کدهای خطای ماشین لباسشویی

ارورهای ماشین لباسشویی وایت نایت و نحوه برطرف کردن آنها

ارورهای ماشین لباسشویی وایت نایت

ماشین‌ لباسشویی وایت نایت همانند سایر لوازم برقی در طول عمر خود مشکلاتی را تجربه می کند که شاید ما به عنوان کاربر عادی نتوانیم آن را عیب یابی کنیم؛ اما سیستم تشخیص خودکار به راحتی محل خطا را شناسایی کرده و آن را با یک کد خطا به ما اعلام می کند. در این مقاله نگاهی داریم به مفهوم انواع ارورهای ماشین لباسشویی وایت نایت و آموزش برطرف کردن مشکلاتی که منجر به نمایش هر یک از این کدهای خطا می شود. با ما همراه باشید.

ارورهای ماشین لباسشویی وایت نایت علت ارور
Err 01 درب دستگاه بسته نیست
Err 02 سطح آب درون دستگاه پایین است
Err 03 تخلیه آب با موفقیت انجام نشد
Err 04 سطح آب درون دستگاه بیش از حد بالا رفته است
Err 05 هیتر یا سنسور گرما با مشکل مواجه شده است
Err 06 موتور دستگاه دچار خرابی شده است
Err 07 تشخیص خطای پیکربندی
Err 08 تشخیص نقص و خرابی دستگاه
Err 09 ولتاژ دستگاه بیش از حد زیاد یا کم است

لیست ارورهای ماشین لباسشویی وایت نایت و راه حل آن

در ادامه این بخش باهم مرور می کنیم که هر یک از کدهای خطای ذکر شده در جدول بخش بالا را چطور و با چه اقداماتی به بهترین شکل ممکن برطرف کنیم. شناخت این کدهای خطا به ما کمک می کند در شرایط بحران بهترین واکنش ممکن را داشته باشیم. حتی در بسیاری از مواقع دیگر نیازی به تماس با مراکز خدمات و تعمیرات نیست و مسئله با چند بررسی ساده برطرف می شود.

1- ارور Err 01 ماشین لباسشویی وایت نایت

علت: علت روبرو شدن با کد خطای Err 01 ماشین لباسشویی وایت نایت، بسته نبودن درب محفظه شستشوی ماشین لباسشویی است. در این شرایط چراغ start/pause چشمک می زند.

راه حل: برای حل و فصل کد خطای Err 01 ماشین لباسشویی White Knight درب دستگاه را به درستی ببندید تا صدای کلیک را بشنوید. اگر مشکل همچنان ادامه دار بود،‌ دستگاه را خاموش کنید، آن را از برق بکشید و بلافاصله با مرکز تعمیرات تخصصی داره چاره تماس بگیرید.

صفحه نمایش ماشین لباسشویی وایت نایت که ارور Err 01 را نمایش می دهد

نمایش ارور Err 01 در صفحه نمایش وایت نایت به دلیل بسته نبودن درب محفظه شستشوی ماشین لباسشویی

2- ارور Err 02 ماشین لباسشویی وایت نایت

علت: تنها علتی که منجر به نمایش کد خطای Err 02 ماشین لباسشویی وایت نایت می شود، تشخیص پایین بودن سطح آب دستگاه است. در این شرایط چراغ program ready چشمک می زند و علت آن می تواند کم بودن فشار آب منبع یا قطعی آب باشد.

راه حل: به منظور حل کد خطای Err 02 ماشین لباسشویی وایت نایت، ابتدا بررسی کنید که جریان آب منزل وصل بوده و پرفشار باشد. شیر آب را تا انتها باز کنید. اجزای مجموعه تامین آب دستگاه را به دقت بررسی کنید و گرفتگی های این مجموعه که راه ورود آب به دستگاه را سد می کنند، برطرف کنید. شیر برقی، شلنگ ورودی و فیلتر روی شلنگ ورودی باید به لحاظ گرفتگی بررسی شوند و مسیر آنها کاملاً باز و آزاد باشد.

صفحه نمایش ماشین لباسشویی وایت نایت که ارور Err 02 را نمایش می دهد

نمایش ارور Err 02 در صفحه نمایش وایت نایت به دلیل پایین بودن سطح آب دستگاه

3- ارور Err 03 ماشین لباسشویی White Knight

علت: علت رو به رو شدن با کد خطای Err 03 ماشین لباسشویی مشکلات مربوط به تخلیه آب است که با این کد خطا و چراغ چشمک زن start/pause هشدار داده می شود. ممکن است پمپ تخلیه از کار افتاده یا فیلتر تخلیه مسدود شده باشد.

راه حل: جهت برطرف کردن کد خطای Err 03 ماشین لباسشویی وایت نایت در خانه، به سراغ پمپ تخلیه بروید، آن را باز کنید و مطمئن شوید چیزی در آن گیر نکرده است. به همین ترتیب فیلتر تخلیه را مورد بررسی قرار دهید و آن را تمیز کنید. اگر مشکل حل نشد، احتمالاً پمپ تخلیه باید جایگزین شود. برای تعویض این بخش و برطرف کردن کد خطای Err 03 با مرکز خدمات و تعمیرات داره چاره تماس بگیرید.

صفحه نمایش ماشین لباسشویی وایت نایت که ارور Err 03 را نمایش می دهد

نمایش ارور Err 03 در صفحه نمایش وایت نایت به دلیل مشکلات مربوط به تخلیه آب

4- ارور Err 04 ماشین لباسشویی وایت نایت

علت: نمایش ارور Err 04 ماشین لباسشویی وایت نایت، از بالا بودن سطح آب درون دستگاه خبر می دهد. در این شرایط چراغ پایان برنامه چشمک می زند و علت آن می تواند خرابی سنسور تشخیص سطح آب باشد که نتوانسته سطح آب درون محفظه را به درستی تشخیص دهد.

راه حل: برای حل و فصل کد خطای Err 04 ماشین لباسشویی وایت نایت، در صورت امکان سنسور تشخیص سطح آب را مورد بررسی قرار دهید و ببینید اتصال کوتاه یا مدار باز نشده باشد. اتصالاتی که از کار افتاده را تعمیر و سنسور خراب را جایگزین کنید. دستگاه به طور کاملاً‌ خودکار فرایند تخلیه آب را آغاز کرده و سعی می کند آب اضافه را خارج کند. پس از اتمام فرآیند تخلیه، دستگاه را خاموش کرده و آن را از برق بکشید. شیر آب را ببندید و با یک نمایندگی مجاز برای تعمیر ماشین لباسشویی وایت نایت تماس بگیرید.

صفحه نمایش ماشین لباسشویی وایت نایت که ارور Err 04 را نمایش می دهد

نمایش ارور Err 04 در صفحه نمایش وایت نایت به دلیل بالا بودن سطح آب درون دستگاه

5- ارور Err 05 ماشین لباسشویی وایت نایت

علت: دلیل آنکه با کد خطای Err 05 ماشین لباسشویی White Knight مواجه می شویم، ایرادات هیتر یا سنسور گرمای دستگاه است. در این شرایط چراغ start/pause و چراغ پایان برنامه چشمک می زند.

راه حل: یک روش مناسب برای رفع کد خطای Err 05 ماشین لباسشویی وایت نایت بررسی عنصر گرمایش لباسشویی و اتصالات این بخش است. سیم های متصل به هیتر و سنسور گرما را به دقت چک کنید و در صورت مشاهده کوچکترین نقص در اتصالات این بخش ها، به سرعت اقدام به تعمیر آن ها کنید. چنانچه احساس می کنید خود هیتر یا سنسور گرما خراب شده و باید تعویض شود، برای تعویض آن با مراکز مجاز خدمات و تعمیرات ماشین لباسشویی وایت نایت تماس بگیرید.

صفحه نمایش ماشین لباسشویی وایت نایت که ارور Err 05 را نمایش می دهد

نمایش ارور Err 05 در صفحه نمایش وایت نایت به دلیل ایرادات هیتر یا سنسور گرمای دستگاه

6- ارور Err 06 ماشین لباسشویی وایت نایت

علت: دلیل اصلی نمایش کد خطای Err 06 ماشین لباسشویی وایت نایت، خرابی موتور دستگاه است. در این شرایط چراغ های شروع و پایان برنامه چشمک می زنند. خوشبختانه دستگاه این خرابی را توسط سیستم تشخیص خطای خودکار به ما هشدار می دهد.

راه حل: برای رفع ارور Err 06 ماشین لباسشویی وایت نایت، در مرحله اول باید به موتور دستگاه دسترسی پیدا کنید و بعد با دانش کافی در زمینه عیب یابی مشکلات موتوری، ایرادات این بخش را عیب یابی کرده و بعد آنها را تعمیر کنید. پیشنهاد می کنیم با مشاهده کد خطای Err 06 دستگاه را از برق بکشید، شیر آب را ببندید و از متخصصین مجرب تعمیرات لوازم خانگی داره چاره کمک بخواهید.

صفحه نمایش ماشین لباسشویی وایت نایت که ارور Err 06 را نمایش می دهد

نمایش ارور Err 06 در صفحه نمایش وایت نایت به دلیل خرابی موتور دستگاه

7- ارور Err 07 ماشین لباسشویی وایت نایت

علت: دلیلی که منجر به روبرو شدن با ارور Err 07 ماشین لباسشویی وایت نایت می شود، مشکلات نرم افزاری و تشخیص خطای پیکربندی دستگاه است. در این شرایط چراغ های start/pause برنامه، شروع برنامه و پایان برنامه پیوسته روشن خواهند ماند.

راه حل: جهت رفع کد خطای Err 07 ماشین لباسشویی وایت نایت، پیشنهاد ما به شما این است که با مراجع معتبر تعمیرات ماشین لباسشویی وایت نایت تماس گرفته و از متخصصین حرفه ای این حوزه کمک بخواهید. برطرف کردن خطای پیکربندی نیازمند دانش تخصصی در این حوزه است.

صفحه نمایش ماشین لباسشویی وایت نایت که ارور Err 07 را نمایش می دهد

نمایش ارور Err 07 در صفحه نمایش وایت نایت به دلیل مشکلات نرم افزاری و تشخیص خطای پیکربندی دستگاه

8- ارور Err 08 ماشین لباسشویی وایت نایت

علت: علتی که باعث نمایش کد خطای Err 08 ماشین لباسشویی وایت نایت می شود، تشخیص نقص و خرابی دستگاه است. در این شرایط چراغ های start/pause برنامه، شروع برنامه و پایان برنامه چشمک می زنند.

راه حل: اگر به دنبال راهی برای برطرف کردن کد خطای Err 08 ماشین لباسشویی White Knight هستید، بدانید که عیب یابی این خطا با توجه به گسترده بودن قطعات و بخش های داخلی دستگاه کار مشکلی است و تقریباً نمی توان آن را با دانش و امکانات محدود در خانه برطرف کرد. جهت رفع ارور Err 08 با مراکز خدمات مشتریان تماس بگیرید.

صفحه نمایش ماشین لباسشویی وایت نایت که ارور Err 08 را نمایش می دهد

نمایش ارور Err 08 در صفحه نمایش وایت نایت به دلیل نقص و خرابی دستگاه

9- ارور Err 09 ماشین لباسشویی وایت نایت

علت: علت نمایش کد خطای Err 09 ماشین لباسشویی وایت نایت مربوط به زیاد یا کم بودن ولتاژ شبکه است. اگر ولتاژ شبکه کمتر از 150 ولت یا بیشتر از 260 ولت باشد، دستگاه به طور خودکار متوقف شده و چراغ های start/pause برنامه، شروع برنامه و پایان برنامه روشن می شوند.

راه حل: برای حل کد خطای Err 09 ماشین لباسشویی وایت نایت، دستگاه را خاموش کنید و آن را از برق بکشید. سپس با مرکز خدمات مشتریان تماس بگیرید و مشکل پیش آمده را اطلاع دهید.

صفحه نمایش ماشین لباسشویی وایت نایت که ارور Err 09 را نمایش می دهد

نمایش ارور Err 09 در صفحه نمایش وایت نایت به دلیل زیاد یا کم بودن ولتاژ شبکه

عیب یابی ماشین لباسشویی وایت نایت

پس از آشنایی کامل با نحوه برطرف کردن ارورهای ماشین لباسشویی وایت نایت، در این بخش از مقاله به معرفی راه حل هایی برای عیب یابی این دستگاه می پردازیم و یاد می گیریم در شرایطی که حتی سیستم تشخیص خطای خودکار قادر به تشخیص محل خرابی نبوده، چطور با دستان خود علت اختلال در عملکرد ماشین لباسشویی را بیابیم و آن را برطرف کنیم.

6 مشکل رایج ماشین لباسشویی وایت نایت

عیب یابی ماشین لباسشویی وایت نایت برای کارکرد درست دستگاه ضروری است

1- ماشین لباسشویی وایت نایت کار نمی کند

علت: زمانی با مشکل کار نکردن ماشین لباسشویی وایت نایت مواجه می شویم که مجموعه برق رسانی به دستگاه با مشکل مواجه شده یا اصلاً دستگاه روشن نباشد. در این شرایط احتمالاً یکی از این اتفاقات رخ داده است:

  • جریان برق خانه قطع شده است.
  • فیوز مورد استفاده سوخته است.
  • دوشاخه دستگاه به خوبی در پریز برق جا نخورده یا پریز مورد نظر از کار افتاده است.
  • دکمه Start/pause را فشار نداده اید.
  • برنامه در موقعیت OFF تنظیم شده است.
  • درب دستگاه به خوبی بسته نشده است.

راه حل: جهت برطرف کردن مشکل کار نکردن ماشین لباسشویی وایت نایت، در مرحله اول مطمئن شوید که جریان برق منزل وصل است و لوازم برقی دیگر در خانه کار می کنند. دوشاخه دستگاه را یک بار از پریز خارج کنید و بعد مجدداً فشار دهید تا به خوبی در پریز جا بخورد. فیوز مورد استفاده را بررسی کنید و در صورت خرابی آن را با یک فیوز سالم جایگزین کنید. در نهایت درب دستگاه را ببندید، دکمه Start/pause را بزنید و انتخابگر برنامه را روی برنامه موردنظر تنظیم کنید.

2- ماشین لباسشویی وایت نایت آبگیری نمی کند

علت: علت آنکه ماشین لباسشویی White Knight آبگیری نمی کند، مربوط به مشکلات اجزای تامین آب دستگاه است که با ارور Err 02 ماشین لباسشویی وایت نایت هشدار داده می شود. علت مشکل پیش آمده می تواند یکی از موارد زیر باشد:

  • جریان آب منزل قطع باشد یا شیر آب ورودی به دستگاه بسته باشد.
  • شیلنگ ورودی آب ممکن است خم شده یا زیر یک شئ سنگین گیر کرده باشد.
  • شیلنگ ورودی آب مسدود شده است.
  • انباشت رسوبات یا ضایعات آب، فیلتر ورودی را کاملاً بسته است.
  • درب دستگاه به خوبی بسته نشده است.

راه حل: برای برطرف کردن مشکل عدم آبگیری ماشین لباسشویی وایت نایت راهکارهای زیر را امتحان کنید:

  • درب محفظه شستشو را به خوبی ببندید، فشار دهید تا صدای چفت شدن آن را بشنوید.
  • شیر آب ورودی را باز کنید تا آب با فشار وارد دستگاه شود.
  • مسیر شلنگ ورودی آب را بررسی کنید که تا نشده یا پیچ نخورده باشد. همچنین اگر زیر چیزی گیر کرده و بسته شده، آن را آزاد کنید.
  • مجرای شلنگ ورودی آب را از هرگونه گرفتگی و انسداد کاملاً پاک کنید تا آب با فشار وارد دستگاه شود.
  • فیلتر ورودی آب را تمیز کنید و اگر احساس می کنید کهنه شده، آن را تعویض کنید.

3- ماشین لباسشویی وایت نایت آب را تخلیه نمی کند

علت: علت عدم تخلیه آب ماشین لباسشویی وایت نایت به چند عامل مهم مربوط است که هیچ یک از آنها با ارورهای ماشین لباسشویی وایت نایت به ما اطلاع داده نمی شوند. برخی از این عوامل عبارتند از:

  • گرفتگی و انسداد شلنگ تخلیه (به علت تجمع آلودگی یا پیچ خوردگی شلنگ)
  • انسداد یا کهنه بودن فیلتر پمپ
  • عدم تعادل و توازن لباس ها در ماشین لباسشویی

راه حل: برای آنکه مشکل عدم تخلیه آب ماشین لباسشویی White Knight را حل کنید، راهکارهای زیر را امتحان کنید تا یکی از آنها مشکل پیش آمده را برطرف کند:

  • مجرای شلنگ تخلیه را بررسی کنید. علاوه بر اینکه مجرای این شلنگ باید کاملا تمیز و باز شد، مسیر شلنگ نیز باید صاف و آزاد باشد؛ به گونه ای که هیچ بخشی از آن پیچ نخورده یا تا نشده باشد.
  • فیلتر پمپ تخلیه را باز کنید و هرچیزی که روی آن تجمع کرده را تخلیه کنید. در صورت کهنه بودن این فیلتر اقدام به تعویض آن کنید.
  • لباس ها را در محفظه شستشو منظم و متوازن پخش کنید؛ طوری که تکه های بزرگ یک سمت محفظه تجمع نکنند.

4- ماشین لباسشویی وایت نایت می لرزد

علت: یکی از مهم ترین دلایلی که منجر به لرزش ماشین لباسشویی وایت نایت می شوند، حجم کم لباس های درون محفظه شستشو است. البته اگر حجم لباس ها از ظرفیت مجاز دستگاه بیشتر باشد یا ماشین در طول کار خود با اجسام اطراف آن برخورد کند نیز با مسئله لرزش دستگاه روبرو خواهید شد.

راه حل: جهت برطرف کردن مشکل لرزش ماشین لباسشویی وایت نایت، در مرحله اول باید به اندازه ظرفیت دستگاه درون آن لباس قرار دهید؛ لباس ها نباید خیلی بیشتر و خیلی کمتر از ظرفیت دستگاه باشند. در مرحله بعد موقعیت دستگاه را طوری تنظیم کنید که هم سطح زیر آن کاملاً صاف و تراز باشد و هم در طول کار با اجسام خارجی برخورد نداشته باشد.

5- درون محفظه شستشوی ماشین لباسشویی وایت نایت پر از کف است

علت: مهم ترین مشکلی که منجر به تولید کف بیش از حد در ماشین لباسشویی وایت نایت می شود، استفاده بیش از حد از مواد شوینده یا انتخاب یک شوینده نامناسب است. تشخیص این مسئله کاملاً‌ به عهده مالک دستگاه بوده و سیستم تشخیص خطای خودکار قادر نیست آن را با ارورهای ماشین لباسشویی وایت نایت به ما اطلاع دهد.

راه حل: برای برطرف کردن مشکل تولید بیش از حد کف در ماشین لباسشویی وایت نایت، ابتدا دکمه start/pause را بزنید و بعد یک قاشق غذاخوری نرم کننده را در نیم لیتر آب رقیق کرده و در کشوی مواد شوینده بریزید تا دستگاه کف را تخلیه کند. سعی کنید یک شوینده با کیفیت مخصوص شستشو با ماشین لباسشویی انتخاب کنید و مقدار آن را با توجه به حجم لباس ها و شدت کثیفی آنها تنظیم کنید. به احتمال فراوان با انجام این اقدامات اصلاحی مشکل برطرف خواهد شد.

6- عملکرد بد شستشوی ماشین لباسشویی وایت نایت

علت: علت مواجهه با مشکل شستشوی نامناسب ماشین لباسشویی وایت نایت می تواند به چند عامل مربوط باشد. برخی از این عوامل به شرح زیر می باشند:

  • برنامه شستشو متناسب با شدت کثیفی لباس ها انتخاب نشده است.
  • مقدار مواد شوینده استفاده شده کافی نیست.
  • حجم لباس هایی که در محفظه شستشو قرار گرفته، بیش از ظرفیت دستگاه است.
  • توزیع لباس ها در محفظه شستشو متوازن و متعادل نیست.

راه حل: به منظور رفع مشکل شستشوی نامناسب ماشین لباسشویی وایت نایت راهکارهای زیر را امتحان کنید:

  • با توجه به شدت کثیفی لباس ها یک برنامه قوی تر انتخاب کنید.
  • مقدار مواد شوینده را با توجه به اطلاعات دفترچه راهنمای دستگاه مقداری بیشتر کنید.
  • به اندازه ظرفیت دستگاه درون آن لباس بریزید تا عملکرد آن تحت الشعاع قرار نگیرد.
  • لباس ها را درون محفظه شستشو متوازن و متعادل بچینید.

7- آب ورودی به ماشین لباسشویی وایت نایت بلافاصله تخلیه می شود

علت: دلیل مواجه شدن با مشکل تخلیه بلافاصله پس از آبگیری ماشین لباسشویی White Knight این است که ارتفاع شلنگ تخلیه نسبت به دستگاه در موقعیت پایینی تنظیم شده است. این مسئله منجر به تخلیه ناخواسته آب درون محفظه شده و با هیچ یک از ارورهای ماشین لباسشویی وایت نایت به ما هشدار داده نمی شود.

راه حل: اگر به دنبال راهی برای حل مشکل تخلیه بلافاصله پس از آبگیری ماشین لباسشویی وایت نایت هستید، توصیه می کنیم ارتفاع شلنگ تخلیه را مجدداً تنظیم کنید و این بار دقت کنید که حداقل 60 سانتیمتر الی یک متر از کف دستگاه فاصله داشته باشد.

8- باقی ماندن آثار مواد شوینده روی لباس ها پس از پایان چرخه شستشوی ماشین لباسشویی وایت نایت

علت: دلیل مشاهده آثار مواد شوینده روی لباس ها پس از شستشوی ماشین لباسشویی وایت نایت، بخش هایی از مواد شوینده است که در آب حل نشده و به لباس ها می چسبد. این مسئله ربطی به ارورهای ماشین لباسشویی وایت نایت ندارد.

راه حل: جهت رفع مشکل آثار مواد شوینده روی لباس ها پس از شستشوی ماشین لباسشویی وایت نایت، یک برنامه آبکشی اضافه اجرا کنید یا پس از شستشو لکه های سفید را با یک برس جدا کنید.

9- مشاهده لکه های خاکستری روی لباس ها پس از شستشوی ماشین لباسشویی وایت نایت

علت: دلیلی که منجر به مشاهده لکه های خاکستری رنگ روی لباس های شسته شده با ماشین لباسشویی وایت نایت می شود،‌ وجود روغن، کرم یا پماد در محفظه شستشو است.

راه حل: اگر به دنبال راهی برای رفع لکه های خاکستری رنگ روی لباس های شسته شده با ماشین لباسشویی وایت نایت هستید، در چرخه شستشوی بعدی مقدار مجاز مواد شوینده را بیشتر استفاده کنید تا لکه های چربی کاملاً زدوده شوند.

نگهداری و نظافت ماشین لباسشویی وایت نایت

در بخش نگهداری و نظافت دستگاه یاد می گیریم که چطور با تمیز کردن به موقع مجرای ورود و خروج آب، اجازه ندهیم کار به ارورهای ماشین لباسشویی وایت نایت بکشد و از بروز بسیاری از مشکلات دستگاه پیشگیری کنیم. توجه داشته باشید که رسیدگی و توجه به لوازم برقی طول عمر مفید آنها را طولانی تر خواهد کرد.

مراحل نظافت ماشین لباسشویی وایت نایت

نظافت و نگهداری ماشین لباسشویی وایت نایت به منظور پیشگیری از بروز مشکلات احتمالی

1- تمیز کردن فیلر ورودی آب

در قسمت ابتدایی مجرای شلنگ ورودی و در انتهای شیر ورودی آب، فیلترهایی تعبیه شده تا از ورود آلودگی یا اجسام خارجی به دستگاه جلوگیری کند. هرگاه می بینید علی رغم باز بودن شیر آب ورودی، فرایند تامین آب به درستی انجام نمی شود و آبگیری آهسته تر از حالت معمول اتفاق می افتد، فیلتر ورودی آب را با توجه به مراحل زیر تمیز کنید:

  • شلنگ ورودی آب را بردارید.
  • فیلتر مجرای شلنگ و شیر ورودی آب را جدا کنید و آنها را با استفاده از یک برس کاملاً بشویید.
  • بعد از پاکسازی کامل فیلترها، آنها را در موقعیت اولیه خود نصب کنید.

2- تمیز کردن فیلتر پمپ (تخلیه آب)

هدف از تعبیه این فیلتر جلوگیری از ورود پرز لباس ها به پمپ دستگاه است. این فیلتر در مسیر خروج آب آلوده از دستگاه قرار گرفته و توصیه می شود 2 الی 3 ماه یک بار تعویض شود. برای تمیز کردن فیلتر تخلیه مراحل زیر را دنبال کنید:

  • صفحه پاخور را به سمت پایین فشار دهید و روکش روی آن را باز کنید.
  • قبل از باز کردن درب فیلتر، یک سینی کم عمق زیر خروجی فیلتر قرار دهید.
  • روکش فیلتر را با در خلاف جهت عقربه های ساعت شل کنید و آب آن را تخلیه کنید.
  • تجمع آلودگی و اجسام خارجی را از روی فیلتر بردارید.
  • چرخش پمپ را به صورت دستی بررسی کنید.
  • پس از تمیز کردن پمپ، درپوش فیلتر را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا محکم شود.
  • در نهایت مجدداً پوشش صفحه پاخور را به جای خود بازگردانید.

فراموش نکنید که اگر درپوش فیلتر به درستی بسته نشود، منجر به نشتی آب می شود.

کلام آخر

در این راهنما علاوه بر معرفی ارورهای ماشین لباسشویی White Knight، تکنیک های عیب یابی و آموزش برطرف کردن متداول ترین مشکلات این دستگاه را باهم مرور کردیم. ما در اینجا مواقعی که ارور روی پنل نمایشگر محل خرابی را به ما اطلاع می دهد و مواقعی که خبری از کدهای خطا نمی باشد را بررسی کردیم و وظیفه کاربر در زمان بروز مشکل را توضیح دادیم.

دقت کنید که در هر کدام از این موقعیت ها اگر راه حل ذکر شده نتیجه ای نداشت، بهتر است جلوتر نروید و ادامه کار را به دستان ماهر متخصصین فنی کار بسپارید. تعمیرکاران متخصص و مجرب ما در تیم حرفه ای داره چاره آماده اند تا برای تعمیرات تخصصی این دستگاه به شما عزیزان کمک کنند.

سوالات رایج در مورد عیب یابی و روش رفع مشکلات (یا ایرادات) ماشین لباسشویی وایت نایت

عدم کارکرد درست ماشین لباسشویی وایت نایت، با یکسری هشدارهایی به کاربر اعلام می شود. با آگاهی در مورد مشکلات رایج لباسشویی وایت نایت می توان از بروز مشکلات بیشتر جلوگیری کرد. در ادامه به بررسی برخی سوالات رایج کاربران در مورد مشکلات ماشین لباسشویی وایت نایت و رفع این مشکلات می پردازیم:

1- چرا ماشین لباسشویی وایت نایت کار نمی کند؟
کار نکردن ماشین لباسشویی وایت نایت می تواند به دلیل عدم فشار دادن دکمه ی Start/pause، تنظیم برنامه در موقعیت OFF و باز بودن درب دستگاه باشد.
2- علت عدم آبگیری ماشین لباسشویی وایت نایت چیست؟
عدم آبگیری ماشین لباسشویی وایت نایت به دلیل مشکلات مربوط به اجزای تامین آب دستگاه می باشد. برای برطرف کردن مشکل عدم آبگیری لباسشویی وایت نایت از باز بودن شیر آب ورودی، صاف بودن شیلنگ آب ورودی و عدم انسداد آن اطمینان حاصل کنید. علاوه برآن فیلتر آب ورودی دستگاه را نیز تمیز کنید.
3- آیا مشکل لرزش ماشین لباسشویی وایت نایت طبیعی است؟
تراز نبودن سطح زیر دستگاه، برنداشتن براکت های حمل و نقل دستگاه و عدم توزیع یکنواخت بار دستگاه می تواند باعث لرزش ماشین لباسشویی وایت نایت شود. برای رفع مشکل لرزش لباسشویی وایت نایت باید از تراز بودن دستگاه اطمینان حاصل کرده، پایه های آن را سفت کرده، براکت ها را بردارید و بار لباسشویی را به طور یکنواخت پخش کنید.
4- چگونه می توان مشکل تمیز نشدن لباس های شسته شده در ماشین لباسشویی وایت نایت را برطرف کرد؟
برای تمیز شسته شدن لباس ها در لباسشویی وایت نایت، با توجه به کثیفی لباس ها برنامه ی شستشوی مناسبی را انتخاب کنید، از ماده ی شوینده به مقدار کافی استفاده کرده و لباس ها را به صورت متوازن درون دیگ لباسشویی پخش کنید.
5- برای رفع مشکل عدم تخلیه ی آب ماشین لباسشویی وایت نایت چه باید کرد؟
برای تخلیه ی درست آب ماشین لباسشویی وایت نایت از عدم انسداد شیلنگ تخلیه و فیلتر پمپ اطمینان حاصل کرده و لباس ها را به صورت متوازن درون دیگ دستگاه پخش کنید.
6- باقی ماندن آثار مواد شوینده روی لباس ها پس از پایان چرخه شستشوی ماشین لباسشویی وایت نایت چه علتی دارد؟
گاهی اوقات بخش هایی از مواد شوینده است که در آب حل نشده به لباس ها می چسبد. برای رفع مشکل باقی ماندن آثار مواد شوینده روی لباس ها بعد از پایان برنامه ی شستشو در ماشین لباسشویی وایت نایت یک برنامه آبکشی اضافه را اجرا کنید یا پس از شستشو لکه های سفید را با یک برس جدا کنید.
7- دلیل باقی ماندن لکه های خاکستری روی لباس ها پس از شستشوی ماشین لباسشویی وایت نایت چیست؟
وجود روغن، کرم یا پماد در محفظه شستشو باعث باقی ماندن لکه های خاکستری روی لباس های شسته شده در لباسشویی وایت نایت می شود. برای رفع لکه های خاکستری رنگ لباسشویی وایت نایت در چرخه شستشوی بعدی از مواد شوینده بیشتری استفاده کنید تا لکه های چربی کاملاً زدوده شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *