کدهای خطای یخچال فریزر

ارورهای یخچال فریزر هایسنس و نحوه برطرف کردن آنها

ارورهای یخچال فریزر هایسنس

یخچال فریزر هایسنس مجهز به سیستم تشخیص خطای خودکار می باشد. هرگونه مشکل در یخچال فریزر هایسنس به صورت ارورهایی در صفحه نمایش این دستگاه ظاهر می شود. کدهای خطا محل بروز مشکل را به صورت دقیق مشخص می کنند. آشنایی با ارورهای یخچال فریزر هایسنس این امکان را به ما می دهد تا مشکل را در کوتاه ترین زمان ممکن برطرف کنیم. برای آشنایی بیشتر با این کدهای خطا در ادامه با ما همراه باشید.

ارور یخچال فریزر هایسنس علت ارور
E0 خرابی سنسور دمای محیط
E1 خرابی سنسور یخچال
E2 خطا در عملکرد ماژول الکترونیکی
E3 خرابی سنسور فریزر
E4 خرابی سنسور دیفراست اواپراتور
E9 خطای سنسور یخ ساز
EB خرابی سیستم یخ ساز
EC خطای ارتباطی در محل ارسال
ER خطای ارتباطی در محل دریافت
EF خرابی موتور فن

لیست ارورهای یخچال فریزر هایسنس و راه حل آن

جدول بالا یک ایده کلی از ارورهای یخچال فریزر هایسنس و علت نمایش آنها به ما می دهد. اما هرکدام از آنها دقیقا به چه علت روی پنل نمایشگر نشان داده می شوند؟ چه اقداماتی لازم است برای برطرف کردن آنها انجام شود؟ آیا می توان آنها را در خانه برطرف کرد یا حتماً باید از تکنسین های مجرب کمک خواست؟ در ادامه به سوالات شما در مورد نحوه برطرف کردن این ارورها پاسخ خواهیم داد.

1- ارور E0 یخچال فریزر هایسنس

علت: دلیل نقصی که منجر به مواجه شدن با ارور E0 یخچال فریزر هایسنس می شود، مربوط به خرابی سنسور دمای محیط دستگاه است که با نمایش یکی از ارورهای یخچال فریزر هایسنس روی نمایشگر واحد فریزر به ما هشدار داده می شود.

راه حل: جهت حل و فصل کد خطای E0 یخچال فریزر هایسنس، همان ابتدا دستگاه را خاموش کرده و از برق بکشید. سپس به سنسور دمای محیط دسترسی یابید و اتصالات مهار سیم روی سنسور را جزء به جزء مورد بررسی قرار دهید. هیچ کدام از سیم ها نباید دچار اتصال کوتاه شده باشند. در نهایت اگر ارور برطرف نشد، برای تعویض سنسور با مراکز مجاز خدمات و تعمیرات یخچال فریزر هایسنس از جمله داره چاره تماس بگیرید.

صفحه نمایش یخچال فریزر هایسنس که ارور E0 را نمایش می دهد

نمایش ارور E0 در یخچال فریزر هایسنس به دلیل خرابی سنسور دمای محیط دستگاه

2- ارور E1 یخچال فریزر هایسنس

علت: علت مواجه شدن با کد خطای E1 یخچال فریزر هایسنس، تشخیص خرابی سنسور دمای محفظه یخچال است. زمانی که با این ارور مواجه می شویم، دستگاه نمی تواند دمای یخچال را درست اندازه بگیرد و اطلاعات صحیح را روی نمایشگر نشان دهد. این ارور روی پنل مربوط به واحد یخچال نمایش داده می شود.

راه حل: جهت رفع ارور E1 یخچال فریزر Hisense، قبل از هرکاری برق دستگاه را کاملاً قطع کنید و مستقیماً به سراغ سنسور یخچال بروید. در این مرحله کلیه اتصالات و سیم کشی های متصل به این سنسور باید چک شوند و از سالم بودن آنها (عدم مدار باز یا اتصال کوتاه) اطمینان حاصل شود. اگر حتی بعد از تعمیر و تعویض سیم های معیوب، دستگاه ارور E1 را نمایش می دهد، خود سنسور یخچال را تعویض کنید.

صفحه نمایش یخچال فریزر هایسنس که ارور E1 را نمایش می دهد

نمایش ارور E1 در صفحه نمایش یخچال فریزر هایسنس به دلیل خرابی سنسور دمای محفظه یخچال

3- ارور E2 یخچال فریزر هایسنس

علت: خطا در عملکرد ماژول الکترونیکی مهم ترین علت نمایش ارور E2 در یخچال فریزر هایسنس است. زمانی که دستگاه ارور E2 را نشان می دهد، یخچال فریزر هایسنس عملکرد درستی نخواهد داشت.

راه حل: برای برطرف کردن ارور E2 در یخچال فریزر هایسنس، دستگاه را به مدت چند دقیقه از برق بکشید. سپس دوباره آن را به برق وصل کرده و زمان دستگاه را تنظیم کنید و از عملکرد درست یخچال فریزر اطمینان حاصل کنید.

صفحه نمایش یخچال فریزر هایسنس که ارور E2 را نمایش می دهد

نمایش ارور E2 در یخچال فریزر هایسنس به دلیل خطا در عملکرد ماژول الکترونیکی

4- ارور E3 یخچال فریزر هایسنس

علت: دلیلی که منجر به نمایش ارور E3 یخچال فریزر هایسنس می شود، تشخیص نقص و خرابی سنسور فریزر است. این یکی از ارورهای یخچال فریزر هایسنس است که بر روی پنل مربوط به واحد فریزر نمایش داده می شود.

راه حل: اولین قدم برای رفع کد خطای E3 در یخچال فریزر هایسنس این است که دستگاه را خاموش کرده و برق آن را قطع کنید. ترجیحاً مواد غذایی یخ زده را در محلی خنک بگذارید تا خراب نشوند. به سراغ سنسور فریزر بروید و در اتصالات مهار سیم های روی سنسور به دنبال اتصال کوتاه یا مدار باز باشید. اگر کلیه سیم ها و اتصالات سالم به نظر می رسند، اما از عملکرد خود سنسور اطمینان کامل ندارید، آن را تعویض کرده و نمایش ارور را بررسی کنید.

صفحه نمایش یخچال فریزر هایسنس که ارور E3 را نمایش می دهد

نمایش ارور E3 در یخچال فریزر هایسنس به دلیل نقص و خرابی سنسور فریزر

5- ارور E4 یخچال فریزر Hisense

علت: علت نمایش کد خطای E4 یخچال فریزر هایسنس مربوط به بروز نقصی در سنسور دیفراست اواپراتور (حسگر یخ زدایی) دستگاه یا برد اصلی است که بر روی پنل مربوط به واحد فریزر نمایش داده می شود.

راه حل: برای حل کردن ارور E4 یخچال فریزر هایسنس، در مرحله اول با استفاده از یک مولتی متر مقاومت سنسور دیفراست اواپراتور را اندازه بگیرید و ببینید که در محدوده مجاز تعیین شده باشد. سپس اتصالات و سیم کشی های آن را مورد بررسی قرار دهید و در صورت مشاهده سیم های سستی که دچار مدار باز و اتصال کوتاه شده اند، آن ها را تعمیر کنید.

در صورتی که حتی تعویض سیم ها کمکی به حل ارور نکرد، اقدام به تعویض سنسور دیفراست اواپراتور کنید. در نهایت آخرین گزینه بررسی برد کنترلی و تعمیر آن است. در این حالت حتماً از یک تکنسین حرفه ای و کاربلد تعمیر یخچال فریزر هایسنس کمک بخواهید.

صفحه نمایش یخچال فریزر هایسنس که ارور E4 را نمایش می دهد

نمایش ارور E4 در یخچال فریزر هایسنس به دلیل نقص در سنسور دیفراست اواپراتور (حسگر یخ زدایی) دستگاه یا برد اصلی

6- ارور E9 یخچال فریزر هایسنس

علت: زمانی با کد خطای E9 یخچال فریزر Hisense مواجه می شویم که اختلالی در عملکرد سنسور یخ ساز یا اتصالات مربوط به آن ایجاد شده باشد.

راه حل: اگر به دنبال راهی برای رفع ارور E9 یخچال فریزر هایسنس هستید، باید در محل سنسور یخ ساز به دنبال ریشه مشکل بگردید. سنسور یخ ساز و سیم های متصل به آن را با دقت وارسی کنید و ببینید که شل نشده یا از جا در نرفته باشند. در صورت مشاهده اتصالاتی که دچار اتصال کوتاه یا مدار باز شده اند، آن ها را سریعاً تعویض کنید و اگر احساس می کنید مشکل از خود سنسور است، آن را جایگزین کرده و مجدداً عملکرد یخچال فریزر را زیر نظر بگیرید.

اگر ارور E9 کماکان بر روی صفحه نمایشگر قابل مشاهده است، هرچه سریع تر با متخصصین مجرب ما در داره چاره تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

صفحه نمایش یخچال فریزر هایسنس که ارور E9 را نمایش می دهد

نمایش ارور E9 در یخچال فریزر هایسنس به دلیل اختلال در عملکرد سنسور یخ ساز یا اتصالات مربوط به آن

7- ارور EB یخچال فریزر هایسنس

علت: علت آنکه با ارور EB یخچال فریزر هایسنس مواجه شده ایم، خرابی سیستم یخ ساز است. این کد یکی دیگر از ارورهای یخچال فریزر هایسنس است که بر روی پنل مربوط به واحد فریزر نمایش داده می شود.

راه حل: اگر در جستجوی راهی برای رفع کد خطای EB یخچال فریزر هایسنس هستید، از آنجا که این ارور به معنای خرابی سیستم یخ ساز است، پیشنهاد می کنیم کلیه قطعات درگیر سیستم یخ ساز از جمله لوله‌های آب و لوله‌های پشت یخچال، بالای فیلتر، شیر برقی و غیره را به لحاظ گرفتگی و انسداد بررسی کرده و در صورت مشاهده هرگونه تجمع ضایعات در هر یک از این بخش ها، اقدام به باز کردن مسیر جریان آب کنید.

صفحه نمایش یخچال فریزر هایسنس که ارور EB را نمایش می دهد

نمایش ارور EB در یخچال فریزر هایسنس به دلیل خرابی سیستم یخ ساز

8- ارور EC یخچال فریزر هایسنس

علت: علت مشاهده کد خطای EC یخچال فریزر Hisense، بروز نوعی خطای ارتباطی در محل ارسال پیام است که خوشبختانه با یکی از ارورهای یخچال فریزر هایسنس روی نمایشگر واحد یخچال به ما هشدار داده می شود.

راه حل: اگر به دنبال یک راهکار خوب جهت برطرف کردن ارور EC یخچال فریزر هایسنس هستید، از آنجا که این ارور مربوط به خطای ارتباطی بین برد اصلی و نمایشگر دستگاه بوده و رفع آن نیازمند دانش و مهارت الکترونیکی است، توصیه می کنیم در صورت مشاهده این ارور از مراکز خدمات و تعمیرات لوازم خانگی هایسنس کمک بخواهید.

صفحه نمایش یخچال فریزر هایسنس که ارور EC را نمایش می دهد

نمایش ارور EC در یخچال فریزر هایسنس به دلیل بروز خطای ارتباطی در محل ارسال پیام

9- ارور ER یخچال فریزر هایسنس

علت: زمانی با ارور ER یخچال فریزر هایسنس رو به رو می شویم که نوعی خطای ارتباطی در محل دریافت پیام رخ داده باشد و دستگاه این مسئله را با نمایش یک کد خطا روی نمایشگر واحد یخچال به ما هشدار دهد.

راه حل: تنها راهکار مناسب برای رفع کد خطای ER یخچال فریزر هایسنس، تماس با مرکز خدمات و تعمیرات داره چاره و درخواست راهنمایی و کمک است. این مسئله کاملاً به برد الکترونیکی دستگاه مربوط بوده و عیب یابی و تعمیر آن در عین پیچیدگی نیازمند دقت و ظرافت بالاست.

صفحه نمایش یخچال فریزر هایسنس که ارور ER را نمایش می دهد

نمایش ارور ER در یخچال فریزر هایسنس به دلیل خطای ارتباطی در محل دریافت پیام

10- ارور EF یخچال فریزر هایسنس

علت: علت نمایش کد خطای EF یخچال فریزر هایسنس بروز خطایی در موتور فن دستگاه است که با یکی از ارورهای یخچال فریزر هایسنس به ما هشدار داده می شود.

راه حل: برای حل کردن ارور EF یخچال فریزر Hisense، ابتدا با استفاده از یک مولتی متر مقاومت موتور فن را اندازه بگیرید؛ این مقدار باید در محدوده پیشنهادی دفترچه راهنمای دستگاه باشد. در مرحله بعد کلیه سیم هایی که به این قطعه منتهی می شوند را بررسی کنید و ببینید که دچار مدار باز و اتصال کوتاه نشده باشند. اگر چنین است، آنها را با سیم های سالم تعویض کنید و اگر می بینید مشکل از خود موتور فن است، به فکر جایگزین کردن آن باشید.

در نهایت پس از بررسی تمام این بخش ها و اطمینان از سالم بودن آنها، اگر ارور هنوز روی پنل نمایشگر قابل مشاهده است، به سراغ برد اصلی دستگاه بروید و علت خرابی را در این قطعه جستجو کنید.

صفحه نمایش یخچال فریزر هایسنس که ارور EF را نمایش می دهد

نمایش ارور EF در یخچال فریزر هایسنس به دلیل بروز خطا در موتور فن دستگاه

عیب یابی یخچال فریزر هایسنس

پس از آشنایی کامل با انواع ارورهای یخچال فریزر هایسنس، بد نیست مهارت و دانش عیب یابی بدون کد خطا را در خود تقویت کنیم. علاوه بر ارورهایی که در بخش ابتدایی مقاله بررسی کردیم، برخی مواقع با مشکلاتی مواجه می شویم که سیستم تشخیص خودکار قادر به محل خرابی نیست، اما عملکرد دستگاه با مشکل مواجه شده و به پیگیری و تعمیر نیاز دارد. در این مواقع کوچکترین اطلاعاتی در مورد نحوه مدیریت شرایط می تواند به ما کمک کند تصمیمات بهتری اتخاذ کنیم.

6 مشکل رایج یخچال فریزر هایسنس

عیب یابی یخچال فریزر هایسنس برای کارکرد درست یخچال فریزر ضرورت دارد

1- یخچال فریزر هایسنس راه اندازی نمی شود

علت: دلیل مواجه شدن با مشکل عدم راه اندازی یخچال فریزر هایسنس به چند مسئله مهم برمی گردد. اولین مورد قطعی برق دستگاه به دلایل مختلف اعم از قطع شدن منبع تغذیه خانگی، خرابی پریز برق، دوشاخه برق یا فیوز و محافظ الکترونیکی دستگاه است. احتمال دوم این است که دمای محیط اطراف یخچال فریزر هایسنس بیش از حد بالا باشد. خرابی کمپرسور یکی دیگر از دلایلی است که به کار نکردن دستگاه منتهی می شود.

راه حل: جهت حل مشکل عدم راه اندازی یخچال فریزر هایسنس، بررسی کنید که برق دستگاه وصل و فیوزی که از آن استفاده می کنید سالم باشد. دوشاخه را از برق بکشید و بار دیگر محکم در پریز جا بزنید. اگر هیچ مشکلی در بخش برق رسانی مشاهده نکردید، به سراغ کمپرسور بروید و از صحت عملکرد آن اطمینان یابید.

در آخر چنانچه عدم راه اندازی به علت انسداد سیستم سرماساز توسط یخ و کثیفی بود، دستگاه را متوقف کرده و بعد از 10 دقیقه مجدداً راه اندازی کنید و ببینید کمپرسور روشن می شود یا خیر. در صورت ادامه دار بودن مسئله برای عیب یابی و تعمیر دستگاه با مراکز مجاز خدمات مشتریان تماس گرفته و از آنها کمک بخواهید.

2- عملکرد سرمادهی یخچال فریزر هایسنس ضعیف است

علت: علت ضعیف بودن عملکرد سرمادهی یخچال فریزر Hisense عمدتاً مربوط به ورود حجم زیادی هوای گرم به داخل اتاقک های یخچال فریر است که متاسفانه با هیچ کدام با ارورهای یخچال فریزر هایسنس به ما هشدار داده نمی شوند. برخی از این دلایل عبارتند از:

  • وجود یک منبع گرما مانند اجاق گاز یا بخاری در نزدیکی دستگاه
  • نبود فضای کافی در اطراف دستگاه برای خروج حرارت
  • تنظیمات نامناسب دما
  • قرار دادن حجم زیادی مواد غذایی گرم در دستگاه
  • باز و بسته کردن مداوم درب یخچال فریزر
  • باز نگه داشتن درب اتاقک های دستگاه برای مدت زمان طولانی
  • خرابی نوار لاستیکی دور درب ها (خروج هوای سرد و ورود هوای گرم)
  • نشت گاز و به دنبال آن فشار کمتر سیستم چرخه مایع، دمای بالای لوله مسی گاز تخلیه و پایین آمدن دمای دستگاه.
  • بیش از حد بودن مقدار گاز و به دنبال آن دمای بالای کندانسور، فشار بالای سیستم چرخه مایع، جریان الکتریکی زیاد در کمپرسور و وجود یخ روی لوله مکش.
  • هوا گرفتن سیستم چرخه مایع و به دنبال آن فشار بالای سیستم چرخه مایع، دمای بالای لوله تخلیه و سر و صدای زیاد دستگاه
  • مسدود شدن سیستم چرخه مایع
  • اختلال در عملکرد کمپرسور دستگاه و به دنبال آن فشار کمتر تخلیه و دمای بالای کمپرسور.

دقت کنید که هیچ یک از این موارد با ارورهای یخچال فریزر هایسنس به ما هشدار داده نمی شوند.

راه حل: اگر به دنبال راهی برای حل مشکل سرمادهی ضعیف یخچال فریزر هایسنس هستید، نکات زیر را مدنظر قرار دهید.

  • هرگز درب دستگاه را برای مدت زمان طولانی باز نگذارید و از باز و بسته کردن بی جهت درب یخچال خودداری کنید.
  • هرگونه منبع گرما را از اطراف یخچال فریزر دور کنید.
  • به هنگام نصب دستگاه، دقت کنید که فاصله بدنه از محیط اطراف به اندازه ای باشد که هوای گرم به راحتی خارج شود.
  • تنظیمات دمای یخچال فریزر را بررسی کنید و اگر روی عدد بالایی تنظیم شده، آن را کمی پایین تر بیاورید.
  • همیشه به هنگام ذخیره مواد غذایی در یخچال فریزر هایسنس، دقت کنید که مواد غذایی گرم یا داغ نباشد و اگر هست، چند ساعت صبر کنید تا خوب خنک شود.
  • نوار لاستیکی دور درب ها را به دقت وارسی کنید و در صورت مشاهده زدگی، پوسیدگی یا تغییر شکل که راه عبور هوا را باز می کند، آن را تعویض کنید.
  • مسیر تهویه یخچال فریزر را بررسی کرده و در صورت مشاهده هرگونه گرفتگی و انسداد، آن را تمیز کنید.
  • برای یافتن محل نشتی گاز همان ابتدا به سراغ لوله کشی های دستگاه بروید و بعد از وکیوم کامل محل نشت، دوباره آنها را از گاز پر کنید.
  • برای حل مشکل زیاد بودن گاز برای چند دقیقه دستگاه را خاموش کنید، سپس لوله شارژ گار را باز کنید و اجازه دهید کل گاز دستگاه تخلیه شود. فیلتر را تعویض کرده و یک بار دیگر لوله را از گاز پر کنید.
  • برای حل مشکل هوا گرفتن سیستم چرخه مایع، در مرحله اول دستگاه را چند دقیقه متوقف کرده و سپس لوله شارژ را باز کنید و گاز را تخلیه کنید. در آخر فیلتر را تعویض کنید و گاز سیستم را دوباره شارژ کنید.
  • برای عیب یابی و حل مشکلات مربوط به کمپرسور، ابتدا فشار سیستم را با یک دستگاه سنجش فشار اندازه بگیرید و ببینید طبیعی است یا خیر. دقت کنید که مشکلات مربوط به کمپرسور با ارورهای یخچال فریزر هایسنس به ما اطلاع داده نخواهد شد. اگر احساس می کنید خود کمپرسور با مشکلی مواجه شده، به فکر تعویض آن باشید.
  • در صورت انسداد سیستم چرخه مایع، فیلتر گاز را تعویض کنید.

3- یخچال فریزر Hisense اصلاً سرمادهی ندارد

علت: دلیل آنکه با عدم سرمادهی یخچال فریزر هایسنس مواجه شده ایم، به احتمال بسیار بالا مربوط به نشت گاز دستگاه است که با علائمی چون نشت سریع یا آرام گاز از دستگاه و نبود آثاری از صدای جریان مایع تشخیص داده می شود. البته ابتدا باید مطمئن شوید که برق دستگاه وصل و یخچال فریزر روشن است.

راه حل: برای برطرف کردن مشکل عدم سرمادهی یخچال فریزر هایسنس، ابتدا اطمینان حاصل کنید که برق دستگاه وصل است و مشکلی در سیستم برق رسانی وجود نداشته باشد. در مرحله بعد باید محل نشتی را روی لوله گاز بیابید و آن را وکیوم کنید. بار دیگر گاز دستگاه را شارژ کنید و عملکرد سرمادهی یخچال فریزر را بررسی کنید.

4- یخچال فریزر هایسنس یکسره کار می کند

علت: مهم ترین دلیلی که منجر به مشکل یکسره کار کردن یخچال فریزر هایسنس می شود، ورود گرما از محیط بیرون به داخل دستگاه است. این مسئله می تواند به علت باز و بسته شدن زیاد درب دستگاه، نبود فضای کافی در اطراف بدنه یخچال فریزر، وجود منابع گرما در نزدیکی دستگاه، ذخیره حجم زیادی مواد غذایی گرم داخل یخچال فریزر، خرابی نوار لاستیکی دور درب، بالا بودن تنظیمات دمای دستگاه و یا نشت گاز رخ دهد.

همچنین این مسئله می تواند مربوط به عملکرد ترموستات دستگاه باشد که در این صورت کاملاً طبیعی بوده و ربطی به ارورهای یخچال فریزر هایسنس ندارد.

راه حل: برای آنکه بتوانید مشکل یکسره کار کردن یخچال فریزر هایسنس را برطرف کنید، ابتدا بررسی کنید که این مسئله صرفاً مربوط به کارکرد ترموستات دستگاه نباشد. اگر اینطور نیست، به دستورالعمل های بخش «عملکرد سرمادهی یخچال فریزر هایسنس ضعیف است» مراجعه کنید.

یک نفر در حال تعویض لاستیک دور درب یخچال فریزر

معیوب بودن لاستیک دور درب یخچال فریزر باعث کار کردن مداوم دستگاه می شود

5- محفظه فریزر یخچال فریزر هایسنس پوشیده از یخ است

علت: علت روشن یخ بستن محفظه فریزر در یخچال فریزر Hisense می تواند به چند دلیل مربوط باشد. برخی از این دلایل به شرح زیر می باشد.

  • دمای دستگاه روی عدد بسیار پایینی تنظیم شده است.
  • مواد غذایی آبکی نزدیک به بدنه پشتی یخچال قرار گرفته است.
  • دمای محیط اتاق بیش از حد پایین است.
  • نقص و ایراد قطعات برقی دستگاه مخصوصاً ترموستات که باعث می شود دستگاه یکسره کار کند.

راه حل: برای برطرف کردن مشکل یخ بستن محفظه فریزر در یخچال فریزر هایسنس، اولین اقدامی که باید انجام شود، بررسی دمای دستگاه است. اگر می بینید دمای فریزر بیش از حد پایین است، آن را کمی بالاتر ببرید تا یخ ها آب شوند. سعی کنید مواد غذایی آبکی را در ظروف دربسته و دور از بدنه پشتی یخچال قرار دهید. همچنین بررسی کنید که ترموستات دستگاه سالم باشد و اختلالی در عملکرد آن به وجود نیامده باشد.

6- از یخچال فریزر هایسنس سر و صدای غیرطبیعی به گوش می رسد

علت: هر زمان که با مشکل سر و صدای غیرطبیعی یخچال فریزر هایسنس مواجه می شوید، بدانید که علت مشکل پیش آمده یکی از مواد زیر است. دستگاه هیچ یک از موارد زیر را با ارورهای یخچال فریزر هایسنس به ما هشدار نمی دهد.

  • سطح زیر دستگاه ثابت و تراز نیست.
  • یخچال فریزر حین کار به اجسام دیگر برخورد می کند.
  • لوازم جانبی داخلی دستگاه در موقعیت مناسب جاسازی نشده اند.
  • صفحه آب کمپرسور از واحد جدا شده است.
  • لوله های سیستم تبرید به یکدیگر برخورد می کنند.
  • اگر شبیه به صدای جریان آب است و هنگام روشن و خاموش شدن یخچال ایجاد می شود، کاملاً طبیعی است. آب شدن برفک نیز چنین صدایی تولید می کند.
  • اگر صدایی شبیه به ترک خوردن است، به هنگام انقباض و انبساط قطعات داخلی دستگاه شنیده می شود و کاملاً طبیعی است.
  • صدای عملکرد موتور کمپرسور در شب یا زمانی که تازه شروع به کار می کند، بلندتر است و این مسئله جای نگرانی ندارد.

راه حل: برای آنکه بتوانید مشکل سر و صدای غیرطبیعی یخچال فریزر Hisense را برطرف کنید، اقدامات زیر را انجام دهید:

  • یخچال فریزر را روی سطح ثابت و ترازی قرار دهید.
  • هر گونه جسم خارجی که به بدنه یخچال فریزر چسبیده را از آن جدا کنید.
  • لوازم جانبی داخلی دستگاه را خوب در موقعیت خود جا بزنید.
  • صفحه آب کمپرسور را مجدداً در موقعیت خود جا بزنید.
  • بررسی کنید که لوله های مسیر هوای سرد به یکدیگر برخورد نکنند.
  • از کنار صداهایی شبیه به جریان آب، ترک خوردن و صدای بلند موتور در شروع کار بگذرید و به آنها عادت کنید، چرا که این صداها کاملاً مربوط به عملکرد طبیعی دستگاه هستند و ربطی به ارورهای یخچال فریزر هایسنس ندارند.

7- از یخچال فریزر بوی عجیبی به مشام می رسد

علت: دلیل بوی عجیبی که از یخچال فریزر هایسنس به مشام می رسد، احتمالاً ذخیره مواد غذایی معطر در بسته بندی بدون درب است. البته ممکن است مدت زمان زیادی از نظافت قبلی گذشته باشد و دستگاه به تمیزکاری نیاز داشته باشد.

راه حل: اگر می خواهید مشکل بوی عجیبی که از یخچال فریزر هایسنس به مشام می رسد را برطرف کنید، دستگاه را خاموش کنید و آن را از برق بکشید. سپس با آب ولرم و مقداری مواد شوینده ملایم سطوح داخل دستگاه را بشویید و خوب خشک کنید تا بوی بد برطرف شود. مواد غذایی کهنه و پوسیده را دیگر وارد یخچال فریزر نکنید.

یک آقا به دلیل بوی بد یخچال فریزر هایسنس دماغ خود را گرفته است

بوی بد یخچال فریزر هایسنس به دلیل خراب شدن مواد غذایی

8- از بدنه یخچال فریزر هایسنس گرما بلند می شود

علت: علتی که منجر به مواجه شدن با مشکل گرمادهی بدنه یخچال فریزر هایسنس می شود، مربوط به تعبیه لوله های ضد چگالنده است که در این نواحی قرار گرفته و کاملاً طبیعی است.

راه حل: چنانچه به دنبال راهی برای حل مشکل گرمادهی بدنه یخچال فریزر هایسنس هستید، از آنجا که این گرما مربوط به لوله کشی های داخلی دستگاه است و هیچ ربطی به ارورهای یخچال فریزر هایسنس ندارد، بهتر است به آن عادت کنید.

9- قطرات بخار آب روی بدنه یخچال فریزر Hisense مشاهده می شود

علت: زمانی با مشکل تشکیل بخار آب روی بدنه یخچال فریزر هایسنس مواجه می شویم که رطوبت هوای اتاق بیش از حد زیاد باشد.

راه حل: برای حل مشکل تشکیل بخار آب روی بدنه یخچال فریزر هایسنس، اگر آب و هوای محل زندگیتان مرطوب و شرجی است، می توانید در آشپزخانه یک دستگاه رطوبت گیر نصب کنید تا دیگر با این مسئله مواجه نشوید.

کلام آخر

در این مقاله نگاهی جزئی و ریزبینانه به ارورهای یخچال فریزر هایسنس و نحوه برطرف کردن آنها داشتیم. در هر کدام از این موارد اگر احساس کردید دانش و مهارت کافی برای عیب یابی و رفع خطا را ندارید، در اسرع وقت با یکی از مراکز مجاز خدمات و تعمیرات یخچال فریزر هایسنس مثل داره چاره تماس بگیرید. مشاورین متخصص و حرفه ای ما هر لحظه آماده پاسخ دهی به مشکلات شما عزیزان هستند.

سوالات رایج در مورد عیب یابی و روش رفع مشکلات یخچال فریزر هایسنس

اگر یخچال فریزر هایسنس شما دچار ایراد شده و عملکرد درستی ندارد، در این بخش از مقاله ما را همراهی کنید. در اینجا با بررسی سوالات کاربران در رابطه با روش های رفع مشکلات یخچال فریزر هایسنس سعی کرده ایم، در عیب یابی یخچال فریزرتان به شما کمک کنیم. برخی از این سوالات به شرح زیر هستند:

1- علت کار کردن بی وقفه ی یخچال فریزر هایسنس چیست؟
باز و بسته کردن مداوم درب دستگاه و باز ماندن درب، ایراد در لاستیک دور درب، نشت گاز، بالا بودن دما، پر کردن بیش از حد دستگاه با مواد غذایی گرم، عدم رعایت فاصله ی استاندارد بدنه ی دستگاه از طرفین و دیوار پشت، گرمای محیط و ایراد در ترموستات از مهم ترین علت های کار کردن مداوم یخچال فریزر هایسنس هستند.
2- چرا محفظه ی داخلی یخچال فریزر هایسنس برفک می زند؟
از دلایل برفک زدن محفظه ی داخلی یخچال فریزر هایسنس می توان به تنظیمات دمای دستگاه روی عدد بسیار پایین، قرار دادن مواد غذایی آبکی در نزدیکی بدنه ی پشتی دستگاه، معیوب بودن قطعات برقی دستگاه مانند ترموستات و پایین بودن بیش از حد دمای اتاق اشاره کرد.
3- دلیل صدای یخچال فریزر هایسنس چیست؟
تراز نبودن و ثابت نبودن سطح زیر دستگاه، برخورد دستگاه در حین کار به اجسام دیگر، جاسازی نادرست لوازم جانبی در درون دستگاه، جدا شدن صفحه کمپرسور دستگاه از واحد، برخورد لوله های سیستم تبرید با یکدیگر از دلایل شنیده شدن صدا از یخچال فریزر هایسنس هستند.
4- چگونه می توان مشکل تشکیل رطوبت روی بدنه ی یخچال فریزر هایسنس را برطرف کرد؟
با نصب رطوبت گیر برای جذب رطوبت محیط در مناطقی با آب و هوای مرطوب، تراز کردن سطح زیر دستگاه و اطمینان از بسته شدن درب دستگاه می توان از تشکیل ذرات بخار آب روی بدنه ی یخچال فریزر هایسنس جلوگیری کرد.
5- عدم سرمادهی محفظه ی یخچال فریزر هایسنس چه علتی دارد؟
نشت گاز از دستگاه و ایراد در مجموعه ی تامین برق دستگاه مانع از سرمادهی یخچال فریزر هایسنس می شود.
6- بوی بد یخچال فریزر هایسنس چه دلیلی دارد؟
ذخیره کردن مواد غذایی در ظروف بدون درب و تمیز نکردن دستگاه به مدت طولانی منجر به تولید بوی بد در یخچال فریزر هایسنس می شود.
7- عملکرد ضعیف سیستم سرمادهی یخچال فریزر هایسنس از چیست؟
تنظیمات نادرست دمای دستگاه، باز و بسته کردن مداوم درب دستگاه و باز ماندن درب، ایراد در لاستیک دور درب، گرمای محیط اطراف دستگاه، قرار دادن حجم زیادی از مواد غذایی گرم در دستگاه، نشت گاز، انسداد سیستم چرخه ی مایع، معیوب بودن کمپرسور، عدم رعایت فاصله ی استاندارد بدنه ی دستگاه از علت های ضعیف بودن سیستم سرمادهی یخچال فریزر هایسنس هستند.
8- برای رفع مشکل عدم راه اندازی یخچال فریزر هایسنس چه باید کرد؟
برای راه اندازی یخچال فریزر هایسنس باید از سالم بودن سیستم تامین برق دستگاه، سالم بودن فیوز برق و پریز برق، اتصال درست دستگاه به پریز و عملکرد درست کمپرسور اطمینان حاصل کنید.

یک نظر برای: ارورهای یخچال فریزر هایسنس و نحوه برطرف کردن آنها

  1. Marjan گفت:

    درود وقت بخیر
    فریزر هایسنس من تقریبن دو هفتس با اینکه درب فریزر بستس ولی آلارم هشدار باز بودن درب صدا میده
    من چندبار درب رو باز و بسته کردم ولی مشکلش برطرف نشد لاستیک درب هم سالمه و مشکلی نداره
    آلارم رو خاموش میکنم و دوباره دفعه بعد آلارم خود ب خود روشن میشه و بوق باز بودن درب میزنه
    علتش چی میتونه باشه ممنونم
    یخچالم هم سیم بورد دستگاه خراب بود و صفحه نمایشگر کار نمیکرد و وقتی سیمشو عوض کردم درست شد امکانش هست فریزرمم مشکل سیم بورد داشته باشه؟

    1. آرش ابراهیمی گفت:

      درورد مرجان عزیز. علت روشن شدن آلارم درب یخچال فریزر هایسنس خراب شدن سوییچ درب می باشد که لازم است توسط تکنیسین تعویض شود. در صورت تمایل برای هماهنگی اعزام سرویس کار با شماره 02191008899 تماس بگیرید.

  2. مسعود گفت:

    سلام.
    بعضی وقت ها نمایشگر عدد دما نشون نمیده و
    دوتا خط _._نشون میده
    این یعنی چی؟
    با

    1. آرش ابراهیمی گفت:

      سلام مسعود عزیز. علت نمایش ندادن عدد دما در نمایشگر یخچال فریزر بروز اشکال در سنسور دما و یا برد دستگاه می باشد. در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر و یا اعزام سرویسکار با شماره 02191008899 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *