کدهای خطای یخچال فریزر

ارورهای یخچال فریزر زیمنس و نحوه برطرف کردن آنها

ارورهای یخچال فریزر زیمنس

ایده های هوشمندانه و فناوری های نوآورانه در روند طراحی یخچال فریزر زیمنس این دستگاه را به یکی از بهترین و انعطاف پذیرترین گزینه های بازار تبدیل کرده است. در این مقاله قصد داریم به بررسی کدهای خطایی بپردازیم که در مواقع بروز مشکل روی پنل دیجیتال این دستگاه نمایش داده می شوند و به نقصی در سیستم الکترونیکی یا سایر قطعات اشاره دارند. برای آشنایی با ارورهای یخچال فریزر زیمنس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

ارورهای یخچال فریزر زیمنس علت ارور
E1 خرابی سنسور دما
E2 خرابی سنسور تبخیر
E3 خرابی سنسور فریزر
E4 خرابی حسگر دمای کنداسور فریزر
E6 ایراد سنسور اواپراتور فریزر
E7 ایراد سنسور اواپراتور یخچال
E10 خرابی ماژول پاور دستگاه
E11 خرابی ماژول نمایشگر
E20 خطای ارتباطی بین ماژول پاور و ماژول نمایشگر
DOOROPEN درب دستگاه بیشتر از 30 ثانیه باز مانده است
LOWPOWER ولتاژ برق ضعیف است

لیست ارورهای یخچال فریزر زیمنس و راه حل آن

در جدول بالا به صورت گذری با علت ارورهایی که روی پنل دیجیتال یخچال فریزر زیمنس مشاهده می کنیم، آشنا شدیم. اما اگر به دنبال توضیحات بیشتری در مورد ارورهای یخچال فریزر زیمنس هستید و می خواهید بدانید چطور باید آنها را برطرف کنید، این بخش را تا انتها مطالعه کنید.

1- ارور E1 یخچال فریزر زیمنس

علت: دلیل نمایش ارور E1 یخچال فریزر زیمنس، مربوط به تشخیص مشکل یا خطایی در سنسور دمای دستگاه است.

راه حل: اگر به دنبال راهی برای رفع ارور E1 یخچال فریزر زیمنس هستید، پیشنهاد می کنیم قبل از هرکاری سنسور دمای خچال فریزر و اتصالات آن را بررسی کنید و ببینید که سالم باشند. قطعات ترمودیسک و ترموفیوز را بررسی کنید و اگر می بینید هر کدام از آنها با مشکل مواجه شدند، آنها را تعمیر و در صورت نیاز تعویض کنید. اگر می بینید مشکل همچنان وجود دارد و ارور برطرف نمی شود، احتمالاً مشکل از برد اصلی دستگاه است و باید به فکر تعمیر یخچال فریزر یا تعویض آن باشید.

صفحه نمایش یخچال فریزر زیمنس که ارور E1 را نمایش می دهد.

نمایش ارور E1 در صفحه نمایش یخچال فریزر زیمنس به دلیل مشکل در سنسور دمای دستگاه

2- ارور E2 یخچال فریزر زیمنس

علت: مشکلی که منجر به نمایش ارور E2 یخچال فریزر زیمنس می شود، تشخیص خرابی یا ایرادی در عملکرد سنسور تبخیرکننده است.

راه حل: اگر می خواهید ارور E2 یخچال فریزر زیمنس را در خانه حل کنید، ابتدا میزان اهم سنسور تبخیرکننده را با اهم سنج اندازه گیری کنید و اگر مقدار آن از محدوده مجازی که در دفترچه راهنمای دستگاه تعیین شده بیشتر یا کمتر بود، باید سنسور را تعویض کنید. همچنین ممکن است نیاز باشد برد اصلی تعمیر یا حتی تعویض شود. توصیه می کنیم در صورت مشاهده ارور E2 برق دستگاه را قطع کرده و با مرکز تعمیرات تخصصی داره چاره تماس بگیرید.

صفحه نمایش یخچال فریزر زیمنس که ارور E2 را نمایش می دهد

نمایش ارور E2 در صفحه نمایش یخچال فریزر زیمنس به دلیل مشکل یا ایراد در عملکرد سنسور تبخیرکننده

3- ارور E3 یخچال فریزر زیمنس

علت: دلیل نمایش ارور E3 در یخچال فریزر زیمنس، تشخیص خرابی سنسور فریزر یا سنسور دیفراست است. هرگاه دستگاه احساس کند که حسگر یخ زدایی با مشکلی مواجه شده، این مشکل را با یکی از ارورهای یخچال فریزر زیمنس هشدار می دهد.

راه حل: برای حل کد خطای E3 یخچال فریزر زیمنس، باید قطعات درگیر سنسور دیفراست از جمله ترمودیسک، ترموفیوز و المنت دستگاه را چک کنید و مطمئن شوید که هیچ کدام دچار کوچکترین نقصی نشده اند. در نهایت برای بررسی برد الکترونیکی با مرکز تعمیرات تخصصی داره چاره تماس بگیرید.

صفحه نمایش یخچال فریزر زیمنس که ارور E3 را نمایش می دهد.

نمایش ارور E3 در صفحه نمایش یخچال فریزر زیمنس به دلیل خرابی سنسور فریزر یا سنسور دیفراست

4- ارور E4 یخچال فریزر زیمنس

علت: دلیل آنکه با کد خطای E4 یخچال فریزر زیمنس مواجه می شویم، این است که دستگاه تشخیص داده حسگر دمای کنداسور فریزر با مشکل مواجه شده است. در این شرایط سرمای اتاقک یخچال فریزر نسبت به حالت عادی کمتر خواهد بود.

راه حل: برای اینکه بتوانید ارور E4 یخچال فریزر زیمنس را حل کنید، ترمودیسک، ترموفیوز و در آخر برد الکترونیکی دستگاه را مورد بررسی قرار دهید و هر قطعات معیوب را جایگزین کنید.

صفحه نمایش یخچال فریزر زیمنس که ارور E4 را نمایش می دهد.

نمایش ارور E4 در صفحه نمایش یخچال فریزر زیمنس به دلیل مشکل در حسگر دمای کنداسور فریزر

5- ارور E6 یخچال فریزر زیمنس

علت: دلیل اینکه با ارور E6 یخچال فریزر زیمنس مواجه شده اید، اشکالی در سنسور اواپراتور فریزر یا همان سنسور دیفراست است.

راه حل: برای برطرف کردن کد خطای E6 یخچال فریزر زیمنس، قطعات متعلق به سیستم دیفراست از جمله فن داخل فریزر، ترمودیسک، ترموفیوز، المنت و در آخر برد الکترونیکی را بررسی کنید. هر کدام از قطعات که عملکردشان با مشکل مواجه شده، باید تعمیر یا تعویض شوند. اگر نتوانستید با دستان خود این ارور را برطرف کنید، با یک مرکز مجاز و معتبر خدمات مشتریان داره چاره تماس بگیرید.

صفحه نمایش یخچال فریزر زیمنس که ارور E6 را نمایش می دهد.

نمایش ارور E6 در صفحه نمایش یخچال فریزر زیمنس به دلیل مشکل در سنسور اواپراتور فریزر یا همان سنسور دیفراست

6- ارور E7 یخچال فریزر زیمنس

علت: علتی که منجر به نمایش ارور E7 یخچال فریزر زیمنس می شود، تشخیص اشکالی در سنسور اواپراتور یخچال یا همان سنسور دمای یخچال است که با یکی از ارورهای یخچال فریزر زیمنس هشدار داده می شود.

راه حل: برای آنکه بتوانید ارور E7 یخچال فریزر زیمنس را برطرف کنید، باید به سراغ قطعات ترمودیسک و ترموفیوز دستگاه بروید و عملکرد آنها را بررسی کنید. اگر احساس می کنید مشکل از این قطعات نیست، برای بررسی و تعمیر برد الکترونیکی اصلی با مرکز خدمات مشتریان معتبر تماس بگیرید.

صفحه نمایش یخچال فریزر زیمنس که ارور E7 را نمایش می دهد.

نمایش ارور E7 در صفحه نمایش یخچال فریزر زیمنس به دلیل مشکل در سنسور اواپراتور یخچال

7- ارور E10 یخچال فریزر زیمنس

علت: دلیل اصلی نمایش کد خطای E10 یخچال فریزر زیمنس، تشخیص خرابی یا نقصی در عملکرد ماژول پاور دستگاه است.

راه حل: برای رفع ارور E10 یخچال فریزر زیمنس، دستگاه را خاموش کرده و آن را از برق بکشید. پس از چند دقیقه بار دیگر دستگاه را روشن کنید، اگر ارور همچنان روی صفحه نمایش وجود دارد، با متخصصین ما در داره چاره تماس گرفته و مشکل را اطلاع دهید.

صفحه نمایش یخچال فریزر زیمنس که ارور E10 را نمایش می دهد.

نمایش ارور E10 در صفحه نمایش یخچال فریزر زیمنس به دلیل مشکل در ماژول پاور دستگاه

8- ارور E11 یخچال فریزر زیمنس

علت: علتی که منجر به نمایش ارور E11 یخچال فریزر زیمنس می شود، بروز ایرادی در ماژول نمایشگر یخچال است.

راه حل: جهت برطرف کردن کد خطای E11 یخچال فریزر زیمنس، در اولین فرصت برق دستگاه را قطع کنید و برای بررسی تخصصی بردها و تعمیر یا تعویض آنها، با مرکز خدمات و تعمیرات لوازم خانگی داره چاره تماس بگیرید.

صفحه نمایش یخچال فریزر زیمنس که ارور E11 را نمایش می دهد.

نمایش ارور E11 در صفحه نمایش یخچال فریزر زیمنس به دلیل مشکل در ماژول نمایشگر یخچال

9- ارور E20 یخچال فریزر زیمنس

علت: دلیل اینکه با کد خطای E20 یخچال فریزر زیمنس مواجه شده اید، این است که بین ماژول پاور و ماژول نمایشگر خطای ارتباطی رخ داده است. دستگاه این مشکل را با یکی دیگر از ارورهای یخچال فریزر زیمنس هشدار می دهد.

راه حل: اگر به دنبال راهی برای رفع ارور E20 یخچال فریزر زیمنس هستید، به علت پیچیده بودن مسئله و نیاز به مهارت های فنی و تخصصی، پیشنهاد می کنیم سریعاً با مراکز تعمیرات مجاز یخچال فریزر زیمنس تماس بگیرید.

نمایش ارور E20 در صفحه نمایش یخچال فریزر زیمنس به دلیل خطای ارتباطی بین ماژول پاور و ماژول نمایشگر

نمایش ارور E20 در صفحه نمایش یخچال فریزر زیمنس به دلیل خطای ارتباطی بین ماژول پاور و ماژول نمایشگر

عیب یابی ارورهای یخچال فریزر زیمنس

علاوه بر خطاهایی که سیستم تشخیص خودکار یخچال فریزر زیمنس تشخیص داده و با نمایش کد خطا روی پنل دیجیتال به ما هشدار می دهد، موقعیت های دیگری وجود دارند که خبری از کد خطا نیست و باید خودمان علت مشکل را پیدا کنیم. در این مواقع قبل از تماس با مرکز خدمات مشتریان بررسی کنید که آیا می توانید خودتان با استفاده از راه حل های زیر مشکل پیش آمده را برطرف کنید یا خیر.

یخچال فریزر زیمنس به همراه 6 مشکل رایج در دستگاه

عیب یابی یخچال و فریزر زیمنس برای کارکرد درست دستگاه ضروری است

الف- یخچال فریزر زیمنس سری Free-Standing

قبل از اینکه بخواهید با مرکز خدمات پس از فروش تماس بگیرید، بررسی کنید که آیا می توانید خودتان با استفاده از نکات زیر عیب را برطرف کنید. شما باید هزینه های مشاوره با خدمات پس از فروش را حتی در دوره گارانتی خودتان متحمل شوید.

1- دما یخچال فریزر زیمنس به اندازه قابل توجهی نسبت به مقدار تنظیم شده متفاوت است

علت: این مشکل زمانی در یخچال فریزر زیمنس رخ می دهد که نشت گاز یا خرابی موتور فن اتفاق افتاده باشد. البته باز نگه داشتن درب دستگاه برای مدت زمان طولانی از دیگر دلایل احتمالی این مشکل است.

راه حل: برای برطرف کردن این مشکل در یخچال فریزر زیمنس در برخی موارد کافی است دستگاه را به مدت 5 دقیقه خاموش کنید. اگر درجه حرارت بیش از حد بالا رفته، پس از چند ساعت مجدداً بررسی کنید که آیا دمای اتاقک با تنظیمات مطابقت دارد یا خیر. اگر درجه حرارت خیلی پایین است، یک روز کامل صبر کنید و دوباره دمای دستگاه را بررسی کنید.

2- لامپ درون اتاقک یخچال فریزر زیمنس روشن نمی شود

علت: وقتی با این مسئله در یخچال فریزر زیمنس مواجه می شوید، باید بدانید که لامپ اتاقک به احتمال فراوان خراب شده یا سوخته است. توجه داشته باشید که این مشکل با ارورهای یخچال فریزر زیمنس هشدار داده نخواهد شد.

راه حل: اگر به دنبال راهی برای برطرف کردن این مشکل در یخچال فریزر زیمنس هستید، باید لامپ داخل یخچال را تعویض کنید. برای این کار ابتدا دستگاه را از برق بکشید یا قطع کننده مدار را روی حالت خاموش بگذارید. سپس پوشش لامپ را بردارید، لامپ را درآورید و لامپ جدید را جایگزین قبلی کنید. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انتخاب لامپ مناسب، به دفترچه راهنمای یخچال رجوع کنید.

تعمیرکار در حال تعویض لامپ معیوب یخچال فریزر

روشن نشدن لامپ اتاقک یخچال فریزر به دلیل سوختن لامپ

3- چراغ «زنگ خطر» یخچال فریزر زیمنس روشن می شود (اتاقک یخچال خنک نیست)

علت: این اتفاق زمانی در یخچال فریزر زیمنس رخ می دهد که دستگاه کنار منبع گرما قرار داده شود یا درب یخچال بیش از حد باز و بسته شود. البته زمانی که قفسه ها را بیش از حد پر کنیم یا چینش مواد غذایی جلوی مجرای سرماسازهای اتاقک یخچال یا فریزر را بگیرند، این چراغ روشن خواهد شد.

راه حل: برای رفع این مشکل در یخچال فریزر زیمنس درب یخچال را بی جهت باز نکنید. همچنین قبل از قرار دادن مواد غذایی در فریزر، حالت SuperFreezing را روشن کنید. بسته های بزرگ را در مسیر مجرای سرماساز نگذارید و در آخر پیشنهاد می کنیم یخچال فریزر را در دورترین فاصله نسبت به لوازمی مثل اجاق گاز یا بخاری قرار دهید یا حداقل بین آنها از یک صفحه عایق استفاده کنید.

4- چراغ کنترلی سبز رنگ یخچال فریزر زیمنس روشن نمی شود

علت: دلیلی که منجر به مواجه شدن با این مشکل در یخچال فریزر زیمنس می شود این است که دستگاه احتمالاً خاموش شده یا برق آن کاملاً قطع شده است. این یکی دیگر از مواقعی است که دستگاه با ارورهای یخچال فریزر زیمنس به ما هشدار نمی دهد.

راه حل: برای حل این مشکل در یخچال فریزر زیمنس ابتدا از روشن بودن دستگاه و وصل بودن دوشاخه آن به پریز برق اطمینان حاصل کنید. سپس به سراغ فیوز برق بروید و بررسی کنید که خاموش نبوده و نسوخته باشد. در صورت خرابی فیوز یا مشاهده اتصالی سیم کشی برق، از کارشناسان متخصص تعمیر یخچال فریزر این زمینه کمک بخواهید.

5- در لبه بالایی یخچال فریزر زیمنس یخ زدگی مشاهده می شود

علت: زمانی با این مسئله در یخچال فریزر زیمنس مواجه می شویم که پس از نصب یخچال، هر 4 قفلی که برای حمل و نقل بسته شده باز نشوند. همچنین ممکن است درب یخچال بیش از حد باز و بسته شود یا حواستان نباشد و برای مدت زمان طولانی باز بماند.

راه حل: برای آنکه بتوانید مشکل را در یخچال فریزر زیمنس برطرف کنید، ابتدا مطمئن شوید که همه قفل ها و بست های حمل و نقل باز شده اند. درب یخچال را بی جهت باز نکنید و بررسی کنید که مواد غذایی از مانع بسته شدن درب دستگاه نشده باشد.

ب- یخچال فریزر زیمنس سری CI..R..

قبل از تماس با مرکز خدمات مشتریان لطفاً بررسی کنید که آیا می توانید خودتان بر اساس اطلاعات زیر ایراد را برطرف کنید. مرکز خدمات مشتریان  برای مشاوره از شما هزینه دریافت می کند، حتی اگر دستگاه هنوز تحت ضمانت باشد.

1- یخچال فریزر زیمنس فاقد ظرفیت تبرید است، چراغ و صفحه نمایش دستگاه نیز روشن نمی شوند

علت احتمالی: اولین دلیل بروز این مشکل در یخچال فریزر زیمنس خاموش بودن دستگاه است. همچنین ممکن است برق ورودی به هر دلیلی قطع شده یا ولتاژ آن کم شده باشد، فیوز سوخته باشد یا دوشاخه به خوبی در پریز جا نخورده باشد.

راه حل: برای برطرف کردن این مشکل توصیه می کنیم در قدم اول ببینید یخچال فریزر روشن است یا خیر، اگر خاموش است آن را روشن کنید و دوشاخه برق را به خوبی در پریز جا بزنید. منبع تغذیه و ولتاژ برق ورودی را مورد بررسی قرار دهید و در آخر مطمئن شوید فیوزی که دستگاه به آن وصل شده، نسوخته باشد.

2- یخچال فریزر زیمنس ارور «E..» را نمایش می دهد

علت احتمالی: زمانی که با این ارورهای یخچال فریزر زیمنس مواجه می شویم، باید بدانیم که هر کدام آنها دلیل خاصی دارند که در بخش اول مقاله به آنها اشاره شد.

راه حل: جهت حل این مشکل در یخچال فریزر زیمنس، برای هر ارور راهکارهای ذکر شده را امتحان کنید و اگر موفق نشدید خودتان ارور را رفع کنید، با مراکز مجاز خدمات و تعمیرات یخچال فریزر زیمنس تماس بگیرید.

صفحه نمایش یخچال فریزر زیمنس که ارور E را نمایش می دهد

نمایش ارور E در صفحه نمایش یخچال فریزر دلایل متعددی دارد

3- یخچال فریزر زیمنس مدام استارت می زند

علت احتمالی: علت اینکه با این مشکل در یخچال فریزر زیمنس مواجه شده اید، در درجه اول مربوط به باز و بسته کردن زیاد درب دستگاه است. همچنین احتمال دارد دهانه و مجرای سرماسازهای اتاقک با مواد غذایی بسته شده باشد یا به تازگی مقدار زیادی غذای تازه (هم دمای اتاق) وارد یخچال کرده باشید. دستگاه برای خنک کردن این حجم از مواد غذایی باید بیشتر کار کند.

راه حل: اگر می خواهید این مشکل یخچال فریزر زیمنس را برطرف کنید، در گام اول باید حواستان باشد که درب یخچال را بی جهت باز و بسته نکنید و چیزی جلوی مجرای ورود و خروج سرماسازها نچینید. همچنین اگر به یکباره حجم زیادی مواد غذایی وارد یخچال یا فریزر می کنید، حالت «super cooling» را فعال کنید.

4- چراغ (LED) یخچال فریزر زیمنس کار نمی کند

علت: دلیل بروز این مشکل در یخچال فریزر زیمنس خراب شدن لامپ LED یا کلید لامپ است.

راه حل: برای آنکه این مشکل را در یخچال فریزر زیمنس حل کنید، باید لامپ LED و اتصالات کلید لامپ را مورد بررسی قرار داده و از صحت عملکرد آنها اطمینان حاصل کنید. اگر به تنهایی قادر به انجام این کار نیستید، متخصصین حرفه ای ما در داره چاره آماده کمک به شما هستند.

5- صفحه نمایش یخچال فریزر زیمنس ارور LOWPOWER را نمایش می دهد

علت احتمالی: این مشکل زمانی رخ می دهد که دستگاه تشخیص دهد ولتاژ برق ورودی کمتر از مقدار مجاز است و زمانی که ولتاژ اصلی دوباره به مقدار تعیین شده برسد، پیام هشدار خاموش می شود. این یکی دیگر از ارورهای یخچال فریزر زیمنس است.

راه حل: برای برطرف کردن این مشکل در یخچال فریزر زیمنس، اگر می بینید نمایش این پیام هشدار بیش از حد طولانی شده، شرکت تامین برق را مطلع کنید.

صفحه نمایش یخچال فریزر زیمنس که ارور LOWPOWER را نمایش می دهد

نمایش ارور LOWPOWER در صفحه نمایش یخچال فریزر به دلیل کم بودن ولتاژ برق ورودی

6- صفحه نمایش یخچال فریزر زیمنس ارور HIGHVOLT را نمایش می دهد

علت احتمالی: زمانی که با این مشکل در یخچال فریزر زیمنس مواجه می شویم، دستگاه ولتاژ اصلی را بیش از مقدار مجاز تشخیص داده و زمانی که ولتاژ اصلی دوباره به مقدار تعیین شده برسد، هشدار خاموش می شود.

راه حل: برای حل این مشکل اگر پیام هشدار پس از مدتی خود به خود برطرف نشد، شرکت تامین برق محل زندگی خود را در جریان بگذارید.

ج- یخچال فریزر زیمنس سری KI81R..

قبل از اینکه بخواهید با مرکز خدمات مشتریان تماس بگیرید، ادامه مطلب را مطالعه کنید. ممکن است شما با خواندن این مطلب بتوانید ارورها را شناسایی کرده و آن را برطرف کنید. پس با ما همراه باشید.

1- دمای یخچال فریزر زیمنس با مقدار تعیین شده تفاوت زیادی دارد

علت: این مسئله وقتی زمانی در یخچال فریزر زیمنس رخ می دهد که دستگاه نشتی گاز داشته یا موتور فن از کار افتاده باشد. همچنین اگر درب دستگاه برای مدت زمان طولانی باز بماند، احتمالاً با این مشکل مواجه خواهید شد.

راه حل: برای حل این مسئله در یخچال فریزر زیمنس دستگاه را به مدت 5 دقیقه خاموش کنید. اگر می بینید دمای درون اتاقک بیش از اندازه گرم است، بگذارید یخچال فریزر تا چند ساعت خاموش باشد و اگر می بینید دمای اتاقک یخچال بیش از اندازه سرد است، یک روز کامل به یخچال استراحت دهید و دوباره دمای آن را اندازه بگیرید. اگر مشکل حل نشد، پیشنهاد می کنیم از یک تکنسین فنی کمک بخواهید.

2- نمایشگرهای یخچال فریزر زیمنس روشن نمی شوند

علت: علت اینکه با این مشکل در یخچال فریزر زیمنس مواجه شده اید، نرسیدن برق کافی به دستگاه است. احتمال دارد دوشاخه برق به خوبی در پریز جا نخورده یا فیوز مربوطه سوخته باشد. همچنین ممکن است برق منطقه قطع شده باشد. دستگاه این مشکل را با ارورهای یخچال فریزر زیمنس هشدار نمی دهد.

راه حل: برای حل این مسئله در یخچال فریزر زیمنس قبل از هرکاری مطمئن شوید که منبع تغذیه برق دارد. سپس دوشاخه را از پریز بکشید و یک بار دیگر خوب جا بزنید. در آخر فیوزها را چک کنید و هر کدام که می بینید خراب شده یا سوخته را تعویض کنید تا این مشکل برطرف شود.

3- سیگنال خطر به صدا درآمده و کلید آلارم روشن شده است

علت: دلیل اینکه با این مشکل در یخچال فریزر زیمنس مواجه شده اید، احتمالاً مربوط به خاموش بودن آلارم دستگاه است. البته ممکن است درب دستگاه باز مانده باشد یا مواد غذایی درون اتاقک یخچال مجرای سرما سازهای دستگاه را مسدود کرده باشند.

راه حل: برای حل این مسئله در یخچال فریزر زیمنس ابتدا کلید آلارم را فشار دهید. سپس مطمئن شوید که درب یخچال باز نمانده و هیچ چیزی درون قفسه ها جلوی ورود و خروج هوا از مجرای سرما سازها را نگرفته است.

درب یخچال فریزر زیمنس باز مانده است

باز ماندن درب یخچال فریزر زیمنس باعث به صدا در آمدن زنگ هشدار می شود

4- یخچال فریزر زیمنس خنک نمی شود، صفحه نمایش و چراغ دستگاه روشن شده اند

علت: دلیل مواجه شدن با این مشکل در یخچال فریزر زیمنس فعال شدن حالت دمو (Demo) دستگاه است.

راه حل: اگر می خواهید این مشکل در یخچال فریزر زیمنس را با دستان خود برطرف کنید، دکمه آلارم را به مدت 10 ثانیه نگه دارید تا سیگنال تأیید به صدا در آید. سپس کمی صبر کنید تا ببینید دستگاه خنک می شود یا خیر. اگر همچنان سیستم سرمایش یخچال فریزر کار نمی کند، با مرکز خدمات و تعمیرات تخصصی داره چاره تماس بگیرید.

5- یخچال فریزر زیمنس ارور «E..» را نمایش می دهد

علت: علت نمایش این ارورهای یخچال فریزر زیمنس، در ابتدای این مقاله به طور کامل معرفی شد. در این حالت سیستم تشخیص خودکار دستگاه خطایی را تشخیص داده و هشدار مربوطه را روی پنل دیجیتال نمایش می دهد.

راه حل: برای حل این مشکل در یخچال فریزر زیمنس به بخش ابتدای مقاله مراجعه کرده و راهکارهای ذکر شده را امتحان کنید. چنانچه هیچ کدام از این راهکارها نتوانستند مشکل را برطرف کنند، با مراکز معتبر خدمات و تعمیرات تماس بگیرید و از آنها کمک بخواهید.

ارورهای یخ ساز یخچال فریزر زیمنس

گاهی اوقات ممکن است یخ ساز زیمنس کارکرد درستی نداشته باشد. عدم کارکرد درست این یخ ساز ممکن است دلایل متعددی داشته باشد. در صورت مشاهده هر یک از کدهای خطا، اقدامات لازم برای برطرف کردن آن کد را انجام دهید. در ادامه در مورد کدهای خطای یخ ساز زیمنس و راه حل آن ها اطلاعات بیشتری ارائه می دهیم.

ارور یخچال فریزر زیمنس علت ارور
111 – 121 – 131 چرخه تولید یخ متوقف شد
141 – 314 – 324 خرابی هیتر سینی یخ یا دستگاه قطعات الکترونیکی یخ ساز
211 – 221 خرابی سنسور یخ ساز
231 – 311 – 321، 332 تا 335، 342 تا 345، 411 – 421، 531 – 541 – 551 خطای داخلی یخ ساز
241 Self Test ناموفق به علت باز بودن درب
312 – 322 خرابی موتور یخ ساز
313 – 323 خرابی شیر آب یخ ساز
315 – 325 خرابی هیتر آب ورودی یخساز
511 ولتاژ اصلی بیش از حد بالا
521 ولتاژ اصلی بیش از حد پایین

1- ارورهای 111، 121، 131 یخ ساز زیمنس

علت: دلیلی که منجر به مواجه شدن با این ارورهای یخچال فریزر زیمنس (یخ ساز) می شود، توقف چرخه تولید یخ است.

راه حل: برای رفع این ارورها در یخ ساز زیمنس، حالت Self Tes یخ ساز را فعال کنید و ببینید سینی یخ می چرخد یا خیر. بررسی کنید که یخ ساز انسداد مکانیکی نداشته و اگر چنین نیست، آن را تعویض کنید.

صفحه نمایش یخچال فریزر زیمنس که ارور 111 را نمایش می دهد

نمایش ارور 111 در صفحه نمایش یخچال فریزر به دلیل توقف چرخه تولید یخ

2- ارورهای 141، 314، 324 یخ ساز زیمنس

علت: نمایش این ارورها در این دستگاه به معنی خرابی هیتر سینی یخ یا دستگاه قطعات الکترونیکی یخ ساز است.

راه حل: اگر به دنبال برطرف کردن ارورهای 141، 314، 324 در یخ ساز زیمنس هستید، باید بدانید که هیتر و لوازم الکترونیکی یخ ساز قابل تعویض نیستند و باید خود یخ ساز را جایگزین کنید.

3- ارورهای 211، 221 یخ ساز زیمنس

علت: علت مشاهده ارورهای 211،221 یخ ساز زیمنس تشخیص خرابی سنسور یخ ساز است.

راه حل: کاری که می توان برای رفع این ارورها در یخ ساز زیمنس انجام داد، این است که دستگاه را یک بار خاموش و روشن کنید. اگر کد خطا دوباره نمایش داده نشد، صرفاً یک خطای موقت بود که رفع شد. اما اگر نمایش این ارورها ادامه دار شد، باید به فکر جایگزین کردن یخ ساز باشید چرا که سنسور به تنهایی قابل تعویض نیست.

4- ارور 231، 311، 321، 332 تا 335، 342 تا 345، 411 – 421، 531،541، 551 یخ ساز زیمنس

علت: علت آن که با این ارورهای یخچال فریزر زیمنس (یخ ساز) مواجه شده ایم، مربوط به خطاهای داخلی یخ ساز است.

راه حل: برای رفع این خطاها، تنها کاری که از دست شما خارج است، اینکه یکبار دستگاه را خاموش رو روشن کنید، اگر مشکل همچنان ادامه دار بود، چاره ای جز تعویض یخ ساز نخواهید داشت.

صفحه نمایش یخچال فریزر زیمنس که ارور 231 را نمایش می دهد

نمایش ارور 231 در صفحه نمایش یخچال فریزر به دلیل خطاهای داخلی یخ ساز

5- ارور 241 یخ ساز زیمنس

علت: ارور 241 در یخ ساز زیمنس مربوط به ناموفق بودن Self Test به علت باز بودن درب دستگاه است.

راه حل: برای رفع این مشکل و برطرف کردن یکی دیگر از ارورهای یخ ساز زیمنس، درب دستگاه را ببندید و دور آن را با نوار چسب محکم کنید. یکبار دیگر امتحان کنید.

6- ارور 312، 322 یخ ساز زیمنس

علت: نمایش این ارورها در یخ ساز زیمنس به معنی خرابی موتور یخ ساز است.

راه حل: برای برطرف کردن این ارورها ابتدا دستگاه را خاموش کرده و پس از چند دقیقه مجدداً روشن کنید. اگر این ارورها دیگر روی صفحه نمایش قابل مشاهده نبودند که نمایش آنها صرفاً یک خطای موقت بود، اما اگر اگر کد خطا هنوز قابل مشاهده است، از آنجا که موتور یخ ساز قابل تعویض نیست، باید خود یخ ساز را تعویض کنید.

صفحه نمایش یخچال فریزر زیمنس که ارور 312 را نمایش می دهد

نمایش ارور 312 در صفحه نمایش یخچال فریزر به دلیل خرابی موتور یخ ساز

7- ارور 313، 323 یخ ساز زیمنس

علت: دلیلی که منجر به مواجه شدن با این ارورهای یخ ساز زیمنس می شود، خرابی شیر آب یخ ساز است.

راه حل: جهت رفع این ارورها در یخ ساز زیمنس، شیر ورودی آب یخ ساز را بررسی کنید، اگر می بینید شیر آب مشکل دارد، آن راتعویض کنید؛ اما اگر شیر آب سالم است و هیچ مشکلی ندارد، باید خود یخ ساز را جایگزین کنید.

8- ارور 315، 325 یخ ساز زیمنس

علت: دلیلی که منجر به مواجه شدن با این ارورهای یخچال فریزر زیمنس (یخ ساز) می شود، خرابی هیتر آب ورودی یخساز است.

راه حل: اگر به دنبال راهی برای برطرف کردن این ارورهای یخ ساز زیمنس هستید، باید بگوییم از آنجا که هیتر یخ ساز قابل تعویض نیست، احتمالاً باید خود یخ ساز را جایگزین کنید. اما پیشنهاد می کنیم قبل از اقدام به تعویض یخ ساز، با تکنسین¬ های فنی و متخصص داره چاره مشورت کنید.

صفحه نمایش یخچال فریزر زیمنس که ارور 315 را نمایش می دهد

نمایش ارور 315 در صفحه نمایش یخچال فریزر به دلیل خرابی هیتر آب ورودی یخساز

9- ارور 511 یخ ساز زیمنس

علت: علت ارور 511 یخ ساز زیمنس این است که دستگاه تشخیص داده ولتاژ اصلی بیش از حد بالاست.

راه حل: برای رفع ارور 511 در یخ ساز زیمنس، باید ولتاژ اصلی ورودی به دستگاه را بررسی کنید و ببینید که در محدوده مجازی که در دفترچه راهنمای دستگاه ذکر شده، باشد.

10- ارور 521 یخ ساز زیمنس

علت: این ارور در یخ ساز زیمنس مربوط به تشخیص ولتاژ بیش از حد پایین است.

راه حل: جهت حل این ارور و برطرف کردن ارور 521 نیز باید بررسی کنید که ولتاژ اصلی دستگاه در محدوده تعیین شده باشد. ولتاژ منبع تغذیه و سلامت سیم های برق را تست کنید. اگر نتوانستید ریشه مشکل را بیابید، با یک برقکار کاربلد تماس بگیرید.

صفحه نمایش یخچال فریزر زیمنس که ارور 521 را نمایش می دهد

نمایش ارور 521 در صفحه نمایش یخچال فریزر به دلیل پایین بودن ولتاژ

انواع هشدارهای یخچال فریزر زیمنس

جالب است بدانید که دستگاه در مواقع بروز خطا یا مشکل علاوه بر نمایش ارورهای یخچال فریزر زیمنس، با سیگنال های هشدار مختلف سعی می کند مشکل پیش آمده را به ما اطلاع دهد.

1- سیگنال خطر

برای خاموش کردن سیگنال خطر، دکمه آلارم را فشار دهید تا سیگنال خاموش شده و صفحه نمایش به حالت استندبای ریست شود.

2- سیگنال هشدار درب

در صورت باز ماندن درب دستگاه به مدت بیش از یک دقیقه، یک زنگ ممتد و طولانی که در واقع سیگنال هشدار درب است، به صدا در می آید.

3- هشدار دما

اگر دمای محیط داخل اتاقک یخچال از حد طبیعی بالاتر برود، سیگنال هشدار دما روشن می شود و صدای بوق زدن دستگاه پخش می شود. البته گاهی این هشدار در مواقعی مثل روشن شدن دستگاه، قرار دادن حجم زیادی غذا داخل یخچال یا باز ماندن درب برای مدت زمان طولانی به صدا در می آید و خطری غذای منجمد را تهدید نمی کند.

4- هشدار ذوب شدن غذا

اگر طعم، بو و ظاهر غذا تغییر نکرده باشد، می توان آن را جوشاند یا سرخ کرد و سپس مجدداً منجمد کرد. حالت های زیر بیانگر هشدار ذوب شدن غذا هستند:

  •  کلید آلارم روشن شده و چراغ دما چشمک می زند: غذاهای یخ زده در معرض ذوب شدن نیست.
  • کلید آلارم و چراغ دما هر دو چشمک می زنند: غذاهای یخ زده در معرض ذوب شدن است.
  • کلید آلارم چشمک می زند و چراغ دما روشن شده است: دمای محفظه فریزر در یک بازه زمانی گرم شده و غذاهای یخ زده در معرض ذوب شدن است.

نظافت یخچال فریزر زیمنس

پس از آشنایی با ارورهای یخچال فریزر زیمنس، بد نیست نگاهی به نکات مربوط به تمیز کردن این دستگاه بیندازیم. یخچال فریزر مانند سایر لوازم خانه و آشپزخانه به نگهداری و نظافت نیاز دارد، فقط باید حین تمیز کردن به این نکات توجه داشته باشید:

  • از مواد ساینده، کلرید یا اسیدهای تمیز کننده استفاده نکنید.
  • از اسفنج های زبر یا ساینده استفاده نکنید تا سطوح فلزی دچار خوردگی نشوند.
  • هرگز قفسه های یخچال را داخل ماشین ظرفشویی نشویید. ممکن است قطعات تغییر شکل دهند.

برای تمیز کردن یخچال مراحل زیر را قدم به قدم دنبال کنید:

  • دستگاه را خاموش کنید.
  • دوشاخه برق را بکشید یا فیوز را قطع کنید.
  • غذا را بیرون بیاورید و در مکانی خنک نگهداری کنید. یک کیسه یخ روی مواد غذایی قرار دهید.
  • صبر کنید تا لایه یخی که روی سطوح اتاقک یخچال شکل گرفته، آب شود.
  • دستگاه را با یک پارچه نرم، آب ولرم و مقداری مایع شوینده تمیز کنید.
یک خانم در حال نظافت یخچال فریزر زیمنس

نظافت یخچال فریزر با اسفنج نرم

احتیاط!

حین شستشو مراقب باشید آب به لامپ های یخچال برخورد نکند یا از طریق سوراخ تخلیه وارد محفظه تبخیر نشود. اطراف درب را با آب تمیز (بدون مواد شوینده) پاک کرده و با یک تکه پارچه کاملاً خشک کنید. اکنون می توانید مواد غذایی را مجدداً در قفسه های یخچال بچینید و دستگاه را روشن کنید.

کلام آخر

در این مقاله به طور جامع و کامل به بررسی علت نمایش ارورهای یخچال فریزر زیمنس و نحوه برطرف کردن آنها پرداختیم. همچنین عیب یابی سری های مختلف این دستگاه را با هم مرور کردیم و فهمیدیم که در شرایط مختلف مشکلات پیش آمده را چطور مدیریت کنیم.
در نهایت چنانچه تمایل دارید تعمیر دستگاه خود را به دست متخصصین کاردان بسپارید، تعمیرکاران متخصص و مجرب ما در تیم حرفه ای داره چاره هر لحظه از شبانه روز آماده خدمت رسانی به شما عزیزان هستند.

سوالات رایج در مورد عیب یابی و روش رفع مشکلات یخچال فریزر زیمنس

دلایل زیادی باعث می شود که یخچال فریزر زیمنس عملکرد درستی نداشته باشد. داشتن اطلاعات کافی در مورد راهکارهای عیب یابی این دستگاه باعث می شود که کاربران بتوانند در زمان بروز مشکل، اقدامات اولیه مورد نیاز را انجام دهند و از بروز خسارت های بیشتر در یخچال فریزر جلوگیری کنند.

در این بخش از مقاله به سوالات کاربران در رابطه با روش های برطرف کردن ایرادات یخچال فریزر زیمنس پرداخته ایم. در ادامه با ما همراه باشید.

1- یخ زدگی در لبه ی بالایی یخچال فریزر زیمنس چه علتی دارد؟
باز نبودن قفل و بست های حمل و نقل، باز ماندن درب دستگاه به مدت طولانی، باز و بسته شدن مداوم درب دستگاه از علت های تشکیل لایه های یخ در لبه ی بالایی یخچال فریزر زیمنس است.
2- دلیل روشن شدن چراغ زنگ خطر در یخچال فریزر زیمنس چیست؟
قرار داشتن دستگاه در کنار منبع گرما، باز و بسته کردن مداوم درب دستگاه، پر کردن بیش از حد قفسه ها و قرار گرفتن مواد غذایی در مسیر دریچه های سرماساز از دلایل روشن شدن چراغ زنگ خطر در یخچال فریزر زیمنس هستند.
3- چرا یخچال فریزر زیمنس مدام استارت می خورد؟
باز و بسته کردن پی در پی درب دستگاه، وارد کردن یک باره ی حجم زیادی از مواد غذایی به داخل دستگاه، مسدود بودن دهانه و مجرای سرماسازهای اتاقک با مواد غذایی باعث می شود که یخچال فریزر زیمنس برای سرمادهی کافی بیشتر کار کند و مدام استارت بخورد.
4- علت تفاوت زیاد دمای یخچال فریزر زیمنس با مقدار تعیین شده چیست؟
نشتی گاز، معیوب بودن موتور فن و باز ماندن درب دستگاه به مدت طولانی از علت های تفاوت زیاد دمای یخچال فریزر زیمنس با مقدار تعیین شده است.
5- عدم سرمادهی کافی در یخچال فریزر زیمنس چه دلیلی دارد؟
فعال شدن حالت دموDemo) ) دستگاه مانع از سرمادهی کافی در یخچال فریزر زیمنس می شود.
6- برای رفع مشکل کار نکردن چراغ LED یخچال فریزر زیمنس چه باید کرد؟
برای روشن شدن چراغ LED یخچال فریزر زیمنس در ابتدا باید از سالم بودن لامپ LED و اتصالات کلید لامپ مطمئن شوید. در صورت سوختن لامپ LED، آن را تعویض کنید.
7- نمایش ارور LOWPOWER در صفحه نمایش یخچال فریزر زیمنس نشان دهنده ی چیست؟
کم بودن ولتاژ برق ورودی از حد مجاز منجر به نمایش ارور LOWPOWER در صفحه نمایش یخچال فریزر زیمنس می شود. با برگشتن ولتاژ اصلی به مقدار تعیین شده، این مشکل برطرف می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *