کدهای خطای ماشین لباسشویی

ارورهای ماشین لباسشویی هات پوینت و نحوه برطرف کردن آنها

ارورهای ماشین لباسشویی هات پوینت

ماشین لباسشویی هات پوینت همانند بسیاری از لوازم خانگی برقی موجود در بازار قادر است خطاهایی که به آن روبرو می شود را عیب یابی کند و نتیجه این عیب یابی را در قالب یک کد خطا یا چراغ چشمک زن به کاربر اطلاع دهد. این کدهای خطا محل دقیق خرابی را برای شخص کاربر یا تعمیرکار روشن می کنند. به این ترتیب آشنایی با مجموعه ارورهای ماشین لباسشویی هات پوینت به افرادی که این دستگاه را در خانه دارند، توصیه می شود. در این مقاله قصد داریم به بررسی این کدهای خطا و نحوه برطرف کردن آنها بپردازیم. با ما همراه باشید.

کد خطای ماشین لباسشویی هات پوینت علت کد خطا
F01  خرابی و ایراد برد مدار دستگاه
F02 نقص موتور
F03  خطای سنسور دما
F04 مشکلات تخلیه آب
F06 ایرادات قفل درب دستگاه
F07 خرابی برد مدار و یا المنت حرارتی
F08  خطای عنصر گرمایش (المنت هیتر)
F09 مشکلات نرم افزاری
F11 خطای پمپ تخلیه
F12 خطای بخش کنترل
F13 خطای سنسور دمای دستگاه
F15 خطای هیتر دستگاه
F16 خطای سنسور قفل محفظه شستشو
F18 خطای داده
F19 خطای موتور فن یا المنت گرمایشی

لیست ارورهای ماشین لباسشویی هات پوینت و راه حل آن

اگر ندانیم ارورهای جدول بالا را چگونه باید برطرف کنیم، صرف دانستن علت نمایش این کدهای خطا روی پنل نمایشگر لباسشویی هات پوینت برایمان چندان مفید نخواهد بود. اما اگر راهکارهای درست مقابله با هر یک از این ارورها را یاد بگیریم،‌ حتی می توانیم بدون تماس با تعمیرکار یا مرکز خدمات مشکل را برطرف کنیم. در ادامه به معرفی علت و راه حل انواع ارورهای ماشین لباسشویی هات پوینت می پردازیم.

1- ارور F01 ماشین لباسشویی هات پوینت

علت: علت روبرو شدن با کد خطای F01 ماشین لباسشویی هات پوینت، خرابی و ایرادات برد مدار دستگاه است.

راه حل: برای رفع کد خطای F01 ماشین لباسشویی هات پوینت باید بتوانید برد مدار دستگاه را مورد بررسی دقیق قرار دهید و کوچکترین خرابی و ایرادات این بخش در محل قطعات و اتصالات را شناسایی کنید. پیشنهاد می کنیم با مشاهده ی ارور F01 به سرعت با مرکز تعمیرات تخصصی داره چاره تماس بگیرید.

صفحه نمایش ماشین لباسشویی هات پوینت که ارور F01 را نمایش می دهد

نمایش اررو F01 در صفحه نمایش ماشین لباسشویی هات پوینت به دلیل خرابی و ایرادات برد مدار دستگاه

2- ارور F02 ماشین لباسشویی Hotpoint

علت: تنها علتی که منجر به نمایش کد خطای F02 ماشین لباسشویی هات پوینت می شود، تشخیص نقص و خطایی در محل موتور دستگاه است. یکی از نشانه های خرابی موتور، عدم چرخش محفظه شستشو در طول چرخه ی شستشو است.

راه حل: به منظور رفع کد خطای F02 ماشین لباسشویی هات پوینت، دستگاه را باز کنید و به سراغ موتور بروید. در این مرحله باید با شناخت کافی از این بخش و داشتن مهارت لازم، ایرادات موتور را عیب یابی کنید؛ زیرا ارور F02 در مورد محل دقیق خرابی موتور اطلاعاتی به ما ارائه نمی دهد. پیشنهاد می کنیم برای این کار حتما از متخصصین مجرب داره چاره کمک بخواهید.

صفحه نمایش ماشین لباسشویی هات پوینت که ارور F02 را نمایش می دهد

نمایش اررو F02 در صفحه نمایش ماشین لباسشویی هات پوینت به دلیل نقص و خطا در محل موتور دستگاه

3- ارور F03 ماشین لباسشویی هات پوینت

علت: علت رو به رو شدن با کد خطای F03 ماشین لباسشویی هات پوینت خرابی سنسور دمای دستگاه است. علت می تواند از کار افتادن عنصر گرمایش باشد.

راه حل: جهت برطرف کردن کد خطای F03 ماشین لباسشویی هات پوینت در خانه، باید عنصر گرمایش دستگاه را مورد بررسی قرار دهید و اگر می بینید عملکرد آن با اختلال مواجه شده، اقدام به تعویض آن کنید. برای تعویض عنصر گرمایش دستگاه و رفع ارور F03 کافیست با مرکز خدمات و تعمیرات داره چاره تماس بگیرید و از مهندسین مجرب برای تعمیر ماشین لباسشویی هات پوینت ما کمک بخواهید.

صفحه نمایش ماشین لباسشویی هات پوینت که ارور F03 را نمایش می دهد

نمایش اررو F03 در صفحه نمایش ماشین لباسشویی هات پوینت به دلیل خرابی سنسور دمای دستگاه

4- ارور F04 ماشین لباسشویی هات پوینت

علت: نمایش ارور F04 ماشین لباسشویی هات پوینت، از ایرادات مجموعه تخلیه آب دستگاه خبر می دهد. در این شرایط درون محفظه شستشو آب باقی مانده است و علت آن می تواند خرابی پمپ یا گرفتگی شیلنگ تخلیه باشد.

راه حل: به منظور برطرف کردن کد خطای F04 ماشین لباسشویی هات پوینت، مستقیما به سراغ مجموعه تخلیه آب دستگاه بروید و موانعی که در هر یک از قطعات سد راه خروج آب شده را بردارید. بررسی کنید که مسیر شلنگ تخلیه کاملا باز باشد و تا نشده یا زیر چیزی گیر نکرده باشد. فیلتر تخلیه را باز کنید و پس از تخلیه کامل ضایعات روی فیلتر، آن را مجددا در محل خود نصب کنید. در نهایت بررسی کنید که پمپ تخلیه سالم باشد و در صورت مشاهده خرابی، اقدام به تعویض آن کنید.

صفحه نمایش ماشین لباسشویی هات پوینت که ارور F04 را نمایش می دهد

نمایش اررو F04 در صفحه نمایش ماشین لباسشویی هات پوینت به دلیل ایراد در مجموعه تخلیه آب دستگاه

5- ارور F06 ماشین لباسشویی Hotpoint

علت: دلیل آنکه با کد خطای F06 ماشین لباسشویی هات پوینت مواجه می شویم، ایرادات قفل درب دستگاه است. اگر مجموعه قفل درب با مشکلی مواجه شود، فرضاً میکروسوئیچ درب یا گیره قفل خراب شوند، با ارور F06 مواجه خواهیم شد.

راه حل: برای اینکه بتوانید ارور F06 ماشین لباسشویی Hotpoint را رفع کنید، باید گیره قفل درب و میکروسوئیچ درب را بررسی کنید و در صورت خرابی اتصالات، آنها را تعمیر و در صورت خرابی کامل قفل آنها را تعویض کنید.

صفحه نمایش ماشین لباسشویی هات پوینت که ارور F06 را نمایش می دهد

نمایش اررو F06 در صفحه نمایش ماشین لباسشویی هات پوینت به دلیل ایرادات قفل درب دستگاه

6- ارور F07 ماشین لباسشویی هات پوینت

علت: علت روبرو شدن با کد خطای F07 ماشین لباسشویی هات پوینت، خطای برد مدار و یا المنت گرمایشی دستگاه است. یکی از نشانه های رایج این امر این است که ماشین در اواسط چرخه متوقف می شود، آب را گرم نمی کند و گاهی اوقات پمپ دستگاه پیوسته کار می کند.

راه حل: برای برطرف کردن کد خطای F07 ماشین لباسشویی هات پوینت، برد مدار دستگاه را مورد بررسی دقیق قرار دهید و ایرادات این بخش در محل قطعات و اتصالات را بیابید. اگر برد سالم بود و مشکلی نداشت، به سراغ المنت گرمایشی بروید و بررسی کنید در محل اتصالات آن مدار باز یا اتصال کوتاه رخ نداده باشد. مقاومت خود المنت را اندازه بگیرید و سپس بررسی کنید مقاومت در محدوده مجاز باشد.

7- ارور F08 ماشین لباسشویی هات پوینت

علت: دلیل اصلی نمایش کد خطای F08 ماشین لباسشویی هات پوینت، خطای عنصر گرمایش (المنت هیتر) دستگاه است. یکی از نشانه های رایج این مسئله این است که ماشین در اواسط چرخه متوقف می شود، آب را گرم نمی کند و گاهی اوقات پمپ تخلیه یکسره کار می کند. در این شرایط دستگاه قادر نیست لباس ها را خوب خشک کند و این مسئله با ارور F08 ماشین لباسشویی هات پوینت به ما هشدار داده می شود.

راه حل: برای رفع ارور F08 ماشین لباسشویی هات پوینت، باید عنصر گرمایش لباسشویی را به لحاظ خرابی بررسی کنید. اتصالات این بخش را چک کنید و بررسی کنید که نقص سیم کشی المنت هیتر منجر به این مسئله نشده باشد. چنانچه احساس می کنید هیتر خراب شده و باید تعویض شود.

صفحه نمایش ماشین لباسشویی هات پوینت که ارور F08 را نمایش می دهد

نمایش اررو F08 در صفحه نمایش ماشین لباسشویی هات پوینت به دلیل مشکل در عنصر گرمایش (المنت هیتر)

8- ارور F09 ماشین لباسشویی Hotpoint

علت: دلیلی که منجر به روبرو شدن با ارور F09 ماشین لباسشویی هات پوینت می شود، مشکلات نرم افزاری دستگاه است. نمایش ارور F09 معمولاً با چند چراغ چشمک زن روی صفحه ماشین لباسشویی همراه است.

راه حل: جهت رفع کد خطای F09 ماشین لباسشویی هات پوینت، بهتر است با مراکز تعمیرات لوازم خانگی معتبر تماس بگیرید و از متخصصین حرفه ای این حوزه کمک بخواهید. کد خطای F09 یک مسئله کاملا جدی است و هرچه سریع تر باید به آن رسیدگی شود.

صفحه نمایش ماشین لباسشویی هات پوینت که ارور F09 را نمایش می دهد

نمایش اررو F09 در صفحه نمایش ماشین لباسشویی هات پوینت به دلیل مشکلات نرم افزاری دستگاه

9- ارور F11 ماشین لباسشویی هات پوینت

علت: دلیلی که منجر به مواجه شدن با ارور F11 ماشین لباسشویی هات پوینت می شود، خرابی و ایرادات پمپ تخلیه آب است. در این شرایط آب در محفظه شستشو باقی می ماند و تخلیه نمی شود.

راه حل: به منظور برطرف کردن کد خطای F11 ماشین لباسشویی هات پوینت، مستقیما به سراغ پمپ تخلیه آب بروید، آن را باز کنید و ضایعات آن را تخلیه کنید. پمپ را مجددا ببندید و دستگاه را راه اندازی کنید. اگر می بینید هنوز آب در محفظه شستشو باقی می ماند، به احتمال فراوان پمپ تخلیه از کار افتاده و باید تعویض شود.

10- ارور F12 ماشین لباسشویی هات پوینت

علت: علتی که باعث نمایش کد خطای F12 ماشین لباسشویی هات پوینت می شود، خطای بخش کنترل دستگاه است که در این صورت دستگاه تحت هیچ شرایطی روشن نمی شود.

راه حل: اگر در صدد رفع کد خطای F12 ماشین لباسشویی هات پوینت در خانه هستید، باید بدانید کد خطای F12 را نمی توان با دانش و امکانات محدود در خانه برطرف کرد و باید حتما برای رفع آن از تکنسین های مجرب کمک بخواهید.

صفحه نمایش ماشین لباسشویی هات پوینت که ارور F12 را نمایش می دهد

نمایش اررو F12 در صفحه نمایش ماشین لباسشویی هات پوینت به دلیل خطای بخش کنترل دستگاه

11- ارور F13 ماشین لباسشویی هات پوینت

علت: دلیل مواجهه با کد خطای F13 ماشین لباسشویی هات پوینت،‌ مشکلات مربوط به سنسور دمای دستگاه است. ایراد در محل اتصالات سنسور یا از کار افتادن خود سنسور منجر به این اتفاق می شود. در این شرایط ماشین لباسشویی و خشک کن، لباس ها را به درستی خشک نمی کنند.

راه حل: برای برطرف کردن کد خطای F13 ماشین لباسشویی هات پوینت در خانه، در مرحله اول اتصالات سنسور را چک کنید و مطمئن شوید هیچ یک از دسته سیم های این بخش پاره نشده اند یا شل و وارفته نیستند. سپس خود سنسور را بررسی کنید و مقاومت آن را اندازه بگیرید. اگر می بینید عملکرد آن با اختلال مواجه شده، اقدام به تعویض آن کنید.

12- ارور F15 ماشین لباسشویی هات پوینت

علت: علت روبرو شدن با کد خطای F15 ماشین لباسشویی هات پوینت، خطای هیتر دستگاه است. یکی از نشانه های نمایش ارور F15 این است که لباس ها توسط ماشین لباسشویی و خشک خوب، به خوبی خشک نمی شوند.

راه حل: یکی از راهکارهای رفع ارور F15 ماشین لباسشویی هات پوینت، بررسی عنصر گرمایش لباسشویی و اتصالات آن است. چک کنید خطایی در سیم کشی هیتر منجر به این مسئله نشده باشد.

13- ارور F16 ماشین لباسشویی هات پوینت

علت: علت نمایش کد خطای F16 ماشین لباسشویی هات پوینت مربوط به خطای سنسور قفل محفظه شستشو است. سیستم تشخیص خودکار با نمایش ارور F16 به ما می گوید سنسوری که موقعیت ایست محفظه را تعیین می کند، از کار افتاده و عملکرد درستی ندارد.

راه حل: برای حل ارور F16 ماشین لباسشویی هات پوینت، دستگاه را خاموش کنید و آن را از برق بکشید. سپس با مرکز خدمات مشتریان تماس بگیرید و مشکل پیش آمده را اطلاع دهید.

صفحه نمایش ماشین لباسشویی هات پوینت که ارور F16 را نمایش می دهد

نمایش اررو F16 در صفحه نمایش ماشین لباسشویی هات پوینت به دلیل مشکل در سنسور قفل محفظه شستشو

14- ارور F18 ماشین لباسشویی هات پوینت

علت: زمانی با ارور F18 ماشین لباسشویی هات پوینت مواجه می شویم که خطای داده اتفاق افتاده باشد. در این شرایط صفحه نمایشگر و کلیدهای روی دستگاه کار نمی کنند یا عملکرد درستی ندارند.

راه حل: اگر به دنبال راهی برای رفع کد خطای F18 ماشین لباسشویی Hotpoint هستید، در این شرایط بهترین کار ممکن تماس با یک مرکز معتبر خدمات و تعمیرات ماشین لباسشویی هات پوینت و درخواست کمک از متخصصین مجرب است.

صفحه نمایش ماشین لباسشویی هات پوینت که ارور F18 را نمایش می دهد

نمایش اررو F18 در صفحه نمایش ماشین لباسشویی هات پوینت به دلیل عدم کارکرد صفحه نمایشگر و کلیدهای روی دستگاه

15- ارور F19 ماشین لباسشویی هات پوینت

علت: علت برخورد با کد خطای F19 ماشین لباسشویی هات پوینت، خطای موتور فن یا المنت گرمایشی دستگاه است. در این شرایط دستگاه لباس ها را خوب خشک نمی کند یا اصلاً خشک نمی نکند.

راه حل: به منظور رفع ارور F19 ماشین لباسشویی هات پوینت، فن موتور و المنت حرارتی به همراه همه سیم های متصل باید چک شوند. هیچ یک از سیم ها نباید از محل خود خارج شده، خراب شده یا سوخته باشد. المنت را بررسی کنید و اگر می بینید گرمادهی ندارد یا با ایرادی در موتور فن روبرو شدید، با مراکز خدمات مشتریان تماس بگیرید.

عیب یابی ماشین لباسشویی هات پوینت

امیدواریم پس از مطالعه بخش ابتدایی مقاله انتظار نداشته باشید که کلیه خطاهای ماشین لباسشویی هات پوینت با کدهای خطا به ما اطلاع داده شوند. این دستگاه مثل همه لوازم برقی دیگر با مشکلاتی مواجه می شود که مربوط به نحوه نگهداری از دستگاه بوده با ارورهای ماشین لباسشویی هات پوینت به ما هشدار داده نخواهند شد. در چنین شرایطی ما به عنوان صاحب دستگاه باید با آشنایی کامل نسبت به عملکرد بخش های مختلف، تصمیم بگیریم احتمالاً کدام بخش نیاز به تعمیر دارد و با توجه به شرایط موجود بهترین راهکار ممکن را انتخاب کنیم.

6 مشکل رایج در ماشین لباسشویی هات پوینت

عیب یابی ماشین لباسشویی هات پوینت برای کارکرد درست دستگاه ضروری است

1- ماشین لباسشویی هات پوینت روشن نمی شود

علت: زمانی با مشکل روشن نشدن ماشین لباسشویی هات پوینت مواجه می شویم که اختلالی در عملکرد مجموعه برق رسانی به دستگاه به وجود آمه باشد. دوشاخه دستگاه به خوبی در پریز برق جا نخورده یا اینکه سوکت برق یا فیوز مورد استفاده از کار افتاده اند. این یکی از مشکلاتی است که سیستم تشخیص خودکار قادر نیست شناسایی کند و با ارورهای ماشین لباسشویی هات پوینت به ما هشدار داده نمی شود.

راه حل: جهت برطرف کردن مشکل روشن نشدن ماشین لباسشویی هات پوینت، باید بتوانید برق مورد نیاز برای راه اندازی دستگاه را فراهم کنید. ابتدا مطمئن شوید که جریان برق منزل وصل باشد. دوشاخه دستگاه را فشار دهید تا به خوبی در پریز جا بخورد. اگر احساس می کنید سوکت برق خراب شده، یک پریز دیگر را امتحان کنید. در نهایت اگر همه این بخش ها سالم بودند، به سراغ فیوز مورد استفاده بروید و در صورت خرابی یا سوختگی آن را تعویض کنید.

2- چرخه شستشوی ماشین لباسشویی Hotpoint آغاز نمی شود

علت: علت آنکه چرخه شستشوی ماشین لباسشویی هات پوینت آغاز نمی شود، می تواند به چند علت مربوط باشد. برخی از علت ها به شرح زیر می باشند:

  • درب محفظه شستشو به درستی بسته نشده است.
  • دکمه ON/OFF فشار داده نشده است.
  • دکمه START/PAUSE فشار داده نشده است.
  • شیر آب باز نشده تا آب وارد دستگاه شود.
  • تنظیمات چرخه شستشو روی شروع با تاخیر تنظیم شده است.

راه حل: چند راهکار مناسب برای برطرف کردن چرخه شستشوی ماشین لباسشویی هات پوینت وجود دارد؛ برخی از این راهکارها عبارتند از:

  • درب محفظه شستشو را به خوبی ببندید. فشار دهید تا صدای چفت شدن آن را بشنوید.
  • دکمه ON/OFF دستگاه را فشار دهید تا لباسشویی روشن شود.
  • دکمه START/PAUSE دستگاه را فشار دهید تا چرخه راه اندازی شود.
  • شیر آب ورودی را باز کنید تا آب با فشار وارد دستگاه شود.
  • تنظیمات چرخه شستشو را تغییر دهید و شستشوی با تاخیر را لغو کنید.

3- پر نشدن آب در ماشین لباسشویی هات پوینت یا چشمک زدن ارور H20 روی نمایشگر

علت: علت پر نشدن ماشین لباسشویی هات پوینت با آب به چند عامل مهم مربوط است که هیچ یک از آنها با ارورهای ماشین لباسشویی هات پوینت به ما اطلاع داده نمی شوند. این عوامل عبارت اند از:

  • شیلنگ ورودی آب پیچ خورده است.
  • شیلنگ ورودی آب به منبع متصل نیست.
  • فشار آب خیلی کم است.
  • شیر آب باز نشده تا آب وارد دستگاه شود.
  • جریان آب خانه قطع است.
  • فیلتر روی شیر ورودی مسدود شده است.
  • دکمه START/PAUSE برای راه اندازی چرخه فشار داده نشده است.

راه حل: برای آنکه مشکل پر نشدن ماشین لباسشویی Hotpoint با آب را حل کنید، راهکارهای زیر را امتحان کنید تا یکی از آنها مشکل پیش آمده را برطرف کند.

  • هرگونه پیچ خوردگی یا تا شدگی در مسیر شلنگ ورودی آب را باز کنید. مسیر شلنگ باید کاملاً صاف و آزاد باشد.
  • شیلنگ ورودی را به منبع آب متصل کرده و شیر آب را تا انتها باز کنید تا آب با فشار وارد دستگاه شود.
  • فیلتر روی شیر ورودی را باز کنید و هرچیزی که روی آن تجمع کرده را تخلیه کنید.
  • دکمه START/PAUSE را فشار دهید تا چرخه شستشو راه اندازی شود.
صفحه نمایش ماشین لباسشویی هات پوینت که ارور H20 را نمایش می دهد

نمایش ارور H20 در صفحه نمایش ماشین لباسشویی هات پوینت به دلایلی مثل فشار کم آب و غیره

4- آبگیری و تخلیه بی وقفه ماشین لباسشویی هات پوینت یا باقی ماندن آب در مخزن شستشو

علت: مهم ترین دلایلی که باعث آبگیری و تخلیه مداوم ماشین لباسشویی هات پوینت می شوند، عبارت اند از:

  • ارتفاع شیلنگ تخلیه خیلی کم است.
  • شیلنگ تخلیه به اشتباه به تله سینک متصل شده است و آب را مستقیماً به دستگاه هدایت می کند.
  • انتهای شیلنگ تخلیه بیش از حد زیر استند پایپ فشار داده شده است.

توجه کنید که همه این موارد به مرحله نصب شلنگ تخلیه مربوط بوده و دستگاه هیچ یک از این موارد را با ارورهای ماشین لباسشویی هات پوینت به ما هشدار نخواهد داد.

راه حل: جهت حل و فصل مشکلات مربوط به آبگیری و تخلیه مداوم ماشین لباسشویی Hotpoint، اقدامات زیر را انجام دهید:

  • شلنگ تخلیه باید در ارتفاعی بین 65 تا 100 سانتی متر از کف دستگاه نصب شود.
  • شیلنگ تخلیه باید بالاتر از تله سینک قرار گیرد تا از جریان آب در شیلنگ تخلیه جلوگیری شود.
  • براکت U شکل باید در فاصله 100 میلی متری از انتهای شیلنگ تخلیه نصب شود.

5- عدم تخلیه آب یا چرخش ماشین لباسشویی هات پوینت (چشمک زدن چراغ های خطا)

علت: مهم ترین مشکلی که منجر به عدم تخلیه یا عدم چرخش ماشین لباسشویی هات پوینت می شود. انسداد پمپ دستگاه است. اگر ضایعات آب یا اجسام خارجی که اشتباهاً وارد دستگاه شده، راه خود را به پمپ باز کنند و در این قسمت انباشته شوند،‌ پس از مدتی دستگاه قادر به تخلیه آب نخواهد بود. همچنین احتمال دارد شیلنگ تخلیه پیچ خورده یا گرفته باشد.

راه حل: برای برطرف کردن مشکل عدم تخلیه یا عدم چرخش ماشین لباسشویی هات پوینت در قدم اول به سراغ لوله خروجی آب بروید و بررسی کنید که مجرای آن کاملا باز باشد، پیچ خوردگی در مسیر آن اتفاق نیفتاده یا زیر چیزی گیر نکرده باشد. در صورت نیاز شیلنگ را تعویض کنید. در مرحله بعد پمپ دستگاه را مورد بررسی قرار دهید و داخل آن را تخلیه و تمیز کنید. به احتمال فراوان با این اقدامات اصلاحی مشکل برطرف خواهد شد.

6- ماشین لباسشویی هات پوینت چرخش ندارد

علت: وقتی با مشکل عدم چرخش ماشین لباسشویی هات پوینت مواجه می شوید که سرعت چرخش روی حالت OFF تنظیم شده باشد. خوشبختانه در این حالت دستگاه مسئله را با یکی از ارورهای ماشین لباسشویی هات پوینت به ما هشدار خواهد داد.

راه حل: اگر به دنبال راهی برای حل مشکل عدم چرخش ماشین لباسشویی Hotpoint هستید، کافیست سرعت چرخش را تغییر دهید و آن را روی ON بگذارید.

7- طولانی شدن چرخه شستشوی ماشین لباسشویی هات پوینت

علت: از این جهت با مشکل طولانی شدن چرخه شستشوی ماشین لباسشویی هات پوینت مواجه می شوید که مدت زمان برنامه شستشو با توجه به میزان فشار آب، دمای آب ورودی و توازن لباس های درون محفظه به طور خودکار تعیین می شود.

راه حل: اگر به دنبال راهی برای حل مشکل طولانی شدن چرخه شستشوی ماشین لباسشویی Hotpoint هستید، باید بدانید که این دستگاه به گونه ای طراحی شده تا مدت زمان چرخه را با توجه به شرایط مختلف تعیین کند. این مسئله کاملاً طبیعی بوده و ربطی به ارورهای ماشین لباسشویی هات پوینت ندارد.

8- لرزش بسیار زیاد ماشین لباسشویی هات پوینت در طول چرخه شستشو

علت: اصلی ترین علتی که منجر به لرزش زیاد ماشین لباسشویی هات پوینت در طول چرخه شستشو می شود، تراز نبودن سطح زیر دستگاه یا محکم نبودن پایه های آن است. احتمال دیگر این است که دستگاه بین کابینت ها و دیوارها قرار گرفته و در طول چرخه مدام به آنها برخورد می کند. همچنین زمانی که چینش لباس های درون محفظه متوازن نباشند، با این مسئله مواجه می شویم.

راه حل: جهت رفع مشکل لرزش زیاد ماشین لباسشویی هات پوینت در طول چرخه شستشو، اولین کاری که باید انجام دهید، تغییر موقعیت ماشین لباسشویی در خانه است. دستگاه نباید با دیوارها یا کابینت های اطراف تماس مستقیم داشته باشد. سطح زیر آن نیز باید کاملا تراز و ثابت باشد.

اگر احساس می کنید مشکل پیش آمده ربطی به این مسائل ندارد، بار درون محفظه شستشو را یک بار تخلیه کنید و دو مرتبه به صورت متوازن در دستگاه بچینید. البته در نظر داشته باشید که لباسشویی بی صدا کار نمی کند و وقتی چرخه شستشو فعال است، طبیعتاً صدای موتور، تخلیه و چرخش محفظه شنیده می شود.

9- محفظه ماشین لباسشویی هات پوینت به خوبی نمی چرخد

علت: دلیلی که باعث چرخش نادرست ماشین لباسشویی هات پوینت می شود،‌ تشخیص عدم توازن بار حین رفتن به حالت چرخش است. در این شرایط دستگاه تلاش می کند قبل از بالا برعت سرعت چرخش، عملیات توزیع لباس ها را چند بار تکرار کند؛ بدین ترتیب مدت زمان شستشو طبیعتا بیشتر خواهد شد.

راه حل: اگر به دنبال راهی برای رفع مشکل چرخش نادرست ماشین لباسشویی Hotpoint هستید، باید بگوییم این مسئله اگر در شرایط ذکر شده رخ دهد، در واقع یک ویژگی ایمنی برای جلوگیری از آسیب دیدگی دستگاه است. بار درون محفظه را تخلیه کنید و سعی کنید لحاف، پتو و وسایل این چنینی را برای شستشو در لباسشویی نیندازید.

10- دیسپنسر ماشین لباسشویی هات پوینت نشتی دارد

علت: علت مواجهه با مشکل نشتی دیسپنسر ماشین لباسشویی هات پوینت به چند عامل مربوط است که هیچ کدام با ارورهای ماشین لباسشویی هات پوینت به کاربر اطلاع داده نخواهند شد. برخی از این علت ها به شرح زیر می باشند:

  • کشوی دیسپنسر با مواد شوینده مسدود شده و نیاز به نظافت دارد.
  • فشار آب بیش از اندازه زیاد است.
  • ماشین به سمت جلو خم شده است.

راه حل: جهت برطرف کردن مشکل نشتی دیسپنسر ماشین لباسشویی هات پوینت، ابتدا کشوی دیسپنسر را خارج کنید و آن را زیر شیر آب تمیز کنید تا انباشت مواد شوینده به طور کامل تخلیه شود. اگر فشار آب زیاد باعث نشتی شده، شیر آب را رفته رفته ببندید و بررسی کنید تاثیری بر مشکل نشتی دارد یا خیر. توجه داشته باشید که دستگاه باید روی سطح صاف و تراز قرار گیرد و نباید به سمت جلو خم شده باشد.

نشتی آب ماشین لباسشویی هات پوینت

نشتی آب ماشین لباسشویی هات پوینت به دلیل فشار بیش از اندازه آب

11- ماشین لباسشویی هات پوینت (از محلی به غیر از دیسپنسر) نشتی دارد

علت: یکی از دلایلی که باعث روبرو شدن با نشتی آب ماشین لباسشویی هات پوینت می شود، شل بودن شیلنگ ورودی آب در محل شیر برقی یا دستگاه است. گاهی با وجود محکم بودن دو سوی شیلنگ، به دلیل خرابی واشرهای لاستیکی شاهد نشت آب از شیلنگ خواهیم بود. یک احتمال دیگر نصب نادرست شیلنگ تخلیه است.

راه حل: به منظور حل مشکلی که باعث نشتی آب ماشین لباسشویی هات پوینت شده، هم شیلنگ ورودی و هم شیلنگ تخلیه را کاملا سفت و محکم ببندید. اگر می بینید شیلنگ ها کهنه و قدیمی شده اند و قسمت هایی از آنها ترک خورده، اقدام به تعویض آنها کنید.

12- چشمک زدن چراغ ها روی ماشین لباسشویی هات پوینت به همراه دکمه START/ PAUSE و نمایش یک کد خطا (F01، F02 و غیره)

علت احتمالی: علت چشمک زدن چراغ ها و نمایش کد خطا روی پنل نمایشگر ماشین لباسشویی هات پوینت می شود، می تواند به مسائل مختلفی مربوط باشد. سیستم تشخیص خودکار در این شرایط سعی دارد مشکل پیش آمده و محل خرابی را با نمایش ارورهای ماشین لباسشویی هات پوینت به ما هشدار دهد.

راه حل: چنانچه به دنبال راهی برای حل مشکل چشمک زدن چراغ ها و نمایش کد خطا روی پنل نمایشگر ماشین لباسشویی هات پوینت هستید، دستگاه را خاموش کرده و آن را از برق بکشید، تقریباً 1 دقیقه صبر کنید و سپس دوباره روشن کنید.

13- از ماشین لباسشویی هات پوینت بوی بدی به مشام می رسد

علت احتمالی: مواجه شدن با مشکل بوی بد ماشین لباسشویی هات پوینت طبیعتاً هشداری برای نظافت دستگاه است. تعیین زمان این شستشو کاملاً به عهده ما بوده و با ارورهای ماشین لباسشویی هات پوینت به ما یاداوری نمی شود.

راه حل: برای برطرف کردن مشکل بوی بد ماشین لباسشویی هات پوینت، چرخه «Auto Clean» را با مواد شوینده و با محفظه کاملاً خالی اجرا کنید. اجازه دهید دستگاه بخش داخلی خود را تمیز کند.

یک خانم در حال خارچ کردن لباس ها از ماشین لباسشویی هات پوینت که بوی بدی می دهد

بوی بد ماشین لباسشویی هات پوینت به دلیل کثیفی دستگاه

14- درب ماشین لباسشویی هات پوینت باز نمی شود

علت: دلیلی که باعث می شود با مشکل باز نشدن درب ماشین لباسشویی هات پوینت مواجه شویم این است که تا وقتی چراغ نشانگر قفل پس از اتمام برنامه خاموش نشود، درب باز نمی شود.

راه حل: یکی از راهکارهای حل مشکل باز نشدن درب ماشین لباسشویی هات پوینت، این است که بلافاصله پس از پایان چرخه شستشو سعی نکنید درب محفظه را باز کنید. مدت زمان کوتاهی صبر کنید و بعد مجدداً‌ امتحان کنید. البته اگر دستگاه برق نداشته باشد، راهی جز باز کردن قفل درب به صورت دستی ندارید.

15- نوار دور درب ماشین لباسشویی هات پوینت آسیب دیده است

علت: دلیل آنکه احساس می کنید نوار مهر و موم دور درب ماشین لباسشویی هات پوینت خراب شده، احتمالا حفره های زهکشی زیر سیلینگ است. این حفره ها در طراحی این قسمت تعبیه شده اند و به معنی آسیب دیدگی این بخش نیستند.

راه حل: اگر به دنبال راهکاری برای حل مشکل نوار دور درب ماشین لباسشویی Hotpoint هستید، بدانید که حفره های زیر سیلینگ مربوط به عملکرد طبیعی تخلیه دستگاه بوده و جای نگرانی ندارد. اما اگر سایر بخش های این قسمت ترک خورده یا سوراخ شده اند، باید هرچه سریع تر به فکر تعویض آن باشید.

16- تولید کف در ماشین لباسشویی هات پوینت بیش از حد زیاد است

علت احتمالی: علتی که منجر به تولید کف بیش از حد در ماشین لباسشویی هات پوینت می شود، مربوط به افزودن بیش از حد مواد شوینده یا استفاده از مواد شوینده نامرغوب است. این مسئله نیز ربطی به ارورهای ماشین لباسشویی هات پوینت ندارد.

راه حل: اگر به دنبال راهی برای رفع مشکل تولید کف بیش از حد در ماشین لباسشویی هات پوینت هستید، مواد شوینده قدیمی یا شوینده های دستی را کنار بگذارید و محصولی انتخاب کنید که مخصوص شستشوی ماشین لباسشویی باشد. اگر آب منطقه زندگی شما سخت نیست، بهتر است در چرخه های شستشو از شوینده کمتری استفاده کنید.

17- خاموش شدن ماشین لباسشویی Hotpoint قبل از شروع یا پس از اتمام چرخه شستشو

علت احتمالی: دلیل خاموش شدن ماشین لباسشویی هات پوینت قبل و بعد از چرخه شستشو، سیستم آماده به کار خودکار (استند بای) است که برای صرفه جویی در مصرف انرژی طراحی شده است.

راه حل: برای رفع مشکل خاموش شدن ماشین لباسشویی هات پوینت قبل و بعد از چرخه شستشو، کافیست دکمه “ON/OFF” را به مدت 3 ثانیه فشار دهید تا دستگاه فعال شود. اکنون می توانید دستگاه را خاموش کرده یا برنامه جدیدی انتخاب کنید.

کلام آخر

در این مقاله به بررسی ارورهای ماشین لباسشویی هات پوینت پرداختیم. همچنین دریافتیم اگر زمانی با مشکلاتی مواجه شدیم که سیستم تشخیص خطای خودکار نتوانست علت آنها را بیابد، چگونه دستگاه را عیب یابی کنیم و چه اقداماتی برای رفع مشکل پیش آمده انجام دهیم. در نهایت اگر هنوز تمایل دارید تعمیر دستگاه خود را به دست متخصصین کاردان بسپارید، تعمیرکاران متخصص و مجرب ما در تیم حرفه ای داره چاره هر لحظه از شبانه روز آماده خدمت رسانی به شما عزیزان هستند.

سوالات رایج در مورد عیب یابی و روش رفع مشکلات (یا ایرادات) ماشین لباسشویی هات پوینت

ماشین لباسشویی هات پوینت در طول عمر خود ممکن است با یکسری مشکلاتی مواجه شود. با نگهداری از ماشین لباسشویی و آشنایی با عملکرد قسمت های مختلف دستگاه می توان از آن نگهداری کرد و مشکلات دستگاه را به حداقل رساند. در ادامه به برخی از سوالات رایج کاربران در رابطه با مشکلات ماشین لباسشویی هات پوینت پاسخ می دهیم. آشنایی با این سوالات به شما کمک می کند در هنگام بروز مشکلات و شرایط پیش آمده بهترین راهکار را ارائه دهید.

1- چرا ماشین لباسشویی هات پوینت روشن نمی شود؟
دلایلی مانند اختلال در مجموعه ی برق رسانی دستگاه، جا نخوردن دوشاخه ی دستگاه در پریز و ایراد در فیوز برق مانع از روشن شدن ماشین لباسشویی هات پوینت می شود. برای رفع مشکل روشن نشدن ماشین لباسشویی هات پوینت باید از تامین برق مورد نیاز دستگاه و اتصال لباسشویی به پریز اطمینان حاصل کنید و در صورت ایراد در فیوز برق آن را تعویض کنید.
2- علت آغاز نشدن چرخه ی شستشو در ماشین لباسشویی هات پوینت چیست؟
بسته نشدن درب دستگاه، بسته بودن شیر آب ورودی دستگاه، فشار ندادن دکمه های ON/OFF و START/PAUSE، تنظیم چرخه شستشو روی شروع با تاخیر مانع از شروع چرخه ی شستشو در ماشین لباسشویی هات پوینت می شود. برای برطرف کردن این مشکل از بسته بودن درب دستگاه، باز بودن شیر آب ورودی دستگاه و فشار دادن دکمه های ON/OFF و START/PAUSE اطمینان حاصل کنید و چرخه شستشو روی شروع با تاخیر را لغو کنید.
3- دلیل پر نشدن آب ماشین لباسشویی هات پوینت چیست؟
پر نشدن آب ماشین لباسشویی هات پوینت می تواند به دلیل پیچ خوردن شیلنگ آب ورودی، کم بودن فشار آب یا قطع بودن آن، عدم اتصال شیلنگ آب ورودی به منبع، باز نشدن شیر آب ورودی، مسدود بودن فیلتر یا عدم فشار دادن دکمه START/PAUSE باشد. برای رفع این مشکل از صاف بودن شیلنگ آب ورودی، جریان مناسب آب، اتصال شیلنگ آب ورودی به منبع، باز بودن شیر آب ورودی و عدم انسداد فیلتر لباسشویی اطمینان حاصل کرده و دکمه ی START/PAUSE را فشار دهید.
4- چگونه می توان مشکل آبگیری و تخلیه ی مداوم ماشین لباسشویی هات پوینت را برطرف کرد؟
عواملی مانند پایین بودن ارتفاع شیلنگ تخلیه، اتصال نادرست شیلنگ تخلیه به تله سینک و فشار دادن بیش از حد انتهای شیلنگ زیر استند پایپ باعث آبگیری و تخلیه ی مداوم آب ماشین لباسشویی هات پوینت می شود.
5- عدم تخلیه ی آب ماشین لباسشویی هات پوینت چه دلیلی دارد؟
پیچ خوردگی یا انسداد شیلنگ تخلیه و انسداد پمپ دستگاه مانع از تخلیه ی آب ماشین لباسشویی هات پوینت می شود. برای تخلیه ی به موقع آب ماشین لباسشویی هات پوینت باید از صاف بودن و عدم انسداد شیلنگ تخلیه اطمینان حاصل کنید و در صورت انسداد پمپ دستگاه، آن را تمیز کنید.
6- برای برطرف کردن مشکل عدم چرخش ماشین لباسشویی هات پوینت چه باید کرد؟
اگر سرعت چرخش ماشین لباسشویی هات پوینت روی حالت OFF تنظیم شود، دستگاه نمی چرخد. برای رفع مشکل مشکل عدم چرخش ماشین لباسشویی هات پوینت سرعت چرخش دستگاه را از حالت OFF به حالت ON را تغییر دهید.
7- آیا لرزش ماشین لباسشویی هات پوینت طبیعی است؟
عواملی مانند تراز نبودن سطح زیر دستگاه، شل بودن پایه های دستگاه، نامتوازن بودن بار دستگاه و قرار گرفتن لباسشویی بین کابینت و دیوار باعث لرزش ماشین لباسشویی هات پوینت می شود. برای رفع مشکل لرزش لباسشویی سطح زیر دستگاه را هموار کرده، پایه های آن را سفت کنید و مکان لباسشویی را تغییر دهید.
8- بوی بد ماشین لباسشویی هات پوینت چه علتی دارد؟
بوی بد ماشین لباسشویی هات پوینت نشان دهنده ی یک هشدار است و باید دستگاه را تمیز کنید. برای رفع بوی بد ماشین لباسشویی هات پوینت چرخه «Auto Clean» را با مواد شوینده و با محفظه خالی اجرا کنید.
9- برای رفع مشکل تولید کف بیش از حد در ماشین لباسشویی هات پوینت چه اقداماتی باید انجام داد؟
استفاده از ماده ی شوینده ی نامرغوب و یا استفاده ی بیش از حد از آن باعث تولید کف زیاد در ماشین لباسشویی هات پوینت می شود. برای جلوگیری از تولید کف بیش از حد در ماشین لباسشویی هات پوینت از شوینده ی مرغوب و به اندازه ی کافی استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *