کدهای خطای ماشین لباسشویی

ارورهای ماشین لباسشویی آمیکا و نحوه برطرف کردن آنها

ارورهای ماشین لباسشویی آمیکا

یکی از بهترین امکانات ماشین لباسشویی آمیکا امکان عیب یابی خودکار و تشخیص محل خطاست. این دستگاه می تواند در مواقع مواجهه با مشکلات ریز و درشت فنی و الکترونیکی، محل خرابی را با کدهای خطا به کاربر اطلاع دهد. در نهایت اگر کاربر اطلاعات کافی در مورد این ارورها داشته باشد، می تواند اقدامات اصلاحی را در اولین فرصت آغاز کند. در این مقاله به بررسی جامع و کامل ارورهای ماشین لباسشویی آمیکا خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

ارورهای ماشین لباسشویی آمیکا علت ارور
E01 مشکلات مربوط به درب دستگاه: هیچ سیگنالی از قفل داخلی درب دریافت نشد
E02 مشکلات تامین آب: مدت زمان آبگیری بیش از 2 دقیقه
E04 تشخیص سرریز آب توسط کنترلر فشار
E05 با گذشت 10 دقیقه از شروع آبگیری، هیچ سیگنالی از کنترلر فشار دریافت نشد
E06 با گذشت 10 دقیقه از شروع تخلیه، سیگنال «empty» از کنترلر فشار دریافت نشد
E07 تشخیص سرریز آب توسط سنسور شناور: کف دستگاه آب جمع شده است
E08 ولتاژ ورودی خارج از محدوده 160 الی 253 ولتاژ است
E10 خطای تزریق آب حین شستشو
E11 خطای ترایاک قفل داخلی درب دستگاه
E12 سرریز آب
E21 خطای موتور دستگاه و عدم تخلیه آب در مدت زمان تعیین شده
E22 اتصال کوتاه ترایاک موتور
E30 درب دستگاه به خوبی بسته نشده است
E31 اتصال کوتاه و مدار باز سنسور دمای دستگاه
E32 اتصال کوتاه و مدار باز سنسور دمای دستگاه
E42 طولانی شدن مدت زمان باز شدن درب دستگاه
E51 و E52 خطای پروگرمر، داده های نادرست روی حافظه برنامه
E53 خطاهای EMC مدار ورودی
E54 خطای پروگرمر، خرابی مدار NTC

لیست ارورهای ماشین لباسشویی آمیکا و راه حل آن

در این بخش از مقاله به بررسی ارورهای ماشین لباسشویی Amica و راهکارهای برطرف کردن آنها خواهیم پرداخت. هرچند بهتر است که تعمیرات تخصصی به دست تعمیرکاران مجرب انجام شود، اما آگاهی نسبت به کدهای خطای ماشین لباسشویی آمیکا کمک می کند خطاهای پیش پا افتاده را خودمان در خانه برطرف کنیم.

1- ارور E01 ماشین لباس شویی آمیکا

علت: زمانی با کد خطای E01 ماشین لباسشویی آمیکا مواجه می شویم که مشکلات مربوط به درب دستگاه تشخیص داده شده باشد. در این شرایط هیچ سیگنالی از قفل داخلی درب دریافت نمی شود، پس از 15 ثانیه کد E01 نمایش داده شده و برنامه شستشو خاتمه می یابد. دلیل نمایش ارور E01 این است که احتمالاً درب ماشین لباسشویی باز مانده است.

راه حل: اگر به دنبال راهی برای رفع کد خطای E01 ماشین لباسشویی آمیکا هستید، پیشنهاد می کنیم یک بار درب دستگاه را ببندید و دوباره امتحان کنید. اگر مشکل حل نشد یعنی قفل داخلی خراب شده و سنسور قفل درب را به اندازه کافی حرکت نمی دهد. برای برطرف کردن ارور E01 باید قفل درب را باز کنید و آن را عوض کنید.

صفحه نمایش ماشین لباسشویی آمیکا که ارور E 01 را نمایش می دهد

نمایش ارور E 01 در صفحه نمایش ماشین لباسشویی آمیکا به دلیل مشکلات مربوط به درب دستگاه

2- ارور E02 ماشین لباسشویی آمیکا

علت: علت نمایش ارور E02 ماشین لباسشویی آمیکا به مشکلات تامین آب مربوط می شود که باعث شده مدت زمان آبگیری بیش از 2 دقیقه باشد. ممکن است فشار آب منبع کم باشد یا اجزای مجموعه آب رسانی به دستگاه مسدود شده باشند. این مسئله با ارور E02 ماشین لباسشویی آمیکا به ما هشدار داده می شود.

راه حل: برای برطرف کردن کد خطای E02 ماشین لباسشویی آمیکا باید جریان ورود آب به دستگاه را باز کنید. در قدم اول بررسی کنید که فشار منبع آب کافی باشد؛ سپس به سراغ شلنگ ورودی دستگاه و فیلتر روی آن بروید و گرفتگی یا انسداد جزئی آنها را بررسی کنید. مجرای شلنگ باید کاملا باز و مسیر آن صاف و بدون پیچ خوردگی باشد. شیر ورودی آب لباسشویی را بررسی کنید و مطمئن شوید کاملاً باز است.

صفحه نمایش ماشین لباسشویی آمیکا که ارور E 02 را نمایش می دهد

نمایش ارور E 02 در صفحه نمایش ماشین لباسشویی آمیکا به دلیل مشکلات تامین آب دستگاه

3- ارور E04 ماشین لباسشویی Amica

علت: دلیلی که منجر به مواجه شدن با کد خطای E04 ماشین لباسشویی آمیکا می شود، تشخیص سرریز آب توسط کنترلر فشار دستگاه است. در این شرایط پمپ تخلیه روشن می شود و برنامه شستشو پایان می یابد. پس از 1.5 دقیقه از ارسال سیگنال «Reservoir Empty» توسط کنترل کننده فشار، پمپ تخلیه خاموش می شود. سرریز آب لباسشویی ممکن است به علت های مختلف نظیر قفل شدن شیر برقی در موقعیت باز، نوسانات زیاد فشار آب در طول چرخه شستشو، راه اندازی چرخه با جریان آب بسته و بعد باز کردن آن در طول شستشو و در نهایت خرابی کنترلر فشار رخ دهد.

راه حل: برای برطرف کردن کد خطای E04 ماشین لباسشویی آمیکا، در مرحله اول به سراغ شیر آب ورودی بروید و مطمئن شوید که در موقعیت باز قفل نشده و بسته می شود. نوسانات فشار آب را بررسی کنید و اگر می بینید فشار آب به هر دلیلی زیاد و کم می شود،‌ چرخه را متوقف کنید و پس از چند ساعت شستشو را ادامه دهید. سعی کنید همیشه اول شیر ورودی آب را باز کنید بعد چرخه شستشو را راه اندازی کنید.

صفحه نمایش ماشین لباسشویی آمیکا که ارور E 04 را نمایش می دهد

نمایش ارور E 04 در صفحه نمایش ماشین لباسشویی آمیکا به دلیل سرریز آب توسط کنترلر فشار دستگاه

4- ارور E05 ماشین لباسشویی آمیکا

علت: دلیل اصلی اینکه با کد خطای E05 ماشین لباسشویی آمیکا مواجه شده اید، این است که با گذشت 10 دقیقه از شروع آبگیری، هیچ سیگنالی مبنی بر تامین آب از کنترلر فشار دریافت نشده است. در این شرایط ارور E05 ماشین لباسشویی آمیکا نمایش داده می شود و برنامه شستشو خاتمه می یابد.

راه حل: برای برطرف کردن کد خطای E05 ماشین لباسشویی آمیکا، ابتدا بررسی کنید که شیر برقی باز باشد و در موقعیت «OFF» تنظیم نشده باشد. اطمینان حاصل کنید که عدم آبگیری ناشی از فشار آب شبکه منبع نیست و جریان آب منزل پر فشار است. در مرحله آخر قطعات شیر برقی و کنترلر فشار دستگاه را بررسی کرده و در صورت خرابی آن ها را تعویض کنید.

صفحه نمایش ماشین لباسشویی آمیکا که ارور E 05 را نمایش می دهد

نمایش ارور E 05 در صفحه نمایش ماشین لباسشویی آمیکا به دلیل عدم تامین آب دستگاه بعد از 10 دقیقه از شروع آبگیری

5- ارور E06 ماشین لباسشویی آمیکا

علت: دلیل مواجه شدن با کد خطای E06 ماشین لباسشویی آمیکا این است که با گذشت 10 دقیقه از شروع تخلیه، سیگنال «empty» از کنترلر فشار دریافت نشده است. دستگاه تشخیص داده که به علت انسداد پمپ یا شلنگ تخلیه آب از محفظه شستشو خارج نمی شود و برنامه شستشو خاتمه می یابد. همچنین احتمال دارد شیر برقی روی حالت «ON» قفل شده یا کنترلر فشار با مشکل مواجه شده باشد.

راه حل: برای رفع کد خطای E06 ماشین لباسشویی Amica، ابتدا باید بررسی کنید که شیر برقی روی حالت «OFF» تنظیم شده باشد و جریان آبگیری قطع باشد. در مرحله بعد از سلامت پمپ تخلیه اطمینان حاصل کنید و چک کنید مجرای شلنگ تخلیه باز و آزاد باشد. در نهایت کنترلر فشار را مورد بررسی قرار دهید و از سلامت آنها اطمینان حاصل کنید.

صفحه نمایش ماشین لباسشویی آمیکا که ارور E 06 را نمایش می دهد

نمایش ارور E 06 در صفحه نمایش ماشین لباسشویی آمیکا به دلیل عدم تخلیه آب دستگاه

6- ارور E07 ماشین لباسشویی آمیکا

علت: مهم ترین علت برخورد با کد خطای E07 ماشین لباسشویی آمیکا روی صفحه نمایش دیجیتال دستگاه، تشخیص سرریز آب توسط سنسور شناور دستگاه است. سرریز منجر به تجمع آب زیر دستگاه شده و بعد از آنکه با ارور E07 ماشین لباسشویی آمیکا به ما اعلام شد، چرخه شستشو خاتمه می یابد. در این شرایط برای خروج آب اضافه از محفظه شستشو،‌ پمپ تخلیه روشن شده و 1.5 دقیقه پس از ارسال سیگنال «Reservoir empty» خاموش می شود.

راه حل: برای برطرف کردن ارور E07 ماشین لباسشویی آمیکا، بررسی کنید آب از محل اتصالات شلنگ ها یا محفظه شستشو نشت نکرده باشد. کلیه اتصالات لوله ها را به دقت بررسی کنید و در صورت مشاهده سرریز آب محل نشتی را مهر و موم کنید. اگر موفق نشدید محل نشتی را بیابید،‌ احتمال دارد سنسور شناور به علت خرابی و نقص فنی به اشتباه سرریز را تشخیص داده باشد. در این شرایط باید سنسور خراب و اتصالات معیوب آن را جایگزین کنید.

صفحه نمایش ماشین لباسشویی آمیکا که ارور E 07 را نمایش می دهد

نمایش ارور E 07 در صفحه نمایش ماشین لباسشویی آمیکا به دلیل تشخیص سرریز آب توسط سنسور شناور دستگاه

7- ارور E08 ماشین لباسشویی آمیکا

علت: زمانی با ارور E08 ماشین لباسشویی Amica برخورد می کنیم که دستگاه ولتاژ ورودی را خارج از محدوده 160 الی 253 ولتاژ تشخیص دهد. در این شرایط دستگاه راه اندازی نمی شود.

راه حل: به منظور رفع کد خطای E08 ماشین لباسشویی آمیکا باید ولتاژ شبکه را بررسی کنید و پس از یافتن علت کم یا زیاد بودن ولتاژ ورودی به دستگاه، مشکل را به گونه ای حل کنید که عدد ولتاژ بین 160 الی 253 باشد. توصیه می کنیم برای رفع این مسئله با یکی از مراکز خدمات مشتریان ماشین لباسشویی آمیکا تماس بگیرید.

صفحه نمایش ماشین لباسشویی آمیکا که ارور E 08 را نمایش می دهد

نمایش ارور E 08 در صفحه نمایش ماشین لباسشویی آمیکا به دلیل عدم راه اندازی دستگاه به دلیل خارج از محدود مجاز ولتاژ

8- ارور E10 ماشین لباسشویی آمیکا

علت: دلیل آنکه با کد خطای E10 ماشین لباسشویی آمیکا مواجه شده ایم، مشکلات مربوط به تزریق آب به محفظه حین شستشو است که با ارور E10 ماشین لباسشویی آمیکا به ما هشدار داده می شود.

راه حل: برای جلوگیری از نمایش ارور E10 ماشین لباسشویی آمیکا باید بتوانید فشار آب را افزایش دهید. شلنگ ورودی را صاف کنید، مجرای آن را باز کنید، فیلتر ورودی آب را بشویید و ضایعات روی آن را جدا کنید.

صفحه نمایش ماشین لباسشویی آمیکا که ارور E 10 را نمایش می دهد

نمایش ارور E 10 در صفحه نمایش ماشین لباسشویی آمیکا به دلیل مشکلات مربوط به تزریق آب به محفظه حین شستشو

9- ارور E11 ماشین لباسشویی آمیکا

علت: دلیلی که منجر به نمایش کد خطای E11 ماشین لباسشویی Amica می شود، خطای ترایاک قفل داخلی درب دستگاه است. پس از 2 ثانیه کد خطای E11 نمایش داده می شود و برنامه شستشو خاتمه می یابد. احتمالاً برد مدار الکترونیکی با خرابی مواجه شده است.

راه حل: به منظور برطرف کردن ارور E11 ماشین لباسشویی آمیکا، باید برد مدار الکترونیکی را مورد بررسی قرار دهید و ایرادات بخش ترایاک قفل درب را برطرف کنید. با توجه به تخصصی بودن عیب یابی قفل داخلی درب، توصیه می کنیم از متخصص تعمیر ماشین لباسشویی آمیکا کمک بخواهید.

صفحه نمایش ماشین لباسشویی آمیکا که ارور E 11 را نمایش می دهد

نمایش ارور E 11 در صفحه نمایش ماشین لباسشویی آمیکا به دلیل خطای ترایاک قفل داخلی درب دستگاه

10- ارور E12 ماشین لباسشویی آمیکا

علت: علت روبرو شدن با کد خطای E12 ماشین لباسشویی آمیکا، تشخیص سرریز آب است. این مسئله می تواند ناشی از کف زیاد در محفظه شستشو در اثر بارگیری زیاد یا اضافه کردن مواد شوینده باشد. در این شرایط سنسور فشار نشان می دهد که سطح آب درون محفظه شستشو بیش از حد مجاز است.

راه حل: برای برطرف کردن کد خطای E12 ماشین لباسشویی آمیکا، شلنگ سوئیچ هوا و تانک ضربه گیر دستگاه را چک کنید و ببینید راه آن مسدود نباشد. سپس سیم کشی سنسور فشار آب و سنسور سطح آب را بررسی کنید و ببینید ایرادی در محل اتصالات این دو سنسور، منجر به تشخیص اشتباه نشده باشد. در نهایت برد کنترل الکترونیکی اصلی را بررسی کنید و مطمئن شوید درست کار می کند.

صفحه نمایش ماشین لباسشویی آمیکا که ارور E 12 را نمایش می دهد

نمایش ارور E 12 در صفحه نمایش ماشین لباسشویی آمیکا به دلیل تشخیص سرریز آب دستگاه

11- ارور E21 ماشین لباسشویی آمیکا

علت: علت مشاهده کد خطای E21 ماشین لباسشویی آمیکا، خطای موتور دستگاه است. ولتاژ به موتور تغذیه می شود اما سیگنالی از جانب ژنراتور دریافت نمی شود. در این شرایط کد خطای E21 نمایش داده می شود و برنامه شستشو خاتمه می یابد. احتمال دارد اجزای موتور نظیر ژنراتور، کلید حرارتی یا سیم پیچ معیوب شده باشند یا اتصالات موتور به علت گرمای بالا از بین رفته باشد.

علت دیگر نمایش ارور E21 ماشین لباسشویی آمیکا عدم تخلیه آب در زمان تعیین شده است.

راه حل: جهت حل مشکل و برطرف کردن ارور E21 ماشین لباسشویی Amica به دلیل خطای موتور دستگاه، باید به موتور دسترسی یابید و قطعه ای که دچار خرابی شده را جایگزین کنید. اگر می بینید خود موتور و اجزای آن کاملاً‌ سالم اند و نقص پیش آمده مربوط به اتصالات موتور است، کلیه سیم کشی های این بخش را به دقت مورد بررسی قرار دهید و آنهایی که خراب شده اند را جایگزین کنید.

برای آنکه بتوانید ارور E21 ماشین لباسشویی آمیکا به دلیل عدم تخلیه آب در زمان تعیین شده را برطرف کنید باید بررسی کنید که فیلتر تخلیه مسدود نشده یا شلنگ خروجی پیچ نخورده باشد. سیم های پمپ تخلیه را بررسی کنید و ایرادات آن را به خوبی برطرف کنید. در آخر به سراغ سنسور سطح آب بروید و اتصالات و سیم کشی های آن را خوب چک کنید، مطمئن شوید خرابی در محل اتصالات این سنسور، منجر به تشخیص اشتباه سطح آب در دستگاه نشده باشد.

12- ارور E22 ماشین لباسشویی آمیکا

علت: دلیل نمایش کد خطای E22 ماشین لباسشویی Amica، خطای مربوط به اتصال کوتاه ترایاک موتور است.‌ در این شرایط بدون آنکه برقی به دستگاه برسد، ژنراتور سیگنال تولید می کند و دستگاه این مسئله را با ارور E22 ماشین لباسشویی آمیکا به ما هشدار می دهد. علت می تواند خرابی مدارهای الکترونیکی به دلیل بار نامتوازن چرخه شستشو باشد.

راه حل: برای مدیریت کد خطای E22 ماشین لباسشویی آمیکا، باید به مدارهای الکترونیکی دستگاه دسترسی یابید و ایرادات آن را رفع کنید. توصیه می کنیم برای حل مشکلات موتوری حتما با مراکز خدمات تعمیرات لوازم خانگی تماس بگیرید و عیب یابی تخصصی را به عهده آنها بگذارید.

13- ارور E30 ماشین لباسشویی آمیکا

علت: مهم ترین علت روبرو شدن با کد خطای E30 ماشین لباسشویی آمیکا، باز بودن درب دستگاه است. احتمالاً فراموش کرده اید درب را محکم ببندید یا چیزی لای در مانده و مانع بستن آن می شود.

راه حل: راهکار برطرف کردن کد خطای E30 ماشین لباسشویی آمیکا این است که درب محفظه شستشو را یک بار باز و بسته کنید. اگر تکه لباسی لای در مانده و اجازه نمی دهد بسته شود، آن را بردارید و خوب فشار دهید تا صدای چفت شدن درب را بشنوید.

14- ارور E31 ماشین لباسشویی آمیکا

علت: علت آنکه با کد خطای E31 ماشین لباسشویی آمیکا مواجه شده ایم، تشخیص اتصال کوتاه سنسور دمای دستگاه است. در این شرایط علی رغم خطای پیش آمده برنامه شستشو قطع نمی شود.

راه حل: روش برطرف کردن کد خطای E31 ماشین لباسشویی Amica بررسی سنسور دما و سیم کشی های آن است. تمام سیم کشی های سست و شل که می توانند محل اتصال کوتاه باشند را محکم کنید و سیم هایی که به کل از بین رفته را هر چه سریع تر جایگزین کنید. اگر موفق نشدید با بررسی اتصالات مشکل را برطرف کنید، برای تعمیر خود سنسور با مرکز خدمات و تعمیرات داره چاره تماس بگیرید.

15- ارور E32 ماشین لباسشویی آمیکا

علت: دلیل نمایش کد خطای E32 ماشین لباسشویی آمیکا این است که سنسور دمای دستگاه مدار باز شده است. در این شرایط علی رغم خطای پیش آمده برنامه شستشو قطع نمی شود.

راه حل: برای آنکه ارور E32 ماشین لباسشویی آمیکا را برطرف کنید، سنسور دما و اتصالات آن را خوب چک کنید و در سیم کشی ها هر بخشی که مدار باز شده را تعمیر کنید. سیم های آسیب دیده را جایگزین کنید و اگر پس از همه این اقدامات ارور E32 همچنان نمایش داده می شود، به فکر تعمیر و تعویض سنسور باشید.

16- ارور E42 ماشین لباسشویی آمیکا

علت: زمانی با کد خطای E42 ماشین لباسشویی آمیکا مواجه می شویم که باز کردن درب بیش از 2 دقیقه طول کشیده باشد. در این شرایط احتمالاً قفل درب آسیب دیده و قبل از ری استارت نمی توان چرخه شستشوی دیگری اجرا کرد. دستگاه این مسئله را با ارور E42 ماشین لباسشویی آمیکا به ما اعلام می کند.

راه حل: اگر به دنبال راهی برای رفع کد خطای E42 ماشین لباسشویی آمیکا هستید، باید به سراغ قفل درب بروید و در صورت مشاهده آسیب دیدگی آن را تعویض کنید.

17- ارور E51 و E52 ماشین لباسشویی آمیکا

علت: علت روبرو شدن با ارور E51 یا E52 ماشین لباسشویی Amica وقوع خطای Programmer و داده های نادرست در حافظه برنامه است. در این شرایط پردازنده آسیب دیده و دستگاه راه اندازی نمی شود.

راه حل: برای رفع کد خطای E51 یا E52 ماشین لباسشویی آمیکا توصیه می کنیم حتما با مراکز خدمات مشتریان تماس بگیرید و وقوع خطای نرم افزاری را به آنان اطلاع دهید. پردازنده دستگاه باید تعمیر شود و این کار نیازمند دانش تخصصی در این زمینه است.

18- ارور E53 ماشین لباسشویی آمیکا

علت: زمانی با ارور E53 ماشین لباسشویی آمیکا روبرو می شویم که خطای پروگرمر رخ دهد. در این شرایط خطاهای EMC مدار ورودی منجر به نمایش کد خطای E53 شده و دستگاه راه اندازی نمی شود.

راه حل: برای برطرف کردن کد خطای E53 ماشین لباسشویی آمیکا دستگاه را از برق بکشید، با مرکز خدمات و تعمیرات داره چاره تماس بگیرید و وقوع ارور E53 را به همکاران ما اطلاع دهید. به احتمال بسیار زیاد پردازنده دستگاه آسیب دیده و باید مورد تعمیر قرار گیرد.

19- ارور E54 ماشین لباسشویی آمیکا

علت: دلیلی که باعث نمایش کد خطای E54 ماشین لباسشویی Amica می شود، تشخیص خطای پروگرمر یا خرابی مدار NTC است که دستگاه عملیات شستشو را ادامه نخواهد داد.

راه حل: برای رفع ارور E54 ماشین لباسشویی آمیکا، با تکنسین های مجرب تماس بگیرید و این خطای نرم افزاری را به آنان اطلاع دهید. پردازنده دستگاه باید تعمیر شود و این کار نیازمند دانش تخصصی در این زمینه است.

عیب یابی ماشین لباسشویی آمیکا

پس از مرور ارورهای ماشین لباسشویی آمیکا، در این بخش از مقاله می آموزیم در شرایطی که خود دستگاه نمی تواند محل خرابی را تشخیص دهد، ما به عنوان دارنده دستگاه چطور می توانیم منشاء مشکل را بیابیم و آن را برطرف کنیم. تقویت مهارت عیب یابی برای همه دارندگان لباسشویی های آمیکا ضروری است تا بتوانند شرایط بحرانی را به بهترین شکل مدیریت کنند.

6 مشکل رایج ماشین لباسشویی آمیکا

عیب یابی ماشین لباسشویی آمیکا برای کارکرد درست دستگاه ضروری است

1- ماشین لباسشویی آمیکا راه اندازی نمی شود

علت: یکی از مهم ترین دلایل عدم راه اندازی ماشین لباسشویی آمیکا بسته نبودن درب محفظه شستشوی لباس ها است. احتمالاً‌ درب را محکم نبسته اید یا تکه لباسی لای درب گیر کرده و مانع بستن آن می شود.

راه حل: برای حل مشکل عدم راه اندازی ماشین لباسشویی آمیکا یک مرتبه درب دستگاه را باز و بسته کنید و این بار محکم فشار دهید تا صدای چفت شدن آن را بشنوید. بررسی کنید اگر چیزی لای درب گیر کرده، آن را بردارید و یک بار دیگر بستن درب را امتحان کنید.

2- درب ماشین لباسشویی Amica باز نمی شود

علت احتمالی: علتی که منجر به باز نشدن درب ماشین لباسشویی آمیکا می شود، مربوط به قفل ایمنی درب است. اگر بلافاصله پس از اتمام کار لباسشویی سعی کنید درب محفظه شستشو را باز کنید،‌ قفل ایمنی اجازه نمی دهد و این مسئله کاملاً طبیعی است.

راه حل: برای آنکه بتوانید مشکل باز نشدن درب ماشین لباسشویی آمیکا را حل کنید، برق دستگاه را قطع کرده و مجدداً‌ دستگاه را روشن کنید یا چند دقیقه صبر کنید تا قفل ایمنی غیرفعال شود. توجه داشته باشید که اگر این مشکل ناشی از خرابی قفل درب باشد، با ارور E01 ماشین لباسشویی آمیکا به ما هشدار داده می شود.

3- ماشین لباسشویی آمیکا نشتی دارد

علت احتمالی: زمانی با مشکل نشتی آب ماشین لباسشویی آمیکا مواجه می شویم که اتصالات بین شلنگ ورودی یا لوله خروجی و دستگاه محکم نباشد. ممکن است واشرها آسیب دیده و از کار افتاده باشند یا نیاز باشد شلنگ های ورودی و خروجی تعویض شوند.

راه حل: یکی از راهکارهای حل نشتی ماشین لباسشویی آمیکا این است که محل اتصال بین شلنگ های ورودی، خروجی و دستگاه را مورد بررسی قرار دهید و از محکم بودن آنها اطمینان حاصل کنید. اگر شلنگ ها پوسیده شده یا ترک خورده اند و آب از این نواحی نشت می کند،‌ اقدام به تعویض آنها کنید. اگر مشکل برطرف نشد، متخصصین ما در واحد تعمیرات داره چاره را در جریان بگذارید.

4- باقی ماندن مواد شوینده در محفظه مخصوص شوینده ماشین لباسشویی آمیکا

علت: مهمترین دلیل مواجهه با تجمع مواد شوینده در محفظه مخصوص شوینده ماشین لباسشویی Amica خیس شدن مواد شوینده در محفظه شستشو است.

راه حل: برای حل مشکل تجمع مواد شوینده در محفظه مخصوص شوینده ماشین لباسشویی آمیکا، اگر به تازگی محفظه مخصوص شوینده را شسته اید،‌ قبل از افزودن شوینده دیواره های داخلی محفظه را با یک پارچه خشک کنید. از آنجایی که شوینده های پودری رطوبت محیط را سریع به خود جذب می کنند و محیط نگهداری آنها حتماً باید گرم و خشک باشد؛ بنابراین توصیه می کنیم از شوینده های مایع مخصوص ماشین لباسشویی استفاده کنید.

5- چراغ‌ ها و صفحه نمایشگر ماشین لباسشویی آمیکا روشن نمی شوند

علت: علت روبرو شدن با چراغ و صفحه نمایشگر خاموش ماشین لباسشویی آمیکا،‌ عدم دریافت برق توسط برد نمایشگر است. ممکن است خود برد با مشکل مواجه شده یا مهار سیم ها اتصالی کرده باشند.

راه حل: به منظور رفع مشکل چراغ و صفحه نمایشگر خاموش ماشین لباسشویی آمیکا، بررسی کنید که منبع برق روشن بوده و دوشاخه دستگاه به درستی در پریز جا خورده باشد. فیوز مورد استفاده را بررسی کنید و در صورت خرابی آن را تعویض کنید. یک پریز دیگر را امتحان کنید و در صورت ادامه این مشکل با یک برقکار تماس بگیرید.

کلام آخر

هدف ما در این مقاله بررسی ارورهای ماشین لباسشویی آمیکا و نحوه مقابله با هر یک از این کدهای خطا بود. همچنین ضمن آشنایی با معانی این کدها، عیب یابی دستگاه بدون در دست داشتن کدهای خطا را با هم آموختیم. لازم به یادآوری است که همکاران ما در تیم مجرب داره چاره آماده اند تا به تماس های شما در رابطه با مشکلات ماشین لباسشویی آمیکا پاسخ داده و شما را به بهترین شکل راهنمایی کنند.

سوالات رایج در مورد عیب یابی و روش رفع مشکلات (یا ایرادات) ماشین لباسشویی آمیکا

در این بخش از مقاله قصد داریم به بررسی سوالات رایج در مورد عیب یابی و روش رفع مشکلات (یا ایرادات) ماشین لباسشویی آمیکا بپردازیم. در صورت آشنایی با این سوالات رایج می توان منشا مشکل ماشین لباسشویی آمیکا را شناسایی کرد و بسیاری از مشکلات را بدون نیاز به حضور تعمیرکار در منزل برطرف کرد. برخی از سوالات رایج در مورد مشکلات ماشین لباسشویی آمیکا به شرح زیر می باشند:

1- چرا ماشین لباسشویی آمیکا راه اندازی نمی شود؟
ماشین لباسشویی آمیکا به دلیل بسته نبودن درب محفظه ی شستشوی لباس ها یا گیر کردن لباس ها در لای درب دستگاه راه اندازی نمی شود. برای راه اندازی ماشین لباسشویی آمیکا باید از بسته شدن درب دستگاه اطمینان حاصل کنید و اگر چیزی لای درب دستگاه گیر کرده آن را برداشته و دوباره درب دستگاه را ببندید تا صدای چفت شدن در را بشنوید.
2- علت باز نشدن درب ماشین لباسشویی آمیکا چیست؟
اگر درب ماشین لباسشویی آمیکا را بلافاصله بعد از پایان چرخه ی شستشو باز کنید، به علت فعال شدن قفل ایمنی، درب دستگاه باز نمی شود. برای باز کردن درب ماشین لباسشویی آمیکا بعد از پایان چرخه ی شستشو باید چند دقیقه صبر کنید تا قفل ایمنی غیر فعال شود.
3- چگونه می توان مشکل نشتی آب ماشین لباسشویی آمیکا را برطرف کرد؟
برای رفع مشکل نشتی آب ماشین لباسشویی آمیکا باید اتصالات شیلنگ ورودی یا خروجی را بررسی کرده و از محکم بودن آن اطمینان حاصل کنید و در صورت نیاز واشر دستگاه و شیلنگ ها را تعویض کنید.
4- باقی ماندن مواد شوینده در محفظه مخصوص شوینده ماشین لباسشویی آمیکا چه دلیلی دارد؟
خیس شدن مواد شوینده در محفظه شستشو مهم ترین دلیل باقی ماندن مواد شوینده در محفظه مخصوص شوینده ماشین لباسشویی آمیکا است. برای برطرف کردن این مشکل باید قبل از افزودن شوینده به محفظه ی مخصوص، دیواره های محفظه را خشک کنید و سعی کنید از شوینده های مایع لباسشویی استفاده کنید.
5- دلیل روشن نشدن چراغ‌ ها و صفحه نمایشگر ماشین لباسشویی آمیکا چیست؟
عدم دریافت برق توسط برد نمایشگر، ایراد در برد نمایشگر یا اتصال مهار سیم ها از دلایل اصلی روشن نشدن چراغ‌ ها و صفحه نمایشگر ماشین لباسشویی آمیکا است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *