کدهای خطای ماشین لباسشویی

ارورهای ماشین لباسشویی کنمور و نحوه برطرف کردن آنها

ارورهای ماشین لباسشویی کنمور

ماشین لباسشویی کنمور به گونه ای طراحی شده است که طیف گسترده ای از خطاهای الکترونیکی و مکانیکی را تشخیص داده و آنها را در کسری از ثانیه به ما اطلاع می دهد. هر زمان برد الکترونیکی ماشین لباسشویی کنمور نقص و خطایی در عملکرد طبیعی دستگاه تشخیص دهد، محل خرابی را با نمایش کدهای خطا به ما هشدار می دهد. در ادامه این مطلب به بررسی ارورهای ماشین لباسشویی کنمور می پردازیم. با ما همراه باشید.

ارورهای ماشین لباسشویی کنمور علت ارور
03 خطای تخلیه آب
L3 مشکلات مربوط به آبگیری
DE درب دستگاه باز است
DL خطای سوئیچ درب
FE سرریز آب به دلیل خرابی شیر برقی
E6 خطای کلاچ
UE حجم لباس ها کم است یا چینش آنها متوازن نیست
TE ایرادات ترمیستور
PE سنسور تشخیص سطح آب عملکرد درستی ندارد
LE قطع مدار حفاظت از اضافه بار حرارت در موتور

لیست ارورهای ماشین لباسشویی کنمور و راه حل آن

جدول فوق چیزی شبیه به جعبه کمک های اولیه برای آن دسته از افرادی است که از ماشین لباسشویی کنمور استفاده می کنند. همانطور که می بینید برخی از این مشکلات بسیار ساده هستند و با بررسی های جزئی برطرف می شوند؛ تعدادی دیگر مربوط به مشکلات عمیق دستگاه بوده و حل کردن آنها به دانش تخصصی نیاز دارد. در ادامه این بخش به توضیح مفصل ارورهای ماشین لباسشویی کنمور و نحوه برطرف کردن آنها می پردازیم.

1- ارور 03 ماشین لباسشویی کنمور

علت: دلیل اصلی اینکه با ارور 03 ماشین لباسشویی کنمور مواجه شده ایم، بروز مشکلات تخلیه آب دستگاه است. اولین و رایج ترین احتمال، انسداد فیلتر تخلیه به علت تجمع پرز لباس ها یا کف مواد شوینده است. همچنین ممکن است شلنگ خروجی پیچ خورده یا تا شده باشد و اجازه ندهد آب با نهایت سرعت از دستگاه تخلیه شود. آخرین علتی که منجر به نمایش کد خطای 03 می شود، از کار افتادن پمپ تخلیه آب است.

راه حل: برای برطرف کردن کد خطای 03 ماشین لباسشویی Kenmore، باید مسیر خروج آب از دستگاه را کاملاً باز کنید. بررسی کنید که فیلتر تخلیه یا مجرای شلنگ خروجی دچار گرفتگی و انسداد نشده باشد و اگر چنین است، اقدام به باز کردن آنها کنید. در مرحله بعد بررسی کنید که مسیر شلنگ صاف و آزاد باشد و جسم سنگینی روی آن قرار نگرفته باشد.

در آخر به سراغ پمپ تخلیه دستگاه بروید و مطمئن شوید نقصی در عملکرد آن به وجود نیامده است. برای عیب یابی این بخش می توانید با مرکز تعمیرات لوازم خانگی داره چاره تماس بگیرید تا به شما کمک کنیم.

صفحه نمایش ماشین لباسشویی کنمور که ارور 03 را نمایش می دهد

نمایش ارور 03 در صفحه نمایش ماشین لباسشویی کنمور به دلیل مشکل تخلیه آب دستگاه

2- ارور L3 ماشین لباسشویی کنمور

علت: نمایش ارور L3 ماشین لباسشویی کنمور، دلایل متعددی دارد. در این شرایط دستگاه به علت باز نبودن شیر ورودی آب، گرفتگی یا خم شدن شلنگ های ورودی، انسداد فیلتر ورودی یا کم بودن فشار آب منبع نمی تواند فرایند آبگیری را در مدت زمان مورد انتظار به پایان برساند.

راه حل: برای برطرف کردن ارور L3 ماشین لباسشویی کنمور، قبل از هر کاری مطمئن شوید که آب منزل قطع نیست و شیرهای ورودی کاملاً باز هستند. مطمئن شوید که مجرای شلنگ های ورود آب سرد و گرم به دستگاه کاملاً باز است. فیلتر ورودی را باز کنید و رسوبات آب یا ضایعاتی که روی آن انباشته شده و مسیر آب را بسته، کاملاً تمیز کنید.

شیر دیگر را باز کرده و فشار آبی که از آن خارج می شود را بررسی کنید. اگر در هیچ یک از این بخش ها اختلالی نمی بینید یا حتی پس از تمیز کردن شلنگ و فیلتر ورودی و چک کردن منبع آب، نمایش کد خطای L3 همچنان ادامه دارد، با یک مرکز خدمات تخصصی ماشین لباسشویی تماس بگیرید.

صفحه نمایش ماشین لباسشویی کنمور که ارور L3 را نمایش می دهد

نمایش ارور L3 در صفحه نمایش ماشین لباسشویی کنمور به دلیل مشکل تامین آب دستگاه

3- ارور DE ماشین لباسشویی کنمور

علت: دلیلی که منجر به مواجه شدن با کد خطای DE ماشین لباسشویی Kenmore می شود، باز بودن درب محفظه شستشوی دستگاه است. ممکن است درب دستگاه به اشتباه باز مانده یا چیزی لای آن گیر کرده باشد. در این حالت تا زمانی که درب آن بسته نشود،‌ محفظه نخواهد چرخید و اگر در حالی که درب دستگاه باز است، دکمه START را فشار دهید، کد خطای DE نمایش داده می شود.

راه حل: برای برطرف کردن کد خطای DE ماشین لباسشویی کنمور، یک مرتبه درب دستگاه را باز کرده و مجدداً آن را ببندید. درب دستگاه را خوب فشار دهید تا صدای چفت شدن آن را بشنوید و سپس دکمه START/PAUSE را فشار دهید. پس از شروع چرخه شستشو، ممکن است چند لحظه طول بکشد تا محفظه شروع به چرخش کند. اگر درب قفل است و ارور DE نمایش داده می شود، با متخصص تعمیر ماشین لباسشویی کنمور خدمات تماس بگیرید.

صفحه نمایش ماشین لباسشویی کنمور که ارور DE را نمایش می دهد

نمایش ارور DE در صفحه نمایش ماشین لباسشویی کنمور به دلیل مشکل باز بودن درب محفظه شستشوی دستگاه

4- ارور DL ماشین لباسشویی کنمور

علت: علت آن که با ارور DL ماشین لباسشویی کنمور مواجه شده ایم، خطای سوئیچ درب دستگاه است که توسط سیستم تشخیص خطای خودکار به ما هشدار داده می شود.

راه حل: برای رفع کد خطای DL ماشین لباسشویی کنمور اولین کاری که باید انجام شود، قفل کردن مجدد درب دستگاه است. مطمئن شوید که درب دستگاه به درستی بسته شده و دکمه START/PAUSE را فشار دهید. در صورت ادامه ارور باید به سراغ قفل دستگاه بروید و با بررسی های دقیق مطمئن شوید که سالم است و در صورت مشاهده خرابی اقدام به تعویض آن کنید. چنانچه علی رغم بسته بودن درب دستگاه، کد خطای DL همچنان نمایش داده می شود، با مرکز خدمات و تعمیرات داره چاره تماس بگیرید.

صفحه نمایش ماشین لباسشویی کنمور که ارور DL را نمایش می دهد

نمایش ارور DL در صفحه نمایش ماشین لباسشویی کنمور به دلیل خطای سوئیچ درب دستگاه

5- ارور FE ماشین لباسشویی Kenmore

علت: علت نمایش ارور FE ماشین لباسشویی کنمور، سرریز آب به دلیل خرابی شیر برقی است. در این شرایط آبگیری بی وقفه منجر به بالا رفتن سطح آب درون محفظه و سرریز آن می شود.

راه حل: برای برطرف کردن کد خطای FE ماشین لباسشویی کنمور، بلافاصله شیر آب ورودی را ببندید و دستگاه را از برق بکشید. کافیست شیر برقی را عوض کرده و یک شیر سالم را جایگزین آن کنید. به احتمال زیاد با این کار مشکل پیش آمده برطرف خواهد شد.

صفحه نمایش ماشین لباسشویی کنمور که ارور FE را نمایش می دهد

نمایش ارور FE در صفحه نمایش ماشین لباسشویی کنمور به دلیل مشکل سرریز آب

6- ارور E6 ماشین لباسشویی کنمور

علت: زمانی با کد خطای E6 ماشین لباسشویی کنمور مواجه می شویم که خطای کلاچ رخ داده باشد. این خطا مربوط به مشکلات ترمز محفظه شستشو در مواقع ایست بوده که توسط سیستم تشخیص خطای خودکار به ما هشدار داده می شود.

راه حل: اگر به دنبال راهی برای رفع کد خطای E6 ماشین لباسشویی کنمور هستید، باید از همان ابتدا از متخصصین و سرویس کاران مجرب بخواهید ماشین لباسشویی شما را بررسی کرده و کد خطا را برطرف کنند. ارور E6 کاملاً‌ مربوط به بخش مکانیکی دستگاه بوده و نیازمند دانش تخصصی است.

صفحه نمایش ماشین لباسشویی کنمور که ارور E6 را نمایش می دهد

نمایش ارور E6 در صفحه نمایش ماشین لباسشویی کنمور به دلیل خطای کلاچ

7- ارور UE ماشین لباسشویی کنمور

علت: دلیل مواجه شدن با کد خطای UE ماشین لباسشویی کنمور، خطای مربوط به بارگیری است. ممکن است حجم لباس ها کم باشد یا چینش آنها در محفظه شستشو متوازن نباشد. ماشین لباسشویی کنمور سیستم تشخیص و تصحیح عدم تعادل دارد؛ یعنی اگر اقلام سنگین مانند روفرشی، حوله، پتو و غیره را جداگانه در محفظه شستشو بیندازید و عدم تعادل درون محفظه بیش از حد زیاد باشد، دستگاه چندین بار تلاش می کند تا چرخه را دوباره راه اندازی کند در نهایت اگر عدم توازن برطرف نشود، دستگاه متوقف شده و ارور UE نمایش داده می شود.

راه حل: برای برطرف کردن کد خطای UE ماشین لباسشویی کنمور ابتدا یک یا دو تکه لباس دیگر به محفظه شستشو اضافه کنید تا بار درون آن کمی سنگین شود. لباس ها را درآورید و مجدداً آنها را با دقت بیشتری بچینید تا مرتب و متوازن باشند.

صفحه نمایش ماشین لباسشویی کنمور که ارور UE را نمایش می دهد

نمایش ارور UE در صفحه نمایش ماشین لباسشویی کنمور به دلیل خطای بارگیری

8- ارور TE ماشین لباسشویی کنمور

علت: ارور TE در ماشین لباسشویی Kenmore زمانی نمایش داده می شود که ایرادات ترمیستور تشخیص داده شوند. کد خطای TE توسط سیستم تشخیص خطای خودکار به ما هشدار داده می شود.

راه حل: تنها روش رفع کد خطای TE ماشین لباسشویی کنمور، بررسی سنسور دمای آب دستگاه است. این سنسور را به همراه دسته سیم های متصل به آن بررسی کنید و اگر می بینید بخشی از سیم کشی های سنسور از بین رفته یا خود سنسور دما از کار افتاده،‌ آنها را جایگزین کنید. اگر به تنهایی قادر به بررسی این بخش نیستید، با متخصص تعمیر ماشین لباسشویی کنمور تماس بگیرید.

صفحه نمایش ماشین لباسشویی کنمور که ارور TE را نمایش می دهد

نمایش ارور TE در صفحه نمایش ماشین لباسشویی کنمور به دلیل ایرادات ترمیستور

9- ارور PE ماشین لباسشویی کنمور

علت: زمانی با کد خطای PE ماشین لباسشویی کنمور مواجه می شویم که اختلالی در عملکرد سنسور تشخیص سطح آب رخ داده باشد و نتواند میزان آب درون محفظه را به درستی تشخیص دهد.

راه حل: یکی از راهکارهای رفع کد خطای PE ماشین لباسشویی کنمور این است که فوراً شیر آب را ببندید، دستگاه را از برق بکشید و با متخصص تعمیر ماشین لباسشویی مجاز تماس بگیرید. تا زمانی که نیروهای تعمیرکار در محل حضور یابند، می توانید سنسور تشخیص سطح آب را به همراه کلیه اتصالات و سیم کشی های آن به دقت چک کنید. سیم های سست و پاره که دچار اتصال کوتاه یا مدار باز شده اند باید جایگزین شوند. سنسور خراب نیز باید هرچه سریع تر تعویض شود.

صفحه نمایش ماشین لباسشویی کنمور که ارور PE را نمایش می دهد

نمایش ارور PE در صفحه نمایش ماشین لباسشویی کنمور به دلیل اختلال در عملکرد سنسور تشخیص سطح آب

10- ارور LE ماشین لباسشویی کنمور

علت: علتی که منجر به روبرو شدن با کد خطای LE ماشین لباسشویی Kenmore می شود، قطع مدار حفاظت از اضافه بار حرارت در موتور است.

راه حل: به منظور برطرف کردن کد خطای LE ماشین لباسشویی کنمور،‌ 30 دقیقه صبر کنید تا موتور دستگاه خنک شود. سپس چرخه شستشو را مجدداً راه اندازی کنید. اگر نمایش کد خطای LE همچنان ادامه دار است شد، لباسشویی را از برق بکشید و با تکنسین های فنی و متخصص داره چاره تماس بگیرید.

 عیب یابی ماشین لباسشویی کنمور

ضمن آشنایی با معنی و مفهوم ارورهای ماشین لباسشویی کنمور، دارندگان این دستگاه باید مهارت عیب یابی بدون کد خطا را در خود تقویت کنند. در این شرایط فرد فقط با نظارت علائم ظاهری مشکل، محل خرابی را یافته و برخی اقدامات اصلاحی را در جهت رفع آن انجام می دهد. در ادامه این بخش فنون عیب یابی دستگاه در شرایط مختلف را با هم مرور می کنیم.

6 مشکل رایج ماشین لباسشویی کنمور

عیب یابی ماشین لباسشویی کنمور برای کارکرد درست دستگاه ضروری است

1- صدایی شبیه به تق تق یا کوبش از ماشین لباسشویی کنمور شنیده می شود

علت احتمالی: دلیل شنیدن صدایی شبیه به تق تق یا کوبش از ماشین لباسشویی کنمور به چند مسئله برمی گردد. اولین مورد گیر کردن اجسام خارجی مانند کلید، سکه، سنجاق سر و غیره در محفظه شستشو یا پمپ تخلیه است. از سوی دیگر حجم بیش از حد لباس ها در محفظه شستشو صدایی شبیه به کوبیدن تولید می کند.

راه حل: برای حل مشکل پخش صدایی شبیه به تق تق یا کوبش از ماشین لباسشویی Kenmore ابتدا درب دستگاه را باز کنید و هر تکه جسم خارجی که با لباس ها وارد محفظه شده را خارج کنید؛ سپس همین کار را برای پمپ تخلیه انجام دهید. توجه داشته باشید که اگر بیشتر از ظرفیت ماشین لباسشویی در آن لباس بریزید یا بار درون محفظه نامتوازن باشد، دستگاه در طول شستشو صدایی شبیه به کوبیدن تولید می کند. دستگاه را متوقف کنید و چند تکه از لباس های درون محفظه را درآورید. بررسی کنید که بار درون محفظه کاملاً متوازن باشند.

2- ماشین لباسشویی کنمور صدایی شبیه به ارتعاش و لرزش تولید می کند

علت احتمالی: دلیل مواجه شدن با صدای لرزش و ارتعاش ماشین لباسشویی کنمور می تواند ناشی از سطح کج و غیرتراز، پایه های شل دستگاه یا بار نامتوازن درون محفظه شستشو باشد. توجه داشته باشید که این مسئله با هیچ کدام از ارورهای ماشین لباسشویی کنمور به ما هشدار داده نخواهد شد.

راه حل: برای برطرف کردن مشکل پخش صدای لرزش و ارتعاش ماشین لباسشویی کنمور در قدم اول سطح زیر دستگاه را تراز کنید و بررسی کنید که هر چهار پایه کف لباسشویی محکم باشند. نهایتاً لباس های درون محفظه را پخش کنید تا یک سمت جمع نشده و متوازن باشند.

3- اطراف ماشین لباسشویی Kenmore آب نشت می کند

علت احتمالی: زمانی با مشکل نشتی آب اطراف ماشین لباسشویی کنمور مواجه می شویم که اتصال شلنگ ورودی آب در محل شیر برقی یا سمت دستگاه شل باشد، لوله های فاضلاب خانه گرفته باشند یا اقلام بزرگ مانند بالش و پتو در سطح بالایی مخزن شستشو قرار گرفته باشند. البته استفاده از مواد شوینده بی کیفیت و تولید کف بیش از حد نیز در برخی مواقع منجر به نشت آب می شود. این یکی دیگر از مشکلاتی است که با ارورهای ماشین لباسشویی کنمور همراه نخواهد بود.

راه حل: یکی از راهکارهای حل مشکل نشتی آب اطراف ماشین لباسشویی کنمور بررسی اتصالات شلنگ های آب گرم و سرد است. کلیه اتصالات باید محکم باشند و واشر روی آنها سفت باشد. شلنگ تخلیه را بررسی کنید و اگر می بینید چیزی در مجرای آن گیر کرده که مانع خروج آب از محفظه شستشو می شود، در اولین فرصت شلنگ را تمیز یا تعویض کنید.

اگر اقلام حجیم در محفظه شستشو قرار داده اید، چرخه BULKY/BEDDING را انتخاب کنید. چرخه شستشو را متوقف کرده و پس از بررسی وضعیت توازن لباس ها، اقلام حجیم را با دست به سمت پایین فشار دهید تا روی سطح قرار نگیرند. سعی کنید از مواد شوینده با کیفیت و مخصوص ماشین لباسشویی استفاده کرده و با توجه به حجم لباس ها مقدار مناسبی از آن را در محفظه مخصوص مواد شوینده بریزید.

4- ماشین لباسشویی کنمور بیش از حد کف تولید می کند

علت: علت تولید بیش از حد کف در ماشین لباسشویی کنمور، استفاده از مواد شوینده بی کیفیت یا افزودن بیش از حد مواد شوینده است و ربطی به ارورهای ماشین لباسشویی کنمور ندارد.

راه حل: برای آنکه بتوانید مشکل تولید بیش از حد کف در ماشین لباسشویی کنمور را برطرف کنید، مواد شوینده با کیفیت انتخاب کنید و سعی کنید حجم آن را با توجه به شدت کثیفی و حجم لباس ها تنظیم کنید. افزودن شوینده بیشتر نه تنها لزوماً شستشوی بهتر را تضمین نمی کند، بلکه با تولید کف زیاد در عملکرد دستگاه اختلال ایجاد می کند.

کف زیاد در دیگ ماشین لباسشویی کنمور

تولید کف زیاد در ماشین لباسشویی کنمور به دلیل استفاده ی بیش از حد از مواد شوینده

5- طوانی بودن مدت زمان چرخه شستشوی ماشین لباسشویی کنمور

علت احتمالی: علتی که منجر به طولانی شدن چرخه شستشوی ماشین لباسشویی Kenmore می شود، مربوط به عملکرد طبیعی دستگاه است. ماشین لباسشویی زمان شستشو را با توجه به حجم لباس ها، فشار آب، دمای آب و سایر شرایط به طور خودکار تنظیم می کند.

راه حل: اگر به دنبال راهی برای رفع مشکل طولانی شدن چرخه شستشوی ماشین لباسشویی کنمور هستید، باید بدانید که زمان چرخه به طور کاملاً خودکار توسط دستگاه تعیین می شود و طولانی تر شدن آن جای نگرانی ندارد.

6- لکه شدن لباس های شسته شده با ماشین لباسشویی کنمور

علت احتمالی: یکی از مهم ترین دلایلی که باعث لکه شدن لباس ها در ماشین لباسشویی کنمور می شود، افزودن مواد شوینده مستقیماً در محفظه شستشو است. همچنین اگر پس از پایان چرخه شستشو بلافاصله لباس ها را پهن نکنید و آنها را در همان محیط تاریک و مرطوب رها کنید، طبیعی است که پس از چند روز لباس ها لکه دار شوند.

یک احتمال دیگر لکه شدن لباس ها عدم تفکیک لباس ها به تناسب رنگ آنهاست. توجه داشته باشید که این مسئله با هیچ یک از ارورهای ماشین لباسشویی کنمور هشدار داده نخواهد شد.

راه حل: برای آنکه بتوانید مشکل لکه شدن لباس ها در ماشین لباسشویی کنمور را برطرف کنید، اقدامات زیر را انجام دهید:

  • مواد شوینده را همیشه در محفظه مخصوص شوینده بریزید و از ریختن آن روی لباس ها خودداری کنید.
  • همیشه به محض اتمام چرخه، اقلام شسته شده را از ماشین لباسشویی خارج کنید.
  • قبل از شروع فرایند شستشو لباس های رنگی یا تیره را از لباس های روشن و سفید جدا کنید.
  • سعی کنید شدت کثیفی لباس هایی که با هم می شویید، در یک سطح باشد.

7- چروک شدن لباس های شسته شده در ماشین لباسشویی کنمور

علت احتمالی: دلایلی که منجر به چروک شدن لباس های شسته شده در ماشین لباسشویی کنمور می شوند عبارتند از:

  • عدم تخلیه محفظه شستشو
  • بارگیری لباسشویی بیش از حد ظرفیت آن
  • اشتباه بستن شلنگ های آب سرد و گرم دستگاه

راه حل: برای رفع مشکل چروک شدن لباس ها در ماشین لباسشویی کنمور راهکارهای زیر را امتحان کنید:

  • سعی کنید به محض اتمام چرخه شستشو، لباس ها را از ماشین لباسشویی خارج کنید.
  • از چپاندن لباس ها را با زور و فشار در محفظه شستشو خودداری کنید. درب ماشین لباسشویی باید به راحتی بسته شود.
  • شستشو با آب داغ می تواند باعث چروک شدن لباس ها شود. اتصالات شلنگ ورودی را بررسی کنید.
یک نفر در حال خارج کردن لباس های چروک شده از ماشین لباسشویی

چروک شدن لباس ها در ماشین لباسشویی کنمور به دلیل بارگیری بیش از حد دستگاه

8- ماشین لباسشویی کنمور راه اندازی نمی شود

علت احتمالی: چند دلیل عمده که منجر به عدم راه اندازی ماشین لباسشویی کنمور می شوند، عبارت اند از:

  • کنترل پنل به حالت خواب رفته است.
  • نقصی در مجموعه برق رسانی به دستگاه اتفاق افتاده و ماشین لباسشویی برق ندارد.
  • آب ورودی به دستگاه قطع شده است.
  • کنترل ها به درستی تنظیم نشده اند.
  • باز بودن درب محفظه، اجازه شروع آبگیری و عملیات شستشو را به دستگاه نمی دهد.
  • کلید فیوز یا قطع کننده مدار پریده یا یکی از این دو بخش از کار افتاده است.
  • پس از تنظیم چرخه شستشو، دکمه START فشار داده نشده است.
  • فشار آب منزل برای راه اندازی فرایند شستشو کافی نیست.
  • لباسشویی در معرض هوای سرد بوده و دمای آن پایین است.

توجه داشته باشید که علت عدم راه اندازی اگر مربوط به مشکلات تامین آب یا بسته نبودن درب دستگاه نباشد، با هیچ یک از ارورهای ماشین لباسشویی کنمور اعلام نخواهد شد.

راه حل: جهت برطرف کردن مشکل عدم راه اندازی ماشین لباسشویی کنمور اقدامات زیر را انجام دهید تا یکی از آنها خطای پیش آمده را برطرف کند:

  • کلید POWER را فشار دهید.
  • مطمئن شوید که دوشاخه دستگاه به خوبی در یک پریز برق جا خورده است.
  • شیر آب سرد و گرم را به طور کامل باز کنید و مطمئن شوید که آب با فشار وارد دستگاه می شود.
  • مطمئن شوید که چرخه شستشو به درستی تنظیم شده است؛ سپس درب محفظه را ببندید و دکمه START را فشار دهید.
  • بررسی کنید که درب محفظه به خوبی بسته شده باشد. فشار دهید تا صدای چفت شدن آن را بشنوید و در صورت لزوم چرخه را مجدداً تنظیم کنید.
  • کلیدهای مدار و فیوز را بررسی کنید و ببینید که نپریده باشند. فیوز سوخته و خراب را تعویض کنید یا قطع کننده را ریست کنید.
  • دکمه POWER را فشار دهید؛ سپس چرخه موردنظر را دوباره انتخاب کنید و دکمه START/PAUSE را فشار دهید.
  • با بررسی یک شیر آب دیگر در خانه، چک کنید فشار آب منزل برای راه اندازی چرخه شستشو کافی باشد.
  • اگر ماشین لباسشویی برای مدت زمان طولانی در معرض دمای زیر صفر درجه قرار گرفته است، قبل از فشار دادن POWER اجازه دهید دستگاه کمی گرم شود. در غیر این صورت نمایشگر روشن نخواهد شد.

9- ماشین لباسشویی کنمور آبگیری نمی کند

علت: عوامل متعددی باعث بروز مشکل عدم آبگیری ماشین لباسشویی کنمور می شوند؛ از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • گرفتگی و انسداد فیلتر یا شلنگ ورودی، اجازه ندهد آب با نهایت فشار به سمت دستگاه جریان یابد.
  • آب منزل قطع است یا فشار آب منبع برای راه اندازی عملیات شستشو کافی نیست.
  • درب ماشین لباسشویی باز است.
  • اتصالات شلنگ های ورودی آب سرد و گرم درست نیست.

توجه داشته باشید که مشکلات آبگیری با ارورهای ماشین لباسشویی کنمور به ما هشدار داده خواهند شد.

راه حل: به منظور برطرف کردن مشکل عدم آبگیری ماشین لباسشویی کنمور، راهکارهای زیر را انجام دهید:

  • اطمینان حاصل کنید که فیلترهای ورود آب به دستگاه مسدود نشده باشند.
  • مطمئن شوید که جریان آب منزل وصل بوده و شیر آب تا انتها باز باشد.
  • درب ماشین لباسشویی در طول چرخه شستشو باید بسته باشد.
  • مطمئن شوید که شلنگ های ورودی، منبع آب گرم را به ورودی گرم و منبع آب سرد را به ورودی سرد متصل می کنند.

ممکن آب است سطح بالایی لباس را نپوشاند که این مسئله برای لباسشویی با راندمان بالا کاملاً طبیعی است.

10- ماشین لباسشویی کنمور آب درون محفظه را به خوبی تخلیه نمی کند

علت: اصلی ترین علت روبرو شدن با عدم تخلیه آب ماشین لباسشویی کنمور، مشکلات مربوط به مجموعه تخلیه آب دستگاه است. احتمال دارد شلنگ خروج آب مسدود شده یا ارتفاع آن بیشتر از مقدار تعریف شده باشد. البته مسائل دیگری نظیر گرفتگی فیلتر یا پمپ تخلیه نیز می توانند منجر به عدم خروج فاضلاب از محفظه شستشو شوند.

راه حل: جهت حل مشکل عدم تخلیه آب ماشین لباسشویی کنمور، در مرحله اول باید بتوانید ایرادات مجموعه تخلیه را برطرف کنید تا هیچ مانعی سر راه خروج آب از دستگاه نباشد. فیلتر تخلیه را باز کنید و آن را زیر آب روان بشویید. سپس به سراغ شلنگ خروجی آب بروید و بررسی کنید که مسیر آن صاف و آزاد باشد، ارتفاع آن درست تنظیم شده و مجرای آن کاملاً باز باشد. اگر در هیچ یک از این بخش ها با مشکلی مواجه نشدید، به سراغ پمپ تخلیه بروید و ایرادات آن را برطرف کنید.

کلام آخر

در این مقاله به بررسی جامع ارورهای ماشین لباسشویی Kenmore پرداختیم و نحوه برطرف کردن آنها را مرور کردیم. در مواقعی که دستورالعمل های مربوط به هر کد خطا تاثیری در رفع مشکل پیش آمده نداشت، کافی است با متخصصین و سرویس کاران حرفه ای ما در تیم داره چاره تماس بگیرید تا شما را به بهترین شکل راهنمایی کنیم.

سوالات رایج در مورد عیب یابی و روش رفع مشکلات (یا ایرادات) ماشین لباسشویی کنمور

مشکلات و ایرادات ماشین لباسشویی کنمور دلایل متعددی دارد. کاربران در صورت آشنایی کامل با روش های عیب یابی و برطرف کردن مشکلات لباسشویی کنمور می توانند، دستگاه را عیب یابی کنند و در اکثر موارد بدون نیاز به تعمیرکار، مشکل لباسشویی را شناسایی و رفع کنند. در این بخش از مقاله قصد داریم به بررسی سوالات رایج در مورد عیب یابی و روش رفع مشکلات (یا ایرادات) ماشین لباسشویی کنمور بپردازیم. برخی از این سوالات به شرح زیر می باشند.

1- شنیده شدن صدای تق تق یا کوبش از ماشین لباسشویی کنمور چه علتی دارد؟
گیر کردن اجسام خارجی مانند کلید، سکه، سنجاق سر و غیره در محفظه شستشو و پمپ تخلیه یا زیاد بودن حجم لباس ها علت شنیده شدن صدای تق تق یا کوبش از ماشین لباسشویی کنمور است.
2- چرا ماشین لباسشویی کنمور صدایی شبیه به ارتعاش و لرزش تولید می کند؟
تراز نبودن سطح زیر دستگاه، شل شدن پایه های دستگاه و نامتوازن بودن بار درون محفظه ی شستشو باعث شنیده شدن صدای ارتعاش و لرزش از ماشین لباسشویی کنمور می شود.
3- علت نشتی آب از اطراف ماشین لباسشویی کنمور چیست؟
گرفتگی لوله های فاضلاب، شل شدن اتصال شیلنگ ورودی آب در محل شیر برقی یا سمت دستگاه، قرار گرفتن اقلام بزرگ در سطح بالایی محفظه ی شستشو و استفاده از ماده ی شوینده ی بی کیفیت از علت های مهم نشتی آب از اطراف ماشین لباسشویی کنمور است.
4- تولید کف بیش از حد در ماشین لباسشویی کنمور چه دلیلی دارد؟
استفاده از ماده ی شوینده ی نامناسب و استفاده ی بیش از حد از آن، از دلایل تولید کف بیش از حد در ماشین لباسشویی کنمور است. برای ر فع مشکل تولید کف بیش از حد در ماشین لباسشویی کنمور باید از ماده ی شوینده ی مناسب و به اندازه ی کافی استفاده کرد.
5- آیا طولانی شدن چرخه شستشو در ماشین لباسشویی کنمور طبیعی است؟
زمان چرخه شستشو در ماشین لباسشویی کنمور به عوامل مختلفی مانند حجم لباس ها، فشار آب، دمای آب و سایر شرایط بستگی دارد. طولانی شدن چرخه شستشو در ماشین لباسشویی کنمور جزو عملکرد طبیعی دستگاه است و جای نگرانی وجود ندارد.
6- چگونه می توان مشکل لکه شدن لباس های شسته شده با ماشین لباسشویی کنمور را رفع کرد؟
برای از بین بردن لکه های لباس های شسته شده در لباسشویی کنمور مواد شوینده را در محفظه ی شستشو بریزید، لباس ها را بلافاصله بعد از شسته شدن پهن کنید و لباس ها را از نظر رنگ تفکیک کنید.
7- دلیل چروک شدن لباس های شسته شده در ماشین لباسشویی کنمور چیست؟
عدم تخلیه محفظه شستشو، بارگیری لباسشویی بیش از حد ظرفیت آن و اشتباه بستن شیلنگ های آب سرد و گرم دستگاه از مهم ترین دلایل چروک شدن لباس های شسته شده در ماشین لباسشویی کنمور است.
8- برای برطرف کردن مشکل عدم آبگیری ماشین لباسشویی کنمور چه باید کرد؟
برای آبگیری درست ماشین لباسشویی کنمور فیلتر یا شیلنگ ورودی را تمیز کنید، از باز بودن منبع آب ورودی مطمئن شوید و از درست بودن اتصالات مطمئن شوید.
9- برای رفع مشکل عدم تخلیه ی آب ماشین لباسشویی کنمور چه اقداماتی باید انجام داد؟
برای رفع مشکل عدم تخلیه ی آب ماشین لباسشویی کنمور از صاف و آزاد بودن شیلنگ خروجی اطمینان حاصل کنید، شیلنگ خروجی را در ارتفاع درستی تنظیم کنید و در صورت ایراد در پمپ تخلیه آن را برطرف کنید.
10- در چه مواردی ماشین لباسشویی کنمور راه اندازی نمی شود؟
ایراد در مجموعه ی برق رسانی دستگاه، قطع بودن منبع آب ورودی، عدم اتصال دستگاه به برق، عدم فشار دادن دکمه ی START مانع از راه اندازی ماشین لباسشویی کنمور می شود. برای راه اندازی ماشین لباسشویی کنمور از تامین برق و آب دستگاه اطمینان حاصل کنید، در صورت سوختن فیوز برق آن را تعویض کنید و از فشار داده شدن دکمه ی START مطمئن شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *