کدهای خطای ماشین لباسشویی

ارورهای ماشین لباسشویی میله و نحوه برطرف کردن آنها

ارورهای ماشین لباسشویی میله

ماشین لباسشویی‌ میله این قابلیت را دارد که به طور کاملاً خودکار زحمت عیب یابی را به عهده بگیرد و در صورت مشاهده نقصی در سیستم، محل خرابی را با نمایش یک کد خطا روی نمایشگر به کاربر اطلاع دهد. در این مقاله برای آن دسته از دارندگان ماشین لباسشویی‌ میله که هیچ گونه اطلاعاتی در زمینه کدهای خطا ندارند و نمی دانند چطور باید با هریک از آنها مقابله کنند، شرح مفصلی از ارورهای ماشین لباسشویی میله ارائه خواهیم داد. با ما همراه باشید.

ارورهای ماشین لباسشویی میله علت ارور
F01 خطای سنسور دمای خشک کن
F02 مشکلات مربوط به سنسور دما
F11 مشکلات تخلیه آب از دستگاه
F12 خطای ورودی آب در محل تامین
F13 خطای ورودی آب؛ بخش سوئیچ فشار هیتر
F14 خطای ورودی آب؛ بخش سوئیچ فشار هیتر
F15 F15 خطای ورودی آب؛ داغ بودن آب ورودی
F24 اتصالات رله هیتر
F25 خطای مربوط به دمای هدف
F26 محافظت در برابر جوشیدن آب
F40 خطای الکترونیکی دستگاه
F42 خطای ثبت فرکانس سیم کشی های دستگاه
F47 خطای ارتباطی بین برد الکتریکی و نمایشگر (خطای ثبت فرکانس شبکه)
F51 از کار افتادگی کامل سنسور فشار
F52 سوئیچ فشار هیتر حین گرمایش ریست شد
F53 خرابی سنسور سرعت محفظه شستشو
F63 خطای مربوط به موقعیت شاتر کشویی موتور
F67 سرعت پمپ گردش آب پایین است
F68 فعالیت موتور شستشو پس از خاموش
F69 انسداد پمپ شستشوی دستگاه
F70 فعال شدن سوئیچ شناور (فلوتر) به دلیل تشخیص نشتی
F84 خطای موقعیت شاتر کشویی
F85 تغییر سیگنال شاتر کشویی
F86 اتصال درب محفظه نمک
F88 خطای سنسور کدورت سنج آب (توربیدیتی)
F91 خطای مقدار بار درون دستگاه

لیست ارورهای ماشین لباسشویی میله و راه حل آن

برای آنکه بتوانیم نقص ها و ایرادات ماشین لباسشویی میله را برطرف کنیم، باید بدانیم هر یک از ارورهای ماشین لباسشویی میله به چه مشکلاتی اشاره دارند و احتمالاً کدام بخش های ماشین لباسشویی درگیر شده اند. پیش از آنکه با مراکز خدمات و تعمیرات تماس بگیرید و از آنها کمک بخواهید، سعی کنید با پیاده کردن دستورالعمل های این بخش مشکل را برطرف کنید.

1- ارور F01 ماشین لباسشویی میله

علت: علت روبرو شدن با کد خطای F01 ماشین لباسشویی Miele، خطای سنسور دمای خشک کن دستگاه است. در این شرایط ترمیستور که وظیفه کنترل دمای محفظه خشک کن را دارد، با مشکل مواجه شده است.

راه حل: راهکار برطرف کردن کد خطای F01 ماشین لباسشویی میله این است که پس از بررسی اتصالات ترمیستور، سیم کشی های معیوب را بیابید و آنها را تعویض کنید. در نهایت اگر مشکل ادامه دار بود خود سنسور را تعویض کنید.

نمایش ارور F01 در صفحه نمایش ماشین لباسشویی میله

نمایش ارور F01 در صفحه نمایش ماشین لباسشویی میله به دلیل خطای سنسور دمای خشک کن دستگاه

2- ارور F02 ماشین لباسشویی میله

علت: دلیل اصلی نمایش کد خطای F02 ماشین لباسشویی میله، تشخیص مشکلات مربوط به سنسور دمای دستگاه است. ممکن است سیم های اتصال ترموستات قطع شده باشند، مدار این بخش اتصال کوتاه شده یا سنسور از کار افتاده و کاملاً خراب شده باشد.

راه حل: برای رفع کد خطای F02 ماشین لباسشویی میله، باید تمام اتصالات بین ترمیستور و ماژول کنترل اصلی دستگاه را تست کنید و اگر محکم کردن اتصالات شل و وارفته یا حتی تعویض آنها کمکی به رفع ارور F02 ماشین لباسشویی میله نکرد، سنسور دما را جایگزین کنید.

نمایش ارور F02 در صفحه نمایش ماشین لباسشویی میله

نمایش ارور F02 در صفحه نمایش ماشین لباسشویی میله به دلیل مشکلات مربوط به سنسور دمای دستگاه

3- ارور F11 ماشین لباسشویی میله

علت: دلیل روبرو شدن با کد خطای F11 ماشین لباسشویی Miele، بروز مسائل و مشکلات مربوط به خروج آب از دستگاه است. منشاء این اتفاق می تواند گرفتگی شلنگ تخلیه، فیلتر یا پمپ تخلیه یا حتی فشار کم آب منبع باشد که با ارور F11 ماشین لباسشویی میله به ما هشدار داده می شود.

راه حل: برای آنکه بتوانید کد خطای F11 ماشین لباسشویی میله را برطرف کنید، ابتدا اطمینان حاصل کنید که مسیر جریان آب در شلنگ کاملا باز باشد. سپس به سراغ فیلتر تخلیه دستگاه بروید، آن را جدا کنید و پس از شستشو و نظافت کامل، مجدداً آن را نصب کنید. در نهایت پمپ تخلیه را چک کنید و اگر خراب است، اقدام به تعویض آن کنید.

نمایش ارور F11 در صفحه نمایش ماشین لباسشویی میله

نمایش ارور F11 در صفحه نمایش ماشین لباسشویی میله به دلیل مشکلات مربوط به خروج آب از دستگاه

4- ارور F12 ماشین لباسشویی میله

علت: زمانی با کد خطای F12 ماشین لباسشویی میله برخورد می کنیم که شیر قطع در محل تامین آب بسته باشد یا فشار آبی که از آن خارج می شود، کمتر از محدوده مجاز باشد. همچنین احتمال دارد خرابی در اتصالات فلومتر باعث شده دستگاه پالسی دریافت نکند.

راه حل: روش مناسب برای رفع کد خطای F12 ماشین لباسشویی میله این است که ابتدا شیر آب را باز کنید و مطمئن شوید فشار آبی که از آن خارج می شود، کافی باشد. سیم کشی و مدار فلومتر را چک کنید؛ در صورت نیاز سیم های متصل به آن را جایگزین کنید. در آخر بررسی کنید شیر برقی ورود آب به دستگاه سالم باشد و برق کافی از برد الکترونیکی دریافت کند.

نمایش ارور F12 در صفحه نمایش ماشین لباسشویی میله

نمایش ارور F12 در صفحه نمایش ماشین لباسشویی میله به دلیل بسته بودن شیر قطع در محل تامین آب یا کم بودن محدوده مجاز فشار آب خارج شده از دستگاه

5- ارور F13 ماشین لباسشویی میله

علت: دلیلی که باعث نمایش کد خطای F13 ماشین لباسشویی Miele می شود، خطای تامین آب در پایان مرحله است. در این شرایط برنامه شستشو متوقف شده و پمپ تخلیه آغاز به کار می کند. علت می تواند خرابی شیر برقی، کم بودن فشار آب ورودی، خرابی فلومتر یا اتصالات آن باشد.

راه حل: برای رفع کد خطای F13 ماشین لباسشویی میله، ابتدا باید مطمئن شوید شیر آب منزل باز است و آب با فشار جریان دارد. شیر برقی را بررسی کنید و در صورت نیاز آن را جایگزین کنید. بررسی کنید فلومتر پالس دریافت کند و در نهایت اتصالات بین برد اصلی و فلومتر دستگاه را به دقت مورد بررسی قرار دهید.

نمایش ارور F13 در صفحه نمایش ماشین لباسشویی میله

نمایش ارور F13 در صفحه نمایش ماشین لباسشویی میله به دلیل خطای تامین آب در پایان مرحله

6- ارور F14 ماشین لباسشویی میله

علت: علت مواجهه با کد خطای F14 ماشین لباسشویی میله، خطای تامین آب مربوط به سوئیچ فشار هیتر است. در این شرایط برنامه شستشو قطع می‌شود و پمپ تخلیه شروع به کار می کند. علت ارور F14 می تواند انسداد سوئیچ فشار هیتر به علت گیر کردن اجسام خارجی یا عملکرد نامناسب پمپ گردش آب باشد.

راه حل: اگر به دنبال راهی برای رفع کد خطای F14 ماشین لباسشویی میله هستید، ابتدا سوئیچ فشار هیتر را خوب چک کنید و اتصالات آن را مورد بررسی دقیق قرار دهید. این سوئیچ در صورت خرابی باید تعویض شود. بررسی کنید چیزی در پمپ گردش آب گیر نکرده باشد و در صورت مشاهده، گرفتگی های آن را برطرف کنید.

نمایش ارور F14 در صفحه نمایش ماشین لباسشویی میله

نمایش ارور F14 در صفحه نمایش ماشین لباسشویی میله به دلیل خطای تامین آب مربوط به سوئیچ فشار هیتر

7- ارور F15 ماشین لباسشویی Miele

علت: به این دلیل با کد خطای F15 ماشین لباسشویی میله روبرو می شویم که آب داغ ناخواسته به داخل دستگاه کشیده می شود.

راه حل: یکی از راهکارهای رفع ارور F15 ماشین لباسشویی میله، این است که بررسی کنید و ببینید شلنگ ورودی آب به درستی وصل شده باشد. اگر خودتان قادر به رفع کد خطای F15 نیستید، دستگاه را خاموش کنید، آن را از برق بکشید و به سرعت با یک متخصص تعمیر ماشین لباسشویی میله تماس بگیرید.

نمایش ارور F15 در صفحه نمایش ماشین لباسشویی میله

نمایش ارور F15 در صفحه نمایش ماشین لباسشویی میله به دلیل کشیده شدن آب داغ به داخل دستگاه

8- ارور F24 ماشین لباسشویی میله

علت: منشا کد خطای F24 ماشین لباسشویی میله، مربوط به اتصالات رله دستگاه است. ممکن است اتصالات رله هیتر ذوب شده و بهم جوش خورده باشند یا رطوبت در رله هیتر جم شده باشد. یک احتمال دیگر، خرابی دوشاخه خروجی هیتر است.

راه حل: به منظور رفع کد خطای F24 ماشین لباسشویی میله در خانه، باید رله هیتر را مورد بررسی قرار دهید و در صورت مشاهده خرابی آن را تعویض کنید. اما اگر خود هیتر سالم است، دستگاه را از برق بکشید و مقاومت بین سیم های متصل به آن را اندازه بگیرید. اگر مقدار مقاومت به دست آمده کمتر از 10 مگا اهم بود، باید اقدام به تعویض سیم کشی های هیتر کنید.

نمایش ارور F24 در صفحه نمایش ماشین لباسشویی میله

نمایش ارور F24 در صفحه نمایش ماشین لباسشویی میله به دلیل اتصالات رله دستگاه

9- ارور F25 ماشین لباسشویی میله

علت: دلیل نمایش کد خطای F25 ماشین لباسشویی میله خطایی در ارتباط با دمای هدف می باشد. این یعنی در مرحله گرمایش، دمای آب طی مدت زمان مشخص به عدد مورد نظر نرسیده است. علت ارور F25 می تواند خرابی هیتر، خرابی رله هیتر یا افزودن مقدار زیادی شوینده باشد. وجود کف زیاد در محفظه، فشار جریان آب را کم می کند و به این ترتیب بر عملکرد سوئیچ فشار هیتر تاثیر می گذارد.

راه حل: راه حل مناسب برای برطرف کردن ارور F25 ماشین لباسشویی Miele این است که ولتاژ هیتر را اندازه بگیرید و در صورت مشاهده خرابی آن را تعویض کنید. مقادیر توزیع شده مواد شوینده و کمک شستشو را بررسی کنید. کف اضافه را تخلیه کنید و در شستشوهای بعدی از مقدار شوینده کمتری استفاده کنید.

نمایش ارور F25 در صفحه نمایش ماشین لباسشویی میله

نمایش ارور F25 در صفحه نمایش ماشین لباسشویی میله به دلیل خطای مربوط به دمای هدف

10- ارور F26 ماشین لباسشویی میله

علت: مهم ترین دلیل نمایش کد خطای F26 ماشین لباسشویی میله، محافظت در برابر جوشیدن آب است. در این شرایط برنامه شستشو قطع می شود و پمپ تخلیه شروع به کار می کند. از جمله عللی که باعث نمایش ارور F26 می شوند، می توان به اطلاعات نادرست سنسور دما، بسته بودن رله هیتر یا موقعیت نادرست گیره درب اشاره کرد.

راه حل: برای برطرف کردن ارور F26 ماشین لباسشویی میله، باید سنسور دما و رله هیتر دستگاه را به همراه اتصالات آنها مورد بررسی دقیق قرار دهید. در این مرحله اگر خود این بخش ها دچار خرابی شده اند، هرچه سریع تر آنها را تعویض کنید و اگر مشکل از اتصالات و سیم کشی هاست، آنها را جایگزین کنید. اگر کد خطای F26 برطرف نشد، برای عیب یابی تخصصی مشکل با مرکز خدمات و تعمیرات لوازم خانگی داره چاره تماس بگیرید.

نمایش ارور F26 در صفحه نمایش ماشین لباسشویی میله

نمایش ارور F26 در صفحه نمایش ماشین لباسشویی میله به دلیل محافظت در برابر جوشیدن آب

11- ارور F40 ماشین لباسشویی میله

علت: دلیلی که باعث روبرو شدن با ارور F40 ماشین لباسشویی Miele می شود، تشخیص خطای الکترونیکی در دستگاه است. در این شرایط برنامه شستشو متوقف شده و پمپ تخلیه شروع به کار می کند.

راه حل: برای آنکه بتوانید کد خطای F40 ماشین لباسشویی میله را برطرف کنید، تنها راهی که پیش روی شماست تعویض فوری بخش الکترونیکی معیوب دستگاه است.‌

نمایش ارور F40 در صفحه نمایش ماشین لباسشویی میله

نمایش ارور F40 در صفحه نمایش ماشین لباسشویی میله به دلیل تشخیص خطای الکترونیکی در دستگاه

12- ارور F42 ماشین لباسشویی میله

علت: علت نمایش کد خطای F42 ماشین لباسشویی میله مربوط به خطای ثبت فرکانس سیم کشی های دستگاه است. مهمترین احتمال مربوط به ارور F42 ایرادات منبع تغذیه است. در این شرایط شستشو متوقف شده و عملیات تخلیه اجرا می شود.

راه حل: برای رفع کد خطای F42 ماشین لباسشویی میله، باید از یک برقکار مجرب بخواهید منبع برق خانه را بررسی کند تا ولتاژ ورودی به دستگاه برای راه اندازی فرایند شستشو کافی باشد.

نمایش ارور F42 در صفحه نمایش ماشین لباسشویی میله

نمایش ارور F42 در صفحه نمایش ماشین لباسشویی میله به دلیل خطای ثبت فرکانس سیم کشی های دستگاه

13- ارور F47 ماشین لباسشویی Miele

علت: دلیل نمایش کد خطای F47 ماشین لباسشویی میله، خطای ارتباطی بین برد کنترل الکترونیکی دستگاه و برد نمایشگر است.
راه حل: اگر به دنبال راهی برای رفع کد خطای F47 ماشین لباسشویی میله هستید، توصیه می کنیم در اولین فرصت با مراکز خدمات و تعمیرات مجاز ماشین لباسشویی میله تماس بگیرید. ارور F47 ماشین لباسشویی میله به مشکلات برد الکترونیکی دستگاه اشاره دارد که تعمیر آن حتما باید توسط تکنسین های مجرب انجام شود.

نمایش ارور F47 در صفحه نمایش ماشین لباسشویی میله

نمایش ارور F47 در صفحه نمایش ماشین لباسشویی میله به دلیل خطای ارتباطی بین برد کنترل الکترونیکی دستگاه و برد نمایشگر

14- ارور F51 ماشین لباسشویی میله

علت: دلیل نقصی که منجر به مواجه شدن با کد خطای F51 ماشین لباسشویی میله می شود، مربوط به از کار افتادگی کامل سنسور فشار است. در این شرایط دستگاه دیگر قادر به تشخیص سطح آب نیست.

راه حل: اگر می خواهیدارور F51 ماشین لباسشویی میله را برطرف کنید، باید بلافاصله سوئیچ فشار را تعویض کنید. برای انجام این کار می توانید با مرکز تخصصی تعمیرات لوازم خانگی داره چاره تماس بگیرید.

نمایش ارور F51 در صفحه نمایش ماشین لباسشویی میله

نمایش ارور F51 در صفحه نمایش ماشین لباسشویی میله به دلیل از کار افتادگی کامل سنسور فشار

15- ارور F52 ماشین لباسشویی میله

علت: مهم ترین دلیلی که با کد خطای F52 ماشین لباسشویی میله مواجه شده ایم، این است که سوئیچ فشار هیتر حین گرمادهی ریست شده است. علت ارور F52 می تواند ناشی از مقدار زیاد ماده شوینده یا مایع کمک آبکشی باشد. البته خرابی سوئیچ فشار هیتر، کم بودن فشار پمپ یا تجمع آب در محفظه می تواند منجر به کاهش میزان فشار و نمایش کد خطای F52 شود.

راه حل: به منظور رفع کد خطای F52 ماشین لباسشویی میله، در مرحله اول مقدار مایع شوینده و کمک آبکشی را بررسی کنید و سعی کنید در شستشوهای بعدی مقادیر کمتری از آنها را اضافه کنید. بررسی کنید سوئیچ فشار هیتر سالم باشد و در صورت خرابی اقدام به تعویض آن کنید. اگر می بینید فشار پمپ شستشو پایین است، آن را باز کرده و پس از آنکه داخل محفظه پمپ را خوب تمیز کردید و اجسام خارجی را در آوردید، بار دیگر پمپ را ببندید و عملکرد دستگاه را بررسی کنید.

نمایش ارور F52 در صفحه نمایش ماشین لباسشویی میله

نمایش ارور F52 در صفحه نمایش ماشین لباسشویی میله به دلیل ریست شدن سوئیچ فشار هیتر حین گرمادهی

16- ارور F53 ماشین لباسشویی میله

علت: علتی که منجر به نمایش کد خطای F53 ماشین لباسشویی Miele می شود، مربوط به خرابی سنسور سرعت محفظه شستشو است. ارور F53 نشان دهنده ی این است که سرعت چرخش محفظه شستشو کاهش یافته و تعداد آن به 400 بار در دقیقه نمی رسد.

راه حل: برای برطرف کردن کد خطای F53 ماشین لباسشویی میله، باید با اطلاعات کافی به سراغ سرعت سنج موتور بروید و خرابی این عنصر را بررسی کنید؛ در صورت تائید نقص و خرابی در این بخش، اقدام به تعویض آن کنید.

17- ارور F63 ماشین لباسشویی میله

علت: علت مشاهده ارور F63 ماشین لباسشویی میله، خطای مربوط به موقعیت شاتر کشویی موتور است. در این شرایط با وجود فعال شدن شاتر کشویی موتور،‌هیچ تغییری در سیگنال سوئیچ موقعیت وجود ندارد. علت ارور F63 ماشین لباسشویی میله می تواند خرابی سوئیچ موقعیت یا اتصال کوتاه و مدار باز شدن سیم های اتصال باشد. یک احتمال دیگر خرابی دنده شتر کشویی دستگاه است.

راه حل: جهت حل مشکل و برطرف کردن کد خطای F63 ماشین لباسشویی میله، در مرحله اول باید پمپ تخلیه را جایگزین کنید و بررسی کنید اتصال بین سیم ها برقرار باشد. در صورت نیاز سیم های آسیب دیده را جایگزین کنید. اگر مشکل از سیستم دنده شاتر کشویی دستگاه است، بررسی کنید که آیا آب بین بازوهای اسپری بالا/پایین و بازوی اسپری میانی در حال تغییر است یا خیر. اگر چنین است و در موقعیت سوئیچ پالس دریافت می شود، برد الکترونیکی دستگاه باید جایگزین شود؛ اما اگر پالسی دریافت نمی شود، سیم های اتصال کوتاه و مدار باز را عوض کنید. ممکن است نیاز باشد در همین مرحله پمپ شستشو را نیز جایگزین کنید.

18- ارور F67 ماشین لباسشویی میله

علت: علت آنکه با ارور F67 ماشین لباسشویی میله مواجه شده ایم، سرعت پایین پمپ گردش است. در این شرایط برنامه شستشو متوقف نخواهد شد و کد خطای F67 فقط در حالت «Service Mode» نمایش داده می شود. علت ارور F67 می تواند سفت شدن پمپ گردش و عدم چرخش آزادانه آن باشد. همچنین احتمال دارد خازن پمپ خراب شده باشد.

راه حل: برای برطرف کردن کد خطایF67 ماشین لباسشویی میله، پمپ گردش آب را باز کنید و هرگونه جسم خارجی که در آن می بینید را جایگزین کنید. عملکرد خازن پمپ را مورد بررسی قرار دهید و در صورت لزوم آن را تعویض کنید. اگر نمی توانید به تنهایی این قطعه را تعویض کنید، از یک فرد متخصص کمک بگیرید.

نمایش ارور F67 در صفحه نمایش ماشین لباسشویی میله

نمایش ارور F67 در صفحه نمایش ماشین لباسشویی میله به دلیل سرعت پایین پمپ گردش

19- ارور F68 ماشین لباسشویی Miele

علت: زمانی با ارور F68 ماشین لباسشویی میله رو به رو می شویم که پمپ شستشو بعد از خاموش شدن هم کار خود را ادامه دهد. در این شرایط برنامه شستشو متوقف شده و عملیات تخلیه از سر گرفته می شود. تنها علت مواجهه با کدخطای F68 ایرادات برد الکترونیکی دستگاه است.

راه حل: راهکار رفع کد خطای F68 ماشین لباسشویی میله، تعمیر یا تعویض برد الکترونیکی دستگاه است. توصیه می کنیم برای بررسی دقیق برد با همکاران ما در مرکز خدمات و تعمیرات داره چاره تماس بگیرید.

20- ارور F69 ماشین لباسشویی میله

علت: علت نمایش کد خطای F69 ماشین لباسشویی میله، انسداد پمپ شستشوی دستگاه است. در این حالت نیز عملیات شستشو متوقف و عملیات تخلیه آغاز می شود. سه احتمال مهم برای مواجهه با ارور F69 ماشین لباسشویی میله، خرابی سوئیچ فشار هیتر، خرابی رله هیتر یا گیر کردن اجسام خارجی در پمپ است.

راه حل: برای رفع ارور F69 ماشین لباسشویی میله باید عملکرد هیتر سوئیچ فشار و رله هیتر را مورد بررسی قرار دهید و از سلامت عملکرد آنها مطمئن شوید. چنانچه در بررسی های خود متوجه نقصی در این قسمت ها شدید، قطعات معیوب را سریعاً جایگزین کنید. پمپ شستشو را باز کنید و هر گونه جسم خارجی که در آن گیر کرده را خارج کنید.

نمایش ارور F69 در صفحه نمایش ماشین لباسشویی میله

نمایش ارور F69 در صفحه نمایش ماشین لباسشویی میله به دلیل انسداد پمپ شستشوی دستگاه

21- ارور F70 ماشین لباسشویی میله

علت: علت نمایش کد خطای F70 ماشین لباسشویی میله، فعال شدن سوئیچ شناور (فلوتر) به دلیل تشخیص نشتی و در ادامه توقف عملیات شستشو و اجرای عملیات تخلیه است.

راه حل: اگر به دنبال راهی برای برطرف کردن کد خطای F70 ماشین لباسشویی میله هستید، تمام شیلنگ ها، اتصالات و اتصالات رزوه دار را از نظر نشتی بررسی کنید و در صورت مشاهده هرگونه حفره یا ترک خوردگی که آب می تواند از آن خارج شود، اقدام به تعویض بخش آسیب دیده کنید. بررسی کنید سوئیچ شناور سالم باشد و نشتی را به اشتباه تشخیص نداده باشد. در نهایت کلیه اجزای الکتریکی در ناحیه نشتی را با احتیاط خشک کنید تا آسیب بیشتری به دستگاه وارد نشود.

22- ارور F84 ماشین لباسشویی میله

علت: دلیل نقصی که منجر به مواجه شدن با ارور F84 ماشین لباسشویی Miele می شود، خطای موقعیت شاتر کشویی است. به احتمال فراوان سوئیچ موقعیت خراب شده یا درایو دستگاه با ایرادی مواجه شده است. همچنین احتمال دارد نقصی در مکانیسم شاتر کشویی منجر به این اتفاق شده باشد.

راه حل: برای رفع کد خطای F84 ماشین لباسشویی میله، پمپ شستشو را مورد بررسی قرار دهید و در صورت خرابی آن را جایگزین کنید. به سراغ سنسور توربیدیتی بروید و بررسی کنید که اتصالات آن درست وصل شده باشند.

23- ارور F85 ماشین لباسشویی میله

علت: مهم ترین دلیلی که با کد خطای F85 ماشین لباسشویی میله مواجه شده ایم، خطای تغییر سیگنال شاتر کشویی است. ممکن است سوئیچ موقعیت خراب شده یا نقصی در اتصالات آن به وجود آمده باشد؛ یا اینکه اشکالی در برد الکترونیکی دستگاه رخ داده باشد.

راه حل: به منظور رفع کد خطای F85 ماشین لباسشویی میله باید سوئیچ موقعیت مورد بررسی قرار گیرد و اطمینان حاصل شود که اتصالات آن تمیز و سالم هستند و خود سوئیچ درست کار می کند. پالس های سوئیچ را در طول عملیات شستشو اندازه بگیرید. اگر هر 30 ثانیه پالس دریافت می شود، برد الکترونیکی را تعویض کنید؛ اما اگر پالسی دریافت نمی شود، پمپ گردش را جایگزین کنید.

نمایش ارور F85 در صفحه نمایش ماشین لباسشویی میله

نمایش ارور F85 در صفحه نمایش ماشین لباسشویی میله به دلیل ایراد در سوئیچ موقعیت یا برد الکترونیکی دستگاه

24- ارور F86 ماشین لباسشویی میله

علت: علت نمایش کد خطای F86 ماشین لباسشویی میله مربوط به خطای اتصالات درب محفظه نمک است. ارور F86 ماشین لباسشویی میله در طول برنامه شستشو نمایش داده می شود و در ادامه،‌ عملیات شستشو متوقف شده و عملیات تخلیه آغاز می شود. علت ارور F86 نشان دهنده ی این است که درب محفظه نمک بسته نیست یا مگنت درب از بین رفته است.

راه حل: برای رفع کد خطای F86 ماشین لباسشویی میله، باید درب محفظه نمک را ببندید یا کلاً آن را جایگزین کنید.

25- ارور F88 ماشین لباسشویی میله

علت: دلیل نمایش ارور F88 ماشین لباسشویی میله، خطای سنسور توربیدیتی یا کدورت سنج آب دستگاه است. سنسور اطلاعات اشتباه ارسال می کند یا اصلاً اطلاعاتی ارسال نمی کند. ممکن است دسته سیم های متصل به آن اتصال کوتاه یا مدار باز شده باشند.

راه حل: اگر به دنبال راهی برای رفع کد خطای F88 ماشین لباسشویی میله هستید، ابتدا بررسی کنید سنسور کدورت سنج سالم باشد و درست عمل کند. در صورت نیاز لوله تغذیه بازوی اسپری بالایی سنسور را تعویض کنید. دسته سیم های سنسور را به دقت مورد بررسی قرار دهید و چک کنید اتصالات آنها هم در محل سنسور و هم در محل برد الکترونیکی سالم باشند. در صورت مشاهده خرابی سنسور و سیم های آسیب دیده آن را جایگزین کنید.

26- ارور F91 ماشین لباسشویی میله

علت: علتی که باعث نمایش ارور F91 ماشین لباسشویی میله می شود این است که آب در بار محفظه جمع شده و به همین علت عملیات آبگیری بعدی با موفقیت انجام نمی شود.

راه حل: برای برطرف کردن ارور F91 ماشین لباسشویی میله، کافیست حین قرار دادن بار درون محفظه، آنها را طوری بچینید که آب در محفظه جمع نشود.

عیب یابی ماشین لباسشویی میله

گاهی اوقات با مشکلاتی در ماشین لباسشویی میله روبرو می شویم که عیب یابی آنها نیازمند دانش زمینه ای در مورد عملکرد دستگاه است. مشکلاتی که برای سیستم تشخیص خطای خودکار تعریف نشده و با کدهای خطای ماشین لباسشویی میله به ما اطلاع داده نمی شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه این مشکلات و نحوه برطرف کردن آنها این بخش را تا انتها مطالعه کنید.

6 مشکل رایج ماشین لباسشویی میله

عیب یابی ماشین لباسشویی میله برای کارکرد درست دستگاه ضروری است

1- از ماشین لباسشویی Miele بوی نامطبوعی به مشام می رسد

علت: مهم ترین دلیل برخورد با مشکل بوی نامطبوع ماشین لباسشویی میله مشکلات مربوط به تجمع باکتری در محفظه شستشوی دستگاه است. این یعنی برنامه شستشو با دمای بالای 60 درجه سانتیگراد برای مدت زمان طولانی راه اندازی نشده است. همچنین احتمال دارد پس از شستشوی مخزن مواد شوینده، بدون آنکه آن را خشک کنید، به سرعت آن را نصب کرده باشید که در این صورت رطوبت این محفظه پس از مدتی بوی نامطبوعی ایجاد می کند.

راه حل: برای برطرف کردن مشکل بوی نامطبوع ماشین لباسشویی میله، در محفظه شستشو مقداری شوینده مخصوص ماشین لباسشویی بریزید و یک برنامه شستشو با دمای 90 درجه سانتیگراد اجرا کنید تا دستگاه یک مرتبه خود را بشوید.

2- لباس ها درون ماشین لباسشویی به خوبی نچرخیده اند و هنوز خیس هستند

علت: زمانی با مشکل رطوبت و خیسی لباس ها پس از چرخه شستشوی ماشین لباسشویی میله مواجه می شویم که دستگاه در طول چرخش آخر بار محفظه را نامتوازن تشخیص داده و به طور خودکار سرعت چرخش را کم کرده باشد.

راه حل: راهکار حل مشکل رطوبت و خیسی لباس ها پس از چرخه شستشوی ماشین لباسشویی میله این است که به هنگام قرار دادن لباس ها در کنار تکه های بزرگ چند تکه کوچک هم قرار دهید تا در محفظه بهتر توزیع شوند.

3- پمپ ماشین لباسشویی میله صداهای عجیبی تولید می کند

علت: مهم ترین دلیلی که منجر به صدای عجیب پمپ ماشین لباسشویی Miele می شود، مربوط به عملکرد طبیعی پمپ تخلیه است. این صدا نه به نقص و خطایی در دستگاه اشاره داشته و نه به ارورهای ماشین لباسشویی میله ربطی دارد.

راه حل: اگر به دنبال راهی برای حل مشکل صدای عجیب پمپ ماشین لباسشویی میله هستید، اندکی صبر کنید تا پمپ تخلیه عملیات خود را به پایان برساند. پس از اتمام کار این بخش، این صدا نیز به خودی خود برطرف خواهد شد.

4- باقی ماندن مقدار زیادی مواد شوینده در محفظه مخصوص مواد شوینده ماشین لباسشویی میله

علت: اصلی ترین علتی که منجر به تجمع مواد شوینده در محفظه مخصوص شوینده ماشین لباسشویی Miele می شود، کم بودن فشار آب ورودی به دستگاه است. البته احتمال دارد شوینده پودری مورد استفاده در ترکیب با سختی گیر آب حالت چسبندگی پیدا کرده و به محفظه چسبیده باشد. توجه داشته باشید که این مسئله با ارورهای ماشین لباسشویی میله به ما هشدار داده نمی شود.

راه حل: جهت رفع مشکل تجمع مواد شوینده در محفظه مخصوص شوینده ماشین لباسشویی میله، ابتدا فیلتر ورودی آب را مورد بررسی قرار داده و گرفتگی های آن را تخلیه کنید. شاید بهتر باشد در این مواقع گزینه Water plus Extra را انتخاب کنید. سپس کشوی مخزن مواد شوینده را تمیز کنید. توصیه می کنیم در شستشوهای بعدی ابتدا پودر لباسشویی را در مخزن بریزید و سپس نرم کننده آب را اضافه کنید.

5- پخش نشدن نرم کننده پارچه یا باقی ماندن آب زیاد در محفظه «دیزی» ماشین لباسشویی میله

علت: علت برخورد با مشکل عدم پخش نرم کننده پارچه ماشین لباسشویی Miele این است که لوله سیفون در موقعیت مناسبی قرار نگرفته یا مسیر آن مسدود شده است. همانطور که می بینید این مسئله ربطی به ارورهای ماشین لباسشویی میله ندارد.

راه حل: جهت برطرف کردن مشکل عدم پخش نرم کننده پارچه ماشین لباسشویی میله کافیست لوله سیفون را تمیز کنید تا مسیر جریان آب باز باشد. همچنین موقعیت این لوله را بررسی کرده و از اتصالات درست آن اطمینان حاصل کنید.

6- باقی ماندن مایع در کپسول پس از پایان چرخه شستشو ماشین لباسشویی میله

علت: دلیلی که منجر به باقی ماندن مایع در کپسول ماشین لباسشویی میله می شود، انسداد یک لوله کوچک در کشوی توزیع کننده مواد شوینده است که کپسول روی آن قرار می گیرد. البته گاهی به دلیل مسائل فنی مقداری مایع در این محفظه باقی می ماند که کاملاً طبیعی است.

راه حل: برای آنکه بتوانید مشکل باقی ماندن مایع در کپسول ماشین لباسشویی میله را برطرف کنید، کافیست لوله کوچک زیر کپسول را تمیز کنید تا آب باقی مانده به راحتی تخلیه شود.

کلام آخر

در این مقاله با نگاهی جزئی نگر به بررسی انواع ارورهای ماشین لباسشویی میله پرداختیم و تکنیک هایی که همه دارندگان این دستگاه برای رفع این کدهای خطا باید بدانند را مرور کردیم. امیدواریم که دستورالعمل های ذکر شده در این مقاله برایتان مفید واقع شده باشد.

در هر یک از موارد فوق اگر احساس کردید راهکار این مقاله موثر نیست یا با خطاهای دیگری روبرو شده اید و نمی دانید چطور باید مسئله را برطرف کنید، کافی است با واحد داره چاره تماس بگیرید و مشکل پیش آمده را اعلام کنید تا متخصصین ما راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهند.

سوالات رایج در مورد عیب یابی و روش رفع مشکلات (یا ایرادات) ماشین لباسشویی میله

در این بخش از مقاله قصد داریم به برخی از سوالات رایج کاربران در رابطه با مشکلات ماشین لباسشویی میله بپردازیم. امیدواریم با خواندن این بخش پاسخ سوالات خود را در رابطه با عیب یابی ماشین لباسشویی میله بیابید.

سوالات رایج در مورد عیب یابی و روش رفع مشکلات (یا ایرادات) ماشین لباسشویی میله

در این بخش از مقاله قصد داریم به برخی از سوالات رایج کاربران در رابطه با مشکلات ماشین لباسشویی میله بپردازیم. امیدواریم با خواندن این بخش پاسخ سوالات خود را در رابطه با عیب یابی ماشین لباسشویی میله بیابید.

1- علت بوی بد ماشین لباسشویی میله چیست؟
اگر در ماشین لباسشویی میله، برنامه ی شستشو با دمای بالاتر از 60 درجه به مدت طولانی اجرا نشود؛ تجمع باکتری ها در محفظه ی شستشوی لباسشویی باعث بوی نامطبوع در لباسشویی می شود. علاوه برآن خشک نکردن مخزن مواد شوینده یکی دیگر از دلایل بوی بد لباسشویی است.
2- چرا لباس های درون محفظه ی شستشوی ماشین لباسشویی میله خیس هستند؟
نامتوازن بودن بار در محفظه ی شستشوی ماشین لباسشویی میله باعث کاهش سرعت چرخش دستگاه و در نتیجه خیس ماندن لباس ها می شود. برای رفع مشکل خیس ماندن لباس ها درلباسشویی میله کافی است، لباس ها را به صورت متوازن درون محفظه ی شستشوی لباسشویی پخش کنید.
3- برای رفع مشکل باقی ماندن مواد شوینده در محفظه ی مخصوص مواد شوینده ماشین لباسشویی میله چه باید کرد؟
برای جلوگیری از تجمع مواد شوینده در محفظه مخصوص شوینده لباسشویی میله، باید فیلتر آب ورودی و محفظه ی مخصوص مواد شوینده را تمیز کرده و گزینه Water plus Extra را انتخاب کنید و نرم کننده را بعد از پودر شوینده در محفظه شستشو بریزید.
4- چگونه می توان مشکل پخش نشدن نرم کننده را در ماشین لباسشویی میله برطرف کرد؟
موقعیت نامناسب لوله ی سیفون یا مسدود بودن آن مهم ترین دلیلی است که باعث عدم پخش نرم کننده در ماشین لباسشویی میله می شود. برای رفع این مشکل باید از اتصال درست لوله ی سیفون اطمینان حاصل کنید و لوله را تمیز کنید تا مسیر عبور جریان آب باز شود.
5- دلیل صداهای عجیب پمپ ماشین لباسشویی میله چیست؟
صداهای پمپ ماشین لباسشویی میله جزو عملکرد طبیعی پمپ دستگاه می باشد و جای نگرانی وجود ندارد، با اندکی صبر بعد از پایان عملیات پمپ تخلیه، صداها خود به خود برطرف می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *