کدهای خطای یخچال فریزر

ارورهای یخچال فریزر وستینگهاوس و راه حل آن

ارورهای یخچال فریزر وستینگهاوس

گاهی اوقات ممکن است یخچال فریزر وستینگهاوس دچار اختلال در عملکرد شود و یکسری کدهای خطایی را در صفحه نمایش نشان دهد. اگر در جستجوی راهکاری برای رفع یکی از ارورهای یخچال فریزر وستینگهاوس این صفحه را یافته اید، با خیال راحت صفحات دیگر را ببندید. در این مقاله تک تک ارورهای یخچال فریزر وستینگهاوس با جزئیات مورد بررسی قرار گرفته اند و نحوه برخورد با هر کدام از آنها به طور کامل شرح داده شده است. تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

ارور یخچال فریزر وستینگهاوس علت ارور
E0 خطای برد الکترونیکی
E1 خرابی سنسور اواپراتور یا دیفراست
E2 یا E4 نقص و خرابی سنسور دمای کابین
E5 خرابی سنسور دما
ER ایرادات سوکت های برد یخ ساز
CE نیاز به تعمیر و سرویس دستگاه
T3 خرابی سنسور TH3
OP – Normal مدار باز شدن سنسور فریزر
SH – Normal اتصال کوتاه سنسور فریزر
Normal – OP مدار باز شدن سنسور تازگی مواد غذایی
Normal – SH اتصال کوتاه سنسور تازگی مواد غذایی
SY – EF خرابی فن اواپراتور
SY – CE یا EC خطای ارتباطی برد الکترونیکی
SY – CF خرابی برد الکترونیکی
ED خرابی سیستم دیفراست
EF خرابی موتور فن یا کمپرسور
CR خطای ارتباطی برد الکترونیکی با پنل نمایشگر
OC – SC مدار باز یا اتصال کوتاه شدن سنسورها
TR خطای یخ ساز

لیست ارورهای یخچال فریزر وستینگهاوس و راه حل آن

در ادامه این بخش با هم مرور می کنیم که چه دلایلی منجر به نمایش ارورهای یخچال فریزر وستینگهاوس می شود و برای برطرف کردن آنها در خانه، باید چه اقداماتی انجام دهیم. چنانچه ارور پیش آمده با راهکاری که معرفی کردیم، با موفقیت حل نشد، پیشنهاد می کنیم در اسرع وقت با متخصصین مجرب و حرفه ای ما در تیم داره چاره تماس بگیرید.

1- ارور E0 یخچال فریزر وستینگهاوس

علت: دلیلی که منجر به مواجه شدن با ارور E0 یخچال فریزر وستینگهاوس می شود، خطای برد الکترونیکی دستگاه است. در این حالت احتمالاً قطعات دستگاه دچار اتصالی یا خرابی شده اند، از این رو برد اصلی دستگاه قفل می شود.

راه حل: برای برطرف کردن کد خطای E0 یخچال فریزر وستینگهاوس، ابتدا یخچال فریزر را خاموش کرده و پریز آن را از برق بکشید. 10 دقیقه صبر کنید و مجدداً برق یخچال را وصل کنید. اگر ارور همچنان روی پنل نمایشگر قابل مشاهده است، با یک مرکز مجاز تعمیرات یخچال فریزر وستینگهاوس مثل داره چاره تماس گرفته و از آنها کمک بخواهید.

صفحه نمایش یخچال فریزر وستینگهاوس که ارور E0 را نمایش می دهد.

نمایش ارور E0 در صفحه نمایش یخچال فریزر وستینگهاوس به دلیل خطای برد الکترونیکی دستگاه

2- ارور E1 یخچال فریزر وستینگهاوس

علت: علت نمایش کد خطای E1 یخچال فریزر وستینگهاوس، خرابی سنسور اواپراتور یا دیفراست دستگاه است. در این شرایط با مشکلی که برای سیستم یخ زدایی یخچال پیش آمده، احتمالاً روی سطوح داخلی دستگاه یک لایه یخ بسته می شود یا یخچال فریزر اصلاً سرمادهی ندارد.

راه حل: برای برطرف کردن ارور E1 یخچال فریزر وستینگهاوس، به سراغ سنسور دیفراست بروید و اتصالات و سیم کشی های آن را جزء به جزء بررسی کنید. از کنار کوچکترین زدگی ها یا سیم های شل و وارفته عبور نکنید، همه آنها باید تعویض شوند. اگر مشکل برطرف نشود، احتمالاً خود سنسور باید تعویض شود.

صفحه نمایش یخچال فریزر وستینگهاوس که ارور E1 را نمایش می دهد.

نمایش ارور E1 در صفحه نمایش یخچال فریزر وستینگهاوس به دلیل خرابی سنسور اواپراتور یا دیفراست دستگاه

3- ارور E2 یا E4 یخچال فریزر وستینگهاوس

علت: دلیل و منشاء کدهای خطای E2 یا E4 یخچال فریزر وستینگهاوس، مربوط به نقص و خرابی سنسور دمای کابین است. این سنسور دمای کابین یخچال را اندازه گیری کرده و اطلاعات آن را برای برد الکترونیکی اصلی ارسال می کند. چنانچه این سنسور روی صفحه نمایشگر (E2) یا برد اصلی (E4) با مشکل مواجه شود، برد الکترونیکی دیگر قادر به خواندن اطلاعات دمای اتاقک یخچال نیست و این مسئله را با این ارورهای یخچال فریزر وستینگهاوس هشدار می دهد.

راه حل: برای رفع ارورهای E2 یا E4 در یخچال فریزر وستینگهاوس، در اولین مرحله دستگاه را خاموش کنید و آن را از برق بکشید. سپس در صورت امکان سنسور محیط و اتصالات آن روی برد اصلی را چک کنید، سیم کشی های خراب باید تعمیر شوند و چنانچه خرابی از خود سنسور است، باید به فکر تعویض آن باشید.

صفحه نمایش یخچال فریزر وستینگهاوس که ارور E2 را نمایش می دهد.

نمایش ارور E2 در صفحه نمایش یخچال فریزر وستینگهاوس به دلیل نقص و خرابی سنسور دمای کابین

4- ارور E5 یخچال فریزر وستینگهاوس

علت: علت آن که با ارور E5 یخچال فریزر وستینگهاوس مواجه شده ایم، خرابی سنسور دمای یخچال است. اگر برد الکترونیکی نتواند اطلاعات درست از سنسور دمای یخچال دریافت کند، طبیعتاً دستور خاموش به موتور یا کمپرسور نمی دهد و یخچال یکسره کار می کند.

راه حل: برای رفع کد خطای E5 یخچال فریزر وستینگهاوس اولین کاری که باید انجام شود، خاموش کردن یخچال فریزر و بررسی سنسور دمای آن است. اتصالات مهار سیم روی سنسور را بررسی کنید و ببینید که سیم ها اتصال کوتاه نشده باشند. آخرین گزینه جایگزین کردن سنسور دمای دستگاه است.

صفحه نمایش یخچال فریزر وستینگهاوس که ارور E5 را نمایش می دهد.

نمایش ارور E5 در صفحه نمایش یخچال فریزر وستینگهاوس به دلیل نقص و خرابی سنسور دمای یخچال

5- ارور ER یخچال فریزر وستینگهاوس

علت: علت اینکه با کد خطای ER یخچال فریزر وستینگهاوس مواجه شده اید، ایرادات سوکت ها و کانکتورهای برد یخ ساز دستگاه است.

راه حل: برای رفع ارور ER یخچال فریزر وستینگهاوس نیاز است اتصالات را بررسی کنید و آنهایی که شل شده اند را خوب سفت کنید. کانکتورهای J4-4 و J4-5 و J4-6 روی برد یخ ساز و کانکتور J4 روی برد اصلی باید چک شوند. همینطور ردیف 15 سوکت کانکتور روی برد کنترلی را بررسی کنید. اگر می بینید همه اتصالات کاملاً سالم به نظر می رسند، احتمالاً مشکل از برد کنترلی است و باید تعمیر شود. برای این کار حتماً از تکنسین های فنی و متخصص تعمیر یخچال فریز کمک بخواهید.

صفحه نمایش یخچال فریزر وستینگهاوس که ارور ER را نمایش می دهد.

نمایش ارور ER در صفحه نمایش یخچال فریزر وستینگهاوس به دلیل نقص و خرابی سوکت ها و کانکتورهای برد یخ ساز دستگاه

6- ارور CE یخچال فریزر وستینگهاوس

علت: دلیل مواجه شدن با ارور CE یخچال فریزر وستینگهاوس، نیاز دوره ای دستگاه به تعمیر و سرویس است که آن را با یکی از ارورهای یخچال فریزر وستینگهاوس به ما هشدار می دهد.

راه حل: برای حل کد خطای CE یخچال فریزر وستینگهاوس، پیشنهاد می کنیم به صورت دوره ای کویل‌ها، فیلتر‌ها، تراز بودن سطح زیر یخچال، سیستم دیفراست، یخ ساز، آب سرد‌کن و دیگر بخش‌های دستگاه را مورد بررسی قرار دهید و آنها را سرویس کنید. متخصصین ما در داره چاره آماده اند تا برای سرویس این یخچال فریزر به نحو احسن و در کوتاه ترین زمان ممکن به شما کمک کنند.

صفحه نمایش یخچال فریزر وستینگهاوس که ارور CE را نمایش می دهد.

نمایش ارور CE در صفحه نمایش یخچال فریزر وستینگهاوس به دلیل نیاز دوره ای دستگاه به تعمیر و سرویس

7- ارور T3 یخچال فریزر وستینگهاوس

علت: کد خطای T3 یخچال فریزر وستینگهاوس، خرابی و نقص سنسور TH3 دستگاه را به ما خبر می دهد.

راه حل: اگر می خواهید ارور T3 یخچال فریزر وستینگهاوس را در خانه حل کنید، در مرحله اول سعی کنید اتصالات و سیم کشی های سنسور TH3 را مورد بررسی قرار دهید. اگر متوجه شدید که اتصالات مدار باز یا اتصال کوتاه نشده اند و خود سنسور از کار افتاده، باید هرچه زودتر اقدام به تعویض آن کنید.

صفحه نمایش یخچال فریزر وستینگهاوس که ارور T3 را نمایش می دهد.

نمایش ارور T3 در صفحه نمایش یخچال فریزر وستینگهاوس به دلیل خرابی و نقص سنسور TH3 دستگاه

8- ارور OP-Normal و SH-Normal یخچال فریزر وستینگهاوس

علت: دلیل مواجه شدن با کد ارور OP-Normal و SH-Normal یخچال فریزر وستینگهاوس، مدار باز یا اتصال کوتاه شدن سنسور فریزر دستگاه است.

راه حل: برای اینکه بتوانید کد خطای OP-Normal و SH-Normal یخچال فریزر وستینگهاوس را برطرف کنید، باید به سراغ سنسور فریزر یا دیفراست دستگاه بروید و سیم کشی های متصل به آن را روی سنسور و روی برد اصلی دستگاه (در صورت امکان) چک کنید. در صورت مشاهده هرگونه مدار باز یا اتصال کوتاه در مسیر سیم های متصل به این سنسور، می توانید با تعویض سیم های خراب مشکل را برطرف کنید.

9- ارور Normal – OP و Normal – SH یخچال فریزر وستینگهاوس

علت: علت نمایش کد خطای Normal – OP و Normal – SH در یخچال فریزر وستینگهاوس، مشکلات مربوط به اتصالات سنسور تازگی مواد غذایی یخچال است. چنانچه دستگاه مدار باز (Normal – OP) یا اتصال کوتاه (Normal – SH) شدن این سنسور را تشخیص دهد، آن را با این ارورهای یخچال فریزر وستینگهاوس هشدار می دهد.

راه حل: برای حل ارور Normal – OP و Normal – SH در یخچال فریزر وستینگهاوس، تنها کاری که از دست شما برمی آید قطع برق یخچال فریزر و بررسی اتصالات سنسور تازگی غذا هم روی مهار سنسور و هم روی برد کنترلی اصلی است. اگر موفق نشدید سیم کشی معیوب را بیابید، با مراکز خدمات و تعمیرات مجاز این یخچال فریزر تماس بگرید.

10- ارور SY – EF یخچال فریزر وستینگهاوس

علت: دلیلی که منجر به مواجه شدن با ارور SY – EF یخچال فریزر وستینگهاوس می شود، تشخیص خرابی فن اواپراتور دستگاه است.

راه حل: برای برطرف کردن کد خطای SY – EF یخچال فریزر وستینگهاوس باید هرچه زودتر اقدام به بررسی فن اواپراتور کنید تا در صورت خرابی کامل این قطعه، بتوانید آن را با یک قطعه سالم جایگزین کنید.

صفحه نمایش یخچال فریزر وستینگهاوس که ارور SY را نمایش می دهد.

نمایش ارور SY در صفحه نمایش یخچال فریزر وستینگهاوس به دلیل تشخیص خرابی فن اواپراتور دستگاه

11- ارور SY – CE یا EC یخچال فریزر وستینگهاوس

علت: دلیل نمایش کد خطای SY – CE یا EC یخچال فریزر وستینگهاوس مربوط به وقوع خطای ارتباطی برد الکترونیکی و عدم نمایش اطلاعات درست روی پنل دیجیتال دستگاه است.

راه حل: برای اینکه بتوانید ارور SY – CE یا EC یخچال فریزر وستینگهاوس را حل کنید، از آنجا که این مسئله کاملاً مربوط به برد الکترونیکی است و بررسی و تعمیر آن نیازمند مهارت و در عین حال ظرافت های پیچیده است، توصیه می کنیم برای عیب یابی این ارور با مرکز خدمات مشتریان تماس بگیرید.

صفحه نمایش یخچال فریزر وستینگهاوس که ارور EC را نمایش می دهد.

نمایش ارور EC در صفحه نمایش یخچال فریزر وستینگهاوس به دلیل خطای ارتباطی برد الکترونیکی

12- ارور SY – CF یخچال فریزر وستینگهاوس

علت: علت ارور SY – CF یخچال فریزر وستینگهاوس مربوط به خرابی در برد الکترونیکی یا اتصالات آن است.

راه حل: برای رفع کد خطای SY – CF یخچال فریزر وستینگهاوس باید برد الکترونیکی و اتصالات آن را کاملاً بررسی کنید. توصیه می کنیم برای عیب یابی برد الکترونیکی و تعمیر آن، با داره چاره تماس گرفته و این کار را به تکنسین ها فنی و مجرب ما بسپارید.

صفحه نمایش یخچال فریزر وستینگهاوس که ارور CF را نمایش می دهد.

نمایش ارور CF در صفحه نمایش یخچال فریزر وستینگهاوس به دلیل خرابی برد الکترونیکی یا اتصالات آن

13- ارور ED یخچال فریزر وستینگهاوس

علت: دلیلی که منجر به مواجه شدن با ارور ED یخچال فریزر وستینگهاوس می شود، خرابی سیستم دیفراست دستگاه است. سیستم تشخیص خودکار یخچال فریزر تشخیص داده که اختلالی در عملکرد سرمادهی و دمای یخچال به وجود آمده و این مسئله را با یکی از ارورهای یخچال فریزر وستینگهاوس هشدار می دهد.

راه حل: برای آنکه بتوانید کد خطای ED یخچال فریزر وستینگهاوس را برطرف کنید، ابتدا دستگاه را از برق بکشید، سپس به سراغ قطعه دیفراست یخچال بروید و سلامت آن را بررسی کنید. در صورت مشاهده هرگونه مشکل یا خرابی در عملکرد این قطعه، لازم است آن را تعویض کنید.

14- ارور EF یخچال فریزر وستینگهاوس

علت: به این دلیل با کد خطای EF یخچال فریزر وستینگهاوس رو به رو شده اید که دستگاه متوجه اتاقک یخچال سرد نیست و دلیل آن را خرابی موتور فن یا کمپرسور تشخیص داده است.

راه حل: یک راه حل مفید برای رفع ارور EF یخچال فریزر وستینگهاوس، تعویض موتور فن دستگاه است. توصیه می کنیم برای این کار حتما از مراکز خدمات مشتریان کمک بخواهید.

15- ارور CR یخچال فریزر وستینگهاوس

علت: دلیل آنکه با کد خطای CR یخچال فریزر وستینگهاوس مواجه می شویم، خطای ارتباطی برد الکترونیکی با پنل نمایشگر دستگاه است. اگر می بینید این ارور روی پنل نمایشگر مشاهده می شود یا آیکن درجه حرارت بالا چشمک می زند، به معنی قطع ارتباط نمایشگر با برد کنترل اصلی دستگاه است.

راه حل: برای اینکه بتوانید ارور CR یخچال فریزر وستینگهاوس را حل کنید، دستگاه را به مدت 5 دقیقه از منبع تغذیه خاموش کرده و سپس دوباره روشن کنید. در بیشتر مواقع همین کار ساده این ارور را برطرف می کند، اما در صورت ادامه باید با مرکز خدمات مشتریان تماس بگیرید.

16- ارور OC و SC یخچال فریزر وستینگهاوس

علت: دلیل نمایش کدهای خطای OC و SC یخچال فریزر وستینگهاوس، مدار باز یا اتصال کوتاه شدن سنسورهای دستگاه است.

راه حل: برای برطرف کردن ارور OC و SC یخچال فریزر وستینگهاوس، فیلتر تخلیه را باز کرده و ضایعات درون آن را تخلیه کنید. همین کار را برای شلنگ تخلیه و پمپ تخلیه انجام دهید و اگر مشکل کماکان ادامه داشت، سنسور فشار را بررسی کنید که دچار گرفتگی نشده باشد درپوش پمپ تخلیه را خوب ببندید و در صورت ادامه دار بودن این مسئله، با مرکز خدمات مشتریان تماس بگیرید.

17- ارور TR یخچال فریزر وستینگهاوس

علت: دلیل اصلی اینکه با ارور TR یخچال فریزر وستینگهاوس مواجه شده اید، خطای مربوط به سیستم یخ ساز یخچال فریزر است و به ما اطلاع می دهد که پس از برداشت یخ و پر شدن سینی از آب، دمای سنسور سینی از صفر درجه سانتیگراد بالاتر نرفته است.

راه حل: برای برطرف کردن کد خطای TR یخچال فریزر وستینگهاوس، چک کنید که شیر آب ورودی به یخساز باز بوده و مسیر آن یا فیلتر موجود در آن مسدود نشده باشد. هرگونه پیچ خوردگی یا تا خوردگی در مسیر لوله آب را باز کنید و اگر احساس می کنید خطای پیش آمده ربطی به این مسائل ندارد و با این اقدامات برطرف نمی شود، با مرکز تعمیرات داره چاره تماس بگیرید تا مشاورین ما شما را راهنمایی کنند.

عیب یابی یخچال فریزر وستینگهاوس

تا به اینجا علت نمایش ارورهای یخچال فریزر وستینگهاوس را به طور سطحی با هم مرور کردیم. حال بیایید ببینیم چه اتفاقات دیگری ممکن است حین کار کردن با این یخچال فریزر رخ دهد که ربطی به این ارورها ندارند، اما به پیگیری و بررسی نیاز دارند. در ادامه در رابطه با نحوه عیب یابی یخچال فریزر وستینگهاوس توضیحات بیشتری ارائه می دهیم.

یخچال و فریزر وستینگهاوس به همراه 6 مشکل رایج در دستگاه

عیب یابی یخچال و فریزر وستینگهاوس برای عملکرد درست دستگاه ضروری است

1- محیط داخل اتاقک یخچال فریزر وستینگهاوس بیش از حد گرم است

علت احتمالی: این مشکل زمانی در یخچال فریزر وستینگهاوس رخ می دهد که درب یخچال فریزر برای مدت طولانی باز باشد یا این گرما مربوط به مواد غذایی داغ درون یخچال باشد. همچنین احتمال دارد چینش ظروف درون اتاقک یخچال مجرای دریچه های سرماساز را بسته و منجر به بالا رفتن دمای محیط اتاقک شود.

راه حل: برای حل این مسئله گرم بودن بیش از حد اتاقک یخچال فریزر وستینگهاوس نکات زیر را مورد بررسی قرار دهید.

  • همواره قبل از قرار دادن مواد غذایی در داخل یخچال، از خنک بودن آن اطمینان حاصل کنید.
  • مطمئن شوید که تنظیمات دستگاه مطابق دستورالعمل تنظیم شده است.
  • بررسی کنید که محتویات روی قفسه ها، مانع جریان هوا از دریچه های سرماساز نباشند.
  • درب یخچال را بیش از حد باز و بسته نکنید و مراقب باشید اشتباهاً باز نماند.

2- محیط داخل اتاقک فریزر وستینگهاوس بیش از حد گرم است

علت احتمالی: زمانی که با این مشکل در یخچال فریزر وستینگهاوس مواجه می شویم، باید بدانیم که علت عدم جریان هوای سرد داخل اتاقک فریزر یا ورود جریان هوای گرم محیط اتاق به داخل اتاقک است و این مشکل با هیچ کدام از ارورهای یخچال فریزر وستینگهاوس به ما هشدار داده نخواهد شد.

راه حل: برای برطرف کردن این مشکل در یخچال فریزر وستینگهاوس، راهکارهای زیر را امتحان کنید.

  • اطمینان حاصل کنید که دستگاه مطابق دستورالعمل تنظیم شده باشد.
  • چک کنید محتویات درون فریزر مسیر دریچه های سرماساز را نبسته باشند و اگر چنین است، آنها را جا به جا کنید.
  • مواد غذایی را با فاصله از هم در کشوهای فریزر بچینید.
  • درب فریزر را بی جهت باز و بسته نکنید یا مراقب باشید باز نماند.

3- مواد غذایی در اتاقک یخچال فریزر وستینگهاوس منجمد می شود

علت احتمالی: این مشکل زمانی در یخچال فریزر وستینگهاوس رخ می دهد که دمای اتاقک یخچال روی عدد بسیار پایینی تنظیم شده باشد.

راه حل: اگر به دنبال راهی برای برطرف کردن این مشکل هستید، پیشنهاد می کنیم تنظیمات درجه حرارت یخچال را تغییر دهید و دما را کمی بالاتر ببرید. همیشه میوه و سبزیجات را در محفظه مخصوص آنها نگهداری کنید و از قرار دادن مواد غذایی آبدار یا مرطوب در نزدیکی دریچه های سرماساز خودداری کنید.

4- تنظیمات دمای یخچال فریزر وستینگهاوس قابل تغییر نیست

علت احتمالی: علت رو به رو شدن با این مسئله در یخچال فریزر وستینگهاوس فعال نبودن حالت «awake» رابط کاربری است.

راه حل: برای آنکه بتوانید این مشکل را در یخچال فریزر وستینگهاوس برطرف کنید، حتماً قبل از تلاش برای تنظیم دما، مطمئن شوید رابط کاربری در حالت حالت «awake» است. اگر موفق نشدید مشکل را حل کنید، بخش های «temperature control» و «about the user interface» را در دفترچه راهنمای دستگاه مطالعه کنید.

5- صدای موتور کمپرسور یخچال فریزر وستینگهاوس شنیده می شود

علت احتمالی: علتی که منجر به این اتفاق در یخچال فریزر وستینگهاوس می شود، خاموش و روشن شدن کمپرسور پرسرعت حین کار بوده و کاملاً طبیعی است و ربطی به ارورهای یخچال فریزر وستینگهاوس ندارد. توجه داشته باشید که صدای کمپرسور ممکن است در شروع چرخه بلندتر به نظر برسد.

راه حل: اگر به دنبال راهی برای از بین بردن این صدا در یخچال فریزر وستینگهاوس هستید، باید بگوییم که این صدا ابداً به معنی نقص یا ایراد دستگاه شما نیست و بهتر است به آن عادت کنید.

6-  شروع کار کمپرسور و شنیده شدن صدای کلیک از یخچال فریزر وستینگهاوس

علت احتمالی: دلیل شنیدن این صدا در یخچال فریزر وستینگهاوس، عملکرد سوئیچ کنترل دماست که به طور کاملاً خودکار کمپرسور را روشن و خاموش می کند.

راه حل: برای رفع این مسئله در یخچال فریزر وستینگهاوس هیچ راهکاری وجود ندارد و این صدا مربوط به عملکرد طبیعی دستگاه است. به دنبال برطرف کردن آن نباشید.

7- شنیده شدن صدایی شبیه به صدای جوشیدن آب از یخچال فریزر وستینگهاوس

علت احتمالی: علت اینکه با این مشکل در یخچال فریزر وستینگهاوس مواجه شده اید، حرکت جریان مبرد به داخل سیستم یخچال بعد از هر چرخه است.

راه حل: اگر در جستجوی راهی برای رفع این صدا هستید، متاسفانه باید بگوییم که راهی برای برطرف کردن این صدا وجود ندارد و شنیدن آن کاملاً طبیعی است.

8- صدایی عبور جریان هوا از یخچال فریزر وستینگهاوس شنیده می شود

علت احتمالی: این مسئله به این دلیل در یخچال فریزر وستینگهاوس رخ می دهد که یخچال از فن هایی با راندمان کاری بسیار بالا برای گردش هوا استفاده می کند. توجه داشته باشید که هرچه بیشتر از دستگاه کار بکشید یا هوای محیط گرم تر باشد، سرعت فن و سر و صدای آن ممکن است بیشتر شود. این صدا مربوط به عملکرد طبیعی دستگاه است و ربطی به ارورهای یخچال فریزر وستینگهاوس ندارد.

راه حل: برای اینکه این مشکل را در یخچال فریزر وستینگهاوس حل کنید، راهکاری پیش رویتان نیست. زیرا این صدا از خرابی یا ایرادی در سیستم یخچال فریزر ناشی نمی شود و مربوط به عملکرد طبیعی دستگاه است. سعی کنید با آن کنار بیایید.

9- سر و صداهای ناهنجار از یخچال فریزر وستینگهاوس شنیده می شود

علت احتمالی: چند دلیل عمده که منجر به بروز سر و صداهای ناهنجار در یخچال فریزر وستینگهاوس می شوند، عبارت اند از:

  • صاف و تراز نبودن سطح زیر دستگاه
  • برخورد یخچال به اشیاء مختلفی که در اطراف آن قرار داده شده است
  • برخورد مواد غذایی و ظروف درون اتاق یخچال

راه حل: اولین کاری که باید برای برطرف کردن این مسئله در در یخچال فریزر وستینگهاوس انجام دهید تراز کردن سطح زیر دستگاه است. نواحی اطراف یخچال فریزر را بررسی کنید و ببینید که چیزی با آن در تماس نباشد. همچنین به هنگام چیدن مواد غذایی در داخل دستگاه، دقت کنید اقلامی مانند بطری آب یا ظروف شیشه ای طوری قرار نگیرند که با کوچکترین تکانی به یکدیگر برخورد کنند.

10- رطوبت در کشوی سبزیجات و میوه های یخچال فریزر وستینگهاوس

علت احتمالی: یکی از دلایلی که منجر به این مسئله می شود، پر کردن محفظه مخصوص میوه و سبزیجات بیشتر از حد ظرفیت آن است. این یکی دیگر از مواقعی است که دستگاه اختلال پیش آمده را با ارورهای یخچال فریزر وستینگهاوس به ما هشدار نمی دهد.

راه حل: اگر می خواهید دیگر با این مشکل در یخچال فریزر وستینگهاوس مواجه نشوید، اولاً همیشه قبل از قرار دادن میوه ها و سبزیجات، مطمئن شوید که آنها را خوب خشک کرده اید و کوچکترین رطوبتی ندارند. همچنین سعی کنید این محفظه را بیش از حد ظرفیت آن پر نکنید تا میوه های آبدار تحت فشار نباشند. پیشنهاد می کنیم اسلایدهای رطوبت جای میوه ای را مجدداً تنظیم کنید.

11- کشوی سبزیجات و میوه های یخچال فریزر وستینگهاوس بیرون نمی آید

علت: یکی از دلایلی که منجر به این اتفاق در یخچال فریزر وستینگهاوس می شود، نصب یخچال در موقعیتی است که درب آن تا انتها باز نشود.

راه حل: اگر به دنبال راهی برای برطرف کردن این مشکل در یخچال فریزر وستینگهاوس هستید، پیشنهاد می کنیم یخچال را طوری جاسازی کنید که کابینت ها یا دیوارهای اطراف مانع باز شدن کامل درب آن نباشند.

12- انجماد مواد غذایی در کشوی سبزیجات و میوه های یخچال فریزر وستینگهاوس

علت: زمانی با این مشکل در یخچال فریزر وستینگهاوس مواجه می شویم که دمای اتاقک بیش از حد سرد باشد.

راه حل: جهت برطرف کردن این مشکل در یخچال فریزر وستینگهاوس، روی پنل نمایشگر دیجیتال، دمای اتاقک را مقداری بالاتر ببرید.

13- یخچال فریزر وستینگهاوس راه اندازی نمی شود

علت: دلایل متعددی باعث عدم راه اندازی یخچال فریزر وستینگهاوس می شود، برخی از این دلایل را در ادامه ارائه می دهیم.

  • طبیعی است که فن فریزر در چرخه یخ زدایی خودکار یا زمانی که دستگاه تازه روشن شده، برای مدت کوتاهی کار نکند.
  • دوشاخه دستگاه به خوبی در پریز برق جا نخورده باشد یا برق ورودی قطع باشد.
  • فیوز مربوطه سوخته باشد.
  • دستگاه در حالت یخ زدایی باشد.

توجه داشته باشید که دستگاه علت اصلی این مشکل را با ارورهای یخچال فریزر وستینگهاوس به ما هشدار نخواهد داد.

راه حل: برای حل این مشکل در یخچال فریزر وستینگهاوس، راهکارهای زیر را امتحان کنید.

  • اولاً بررسی کنید و ببینید مود یخ زدایی یا دیفراست فعال است یا خیر، اگر فعال است نیم ساعت دیگر دوباره سعی کنید دستگاه را راه اندازی کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که قطع کننده مدار خانگی خراب نشده یا فیوز مربوطه نسوخته باشد.
  • دوشاخه یخچال فریزر را از برق بکشید و یک بار دیگر آن را وصل کنید.

اگر هیچ کدام از راهکارهای بالا مفید واقع نشدند، احتمالاً مشکل پیش آمده حاکی از نقص فنی یا الکترونیکی دستگاه است و باید هرچه زودتر با یک مرکز مجاز خدمات و تعمیر یخچال فریزر وستینگهاوس تماس بگیرید.

14- کار کردن زیاد موتور کمپرسور یخچال فریزر وستینگهاوس در دمای نرمال اتاق

علت: این اتفاق در یخچال فریزر وستینگهاوس می تواند چندین دلیل داشته باشد. اولاً اینکه کار کردن موتور 40 تا 80 درصد مواقع کاملاً طبیعی است و این مقدار در روزهای گرم تر یا موقعیت های جغرافیایی با درجه حرارت بالاتر، طبیعتاً بیشتر خواهد بود.

راه حل:  در اینجا چند راه حل موثر برای برطرف کردن مشکل کار کردن بیش از حد در یخچال فریزر وستینگهاوس را ارائه می دهیم.

  • اطمینان حاصل کنید که درهای یخچال فریزر باز نمانده باشند.
  • همیشه قبل از آنکه مواد غذایی گرم را در یخچال یا فریزر ذخیره کنید، چند ساعت زمان دهید تا خنک شود.
  • محل قرارگیری یخچال را بررسی کرده و آن را از هرگونه منبع تولید گرما مثل بخاری یا اجاق گاز دور کنید.
  • حین چیدن مواد غذایی در کشوهای فریزر یا روی قفسه های یخچال، بین آنها فاصله کافی بگذارید.
  • یخچال را به دیوارها یا کابینت های اطراف نچسبانید و فاصله کمی برای آن در نظر بگیرید تا هوا جریان داشته باشد.

15- بدنه خارجی یخچال فریزر وستینگهاوس بیش از حد گرم یا داغ است

علت: دلیل مواجه شدن با این مسئله در یخچال فریزر وستینگهاوس، انتقال گرمای دستگاه به محیط بیرون است که در روزهای گرم، بیشتر هم خواهد بود. دقت کنید که دستگاه این مسئله را با هیچ کدام از ارورهای یخچال فریزر وستینگهاوس به ما اطلاع نمی دهد.

راه حل: اگر به دنبال روشی برای حل این مسئله در یخچال فریزر وستینگهاوس هستید، باید بدانید که گرمادهی به بیرون جزء اجتناب ناپذیر عملکرد طبیعی دستگاه است و نمی توان آن را تغییر داد. اما بررسی کنید و ببینید که اگر این گرما از منابع خارجی مثل بخاری یا اجاق گازی که در نزدیکی یخچال فریزر تعبیه شده اند، نشات می گیرد، در اولین فرصت این لوازم را از دستگاه دور کنید.

16- رابط کاربری یخچال فریزر وستینگهاوس پاسخ نمی دهد

علت: علت این اتفاق در یخچال فریزر وستینگهاوس فعال شدن حالت «Sleep» رابط کاربری دستگاه است. این سیستم به گونه ای طراحی شده که اگر چند دقیقه مورد استفاده قرار نگیرد، رابط کاربری به حالت اسلیپ یا خواب می رود.

راه حل: پیشنهاد می شود برای حل مشکل پاسخ ندادن رابط کاربری در یخچال فریزر وستینگهاوس موارد زیر را امتحان کنید.

  • بررسی کنید که رابط کاربری در حالت بیدار باشد، برای کسب اطلاعات بیشتر بخش « About the user interface» را در دفترچه راهنما مطالعه کنید.
  • بررسی کنید که رابط کاربری قفل نشده باشد.
  • اگر می بینید رابط کاربری هنگ کرده است، دستگاه را پنج دقیقه خاموش کنید تا حافظه آن پاک شود و دوباره آن را روشن کنید.
  • بررسی کنید که رابط کاربری در حالت Sabbath نباشد (فقط برای مدل های Ice & Water). برای کسب اطلاعات بیشتر به دستورالعمل های بخش کنترل مراجعه کنید.

17- صدای زنگ هشدار از یخچال فریزر وستینگهاوس شنیده می شود

علت: هرگاه با این مسئله در یخچال فریزر وستینگهاوس مواجه می شویم، دستگاه سعی دارد چیزی مثل باز بودن درب، بالا رفتن دمای دستگاه، نیاز به تعویض فیلترها و … را هشدار دهد. البته این هشدار به جای ارورهای یخچال فریزر وستینگهاوس، با پخش زنگ هشدار اتفاق می افتد.

راه حل: برای آنکه بتوانید مشکل زنگ هشدار یخچال فریزر وستینگهاوس را برطرف کنید، راهکارهای زیر را امتحان کنید.

  • بررسی کنید که همه درها کاملاً بسته باشند.
  • غذای داغ درون فریزر نگذارید تا هشدار دمای بیش از حد بالا فعال نشود.
  • بررسی کنید که زنگ هشدار مربوط به تعویض فیلترها نباشد (فقط برای مدل های I&W)

18- روی سطوح یخچال فریزر وستینگهاوس لایه های یخ مشاهده می شود

علت: دلیل مشاهده شدن لایه های یخ در سطوح یخچال فریزر وستینگهاوس می تواند مربوط به باز و بسته کردن بی دلیل و مداوم درب دستگاه باشد. همچنین اگر چینش مواد غذایی مجرای برگشت هوا را ببندند، شاهد تشکیل لایه های یخ روی سطح داخلی یخچال فریزر خواهیم بود.

راه حل: برای برطرف کردن مشکل مشاهده شدن لایه های یخ در سطوح یخچال فریزر وستینگهاوس توصیه می کنیم راهکارهای زیر را امتحان کنید.

  • بررسی کنید که درهای دستگاه کاملاً بسته باشند.
  • درب یخچال یا فریزر را بیش از حد باز و بسته نکنید.
  • مواد غذایی را طوری بچینید که دریچه های برگشت هوا را مسدود نکنند.
  • بررسی کنید که نوار دور درب یخچال تمیز باشد و چیزی لای آن گیر نکرده باشد.

19- از یخچال فریزر وستینگهاوس بوی نامطبوعی به مشام می رسد

علت: زمانی با این اتفاق در یخچال فریزر وستینگهاوس مواجه می شویم که وقت تمیز کردن یخچال فرا رسیده باشد. همچنین دقت کنید که برخی از غذاها یا حتی ظروف بسته بندی مواد غذایی بوی بدی تولید می کنند. یک احتمال دیگر وجود غذای مانده و فاسد در محفظه یخچال یا فریزر دستگاه است. توجه کنید که یافتن علت بوی نامطبوع کاملاً به عهده ماست و دستگاه این مسئله را با هیچ کدام از ارورهای یخچال فریزر وستینگهاوس به ما هشدار نمی دهد.

راه حل: برای رفع بوی بد و نامطبوع در یخچال فریزر وستینگهاوس، با توجه به اطلاعات نظافت دفترچه راهنمای دستگاه، اقدام به نظافت و پاکسازی کامل دستگاه کنید. غذاهای معطر با بوی قوی را حتماً در محفظه های دربسته بریزید و اجازه ندهید مواد غذایی به قدری در یخچال بمانند که فاسد شوند و بوی آنها پخش شود.

20- چراغ داخل اتاقک یخچال فریزر وستینگهاوس روشن نمی شود

علت: دلیل روشن نشدن چراغ اتاقک یخچال فریزر وستینگهاوس مربوط به نحوه طراحی ساختار ال ای دی های لامپ اتاقک است. چراغ داخل اتاقک به تدریج و آرام آرام روشن می شود.

راه حل: راهکارهایی که می توانید برای حل مشکل روشن نشدن چراغ اتاقک یخچال فریزر وستینگهاوس امتحان کنید، به شرح زیر می باشد.

  • اطمینان حاصل کنید که دوشاخه برق دستگاه به پریز وصل باشد.
  • بررسی کنید قطع کننده مدار خانگی خراب نشده یا فیوز نسوخته باشد. اگر چنین است، فوراً آن را تعویض کنید.
  • بررسی کنید که رابط کاربری در حالت Sabbath نباشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به دستورالعمل های کنترل دفترچه راهنمای دستگاه مراجعه کنید.
  • جهت پیکربندی روشنایی دستگاه خود، بخش ویژگی های دستگاه (appliance features) را مطالعه کنید.

21- درب فریزر یخچال فریزر وستینگهاوس باز می شود

علت: دلیل آنکه با این مشکل در یخچال فریزر وستینگهاوس مواجه شده اید، احتمالاً این است که چندی پیش با فشار یا سرعت زیاد سعی کردید درب دستگاه را ببندید، اگر چنین است، رو به رو شدن با این مسئله کاملاً طبیعی است و ربطی به ارورهای یخچال فریزر وستینگهاوس ندارد.

راه حل: اگر می خواهید دیگر با این مشکل در یخچال فریزر وستینگهاوس مواجه نشوید، همیشه درب یخچال را آرام ببندید. همچنین سعی کنید پایه های قسمت جلویی یخچال را کمی بالاتر تنظیم کنید تا درب خود به خود به سمت عقب کشیده و بسته شود.

22- سیستم بسته شدن خودکار درب یخچال فریزر وستینگهاوس کار نمی کند

علت: علتی که منجر به مواجه شدن با این مشکل در یخچال فریزر وستینگهاوس می شود، می تواند پایین بودن پایه های جلویی دستگاه باشد. البته این احتمال هم وجود دارد که مدل دستگاه شما مجهز به سیستم بسته شدن خودکار درب نباشد.

راه حل: برای برطرف کردن این مشکل در یخچال فریزر وستینگهاوس، ابتدا مطمئن شوید که مدلی که خریداری کرده اید، از این قابلیت پشتیبانی می کند. در مرحله بعد پایه های قسمت جلویی یخچال فریزر را نسبت به پایه های پشتی کمی بالاتر بیاورید تا این سیستم عملکرد بهتری داشته باشد.

23- درب یخچال فریزر وستینگهاوس خوب بسته نمی شود

علت: دلیلی که باعث شده با این مشکل در یخچال فریزر وستینگهاوس مواجه شویم، می تواند چیدمان بد محتویات داخل یخچال یا لوازمی باشد که در محیط آشپزخانه در نزدیکی یخچال فریزر قرار گرفته اند و اجازه نمی دهند درب دستگاه به راحتی بسته شود.

راه حل: اگر در جستجوی راهی برای برطرف کردن صدای کلیک یخچال فریزر وستینگهاوس هستید، ابتدا مطمئن شوید که محفظه میوه و سبزیجات خوب جا خورده باشد. سپس هرگونه جسم خارجی مثل پارچه یا هر چیز دیگری که مانع بستن درب می شود را از دستگاه دور کنید. نهایتاً اطمینان حاصل کنید که تنظیمات دستگاه مطابق توصیه های دفترچه راهنما انجام شده باشد.

24- باز و بسته کردن درب یخچال فریزر وستینگهاوس دشوار است

علت: تنها دلیلی که می تواند منجر به بروز این مسئله در یخچال فریزر وستینگهاوس شود، تلاش برای باز کردن درب بلافاصله پس از بستن آن است. دستگاه تا زمانی که فشار درون اتاقک تثبیت نشود اجازه باز شدن درب را نمی دهد. این مسئله مربوط به عملکرد طبیعی دستگاه است و مربوط به ارورهای یخچال فریزر وستینگهاوس نیست.

راه حل: اگر به دنبال راهی برای باز کردن درب دستگاه در یخچال فریزر وستینگهاوس هستید، پیشنهاد می کنیم به جای اعمال زور و فشار و تلاش بی مایه، چند دقیقه صبر کنید و اجازه دهید فشار درون کابین تنظیم شود. پس از چند دقیقه درب یخچال به راحتی باز می شود.

25- آب سرد کن یخچال فریزر وستینگهاوس کار نمی کند

علت: چند مورد از دلایل اصلی کار نکردن آب سرد کن یخچال فریزر وستینگهاوس عبارت اند از:

  • دوشاخه در پریز خوب جا نخورده باشد و برق کافی به دستگاه نرسد.
  • منبع آب ورودی وصل قطع بوده یا لوله آب پیچ خورده و مسدود شده باشد.
  • سوئیچ Water Dispenser روی رابط کاربری فعال نباشد.
  • مجرای لوله کشی آب یا فیلتر آب توسط ضایعات گرفته و مسدود شده باشد.
  • فشار آب ورودی به دستگاه کافی نباشد.

راه حل: اگر به دنبال راهی برای رفع کار نکردن آب سرد کن یخچال فریزر وستینگهاوس هستید، راهکارهای زیر را در نظر داشته باشید.

  • مطمئن شوید که دستگاه برق دارد و دوشاخه به خوبی در پریز جا خورده است.
  • بررسی کنید که منبع آب ورودی وصل باشد و هیچ کجای مسیر لوله آب دچار پیچ خوردگی یا تاخوردگی نشده باشد.
  • چک کنید Water Dispenser روی رابط کاربری فعال باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر به بخش « About the User Interface» مراجعه کنید.
  • هرگونه گرفتگی و انسداد درون مجرای لوله کشی آب را برطرف کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر به بخش «Ice & Water installation» مراجعه کنید.
  • چک کنید که فیلتر آب مسدود نشده یا قدیمی نباشد. فیلتر کهنه را تعویض کنید.
  • میزان فشار آب را بررسی کنید.

26- عدم تولید یخ یا کم بودن یخ یخ ساز یخچال فریزر وستینگهاوس

علت: علت عدم تولید یخ یا کم بودن یخ در یخچال فریزر وستینگهاوس به چند احتمال مهم بر می گردد که هیچ کدام آنها با ارورهای یخچال فریزر وستینگهاوس به ما اطلاع داده نمی شوند. توجه کنید که یخ ساز به گونه ای طراحی شده تا بسته به شرایط تقریباً هر 3 ساعت یک سینی یخ تولید کند. برخی از احتمالات وقوع این مشکل به شرح زیر می باشد.

  • دوشاخه برق دستگاه درون پریز خوب جا نخورده یا اصلاً آن پریز برق نداشته باشد.
  • میزان آب ورودی به یخ ساز به هر دلیلی اعم از گرفتگی و انسداد یا هرگونه پیچ خوردگی لوله کافی نباشد.
  • حالت Ice Maker در رابط کاربری فعال نشده باشد.
  • فیلتر آب مسدود شده یا خراب شده باشد.
  • فشار آب خانه کم باشد.
  • مانعی زیر یخ ساز وجود گیر کرده یا سطل یخ سر جای خود قرار نگرفته باشد.

راه حل: به منظور برطرف کردن این مشکل در یخچال فریزر وستینگهاوس، موارد زیر را مورد بررسی قرار دهید.

  • بررسی کنید که دوشاخه برق دستگاه به پریز وصل باشد و پریز برق داشته باشد.
  • منبع آب ورودی را چک کنید و ببینید که وصل و کاملاً باز باشد، هیچگونه گرفتگی یا انسداد نباید در مسیر لوله کشی آب وجود داشته باشد.
  • بررسی کنید که حالت Ice Maker در رابط کاربری فعال باشد. برای جزئیات بیشتر بخش «About the User Interface» را مطالعه کنید.
  • بررسی کنید که فیلتر آب مسدود نشده باشد، همچنین اگر می بینید فیلتر آب خیلی قدیمی شده آن را عوض کنید.
  • میزان جریان آب را بررسی کنید.
  • اگر محفظه فریزر خیلی گرم است، به توضیحات بخش «محیط داخل اتاقک فریزر بیش از حد گرم است» مراجعه کنید و 24 ساعت صبر کنید تا فریزر به دمای ایده آل برسد.
  • ارتباط دستگاه با شبکه برق اصلی را قطع کرده و 2 دقیقه صبر کنید،سپس دوباره آن را روشن کنید (با این کار دستگاه یخ ساز ریست می شود). بعد از 24 ساعت میزان تولید یخ را بررسی کنید.
  • بررسی کنید که هیچ مانعی زیر یخ ساز وجود نداشته و سطل یخ به درستی سر جای خود نصب شده باشد.

همانطور که در ابتدای این مقاله اشاره شد، خطای یخ ساز دستگاه با یکی از ارورهای یخچال فریزر وستینگهاوس (TR) هشدار داده می شود.

27- آب یا یخ یخچال فریزر وستینگهاوس بوی بدی دارد

علت: مواجه شدن با آب یا یخ با بوی نامطبوع در یخچال فریزر وستینگهاوس می تواند به چند دلیل مختلف مربوط باشد. اولاً اینکه اگر مواد غذایی معطر با بوی قوی را بدون درپوش وارد اتاقم یخچال یا فریزر کنیم، طبیعتاً این بو به سایر بخش های اتاقک و مواد غذایی دیگر از جمله آب و یخ نفوذ خواهد کرد. یک احتمال دیگر این است که فیلتر کهنه و قدیمی نتواند همه ضایعات و آلودگی های آب ورودی را جمع کند.

راه حل: برای از بین بوی بد آب یا یخ یخچال فریزر وستینگهاوس، موارد زیر را امتحان کنید.

  • مواد غذایی با بوی قوی را در محفظه های دربسته نگهداری کنید تا یخ بوی آنها را به خود جذب نکند.
  • بررسی کنید که فیلتر آب دستگاه قدیمی و کهنه نباشد.
  • ممکن است فضای داخلی دستگاه یا سطل یخ به نظافت نیاز داشته باشد.
  • هر ماه یخ های کهنه را دور بریزید و اجازه دهید یخ ساز یخ های جدید تولید کند.

تعویض فیلتر آب یخچال فریزر وستینگهاوس

در نکات مربوط به حفظ و نگهداری دستگاه آمده که بهتر است هر شش ماه یک بار فیلتر آب دستگاه را عوض کنید تا با جداسازی هرگونه آلودگی و جسم خارجی نظیر ماسه، خاک رس، زنگ و غیره از منبع آب ورودی که از مجرای لوله ها وارد یخساز یخچال فریزر وستینگهاوس می شود، سیستم یخساز بهترین عملکرد را داشته باشد و منجر به ارورهای یخچال فریزر وستینگهاوس نشود. همچنین اگر برای مدتی از یخچال فریزر خود استفاده نکرده اید (مثلاً در طول اسباب کشی)، قبل از نصب و راه اندازی مجدد یخچال، فیلتر آب را عوض کنید. برای تعویض این فیلتر مراحل زیر را قدم به قدم دنبال کنید.

  • ابتدا یخ ساز دستگاه را خاموش کنید. (دیاگرام 1)
  • فیلتر را 180 درجه خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید و آن را بردارید.
  • کارتریج فیلتر آب قدیمی را از محفظه خارج کرده و آن را دور بیندازید. (دیاگرام 2).
  • کارتریج فیلتر جدید را باز کرده و آن را به آرامی در محفظه فیلتر بکشید تا درست مقابل محل اتصال فیلتر در پشت محفظه متوقف شود. (دیاگرام 3).
  • فیلتر را در جهت عقربه های ساعت محکم بچرخانید تا در موقعیت خود فیکس شود (هنگامی که فیلتر به خوبی جا بخورد، بیشتر نمی چرخد). (دیاگرام 4).
  • برای بررسی نشتی محفظه فیلتر، یک لیوان نوشیدنی را به گیره آب سرد کن فشار دهید. جوش و خروش آب به علت خروج هوا از سیستم پخش آب بوده و کاملاً طبیعی است.
  • پس از پر کردن یک لیوان آب، باز هم به مدت چهار دقیقه گیره را نگه دارید.
  • یخ ساز را روشن کنید. (دیاگرام 5).
  • وقتی فیلتر تعویض شد دکمه «Ice and Water» را به مدت سه ثانیه نگه دارید تا تایمر تعویض فیلتر مجدداً تنظیم شود.
    مراحل تعویض فیلتر آب یخچال فریزر وستینگهاوس

    تعویض فیلتر آب یخچال فریزر وستینگهاوس برای کارکرد درست یخچال و فریزر ضروری است

کلام آخر

در این مقاله با تمام ارورهای یخچال فریزر وستینگهاوس آشنا شدیم و فهمیدیم هر کدام از آنها، به نقص و خرابی کدام بخش از دستگاه اشاره دارند. چنانچه با مشکلاتی غیر از موارد این مقاله رو به رو شدید یا اگر راهکارهای ذکر شده برای برطرف کردن ارورها چندان موثر عمل نکردند، کافی است با متخصصین و سرویس کاران حرفه ای ما در تیم داره چاره تماس بگیرید تا ضمن ارائه راهنمایی های لازم، در صورت نیاز برای تعمیر دستگاه در اسرع وقت در محل شما حاضر شوند.

سوالات رایج در مورد عیب یابی و روش رفع مشکلات یخچال فریزر وستینگهاوس

عیب یابی یخچال فریزر وستینگهاوس همانند سایر برندها نیازمند تخصص و تجربه است، اما داشتن اطلاعات کافی در مورد روش های برطرف کردن ایرادات این دستگاه باعث می شود که در بیشتر موارد بدون نیاز به تعمیرکار، مشکل دستگاه را شناسایی و آن را برطرف کنید.

در این بخش از مقاله برخی از سوالات کاربران در مورد روش های رفع ایرادات یخچال فریزر وستینگهاوس را گردآوری کرده ایم. این سوالات به شرح زیر هستند:

1- چگونه می توان مشکل کار کردن مداوم کمپرسور یخچال فریزر وستینگهاوس را برطرف کرد؟
برای رفع مشکل کار کردن یکسره ی کمپرسور یخچال فریزر وستینگهاوس از بسته شدن درب دستگاه و متعادل بودن دمای محیط مطمئن شوید، از قرار دادن مواد غذایی گرم در دستگاه خودداری کنید، فاصله ی استاندارد دستگاه را از دیوار پشتی و کابینت های کناری رعایت کنید و مواد غذایی را با فاصله در کنار یکدیگر بچینید.
2- چرا یخساز یخچال فریزر وستینگهاوس کار نمی کند؟
گرفتگی و انسداد یا پیچ خوردگی لوله ی آب ورودی، انسداد یا معیوب بودن فیلتر آب، کم بودن فشار آب منزل، فعال نشدن حالت Ice Maker در رابط کاربری و مسدود شدن یخساز از دلایل عدم تولید یخ کافی در یخساز یخچال فریزر وستینگهاوس است.
3- علت بوی بد یخ یا آب یخچال فریزر وستینگهاوس چیست؟
قدیمی یا کهنه بودن فیلتر آب و قرار دادن مواد غذایی معطر در ظروف بدون درب دار باعث می شود که یخ یا آب یخچال فریزر وستینگهاوس بوی بدی داشته باشد.
4- برای رفع مشکل کار نکردن آبسرد کن یخچال فریزر وستینگهاوس چه باید کرد؟
برای راه اندازی آبسرد کن یخچال فریزر وستینگهاوس از اتصال منبع آب ورودی، میزان فشار آب و عدم انسداد مجرای لوله کشی آب اطمینان یابید، در صورت نیاز فیلتر آب را تمیز یا آن را تعویض کنید و در نهایت از فعال بودن حالت Water Dispenser روی رابط کاربری مطمئن شوید.
5- تشکیل لایه های یخ روی سطوح یخچال فریزر وستینگهاوس چه دلیلی دارد؟
باز و بسته کردن مداوم درب دستگاه، چیدن مواد غذایی در نزدیک یکدیگر یا در مسیر مجرای تهویه ی هوا از مهم ترین دلایل تشکیل لایه های یخ روی سطوح یخچال فریزر وستینگهاوس هستند.
6- شنیده شدن زنگ هشدار از یخچال فریزر وستینگهاوس نشان دهنده ی چیست؟
باز بودن درب دستگاه، بالا رفتن دمای دستگاه و نیاز به تعویض فیلترها از جمله مواردی هستند که باعث می شوند زنگ هشدار یخچال فریزر وستینگهاوس به صدا در آید.
7- برای برطرف کردن مشکل گرم بودن بیش از حد اتاقک فریزر وستینگهاوس چه باید کرد؟
با اقداماتی مانند اطمینان از بسته بودن درب فریزر، خودداری از باز و بسته کردن مداوم درب دستگاه، اطمینان از عدم انسداد مسیر دریچه های سرماساز، قرار دادن مواد غذایی با فاصله از یکدیگر و تنظیمات فریزر مطابق با دستورالعمل ها می توان مشکل گرم بودن بیش از حد اتاقک فریزر وستینگهاوس را رفع کرد.
8- چه علتی مانع از تغییر تنظیمات دمای یخچال فریزر وستینگهاوس می شود؟
فعال نبودن حالتawake رابط کاربری مانع از تغییر تنظیمات دمای یخچال فریزر وستینگهاوس می شود.
9- صداهای ناهنجار یخچال فریزر وستینگهاوس از چیست؟
تراز نبودن سطح زیر دستگاه، برخورد مواد غذایی و ظروف در داخل دستگاه با یکدیگر، برخورد دستگاه به کابینت ها و دیوار پشتی، تماس دستگاه با اشیای خارجی باعث تولید صداهای ناهنجار در یخچال فریزر وستینگهاوس می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *