یا سوخته باشند، با این مسئله مواجه خواهیم شد. البته عوامل دیگری چون خرابی رله، از کار افتادن کمپرسور یا خرابی اتصالات آن بی تاثیر نیستند.

راه حل: برای حل مشکل عدم راه اندازی یخچال فریزر IFB، کل مجموعه برق رسانی به دستگاه اعم از منبع تغذیه، سیم برق، فیوز مورد استفاده و پریز برق را با نگاهی موشکافانه مورد بررسی قرار دهید و در صورت مشاهده هرگونه خرابی، اقدام به تعمیر یا تعویض قطعه از کار افتاده کنید تا ولتاژ دستگاه مجدداً وصل شود.

2- از یخچال فریزر IFB سر و صداهای متفاوتی به گوش می رسد

علت احتمالی: زمانی که با مشکل سر و صداهای عجیب و متفاوت یخچال فریزر IFB مواجه می شویم، باید بدانیم که هر کدام از این صداها به یک عملکرد خاص مربوط بوده و با هیچ کدام از ارورهای یخچال فریزر IFB به ما هشدار داده نخواهد شد. برخی از مشکلات به شرح زیر می باشد.

  • صدایی شبیه به ترک خوردن یخ مربوط به فرایند یخ زدایی خودکار است که پس از اتمام این فرایند برطرف می شود. همچنین مواقعی که دستگاه داغ یا سرد می شود، این صدا به گوش می رسد.
  • صدای ترک خوردن کوتاه مربوط به عملیات ترموستات دستگاه است که کمپرسور را خاموش و روشن می کند.
  • صدای کمپرسور نشان می دهد که کمپرسور دستگاه عملکرد طبیعی دارد. این صدا به محض راه اندازی کمپرسور برای مدت زمان کوتاهی بلندتر خواهد بود.
  • صدای حباب و شرشر مربوط به جریان مایع خنک کننده است که درون لوله های مخصوص حرکت می کند.
  • صدای جریان آب مربوط به حرکت جریان آب به سمت ظرف اواپراتور در طول فرآیند یخ زدایی است.
  • صدای دمیدن هوا مربوط به فن دستگاه یا گردش هوا در اتاقک یخچال بوده و کاملاً طبیعی است.

راه حل: اگر در جستجوی راهی برای برطرف کردن سر و صداهای عجیب و متفاوت یخچال فریزر IFB هستید، همانطور که گفتیم بخش زیادی از این صداها مربوط به عملکرد طبیعی دستگاه بوده و جای نگرانی ندارند؛ اما اگر هر کدام از حد خود بگذرند و سرسام آور شوند، بهتر است فوراً با مرکز خدمات مشتریان تماس بگیرید و آنها را در جریان مشکل پیش آمده قرار دهید.

3- داغ شدن لبه جداره هایی مماس با نوار دور درب یخچال فریزر IFB

علت احتمالی: دلیلی که منجر به داغ شدن لبه های بدنه یخچال فریزر آی اف بی  بخش در تماس با نوار دور درب می شود، مربوط به گرمای محیط بیرون مخصوصاً در روزهای گرم تابستان است. توجه کنید که این مسئله با ارورهای یخچال فریزر IFB به ما اطلاع داده نخواهد شد.

راه حل: اگر به دنبال راهی برای برطرف کردن مشکل سرمای بیش از حد اتاقک یخچال در یخچال فریزر IFB هستید، باید بدانید که این مسئله مربوط به گرمای هوای محیط اطراف یخچال بوده و کاملاً طبیعی است.

4- داخل یخچال فریزر IFB آثار رطوبت مشاهده می شود

علت احتمالی: اولین علت رو به رو شدن با مشکل آثار رطوبت در محفظه داخلی یخچال فریزر IFB می تواند مربوط به خیسی ظروفی باشد که داخل اتاقک یخچال یا فریزر قرار می دهیم. بعلاوه اگر عادت داشته باشیم غذاهای آبکی را در ظروف در باز بریزیم و وارد یخچال فریزر کنیم، به احتمال بسیار زیاد با این مسئله مواجه خواهیم شد. باز کردن مکرر درب اتاقک ها و باز نگه داشتن آنها برای مدت زمان طولانی، از دیگر دلایل مواجه شدن با این مسئله است

راه حل: برای آنکه بتوانید مشکل آثار رطوبت را در محفظه داخلی یخچال فریزر IFB برطرف کنید، سعی کنید همیشه مواد غذایی آبکی و مرطوب را ابتدا در ظروف دربسته بریزید و سپس داخل یخچال یا فریزر ذخیره کنید. درب ها را تا آنجا که ممکن است بی دلیل باز و بسته نکنید. و هر بار مطمئن شوید که درب دستگاه را به خوبی بسته اید.

5- درب های یخچال فریزر IFB به خوبی باز و بسته نمی شوند

علت احتمالی: علتی که منجر به سخت باز و بسته شدن درب های یخچال فریزر IFB می شود، یکی از چهار حالت زیر است.

  • بسته بندی های مواد غذایی مانع از باز و بسته شدن درب های دستگاه می شود.
  • قفسه ها و کشوهای داخلی به خوبی جا نخورده اند.
  • نوار دور درب های یخچال و فریزر خراب شده است.
  • سطح زیر یخچال فریزر ثابت و تراز نیست و یخچال لغزش دارد.

توجه داشته باشید که هیچ یک از این موارد با ارورهای یخچال فریزر آی اف بی به ما اطلاع داده نمی شوند.

راه حل: اگر به دنبال راهی برای از بین بردن مشکل سخت باز و بسته شدن درب های یخچال فریزر IFB هستید، بررسی کنید که مواد غذایی داخل یخچال فریزر سد راه باز و بسته شدن درب نشده باشند. قفسه ها و کشوهای دستگاه را یک بار از جای خود درآورید و مجدداً خوب جا بزنید. به سراغ نوار لاستیکی دور درب ها بروید و اگر می بینید پوسیده شده یا از فرم خود خارج شده، آن را تعویض کنید تا لای در گیر نکند. در آخر سطح زیر دستگاه را تراز کنید و اگر بازهم مشکل ادامه دار بود، با تیم مجرب داره چاره تماس بگیرید تا متخصصین ما شما را راهنمایی کنند.

6- یخچال فریزر IFB نشتی دارد

علت احتمالی: دلیلی که منجر به نشتی یخچال فریزر آی اف بی می شود، مربوط به اتصال نادرست شیر آب ورودی به آب سرد کن یا شل بودن واشرهاست. توجه داشته باشید که سیستم تشخیص خودکار این مسئله را با ارورهای یخچال فریزر IFB به ما هشدار نخواهد داد.

راه حل: برای رفع مشکل نشتی آب از یخچال فریزر IFB، به سراغ شیر آب متصل به آب سرد کن بروید و اطمینان حاصل کنید که تمامی اجزای آن به درستی وصل شده اند. در صورت نیاز واشر خراب را تعمیر کرده و یک بار دیگر محل نشتی را بررسی کنید.

7- نمایشگر آب سرد کن یخچال فریزر IFB روشن و خاموش می شود

علت احتمالی: زمانی با مشکل خاموش و روشن شدن نمایشگر آب سرد کن یخچال فریزر IFB مواجه می شویم که جریان آب ورودی به آب سرد کن نرمال نبوده و بیش از حد زیاد یا کم باشد.

راه حل: اگر در جستجوی راهی برای رفع مشکل خاموش و روشن شدن نمایشگر آب سرد کن یخچال فریزر IFB هستید، بررسی کنید که مخزن آب به درستی نصب شده و اتصال واشرها کاملاً درست باشد.

کلام آخر

در این مطلب به بررسی ارورهای یخچال فریزر IFB و اقدامات لازم برای حل و فصل کردن آنها در خانه پرداختیم. اکنون می دانید که بسیاری از مشکلات و خطاهایی که با آنها رو به رو می شویم، تنها با چند بررسی ساده در خانه قابل حل هستند و لزوماً نیازی به مراجعه به مراکز خدمات و تعمیرات نیست.

در آخر لازم به یادآوری است که اگر در هرکدام از شرایط ذکر شده به تنهایی توانایی برطرف کردن مشکل را نداشتید و احساس کردید به کمک نیاز دارید، متخصصین ما در مرکز داره چاره فقط یک تماس با شما فاصله دارند تا ضمن ارائه راهنمایی های لازم، در صورت نیاز برای حل مشکل شما عزیزان در محل حضور یابند.

سوالات رایج در مورد عیب یابی و روش رفع مشکلات یخچال فریزر IFB

یخچال فریزر جزو وسایل ضروری در هر منزلی است و مانند تمامی وسایل برقی دیگر ممکن است بعد از مدتی کارکرد درستی نداشته باشد. با عیب یابی به موقع یخچال فریزر IFB می توان از بروز مشکلات جدی در این دستگاه جلوگیری کرد.

ممکن است در هنگام برطرف کردن ایرادات یخچال فریزر IFB سوالاتی برایتان مطرح شود. در این بخش از مقاله سعی می کنیم به این سوالات پاسخ دهیم.

1- چرا یخچال فریزر IFB نشتی آب دارد؟
اتصال نادرست شیر آب ورودی به آب سرد کن یا شل بودن واشرها از دلایلی هستند که باعث نشت آب از یخچال فریزر IFB می شوند.
2- رطوبت داخل یخچال فریزر IFB چه علتی دارد؟
قرار دادن ظروف خیس در یخچال فریزر، قرار دادن غذاهای آبکی در ظروف بدون درب، باز کردن مکرر درب اتاقک های یخچال و نبستن آن ها از مهم ترین علت های مشاهده شدن رطوبت در یخچال فریزر IFB هستند.
3- برای رفع مشکل عدم راه اندازی یخچال فریزر IFB چه باید کرد؟
برای رفع ایراد عدم راه اندازی یخچال فریزر IFB در ابتدا باید مجموعه ی برق رسانی دستگاه را بررسی کنید و در صورت نیاز منبع تغذیه، سیم برق، فیوز مورد استفاده و پریز برق را تعمیر یا تعویض کنید. همچنین؛ در صورت خرابی رله، از کار افتادن کمپرسور یا خرابی اتصالات آن با یک فرد متخصص تماس بگیرید.
4- چکه کردن آب سرد کن یخچال فریزر IFB برای چیست؟
اگر جریان آب ورودی به آب سرد کن نرمال نباشد و بیش از اندازه زیاد باشد، آب سرد کن یخچال فریزر IFB چکه خواهد کرد. برای جلوگیری از بروز این مشکل مطمئن شوید که مخزن آب درست نصب شده است و اتصال واشرها صحیح است.
5- علت داغ شدن لبه جداره هایی مماس با نوار دور درب یخچال فریزر IFB چیست؟
گرمای محیط اطراف می تواند باعث داغ شدن لبه جداره هایی مماس با نوار دور درب یخچال فریزر IFB می شود و این موضوع کاملا طبیعی است و نگران کننده نیست.
6- آیا مشکل صدای یخچال فریزر IFB طبیعی است؟
اکثر صداهای یخچال فریزر IFB طبیعی هستند و نگران کننده نیستند، اما اگر صداها بیش از حد و اذیت کننده باشند، بهتر است از یک متخصص تعمیر یخچال فریزر برای شناسایی و رفع مشکل کمک بگیرید.
7- دلیل بسته نشدن درب یخچال فریزر IFB چیست؟
قرار نگرفتن قفسه ها و کشوهای داخلی در جای درست، ایراد در نوار دور درب دستگاه، تراز نبودن سطح زیر دستگاه از دلایل بسته نشدن درب یخچال فریزر IFB هستند. علاوه بر آن؛ بسته بندی نادرست مواد غذایی نیز مسیر باز و بسته شدن درب دستگاه را می بندد و مانع از باز شدن درب دستگاه می شود.

1 نظر برای: ارورهای یخچال فریزر IFB و نحوه برطرف کردن آنها

  1. مهرداد گفت:

    ممنون بابت اطلاعات دقیق و مفید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *