کدهای خطای یخچال فریزر

ارورهای یخچال فریزر میدیا و نحوه برطرف کردن آنها

ارورهای یخچال فریزر میدیا

کمپانی میدیا (Midea) در سال 1968 به عنوان یک شرکت کوچک تولید کننده فن و قطعات برقی شروع به کار کرد و بعد از آن با تولید لوازم برقی خانگی نظیر ماشین ظرفشویی، یخچال فریزر و غیره جایگاه خود را به عنوان یک برند قدرتمند در بازار تثبیت کرد. در این مقاله قصد داریم به بررسی ارورهای یخچال فریزر میدیا و نحوه برطرف کردن آنها بپردازیم. پس اگر در خانه خود یخچال فریزری از این برند دارید که گاهی اوقات با مشکلی مواجه می شود و یکی از کدهای خطا روی پنل دیجیتال آن ظاهر می شود، با ما همراه باشید.

ارور یخچال فریزر میدیا علت ارور
E1 و E7 خرابی سنسور حرارتی اتاقک یخچال
E2 خرابی سنسور حرارتی اتاقک فریزر
E4 خرابی سنسور دیفراست یخچال
E5 خرابی سنسور دیفراست فریزر
E6 خطای ارتباطی
E9 و EA هشدار تشخیص دمای بالا
EC تشخیص خرابی مدار EEPROM

لیست ارورهای یخچال فریزر میدیا و راه حل آن

در جدول بالا به صورت خلاصه با علت ارورهایی که روی پنل دیجیتال یخچال فریزر میدیا مشاهده می کنیم، آشنا شدیم. در ادامه توضیحات بیشتری در مورد ارورهای یخچال فریزر میدیا ارائه می دهیم. در صورت آشنایی با این کدهای خطا می توان مشکلات دستگاه را به راحتی برطرف کرد.

1- ارور E1 و E7 یخچال فریزر میدیا

علت: دلیل نمایش ارور E1 و E7 در یخچال فریزر Midea، تشخیص خطایی مربوط به سنسور حرارتی یخچال یا مدار آن است.

راه حل: برای حل کد خطای E1 و E7 یخچال فریزر میدیا، ابتدا میزان اهم سنسور حرارتی یخچال را با اهم سنج اندازه بگیرید و اتصالات سنسور را خوب بررسی کنید. اگر همه چیز نرمال به نظر می رسد، به سراغ المنت دستگاه بروید و از سلامت این قطعه نیز اطمینان حاصل کنید. ممکن است برای رفع ارور E1 و E7 نیاز باشد سنسور حرارتی از جمله ترمودیسک و ترموفیوز دستگاه عوض شود یا حتی در شرایط جدی تر، برد اصلی دستگاه به تعمیر نیاز داشته باشد.

نمایش ارور E1 در صفحه نمایش یخچال فریزر میدیا

نمایش ارور E1 در صفحه نمایش یخچال فریزر میدیا به دلیل تشخیص خطای مربوط به سنسور حرارتی یخچال یا مدار آن

2- ارور E2 یخچال فریزر میدیا

علت: دلیل آنکه با کد خطای E2 یخچال فریزر میدیا مواجه می شویم، تشخیص خطای مربوط به خرابی یا معیوب شدن سنسور حرارتی اتاقک فریزر یا مدار آن است.

راه حل: برای اینکه بتوانید ارور E2 یخچال فریزر میدیا را حل کنید، باید سنسور حرارتی فریزر را بررسی کرده و در صورت نیاز آن را تعویض کنید. اگر احساس می کنید مشکل از سنسور حرارتی یا اتصالات مدار آن نیست، برای بررسی برد الکترونیکی با مرکز تعمیرات تخصصی داره چاره تماس بگیرید.

نمایش ارور E2 در صفحه نمایش یخچال فریزر میدیا

نمایش ارور E2 در صفحه نمایش یخچال فریزر میدیا به دلیل تشخیص خطای مربوط به خرابی یا معیوب شدن سنسور حرارتی اتاقک فریزر یا مدار آن

3- ارور E4 یخچال فریزر میدیا

علت: دلیل اینکه با ارور E4 یخچال فریزر میدیا مواجه شده اید، خرابی یا نقص سنسور دیفراست یا همان حسگر یخ زدایی یخچال است که با یکی از ارورهای یخچال فریزر میدیا هشدار داده می شود.

راه حل: برای برطرف کردن کد خطای E4 یخچال فریزر Midea، عملکرد سنسور حرارتی را چک کنید و ببینید که سالم باشد، سپس اتصالات مربوط به آن را بررسی کنید و اگر مشکل از سنسور حرارتی دستگاه نبود، به سراغ ترمودیسک و ترموفیوز بروید و از صحت عملکرد آنها اطمینان حاصل کنید. توجه داشته باشید که این مشکل می تواند ناشی از خرابی برد الکترونیکی دستگاه هم باشد. اگر نتوانستید با دستان خود این ارور را برطرف کنید، با یک مرکز مجاز و معتبر خدمات مشتریان تماس بگیرید.

نمایش ارور E4 در صفحه نمایش یخچال فریزر میدیا

نمایش ارور E4 در صفحه نمایش یخچال فریزر میدیا به دلیل خرابی یا نقص سنسور دیفراست

4- ارور E5 یخچال فریزر میدیا

علت: دلیل اصلی نمایش کد خطای E5 یخچال فریزر میدیا، تشخیص خطایی مربوط به سنسور دیفراست یا همان حسگر یخ زدایی فریزر است.

راه حل: برای رفع ارور E5 یخچال فریزر میدیا، باید میزان اهم سنسور دیفراست را اندازه بگیرید و از سلامت این سنسور مطمئن شوید، در صورت نیاز این قطعه را تعویض کنید. در مرحله بعد ترمودیسک و ترموفیوز دستگاه را خوب بررسی کنید و در صورت مشاهده کوچکترین خرابی در هر کدام از آنها، قطعه خراب را تعویض کنید. همچنین این مشکل می تواند از برد الکترونیکی دستگاه باشد که در این صورت حتماً باید با مراکز مجاز خدمات مشتریان تماس گرفته و از آنها کمک بخواهید.

نمایش ارور E5 در صفحه نمایش یخچال فریزر میدیا

نمایش ارور E5 در صفحه نمایش یخچال فریزر میدیا به دلیل خطای مربوط به سنسور دیفراست

5- ارور E6 یخچال فریزر Midea

علت: مشکلی که منجر به نمایش ارور E6 یخچال فریزر میدیا می شود، تشخیص خطای برقراری ارتباط با برد اصلی دستگاه است. یخچال فریزر میدیا این مسئله را با یکی از ارورهای یخچال فریزر میدیا هشدار می دهد.

راه حل: اگر می خواهید کد خطای E6 یخچال فریزر میدیا را در خانه حل کنید، باید تا حدی شم فنی و الکترونیکی داشته باشید تا بتوانید خودتان برد الکترونیکی را بررسی کنید و محل ایراد را بیابید. ممکن است نیاز باشد برد اصلی تعمیر یا حتی تعویض شود. به همین خاطر پیشنهاد می کنیم در صورت مشاهده این ارور سریعاً دستگاه را خاموش کرده و با مرکز تعمیرات تخصصی داره چاره تماس بگیرید.

نمایش ارور E6 در صفحه نمایش یخچال فریزر میدیا

نمایش ارور E6 در صفحه نمایش یخچال فریزر میدیا به دلیل تشخیص خطای برقراری ارتباط با برد اصلی دستگاه

6- ارور E9 و EA یخچال فریزر میدیا

علت: علتی که منجر به نمایش کد خطای E9 و EA یخچال فریزر میدیا می شود، تشخیص دمای بالا در یخچال است. دستگاه تشخیص داده که دمای درون دستگاه به دلایلی مثل خرابی درب یخچال یا معیوب شدن فن دستگاه بالا رفته و این مسئله را با این ارورهای یخچال فریزر میدیا هشدار می دهد.

راه حل: برای آنکه بتوانید ارور E9 و EA یخچال فریزر میدیا را برطرف کنید، مستقیماً به سراغ برد اصلی بروید و به دنبال نقصی در اتصالات برد، خازن ها، رله، فیوز و پایه های سوکت یا خطایی در عملکرد قطعاتی مثل ترمودیسک، ترموفیوز و المنت باشید. اطمینان حاصل کنید که دستگاه نشتی گاز ندارد و اگر گاز درون کمپرسور کافی نیست، آن را عوض کنید.

نمایش ارور E9 در صفحه نمایش یخچال فریزر میدیا

نمایش ارور E9 در صفحه نمایش یخچال فریزر میدیا به دلیل تشخیص دمای بالا در یخچال

7- ارور EC یخچال فریزر میدیا

علت: دلیل نمایش ارور EC یخچال فریزر Midea، مربوط به تشخیص مشکل یا خطایی در مدار EEPROM دستگاه است.

راه حل: اگر به دنبال راهی برای رفع کد خطای EC یخچال فریزر میدیا هستید، با توجه به پیچیدگی مسئله و نیاز به عیب‌یابی حرفه‌ای و تخصصی، پیشنهاد می کنیم قبل از هرکاری از تکنسین های حرفه ای و متخصص تعمیر یخچال فریزر میدیا کمک بخواهید.

نمایش ارور EC در صفحه نمایش یخچال فریزر میدیا

نمایش ارور EC در صفحه نمایش یخچال فریزر میدیا به دلیل تشخیص مشکل یا خطایی در مدار EEPROM دستگاه

عیب یابی ارورهای یخچال فریزر میدیا

در بخش عیب یابی یخچال فریزر Midea به مشکلات و خطاهایی می پردازیم که به وضوح در عملکرد دستگاه اختلال ایجاد می کنند، اما سیستم تشخیص خودکار قادر به شناسایی علت این مشکل ها نیست. در همه این شرایط متاسفانه هیچ کدام از ارورهای یخچال فریزر میدیا روی پنل دیجیتال دستگاه مشاهده نمی شود و خودمان باید ریشه مشکل را بیابیم.

6 مشکل رایج در یخچال فریزر میدیا

عیب یابی یخچال و فریزر میدیا برای کارکرد درست دستگاه ضروری است

1- یخچال فریزر میدیا راه اندازی نمی شود

علت: این مشکل زمانی در یخچال فریزر میدیا رخ می دهد که برق دستگاه به هر دلیلی قطع باشد. هرگاه پریز برق خراب شده یا فیوزی که دستگاه به آن وصل است بسوزد، دستگاه راه اندازی نخواهد شد.

راه حل: برای برطرف کردن این مشکل در یخچال فریزر Midea بررسی کنید که سیم برق یخچال کاملاً به پریز برق وصل بوده و کلید روی حالت «ON» باشد. سعی کنید دستگاه دیگری را به آن پریز برق وصل کنید و آن را روشن کنید. اگر می بینید که آن پریز برق ندارد، ممکن است فیوز سوخته یا مدار منبع تغذیه خانگی با مشکلی مواجه شده باشد که باید مورد تعمیر قرار گیرد. همچنین پیشنهاد می کنیم برای حل این مشکل، کنترل دما روی حالت کمی سردتر تنظیم کنید.

2- یخچال فریزر میدیا سر و صدای زیادی دارد

علت: وقتی با این مسئله در یخچال فریزر میدیا مواجه می شوید، باید بدانید که عبور جریان مبرد از دل لوله کشی های دستگاه گاهی صدایی شبیه به جوشیدن آب تولید می کند که عملکرد عادی دستگاه است و جای نگرانی ندارد.

راه حل: اگر به دنبال راهی برای برطرف کردن این مشکل در یخچال فریزر میدیا هستید، توجه داشته باشید که این مسئله کاملا طبیعی است و دقیقاً بعد از راه اندازی یخچال این صدا بلندتر به نظر می رسد. البته هرگونه سر و صدای عجیب دیگر باید توسط متخصص تعمیرات لوازم خانگی مورد بررسی قرار گیرند.

صدای زیاد یخچال فریزر

صدای زیاد یخچال فریزر به دلیل عبور جریان مبرد از دل لوله کشی های دستگاه 

3- کمپرسور یخچال فریزر Midea بیش از حد کار می کند

علت: علت اینکه با این مسئله در یخچال فریزر میدیا مواجه شده اید، احتمالا این است که درب دستگاه برای مدت طولانی باز گذاشته شده یا بیش از حد باز و بسته شده است. البته ممکن است تنظیمات کنترلر دما روی حالت خیلی سرد تنظیم شده باشد. همچنین اگر غذای داغ درون یخچال بگذارید، طبیعتاً کمپرسور یخچال باید بیشتر کار کند تا دمای اتاقک را سرد کند. توجه داشته باشید که این مسئله با هیچ کدام از ارورهای یخچال فریزر میدیا هشدار داده نخواهد شد.

راه حل: برای حل این مسئله در یخچال فریزر میدیا سعی کنید درب یخچال را زیاد باز و بسته نکنید یا اگر باز می کنید، فوراً آن را ببندید. همچنین توجه کنید که در روزهای گرم تابستان، زمانی که اتاق بیش از حد گرم است یا وقتی تازه یخچال را نصب و راه اندازی کرده ایم، دستگاه بیشتر از حالت عادی کار می کند و این مسئله کاملاً طبیعی است.

4- داخل اتاقک یخچال فریزر میدیا خنک نیست

علت: این اتفاق زمانی در یخچال فریزر میدیا رخ می دهد که ظروف درون قفسه ها مانع از بسته شدن درب دستگاه شوند یا اینکه خودمان درب دستگاه را برای مدت زمان طولانی باز نگه داریم. البته نشت گاز یا خرابی موتور فن از دیگر دلایل احتمالی گرم شدن داخل اتاقک یخچال است.

راه حل: برای رفع این مشکل در یخچال فریزر میدیا مدتی درب دستگاه را باز نکنید و اجازه دهید اتاقک درون یخچال دوباره خنک شود. همچنین همیشه ظرف ها و مواد غذایی را طوری در قفسه ها بچینید که مانع از بسته شدن درب دستگاه نشوند و تا حد امکان قفسه ها را بیش از حد پر نکنید. موقع نصب یخچال فریزر Midea مراقب باشید که آن را زیر نور مستقیم آفتاب یا کنار اجاق گاز و بخاری نگذارید و بگذارید کمی با دیوارهای اطراف فاصله داشته باشد. اگر مشکل از هیچ کدام این ها نبود، موتور فن اواپراتور دستگاه را خارج کرده و یک فن جدید جایگزین کنید. در آخر لاستیک های دور درب یخچال را عوض کنید تا نه هوای سرد از اتاقک خارج شود و نه هوای گرم وارد یخچال شود.

5- مواد غذایی در اتاقک یخچال یخ می زنند

علت: دلیلی که منجر به مواجه شدن با این مشکل در یخچال فریزر میدیا می شود این است که مواد غذایی دقیقا چسبیده به مجرای ورود هوای سرد به اتاقک چیده شده اند.

راه حل: برای حل این مشکل در یخچال فریزر میدیا سعی کنید مواد غذایی را در مقابل مجرای هوای سرد به درون اتاقک یخچال نگذارید. توجه داشته باشید که دستگاه این مسئله را با ارورهای یخچال فریزر میدیا هشدار نخواهد داد.

مواد غذایی یخ زده در اتاقک یخچال فریزر

یخ زدن مواد غذایی در یخچال فریزر به دلیل چسبیدن مواد غذایی به دیواره ی پشتی 

6- درب یخچال فریزر Midea بسته نمی شود

علت: زمانی با این مسئله در یخچال فریزر میدیا مواجه می شویم که چیزی جلوی درب دستگاه را بگیرد و مانع بستن آن شود.

راه حل: برای آنکه بتوانید مشکل را در یخچال فریزر میدیا برطرف کنید، چک کنید آیا چیزی درب یخچال را باز نگه داشته یا خیر. همچنین بد نیست قسمت پشتی یخچال را اندکی به سمت عقب کج کنید تا درب دستگاه خود به خود بسته شود.

نحوه ریست کردن یخچال فریزر میدیا

برخی مواقع برای رفع اروری که روی صفحه نمایش دیجیتال دستگاه مشاهده می شود، فقط کافی است تنظیمات دستگاه را یک بار ریست کنیم و آن را به حالت کارخانه بازگردانیم. برای این کار می توانید اقدامات زیر را انجام دهید:

  • برای باز کردن قفل صفحه کنترل، کلید Lock را سه ثانیه فشار داده و نگه دارید.
  • کلیدهای Lock و ^ را همزمان به مدت سه ثانیه فشار دهید تا تنظیمات یخچال فریزر به حالت پیش فرض کارخانه بازگردد. با این کار صدای بوق هشدار پنل بلند می شود و همه نشانگرها به مدت سه ثانیه روشن می شوند. اگر کمپرسور در حال کار باشد، پنج دقیقه مکث می کند و سپس دوباره راه اندازی می شود.

کلام آخر

در این مقاله با ارورهای یخچال فریزر میدیا آشنا شدیم و یاد گرفتیم که برای برطرف کردن هر کدام از ارورهای این دستگاه چه اقداماتی لازم است. همچنین فهمیدیم کدام ارورها را با بررسی های جزئی نمی توان برطرف کرد و باید حتما از کارشناسان متخصص و حرفه ای کمک بخواهیم. اگر هیچ کدام از راهکارهای این مقاله نتوانست به شما کمک کند مشکل پیش آمده را مدیریت کنید، تعمیرکاران متخصص و مجرب ما در تیم حرفه ای تعمیرات لوازم خانگی داره چاره آماده اند تا پس از دریافت تماس شما، در محل حضور یابند و مشکل را برطرف کنند.

سوالات رایج در مورد عیب یابی و روش رفع مشکلات یخچال فریزر میدیا

روش های مختلفی برای عیب یابی عملکرد نادرست یخچال فریزر میدیا وجود دارد. در این بخش از مقاله سعی کرده ایم، با بررسی برخی از سوالات کاربران در رابطه با روش های رفع مشکلات یخچال فریزر میدیا، رفع ایراد این دستگاه را برای شما آسان تر سازیم. این سوالات به شرح زیر می باشند:

1- علت کار کردن بیش از حد کمپرسور یخچال فریزر میدیا چیست؟
از مهم ترین دلایل کار کردن مداوم کمپرسور یخچال فریزر میدیا می توان به باز ماندن طولانی مدت درب دستگاه، تنظیمات کنترلر دمای دستگاه در حالت سردتر، قرار دادن حجم زیادی از مواد غذایی گرم درون دستگاه، خاموش بودن یخچال به مدت طولانی و گرم بودن دمای محیط اشاره کرد.
2- چرا محفظه ی یخچال فریزر میدیا خنک نیست؟
دلایلی مانند نشت گاز، خرابی موتور فن، باز ماندن درب دستگاه به مدت طولانی و بسته نشدن درب دستگاه باعث می شود که اتاقک یخچال فریزر میدیا سرمادهی کافی نداشته باشد.
3- دلیل یخ زدن مواد غذایی در اتاقک یخچال فریزر میدیا چیست؟
مواد غذایی موجود در اتاقک یخچال فریزر میدیا به دلیل قرار گرفتن مواد غذایی در مسیر مجرای ورود هوای سرد به اتاقک یخ می زند.
4- عدم راه اندازی یخچال فریزر میدیا چه علتی دارد؟
ایراد در مجموعه ی تامین برق دستگاه، معیوب بودن فیوز برق یا پریز برق، عدم اتصال درست دستگاه مانع از راه اندازی یخچال فریزر میدیا می شوند. برای رفع این مشکل از سالم بودن مجموعه ی تامین برق دستگاه مطمئن شوید و کنترل دمای دستگاه را روی حالت سردتری تنظیم کنید.
5- صدای جوشیدن آب در یخچال فریزر میدیا چه دلیلی دارد؟
شنیده شدن صدایی شبیه به جوشیدن آب در یخچال فریزر میدیا به دلیل عبور گاز ممبرد از کویل است که نگران کننده نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *