کدهای خطای ماشین لباسشویی

ارورهای ماشین لباسشویی مای تگ و نحوه برطرف کردن آنها

ارورهای ماشین لباسشویی مای تگ

در این مقاله قصد داریم به بررسی ارورهای ماشین لباسشویی مای تگ بپردازیم. این ارورها در قالب کدهای خطای چند حرفی روی پنل دیجیتال دستگاه نمایش داده می شوند و سعی دارند مشکلی که دستگاه با آن دست و پنجه نرم می کند؛ اعم از خطاهای مربوط به آبگیری، تخلیه، مشکلات مربوط به باز و بسته بودن درب محفظه شستشو و غیره را به ما اطلاع دهند. آشنایی با ارورهای ماشین لباسشویی مای تگ آمادگی لازم برای مقابله با این مسائل را در اختیار ما قرار می دهد. تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

ارور ماشین لباسشویی مای تگ علت ارور
SD و SUD تولید بیش از حد کف
OL پر شدن ماشین بیش از حد ظرفیت آن
UL بار نامتوازن در محفظه شستشو
LF و LD آبگیری یا تخلیه بی موقع
HC شلنگ آب گرم و سرد درست وصل نشده است
DL درب ماشین لباسشویی قفل نمی شود
LID درب ماشین لباسشویی باز است
DU چیزی روی درب لباسشویی قرار گرفته و اجازه نمی دهد درب قفل شود
DET کارتریج محفظه پخش مواد شوینده شناسایی نمی شود
F01 و E01 کاهش یا افزایش ناگهانی ولتاژ برق
F08 و E01 خطای آبگیری
F09 و E01 خطای سیستم پمپ تخلیه
F05 و E02 درب دستگاه خوب قفل نمی شود
F07 و E01 موتور نمی تواند واشر درام را بچرخاند
F## و ##F و E خطای سیستمی
FH آبی وارد دستگاه نمی شود / خطای سوئیچ فشار

لیست ارورهای ماشین لباسشویی مای تگ و راه حل آن

در جدول بالا اطلاعات کلی در مورد علت نمایش ارورهای ماشین لباسشویی مای تگ آورده شده است. اما اگر به توضیحات بیشتری در این زمینه نیاز دارید، مثلا می خواهید بدانید چطور باید این ارورها را برطرف کرد و چطور می توان از نمایش مجدد آنها جلوگیری کرد،‌ این بخش را تا انتها مطالعه کنید.

1- ارور SD و SUD ماشین لباسشویی مای تگ

علت: دلیل اصلی نمایش ارور SD یا SUD ماشین لباسشویی Maytag، تولید بیش از حد کف در محفظه شستشو است که می تواند به علت زیاد بودن حجم مواد شوینده یا کیفیت پایین آن رخ دهد.

راه حل: برای رفع ارور SD یا SUD ماشین لباسشویی مای تگ، اول یک ماده شوینده مرغوب انتخاب کنید و آن را جایگزین شوینده لباسشویی بی کیفیت قدیمی خود کنید. همچنین زمان افزودن ماده شوینده به محفظه مخصوص با این تصور که هرچه شوینده بیشتر باشد، لباس ها تمیزتر شسته می شوند؛ شوینده بیش از حد اضافه نکنید.

صفحه نمایش ماشین لباسشویی مای تگ که ارور SD را نمایش می دهد

نمایش ارور SD در صفحه نمایش ماشین لباسشویی مای تگ به دلیل تولید بیش از حد کف در محفظه شستشو

2- ارور OL ماشین لباسشویی مای تگ

علت: دلیل آنکه با ارور OL ماشین لباسشویی مای تگ مواجه می شویم، پر کردن محفظه شستشوی ماشین بیش از حد ظرفیت آن است.

راه حل: تنها کاری که باید برای رفع ارور OL ماشین لباسشویی مای تگ انجام دهید، این است که برای هر مرحله شستشو به اندازه ظرفیت دستگاه درون آن لباس بریزید. اما اگر علی رغم رعایت این مسئله دستگاه باز هم ارور OL را نمایش می دهد، بهتر است برای ریشه یابی مشکل با مراکز خدمات مجاز تعمیر ماشین لباسشویی مای تگ تماس بگیرید.

صفحه نمایش ماشین لباسشویی مای تگ که ارور OL را نمایش می دهد

نمایش ارور OL در صفحه نمایش ماشین لباسشویی مای تگ به دلیل پر شدن محفظه شستشوی ماشین بیش از حد ظرفیت آن

3- ارور UL ماشین لباسشویی Maytag

علت: دلیلی که منجر به نمایش ارور UL ماشین لباسشویی مای تگ می شود این است که لباس ها را درون محفظه شستشو به طور نامتوازن چیده اید و دستگاه سعی دارد این مسئله را با نمایش کد خطای UL به ما هشدار دهد.

راه حل: به منظور برطرف کردن ارور UL ماشین لباسشویی مای تگ، مستقیما به سراغ لباس های درون محفظه شستشو بروید و آنها را طوری بچینید که متوازن باشند. اگر نمایش ارور UL همچنان ادامه دارد، یک بار کل لباس های دستگاه را خالی کرده و دوباره برنامه را اجرا کنید. به احتمال خیلی زیاد با همین کار ساده مشکل برطرف می شود.

صفحه نمایش ماشین لباسشویی مای تگ که ارور UL را نمایش می دهد

نمایش ارور UL در صفحه نمایش ماشین لباسشویی مای تگ به دلیل نامتوازن چیده شدن لباس ها در محفظه ی شستشوی دستگاه

4- ارور LF و LD ماشین لباسشویی مای تگ

علت: زمانی با کد خطای LF یا LD ماشین لباسشویی مای تگ روبرو می شویم که دستگاه آبگیری یا تخلیه بی موقع را تشخیص دهد.

راه حل: برای رفع ارور LF یا LD ماشین لباسشویی مای تگ، باید به سراغ مجموعه آبگیری و سیستم تخلیه دستگاه بروید و علت را در این بخش ها بیابید. اگر موفق نشدید محل خرابی و علتی که منجر به نمایش ارورهای LF یا LD ماشین لباسشویی مای تگ می شود را بیابید، با مرکز خدمات و تعمیرات داره چاره تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنیم.

صفحه نمایش ماشین لباسشویی مای تگ که ارور LF را نمایش می دهد

نمایش ارور LF در صفحه نمایش ماشین لباسشویی مای تگ به دلیل آبگیری یا تخلیه بی موقع دستگاه

5- ارور HC ماشین لباسشویی مای تگ

علت: علت رو به رو شدن با ارور HC ماشین لباسشویی Maytag این است که شیلنگ آب گرم و سرد دستگاه درست وصل نشده است.

راه حل: جهت برطرف کردن ارور HC ماشین لباسشویی مای تگ در خانه، باید بتوانید شیلنگ های آب گرم و سرد متصل به دستگاه و اتصالات آن را بررسی کنید. اگر نتوانستید مطمئن شوید محل خرابی دقیقا کجاست، برای رفع ارور HC کافیست با مرکز خدمات و تعمیرات داره چاره تماس بگیرید و از مهندسین مجرب ما کمک بخواهید.

صفحه نمایش ماشین لباسشویی مای تگ که ارور HC را نمایش می دهد

نمایش ارور HC در صفحه نمایش ماشین لباسشویی مای تگ به دلیل وصل نادرست شلنگ آب گرم و سرد دستگاه

6- ارور DL ماشین لباسشویی مای تگ

علت: دلیلی که منجر به نمایش ارور DL ماشین لباسشویی مای تگ می شود، ناشی از قفل نشدن درب ماشین لباسشویی است.

راه حل: اگر می خواهید ارور DL ماشین لباسشویی مای تگ را برطرف کنید، در اولین قدم برق دستگاه را قطع کنید و به سراغ مجموعه قفل درب بروید. در صورت مواجه شدن با قفل خراب یا سیم ها و اتصالات از کار افتاده، بدون اتلاف وقت قفل درب را تعویض کنید. در صورتی که حتی پس از تعویض قفل درب باز هم ارور DL نمایش داده می شود، با مراکز تعمیرات معتبر تماس بگیرید و از متخصصین حرفه ای این حوزه کمک بخواهید.

صفحه نمایش ماشین لباسشویی مای تگ که ارور DL را نمایش می دهد

نمایش ارور DL در صفحه نمایش ماشین لباسشویی مای تگ به دلیل قفل نشدن درب ماشین لباسشویی

7- ارور LID ماشین لباسشویی مای تگ

علت: علت نمایش ارور LID ماشین لباسشویی مای تگ مربوط به باز بودن درب دستگاه است. احتمال دارد درب دستگاه را نبسته باشید، گیره درب خراب شده باشد یا چیزی لای آن گیر کرده باشد.

راه حل: برای برطرف کردن ارور LID ماشین لباسشویی مای تگ، تنها کاری که باید انجام دهید، این است که درب دستگاه را فشار دهید تا خوب بسته شود. محل تماس درب ماشین لباسشویی را تمیز کنید و بعد مطمئن شوید که صدای چفت شدن درب را می شنوید. اما اگر با وجود بسته بودن درب دستگاه، برد باز هم تشخیص دهد که درب باز است، به فکر تعویض میکروسوئیچ درب و نهایتاً‌ قفل درب دستگاه باشید.

صفحه نمایش ماشین لباسشویی مای تگ که ارور LID را نمایش می دهد

نمایش ارور LID در صفحه نمایش ماشین لباسشویی مای تگ به دلیل باز بودن درب دستگاه

8- ارور DU ماشین لباسشویی مای تگ

علت: علتی که منجر به نمایش ارور DU ماشین لباسشویی Maytag می شود این است که چیزی روی درب ماشین قرار گرفته و اجازه نمی دهد درب قفل شود.

راه حل: جهت رفع ارور DU ماشین لباسشویی مای تگ، کافیست هرگونه جسم خارجی که روی درب لباسشویی قرار گرفته و مانع قفل شدن آن می شود را بردارید.

صفحه نمایش ماشین لباسشویی مای تگ که ارور DU را نمایش می دهد

نمایش ارور DU در صفحه نمایش ماشین لباسشویی مای تگ به دلیل قفل نشدن درب ماشین لباسشویی

9- ارور DET ماشین لباسشویی مای تگ

علت: دلیل نمایش ارور DET ماشین لباسشویی مای تگ، مربوط به عدم شناسایی کارتریج پخش مواد شوینده است. در این شرایط ممکن است کارتریج دیسپنسر دستگاه در موقعیت مناسبی قرار نگرفته باشد یا کشوی مواد شوینده کاملا بسته نشده باشد.

راه حل: اگر به دنبال راهی برای رفع ارور DET ماشین لباسشویی مای تگ هستید، باید بررسی کنید که کشوی مواد شوینده به خوبی جا خورده و درب آن کاملا بسته است. اگر می بینید دیسپنسر مشکلی ندارد، دو مرتبه کلید cancel یا pause و یک مرتبه کلید power را فشار دهید تا ارور DET برطرف شود.

صفحه نمایش ماشین لباسشویی مای تگ که ارور DET را نمایش می دهد

نمایش ارور DET در صفحه نمایش ماشین لباسشویی مای تگ به دلیل قرار نگرفتن کارتریج دیسپنسر در موقعیت مناسب

10- ارور F01 و E01 ماشین لباسشویی Maytag

علت: مشکلی که منجر به نمایش ارور F01 یا E01 ماشین لباسشویی مای تگ می شود، کاهش یا افزایش ناگهانی ولتاژ برق ورودی است و دستگاه این مسئله را با نشان دادن ارور F01 یا E01 روی صفحه نمایش به ما هشدار می دهد.

راه حل: اگر می خواهید ارور F01 یا E01 ماشین لباسشویی مای تگ را در خانه حل کنید، به سراغ منبع تغذیه بروید و علت افت ولتاژ یا افزایش آن را در این قسمت جستجو کنید. با طبیعی شدن ولتاژ ورودی ارور F01 یا E01 نیز برطرف خواهد شد.

صفحه نمایش ماشین لباسشویی مای تگ که ارور F01 را نمایش می دهد

نمایش ارور F01 در صفحه نمایش ماشین لباسشویی مای تگ به دلیل کاهش یا افزایش ناگهانی ولتاژ برق ورودی

11- ارور F08 و E01 ماشین لباسشویی مای تگ

علت: علتی که منجر به نمایش ارور F08 یا E01 ماشین لباسشویی مای تگ می شود، بروز خطایی در مجموعه آبگیری دستگاه شامل شیر ورودی یا شیلنگ های تامین آب است.

راه حل: برای برطرف کردن ارور F08 یا E01 ماشین لباسشویی مای تگ، به سراغ مجموعه تامین آب دستگاه بروید و تک تک آن ها را بررسی کنید. آب منزل باید وصل باشد و شیر آب سرد و گرم باز باشد. شیلنگ ورودی آب به دستگاه نباید پیچ خورده یا تا شده باشد. اگر از فیلتر تصفیه آب استفاده می کنید، آن را جدا کنید و پس از آنکه گرفتگی های روی آن را برطرف کردید، مجددا آن را نصب کنید. در نهایت اگر نتوانستید با ارور F08 یا E01 را برطرف کنید، با مرکز مجاز و معتبر تعمیرات لوازم خانگی تماس بگیرید.

12- ارور F09 و E01 ماشین لباسشویی مای تگ

علت: نقصی که منجر به مواجه شدن با ارور F09 یا E01 ماشین لباسشویی Maytag می شود، ناشی از خطای سیستم پمپ تخلیه است.

راه حل: برای برطرف کردن ارور F09 یا E01 ماشین لباسشویی مای تگ، باید سیستم پمپ تخلیه ی دستگاه را بررسی کنید. از آنجایی که بررسی پمپ تخلیه ی لباسشویی یک کار تخصصی است، توصیه می کنیم با مرکز تخصصی تعمیرات لوازم خانگی داره چاره تماس بگیرید.

13- ارور F05 و E02 ماشین لباسشویی مای تگ

علت: علت مشاهده ارور F05 یا E02 ماشین لباسشویی مای تگ، هشداری است که می گوید درب دستگاه قفل نشده است.

راه حل: جهت حل مشکل و برطرف کردن ارور F05 یا E02 ماشین لباسشویی Maytag، به سراغ درب دستگاه بروید و یک مرتبه آن را باز و بسته کنید. محکم فشار دهید تا صدای چفت شدن آن را بشنوید. مطمئن شوید که چیزی لای درب دستگاه گیر نکرده که مانع بستن آن شود. اگر در بخش درب دستگاه هیچ مشکلی وجود ندارد، قفل درب را بررسی کنید و در صورت مشاهده خرابی آن را جایگزین کنید.

14- ارور F07 و E01 ماشین لباسشویی مای تگ

علت: مهم ترین علت روبرو شدن با ارور F07 یا E01 ماشین لباسشویی مای تگ بروز نقصی در موتور دستگاه است که باعث شده نتواند محفظه شستشو را بچرخاند. در این شرایط موتور دستگاه نمی تواند سرعت خود را متناسب با چرخه انتخابی شما بیشتر یا کمتر کند و این مسئله با نمایش ارور F07 یا E01 به کاربر هشدار داده می شود.

راه حل: راهکار برطرف کردن ارور F07 یا E01 ماشین لباسشویی مای تگ این است که به اندازه ظرفیت لباسشویی در آن لباس بریزید و اگر لباس بیش از حد درون دستگاه بارگذاری شده، مقداری از لباس ها را خارج کنید. در مرحله بعد با فشردن دکمه های pause یا cancel و دکمه power، دستگاه را ریست کنید. اگر ارور F07 یا E01 همچنان ادامه دار است، به دلیل تخصصی بودن موضوع، با تیم خدمات داره چاره تماس بگیرید و ارزیابی دستگاه خود را به متخصصین ما بسپارید.

15- ارور F## و ##F و E ماشین لباسشویی Maytag

علت: زمانی با ارور F## یا ##F یا E ماشین لباسشویی مای تگ رو به رو می شویم که نوعی خطای سیستمی در مادربرد یا سنسورهای دستگاه اتفاق افتاده باشد.

راه حل: تنها راهکار رفع ارور F## یا ##F یا E ماشین لباسشویی مای تگ این است که دکمه START/PAUSE را یک بار نگه دارید تا ارور F## یا ##F یا E پاک شود، سپس دکمه START/PAUSE را دوباره فشار دهید تا دستگاه ریست شود. اگر ارور F## یا ##F یا E برطرف نشد، برای عیب یابی تخصصی لباسشویی با مرکز خدمات و تعمیرات داره چاره تماس بگیرید.

16- ارور FH ماشین لباسشویی مای تگ

علت: دلیلی که منجر به نمایش ارور FH ماشین لباسشویی مای تگ مواجه می شود، تشخیص عدم آبگیری دستگاه بوده و علت آن می تواند خرابی سوئیچ فشار باشد.

راه حل: جهت برطرف کردن ارور FH ماشین لباسشویی Maytag، ابتدا دستگاه را خاموش کرده و برق آن را قطع کنید. به سراغ شیرهای آب سرد و گرم بروید و ببینید که هر دو باز باشند. بررسی کنید که صفحه های اتصال شیلنگ ورودی به واشر مسدود نشده باشد. هرگونه گرفتگی اعم از پیچ خوردگی، تاشدگی یا حتی یخ زدگی در مسیر شیلنگ که مانع جریان آب می شود را کاملا باز کنید. اگر موفق نشدید ارور FH را برطرف کنید، با مرکز خدمات و تعمیرات داره چاره تماس بگیرید و از متخصصین ما بخواهید شما را راهنمایی کنند.

 عیب یابی ماشین لباسشویی مای تگ

عیب یابی به معنی یافتن محل خرابی است. در کنار آشنایی با ارورهای ماشین لباسشویی مای تگ، لازم است اطلاعات خود را در این زمینه نیز گسترش دهید تا در صورت مواجهه با مشکلاتی که با کدهای خطا هشدار داده نمی شوند، بتوانید خودتان در خانه دست به کار شوید و منشاء خرابی را بیابید. در این بخش به بررسی این دسته از مشکلات و بهترین راهکارهای برطرف کردن آنها می پردازیم.

6 مشکل رایج در ماشین لباسشویی مای تگ

عیب یابی ماشین لباسشویی مای تگ برای کارکرد درست دستگاه ضروری است

1- درب ماشین لباسشویی مای تگ باز نمی شود

علت: دلیلی که منجر به باز نشدن درب ماشین لباسشویی مای تگ می شود، قطع شدن برق منزل یا خرابی قطعات مجموعه برق رسانی به دستگاه است. اگر برق به لباسشویی نرسد، درب دستگاه با فشردن کلید آن باز نخواهد شد.

راه حل: به منظور برطرف کردن مشکل باز نشدن درب ماشین لباسشویی Maytag، مراحل زیر را به ترتیب اجرا کنید:

  • ابتدا بررسی کنید که آب از برنامه ی شستشوی قبلی در محفظه ی ماشین لباسشویی مای تگ باقی نمانده باشد. اگر آب باقی مانده و برنامه تخلیه اجرا نمی شود، با جدا کردن شیلنگ تخلیه، آب باقی مانده را خالی کنید.
  • مطمئن شوید که برق دستگاه کاملا قطع است.
  • دریچه پمپ تخلیه دستگاه را باز کنید، پیچ های نگهدارنده دسته پلاستیکی قرمز رنگ را باز کنید، سپس دستگیره را بکشید و درب را باز کنید.
  • دسته را دوباره داخل شکاف مربوط به آن قرار دهید و پیچ آن را محکم کنید، در نهایت دریچه پمپ تخلیه را مجددا ببندید.

2- ماشین لباسشویی مای تگ روشن نمی شود

علت: یکی از مهم ترین دلایلی که منجر به روشن نشدن ماشین لباسشویی مای تگ می شود، این است که درب دستگاه بسته نیست. البته قطع برق دستگاه نیز می تواند منجر به روشن نشدن ماشین لباسشویی شود.

راه حل: برای برطرف کردن مشکل روشن نشدن ماشین لباسشویی مای تگ، بررسی کنید که درب دستگاه خوب بسته شده باشد. در صورتی که متوجه شدید قفل درب با مشکلی مواجه شده که مانع از بستن درب آن می شود، آن را برطرف کرده و یک بار دیگر دستگاه را روشن کنید. همچنین مطمئن شوید که برق کافی به دستگاه می رسد و هیچ یک از قطعات درگیر مجموعه برق رسانی از جمله منبع تغذیه، فیوز برق یا پریز مورد استفاده با مشکلی مواجه نشده اند.

3- درب ماشین لباسشویی Maytag بسته نیست

علت: در صورتی که با مشکل بسته نبودن درب ماشین لباسشویی مای تگ مواجه شده اید و فیلد قرمز کنار دکمه Start/Stop چشمک می زند، احتمالا به این دلیل است که برنامه شستشو با درب باز آغاز شده است.

راه حل: به منظور بر طرف کردن مشکل بسته نبودن درب ماشین لباسشویی مای تگ، کافی است درب دستگاه را ببندید و یک بار دیگر امتحان کنید.

4- ماشین لباسشویی مای تگ دچار سرریز آب شده است

علت: دلیل آنکه ارور F1 در ماشین لباسشویی مای تگ چشمک می زند این است که دستگاه سرریز آب را تشخیص داده است.

راه حل: اگر به دنبال راهی برای حل مشکل سرریز آب در ماشین لباسشویی مای تگ هستید، با مشاهده ارور F1 شیر آب ورودی را ببندید و با یک مرکز خدمات و تعمیرات معتبر تماس بگیرید.

5- ماشین لباسشویی مای تگ با خطای تخلیه مواجه شده است

علت: یکی از مهم ترین دلایلی که منجر به چشمک زدن ارور F3 در ماشین لباسشویی Maytag می شود، بروز خطای تخلیه آب است.

راه حل: برای رفع مشکل خطای تخلیه در ماشین لباسشویی مای تگ، اقدامات زیر را انجام دهید:

  • بررسی کنید که هیچ جسمی در خروجی شیلنگ زهکشی گیر نکرده باشد.
  • بررسی کنید که انباشت ضایعات خارجی پمپ تخلیه لباسشویی مای تگ را مسدود نکرده باشد. در صورت مشاهده گرفتگی، پمپ را تمیز کنید.
  • هرگونه پیچ خوردگی و تا شدگی در شیلنگ زهکشی دستگاه را باز کنید.

بعد از اجرای اقدامات اصلاحی، برنامه تخلیه ی لباسشویی را مجددا اجرا کنید. اگر مشکل کماکان برقرار بود، با مراکز خدمات مشتریان تماس گرفته و مشکل را اطلاع دهید.

6- ماشین لباسشویی مای تگ با خطای آبگیری مواجه شده است

علت: دلیلی که منجر به چشمک زدن ارور F4 ماشین لباسشویی مای تگ می شود، تشخیص نقصی در سیستم تامین آب دستگاه است که با نمایش ارور F4 ماشین لباسشویی مای تگ به ما هشدار داده خواهد شد.

راه حل: برای حل مشکل آبگیری ماشین لباسشویی مای تگ، راهکارهای زیر را امتحان کنید:

  • بررسی کنید که شیر لوله آب ورودی لباسشویی مای تگ باز باشد.
  • بررسی کنید فیلتر ورودی آب دستگاه مسدود نشده باشد. فیلتر را یک بار درآورید و آن را زیر آب روان بشویید تا گرفتگی های آن باز شود.
  • هرگونه پیچ خوردگی و تاشدگی در مسیر شیلنگ را باز کنید.

پس از اجرای این دستورالعمل ها، بررسی کنید که آیا ارور F4 برطرف شده یا خیر. اگر ارور F4 ادامه دار بود، با مرکز خدمات و تعمیرات داره چاره تماس بگیرید و عیب یابی این مشکل را به ما بسپارید.

کلام آخر

در این مقاله به بررسی ارورهای ماشین لباسشویی Maytag پرداختیم. همچنین دریافتیم اگر زمانی با مشکلات دیگری مواجه شدیم که با کدهای خطا به ما هشدار داده نشد، چگونه دستگاه را عیب یابی کنیم و چه اقداماتی برای رفع مشکل پیش آمده انجام دهیم.

در نهایت اگر هنوز تمایل دارید تعمیر دستگاه خود را به دست متخصصین کاردان بسپارید، تعمیرکاران متخصص و مجرب ما در تیم حرفه ای داره چاره هر لحظه از شبانه روز آماده خدمت رسانی به شما عزیزان هستند.

سوالات رایج در مورد عیب یابی و روش رفع مشکلات (یا ایرادات) ماشین لباسشویی مای تگ

گاهی اوقات ممکن است شما بخواهید لباس های خود را در ماشین لباسشویی مای تگ بشویید، اما متوجه شوید که دستگاه کارکرد درستی ندارد و دچار مشکل شده است. در ابتدا ممکن است عیب یابی دستگاه برایتان دشوار به نظر برسد، اما در صورت آشنایی با برخی از سوالات کاربران در مورد روش های عیب یابی و برطرف کردن مشکلات ماشین لباسشویی مای تگ می توانید بسیاری از ایرادات را بدون نیاز به تعمیرکار برطرف کنید. برخی از این سوالات به شرح زیر می باشند.

1- عدم آبگیری ماشین لباسشویی مای تگ چه علتی دارد؟
نقص در سیستم تامین آب دستگاه مانع از آبگیری ماشین لباسشویی مای تگ می شود. برای رفع مشکل عدم آبگیری ماشین لباسشویی مای تگ از باز بودن شیر آب ورودی اطمینان حاصل کرده، فیلتر ورودی دستگاه را تمیز کنید و از صاف بودن و عدم انسداد شیلنگ تامین آب مطمئن شوید.
2- چرا ماشین لباسشویی مای تگ آب دستگاه را تخلیه نمی کند؟
مسدود شدن شیلنگ زهکشی، انسداد پمپ تخلیه، پیچ خوردگی و تا شدگی شیلنگ زهکشی مانع از تخلیه ی آب ماشین لباسشویی مای تگ می شود. برای رفع مشکل عدم تخلیه ی آب ماشین لباسشویی مای تگ شیلنگ زهکشی و پمپ تخلیه را تمیز کرده و از صاف بودن شیلنگ تخلیه اطمینان حاصل کنید.
3- در صورت مشاهده ی سرریز آب از ماشین لباسشویی مای تگ چه کار باید کرد؟
در صورت مشاهده ی سرریز آب از ماشین لباسشویی مای تگ برای رفع مشکل با یکی از مراکز معتبر تعمیرات لوازم خانگی مانند داره چاره تماس بگیرید.
4- علت روشن نشدن ماشین لباسشویی مای تگ چیست؟
علت اصلی روشن نشدن ماشین لباسشویی مای تگ، ایراد در مجموعه ی برق رسانی دستگاه و فشار ندادن دکمه ی START است. برای روشن کردن ماشین لباسشویی مای تگ از اتصال درست دوشاخه به پریز برق، سالم بودن پریز برق و فیوز برق مطمئن شوید و دکمه ی START را دوباره فشار دهید.
5- باز نشدن درب ماشین لباسشویی مای تگ چه دلیلی دارد؟
باقی ماندن آب در دیگ دستگاه، خراب شدن قفل یا میکروسوئیچ درب، ایراد در دستگیره درب لباسشویی مانع از باز شدن درب لباسشویی مای تگ می شود. علاوه بر آن بعد از پایان برنامه ی شستشو، درب لباسشویی مای تگ بلافاصله باز نخواهد شد، باید 1 الی 2 دقیقه منتظر بمانید و سپس درب دستگاه را باز کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *