کدهای خطای یخچال فریزر

ارورهای یخچال فریزر بوش و نحوه برطرف کردن آنها

ارورهای یخچال فریزر بوش

بوش نام آشنای لوازم خانگی برقی و از قدیمی ترین و خوش سابقه ترین برندهای تولید لوازم الکترونیکی در بازار است. یکی از هزاران لوازم برقی که این شرکت تولید و روانه بازار می کند، یخچال فریزر بوش است. با گذر زمان و پیشرفت تکنولوژی، یخچال فریزر بوش همانند سایر یخچال فریزرها بازار به سیستم تشخیص خودکار مجهز شد که هوشمندانه علت خرابی ها و مشکلات پیش آمده را تشخیص داده و با نمایش یک کد خطا روی صفحه نمایشگر به ما هشدار می دهد.

وجود کدهای خطا در صفحه نمایش یخچال فریزر BOSCH نه تنها فرایند عیب یابی و تعمیر دستگاه را برای ما راحت تر می کند، بلکه با فراهم آوردن اطلاعات بیشتر در مورد منشاء خرابی، به تعمیرکار کمک می کند تا مشکل پیش آمده را سریع تر برطرف کند. در این مقاله به بررسی ارورهای یخچال فریزر بوش و نحوه برطرف کردن آنها می پردازیم. با ما همراه باشید.

ارور یخچال فریزر بوش علت ارور
E01 خرابی سنسور دمای محفظه یخچال
E02 خرابی سنسور دمای محفظه فریزر
E03 خرابی سنسور دمای محفظه کشویی
E04 خرابی سنسور دمای کندانسور فریزر
E06 خطای سنسور اواپراتور یخچال
E07 خطای سنسور اواپراتور فریزر
E10 خرابی نرم افزار ماژول برق
E11 خرابی نرم افزار ماژول نمایشگر
E15 خرابی سنسور دمای محیط یخچال
E20 خطای ارتباطی بین ماژول برق و نمایشگر
E21 خطای ارتباطی بین ماژول کنترلی نمایشگر و برد کنترلی یخ ساز و آب سرد کن
DOOROPEN درب به مدت بیش از 30 ثانیه باز مانده است
LOWPOWER برق کافی به دستگاه نمی رسد

لیست ارورهای یخچال فریزر بوش و راه حل آن

در ادامه این بخش از مقاله به طور مفصل علت نمایش هر یک از کدهای خطای جدول بالا و بهترین راهکارهای ممکن برای برطرف کردن ارورهای یخچال فریزر بوش را باهم مرور می کنیم. توجه داشته باشید که این راهکارها صرفاً جهت افزایش اطلاعات عمومی شما به عنوان صاحب وسیله برقی است و حتی الامکان توصیه می شود برای عیب یابی تخصصی و رفع خرابی از متخصصین کاربلد تعمیر یخچال فریزر کمک بخواهید.

1- ارور E01 یخچال فریزر بوش

علت: علت مواجه شدن با ارور E01 یخچال فریزر بوش، به خرابی سنسور تشخیص دمای محفظه یخچال مربوط می شود. در این شرایط دستگاه قادر نیست دمای یخچال را درست اندازه بگیرد و اطلاعات مربوط به آن را روی پنل نمایشگر نشان دهد.

راه حل: به منظور برطرف کردن کد خطای E01 یخچال فریزر بوش، باید دستگاه را از برق بکشید و سنسور دمای یخچال و تمام اتصالات و سیم کشی های متصل به آن را مورد بررسی قرار دهید. ببینید که سیم های سنسور دمای یخچال (در سمت راست دستگاه) اتصال کوتاه یا مدار باز نشده باشند و اتصالات معیوب را تعمیر کنید. اگر حتی بعد از تعمیر و تعویض سیم های معیوب، دستگاه ارور E01 را نمایش می دهد، باید نسبت به تعویض خود سنسور اقدام شود.

صفحه نمایش یخچال فریزر بوش که ارور E01 را نمایش می دهد

نمایش ارور E01 در صفحه نمایش یخچال فریزر بوش به دلیل خرابی سنسور تشخیص دمای محفظه یخچال

2- ارور E02 یخچال فریزر BOSCH

علت: دلیلی که منجر به نمایش کد خطای E02 یخچال فریزر بوش می شود، این است که دستگاه نقص و خرابی سنسور دمای محفظه فریزر را تشخیص داده و اکنون سعی دارد با یکی از ارورهای یخچال فریزر بوش به ما هشدار دهد.

راه حل: اولین قدم برای رفع ارور E02 در یخچال فریزر بوش، خاموش کردن دستگاه و قطع برق آن است. سپس به سنسور دمای محفظه فریزر دسترسی یابید و اتصالات مهار سیم های روی سنسور را خوب بررسی کنید که دچار اتصال کوتاه یا مدار باز نشده باشند. در صورت مشاهده کوچکترین خرابی از خود سنسور، به فکر تعویض آن باشید.

صفحه نمایش یخچال فریزر بوش که ارور E02 را نمایش می دهد

نمایش ارور E02 در صفحه نمایش یخچال فریزر بوش به دلیلنقص و خرابی سنسور دمای محفظه فریزر

3- ارور E03 یخچال فریزر بوش

علت: علت نمایش ارور E03 یخچال فریزر بوش مربوط به بروز نقصی در سنسور دمای محفظه کشویی یخچال است.

راه حل: برای حل کردن کد خطای E03 یخچال فریزر BOSCH، در مرحله اول دستگاه را از برق بکشید و محفظه کشویی را خارج کنید. سپس سنسور دمای این محفظه که در سمت یخچال و فریزر واقع شده را بیابید و اتصالات و سیم کشی های آن را مورد بررسی قرار دهید. اگر سیمی شل شده یا دچار مدار باز و اتصال کوتاه شده، آن را تعمیر کنید. اگر می بینید حتی پس از تعویض سیم ها، ارور برطرف نشده و همچنان روی صفحه نمایشگر دیده می شود، خود سنسور دمای محفظه کشو را تعویض کنید.

صفحه نمایش یخچال فریزر بوش که ارور E03 را نمایش می دهد

نمایش ارور E03 در صفحه نمایش یخچال فریزر بوش به دلیل نقص در سنسور دمای محفظه کشویی یخچال

4- ارور یخچال فریزر بوش E04

علت: دلیل نقصی که منجر به مواجه شدن با ارور E04 یخچال فریزر بوش می شود، مربوط به خرابی سنسور دمای کندانسور فریزر است. سیستم تشخیص خودکار این مسئله با یکی از ارورهای یخچال فریزر بوش به ما هشدار می دهد.

راه حل: اولین کاری که باید برای رفع کد خطای E04 یخچال فریزر بوش انجام دهید، خاموش کردن دستگاه و قطع برق آن است. به سراغ سنسور دمای کندانسور فریزر بروید و اتصالات مهار سیم روی سنسور را جزء به جزء مورد بررسی قرار دهید و ببینید که سیم ها اتصال کوتاه نشده باشند. در نهایت اگر ارور برطرف نشد، به فکر تعویض سنسور باشید.

صفحه نمایش یخچال فریزر بوش که ارور E04 را نمایش می دهد

نمایش ارور E04 در صفحه نمایش یخچال فریزر بوش به دلیل خرابی سنسور دمای کندانسور فریزر

5- ارور E06 یخچال فریزر بوش

علت: علت نمایش کد خطای E06 یخچال فریزر بوش، خرابی سنسور اواپراتور یخچال یا اتصالات مربوط به آن است. چنانچه واقعاً سنسور اواپراتور یخچال فریزر دچار خرابی شده باشد، در طول تست های عیب یابی که تعمیرکار روی دستگاه انجام می دهد، این ارور روی پنل دیجیتالی مشاهده خواهد شد.

راه حل: اگر به دنبال راهی برای رفع ارور E06 یخچال فریزر BOSCH هستید، باید بدانید که این ارور فقط در طول آزمون های عیب یابی آن هم در صورتی که سنسور اواپراتور یخچال خراب شده باشد، نمایش داده می شود. یعنی با مشاهده این ارور می توانید مطمئن باشید که سنسور اواپراتور کاملاً خراب شده و باید تعویض شود.

صفحه نمایش یخچال فریزر بوش که ارور E06 را نمایش می دهد

نمایش ارور E06 در صفحه نمایش یخچال فریزر بوش به دلیل خرابی سنسور اواپراتور یخچال یا اتصالات مربوط به آن

6- ارور E07 یخچال فریزر بوش

علت: علت آنکه با کد خطای E07 یخچال فریزر بوش مواجه شده ایم، تشخیص نقص یا خرابی سنسور اواپراتور فریزر دستگاه در طول مرحله عیب یابی است.

راه حل: اگر در جستجوی راهی برای رفع ارور E07 یخچال فریزر بوش هستید، از آنجا که این ارور به معنای تایید خرابی سنسور اواپراتور فریزر است، تنها راهی که برای حل مشکل پیش آمده پیش روی شماست، تعویض سنسور معیوب خواهد بود.

صفحه نمایش یخچال فریزر بوش که ارور E07 را نمایش می دهد

نمایش ارور E07 در صفحه نمایش یخچال فریزر بوش به دلیل تشخیص نقص یا خرابی سنسور اواپراتور فریزر دستگاه

7- ارور E10 یخچال فریزر بوش

علت: علت مشاهده کد خطای E10 یخچال فریزر بوش، تشخیص خرابی نرم افزار ماژول برق یا برد کنترلی اصلی است و سیستم تشخیص خودکار این مسئله مهم را با یکی از ارورهای یخچال فریزر بوش به ما هشدار می دهد.

راه حل: جهت حل مشکل و برطرف کردن کد خطای E10 یخچال فریزر بوش، در مرحله اول دستگاه را از برق بکشید و پس از 5 دقیقه مجدداً آن را وصل کنید. اگر خبری از ارور نبود، احتمالاً مشکل موقتی بوده و جای نگرانی ندارد. اما اگر ارور E10 همچنان روی پنل نمایشگر قابل مشاهده است، برای بررسی و عیب بابی برد کنترلی اصلی دستگاه از مراکز خدمات و تعمیرات لوازم خانگی بوش کمک بخواهید.

صفحه نمایش یخچال فریزر بوش که ارور E10 را نمایش می دهد

نمایش ارور E10 در صفحه نمایش یخچال فریزر بوش به دلیل خرابی نرم افزار ماژول برق یا برد کنترلی اصلی

8- ارور E11 یخچال فریزر بوش

علت: زمانی که با کد خطای E11 یخچال فریزر بوش رو به رو می شویم که مشکلی در نرم افزار ماژول نمایشگر پیش آمده و این سیستم دچار خرابی شده باشد.

راه حل: تنها راهکار رفع ارور E11 یخچال فریزر بوش، بررسی ماژول نمایشگر و تعویض آن است؛ اما پیش از آنکه نسبت به تعویض این ماژول اقدام کنید، توصیه می کنیم دستگاه را از برق بکشید و پس از 3 دقیقه مجدداً آن را به برق وصل کنید تا صفحه نمایش ریست شود. اگر ارور همچنان ادامه دار بود، برای تعمیر تخصصی دستگاه با مرکز خدمات و تعمیرات داره چاره تماس بگیرید.

صفحه نمایش یخچال فریزر بوش که ارور E11 را نمایش می دهد

نمایش ارور E11 در صفحه نمایش یخچال فریزر بوش به دلیل معیوب بودن نرم افزار ماژول نمایشگر

9- ارور E15 یخچال فریزر بوش

علت: دلیلی که منجر به نمایش کد خطای E15 یخچال فریزر BOSCH می شود، مربوط به تشخیص نقص و خرابی در سنسور دمای محیط یخچال است که سیستم تشخیص خودکار آن را با یکی از ارورهای یخچال فریزر بوش به ما هشدار می دهد.

راه حل: روش مناسب برای حل ارور E15 یخچال فریزر بوش، بررسی سنسور دمای محیط یخچال و سیم کشی های متصل به آن هم روی سنسور و هم روی برد اصلی دستگاه است. اگر می بینید سنسور از کار افتاده و عملکرد خوبی ندارد، نسبت به تعویض آن اقدام کنید.

صفحه نمایش یخچال فریزر بوش که ارور E15 را نمایش می دهد

نمایش ارور E15 در صفحه نمایش یخچال فریزر بوش به دلیل نقص و خرابی در سنسور دمای محیط یخچال

10- ارور E20 یخچال فریزر بوش

علت: زمانی با ارور E20 یخچال فریزر بوش مواجه می شویم که سیستم تشخیص خودکار خطای ارتباطی بین ماژول صفحه نمایش و برد کنترلی اصلی دستگاه را تشخیص دهد.

راه حل: جهت برطرف کردن کد خطای E20 یخچال فریزر بوش، سیم های اتصال بین برد کنترلی اصلی و نمایشگر را بررسی کرده و سیم های سست یا پاره را تعویض کنید. چنانچه کلیه سیم کشی ها و اتصالات سالم بودند، به سراغ برد الکترونیکی دستگاه بروید و دلیل مشکل پیش آمده را روی این برد بیابید. در صورت نیاز برد الکترونیکی را تعمیر کنید.

صفحه نمایش یخچال فریزر بوش که ارور E20 را نمایش می دهد

نمایش ارور E20 در صفحه نمایش یخچال فریزر بوش به دلیل خطای ارتباطی بین ماژول صفحه نمایش و برد کنترلی اصلی دستگاه

11- ارور E21 یخچال فریزر بوش

علت: دلیل نقصی که منجر به مواجه شدن با ارور E21 یخچال فریزر بوش می شود، خطای ارتباطی بین ماژول کنترلی نمایشگر و برد کنترلی یخ ساز و آب سرد کن است که با یکی دیگر از ارورهای یخچال فریزر بوش به ما هشدار داده می شود.

راه حل: تنها کاری که برای رفع کد خطای E21 یخچال فریزر بوش از شما ساخته است، بررسی برد کنترلی یخ ساز و آب سرد کن و اتصالات آن است. اگر موفق نشدید ریشه مشکل را بیابید، با داره چاره تماس گرفته و تعمیر دستگاه را به تکنسین های فنی و مجرب ما بسپارید.

12- ارور DOOROPEN ماشین ظرفشویی بوش

علت: زمانی با ارور DOOROPEN یخچال فریزر BOSCH مواجه می شویم که درب دستگاه به مدت بیش از 30 ثانیه باز مانده باشد.

راه حل: برای برطرف کردن ارور DOOROPEN یخچال فریزر بوش، کافیست درب دستگاه یک دور باز و بسته کنید.

13- ارور LOWPOWER خچال فریزر بوش

علت: دلیلی که باعث نمایش LOWPOWER یخچال فریزر بوش می شود، نرسیدن برق کافی به دستگاه است. تا زمانی که ولتاژ برق ورودی بالای 85 ولت نباشد، یخچال فریزر راه اندازی نخواهد شد.

راه حل: جهت حل مشکل و رفع کد خطای LOWPOWER یخچال فریزر بوش، ابتدا مطمئن شوید که دوشاخه دستگاه به برق وصل است و پریز برق دارد. سپس به سراغ فیوز برق و محافظ الکتریکی بروید و در صورت مشاهده هرگونه خرابی آنها را تعویض کنید. اگر پس از انجام همه این کارها، ارور LOWPOWER همچنان روی صفحه نمایش دستگاه قابل مشاهده است، برای عیب یابی این ارور با مرکز خدمات مشتریان تعمیر یخچال فریزر تماس بگیرید.

ارورهای یخچال فریزر بوش، بخش یخ ساز

یخ ساز یکی از بخش های داخلی یخچال فریزر است که یک لوله ورودی آب به آن متصل بوده و وظیفه تولید تکه های یخ را به عهده دارد. گاهی اوقات سیستم یخ ساز دستگاه با مشکل مواجه می شود؛ در این شرایط حسگرهای دستگاه منشاء مشکل را با مجموعه متفاوتی از ارورهای یخچال فریزر بوش نمایش می دهند که هر کدام از آنها به معنی نقص و خرابی یک قطعه خاص در سیستم یخ ساز یخچال فریزر هستند.

ارور یخچال فریزر بوش علت ارور
111 – 121 – 131 چرخه تولید یخ متوقف شد
141 – 314 – 324 خرابی هیتر سینی یخ یا دستگاه قطعات الکترونیکی یخ ساز
211 – 221 خرابی سنسور یخ ساز
231 – 311 – 321 332 تا 335، 342 تا 345، 411 – 421، 531 541 – 551 خطای داخلی یخ ساز
241 Self Test ناموفق به علت باز بودن درب
312 – 322 خرابی موتور یخ ساز
313 – 323 خرابی شیر آب یخ ساز
315 – 325 خرابی هیتر آب ورودی یخساز
511 ولتاژ اصلی بیش از حد بالا
521 ولتاژ اصلی بیش از حد پایین

در صورت مشاهده هر یک از ارورهای جدول بالا، اقدامات لازم برای برطرف کردن آن را از فهرست زیر بیابید.

1- ارورهای 111، 121، 131 یخ ساز بوش

علت: به این دلیل با این ارورهای یخچال فریزر Bosch(یخ ساز) مواجه شده اید که سیستم تشخیص خودکار، توقف چرخه تولید یخ را تشخیص داده است.

راه حل: یکی از کارهایی که می توان برای برطرف کردن این ارورها در یخ ساز بوش انجام داد، فعال کردن حالت Self Test یخ ساز و بررسی گردش سینی یخ است. سیستم یخ ساز نباید انسداد مکانیکی داشته باشد و اگر چنین است، باید هرچه زودتر اقدام به تعویض آن کنید.

صفحه نمایش یخچال فریزر بوش که ارور 111 را نمایش می دهد

نمایش ارور 111 در صفحه نمایش یخچال فریزر بوش به دلیل تشخیص توقف چرخه تولید یخ

2- ارورهای 141، 324 یخ ساز بوش

علت: دلیلی که منجر به نمایش این ارورها در یخچال فریزر بوش می شود، نقص و ایراد هیتر سینی یخ یا دستگاه قطعات الکترونیکی یخ ساز دستگاه است.

راه حل: جهت برطرف کردن ارورهای 141، 324 مربوط به یخ ساز یخچال فریزر بوش، باید بدانید که هیتر و لوازم الکترونیکی یخ ساز قابل تعویض نیستند و لازم است خود یخ ساز را جایگزین کنید.

3- ارورهای 211، 221 یخ ساز بوش

علت: زمانی با ارورهای 211،221 یخچال فریزر بوش مواجه می شوید که سنسور یخ ساز با مشکل مواجه شده و عملکرد درستی نداشته باشد.

راه حل: یکی از راهکارهای مناسب برای رفع این ارورهای یخچال فریزر بوش، این است که دستگاه را خاموش و پس از چند دقیقه مجدداً روش کنید. گاهی اوقات مشکل مربوط به سنسور یخ ساز موقتی است و با همین کار ساده برطرف می شود؛ اما در صورت ادامه دار بودن ارورها، از آنجا که سنسور یخ ساز به تنهایی قابل تعویض نیست، هرچه سریع تر اقدام به تعویض یخ ساز کنید.

صفحه نمایش یخچال فریزر بوش که ارور 211 را نمایش می دهد

نمایش ارور 211 در صفحه نمایش یخچال فریزر بوش به دلیل ایراد در عملکرد سنسور یخ ساز

4- ارور های 231، 311، 321، 332 تا 335، 342 تا 345، 411 – 421، 531،541، 551 یخ ساز بوش

علت: علت رو به رو شدن با این دسته از ارورهای یخچال فریزر بوش (یخ ساز) بروز نوعی خطای داخلی در داخل یخ ساز است.

راه حل: اگر به دنبال راهی برای رفع این ارورها در یخچال فریزر بوش هستند، پیشنهاد می کنیم یک بار دستگاه را خاموش و پس از چند دقیقه روشن کنید و وضعیت دستگاه را بررسی کنید. در صورت ادامه دار بودن مشکل، چاره ای جز تعویض یخ ساز نخواهید داشت.

5- ارور 241 یخ ساز بوش

علت: دلیل نمایش ارور 241 یخچال فریزر بوش مربوط به ناموفق بودن Self Test به علت باز بودن درب دستگاه است.

راه حل: برای رفع این ارور یخچال فریزر بوش، کافیست درب دستگاه را ببندید و روزنه های دور درب آن را با نوار چسب محکم کنید. یکبار دیگر وضعیت یخ ساز را بررسی کنید و در صورت ادامه دار بودن خرابی، با متخصصین ما در مرکز خدمات داره چاره تماس بگیرید.

6- ارور 312، 322 یخ ساز بوش

علت: مسئله ای که منجر به نمایش ارورهای 312 و 322 در یخچال فریزر بوش می شود، تشخیص خرابی موتور یخ ساز است.

راه حل: برای برطرف کردن ارورهای 312 و 322 در یخچال فریزر بوش، یک دور دستگاه را خاموش و روشن کنید. اگر با این کار ارورهای یخچال فریزر بوش پیش آمده برطرف شوند، این یعنی نمایش آنها صرفاً یک خطای موقت بوده و جای نگرانی ندارد. در غیر این صورت از آنجا که موتور یخ ساز قابل تعویض نیست، تنها راه چاره تعویض خود یخ ساز است.

صفحه نمایش یخچال فریزر بوش که ارور 312 را نمایش می دهد

نمایش ارور 312 در صفحه نمایش یخچال فریزر بوش به دلیل تشخیص خرابی موتور یخ ساز

7- ارور 313، 323 یخ ساز بوش

علت: زمانی که با ارورهای 313 و 323 یخچال فریزر بوش مواجه می شوید، باید بدانید که منشاء خرابی از شیر آب ورودی یخ ساز است.

راه حل: یکی از روش های برطرف کردن ارورهای 313 و 323 یخچال فریزر بوش، بررسی شیر ورودی آب یخ ساز و اطمینان از صحت عملکرد آن است، آن را تعویض کنید؛ اما اگر شیر آب سالم است و هیچ مشکلی ندارد، تنها کاری که می توان انجام داد، تعویض یخ ساز است.

8- ارور 315، 325 یخ ساز بوش

علت: علت نمایش ارورهای 315، 325 یخچال فریزر بوش (یخ ساز)، تشخیص خرابی هیتر آب ورودی یخ ساز توسط سیستم تشخیص خودکار دستگاه است.

راه حل: چنانچه در جستوی راهکاری برای رفع ارورهای 315، 325 یخچال فریزر بوش هستید، باید به شما بگوییم که در صورت نمایش این کدهای خطا تنها راه چاره تعویض خود یخ ساز است؛ زیرا هیتر یخ ساز همانند سایر قطعات مربوط به یخ ساز قابل تعویض نیست. توصیه می کنیم برای حل این مشکل با تکنسین های فنی و متخصص داره چاره مشورت کنید.

9- ارور 511 یخ ساز BOSCH

علت: دلیلی که منجر به رو به رو شدن با ارور 511 یخچال فریزر بوش می شود، این است که سیستم تشخیص خودکار، ولتاژ اصلی ورودی به یخ ساز را بالاتر از حد مجاز برآورد کرده و اکنون سعی دارد این مسئله را با ارورهای یخچال فریزر بوش به ما هشدار دهد.

راه حل: برای رفع ارور 511 در یخچال فریزر بوش، ولتاژ اصلی ورودی به دستگاه را اندازه گیری کنید. این مقدار باید در محدوده مجازی باشد که در دفترچه راهنمای دستگاه تعریف شده است.

صفحه نمایش یخچال فریزر بوش که ارور 511 را نمایش می دهد

نمایش ارور 511 در صفحه نمایش یخچال فریزر بوش به دلیل تشخیص بالا بودن ولتاژ اصلی ورودی به یخ ساز

10- ارور 521 یخ ساز بوش

علت: زمانی با ارور 521 در یخچال فریزر بوش مواجه می شویم که ولتاژ ورودی به یخ ساز بوش بیش از حد پایین باشد.

راه حل: تنها راهکار ممکن برای رفع ارور 521 در یخچال فریزر بوش، بررسی ولتاژ اصلی دستگاه است. ولتاژ منبع تغذیه و سلامت سیم های برق را تست کنید و اطمینان حاصل کنید که در محدوده مجاز تعریف شده باشد. اگر خودتان موفق به یافتن علت پایین بودن ولتاژ نشدید، از یک تکنسین برقکار کمک بخواهید.

عیب یابی یخچال فریزر بوش

علاوه بر ارورهای یخچال فریزر بوش که در ابتدای متن آنها را مرور کردیم، در بخش عیب یابی به مشکلات و خطاهایی می پردازیم که در عملکرد دستگاه اختلال ایجاد می کنند، اما یخچال فریزر قادر به شناسایی محل خرابی نیست. در چنین شرایطی داشتن اطلاعات کافی در مورد عیب یابی دستگاه، به ما کمک می کند مشکل را بدون تماس با مرکز تعمیرات برطرف کنیم. برخی از این شرایط صرفاً با بررسی چند مورد جزئی قابل کنترل هستند.

یخچال فریزر بوش به همراه 6 مشکل رایج در دستگاه

عیب یابی یخچال فریزر بوش برای کارکرد درست دستگاه ضروری است

1- خنک نشدن یخچال فریزر بوش، کار نکردن چراغ اتاقک و روشن نشدن صفحه نمایش

علت: زمانی که با عدم سرمادهی، روشن نشدن نکردن چراغ اتاقک یا صفحه نمایش یخچال فریزر بوش مواجه می شویم، علت مشکلات پیش آمده مربوط به برق رسانی ضعیف به دستگاه است. در این شرایط به احتمال فراوان فیوز برق سوخته یا دوشاخه به خوبی در پریز جا نخورده است.

راه حل: جهت حل مشکل عدم سرمادهی، روشن نشدن چراغ اتاقک یا صفحه نمایش یخچال فریزر بوش، بررسی کنید که برق دستگاه وصل و فیوزی که از آن استفاده می کنید سالم باشد. دوشاخه را بکشید و بار دیگر محکم در پریز جا بزنید. اگر خطاهای پیش آمده کماکان ادامه دار هستند، برای عیب یابی و تعمیر دستگاه با مراکز مجاز خدمات مشتریان تماس گرفته و از آنها کمک بخواهید.

2- استارت خوردن مدام یخچال فریزر BOSCH و کار کردن طولانی دستگاه

علت: علت استارت خوردن پی در پی یخچال فریزر بوش و کار کردن آن برای مدت زمان طولانی، به موارد متعددی مربوط است که هیچ کدام با ارورهای یخچال فریزر بوش به ما هشدار داده نمی شوند. برخی از این موارد به شرح زیر می باشند.

  • درب دستگاه زیاد باز و بسته می شود.
  • به تازگی مقدار زیادی مواد غذایی با درجه حرارت بالا در محفظه یخچال یا فریزر قرار داده اید.
  • مجرای تهویه یخچال فریزر مسدود شده است.

راه حل: اگر به دنبال راهی برای حل مشکل استارت خوردن پی در پی یخچال فریزر بوش هستید، حواستان به نکات زیر باشد.

  • هرگز درب دستگاه را برای مدت زمان طولانی باز نگذارید و از باز و بسته کردن بی جهت درب یخچال خودداری کنید.
  • حالت Superfunction را روشن کنید.
  • مسیر تهویه یخچال فریزر را بررسی کرده و در صورت مشاهده هرگونه گرفتگی و انسداد، آن را تمیز کنید.

3- محیط داخل یخچال فریزر بوش بیش از حد سرد است

علت: یکی از دلایلی که منجر به مشکل سرمای بیش از حد محیط داخل یخچال فریزر بوش می شود، تنظیم کنترلر دما و انتخاب عددی بسیار پایین برای محفظه یخچال است. توجه کنید که یخچال فریزر این مسئله را با ارورهای یخچال فریزر بوش به ما اطلاع نمی دهد.

راه حل: برای آنکه بتوانید مشکل سرمای بیش از حد محیط داخل یخچال فریزر بوش را برطرف کنید، باید وارد تنظیمات دمای دستگاه شوید و از این بخش دمای یخچال را کمی بالاتر ببرید.

4- چراغ داخل یخچال فریزر بوش روشن نمی شود

علت: علت روشن نشدن چراغ داخل یخچال فریزر بوش، می تواند مربوط به خرابی لامپ دستگاه یا گیر کردن کلید چراغ باشد. زمانی که کلید چراغ سر جای خود گیر کند، با باز کردن درب یخچال از جای خود تکان نمی خورد و باعث می شود لامپ یخچال خاموش بماند.

راه حل: برای برطرف کردن مشکل روشن نشدن چراغ اتاقک یخچال فریزر بوش، اولین اقدامی که باید انجام شود، بررسی کلید چراغ دستگاه است. اگر می بینید کلید سر جایش گیر نکرده و راحت جا به جا می شود، باید لامپ دستگاه را عوض کنید.

5- از داخل یخچال فریزر بوش بوی نامطبوعی به مشام می رسد

علت: هر زمان که با مشکل بوی بد محیط داخل یخچال فریزر بوش مواجه می شوید، بدانید که علت مشکل پیش آمده یکی از مواد زیر می باشد.

  • مواد غذایی معطر را در ظروف در باز درون یخچال یا فریزر قرار داده اید.
  • دمای یخچال یا فریزر روی عدد بالایی تنظیم شده است.
  • سبزیجات یا میوه ها در کشوی یخچال پوسیده اند.

راه حل: برای آنکه بتوانید مشکل بوی بد یخچال فریزر بوش را برطرف کنید، اقدامات زیر را انجام دهید.

  • برای ذخیره مواد غذایی معطر در یخچال یا فریزر، از ظروف درب دار استفاده کنید.
  • میوه ها و سبزیجات پوسیده را دور بریزید و کشوی یخچال فریزر را تمیز کنید.
  • از بخش تنظیمات، دمای محفظه یخچال و فریزر را اندکی پایین تر بیاورید.
یک خانم که به دلیل بوی نامطبوع یخچال فریزر بوش دماغ خود را گرفته است

بوی نامطبوع یخچال فریزر بوش به دلیل قرار دادن مواد غذایی در ظروف بدون درب در دستگاه

6- دمای یخچال فریزر بوش با مقدار تعیین شده تفاوت زیادی دارد

علت: دلیل تفاوت دمای محیط یخچال فریزر با مقدار تنظیم شده در یخچال فریزر BOSCH، می تواند مربوط به باز و بسته کردن بیش از حد درب دستگاه یا گرم و مرطوب بودن دمای هوای خانه باشد. دقت کنید که این مسئله با بررسی های جزئی برطرف می شود و تا زمانی که پای سنسور دمای اتاقک یخچال یا فریزر در میان نباشد، ربطی به ارورهای یخچال فریزر بوش ندارد.

راه حل: اگر می خواهید مشکل تفاوت دمای محیط یخچال فریزر با مقدار تنظیم شده را در یخچال فریزر بوش برطرف کنید، گاهی تنها کاری که باید انجام دهید، خاموش کردن دستگاه به مدت 5 دقیقه و سپس روشن کردن مجدد آن است. در بسیاری از مواقع مشکل پیش آمده به همین راحتی برطرف می شود.

اگر می بینید که درجه حرارت اتاقک یخچال بیش از حد بالاست، چند ساعت منتظر بمانید و بررسی کنید که رفته رفته دمای اتاقک به مقدار تعیین شده نزدیک می شود یا خیر. همچنین اگر دمای دستگاه بیش از حد پایین است، یک روز کامل صبر کنید و روز بعد دوباره دمای یخچال فریزر را چک کنید.

7- یخچال فریزر بوش ارورهای «E…» را نمایش می دهد

علت: علتی که منجر به مواجه شدن با ارورهای یخچال فریزر بوش سری «E» می شود، مربوط به وقوع خطایی در قطعات الکترونیکی دستگاه است.

راه حل: برای رفع ارورهای یخچال فریزر بوش سری «E»، به بخش ابتدایی مقاله مراجعه کنید و دستورالعمل های مربوط به ارور پیش آمده را مطالعه کنید. اگر همه راهکارهای توصیه شده را انجام دادید و مشکل برطرف نشد، با مراکز مجاز خدمات و تعمیر یخچال فریزر بوش تماس بگیرید و کد خطا را اعلام کنید تا شما را راهنمایی کنند.

8- سیگنال هشدار یخچال فریزر بوش، روشن شدن دکمه آلارم 5، گرمی بیش از حد فضای فریزر

علت: زمانی که با مشکل گرم بودن بیش از حد یخچال فریزر بوش و سیگنال هشدار دکمه آلارم 5 رو به رو می شویم، علت می تواند یکی از موارد زیر باشد:

  • درب دستگاه باز است.
  • دهانه های مجرای تهویه یخچال فریزر مسدود شده اند.
  • به تازگی حجم زیادی مواد غذایی گرم یا داغ درون یخچال فریزر قرار داده اید.

راه حل: برای حل مشکل گرم بودن بیش از حد یخچال فریزر بوش و روشن شدن سیگنال هشدار دکمه آلارم 5 در یخچال فریزر بوش، اقدامات زیر را انجام دهید.

  • جهت خاموش کردن سیگنال هشدار، دکمه آلارم 5 را فشار دهید.
  • درب دستگاه را ببندید.
  • مطمئن شوید که درون دستگاه تهویه کافی وجود دارد.
  • مواد غذایی تازه را ذره ذره فریز کنید و هر بار از خنک بودن آنها اطمینان حاصل کنید.

9- روی نمایشگر دمای فریزر یخچال فریزر بوش، عدد 4 چشمک می زند

علت: یکی از دلایلی که منجر به چشمک زدن عدد 4 روی نمایشگر دمای فریزر در یخچال فریزر بوش می شود، خطاییست که در گذشته باعث شده محفظه فریزر بیش از حد گرم شود. توجه کنید که این مسئله با ارورهای یخچال فریزر بوش به ما اطلاع داده نمی شود.

راه حل: برای حل مشکل چشمک زدن عدد 4 روی نمایشگر دمای فریزر در یخچال فریزر بوش، دکمه آلارم 5 را فشار دهید تا چشمک زدن نمایشگر دما و نمایش عدد 4 متوقف شود. در این مرحله نمایشگر دما به مدت پنج ثانیه گرم ترین دمایی که محفظه فریزر تجربه کرده را نمایش می دهد.

10- خنک نشدن یخچال فریزر بوش، روشن ماندن نمایشگر دما و لامپ دستگاه

علت: علت مواجه شدن با مشکل عدم سرمادهی دستگاه در کنار روشن بودن نمایشگر دما و لامپ اتاقک یخچال فریزر بوش، فعال شدن حالت Showroom دستگاه (جهت نمایش در نمایشگاه) است.

راه حل: جهت رفع خارج نشدن یخچال فریزر بوش از مود وکیشن یا تعطیلات، self-test دستگاه را راه اندازی کنید (به بخش self-test دستگاه مراجعه کنید). پس از اتمام برنامه، به احتمال زیاد دستگاه به حالت عادی بر می گردد. اگر نتوانستید مشکل را برطرف کنید، با مرکز تعمیرات داره چاره تماس بگیرید تا متخصصین ما شما را راهنمایی کنند.

یک خانم که درب یخچال را باز کرده و از خنک نشدن مواد غذایی در یخچال کلافه است

خنک نشدن یخچال فریزر بوش به دلیل فعال شدن حالت Showroom دستگاه

نظافت و نگهداری یخچال فریزر بوش

در این بخش از مقاله قصد داریم به بررسی نکات مربوط به تمیزکاری و نظافت یخچال فریزر بوش بپردازیم. اهمیت این بخش کوتاه اگر از بخش های قبلی این مقاله بیشتر نباشد، کمتر هم نیست؛ چرا که بسیاری از خرابی ها و مشکلات دستگاه، از عدم رعایت نظافت و توجه به نکات نگهداری یخچال فریزر نشات می گیرد. البته شاید بهتر بود این بخش را قبل از بررسی ارورهای یخچال فریزر بوش بررسی می کردیم، چرا که همیشه پیشگیری بهتر از درمان است.

مراحل تمیز کردن یخچال فریزر بوش

برای تمیز کردن یخچال فریزر بوش مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  • دستگاه را از برق بکشید یا قطع کننده مدار را روی حالت خاموش تنظیم کنید.
  • تمام مواد غذایی را از دستگاه خارج کرده و در مکانی خنک نگهداری کنید.
  • دستگاه را با استفاده از آب ولرم، مقدار کمی مایع ظرفشویی و یک پارچه نرم تمیز کنید.
  • پس از اتمام کار، بدنه خارجی و سطوح داخلی دستگاه را خشک کنید.
  • نوار دور درب را فقط و فقط با آب بشویید و سپس کاملاً خشک کنید.
  • پس از پایان مرحله نظافت، بار دیگر برق دستگاه را وصل کرده و آن را روشن کنید.

کلام آخر

در این مقاله ارورهای یخچال فریزر بوش را به طور کامل بررسی کردیم و فهمیدیم که برای برطرف کردن هریک از آنها، چه اقداماتی لازم است. آشنایی با این ارورها کمک می کند در مواق بروز خرابی، مدیریت بحران بهتری داشته باشیم و بهترین واکنش ها را از خود نشان دهیم. امیدواریم راهنمایی هایی که در این مقاله ارائه داده ایم، به شما کمک کند ظرف چند دقیقه خطای به وجود آمده را برطرف کنید.

در هر کدام از این موارد چنانچه احساس می کنید رفع خطاهای دستگاه از دایره دانش و مهارت شما خارج است، در اسرع وقت با یکی از مراکز مجاز خدمات و تعمیرات یخچال فریزر بوش مثل داره چاره تماس بگیرید. مشاورین متخصص و حرفه ای ما هر لحظه آماده پاسخ دهی به مشکلات شما عزیزان هستند.

سوالات رایج در مورد عیب یابی و روش رفع مشکلات یخچال فریزر بوش

گاهی اوقات ممکن است یخچال فریزر بوش شما عملکرد درستی نداشته باشد و دچار مشکل شود. در چنین شرایطی آشنایی با تکنیک های عیب یابی می تواند شانس شما را برای برطرف کردن ایراد دستگاه در منزل افزایش دهد. از این رو تصمیم گرفتیم در این بخش از مقاله به بررسی برخی از سوالات رایج کاربران در مورد روش های برطرف کردن ایرادات یخچال فریزر بوش بپردازیم. با ما همراه باشید.

1- چرا یخچال فریز بوش به صورت مداوم استارت می خورد؟
باز و بسته کردن مداوم درب دستگاه، انسداد مجرای تهویه و قرار دادن یک باره ی حجم زیادی از مواد غذایی گرم در محفظه یا فریزر دستگاه باعث می شود که یخچال فریزر بوش به صورت پی در پی استارت بخورد و به مدت طولانی کار کند.
2- بوی بد یخچال فریزر بوش چه دلیلی دارد؟
دلایلی مانند تنظیمات دمای دستگاه روی عدد بالاتر، پوسیدگی مواد غذایی یا سبزیجات و قرار دادن مواد غذایی در ظروف بدون درب باعث می شود که یخچال فریزر بوش بوی بدی تولید کند.
3- دلیل تفاوت زیاد دمای یخچال فریزر بوش با مقدار تعیین شده چیست؟
باز و بسته کردن بیش از حد درب دستگاه، گرم و مرطوب بودن دمای هوای محیط از دلایل اصلی تفاوت زیاد دمای یخچال فریزر بوش با مقدار تعیین شده است. برای رفع این مشکل می توانید دستگاه را به مدت 5 دقیقه خاموش کرده و دوباره روشن کنید و چند ساعت منتظر بمانید، در اکثر موارد با این روش مشکل رفع می شود.
4- برای رفع سیگنال هشدار یخچال فریزر بوش و گرمی بیش از حد فضای فریزر چه اقداماتی باید انجام داد؟
برای برطرف کردن سیگنال هشدار یخچال فریزر بوش از بسته شدن درب دستگاه مطمئن شوید، از تهویه ی کافی درون دستگاه اطمینان حاصل کنید، از خنک بودن مواد غذایی در هنگام فریزر کردن آن ها مطمئن شوید و برای خاموش کردن سیگنال هشدار دکمه ی آلارم 5 را فشار دهید.
5- نمایش ارورهای E در صفحه نمایش یخچال فریزر بوش چه دلیلی دارد؟
بروز خطا در قطعات الکترونیکی دستگاه منجر به نمایش نمایش ارورهای E در صفحه نمایش یخچال فریزر بوش می شود.
6- علت روشن نشدن چراغ یخچال فریزر بوش چیست؟
پاییسوختن لامپ، خرابی لامپ، گیر کردن کلید چراغ و معیوب بودن سوکت لامپ از علت های روشن نشدن چراغ یخچال فریزر بوش هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *