کدهای خطای ماشین لباسشویی

ارورهای ماشین لباسشویی دایسون و نحوه برطرف کردن آنها

ارورهای ماشین لباسشویی دایسون

ماشین لباسشویی دایسون مجهز به سیستم های فوق العاده هوشمند تشخیص خطا است که به مشکلات ریز و درشت دستگاه واکنش نشان می دهد و قادر است محل خرابی را با نمایش کدهای خطا به کاربر اطلاع دهد. در این مقاله قصد داریم با ارورهای ماشین لباسشویی دایسون آشنا شویم و نحوه برطرف کردن آنها را مرور کنیم. با ما همراه باشید.

ارور ماشین لباسشویی دایسون علت ارور
F1 پر بودن بیش از حد محفظه شستشو
F2 نامتوازن بودن لباس‌ ها در محفظه شستشو
F3  باز بودن درب بیرونی دستگاه
F4 باز بودن درب داخلی دستگاه
F5 عدم تخلیه آب
F6 عدم تامین آب
F7 اتصال کوتاه سنسور تاکو
F8 آبگیری بیش از حد دستگاه
F10 و F16 سرعت بیش از حد یا عدم توقف دستگاه – خرابی ترایاک موتور
F11 موتور لباسشویی کار نمی کند
F12 معتبر نبودن سیگنال دما
F13 دستگاه گرمایش ندارد
F14 تشخیص سر ریز آب
F15  خطای تغییر دنده (سرعت خیلی کم)
F18 خطای تغییر دنده (سرعت بیش از حد زیاد)

لیست ارورهای ماشین لباسشویی دایسون و راه حل آن

در جدول بالا اطلاعات کلی در رابطه با ارورهای ماشین لباسشویی دایسون ارائه دادیم. تا اینجا می دانیم که کد خطایی که با آن روبرو هستیم، به چه معناست و احتمالا کدام بخش دستگاه با مشکل مواجه شده است. در این بخش ضمن توضیح کامل تر علت نمایش ارور ماشین لباسشویی دایسون، توضیح می دهیم که برای رفع هر یک از ارورها چه اقداماتی باید انجام دهیم.

1- ارور F1 ماشین لباسشویی دایسون

علت: علت نمایش ارور F1 ماشین لباسشویی Dyson، ناشی از پر بودن بیش از حد محفظه شستشوی دستگاه است.

راه حل: برای رفع کد خطای F1 ماشین لباسشویی دایسون، لباسشویی را بیش از حد ظرفیت آن پر نکنید یا اجسام خیلی بزرگ مثل پتوهای سنگین و قالیچه های بزرگ را برای شستشو در ماشین قرار ندهید.

صفحه نمایش ماشین لباسشویی دایسون که ارور F1 را نمایش می دهد

نمایش ارور F1 در صفحه نمایش ماشین لباسشویی دایسون به دلیل پر بودن بیش از حد محفظه شستشوی دستگاه

2- ارور F2 ماشین لباسشویی دایسون

علت: دلیل آنکه با ارور F2 ماشین لباسشویی دایسون مواجه شده ایم، عدم توازن بار درون محفظه شستشو است که خوشبختانه با نمایش ارور F2 در صفحه نمایش دستگاه به ما هشدار داده می شود.

راه حل: برای جلوگیری از نمایش ارور F2 ماشین لباسشویی دایسون فقط کافی است لباس ها طوری در محفظه شستشو بچینید که یک سمت محفظه جمع نشوند و کاملاً متوازن باشند. هر زمان با کد خطای F2 مواجه شدید، ‌یک بار لباس های درون مخزن را تخلیه کرده و مجدداً به صورت متوازن در مخزن بچینید.

صفحه نمایش ماشین لباسشویی دایسون که ارور F2 را نمایش می دهد

نمایش ارور F2 در صفحه نمایش ماشین لباسشویی دایسون به دلیل عدم توازن بار درون محفظه شستشو

3- ارور F3 ماشین لباسشویی دایسون

علت: دلیلی که منجر به نمایش کد خطای F3 ماشین لباسشویی Dyson می شود، بازبودن درب خارجی دستگاه است. ممکن است، درب دستگاه را باز گذاشته باشید یا اینکه مجموعه قفل درب دچار خرابی شده باشد.

راه حل: به منظور رفع ارور F3 ماشین لباسشویی دایسون، ابتدا بررسی کنید که درب دستگاه بسته باشد. درب را فشار دهید تا صدای چفت شدن آن را بشنوید. سپس به سراغ مجموعه قفل درب دستگاه بروید و اگر می بینید گیره در خراب شده یا میکروسوئیچ از کار افتاده، آنها را تعویض کنید.

صفحه نمایش ماشین لباسشویی دایسون که ارور F3 را نمایش می دهد

نمایش ارور F3 در صفحه نمایش ماشین لباسشویی دایسون به دلیل باز بودن درب دستگاه یا خرابی قفل درب

4- ارور F4 ماشین لباسشویی دایسون

علت: دلیلی که منجر به نمایش ارور F4 ماشین لباسشویی Dyson می شود، بازبودن درب داخلی دستگاه است. ممکن است درب دستگاه را باز گذاشته باشید یا اینکه مجموعه قفل درب دچار خرابی شده باشد.

راه حل: به منظور رفع کد خطای F4 ماشین لباسشویی دایسون، ابتدا بررسی کنید که درب دستگاه بسته باشد. درب را فشار دهید تا صدای چفت شدن آن را بشنوید. سپس به سراغ مجموعه قفل درب دستگاه بروید و اگر گیره در خراب شده یا میکروسوئیچ از کار افتاده، آنها را تعویض کنید.

5- ارور F5 ماشین لباسشویی دایسون

علت: علت مشاهده ی ارور F5 ماشین لباسشویی دایسون، مشکلات مربوط به تخلیه آب دستگاه است. ارور F5 نشان دهنده ی این است که یکی از بخش های سیستم تخلیه مثل شیلنگ خروجی یا پمپ تخلیه با مشکل مواجه شده و درست عمل نمی کند.

راه حل: جهت حل مشکل و برطرف کردن کد خطای F5 ماشین لباسشویی دایسون، باید به سراغ مجموعه تخلیه آب بروید و علت عدم تخلیه آب را بیابید. قبل از هرچیز بررسی کنید که شیلنگ تخلیه را در ارتفاع بالا نصب نکرده باشید. ارتفاع شیلنگ باید بین 60 سانتیمتر تا 1 متر از کف دستگاه باشد. سپس به سراغ شیلنگ تخلیه ی آب بروید و آن را کاملا صاف کنید،‌ طوری که در مسیر آن هیچ گونه پیچ خوردگی یا تاخوردگی وجود نداشته باشد.

اگر نمایش ارور F5 ادامه دار بود، باید شیلنگ و پمپ تخلیه را باز کنید و گرفتگی های آن ها را تخلیه کنید تا آب بدون هیچ مشکلی از دستگاه خارج شود.

صفحه نمایش ماشین لباسشویی دایسون که ارور F5 را نمایش می دهد

نمایش ارور F5 در صفحه نمایش ماشین لباسشویی دایسون به دلیل مشکلات مربوط به تخلیه آب دستگاه

6- ارور F6 ماشین لباسشویی Dyson

علت: دلیل نمایش ارور F6 ماشین لباسشویی دایسون، خطای مربوط به تامین آب دستگاه است. در این شرایط به علت خرابی یا گرفتگی یکی از اجزای مجموعه آبگیری شامل شیر برقی،‌ شیلنگ یا فیلتر ورودی، آبی وارد دستگاه نمی شود یا سرعت آبگیری برای شروع فرایند شستشو کافی نیست.‌

راه حل: برای رفع کد خطای F6 ماشین لباسشویی دایسون، مجموعه آبگیری دستگاه را بررسی کنید. هیچ یک از قطعات درگیر این مجموعه نباید از کار افتاده باشند یا ضایعات خارجی مسیر عبور آب از آن ها را بسته باشند. فیلتر را تخلیه کنید و بار دیگر در موقعیت خود قرار دهید. تاشدگی ها و پیچ خوردگی های مسیر شیلنگ را باز کنید و بررسی کنید که آب منزل وصل باشد.

اگر ارور F6 با هیچ یک از اقدامات فوق برطرف نشد، مراکز خدمات مشتریان تعمیر ماشین لباسشویی دایسون را در جریان بگذارید.

صفحه نمایش ماشین لباسشویی دایسون که ارور F6 را نمایش می دهد

نمایش ارور F6 در صفحه نمایش ماشین لباسشویی دایسون به دلیل خطای مربوط به تامین آب

7- ارور F7 ماشین لباسشویی دایسون

علت: مهم ترین علت روبرو شدن با ارور F7 ماشین لباسشویی دایسون، تشخیص اتصال کوتاه سنسور تاکو است که دستگاه این مسئله را با نشان دادن کدخطای F7 روی صفحه نمایش به ما هشدار می دهد.

راه حل: راهکار برطرف کردن ارور F7 ماشین لباسشویی Dyson این است که با دانش فنی و مهارت کافی به سراغ سنسور تاکوی دستگاه بروید و با بررسی دقیق دسته سیم های این سنسور، محل اتصال کوتاه را بیابید. در صورت لزوم سیم های خراب و شل شده را تعویض کنید و اگر می بینید خود سنسور با مشکل مواجه شده، آن را جایگزین کنید.

بررسی سنسور تاکو یک کار تخصصی است از این رو توصیه می کنیم برای انجام این کار با مرکز خدمات و تعمیرات داره چاره تماس بگیرید و ارزیابی دستگاه خود را به متخصصین ما بسپارید.

صفحه نمایش ماشین لباسشویی دایسون که ارور F7 را نمایش می دهد

نمایش ارور F7 در صفحه نمایش ماشین لباسشویی دایسون به دلیل اتصال کوتاه سنسور تاکو

8- ارور F8 ماشین لباسشویی دایسون

علت: علت آنکه با ارور F8 ماشین لباسشویی دایسون مواجه شده ایم، تشخیص آبگیری بیش از حد دستگاه است. علت این اتفاق می تواند خرابی شیر برقی دستگاه باشد.

راه حل: یکی از روش های برطرف کردن کد خطای F8 ماشین لباسشویی دایسون این است که شیر برقی مورد استفاده را بررسی کنید. شیر برقی دستگاه را بررسی کنید و در صورت خرابی آن را تعویض کنید. اگر موفق نشدید مشکل را برطرف کنید، از متخصص تعمیر ماشین لباسشویی دایسون کمک بگیرید.

صفحه نمایش ماشین لباسشویی دایسون که ارور F8 را نمایش می دهد

نمایش ارور F8 در صفحه نمایش ماشین لباسشویی دایسون به دلیل آبگیری بیش از حد ماشین لباسشویی

9- ارور F10 و F16 ماشین لباسشویی دایسون

علت: زمانی با ارور F10 یا F16 ماشین لباسشویی دایسون مواجه می شویم که سرعت بیش از حد یا عدم توقف دستگاه تشخیص داده شود. علت این مسئله به خرابی ترایاک موتور مربوط می شود.

راه حل: اگر به دنبال راهی برای رفع کد خطای F10 یا F16 ماشین لباسشویی Dyson هستید، باید بتوانید ترایاک موتور دستگاه را بررسی کنید و مشکلی که در این بخش پیش آمده را برطرف کنید. در صورتی که توانایی باز کردن موتور دستگاه را ندارید، از متخصصین و سرویس کاران مجرب کمک بخواهید.

صفحه نمایش ماشین لباسشویی دایسون که ارور F10 را نمایش می دهد

نمایش ارور F10 در صفحه نمایش ماشین لباسشویی دایسون به دلیل سرعت بیش از حد یا عدم توقف دستگاه

10- ارور F11 ماشین لباسشویی دایسون

علت: علت روبرو شدن با ارور F11 ماشین لباسشویی دایسون خرابی موتور دستگاه است که هیچ فعالیتی ندارد و کار نمی کند. دستگاه این مشکل را با نمایش کد خطای F11 به ما هشدار می دهد.

راه حل: تنها کاری که باید برای رفع ارور F11 ماشین لباسشویی دایسون انجام دهید، این است که موتور دستگاه را باز کنید و در آن به دنبال محل خرابی باشید. از آنجایی که موتور یکی از اصلی ترین بخش های ماشین لباسشویی است، توصیه می کنیم برای این کار حتما با مراکز تعمیرات لوازم خانگی تماس بگیرید و از آنها کمک بخواهید.

صفحه نمایش ماشین لباسشویی دایسون که ارور F11 را نمایش می دهد

نمایش ارور F11 در صفحه نمایش ماشین لباسشویی دایسون به دلیل خرابی موتور دستگاه

11- ارور F12 ماشین لباسشویی Dyson

علت: دلیلی که منجر به نمایش ارور F12 ماشین لباسشویی دایسون می شود، معتبر نبودن سیگنال دمای دستگاه است.

راه حل: به منظور رفع ارور F12 ماشین لباسشویی دایسون، به سراغ سنسور دمای دستگاه بروید و آن را به همراه تمام اتصالات و سیم کشی های آن بررسی کنید. خرابی های این بخش می تواند منجر به ارسال سیگنال دمای نامعتبر شود. هر کدام از سیم ها که دچار اتصال کوتاه یا مدار باز شده را جایگزین کنید و اگر خود سنسور دما از کار افتاده، آن را تعویض کنید.

صفحه نمایش ماشین لباسشویی دایسون که ارور F12 را نمایش می دهد

نمایش ارور F12 در صفحه نمایش ماشین لباسشویی دایسون به دلیل معتبر نبودن سیگنال دمای دستگاه

12- ارور F13 ماشین لباسشویی دایسون

علت: دلیلی که منجر به مواجه شدن با ارور F13 ماشین لباسشویی دایسون می شود، خرابی هیتر دستگاه است که هیچ گرمایشی ندارد.

راه حل: برای برطرف کردن کد خطای F13 ماشین لباسشویی دایسون، به سراغ هیتر دستگاه بروید و بررسی کنید علت عدم گرمادهی آن چیست. اتصالات آن را بررسی کنید و ایرادات مربوط را رفع کنید. در نهایت اگر هیتر دستگاه به طور کامل از کار افتاده است، هرچه سریع تر آن را تعویض کنید.

13- ارور F14 ماشین لباسشویی دایسون

علت: مهم ترین علتی که منجر به روبرو شدن با ارور F14 ماشین لباسشویی دایسون می شود، تشخیص سر ریز آب توسط سیستم تشخیص خودکار دستگاه است که خوشبختانه با نمایش ارور F14 به ما هشدار داده خواهد شد.

راه حل: اگر می خواهید کد خطای F14 ماشین لباسشویی Dyson را در خانه برطرف کنید، قبل از هرچیز به سراغ شیر برقی دستگاه بروید و بررسی کنید که در اثر خرابی، قطع کن یکسره نشده باشد. اگر چنین است، شیر برقی را درآورید و آن را جایگزین کنید.

اگر حتی پس از تعویض شیر برقی ارور F14 برطرف نشد، مشکل می تواند ناشی از خرابی سنسور تشخیص سطح آب باشد که باعث شده این سنسور، سطح آب را اشتباه تشخیص دهد. در صورت نیاز سنسور تشخیص سطح آب را تعویض کنید و مجددا عملکرد دستگاه را مورد بررسی قرار دهید.

14- ارور F15 ماشین لباسشویی دایسون

علت: مهم ترین دلیلی که با ارور F15 ماشین لباسشویی دایسون مواجه شده ایم، وقوع خطای تغییر دنده است. اگر سرعت تغییر دنده بیش از حد کم باشد، با ارور F15 روبرو خواهیم شد.

راه حل: یکی از راهکارهای برطرف کردن کد خطای F15 ماشین لباسشویی دایسون بررسی موتور دستگاه است. اگر از مهارت کافی برای باز کردن موتور برخوردار هستید، آن را باز کنید و ببینید علت کم شدن سرعت تغییر دنده در چیست. به دلیل تخصصی بودن بررسی موتور لباسشویی، بهتر است برای این کار با واحد تعمیرات تخصصی تماس بگیرید.

15- ارور F18 ماشین لباسشویی دایسون

علت: مهم ترین دلیلی که با ارور F18 ماشین لباسشویی دایسون مواجه شده ایم، وقوع خطای تغییر دنده است. اگر سرعت تغییر دنده بیش از حد زیاد باشد، با ارور F18 روبرو خواهیم شد.

راه حل: یکی از راهکارهای برطرف کردن کد خطای F18 ماشین لباسشویی دایسون بررسی موتور دستگاه است. به دلیل تخصصی بودن این کار بهتر است از یک تکنسین ماهر کمک بگیرید.

عیب یابی ارورهای ماشین لباسشویی دایسون

گاهی با شرایطی روبرو هستیم که صرف آشنایی با ارورهای ماشین لباسشویی دایسون برای حل مشکل کافی نیست؛ زیرا اصلا خبری از کدهای خطا روی پنل نمایشگر نیست. در این شرایط وظیفه عیب یابی دستگاه کاملا به عهده خود ماست و باید بتوانیم با توجه به علائم ظاهری مشکل، محل خرابی را بیابیم و آن را برطرف کنیم. در این بخش تکنیک های عیب یابی ماشین لباسشویی Dyson را با هم مرور می کنیم.

عیب یابی ماشین لباسشویی دایسون برای کارکرد درست دستگاه ضروری است

6 مشکل رایج ماشین لباسشویی دایسون

1- صفحه نمایشگر ماشین لباسشویی دایسون خاموش است

علت: دلیل مواجهه با مشکل خالی یا خاموش بودن صفحه نمایشگر لباسشویی دایسون این است که هیچ برقی به دستگاه نمی رسد. این اتفاق زمانی رخ می دهد که یکی از بخش های مجموعه برق رسانی مثل فیوز، سیم کشی برق خانه،‌ پریز مورد استفاده یا دوشاخه دستگاه دچار مشکل شده یا حتی برق خانه قطع شده باشد.

راه حل: اگر به دنبال راهی برای حل مشکل خالی یا خاموش بودن صفحه نمایشگر لباسشویی دایسون هستید، با بررسی قطعات درگیر در مجموعه برق رسانی،‌ مطمئن شوید که ولتاژ مورد نیاز بدون هیچ مشکلی به دستگاه می رسد. فیوز سوخته یا از کار افتاده را جایگزین کنید و یک پریز دیگر را تست کنید. در نهایت اگر موفق به حل این مشکل نشدید، حتما از یک تکنسین برقکار کمک بخواهید.

2- ماشین لباسشویی دایسون روی سرعت،‌ دما یا نوع شستشوی خاصی تنظیم نمی شود

علت: دلیل آنکه نمی توانید ماشین لباسشویی دایسون را روی سرعت،‌ دما یا نوع شستشوی خاصی تنظیم کنید، مربوط به طراحی دستگاه است که برای جلوگیری از انتخاب گزینه های نامناسب، محدودیت هایی برای هر برنامه تعیین کرده است.

راه حل: اگر به دنبال راهی برای حل مشکلات مربوط به تنظیم سرعت، دما یا نوع شستشوی ماشین لباسشویی دایسون هستید، باید بدانید که این مسئله در شرایط خاص مربوط به عملکرد طبیعی دستگاه بوده و جای نگرانی ندارد.

3- درب ماشین لباسشویی Dyson باز نمی شود

علت: دلیل مواجهه با باز نشدن درب ماشین لباسشویی می تواند به چند مسئله مربوط باشد که هیچ یک از آنها ربطی به ارورهای ماشین لباسشویی دایسون ندارند. برخی از دلایل باز نشدن درب ماشین لباسشویی دایسون به شرح زیر می باشند:

  • کار ماشین لباسشویی دایسون هنوز تمام نشده و چرخه شستشو به پایان نرسیده است.
  • دستگاه به علت بالا بودن سطح آب داخل مخزن یا بیش از حد داغ بودن آن مدتی مکث کرده است.
  • قفل کودک لباسشویی فعال است.
  • برق دستگاه قطع است.

راه حل: اگر به دنبال راهی برای حل مشکل باز نشدن درب ماشین لباسشویی دایسون هستید، پیشنهاد می کنیم راهکارهای زیر را امتحان کنید:

  • منتظر بمانید تا دستگاه چرخه شستشو را به پایان برساند.
  • کلید Minimum iron لباسشویی دایسون را نگه دارید تا عبارت Child lock off روی LCD نمایش داده شود.
  • به دستورالعمل های بخش «صفحه نمایشگر ماشین لباسشویی دایسون کاملا خالی است» مراجعه کنید و پس از اطمینان از وصل بودن برق، برای از سرگیری فرایند شستشو کلید Start را فشار دهید و برای لغو شستشو، کلید Cancel را نگه دارید.

4- ماشین لباسشویی دایسون نشتی دارد

علت: زمانی با مشکل نشتی آب از ماشین لباسشویی دایسون مواجه می شویم که روکش روی کوین ترپ (قسمتی برای گیر کردن اشیاء خارجی) برداشته شده و باز باشد. همچنین اتصالات اشتباه شیلنگ ورودی و شیلنگ تخلیه یا باز بودن محفظه مواد شوینده می تواند منجر به بروز نشتی آب لباسشویی شود.

راه حل: برای آنکه بتوانید مشکل نشتی آب از ماشین لباسشویی Dyson را برطرف کنید، ابتدا منبع آب دستگاه را خاموش کنید و مطمئن شوید که روکش کوین ترپ به درستی نصب شده و بسته است. سپس سطح زیر دستگاه را تراز کنید تا کج بودن بدنه باعث تجمع و نشتی آب نشود. اتصالات شیلنگ ورودی و خروجی را به دقت مورد بررسی قرار دهید و با مشاهده محل نشتی اقدام به بستن آن کنید.

5- ماشین لباسشویی دایسون در طول چرخه تکان می خورد

علت: اصلی ترین علتی که منجر به تکان خوردن ماشین لباسشویی دایسون در طول چرخه شستشو می شود، این است که دو پایه جلویی دستگاه تراز نیستند. همچنین احتمال دارد دسته غلتک زیر دستگاه جا نخورده باشد و منجر به تکان خوردن لباسشویی شود.

راه حل: جهت رفع مشکل تکان خوردن ماشین لباسشویی دایسون در طول چرخه شستشو، در مرحله اول پایه های جلویی دستگاه را تنظیم کنید تا هم محکم باشند و هم سطح زیر آنها تراز باشد. سپس دستگیره دسته غلتک را با دقت به موقعیت اصلی خود در زیر دستگاه برگردانید.

ماشین لباسشویی دایسون در آشپزخانه که نشتی آب دارد

نشتی آب ماشین لباسشویی دایسون به دلیل اتصالات اشتباه شلنگ ورودی و شلنگ تخلیه یا باز بودن محفظه مواد شوینده

6- از ماشین لباسشویی دایسون بوی سوختگی به مشام می رسد

علت: علت پخش بوی سوختگی از ماشین لباسشویی دایسون این است که گیره های بسته بندی حمل و نقل دستگاه قبل از استفاده به طور کامل برداشته نشده است.

راه حل: جهت برطرف کردن مشکل پخش بوی سوختگی از ماشین لباسشویی دایسون، گیره های بسته بندی که در قسمت های مختلف قرار گرفته را باز کنید. به احتمال زیاد با انجام همین کار ساده مشکل برطرف می شود؛ اما در صورت تداوم مشکل با مرکز خدمات و تعمیرات داره چاره تماس بگیرید تا متخصصین ما شما را به بهترین شکل راهنمایی کنند.

7- پس از پایان چرخه شستشوی ماشین لباسشویی دایسون لباس ها گرم هستند

علت: دلیلی که منجر به گرم بودن لباس ها در انتهای چرخه شستشوی ماشین لباسشویی دایسون می شود، این است که لوله های آب سرد و گرم برعکس وصل شده اند. این یکی از مشکلاتی است که سیستم تشخیص خطای خودکار قادر به تشخیص آن نبوده و با ارورهای ماشین لباسشویی دایسون به ما هشدار نخواهد داد.

راه حل: اگر می خواهید مشکل گرم بودن لباس ها در انتهای چرخه شستشوی ماشین لباسشویی Dyson را برطرف کنید، کافیست لوله های آب سرد و گرم را بررسی کنید و اگر می بینید اشتباه نصب شده اند، جای آنها را با یکدیگر عوض کنید.

8- قفل کودک ماشین لباسشویی دایسون فعال است

علت احتمالی: علت فعال بودن قفل کودک ماشین لباسشویی دایسون طبیعتا خاموش نکردن آن است. ممکن است قبلا برای حفاظت از کودک یا حیوان خانگی در منزل این قفل را فعال کرده و بعد فراموش کرده باشید آن را غیر فعال کنید.

راه حل: به منظور غیرفعال کردن قفل کودک ماشین لباسشویی دایسون، کافیست کلید Minimum iron را نگه دارید تا عبارت Child lock off روی LCD نمایش داده شود. قفل کودک با موفقیت غیرفعال شده است.

9- اضافه بار ماشین لباسشویی دایسون، کارایی لباسشویی را کم کرده است

علت احتمالی: زمانی که با مشکل کم شدن کارایی ماشین لباسشویی دایسون مواجه می شویم، احتمالا بار شستشو بیشتر از حد مجاز بوده یا بار در محفظه به صورت نامتوازن چیده شده است.

راه حل: اگر در جستجوی راهی برای حل مشکل کم شدن کارایی ماشین لباسشویی دایسون هستید، تا حد امکان کمتر از ظرفیت مجاز دستگاه درون آن لباس بریزید. همچنین به هنگام چینش لباس ها دقت کنید که کاملا متوازن باشند و یک طرف لباسشویی جمع نشوند.

بار زیاد ماشین لباسشویی دایسون

کاهش کارایی ماشین لباسشویی دایسون به دلیل بار زیاد

10- محفظه ماشین لباسشویی دایسون نمی چرخد

علت: مهم ترین علت برخورد با مشکل عدم چرخش محفظه ماشین لباسشویی دایسون، بار نامتوازن در محفظه شستشو است. در چنین شرایطی لباسشویی احساس کرده چرخش دستگاه با خطر همراه است.

راه حل: برای برطرف کردن مشکل عدم چرخش محفظه ماشین لباسشویی Dyson، سعی کنید چیزهایی مانند کفش ورزشی را برای شستشو در محفظه ماشین لباسشویی نیندازید. برخی از آیتم ها را تخلیه کنید و دستگاه را مجددا با لباس های معمولی پر کنید. اگر موفق نشدید مشکل را با دستان خود برطرف کنید، با یک مرکز خدمات و تعمیرات مجاز ماشین لباسشویی دایسون مثل داره چاره تماس بگیرید و مشکل را اطلاع دهید.

11- درب ماشین لباسشویی دایسون بسته نیست

علت: دلیلی که منجر به باز بودن درب ماشین لباسشویی دایسون می شود، احتمالاً این است که فراموش کرده اید درب دستگاه را ببندید. سیستم تشخیص خطای خودکار این مسئله را با یکی از ارورهای ماشین لباسشویی دایسون F3 یا F4 به ما هشدار می دهد.

راه حل: اگر به دنبال راهکاری برای حل مشکل باز درب بیرونی ماشین لباسشویی دایسون هستید، کافیست درب دستگاه را فشار دهید تا صدای چفت شدن آن را بشنوید. اگر احساس می کنید مشکل بسته نشدن درب از مجموعه قفل دستگاه است، پس از بررسی کامل این مجموعه در صورت نیاز اقدام به تعویض آن کنید.

12- ماشین لباسشویی دایسون آب را تخلیه نمی کند

علت: یکی از دلایلی که باعث عدم تخلیه آب در ماشین لباسشویی Dyson می شود، انسداد کوین ترپ دستگاه است. همچنین احتمال دارد کف بیش از حد درون ماشین یا گرفتگی شیلنگ تخلیه از خروج آب جلوگیری کند. این یکی از مشکلاتی است که با ارور F5 ماشین لباسشویی دایسون به ما هشدار داده می شود.

راه حل: به منظور حل مشکل عدم تخلیه آب در ماشین لباسشویی دایسون، بررسی کنید که کوین ترپ دستگاه گرفته نباشد. هدف از طراحی این بخش به دام انداختن اجسام خارجی بوده که اشتباهاً وارد محفظه شستشو می شوند، اما نباید همراه با جریان آب وارد پمپ تخلیه شوند. گاهی اوقات این بخش لباسشویی را باز کنید و اجسامی که در آن گیر کرده را تخلیه کنید.

همچنین بررسی کنید که مسیر شیلنگ تخلیه صاف و آزاد باشد و چیزی در مجرای آن گیر نکرده باشد. به دستورالعمل های بخش «ارور F5 ماشین لباسشویی دایسون» ‌مراجعه کنید.

13- ماشین لباسشویی دایسون با آب پر نمی شود

علت: اولین و مهم ترین دلیل مواجه شدن با مشکل عدم آبگیری ماشین لباسشویی دایسون این است که منبع آب دستگاه وصل نیست. همچنین اگر فیلتر و شیلنگ ورودی لباسشویی دایسون مسدود شده باشند یا شیلنگ ورودی و خروجی دستگاه در ارتفاع مناسبی نصب نشده باشد، دستگاه با آب پر نخواهد شد.

راه حل: اگر به دنبال راهی برای رفع مشکل عدم آبگیری ماشین لباسشویی دایسون هستید، ابتدا بررسی کنید که جریان آب خانه وصل باشد. سپس به سراغ شیلنگ های ورودی و خروجی بروید و ارتفاع آنها را بررسی کنید. اگر شیلنگ ورودی در ارتفاع بسیار بالا نصب شده باشد، دستگاه با تاخیر بیشتری آبگیری می کند و اگر شیلنگ خروجی در ارتفاع پایین تری نصب شده باشد، آبی که وارد دستگاه شده به سرعت تخلیه می شود. ارتفاع این دو شیلنگ را تنظیم کنید و بعد به سراغ شیلنگ ورودی آب بروید.

در مسیر شیلنگ ورودی نباید هیچ گونه پیچ خوردگی یا تا شدگی وجود داشته باشد که مانع جریان آب شود. در صورت نیاز شیلنگ را باز کنید و گرفتگی های آن را تخلیه کنید.

نگهداری و نظافت ماشین لباسشویی دایسون

در توضیحات ارورهای ماشین لباسشویی دایسون و راهکارهای عیب یابی بارها به باز کردن فیلترهای دستگاه و تخلیه گرفتگی های آنها اشاره شد. برای تمیز کردن فیلترهای دستگاه کافیست چند مرحله زیر را به ترتیب انجام دهید.

  • منبع آب لباسشویی دایسون را قطع کنید.
  • هر دو شیلنگ ورودی آب (سرد و گرم)‌ دستگاه را با دست باز کنید.
  • با استفاده از انبردست، فیلترهای رنگی لباسشویی دایسون را بیرون بکشید و زیر آب سرد بشویید.
  • فیلترها را پس از شستشوی کامل مجدداً در موقعیت اولیه نصب کنید (قرمز برای آب گرم و آبی برای آب سرد)
  • شیلنگ های ورودی آب را دوباره وصل کنید.
مراحل تمیز کردن فیلتر آب ماشین لباسشویی دایسون

تمیز کردن فیلتر آب ماشین لباسشویی دایسون برای نگهداری از دستگاه

همچنین برای نظافت محفظه پخش مواد شوینده ماشین لبایشویی دایسون، مراحل زیر را انجام دهید.

  • محفظه پخش مواد شوینده ماشین لباسشویی دایسون را با فشار دادن دکمه زرد رنگ خارج کنید.
  • قطعه را با آب گرم و مقدار کمی شوینده بشویید و مراقب باشید روی آن خراشیده نشود.
  • جای خالی محفظه روی ماشین را با یک برس کوچک و نرم تمیز کنید. مراقب باشید که نوار لاستیکی از موقعیت خود خارج نشود.
  • محفظه مواد شوینده لباسشویی را مجدداً‌ سر جای خود قرار دهید. آن را فشار دهید تا صدای «کلیک» را بشنوید.
مراحل تمیز کردن محفظه پخش مواد شوینده لباسشویی دایسون

تمیز کردن محفظه پخش مواد شوینده برای نگهداری از ماشین لباسشویی دایسون

کلام آخر

هدف ما در این مقاله تهیه یک راهنمای کامل در مورد مفهوم انواع ارورهای ماشین لباسشویی دایسون بود. امیدواریم در شرایط بروز خطا با عمل به راهکارهای ذکر شده بتوانید شرایط را کنترل کنید و دستگاه خود را در خانه با حداقل امکاناتی که در اختیار دارید، تعمیر کنید.

چنانچه در هر یک از این شرایط دستورالعمل های بخش مربوطه در رفع ارور لباسشویی دایسون موثر نبود یا خطایی غیر از موارد ذکر شده اتفاق افتاد، با متخصصین ما در تیم حرفه ای داره چاره تماس بگیرید و تعمیر دستگاه خود را به آنها بسپارید.

سوالات رایج در مورد عیب یابی و روش رفع مشکلات (یا ایرادات) ماشین لباسشویی دایسون

ماشین لباسشویی دایسون در طول عمر خود ممکن است با یکسری مشکلات و ایراداتی روبه رو شود، عیب یابی درست لباسشویی دایسون روند تعمیر دستگاه را راحت تر خواهد کرد. برای تعمیر و عیب یابی بهتر و سریع تر دستگاه بهتر است با برخی از سوالات رایج در مورد عیب یابی و روش رفع مشکلات (یا ایرادات) ماشین لباسشویی دایسون آشنا شوید. در ادامه به بررسی برخی از این سوالات می پردازیم.

1- نشتی آب ماشین لباسشویی دایسون چه علتی دارد؟
برداشته شدن روکش کوین ترپ یا باز بودن آن، معیوب بودن شیلنگ ورودی یا شیلنگ تخلیه، باز بودن محفظه مواد شوینده و تراز نبودن سطح زیر دستگاه از مهم ترین علت های نشتی آب ماشین لباسشویی دایسون است.
2- علت تکان خوردن ماشین لباسشویی دایسون در طول چرخه شستشو چیست؟
علت هایی مانند تراز نبودن سطح زیر دستگاه، شل بودن پایه های زیر دستگاه و جا نخوردن دسته غلتک زیر دستگاه منجر به لرزش ماشین لباسشویی دایسون می شود. برای برطرف کردن این مشکل باید سطح زیر دستگاه را تراز کنید، پایه های زیر دستگاه را محکم کرده و دسته غلتک را در موقعیت درست آن در زیر دستگاه قرار دهید.
3- چرا از ماشین لباسشویی دایسون بوی سوختگی به مشام می رسد؟
مهم ترین دلیل پخش بوی سوختگی از ماشین لباسشویی دایسون برنداشته شدن براکت های بسته بندی حمل و نقل است. برای از بین بردن بوی سوختگی ماشین لباسشویی دایسون در ابتدا باید براکت های بسته بندی حمل و نقل را بردارید.
4- برای رفع مشکل عدم چرخش محفظه ماشین لباسشویی دایسون چه باید کرد؟
نامتوازن بودن بار درون دستگاه مهم ترین دلیل نچرخیدن محفظه لباسشویی دایسون است. برای رفع مشکل عدم چرخش محفظه لباسشویی بار درون دستگاه را به صورت متوازن پخش کنید و از قرار دادن وسایلی مانند کفش های ورزشی درون محفظه ی شستشو اجتناب کنید.
5- دلیل تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی دایسون چیست؟
دلایلی مانند انسداد کوین ترپ یا فیلتر آب خروجی دستگاه، کف بیش از حد درون ماشین یا گرفتگی شیلنگ تخلیه از مهم ترین دلایل باقی ماندن آب درون لباسشویی دایسون است. برای رفع مشکل عدم تخلیه آب ماشین لباسشویی دایسون باید از عدم انسداد کوین ترپ یا فیلتر آب خروجی دستگاه و شیلنگ تخلیه اطمینان حاصل کنید.
6- برای برطرف کردن مشکل عدم آبگیری ماشین لباسشویی دایسون چه اقداماتی باید انجام داد؟
برای رفع مشکل عدم آبگیری لباسشویی دایسون باید از اتصال منبع آب دستگاه اطمینان حاصل کرد، فیلتر و شیلنگ ورودی را تمیز کرد و شیلنگ ورودی و خروجی دستگاه را در ارتفاع درستی نصب کرد.
7- چگونه می توان قفل کودک ماشین لباسشویی دایسون را غیر فعال کرد؟
برای غیرفعال کردن قفل کودک ماشین لباسشویی دایسون کلید Minimum iron را فشار داده و آن را نگه دارید تا عبارت Child lock off روی صفحه نمایش نشان داده شود تا قفل کودک غیر فعال شود.
8- باز نشدن درب ماشین لباسشویی دایسون چه دلیلی دارد؟
تمام نشدن چرخه شستشو، فعال بودن قفل کودک، مکث لباسشویی به علت بالا بودن سطح آب داخل مخزن یا داغ بودن بیش از حد آن از مهم ترین دلایلی است که مانع از باز شدن درب ماشین لباسشویی دایسون می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *