کدهای خطای یخچال فریزر

ارورهای یخچال فریزر کنمور و نحوه برطرف کردن آنها

ارورهای یخچال فریزر کنمور

یخچال فریزرهای امروزه کنمور مجهز به سنسورهای هوشمندی هستند که به ما کمک می کنند مشکلات دستگاه را بدون آنکه از تعمیرکاران حرفه ای کمک بخواهیم یا حتی لزوماً دانش کافی در این زمینه داشته باشیم، خودمان عیب یابی و تعمیر کنیم. یخچال فریزر Kenmore به گونه ای طراحی شده که به پشتوانه یک سیستم تشخیص خودکار فوق العاده قدرتمند، مواقعی که دستگاه دچار خرابی می شود یا اختلالی در یکی از بخش های آن اتفاق می افتد، بتواند محل خرابی را به صورت کدهای خطا ما هشدار دهد. در این مقاله به بررسی ارورهای یخچال فریزر کنمور و نحوه برطرف کردن آنها می پردازیم. با ما همراه باشید.

ارور یخچال فریزر کنمور علت ارور
ER-FS خطای سنسور فریزر
ER-RS خطای سنسور یخچال
ER-DS خطای سنسور دیفراست
ER-IS خطای سنسور یخ ساز
ER-DH عملکرد دیفراست ضعیف
ER-IF عملکرد غیرعادی موتور فن BLDC برای یخ سازی
ER-FF عملکرد غیرعادی موتور فن BLDC برای فن اواپراتور
ER-CF عملکرد غیرعادی موتور فن BLDC برای فن کندانسور
ER-CO خطای ارتباطی

لیست ارورهای یخچال فریزر کنمور و راه حل آن

جدول بالا را کامل مطالعه کردید؟ در این بخش نگاه موشکافانه تری به دلایل نمایش ارورهای یخچال فریزر کنمور و همچنین راهکارهای مناسب برای برطرف کردن ارورهای جدول بالا خواهیم داشت. این بخش را تا انتها مطالعه کنید و ترجیحاً سعی کنید موارد مربوط به هر ارور را به خاطر بسپارید یا جایی یادداشت کنید تا در صورت مواجهه با هرکدام از آنها بدانید بهترین واکنش ممکن چیست. فقط یک نکته بسیار مهم! هر کجا که قرار است مقادیر مقاومت سنسورها یا قطعات دیگر را بررسی کنید، حتماً ابتدا دستگاه را از برق بکشید و صبر کنید تا ولتاژ دستگاه کاملاً تخلیه شود.

1- ارور ER-FS یخچال فریزر کنمور

علت: دلیل آنکه با کد خطای ER-FS یخچال فریزر Kenmore مواجه می شویم، تشخیص خرابی سنسور فریزر یا اتصال کوتاه و مدار باز شدن سیم های این سنسور است. در این شرایط نمایشگر دمای فریزر «ER» و نمایشگر دمای یخچال «FS» را نمایش می دهد.

راه حل: برای اینکه بتوانید ارور ER-FS یخچال فریزر کنمور را حل کنید، باید سنسور فریزر را مورد بررسی قرار داده و در صورت نیاز به تعمیر و تعویض اتصالات آن بپردازید. اگر حتی پس از تعویض سیم ها ارور ادامه داشت، مشکل از خود سنسور یخچال است و باید به فکر تعویض آن باشید.

صفحه نمایش یخچال فریزر کنمور که ارور FS را نمایش می دهد

نمایش ارور FS در صفحه نمایش یخچال فریزر کنمور به دلیل معیوب بودن سنسور فریزر

2- ارور ER-RS یخچال فریزر Kenmore

علت: علتی که منجر به نمایش ارور ER-RS یخچال فریزر کنمور می شود، خرابی سنسور یخچال یا اتصالات آن است که با یکی از ارورهای یخچال فریزر کنمور هشدار داده می شود. در این شرایط نمایشگر دمای فریزر «ER» و نمایشگر دمای یخچال «RS» را نمایش می دهد.

راه حل: برای برطرف کردن کد خطای ER-RS یخچال فریزر کنمور، به سراغ سنسور یخچال بروید و عملکرد آن را به همراه کلیه اتصالات مربوط به آن را چک کنید. کلیه اتصالات خراب و حتی سنسور معیوب باید جایگزین شوند. اگر موفق نشدید خودتان در خانه این ارور را برطرف کنید، با یک مرکز مجاز و معتبر خدمات تعمیر یخچال فریزر کنمور تماس بگیرید.

صفحه نمایش یخچال فریزر کنمور که ارور RS را نمایش می دهد

نمایش ارور RS در صفحه نمایش یخچال فریزر کنمور به دلیل خرابی سنسور یخچال یا اتصالات آن

3- ارور ER-DS یخچال فریزر کنمور

علت: دلیل اصلی نمایش کد خطای ER-DS یخچال فریزر کنمور، تشخیص نقص و خرابی در محل سنسور دیفراست دستگاه است که علت آن می تواند مربوط به اتصال کوتاه یا مدار باز شدن سنسور باشد. در این شرایط نمایشگر دمای فریزر «ER» و نمایشگر دمای یخچال «DS» را نمایش می دهد.

راه حل: برای رفع ارور ER-DS یخچال فریزر Kenmore، باید میزان مقاومت سنسور دیفراست را اندازه بگیرید و از سلامت این سنسور مطمئن شوید. سیم هایی که یک سر آنها به این سنسور وصل می شود را کاملاً چک کنید و در صورت مشاهده کوچکترین خرابی در هر کدام از آنها، سیم معیوب را تعویض کنید. نهایتاً در صورت ادامه دار بودن مسئله سنسور خراب باید تعویض شود.

صفحه نمایش یخچال فریزر کنمور که ارور DS را نمایش می دهد

نمایش ارور DS در صفحه نمایش یخچال فریزر کنمور به دلیل نقص و خرابی در محل سنسور دیفراست دستگاه

4- ارور ER-IS یخچال فریزر کنمور

علت: دلیلی که منجر به نمایش ارور ER-IS یخچال فریزر کنمور می شود، این است که دستگاه خرابی سنسور یخ ساز را تشخیص داده و اکنون با یکی از ارورهای یخچال فریزر کنمور به ما هشدار می دهد. در این شرایط نمایشگر دمای فریزر «ER» و نمایشگر دمای یخچال «IS» را نمایش می دهد.

راه حل: به منظور برطرف کردن کد خطای ER-IS یخچال فریزر کنمور، به سراغ سنسور یخ ساز دستگاه بروید و اتصالات آن را از لحاظ اتصال کوتاه یا مدار باز بودن بررسی کنید. مقاومت خود سنسور را اندازه بگیرید و بررسی کنید که در محدوده مجاز تعیین شده باشد. در صورت مشاهده هرگونه خرابی در این بخش، احتمالاً نیاز است کل مجموعه یخ ساز را تعویض کنید.

صفحه نمایش یخچال فریزر کنمور که ارور IS را نمایش می دهد

نمایش ارور IS در صفحه نمایش یخچال فریزر کنمور به دلیل خرابی سنسور یخ ساز

5- ارور ER-DH یخچال فریزر کنمور

علت: دلیل نمایش کد خطای ER-DH یخچال فریزر کنمور، تشخیص عملکرد بسیار ضعیف سیستم دیفراست است که باعث شده دمای سنسور بالاتر از 40 درجه فارنهایت نرود. در این شرایط نمایشگر دمای فریزر «ER» و نمایشگر دمای یخچال «DH» را نمایش می دهد.

راه حل: برای حل ارور ER-DH یخچال فریزر Kenmore، ابتدا هیتر دستگاه و کلیه اتصالات آن را به دقت بررسی کنید. سپس به سراغ سیستم دیفراست بروید و عملکرد آن را بررسی کنید. اگر احساس می کنید خرابی قطعات دیگری مثل ترمودیسک، ترموفیوز، برد و سنسور دیفراست باعث بروز این مشکل شده است، آنها را جایگزین کنید و یک بار دیگر نمایش ارور را بررسی کنید. در صورت ادامه دار بودن مسئله با مراکز تعمیرات لوازم خانگی تماس بگیرید.

صفحه نمایش یخچال فریزر کنمور که ارور DH را نمایش می دهد

نمایش ارور DH در صفحه نمایش یخچال فریزر کنمور به دلیل عملکرد بسیار ضعیف سیستم دیفراست

6- ارور ER-IF یخچال فریزر کنمور

علت: مشکلی که منجر به نمایش کد خطای ER-IF یخچال فریزر کنمور می شود، مربوط به عملکرد غیرعادی موتور فن BLDC برای یخ سازی است. هرگاه مدت زمان دریافت سیگنال فیدبک حین عملکرد موتور BLDC FAN کمتر از 115 ثانیه باشد، دستگاه با ارور ER-IF به ما هشدار می دهد. نمایشگر دمای فریزر «ER» و نمایشگر دمای یخچال «IF» را نمایش خواهند داد.

راه حل: اگر می خواهید ارور ER-IF یخچال فریزر کنمور را در خانه حل کنید، باید دانش الکترونیکی و مهارت کافی برای بررسی فن موتور یخ ساز را داشته باشید. ممکن است اتصالات این بخش ضعیف باشند، محفظه فن یخ ساز گیر کرده یا از کار افتاده باشد. همچنین احتمال دارد اتصالات مدار بین فن یخ ساز و برد الکترونیکی مشکل پیدا کرده باشد. در صورتی که خودتان نتوانید این ارور را برطرف کنید می توانید با مرکز تعمیرات تخصصی داره چاره تماس بگیرید.

صفحه نمایش یخچال فریزر کنمور که ارور IF را نمایش می دهد

نمایش ارور IF در صفحه نمایش یخچال فریزر کنمور به دلیل عملکرد غیرعادی موتور فن BLDC برای یخ سازی

7- ارور ER-FF یخچال فریزر کنمور

علت: علت نمایش ارور ER-FF یخچال فریزر Kenmore مربوط به عملکرد غیرعادی موتور فن BLDC برای فن اواپراتور دستگاه است. در این شرایط نمایشگر دمای فریزر «ER» و نمایشگر دمای یخچال «FF» را نمایش می دهد.

راه حل: برای حل کردن کد خطای ER-FF یخچال فریزر کنمور، در مرحله اول باید عملکرد موتور فن اواپراتور و پروانه های آن را چک کنید و مطمئن شوید که اتصالات این بخش کاملاً سالم باشند. سپس به سراغ برد الکترونیکی دستگاه بروید و محل خرابی را در این قطعه جستجو کنید.

صفحه نمایش یخچال فریزر کنمور که ارور FF را نمایش می دهد

نمایش ارور FF در صفحه نمایش یخچال فریزر کنمور به دلیل عملکرد غیرعادی موتور فن BLDC برای فن اواپراتور دستگاه

8- ارور ER-CF یخچال فریزر کنمور

علت: علت آنکه با کد خطای ER-CF یخچال فریزر کنمور مواجه شده ایم، مربوط به عملکرد غیرعادی موتور فن BLDC برای فن کندانسور است. در این شرایط یا موتور فن کنداسور دچار خرابی شده یا ایرادی در مسیر سیم کشی بین این قطعه با برد کنترل اصلی اتفاق افتاده است و دستگاه این مشکل را با ارورهای ER-CF  به ما هشدار می دهد. نمایشگر دمای فریزر «ER» و نمایشگر دمای یخچال «CF» را نمایش خواهند داد.

راه حل: اگر در جستجوی راهی برای رفع ارور ER-CF یخچال فریزر کنمور هستید، پیشنهاد می کنیم قبل از آنکه با مرکز خدمات و تعمیرات داره چاره تماس بگیرید و از متخصصین ما کمک بخواهید، به سراغ موتور فن کندانسور بروید و عملکرد آن را بررسی کنید. اگر احساس می کنید نیاز به تعویض فن کندانسور است، آن را با یک قعطه سالم جایگزین کنید. در نهایت برد الکترونیکی و کلیه اتصالات مربوط به آن را چک کنید که دچار خرابی نشده باشند.

صفحه نمایش یخچال فریزر کنمور که ارور CF را نمایش می دهد

نمایش ارور CF در صفحه نمایش یخچال فریزر کنمور به دلیل عملکرد غیرعادی موتور فن BLDC برای فن کندانسور

9- ارور ER-CO یخچال فریزر کنمور

علت: علتی که منجر به نمایش ارور ER-CO یخچال فریزر Kenmore می شود، وقوع خطای ارتباطی بین برد کنترلی اصلی و صفحه نمایشگر است. در این شرایط نمایشگر دمای فریزر «ER» و نمایشگر دمای یخچال «CO» را نمایش خواهند داد.

راه حل: برای آنکه بتوانید کد خطای ER-CO یخچال فریزر کنمور را برطرف کنید، مستقیماً به سراغ برد کنترل الکترونیکی (PCB) و سیم کشی های آن بروید و کلیه اتصالات و سیم کشی های آن را از نظر بگذرانید. کوچکترین خرابی در محل برد الکترونیکی یا پنل نمایشگر می تواند منجر به این ارور شود. چنانچه احساس می کنید دانش و مهارت کافی برای عیب یابی برد الکترونیکی را در خانه ندارید، با مهندسین ما در مرکز خدمات داره چاره تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنیم.

صفحه نمایش یخچال فریزر کنمور که ارور CO را نمایش می دهد

نمایش ارور CO در صفحه نمایش یخچال فریزر کنمور به دلیل وقوع خطای ارتباطی بین برد کنترلی اصلی و صفحه نمایشگر

عیب یابی یخچال فریزر کنمور

علاوه بر مواردی که در بخش قبلی به آنها اشاره شد، مواقعی وجود دارد که سیستم تشخیص خودکار دستگاه قادر به تشخیص محل خرابی نیست و طبیعتاً روی پنل دیجیتال شاهد ارورهای یخچال فریزر Kenmore نخواهیم بود. در این مواقع اگر قصد ندارید با مرکز خدمات تماس بگیرید و عزم خود را جزم کرده اید که مشکل را با دستان خود برطرف کنید، صفر تا صد عیب یابی بر عهده خودتان خواهد بود. در ادامه برخی از این شرایط و اقدامات لازم برای مدیریت آنها را معرفی می کنیم.

6 مشکل رایج یخچال فریزر کنمور

عیب یابی یخچال فریزر کنمور برای کارکرد درست دستگاه ضروری است

1- یخ ساز یخچال فریزر کنمور یخ تولید نمی کند

علت: از اصلی ترین دلایلی که منجر به عدم تولید یخ در یخچال فریزر کنمور می شوند، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بازوی سیگنال یخ ساز در موقعیت «بالا» قرار گرفته که به معنی «خاموش» است.
  • شیر آب ورودی به دستگاه باز نیست.
  • محیط فریزر به اندازه کافی سرد نیست.
  • ضایعات خارجی در شیر آب سرد ورودی به دستگاه انباشته شده و جریان آب را مسدود کرده اند.

راه حل: جهت رفع مشکل عدم تولید یخ در یخچال فریزر کنمور، اقدامات زیر را انجام دهید:

  • بازوی سیگنال سیم را به موقعیت «پایین» یا «روشن» هدایت کنید.
  • شیر آب ورودی به دستگاه را باز کنید.
  • شیر آب را ببندید و مغزی آن را جدا کنید. هرگونه انباشتگی و تجمع ضایعات که احساس می کنید مانع جریان آب هستند را زیر آب روان بشویید و شیر را مجدداً نصب کنید.
  • به دستورالعمل های بخش «دمای اتاقک یخچال و یا فریزر در یخچال فریزر کنمور بیش از حد گرم است» مراجعه کنید.

2- یخ ساز یخچال فریزر کنمور به اندازه کافی یخ تولید نمی کند

علت: چند دلیل عمده که منجر به کافی نبودن یخ های تولید شده توسط یخ ساز یخچال فریزر Kenmore می شود، عبارت اند از:

  • انتظار شما از حجم یخی که یخ ساز می تواند تولید کند، بیش از حد بالاست.
  • فریزر به اندازه کافی سرد نیست.
  • شیر آب سرد متصل به دستگاه کاملاً باز نشده است.

هیچ کدام از این موارد با ارورهای یخچال فریزر کنمور به ما اطلاع داده نمی شوند.

راه حل: برای برطرف کردن مشکل کافی نبودن یخ های تولید شده توسط یخ ساز یخچال فریزر کنمور باید بدانید که یخ ساز بسته به شرایط استفاده، هر 24 ساعت حدوداً 1 الی 1.5 کیلو یخ تولید می کند. (هر 75 تا 160 دقیقه، 8 تکه یخ) سعی کنید حد انتظارات خود را مطابق توانایی دستگاه تنظیم کنید، اطمینان حاصل کنید که شیر آب ورودی کاملاً باز است و در صورت ادامه مشکل به دستورالعمل های بخش «دمای اتاقک یخچال و یا فریزر در یخچال فریزر کنمور بیش از حد گرم است» مراجعه کنید.

3- یخ ساز یخچال فریزر کنمور پیوسته یخ تولید می کند

علت: وقتی با مشکل تولید یخ مداوم توسط یخ ساز یخچال فریزر کنمور مواجه می شوید، احتمالاً بازوی سیگنال یخ ساز به چیزی در محفظه فریزر گیر کرده و پایین مانده است.

راه حل: اگر به دنبال راهی برای حل مشکل تولید یخ مداوم توسط یخ ساز یخچال فریزر کنمور هستید، نگاهی به داخل محفظه فریزر بیندازید و هرچیزی که مانع حرکت بازوی سیگنال یخ ساز می شود را جا به جا کنید. اگر می بینید تکه های یخ بر روی بازوی سیگنال یخ زده اند، آنها را نیز جدا کنید.

تولید بیش از اندازه یخ در یخساز یخچال فریزر کنمور

تولید یخ بیش از اندازه در یخچال فریزر کنمور به دلیل احتمال گیر کردن بازوی سیگنال یخ ساز به چیزی در محفظه فریزر

4- تکه های یخ در یخچال فریزر کنمور به یکدیگر می چسبند

علت: دلیلی که باعث مواجه شدن با مشکل چسبیدن تکه های یخ به یکدیگر در یخچال فریزر Kenmore می شود، یکی از موارد زیر است:

  • از تکه های یخ به اندازه کافی استفاده نمی شود و یخ ها برای مدت زمان طولانی در محفظه یخدان باقی می مانند.
  • تنظیمات کنترلر دمای فریزر روی عدد بسیار بالایی تنظیم شده و محیط داخل فریزر گرم است.
  • حجم مواد غذایی که در فریزر ذخیره شده، زیاد نیست.

توجه داشته باشید که در این شرایط دستگاه مشکل پیش آمده را با نمایش ارورهای یخچال فریزر کنمور به ما اطلاع نخواهد داد.

راه حل: برای حل مشکل چسبیدن تکه های یخ به یکدیگر در یخچال فریزر کنمور، ظرف یخ را برداشته و یخ های کهنه را دور بریزید تا دستگاه یخ های جدید تولید کند. همچنین پیشنهاد می کنیم دمای فریزر را روی حالت سردتری تنظیم کرده و 24 ساعت زمان دهید تا دما تثبیت شود. برای آنکه فریزر سرمای متعادل تری داشته باشد، مواد غذایی بیشتری در آن ذخیره کنید تا خالی نباشد.

5- طعم و بوی نامطبوع تکه یخ های تولید شده توسط یخ ساز یخچال فریزر کنمور

علت: دلیلی که منجر به طعم و بوی بد یخ های تولید شده توسط یخ ساز یخچال فریزر کنمور می شود، مربوط به سه عامل مهم است که هیچ یک از آنها با ارورهای یخچال فریزر کنمور به ما اطلاع داده نمی شود. این علت ها به شرح زیر می باشند.

  • مواد غذایی معطر با بوی قوی بدون آنکه در ظرف دربسته قرار گیرند، در محفظه فریزر ذخیره شده اند.
  • آبی که وارد یخ ساز می شود، طعم و بوی نامطلوبی دارد.
  • از تکه های یخ به اندازه کافی استفاده نمی شود و یخ ها برای مدت زمان طولانی در محفظه یخدان باقی می مانند.

راه حل: جهت برطرف کردن مشکل طعم و بوی بد یخ های تولید شده توسط یخ ساز یخچال فریزر کنمور راهکارهای زیر را مدنظر قرار دهید:

  • غذاهای معطر با بوی قوی را در ظروف درب دار بریزید و سپس درون فریزر ذخیره کنید.
  • یخ کهنه را دور بریزید تا دستگاه یخ جدید تولید کند.
  • اگر لوله آب ورودی به دستگاه فیلتر ندارد، در مسیر آن یک فیلتر نصب کنید و اگر دارد اما گرفته و کثیف است، آن را جدا کنید و زیر آب روان بشویید تا تمیز شود.

6- چراغ اتاقک یخچال فریزر کنمور روشن نمی شود

علت: زمانی مشکل روشن نشدن چراغ اتاقک یخچال فریزر Kenmore به وجود می آید که لامپ دستگاه سوخته باشد یا جریان برق کافی به لامپ نرسد.

راه حل: اگر به دنبال راهی برای حل مشکل روشن نشدن چراغ اتاقک یخچال فریزر کنمور می گردید، باید چراغ داخلی اتاقک یخچال را در صورت سوختگی تعویض کنید یا اتصالات آن را مورد بررسی قرار داده و سیم های معیوب را جایگزین کنید.

7- فضای داخل یخچال فریزر کنمور کثیف شده است

علت: دلیلی که منجر به کثیفی فضای داخلی یخچال فریزر کنمور می شود، ذخیره مواد غذایی معطر با بوی قوی بدون پوشش مناسب درون یخچال فریزر است. همچنین اگر عادت داشته باشیم دیر به دیر فضای داخلی دستگاه را تمیز کنیم، طبیعتاً با این مسئله مواجه خواهیم شد. این یکی دیگر از مشکلاتی است که با ارورهای یخچال فریزر کنمور به ما هشدار داده نمی شود.

راه حل: برای آنکه بتوانید مشکل کثیفی فضای داخلی یخچال فریزر کنمور را برطرف کنید، قبل از هرچیزی دستگاه را از برق بکشید و با آب ولرم و مقداری مواد شوینده سطوح و اجزای داخلی یخچال فریزر را خوب بشویید و خشک کنید. برای اینکه دیگر با چنین مشکلی مواجه نشوید، از این پس مواد غذایی معطر را ابتدا درون ظروف درب دار ریخته و سپس در یخچال فریزر بگذارید.

همچنین سعی کنید میوه ها و سبزیجات خیس را قبل از ذخیره خوب خشک کنید تا در محفظه جامیوه ای دچار پوسیدگی نشوند.

8- درب های یخچال فریزر کنمور بسته نمی شوند

علت احتمالی: علت بسته نشدن درب های یخچال فریزر Kenmore می تواند مربوط به تراز نبودن سطح زیر دستگاه باشد، حالتی که دستگاه با کوچکترین فشار روی پایه ها می لغزد و جا به جا می شود. احتمال دیگری که وجود دارد، این است چیدمان مواد غذایی مانع از بسته شدن درب دستگاه می شود.

راه حل: برای حل مشکل بسته نشدن درب های یخچال فریزر کنمور، اطمینان حاصل کنید که سطح زیر یخچال تراز است و هیچ ماده غذایی یا ظرفی مانع بستن درب یخچال نمی شود. سعی کنید درب اتاقک های یخچال و فریزر را تا حد امکان آرام ببندید.

یک نفر در حال بستن درب یخچال فریزر کنمور

باز ماندن درب یخچال فریزر کنمور به دلیل تراز نبودن سطح زیر دستگاه

9- محفظه های کشویی یخچال فریزر کنمور سخت حرکت می کنند

علت احتمالی: دلیل مواجه شدن با مشکل حرکت سخت کشوهای یخچال فریزر کنمور، پر بودن بیش از حد محفظه کشویی یا کثیفی ریل زیر کشوهاست. دقت کنید که این مسئله کاملاً به میزان توجه و مراقبت ما بستگی دارد و با هیچ کدام از ارورهای یخچال فریزر کنمور به ما هشدار داده نخواهد شد.

راه حل: برای برطرف کردن مشکل حرکت سخت کشوهای یخچال فریزر کنمور، سعی کنید همیشه لایه رویی کشو را خالی بگذارید و آن را بیش از حد پر نکنید تا برخورد مواد غذایی به سقف محفظه، مانع از باز و بسته شدن کشو نشود. محفظه کشو را خارج کنید و پس از تمیز کردن ریل زیرین آن، مجدداً در موقعیت خود درست جاسازی کنید.

10- کمپرسور یخچال فریزر کنمور کار نمی کند

علت احتمالی: زمانی با مشکل کار نکردن کمپرسور یخچال فریزر Kenmore مواجه می شویم که یخچال در چرخه یخ زدایی باشد (حدود نیم ساعت طول می کشد)، برق دستگاه قطع باشد یا اصلاً یخچال فریزر خاموش باشد. همچنین اگر دمای اتاقک یخچال روی عدد بسیار پایینی تنظیم شده، کار نکردن کمپرسور کاملاً طبیعی است.

راه حل: یکی از راهکارهای حل مشکل کار نکردن کمپرسور یخچال فریزر کنمور، اطمینان از وصل بودن برق منزل و عملکرد صحیح مجموعه برق رسانی به دستگاه است. توجه داشته باشید که مواجه شدن با این مسئله در دستگاه های مجهز به یخ زدایی خودکار کاملاً طبیعی است.

کمپرسور یخچال فریزر کنمور

کار نکردن یخچال فریزر کنمور به دلیل قطع بودن برق دستگاه یا خاموش بودن دستگاه

11- یخچال فریزر مدام استارت می خورد و برای مدت زمان طولانی کار می کند

علت احتمالی: دلیل کارکردن بیش از حد یا طولانی مدت یخچال فریزر کنمور، مربوط به یکی از موارد زیر است. دقت کنید که دستگاه علت این مشکل را با هیچ کدام از ارورهای یخچال فریزر کنمور به ما اطلاع نمی دهد.

  • هوای اتاق یا محیط بیرون گرم است؛ در چنین شرایطی طبیعی است که دستگاه بیشتر از حالت عادی کار کند.
  • برق یخچال فریزر تا الان قطع بوده و به تازگی وصل شده است. در این شرایط 8 الی 12 ساعت طول می کشد تا یخچال کاملاً خنک شود.
  • یخ ساز اتوماتیک در حال کار است. عملکرد یخ ساز باعث می شود یخچال کمی بیشتر کار کند.
  • درهای دستگاه بیش از حد باز و بسته شده اند یا برای مدت زمان طولانی باز مانده اند.
  • نوار لاستیکی دور درب ها کثیف، فرسوده، ترک خورده یا کاملاً بین رفته است.

راه حل: برای آنکه بتوانید مشکل کارکردن بیش از حد یا طولانی مدت یخچال فریزر کنمور را برطرف کنید، اقدامات زیر را انجام دهید:

  • درب های دستگاه را کمتر باز و بسته کنید و مطمئن شوید مواد غذایی درون یخچال فریزر سد راه بستن درب ها نمی شوند.
  • نوار لاستیکی دور درب را تمیز و در صورت نیاز تعویض کنید. کوچکترین نشتی از این بخش باعث می شود دستگاه برای حفظ دمای مطلوب بیشتر از حالت عادی کار کند.

12- کمپرسور یخچال فریزر Kenmore مدام خاموش و روشن می شود

علت احتمالی: علتی که منجر به خاموش و روشن شدن مداوم کمپرسور یخچال فریزر کنمور می شود، مربوط به عملکرد ترموستات است. این قطعه وظیفه دارد دمای دستگاه را ثابت نگه دارد.

راه حل: اگر به دنبال راهی برای رفع مشکل خاموش و روشن شدن مداوم کمپرسور یخچال فریزر کنمور هستید، باید بدانید که این مسئله مربوط به عملکرد طبیعی دستگاه است و نشان دهنده نقص و خرابی نیست.

13- دمای محفظه فریزر بیش از حد سرد و دمای یخچال طبیعی است

علت احتمالی: دلیل سرد بودن بیش از حد محفظه فریزر و نرمال بودن دمای یخچال در یخچال فریزر Kenmore، تنظیمات دمای مربوط به دمای فریزر است که احتمالاً آن را روی مقدار پایینی تنظیم کرده اید. دستگاه این مسئله را با ارورهای یخچال فریزر کنمور به ما هشدار نخواهد داد.

راه حل: برای رفع مشکل سرد بودن بیش از حد محفظه فریزر در یخچال فریزر کنمور، روی پنل نمایشگر تنظیمات دمای مربوط به فریزر را تغییر دهید و 24 ساعت صبر کنید تا دمای یخچال به ثبات برسد.

14- دمای محفظه یخچال بیش از حد سرد و دمای فریزر طبیعی است

علت احتمالی: علتی که منجر به سرد بودن بیش از حد محفظه فریزر و نرمال بودن دمای یخچال در یخچال فریزر کنمور می شود، مربوط به پایین بودن دمای تنظیم شده برای یخچال است.

راه حل: به منظور رفع و رجوع مشکل سرد بودن بیش از حد محفظه فریزر در یخچال فریزر کنمور، کافیست بر روی پنل نمایشگر تنظیمات دمای مربوط به یخچال را تغییر دهید و سپس 24 ساعت زمان دهید تا دمای یخچال به ثبات برسد.

15- دمای اتاقک یخچال و یا فریزر در یخچال فریزر کنمور بیش از حد گرم است

علت احتمالی: مهم ترین علت گرم بودن فضای داخل یخچال و یا فریزر یخچال فریزر کنمور باز و بسته کردن مکرر درب های این اتاقک هاست. همچنین احتمال دارد حواستان نباشد و درب یکی از این اتاقک ها را برای مدت زمان طولانی باز بگذارید که بازهم منجر به گرم شدن آن محفظه می شود. توجه کنید که این مسئله با هیچ یک از ارورهای یخچال فریزر کنمور به ما هشدار داده نمی شود.

راه حل: اگر در جستجوی راهی برای رفع مشکل گرم بودن فضای داخل یخچال و یا فریزر یخچال فریزر Kenmore هستید، تنها کاری باید انجام دهید اطمینان از بسته بودن درب های این دستگاه است. سعی کنید جز در مواقع ضروری درب یخچال یا فریزر را باز نکنید.

16- دمای محفظه فریزر بیش از حد گرم و دمای یخچال طبیعی است

علت احتمالی: مهم ترین علت گرم بودن بیش از حد محفظه فریزر و نرمال بودن دمای یخچال در یخچال فریزر کنمور، مربوط به تنظیمات دمای فریزر است که روی مقدار بالایی تنظیم شده است.

راه حل: یک راهکار خوب برای رفع مشکل گرم بودن بیش از حد محفظه فریزر در یخچال فریزر کنمور، تغییر دمای فریزر و تنظیم آن روی یک عدد پایین تر است. سپس 24 ساعت صبر کنید تا دمای یخچال به ثبات برسد.

17- دمای محفظه یخچال بیش از حد گرم و دمای فریزر طبیعی است

علت احتمالی: علتی که منجر به گرم بودن بیش از حد محفظه فریزر و نرمال بودن دمای یخچال در یخچال فریزر کنمور می شود، مربوط به بالا بودن دمای تنظیم شده برای یخچال است.

راه حل: به منظور رفع و رجوع مشکل گرم بودن بیش از حد محفظه فریزر در یخچال فریزر کنمور، کافیست بر روی پنل نمایشگر تنظیمات دمای مربوط به یخچال را روی مقدار پایین تری تنظیم کرده و سپس 24 ساعت زمان دهید تا دمای یخچال به ثبات برسد.

18- آثار رطوبت بر روی دیواره های داخلی یخچال فریزر کنمور مشاهده می شود

علت احتمالی: دلیلی که منجر به تجمع رطوبت روی دیواره های داخلی یخچال فریزر کنمور می شود، می تواند یکی از عوامل زیر باشد:

  • آب و هوای محل زندگی شما گرم و مرطوب است.
  • درب یخچال مقداری باز مانده و رطوبت وارد اتاقک دستگاه شده است.
  • درب یخچال در طول روز بیش از حد باز و بسته می شود.
  • مواد غذایی آبکی در ظروف بدون درب نگهداری می شوند.

توجه داشته باشید که در این شرایط عیب یابی کاملاً بر عهده شماست و دستگاه علت مشکل را با ارورهای یخچال فریزر کنمور هشدار نمی دهد.

راه حل: برای رفع مشکل تجمع رطوبت روی دیواره های داخلی یخچال فریزر کنمور، سعی کنید تا حد امکان میزان باز و بسته شدن درب یخچال فریزر را به حداقل برسانید. همچنین توصیه می کنیم همیشه برای نگهداری مواد غذایی آبکی از ظروف درب دار استفاده کنید.

19- جمع شدن آب زیر سقف جا میوه ای و زیر خود محفظه جا میوه ای یخچال فریزر Kenmore

علت احتمالی: علت آنکه با مشکل تجمع آب و رطوبت زیر سقف جا میوه ای و زیر خود محفظه جا میوه ای یخچال فریزر کنمور رو به رو شده ایم، مربوط به خیس و مرطوب بودن سبزیجات و میوه هایی است که قبل از خشک کردن در کشو جاسازی کرده ایم.

راه حل: یکی از راهکارهای برطرف کردن مشکل تجمع آب و رطوبت زیر سقف جا میوه ای و زیر خود محفظه جا میوه ای یخچال فریزر کنمور، خشک کردن میوه ها و سبزیجات قبل از ذخیره آنها در کشوی مخصوص است. همچنین در برخی از مدل ها می توانید کنترلر رطوبت را روی عدد پایین تری تنظیم کنید تا این مشکل برطرف شود.

20- جمع شدن رطوبت روی بدنه خارجی یخچال فریزر کنمور و بین درب ها

علت: زمانی با مشکل تجمع رطوبت روی بدنه یا بین درب های یخچال فریزر کنمور مواجه می شویم که محیطی که در آن زندگی می کنیم، آب و هوای گرم و مرطوبی داشته باشد. همچنین اگر درب دستگاه اشتباهاً باز بماند، هوای سرد داخل اتاقک با هوای گرم محیط بیرون برخورد کرده و منجر به تشکیل رطوبت روی بدنه خارجی یا بین درب های دستگاه می شود.

راه حل: برای آنکه بتوانید مشکل تجمع رطوبت روی بدنه یا بین درب های یخچال فریزر Kenmore برطرف کنید، سعی کنید بی جهت درب دستگاه را باز نکنید و هر بار پس از استفاده درب ها را خوب ببندید. اگر در آب و هوای شرجی زندگی می کنید، پیشنهاد می کنرای می کنیم برای مقابله با این مسئله یک دستگاه رطوبت گیر در آشپزخانه نصب کنید.

کلام آخر

در این مقاله به بررسی جامع و کامل ارورهای یخچال فریزر کنمور پرداختیم و با نحوه برطرف کردن هر یک از آنها آشنا شدیم. در انتهای مقاله لازم به یادآوری است که همکاران ما در تیم مجرب داره چاره هر آماده اند تا به تماس های شما در رابطه با مشکلات یخچال فریزر بکو پاسخ داده و شما را به بهترین شکل راهنمایی کنند.

سوالات رایج در مورد عیب یابی و روش رفع مشکلات یخچال فریزر کنمور

در این قسمت از مقاله قصد داریم به سوالات کاربران در رابطه با عیب یابی یخچال فریزر کنمور پاسخ دهیم. با مطالعه ی این بخش شما می توانید در هنگام بروز مشکل در یخچال فریزر کنمور اقدامات درستی انجام دهید.

1- علت عدم تولید یخ در یخ ساز یخچال فریزر کنمور چیست؟
بسته بودن شیر آب ورودی، سرد نبودن محیط فریزر، انسداد شیر آب ورودی و خاموش بودن بازوی سیگنال یخساز از مهم ترین علت هایی هستند که باعث می شوند یخساز یخچال فریزر کنمور یخ تولید نکند.
2- چگونه می توان از بوی بد یخ های تولید شده در یخساز یخچال فریزر کنمور جلوگیری کرد؟
برای رفع مشکل بوی بد یخ های تولید شده در یخساز یخچال فریزر کنمور یخ های کهنه را دور بریزید تا دستگاه یخ های جدیدی تولید کند، از نصب درست فیلتر دستگاه و عدم انسداد آن اطمینان حاصل کنید، غذاهای معطر را در ظروف دربسته در فریزر قرار دهید.
3- چرا یخساز یخچال فریزر کنمور به صورت مداوم یخ تولید می کند؟
گیر کردن بازوی سینگال یخساز در محفظه ی فریزر و قرار گرفتن آن روی دکمه ی روشن باعث می شود که یخساز یخچال فریزر کنمور بدون وقفه یخ تولید کند.
4- کار کردن مداوم یخچال فریزر کنمور چه علتی دارد؟
گرم بودن محیط بیرون یا هوای اتاق، خرابی یا کثیفی لاستیک دور درب دستگاه، باز و بسته شدن بیش از حد درب دستگاه، کار کردن یخساز از علت هایی هستند که باعث می شوند یخچال فریزر کنمور به صورت مداوم کار کند.
5- برای رفع مشکل مرطوب بودن دیواره های داخلی یخچال فریزر کنمور چه باید کرد؟
برای جلوگیری از تجمع رطوبت روی دیواره های داخلی یخچال فریزر کنمور از باز و بسته کردن مداوم درب دستگاه خودداری کنید و مواد غذایی آبکی را در درون ظروف درب دار قرار دهید.
6- دلیل روشن نشدن چراغ اتاقک یخچال فریزر کنمور چیست؟
سوختن لامپ دستگاه و ایراد در اتصالات آن مانع از روشن شدن چراغ اتاقک یخچال فریزر کنمور می شود. در صورت سوختن لامپ یخچال فریزر باید آن را تعویض کنید.
7- چسبیدن یخ های تولید شده در یخچال فریزر کنمور به یکدیگر چه دلیلی دارد؟
قرار گرفتن تکه های یخ به مدت طولانی در محفظه ی یخدان و عدم استفاده از آن ها، تنظیمات کنترلر دمای فریزر روی عدد بالا و گرم بودن فریزر از مهم ترین دلایل چسبیدن یخ های تولید شده در یخچال فریزر کنمور به یکدیگر هستند.
8- چرا کمپرسور یخچال فریزر کنمور به صورت مداوم روشن و خاموش می شود؟
خرابی ترموستات دستگاه و کم بودن گاز ممبرد باعث می شود که کمپرسور یخچال فریزر کنمور به صورت مداوم روشن و خاموش شود. برای رفع این مشکل می توانید از متخصص تعمیر یخچال فریزر کمک بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *