کدهای خطای یخچال فریزر

ارورهای یخچال فریزر حایر و نحوه برطرف کردن آنها

ارورهای یخچال فریزر حایر

یخچال فریزرهای پیشرفته حایر دارای سیستم تشخیص خودکار می باشند. این سیستم در صورت بروز هرگونه خطا یا تشخیص اختلال در عملکرد داخلی دستگاه، سعی می کند خطای پیش آمده را بسته به محل خرابی با کدهای خطا نمایش دهد. شناخت این کدهای خطا و آشنایی با نحوه برطرف کردن آنها به ما کمک می کند در بسیاری از مواقع خودمان مشکل پیش آمده را برطرف کنیم. از این رو تصمیم گرفتیم در این مقاله به بررسی ارورهای یخچال فریزر حایر و نحوه برطرف کردن آنها بپردازیم. با ما همراه باشید.

ارور یخچال فریزر حایر علت ارور
F2 اتصال کوتاه یا مدار باز سنسور RT (دمای اتاقک)
F3 اتصال کوتاه یا مدار باز سنسور F (فریزر)
F4 اتصال کوتاه یا مدار باز سنسور R (یخچال)
F5 اتصال کوتاه یا مدار باز سنسور S
F6 اتصال کوتاه یا مدار باز سنسور دیفراست
E0 عدم دریافت سیگنال پس از 2 دقیقه
E1 عدم دریافت سیگنال پس از 10 ثانیه
E2 عدم دریافت سیگنال پس از 10 ثانیه
ED سنسور دیفراست بعد از 90 دقیقه به دمای 8 دریجه سانتیگراد نمی رسد

لیست ارورهای یخچال فریزر حایر و راه حل آن

در جدول بالا با مفهوم هر یک از این کدهای خطا آشنا شدیم و تقریباً فهمیدیم که هر یک از آنها، از خرابی کدام بخش دستگاه خبر می دهند. اما همانطور که گفتیم، علاوه بر دانستن علت ارورهای یخچال فریزر حایر، باید بدانیم چطور آنها را رفع کنیم تا دستگاه بتواند عملکرد طبیعی خود را ادامه دهد.

در صورتی که ارور پیش آمده با راهکارهای ارائه شده در این مقاله برطرف نشد، پیشنهاد می کنیم در اسرع وقت با متخصصین مجرب و حرفه ای ما در تیم داره چاره تماس بگیرید و مشکل را اطلاع دهید.

1- ارور F2 یخچال فریزر حایر

علت: دلیل نمایش کد خطای F2 یخچال فریزر حایر، اتصال کوتاه یا مدار باز سنسور RT (دمای اتاقک) است. خرابی این سنسور به این معناست که دستگاه نمی تواند اطلاعات دمای صحیح اتاقک یخچال را بخواند، در نتیجه احتمال یکسره کار کردن یخچال وجود دارد.

راه حل: برای برطرف کردن ارور F2 یخچال فریزر حایر، فوراً دستگاه را خاموش کنید و برق آن را قطع کنید. اتصالات مهار سیم روی سنسور دمای اتاقک را بررسی کنید و ببینید که حتی یک سیم مدار باز یا اتصال کوتاه نشده باشد. سیم های شل و وارفته باید هر چه زودتر تعمیر شوند و در صورت ادامه مشکل، عملکرد خود سنسور را بررسی کنید. در صورت مشاهده هرگونه خرابی یا اتصالی، باید با یک مرکز خدمات تخصصی تعمیر یخچال فریزر تماس بگیرید.

نمایش ارور F2 در صفحه نمایش یخچال فریزر حایر

نمایش ارور F2 در صفحه نمایش یخچال فریزر حایر به دلیل اتصال کوتاه یا مدار باز سنسور RT

2- ارور F3 یخچال فریزر حایر

علت: دلیل اصلی اینکه با ارور F6 یخچال فریزر حایر مواجه شده اید، خطای مربوط به اتصال کوتاه یا مدار باز شدن سنسور F (فریزر) است.

راه حل: برای برطرف کردن کد خطای F6 یخچال فریزر حایر، ابتدا دستگاه را از برق بکشید و اتصالات سنسور فریزر را بررسی کنید و ببینید که دچار اتصال کوتاه یا مدار باز نشده باشند. اگر احساس می کنید قادر به جایگزین کردن سیم های خراب نیستید یا اصلا سیم خرابی نمی یابید، با مرکز تعمیرات داره چاره تماس بگیرید تا برای رفع این ارور به شما کمک کنیم.

نمایش ارور F3 در صفحه نمایش یخچال فریزر حایر

نمایش ارور F3 در صفحه نمایش یخچال فریزر حایر به دلیل اتصال کوتاه یا مدار باز شدن سنسور F

3- ارور F4 یخچال فریزر حایر

علت: دلیلی که منجر به مواجه شدن با کد خطای F4 یخچال فریزر حایر می شود، تشخیص اتصال کوتاه یا مدار باز بودن سنسور R (یخچال) است. سیستم تشخیص خودکار دستگاه این مسئله را با یکی از ارورهای یخچال فریزر حایر به ما اطلاع می دهد.

راه حل: برای برطرف کردن ارور F4 یخچال فریزر حایر، در مرحله اول باید یخچال فریزر را خاموش کرده و پریز آن را از برق بکشید. به سنسور فریزر که در مجرای هوای چمبر فریزر واقع شده دسترسی پیدا کرده و همه اتصالات و سیم کشی های آن را از لحاظ اتصال کوتاه یا مدار باز بودن بررسی کنید. در صورتی که موفق نشدید این سنسور را بیابید، با یک مرکز مجاز تعمیرات یخچال فریزر حایر مثل داره چاره تماس گرفته و از آنها کمک بخواهید.

نمایش ارور F4 در صفحه نمایش یخچال فریزر حایر

نمایش ارور F4 در صفحه نمایش یخچال فریزر حایر به دلیل اتصال کوتاه یا مدار باز بودن سنسور R یخچال

4- ارور F5 یخچال فریزر حایر

علت: علت آن که با ارور F5 یخچال فریزر حایر مواجه شده ایم، اتصال کوتاه یا مدار باز بودن سنسور S دستگاه است.

راه حل: برای رفع کد خطای F5 یخچال فریزر حایر اولین کاری که باید انجام شود، خاموش کردن یخچال فریزر و بررسی سنسور فریزر S واقع در مجرای هوای چمبر چیلر است. اتصالات مهار سیم روی سنسور را جزء به جزء مورد بررسی قرار دهید و چک کنید که هیچ کدام دچار اتصال کوتاه یا مدار باز نشده باشند.

نمایش ارور F5 در صفحه نمایش یخچال فریزر حایر

نمایش ارور F5 در صفحه نمایش یخچال فریزر حایر به دلیل اتصال کوتاه یا مدار باز بودن سنسور S دستگاه

5- ارور F6 یخچال فریزر حایر

علت: علت نمایش کد خطای F6 یخچال فریزر حایر، اتصال کوتاه یا مدار باز شدن سنسور دیفراست است. زمانی که این ارور را روی پنل دیجیتال می بینیم، باید بفهمیم که برای سیستم یخ زدایی یخچال مشکلی پیش آمده و دستگاه سعی دارد مشکل را با یکی از ارورهای یخچال فریزر حایر به ما هشدار دهد. خرابی سنسور دیفراست با عدم سرمادهی درست یخچال یا یخ زدگی روی سطوح داخلی دستگاه قابل تشخیص است.

راه حل: برای برطرف کردن ارور F6 یخچال فریزر حایر، اولین کاری که باید انجام دهید خاموش کردن دستگاه و قطع برق آن است. در مرحله بعد سنسور دیفراست واقع در بخش اواپراتور یخچال فریزر و اتصالات و سیم کشی های آن را مورد بررسی قرار دهید. حتی کوچکترین زدگی ها یا سیم های شل و وارفته که منجر به اتصال کوتاه یا مدار باز شدن این سنسور می شوند، باید تعمیر و تعویض شوند.

نمایش ارور F6 در صفحه نمایش یخچال فریزر حایر

نمایش ارور F6 در صفحه نمایش یخچال فریزر حایر به دلیل اتصال کوتاه یا مدار باز شدن سنسور دیفراست

6- ارور E0 یخچال فریزر حایر

علت: زمانی که با کد خطای E0 یخچال فریزر حایر مواجه می شویم که دستگاه حتی با گذشت 2 دقیقه سیگنالی دریافت نکند. این خطا مربوط به مشکلات ارتباطی برد الکترونیکی دستگاه بوده و با این ارور یخچال فریزر حایر به ما هشدار داده می شود.

راه حل: اگر به دنبال راهی برای رفع ارور E0 یخچال فریزر حایر هستید، پیشنهاد می کنیم همان ابتدا از متخصصین و سرویس کاران مجرب بخواهید برد الکترونیکی دستگاه شما را مورد بررسی قرار دهند و هرگونه عیب و ایراد پیش آمده در آن را برطرف کنند. چرا که عیب یابی و تعمیرات برد اصلی دستگاه به دانش و ظرافت خاصی نیاز دارند.

نمایش ارور E0 در صفحه نمایش یخچال فریزر حایر

نمایش ارور E0 در صفحه نمایش یخچال فریزر حایر به دلیل مشکلات ارتباطی برد الکترونیکی دستگاه

7- ارور E1 و E2 یخچال فریزر حایر

علت: دلیل مواجه شدن با ارور E1 و E2 یخچال فریزر حایر، عدم دریافت سیگنال پس از 10 ثانیه است. اگر برد اصلی ظرف 10 ثانیه از فن کمپرسور یا فریزر سیگنالی دریافت نکند، نقص و خرابی را با این ارورهای یخچال فریزر حایر به ما هشدار می دهد.

راه حل: برای حل کد خطای E1 و E2 یخچال فریزر حایر دو راه پیش رو دارید. اول اینکه بلافاصله به سراغ فن فریزر بروید و سلامت عملکرد آن را بررسی کنید (برای ارور E1). در مرحله بعد باید به سراغ فن کمپرسور دستگاه بروید و در صورت مشاهده هرگونه خرابی یا نقص و ایراد، آن را تعمیر کنید (برای ارور E2). توصیه می کنیم برای این کار حتماً از تکنسین های فنی و متخصص داره چاره کمک بخواهید.

نمایش ارور E1 در صفحه نمایش یخچال فریزر حایر

نمایش ارور E1 در صفحه نمایش یخچال فریزر حایر به دلیل عدم دریافت سیگنال پس از 10 ثانیه

8- ارور ED یخچال فریزر حایر

علت: کد خطای ED در یخچال فریزر حایر زمانی نمایش داده می شود که سنسور دیفراست بعد از 90 دقیقه به دمای 8 دریجه سانتیگراد نرسد.

راه حل: تنها روش حل ارور ED یخچال فریزر حایر، بررسی سیستم دیفراست دستگاه و اتصالات و سیم کشی های مربوط به آن است. اگر به تنهایی قادر به بررسی این بخش نیستید، با مراکز مجاز خدمات مشتریان تماس بگیرید.

نمایش ارور ED در صفحه نمایش یخچال فریزر حایر

نمایش ارور ED در صفحه نمایش یخچال فریزر حایر به دلیل مشکل در سیستم دیفراست دستگاه

تنظیمات دستی تشخیص خرابی یخچال فریزر حایر

زمانی که عملکرد یخچال با مشکلی مواجه می شود، علاوه بر ارورهای یخچال فریزر حایر که به صورت خودکار روی پنل دیجیتال به نمایش در می آیند، می توان با برخی تنظیمات دستی وارد حالت تشخیص خرابی شد. برای ورود به بخش تنظیمات تشخیص خرابی مراحل زیر را انجام دهید:

  • ابتدا درب یخچال را باز کنید، بعد از روشن شدن صفحه نمایش، کلید «Temp Zone» را نگه دارید و همزمان کلید «Temp Set» را 5 بار فشار دهید تا وارد حالت تشخیص خرابی و نمایشگر درجه حرارت سنسور شوید.
  • پس از اینکه دستگاه وارد این حالت شد، کد خطا را در ناحیه نمایشگر دما با توجه به سطح اولویت نمایشگر نشان می دهد. کلید «Temp Set» را فشار دهید تا کد بعدی نمایش داده شود.
  • پس از نمایش کد خرابی، هر بار که کلید «Temp Set» را فشار می دهید، دمای سنسورهایRT (دمای اتاقک)، R (فریزر)، S، F (فریزر)، D (دیفراست) یک به یک نمایش داده می شوند.

همچنین اگر هیچ خرابی رخ نداده باشد، دستگاه پس از ورود به این بخش دمای عملی هر سنسور را مستقیماً نمایش می دهد.

  • در این مرحله، برای خارج شدن از این حالت، کلید «Temp Zone» را مجدداً به مدت 3 ثانیه فشار دهید تا از دستگاه از مود تشخیص دستی خارج شود. البته اگر پس از ورود به این حالت تا 2 دقیقه هیچ کلیدی فشار داده نشود، دستگاه به طور خودکار از این مود خارج می شود.

عیب یابی یخچال فریزر حایر

علی رغم تجهیز این یخچال فریزر به سیستم تشخیص خودکار فوق العاده پیشرفته، نمی توان از آن انتظار داشت که بتواند همه خطاها و اختلالات دستگاه را تحت هر شرایطی تشخیص دهد. این یعنی خود ما به عنوان صاحب دستگاه باید توانایی عیب یابی یخچال فریزر را در مواقعی که خبری از ارورهای یخچال فریزر حایر نیست، داشته باشیم. هیچ کدام از مواردی که در این بخش به آنها اشاره شده، ربطی به ارورهای یخچال فریزر حایر ندارند، اما نیازمند پیگیری و بررسی هستند.

یخچال فریزر حایر به همراه 6 مشکل رایج

عیب یابی یخچال فریزر حایر به منظور کارکرد درست دستگاه ضروری است

1- روی سطوح داخلی یخچال فریزر حایر رطوبت جمع شده است

علت احتمالی: علت تجمع رطوبت در دیواره های داخلی یخچال فریزر حایر می تواند گرم بودن آب و هوای محل زندگی، یا باز و بسته کردن بیش از حد درب یخچال فریزر باشد. البته اگر حواستان نباشد و درب دستگاه را اشتباهاً باز بگذارید، طبیعی است که با این مشکل مواجه شوید.

راه حل: برای حل مشکل تجمع رطوبت در دیواره های داخلی یخچال فریزر حایر اطمینان حاصل کنید که سطح زیر یخچال تراز است و هیچ ماده غذایی یا ظرفی مانع بستن درب یخچال نمی شود. درب دستگاه را بی جهت باز و بسته نکنید.

2-  جمع شدن رطوبت روی سطح بیرونی یا بین دو درب دستگاه یخچال فریزر حایر

علت احتمالی: دلیل مواجه شدن با مشکل تجمع رطوبت روی سطح بیرونی یخچال فریزر حایر، رطوبت آب و هوای محل زندگی است. البته خوب نبستن درب یخچال منجر به ترکیب هوای سرد داخل یخچال با هوای گرم بیرون شود. این مشکل با هیچ کدام از ارورهای یخچال فریزر حایر به ما هشدار داده نخواهد شد.

راه حل: برای برطرف کردن مشکل تجمع رطوبت روی سطح بیرونی یخچال فریزر حایر، سطح زیر یخچال را تراز کنید و مواد غذایی را طوری بچینید که مانع بستن درب نشوند. ترجیحاً تنها در مواقع لازم درب یخچال را باز کنید.

3- کمپرسور یخچال فریزر حایر کار نمی کند

علت احتمالی: زمانی با مشکل کار نکردن کمپرسور یخچال فریزر حایر مواجه می شویم که یخچال در چرخه یخ زدایی باشد، برق دستگاه قطع باشد یا اصلاً یخچال فریزر خاموش باشد. همچنین اگر دمای اتاقک یخچال روی عدد بسیار پایینی تنظیم شده، کار نکردن کمپرسور یک مسئله کاملاً طبیعی است.

راه حل: یکی از راهکارهای حل مشکل کار نکردن کمپرسور یخچال فریزر حایر، اطمینان از وصل بودن برق دستگاه است. دکمه «Power» را به مدت 3 ثانیه یا بیشتر فشار دهید تا یخچال مجدداً راه اندازی شود. همچنین توجه داشته باشید که این مسئله برای یخچال با یخ زدایی خودکار طبیعی است.

کمپرسور یخچال فریزر

کار نکردن کمپرسور یخچال فریزر به دلیل خاموش بودن دستگاه یا عدم تامین برق دستگاه

4- محفظه نگهداری و ذخیره یخچال فریزر حایر کار نمی کند

علت احتمالی: علت مشکل کار نکردن محفظه ذخیره یخچال این دستگاه، می تواند کار نکردن فن، درست متصل نبودن کابل درب هوا یا حتی خاموش بودن محفظه نگهداری و ذخیره یخچال باشد.

راه حل: برای آنکه بتوانید مشکل کار نکردن محفظه ذخیره یخچال در یخچال فریزر حایر را برطرف کنید، اقدامات زیر را انجام دهید:

  • بررسی کنید که آیا کابل درب هوا به درستی وصل شده یا خیر. آن را به درستی سر جای خود نصب کنید و بعد چک کنید که درب هوا با کلید ON/OFF روی صفحه نمایش حتماً کار کند.
  • مادامی که درب هوای محفظه تبرید باز باشد، فن دستگاه کار نمی کند. بررسی کنید که این درب درست وصل شده باشد و اگر اینطور نیست، آن را یک بار دیگر به شکل صحیح نصب کنید.
  • محفظه ذخیره یخچال را به صورت دستی روشن کنید.

دقت کنید که دستگاه علت این مشکل را با هیچ کدام از ارورهای یخچال فریزر حایر به ما اطلاع نمی دهد.

5- دمای اتاقک یخچال یا فریزر یخچال فریزر حایر بیش از حد گرم است

علت احتمالی: علتی که منجر به بالا رفتن دمای اتاقک یخچال یا فریزر در یخچال فریزر حایر می شود، یکی از موارد زیر است:

  • باز و بسته کردن بیش از حد درب یا باز نگه داشتن آن برای مدت زمان طولانی
  • بالا بودن دمای اتاقک ها در بخش تنظیمات
  • کثیف بودن کندانسور

راه حل: اگر به دنبال راهی برای رفع مشکل گرم بودن اتاقک ها در یخچال فریزر حایر هستید، اقدامات زیر را انجام دهید:

  • سعی کنید درب دستگاه را صرفاً در مواقع ضروری باز کنید.
  • دمای اتاقک ها را مجدداً تنظیم کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که یخچال روی سطح تراز قرار گرفته و مواد غذایی یا ظروف داخل اتاقک مانع بسته شدن درب دستگاه نمی شوند.
  • کندانسور را تمیز کنید.

6- دمای محفظه یخچال یا فریزر یخچال فریزر حایر بیش از حد سرد است

علت احتمالی: دلیل سرد بود بیش از حد محفظه یخچال یا فریزر در یخچال فریزر حایر، تنظیمات دمای مربوط به هر کدام از این بخش هاست که احتمالاً روی مقدار پایینی تنظیم شده است.

راه حل: برای رفع مشکل سرد بودن بیش از حد محفظه یخچال یا فریزر در یخچال فریزر حایر، روی پنل نمایشگر تنظیمات دمای هر یک از این بخش ها را تغییر دهید و 24 ساعت صبر کنید تا دمای یخچال به ثبات برسد.

7- درون یخچال فریزر حایر کثیف است

علت احتمالی: دلیل کثیفی یخچال فریزر حایر احتمالاً این است که برای مدت زمان خیلی طولانی آن را تمیز نکرده اید و اکنون به نظافت نیاز دارد. همچنین اگر مواد غذایی با بوی قوی در یخچال نگهداری کنید، احتمال کثیف شدن و بو گرفتن محفظه داخلی دستگاه زیاد است. این دستگاه زمان تمیزی را با ارورهای یخچال فریزر حایر به ما یادآوری نمی کند.

راه حل: اگر در جستجوی راهی برای رفع کثیفی یخچال فریزر حایر هستید، اولین کاری که باید انجام دهید نظافت کل فضای داخلی و خارجی یخچال فریزر به همراه پاکسازی کلیه لوازم جانبی است. برای ذخیره مواد غذایی با بوی قوی از ظروف درب دار استفاده کنید.

8- صدای زنگ هشدار از یخچال فریزر حایر شنیده می شود

علت احتمالی: دلیلی که منجر به شنیدن صدای زنگ هشدار از یخچال فریزر حایر می شود، باز ماندن درب دستگاه یا بالا رفتن دمای اتاقک فریزر است.

راه حل: برای رفع مشکل صدای زنگ هشدار از یخچال فریزر حایر، درب یخچال را ببندید یا حتی می توانید زنگ هشدار را به صورت دستی خاموش کنید. توجه داشته باشید که شنیدن این صدا در ابتدای شروع کار یخچال فریزر طبیعی است و ربطی به ارورهای یخچال فریزر حایر ندارد.

یک مرد در حال بستن درب یخچال فریزر برای قطع شدن صدای آلارم

شنیده شدن صدای آلارم از یخچال فریزر حایر به دلیل باز ماندن درب دستگاه

9- سر و صداهای ناهنجار از یخچال فریزر حایر شنیده می شود

علت احتمالی: چند دلیل عمده که منجر به بروز این مشکل در یخچال فریزر حایر می شوند، عبارت اند از:

  • دستگاه روی سطح صاف و تراز قرار نگرفته است.
  • بدنه یخچال فریزر به اشیاء مختلفی که در اطراف آن قرار دارد، برخورد می کند.

راه حل: جهت برطرف کردن مشکل سر و صدای ناهنجار یخچال فریزر حایر، در اولین قدم سطح زیر دستگاه را تراز کنید. سپس هرگونه جسم خارجی که با بدنه یخچال در تماس است را بردارید و اجازه دهید دور یخچال فریزر فضای خالی کمی وجود داشته باشد.

کلام آخر

اکنون پس از مطالعه کامل این مقاله می دانیم که در صورت مواجه با هریک از ارور ارورهای یخچال فریزر حایر بهترین واکنش ممکن چیست و در چه مواقعی لازم است حتماً با مراکز خدمات و تعمیرات مجاز این دستگاه تماس بگیرید. در مواقعی که دستورالعمل های مربوط به هر کد خطا تاثیری در رفع مشکل پیش آمده نداشت، کافی است با متخصصین تعمیرات لوازم خانگی داره چاره تماس بگیرید تا شما را به بهترین شکل راهنمایی کنند.

سوالات رایج در مورد عیب یابی و روش رفع مشکلات یخچال فریزر حایر

گاهی اوقات ممکن است یخچال فریزر حایر شما به درستی کار نکند و دچار مشکل شود. در چنین شرایطی آشنایی با روش های برطرف کردن مشکلات یخچال فریزر حایر، در مسیر عیب یابی دستگاه به شما کمک خواهد کرد. در اینجا به بررسی برخی از سوالات رایج در مورد روش های عیب یابی یخچال فریزر می پردازیم.

1- کار نکردن کمپرسور یخچال فریزر حایر چه علتی دارد؟
قرار داشتن دستگاه در چرخه ی برفک زدایی، تنظیم دمای اتاقک دستگاه روی عدد بسیار بالا از مهم ترین علت های کار نکردن کمپرسور یخچال فریزر حایر هستند.
2- دلیل تجمع رطوبت روی دیواره های داخلی یخچال فریزر حایر چیست؟
آب و هوای گرم و مرطوب، محکم بسته نشدن درب دستگاه، باز و بسته کردن مکرر درب دستگاه و باز ماندن درب دستگاه به مدت طولانی از دلایل مشاهده شدن رطوبت روی دیواره های داخلی یخچال فریزر حایر است.
3- برای رفع مشکل تجمع رطوبت در سطح بیرونی یا بین دو درب یخچال فریزر حایر چه باید کرد؟
برای برطرف کردن رطوبت از سطح بیرونی یا بین دو درب یخچال فریزر حایر از تراز بودن سطح زیر دستگاه مطمئن شوید و از چیدمان درست مواد غذایی در درون دستگاه مطمئن شوید تا درب یخچال به درستی بسته شود.
4- برای رفع مشکل صدای زیاد یخچال فریزر حایر چه باید کرد؟
با تراز کردن سطح زیر دستگاه و جلوگیری از تماس بدنه دستگاه با هر شی ای می توان مشکل صدای زیاد یخچال فریزر حایر را برطرف کرد. در صورت ادامه دار بودن مشکل باید از متخصص تعمیر یخچال فریزر کمک گرفت.
5- شنیده شدن صدای بوق از یخچال فریزر حایر چه دلیلی دارد؟
باز ماندن درب دستگاه و بالا بودن دمای محفظه نگهداری فریزر منجر به شنیده شدن بوق از یخچال فریزر حایر می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *