کدهای خطای پکیج

ارورهای پکیج گلدیران و نحوه برطرف کردن آن ها

در هنگام بروز مشکل در پکیج گلدیران، دستگاه معمولا توانایی تشخیص آن را دارد، بصورتی که مشکل به وجود آمده را با یک کد ارور در صفحه نمایش خود نشان خواهد داد. هر کدام از کدهای ارور به معنای بروز ایراد در محل خاصی از دستگاه هستند. این توانایی پکیج و آب گرمکن گلدیران باعث می شود روند تشخیص مشکل و همچنین تعمیر آن بهتر و راحت تر انجام شود. ما در جدول زیر تعدادی از کدهای خطای پکیج گلدیران را به همراه علت آن ها گرد هم آورده ایم تا شما با آن ها آشنا شوید و بتوانید با استفاده از آن ها به روند تعمیر دستگاه خود سرعت ببخشید.

ارورهای پکیج گلدیران علت ارور
E1 روشن نشدن شعله
E2 بالا بودن دمای آب چرخه ی پکیج گلدیران
E3 و EA خروج دود با مشکل مواجه شده است.
E4 فشار پکیج گلدیران به صفر بار رسیده است.
E6 خرابی سنسور دمای آب مصرفی
E7 ایراد سنسور دمای مدار گرمایشی
E9 عملیات یخ زدایی

لیست کدهای ارور پکیج گلدیران

اکنون که در جدول بالا تعدادی از کدهای خطای پکیج گلدیران را به همراه علت بروز آن ها مطالعه نمودید، در ادامه مطلب به توضیح بیشتر آن ها و همچنین نحوه رفع و تعمیر دستگاه خواهیم پرداخت. کافیست کد ارور نمایان شده روی پکیج گلدیران خود را در لیست زیر بیابید و راهکار پیشنهادی ما را جهت رفع مشکل، انجام دهید.

1. ارور E1 پکیج گلدیران

علت: ظاهر شدن ارور E1 روی نمایشگر پکیج گلدیران به معنی روشن نشدن شعله است. فرآیند روشن شدن شعله به این صورت است که هنگام باز کردن آب گرم، مشعل یا برنر پکیج شروع به جرقه زدن می کند تا با کمک ایجاد الکترود و یونیزه شدن محیط جرقه زن، شعله تشکیل شود. ظهور کد ارور E1 در پکیج گلدیران به دلیل وجود مشکل در این فرآیند است که ممکن است به دلایل زیر اتفاق بیافتد:

  • وجود مشکل در فرآیند یونیزه شدن، اتصالات، تشکیل الکترود و یا ارت جرقه زن پکیج گلدیران
  • کاهش فشار یا قطعی گاز ورودی
  • برد یا آی سی پکیج گلدیران مشکل دارد.

راه حل: برای برطرف کردن ارور E1 پکیج گلدیران اقدامات زیر را انجام دهید:

  • از باز بودن شیر گاز قرار گرفته زیر پکیج گلدیران و عدم قطعی آن مطمئن شوید.
  • اگر نزدیک به پکیج گلدیران لامپ کم مصرف یا LED نصب شده است، آن را خاموش کنید. در صورتی که کد ارور E1 برطرف شد، لامپ را کلا از جای خود باز کنید. زیرا وجود لامپ در آن محل روی پکیج گلدیران نویز می اندازد.
  • دو شاخه برق پکیج گلدیران را مجهز به محافظ برق نمایید. همچنین توجه داشته باشید که محافظ آن با دستگاه دیگری بصورت مشترک استفاده نشود.
  • دو شاخه برق پکیج گلدیران را یکبار از برق بکشید، سپس دوباره آن را وصل کنید.
ارور E1 در نمایشگر پکیج گلدیران نمایان شده است.

ظهور ارور E1 در پکیج گلدیران به دلیل مشکل در عملکرد روشن شدن شعله است.

2. ارور E2 پکیج گلدیران

علت: وقتی کد E2 در صفحه نمایش پکیج گلدیران نمایان می شود، دلیل آن بالا بودن دمای چرخه ی آب گرمکن و جوش آوردن آن می باشد. وقتی این اتفاق می افتد، ترموستات حد فعال می شود، بطوریکه به دمای 102 الی 105 درجه سانتی گراد حساسیت نشان می دهد. ظهور ارور E2 در پکیج گلدیران می تواند به دلایل زیر باشد:

  • وجود رسوب و گرفتگی در مدار چرخه گرمایشی پکیج گلدیران. انسداد در یک قسمت از این چرخه، باعث تجمع آب گرم در نزدیکی ترموستات حد می شود. در نتیجه تبادل حرارتی به درستی انجام نمی گیرد و بالا رفتن دما در نزدیکی ترموستات حد صورت می پذیرد.
  • پمپ پکیج گلدیران دچار مشکل شده است. بصورتی که کارکرد نادرست پمپ دستگاه و یا سرعت پایین آن باعث تجمع آب داغ در نزدیکی ترموستات حد می شود.
  • سنسور تشخیص دما دچار مشکل شده است. اگر این سنسور دما را اشتباه تشخیص دهد، شعله در زمانی که باید خاموش شود، روشن می ماند و این اتفاق باعث افزایش دما در چرخه پکیج می شود.

راه حل: هنگام ظهور ارور E2 در پکیج گلدیران می توان شیر برگشت آب گرم را باز کرد تا بصورت لحظه ای این کد برطرف شود، اما موارد زیر می تواند باعث رفع دائمی ارور E2 در پکیج گلدیران شود:

  • پایین تر آوردن تنظیمات دمای آب در پکیج گلدیران. برای این کار می بایست در مدل پایونیر پکیج گلدیران اهرم تنظیم دما را روی 50 درجه تنظیم نمایید و در مدل پرستیژ پکیج گلدیران تنظیمات SET 01 را انتخاب کنید.
  • اگر فشار گاز شهر بالا باشد، می بایست شیر گاز زیر پکیج گلدیران را تا نیمه ببندید.
  • عقربه فشار سنج پکیج گلدیران را روی عدد یک و نیم تنظیم کنید.
  • کشیدن دو شاخه برق پکیج گلدیران از برق و وصل کردن دوباره آن.
ارور E2 در نمایشگر پکیج گلدیران نمایان شده است.

ظهور ارور E2 در پکیج گلدیران به دلیل بالا بودن دمای آب چرخه دستگاه است.

3. ارور E3 یا EA پکیج گلدیران

علت: ارور E3 یا EA در پکیج گلدیران به این معنی است که خروج دود از دستگاه با مشکل مواجه شده است که این اتفاق می تواند به دلایل زیر باشد:

  • خرابی سنسور تشخیص دود باعث می شود که دود به وجود آمده در پکیج گلدیران از آن خارج نشود.
  • خرابی فن پکیج گلدیران
  • مشکلی در برد دستگاه وجود دارد که موجب عدم عملکرد فن شده است.
  • اتصال فن پکیج گلدیران و برد دستگاه دچار مشکل شده است.
  • ولتاژ برق دارای افت است. فن پکیج گلدیران فقط در صورت مناسب بودن ولتاژ برق شروع به فعالیت می کند. در نتیجه اگر ولتاژ برق افت داشته باشد، فن روشن نمی شود.

راه حل: هنگام مشاهده ارور E3 یا EA در پکیج گلدیران می بایست موارد زیر را انجام دهید:

  • در صورت گرفتگی دودکش پکیج گلدیران و یا از جا درآمدن آن، گرفتگی را برطرف و دودکش را مجددا سر جای خود قرار دهید.
  • در صورت استفاده از دودکش گالوانیزه یا آکاردئونی، آن را با دودکش جنس استیل یا آلومینیوم جایگزین نمایید. زیرا دودکش آکاردئونی مقاومت پایینی دارد و بعد از مدتی سوراخ می شود.
  • ولتاژ برق را از نظر نداشتن افت بررسی کنید.
  • دودکش را جدا نمایید و نمایش ارور E3 یا EA را در پکیج گلدیران بررسی نمایید.
  • برق پکیج گلدیران را یکبار قطع و وصل کنید.
ارور EA در نمایشگر پکیج گلدیران نمایان شده است.

نمایش ارور EA یا E3 در پکیج گلدیران به دلیل مشکل در خروج دود از دستگاه است.

4. ارور E4 پکیج گلدیران

علت: مفهوم کد ارور E4 در پکیج گلدیران رسیدن فشار دستگاه به صفر است.

راه حل: در صورت مشاهده کد ارور E4 در پکیج گلدیران برای رفع آن، مراحل زیر را انجام دهید:

  1. از باز بودن شیر آب ورودی پکیج گلدیران که دومین لوله از سمت راست است، اطمینان حاصل کنید.
  2. شیر پرکن را که در زیر پکیج سمت چپ قرار دارد، خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا باز شود. در این حالت عقربه فشار سنج پکیج گلدیران شروع به بالا آمدن می کند. هنگامی که این عقربه بین عدد یک تا یک و نیم قرار گرفت، شیر را ببندید. توجه داشته باشید که پایین بودن فشار آب شهری باعث می شود که دستگاه نتواند آبگیری کند و در نتیجه فشار دستگاه تنظیم نخواهد شد. در این حالت می بایست شیر پرکن مدت زمان بیشتری باز باشد تا فشار پکیج تنظیم شود، اما حواستان باشد که عقربه فشار بالاتر از عدد یک و نیم نرود.
  3. اگر عقربه فشار سنج پکیج گلدیران بالا نمی رود، می بایست دستگاه را در حالت زمستانی یعنی مد رادیاتور آبگیری نمایید.
  4. از باز بودن شیر مدار گرمایشی اطمینان حاصل کنید.
  5. اگر همچنان در مد رادیاتور عقربه فشار سنج پکیج گلدیران بالا نمی رود، بررسی نمایید که افت فشار فقط در مد رادیاتور است یا هنگام استفاده از آب شهری هم این افت وجود دارد. اگر افت فشار فقط در مد رادیاتور اتفاق می افتد، امکان وجود نشتی در رادیاتورها وجود دارد. ولی اگر افت فشار هنگام استفاده از آب شهری اتفاق می افتد، در صورت عدم وجود نشتی در لوله کشی، می بایست دستگاه توسط تعمیرکار پکیج بررسی شود.
ارور E4 در نمایشگر پکیج گلدیران نمایان شده است.

ظهور ارور E4 در پکیج گلدیران نشان دهنده رسیدن فشار دستگاه به صفر است.

5. ارور E6 پکیج گلدیران

علت: معنای کد ارور E6 در پکیج گلدیران، خطای سنسور دمای آب مصرفی می باشد. در این حالت سنسور دما در تشخیص دمای آب مصرفی دچار مشکل خواهد شد. کد ارور E6 پکیج گلدیران می تواند به دلیل ایرادات اتصال سنسور دمای آب مصرفی، برد و آی سی اتفاق بیافتد.

راه حل: جهت برطرف کردن ارور E6 پکیج گلدیران می بایست آن را یکبار از برق بکشید و دوباره وصل کنید. اگر مشکل برطرف نشد، برای تعمیر پکیج گلدیران اقدام نمایید.

ارور E6 در نمایشگر پکیج گلدیران نمایان شده است.

نمایش ارور E6 در پکیج گلدیران به علت خطای سنسور دمای آب مصرفی است.

6. ارور E7 پکیج گلدیران

علت: نمایش کد ارور E7 در پکیج گلدیران به علت خطای سنسور دمای سیکل گرمایشی دستگاه می باشد. بصورتی که دمای آب سیکل گرمایشی آب گرم کن برای سنسور دمای مربوطه قابل تشخیص نخواهد بود. ارور E7 پکیج گلدیران امکان دارد به دلیل مشکلات اتصال سنسور دمای سیکل گرمایشی، آی سی و برد اتفاق بیافتد.

راه حل: برای رفع کد ارور E7 پکیج گلدیران، یکبار برق آن را قطع کنید و مجددا وصل کنید. در صورتی که کد ارور E7 رفع نشد، با مرکز تعمیرات پکیج گلدیران تماس بگیرید.

ارور E7 در نمایشگر پکیج گلدیران نمایان شده است.

ظهور ارور E7 در پکیج گلدیران به دلیل ایراد سنسور دمای مدار گرمایشی دستگاه است.

7. ارور E9 پکیج گلدیران

علت: مفهوم کد ارور E9 در پکیج گلدیران این است که دمای 2 درجه سانتی گراد توسط سنسور مدار گرمایشی تشخیص داده شده و دستگاه وارد عملیات یخ زدایی شده است.

راه حل: جهت برطرف نمودن ارور E9 پکیج گلدیران، در فصل زمستان در صورتی که دستگاه در بالکن قرار دارد، به هیچ عنوان آن را خاموش نکنید تا عملیات یخ زدایی توسط پکیج گلدیران به پایان برسد. توجه داشته باشید که در این حالت حتما باید شیر گاز و آب پکیج باز باشد. سپس بعد از اتمام یخ زدایی، دستگاه را یکبار خاموش و روشن نمایید. اگر مشکل برطرف نشد، برای تعمیرات پکیج، با ما تماس بگیرید.

ارور E9 در نمایشگر پکیج گلدیران نمایان شده است.

نمایان شدن ارور E9 در پکیج گلدیران به دلیل شروع عملیات یخ زدایی است.

عیب یابی پکیج گلدیران

در ابتدای مقاله رایج ترین کدهای ارور پکیج گلدیران را که ممکن است روی نمایشگر آن ظاهر شود مورد بررسی قرار دادیم. در ادامه قصد داریم به توضیح دلایل و راه حل های مشکلاتی که ممکن است در آب گرمکن و پکیج گلدیران به وجود بیاید بپردازیم. در واقع در مواردی که دستگاه هیچ کد خطایی به ما نشان نمی دهد، می بایست خودمان مشکل آن را عیب یابی نماییم. در صورت بروز مشکل، لطفا قبل از تماس با شرکت های خدمات پکیج، موارد گفته شده در ادامه مقاله را بررسی کنید. سپس اگر مشکل شما برطرف نشد، با تیم داره چاره تماس بگیرید تا در اسرع وقت برای حل مشکل پیشنهاداتی دریافت نمایید.

6 مشکل رایج در پکیج گلدیران

مشکلات رایج در پکیج گلدیران دلایل و راه حل های متفاوتی دارند.

1. پکیج گلدیران آب را گرم نمی کند

علت احتمالی: گرم نشدن آب مصرفی توسط پکیج گلدیران می تواند به دلایل زیر اتفاق بیافتد:

  • ایراد در دودکش پکیج گلدیران
  • ارتفاع کم شعله
  • نامناسب بودن فشار آب سرد ورودی در پکیج گلدیران
  • ایراد در لوله کشی ساختمان
  • اندازه نادرست قطر شیلنگ گاز پکیج گلدیران
  • درجه آب بصورت نادرست تنظیم شده است.
  • زیاد یا کم بودن فشار گاز در دستگاه
  • تنظیم بودن عقربه فشار سنج پکیج گلدیران روی عددی به غیر از یک تا یک و نیم
  • انسداد فیلتر صافی شیر پیسوار یا شیر اهرمی. در صورتی که شیر اهرمی یکی از شیرهای خانه مشکل داشته باشد، ایراد می تواند آن شیر باشد.
  • نصب اشتباه شیلنگ آب گرم و سرد به جای هم.

راه حل: در صورتی که پکیج گلدیران آب منزل را گرم نمی کند، می بایست دستگاه توسط یک تعمیرکار متخصص بررسی شود تا با کم ترین امکان آسیب به دستگاه، مشکل برطرف شود.

شخصی در حال شستن دست هایش با آبی که سرد است و گرم نشده

گرم نشدن آب شیر توسط پکیج گلدیران دلایل مختلفی دارد.

2. پکیج گلدیران آب را مدام گرم و سرد می کند

علت احتمالی: موارد زیر می تواند دلیل سرد و گرم شدن آب توسط پکیج گلدیران شود:

  • کم یا زیاد بودن فشار گاز خانه
  • تنظیم نادرست دما و درجه حرارت در پکیج گلدیران
  • در ساختمان پمپ فشار نصب شده است که باعث کم و زیاد شدن میزان پمپ آب شده و در نتیجه آب سرد و گرم می شود.
  • گرفتگی فیلتر شیر پیسوار یا اهرمی. اگر شیر اهرمی یکی از شیر های منزل مشکل داشته باشد، مشکل می تواند از آن شیر باشد.
  • کم و زیاد شدن فشار آب خانه. نوسان فشار آب ورودی به دستگاه موجب ایراد در عملیات تشکیل شعله می شود.

راه حل: اگر پکیج گلدیران مدام آب را سرد و گرم می کند، برای تشخیص و رفع مشکل آن می بایست با یک تعمیرکار مشورت نمایید.

3. فشار آب گرم پکیج گلدیران نسبت به آب سرد کم است

علت احتمالی: کم بودن فشار آب گرم پکیج گلدیران نسبت به آب سرد می تواند به دلیل فیلتر سختی گیر آب باشد. زیرا در صورت گرفتگی این فیلتر، فشار آب ورودی به پکیج گلدیران کم می شود. اما اگر فیلتری در خانه شما نصب نشده است، احتمالا با گذشت زمان، رسوب در مبدل حرارتی دستگاه تجمع پیدا کرده است. همچنین توجه داشته باشید که در صورتی که فقط در یکی از شیرهای منزل فشار آب گرم و سرد تفاوت دارد، مشکل از خود شیر است.

راه حل: در صورتی که فشار آب گرم نسبت به آب سرد در پکیج گلدیران کم تر است، جهت تشخیص و برطرف نمودن مشکل بصورت ایمن، با ما در داره چاره تماس بگیرید.

مردی که به دلیل فشار کم آب عصبانی شده است.

کم بودن فشار آب گرم می تواند به دلیل گرفتگی سختی گیر آب و یا رسوب مبدل حرارتی پکیج گلدیران باشد.

4. پکیج گلدیران رادیاتورها را گرم نمی کند

علت احتمالی: در صورتی که رادیاتور ها و یا شوفاژ ها توسط پکیج گلدیران گرم نمی شوند و یا قسمتی از آن ها سرد باقی می ماند، علت می تواند به شرح زیر باشد:

  • جنس رادیاتورها نامرغوب است.
  • مقدار آب در سیکل گرمایشی پکیج گلدیران کم است.
  • ایراد در دودکش پکیج گلدیران
  • خرابی سنسور سیکل گرمایش
  • نامناسب بودن ظرفیت حرارتی پکیج گلدیران نسبت به نیاز
  • شیر‌های رفت و برگشت شوفاژها یا شیرهای زیر پکیج گلدیران بصورت کامل باز نیستند.
  • سایز نادرست، طول زیاد و یا پیچیدگی لوله کشی در سیکل گرمایشی
  • ارتفاع شعله به دلیل تنظیم نادرست شیر ماژوله و یا فشار پایین گاز، کم است.
  • هوا گیری نشدن شوفاژها

راه حل: در هنگام گرم نشدن رادیاتورها توسط پکیج گلدیران، ابتدا شوفاژها را هوا گیری کنید. برای این کار لازم است به وسیله ابزار مناسب، شیر شوفاژ را باز کنید تا هوای آن خارج شود و به محض اینکه آب بدون هوا شروع به خارج شدن کرد، شیر را ببندید. اگر مشکل حل نشد بهتر است برای رفع آن با متخصصان تعمیر پکیج تماس بگیرید.

خانمی که سردش است و کنار شوفاژ نشسته

گرم نشدن شوفاژها توسط پکیج گلدیران ممکن است به دلیل جنس نامرغوب شوفاژها باشد.

5. پمپ پکیج گلدیران می سوزد

علت احتمالی: سوختن پمپ پکیج گلدیران می تواند به دلیل کار کردن پمپ بدون آب و عدم نصب فیلتر صافی برگشت رادیاتور باشد. البته عواملی مانند نوع پمپ و پکیج، همچنین طریقه نصب و استفاده از پکیج نیز در وقوع این اتفاق دخالت دارند.

راه حل: سوختن و خرابی پمپ پکیج که به عوامل مختلفی بستگی دارد، می بایست توسط تعمیرکار بررسی و تعمیر شود.

6. پکیج گلدیران نشتی آب دارد

علت احتمالی: عوامل زیر می تواند باعث ایجاد نشتی آب در پکیج گلدیران شود:

  • آب بندی نادرست اتصالات زیر پکیج گلدیران
  • ترکیدن اتصالات و لوله های درون دستگاه
  • ترک خوردن یا سوراخ شدن مبدل ها
  • وجود نشتی در شیر پرکن یا پمپ پکیج گلدیران
  • آسیب دیدگی سختی گیر
  • نصب نادرست قطعات و اتصالات مختلف پکیج گلدیران از جمله زانو، چپقی و شیلنگ پیسوار
  • خرابی شیلنگ های مورد استفاده

راه حل: در صورت وجود نشتی آب در پکیج گلدیران، اگر نشتی مربوط به اتصالات خارج از دستگاه می باشد، با استفاده از بستن شیر خروجی و ورودی آب، می توانید محل نشتی را بررسی، تعمیر و آب بندی نمایید. اما اگر نشتی مربوط به قطعات داخلی پکیج گلدیران باشد، رفع ایراد آن باید توسط تعمیرکار متخصص انجام شود.

مردی در حال آب بندی اتصالات زیر پکیج است

برای جلوگیری از نشتی آب از پکیج گلدیران اتصالات زیر پکیج را آب بندی نمایید.

7. پکیج گلدیران صدای زیادی می دهد

علت احتمالی: دلایل شنیدن صداهای غیر عادی یا زیاد از پکیج گلدیران به شرح زیر می باشد:

  • خرابی پمپ و شیر ماژوله پکیج گلدیران
  • خرابی برد الکترونیکی (اگر صدای سوت کوتاه شنیده شود.)
  • صدای فن پکیج گلدیران
  • پکیج گلدیران در محیط نامناسبی نصب شده است.
  • خرابی واشر ها یا اورینگ ها
  • نامرغوب بودن شوفاژها
  • هواگیری نشدن شوفاژها و پکیج
  • کم یا زیاد بودن فشار گاز
  • نصب نادرست شیلنگ های خرطومی زیر پکیج گلدیران

راه حل: در هنگام شنیدن صدای زیاد و غیر معمول از پکیج گلدیران، در صورتی که شعله هنگام روشن شدن صدای انفجاری می دهد، می بایست فشار گاز کمی کمتر شود. همچنین اگر شیلنگ های خرطومی زیر پکیج گلدیران محکم بسته نشده اند، آن ها را با استفاده از بست های کمری محکم کنید. در صورتی که نیاز به کمک یک تعمیرکار دارید با ما تماس بگیرید.

خانمی که از صدای زیاد پکیج گوش هایش را گرفته

خرابی قطعات مختلف پکیج گلدیران می تواند از دلایل صدای زیاد و غیر عادی آن باشد.

8. پکیج گلدیران روشن نمی شود

علت احتمالی: موارد زیر می تواند موجب روشن نشدن پکیج گلدیران شود:

  • ایراد در سنسور دود، پمپ، برد، آی سی، الکترودهای جرقه زن پکیج گلدیران، دو شاخه برق یا پریز و یا محافظ برق مورد استفاده
  • عدم هواگیری شوفاژها
  • رسوب گرفتن مبدل حرارتی یا لوله ها
  • کمبود آب در سیکل گرمایشی آب گرمکن گلدیران
  • داغ کردن دستگاه
  • خارج نشدن گازهای حاصل از احتراق به دلیل ارتفاع و سایز نامناسب دودکش و یا انسداد مسیر آن

راه حل: جهت رفع ایراد روشن نشدن پکیج گلدیران، ابتدا دستگاه را ریست کنید. به این صورت که آن را خاموش کنید، دو شاخه را از برق بکشید و مجددا وصل و دستگاه را روشن کنید. اگر مشکل برطرف نشد، اقدامات زیر را انجام دهید:

  • در صورتی که عقربه فشار سنج دستگاه زیر عدد یک است، با استفاده از باز کردن شیر پرکن زیر پکیج آن را بین عدد یک تا یک و نیم تنظیم نمایید.
  • رادیاتورها را هواگیری کنید.
  • در صورت خرابی محافظ یا پریز برق آن را تعویض نمایید.
  • در صورت داشتن فاصله زیاد الکترودهای جرقه زن از شعله، به وسیله یک انبر دست الکترود ها را به آرامی کمی به شعله نزدیک نمایید.

در صورتی که موفق به حل مشکل روشن نشدن پکیج گلدیران نشدید، با مرکز تعمیرات پکیج گلدیران تماس بگیرید تا در اسرع وقت برای رفع مشکل شما اقدام شود.

شخصی در حال هوا گیری شوفاژ به وسیله پیچ گوشتی

یکی از راه های رفع صدای زیاد پکیج گلدیران، هوا گیری شوفاژها است.

9. پکیج گلدیران یخ زده است

علت احتمالی: دلیل یخ زدگی پکیج گلدیران در فصل زمستان این است که احتمالا برای مدت زیادی از پکیج استفاده نکرده اید. این اتفاق بیشتر برای دستگاه هایی می افتد که در بیرون از خانه نصب شده اند.

راه حل: جهت رفع یخ زدگی پکیج گلدیران، دو شاخه برق دستگاه را به برق وصل و شیر گاز را باز کنید. این کار باعث می شود که عملکرد یخ زدایی پکیج گلدیران بصورت اتوماتیک فعال شود. البته باید از مجهز بودن دستگاه خود به سیستم یخ زدایی خودکار مطمئن شوید، برای این کار دفترچه راهنمای پکیج را مطالعه کنید. همچنین می توانید یخ زدگی شیر پیسوار زیر دستگاه را به وسیله سشوار برطرف نمایید. توجه داشته باشید که برای جلوگیری از یخ زدگی به هیچ عنوان از ضد یخ اتومبیل در پکیج گلدیران استفاده نکنید. برای این کار ماده ضد یخ مخصوص رادیاتور وجود دارد که در صورت نیاز می توان از آن استفاده کرد. همچنین در صورتی که در فصل زمستان در خانه سکونت ندارید یا به هر دلیلی از پکیج استفاده نمی کنید، می بایست آب سیکل گرمایشی آن را تخلیه نمایید.

10. بوی گاز یا دود از پکیج گلدیران حس می شود

علت احتمالی: استشمام بوی گاز یا دود از پکیج گلدیران به دلیل نشت گاز از آن می باشد.

راه حل: هنگام احساس بوی گاز یا دود از پکیج گلدیران می بایست فورا دستگاه را خاموش کنید و شیر گاز اصلی را ببندید، زیرا اگر نشت گاز از پکیج یا هر وسیله ی دیگری باشد، با روشن شدن شعله پکیج می تواند منجر به انفجار و آتش سوزی شود. سپس تمام پنجره ها و درب ها را سریعا باز کنید و از خانه خارج شوید. در انتها برای تشخیص محل نشتی گاز و رفع آن، سریعا با یک مرکز تعمیرات پکیج تماس بگیرید. تشخیص مکان نشت گاز در پکیج ها برای تعمیرکاران معمولا کاری ساده می باشد که نیاز به زمان زیادی ندارد.

خانمی که به دلیل احساس بوی گاز و دود از پکیج بینی خود را گرفته است

استشمام بوی گاز یا دود از پکیج گلدیران به دلیل نشت گاز از آن می باشد.

11. پکیج گلدیران دارای نشتی دود است

علت احتمالی: نشت دود از پکیج گلدیران می تواند به دلیل خرابی سنسور دود، سیستم کنترل عملکرد فن و سیستم کنترل خروج دود و همچنین عدم رعایت استانداردهای نصب پکیج باشد. پکیجی که دارای نشتی دود باشد می تواند موجب کمبود اکسیژن درون خانه و همچنین نشت مونو اکسید کربن به دلیل سوختن ناقص گاز شود.

راه حل: برای رفع نشتی دود از پکیج گلدیران می بایست نصب استاندارد دستگاه توسط تکنسین مجاز انجام شود و تعمیرکار متخصص ایراد سنسور دود، سیستم کنترل عملکرد فن و سیستم کنترل خروج دود را رفع کند.

سخن پایانی

در این مقاله با رایج ترین کدهای ارور پکیج گلدیران و همچنین نحوه عیب یابی آن در مواردی که کد خطایی در صفحه نمایش دستگاه به ما نشان داده نمی شود، آشنا شدیم. امیدوارم با مطالعه این مقاله بتوانید در جهت رفع مشکلات پکیج گلدیران خود، اقدامات موثری را انجام دهید. اما اگر نتوانستید مشکل دستگاه را برطرف کنید، لطفا با ما تماس بگیرید تا تکنسین های متخصص ما در زمینه تعمیر پکیج و آب گرمکن گلدیران، شما را در رفع مشکل راهنمایی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *