کدهای خطای ماشین لباسشویی

ارورهای ماشین لباسشویی آمانا و نحوه برطرف کردن آنها

ارورهای ماشین لباسشویی آمانا

ماشین لباسشویی آمانا مجهز به سیستم تشخیص خودکار پیشرفته می باشد که در مواقع بروز خرابی، علت خطای پیش آمده را تشخیص می دهد و آن را با نمایش کدهای خطا روی پنل دیجیتال دستگاه به اطلاع کاربر می رساند. به دلیل مبالغ سرسام آور هزینه تعمیرات و مدت زمانی که دستگاه برای تعمیر در مراکز خدمات نگهداری می شود، بالا بردن اطلاعات عمومی در زمینه حل مسائل و مشکلات مربوط به ماشین لباسشویی آمانا ضروری می باشد. در این مقاله قصد داریم به بررسی ارورهای ماشین لباسشویی آمانا، علت نمایش آنها و اقدامات لازم برای برطرف کردن آنها بپردازیم.

ارورهای ماشین لباسشویی آمانا علت ارور
ND قبل از شروع چرخه شستشو، آب درون محفظه شستشو طی 15 دقیقه از سطح پایین مشخص شده پایین تر نمی رود
LO  قفل درب دستگاه پس از 3 بار تلاش پیاپی باز نشده است
FL درب دستگاه پس از 3 بار تلاش قفل نشده است
NF دستگاه 12 دقیقه آبگیری مداوم داشته است
LE  خطای سنسور سطح آب
OE خطایی در سنسور سطح آب تشخیص داده شده است
E2 یکی از دکمه ها بیش از 30 ثانیه نگه داشته شده است
DC بار نامتوازن اجازه دور موتور بالاتر از بار نامتوازن اجازه دور موتور بالاتر از 400 RPM را نمی دهد
OD پس از دو چرخه شسشتوی کامل، درب دستگاه هنوز باز نشده است
DL سوئیچ قفل درب حین کار کردن موتور باز شده است
DS سوئیچ درب باز و سوئیچ قفل درب بسته تشخیص داده شده است
BE سیگنال تاکو بدون آنکه موتور کار کند، دریافت شده است
TE دمای غیر طبیعی (بالا یا پایین) یا مقاومت غیر طبیعی مشاهده شد
E3 کنترل موتور در حال تلاش برای راه اندازی موتور است، اما پاسخی از تاکو دریافت نمی کند
SR خرابی رله سیستم
3E تشخیص جریان بیش از حد زیاد
2E تشخیص ولتاژ بالاتر یا پایین تر از حد تعریف شده
DET محفظه مخصوص مواد شوینده شناسایی نمی شود
INT چرخه شستشو متوقف شده یا خاتمه یافته است
Sud یا Sd حجم کف درون محفظه شستشو زیاد است
F5 E2 درب دستگاه به خوبی قفل نمی شود
F7 E1 تشخیص خطای سرعت موتور
F8 E1 یا LO FL تشخیص فشار کم جریان آب
F8 E2 تشخیص خطایی مربوط به سیستم دیسپنسر
F9 E1 تخلیه آب مدت زمان زیادی طول کشده است (بیش از 8 دقیقه)
سایر کدهای سری F یا E خطاهای دیگر

لیست ارورهای ماشین لباسشویی آمانا و راه حل آن

برای کاربرانی که صرفاً به دنبال علت نمایش ارورهای ماشین لباسشویی آمانا هستند، جدول بالا اطلاعات کلی در زمینه علل مواجهه با این کدهای خطا ارائه می دهد. اما اگر در جستجوی اطلاعات بیشتر از جمله نحوه برطرف کردن این ارورها هستید، این بخش را تا انتها مطالعه کنید.

1- ارور ND ماشین لباسشویی آمانا

علت: علت رو به رو شدن با ارور ND ماشین لباسشویی آمانا این است که قبل از شروع چرخه شستشو، آب درون محفظه شستشو طی 15 دقیقه از سطح پایین مشخص شده پایین تر نمی رود. این مسئله می تواند به دلیل مشکلات نرم افزاری یا ایرادات سیستم تخلیه رخ دهد.

راه حل: جهت برطرف کردن کد خطای ND ماشین لباسشویی Amana در خانه اولین اقدامی که باید انجام دهید، بررسی دقیق اجزای مجموعه تخلیه آب است. اگر در بررسی های خود متوجه شدید انباشت پرز لباس ها یا کف و اجسام خارجی روی فیلتر تخلیه یا حتی درون پمپ مانع خروج آب می شود، این بخش ها را تمیز کنید و یک بار دیگر فرایند تخلیه را آغاز کنید. در صورت ادامه دار بودن مسئله، برای بررسی مشکلات نرم افزاری دستگاه با یک تکنسین مجرب مشورت کنید.

صفحه نمایش ماشین لباسشویی آمانا که ارور ND را نمایش می دهد

نمایش ارور ND در صفحه نمایش ماشین لباسشویی آمانا به دلیل به دلیل مشکلات نرم افزاری یا ایرادات سیستم تخلیه

2- ارور LO ماشین لباسشویی آمانا

علت: زمانی با ارور LO ماشین لباسشویی آمانا روبرو می شویم که درب دستگاه پس از 3 بار تلاش پیاپی باز نشده باشد. علت می تواند گیر کردن قفل درب دستگاه باشد. البته اگر بلافاصله پس از اتمام چرخه شستشو بخواهید درب را باز کنید، سیستم ایمنی اجازه باز شدن درب را نمی دهد و این مسئله کاملاً طبیعی است.

راه حل: جهت رفع کد خطای LO ماشین لباسشویی آمانا، به سراغ قفل درب و میکروسوئیچ درب دستگاه بروید و ایرادات آن را مورد بررسی قرار دهید. میکروسوئیچ را تعویض کنید و اگر چرخه شستشو به تازگی به پایان رسیده، چند دقیقه صبر کنید تا سیستم ایمنی اجازه باز شدن دهد. اگر موفق نشدید علتی که منجر به نمایش کد خطای LO می شود را بیابید، با مرکز خدمات و تعمیرات داره چاره تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنیم.

صفحه نمایش ماشین لباسشویی آمانا که ارور LO را نمایش می دهد

نمایش ارور LO در صفحه نمایش ماشین لباسشویی آمانا به دلیل گیر کردن قفل درب دستگاه

3- ارور FL ماشین لباسشویی آمانا

علت: مهمترین عامل نمایش کد خطای FL ماشین لباسشویی آمانا، ایرادات مربوط به مجموعه قفل درب است که باعث شده درب دستگاه پس از سه بار تلاش پیاپی قفل نشود.

راه حل: به منظور رفع کد خطای FL ماشین لباسشویی آمانا، یک مرتبه دستگاه را ریست کنید. مجموعه قفل درب و میکروسوئیچ درب را خوب چک کنید. ایرادات این بخش ها را بیابید و قطعه معیوب را جایگزین کنید. در صورت نیاز کل مجموعه قفل درب را عوض کنید.

صفحه نمایش ماشین لباسشویی آمانا که ارور FL را نمایش می دهد

نمایش ارور FL در صفحه نمایش ماشین لباسشویی آمانا به دلیل ایراد در قفل درب دستگاه

4- ارور NF ماشین لباسشویی آمانا

علت: دلیل اصلی نمایش کد خطای NF ماشین لباسشویی آمانا، تشخیص نقصی در مجموعه آبگیری دستگاه است که باعث شده دستگاه 14 دقیقه آبگیری کند و 12 دقیقه از این مدت آبگیری بی وقفه و مداوم بوده است. سرعت پایین تامین آب می تواند به علت بسته بودن شیر آب یا انسداد یکی از اجزای مجموعه آبرسانی باشد.

راه حل: برای رفع ارور NF ماشین لباسشویی Amana، در قدم اول هرچیزی که سد راه ورود آب به دستگاه می شود را بردارید. مطمئن شوید که جریان آب خانه قطع نیست و بعد شیر ورودی به دستگاه را تا انتها باز کنید تا آب با نهایت فشار وارد لوله ها شود. به سراغ شلنگ ورودی آب بروید و آن را از لحاظ تا شدگی، پیچ خوردگی و گرفتگی بررسی کنید. اگر ظاهر شلنگ ورودی مشکلی نداشت و کاملاً آزاد به نظر می رسید، آن را باز کرده و رسوبات آب یا تجمع ضایعات درون مجرای شلنگ را نیز تخلیه کنید.

صفحه نمایش ماشین لباسشویی آمانا که ارور NF را نمایش می دهد

نمایش ارور NF در صفحه نمایش ماشین لباسشویی آمانا به دلیل نقص در در مجموعه آبگیری دستگاه

5- ارور LE ماشین لباسشویی آمانا

علت: دلیلی که منجر به نمایش ارورهای LE ماشین لباسشویی Amana می شود، تشخیص خرابی و ایرادات سنسور سطح آب دستگاه است. در واقع ارور LE نشان می دهد که سطح آب درون دستگاه به حد سرریز رسیده یا از آن عبور کرده است.

راه حل: یکی از راهکارهای رفع ارور LE ماشین لباسشویی آمانا این است که ابتدا شیر آب ورودی را ببندید تا آبگیری متوقف شود و بعد عملکرد سنسور سطح آب را مورد بررسی قرار دهید. ممکن است ایرادات این سنسور یا اتصالات آن منجر به تشخیص اشتباه سطح آب شده باشد. سنسور خراب را جایگزین کرده و سیم کشی های معیوب را تعمیر کنید. در صورت ادامه دار بودن خطا دستگاه را خاموش کنید،‌ آن را از برق بکشید و هرچه سریع تر با مراکز خدمات تعمیر ماشین لباسشویی آمانا تماس بگیرید.

صفحه نمایش ماشین لباسشویی آمانا که ارور LE را نمایش می دهد

نمایش ارور LE در صفحه نمایش ماشین لباسشویی آمانا به دلیل خرابی و ایرادات سنسور سطح آب دستگاه

6- ارور OE ماشین لباسشویی آمانا

علت: زماتی با کد خطای OE ماشین لباسشویی آمانا روبرو می شویم که خطایی در سنسور سطح آب تشخیص داده شود. داده ها (فرکانس) نشان می دهد که سطح آب همسطح سرریز یا بالاتر از آن است.

راه حل: جهت برطرف کردن کد خطای OE ماشین لباسشویی آمانا،‌ دستگاه را خاموش کنید و به سراغ سنسور تشخیص سطح آب بروید. سیم های متصل به سنسور را هم در محل اتصال به سنسور و هم در محل اتصال به برد بررسی کنید. اگر سیم ها کاملاً‌ سالم هستند، ایرادان سنسور را عیب یابی کنید.

7- ارور E2 ماشین لباسشویی آمانا

علت: دلیلی که باعث روبرو شدن با کد خطای E2 ماشین لباسشویی آمانا می شود، این است که دستگاه تشخیص داده یکی از دکمه ها بیش از 30 ثانیه نگه داشته شده و احتمالاً‌ گیر کرده است.

راه حل: جهت رفع ارور E2 ماشین لباسشویی Amana، نگاهی به دکمه های روی صفحه بیندازید و هر یک از آنها که گیر کرده را آزاد کنید؛ سپس دستگاه را یک مرتبه خاموش و روشن کنید. به احتمال زیاد با این کار مشکل برطرف خواهد شد.

صفحه نمایش ماشین لباسشویی آمانا که ارور E2 را نمایش می دهد

نمایش ارور E2 در صفحه نمایش ماشین لباسشویی آمانا به دلیل گیر کردن یکی از دکمه ها بیش از 30 ثانیه

8- ارور DC ماشین لباسشویی آمانا

علت: دلیلی که منجر به نمایش ارور DC ماشین لباسشویی Amana می شود، مشکلات مربوط به توازن و تعادل دستگاه است. بار نامتوازن اجازه دور موتور بالاتر از 400 RPM را نمی دهد و دستگاه سعی دارد این مشکل را با ارور DC به ما هشدار دهد.

راه حل: به منظور برطرف کردن ارورهای DC ماشین لباسشویی آمانا، ابتدا درب محفظه شستشو را باز کنید، لباس هایی که یک سوی محفظه جمع شده را پخش کنید و مجددا درب را ببندید. بررسی کنید سطح زیر دستگاه کاملا صاف و تراز باشد و پایه ها روی زمین لغزش نداشته باشند. به احتمال خیلی زیاد با همین اقدامات ساده مشکل برطرف می شود.

صفحه نمایش ماشین لباسشویی آمانا که ارور DC را نمایش می دهد

نمایش ارور DC در صفحه نمایش ماشین لباسشویی آمانا به دلیل مشکلات مربوط به توازن و تعادل دستگاه

9- ارور OD ماشین لباسشویی آمانا

علت: دلیل نمایش کد خطای OD ماشین لباسشویی آمانا این است که پس از دو چرخه شسشتوی کامل، درب دستگاه هنوز باز نشده است.

راه حل: برای آنکه بتوانید ارور OD ماشین لباسشویی Amana را رفع کنید، باید سوئیچ درب دستگاه را چک کنید و در صورت خرابی اقدام به تعویض آن کنید. اگر می بینید مشکل از سوئیچ درب نیست، به سراغ برد الکترونیکی دستگاه بروید و آن را مورد بررسی قرار دهید.

صفحه نمایش ماشین لباسشویی آمانا که ارور OD را نمایش می دهد

نمایش ارور OD در صفحه نمایش ماشین لباسشویی آمانا به دلیل باز بودن درب دستگاه پس از دو چرخه شسشتوی کامل

10- ارور DL ماشین لباسشویی آمانا

علت: علت نمایش کد خطای DL ماشین لباسشویی Amana این است که سوئیچ قفل درب حین کار کردن موتور باز شده است. ممکن است خودتان به اشتباه درب دستگاه را باز کرده باشید یا سوئیچ قفل درب به علت خرابی به طور خودکار باز شده باشد.

راه حل: برای رفع کد خطای DL ماشین لباسشویی آمانا،‌ با مراکز خدمات مشتریان تماس بگیرید و نقص پیش آمده را اطلاع دهید.

صفحه نمایش ماشین لباسشویی آمانا که ارور DL را نمایش می دهد

نمایش ارور DL در صفحه نمایش ماشین لباسشویی آمانا به دلیل باز شدن سوئیچ قفل درب حین کار کردن موتور

11- ارور DS ماشین لباسشویی آمانا

علت: نقصی که منجر به مواجه شدن با کد خطای DS ماشین لباسشویی آمانا می شود این است که دستگاه تشخیص داده سوئیچ درب باز و سوئیچ قفل درب بسته است. این مشکل می تواند ناشی از خرابی مجموعه قفل درب باشد که دستگاه آن را با ارور DS به ما هشدار می دهد.

راه حل: اگر می خواهید ارور DS ماشین لباسشویی Amana را برطرف کنید، باید مجموعه قفل درب دستگاه را بررسی کرده و ایرادات فنی یا الکترونیکی آن را برطرف کنید. اگر نمی توانید خودتان در خانه ارور DS را برطرف کنید، با مراکز خدمات مشتریان تماس بگیرید.

صفحه نمایش ماشین لباسشویی آمانا که ارور DS را نمایش می دهد

نمایش ارور DS در صفحه نمایش ماشین لباسشویی آمانا به دلیل خرابی مجموعه قفل درب

12- ارور BE ماشین لباسشویی آمانا

علت: زمانی با کد خطای BE ماشین لباسشویی Amana مواجه می شویم که علی رغم عدم کار کردن موتور دستگاه، سیگنال تاکو دریافت شده است.

راه حل: برای برطرف کردن کد خطای BE ماشین لباسشویی آمانا، دستگاه را باز کرده و مستقیماً به سراغ موتور بروید. با بررسی موتور ایرادی که منجر به ارسال این سیگنال شده را بیابید و آن را برطرف کنید. توصیه می کنیم برای تعمیرات موتور از مهندسین ما در مرکز داره چاره کمک بخواهید.

صفحه نمایش ماشین لباسشویی آمانا که ارور BE را نمایش می دهد

نمایش ارور BE در صفحه نمایش ماشین لباسشویی آمانا به دلیل عدم کار کردن موتور دستگاه

13- ارور TE ماشین لباسشویی آمانا

علت: دلیل آنکه با کد خطای TE ماشین لباسشویی آمانا مواجه می شویم، تشخیص دمای بیش از حد بالا یا بیش از حد پایین دستگاه است. همچنین اگر مقدار مقاومت غیرطبیعی اندازه گیری شود، دستگاه این مسئله را با کد خطای TE به ما هشدار می دهد.

راه حل: برای اینکه بتوانید کد خطای TE ماشین لباسشویی Amana را برطرف کنید، دمای شیر آب ورودی به دستگاه را چک کنید. جریان آبی که از شیر گرم و سرد وارد دستگاه می شود، نباید بیش از اندازه داغ یا یخ باشد. اگر دمای آب ورودی طبیعی در محدوده مجاز است و مشکلی در این بخش وجود ندارد، با یکی از مراکز خدمات و تعمیرات ماشین لباسشویی آمانا تماس گرفته و مشکل را اطلاع دهید.

صفحه نمایش ماشین لباسشویی آمانا که ارور TE را نمایش می دهد

نمایش ارور TE در صفحه نمایش ماشین لباسشویی آمانا به دلیل دمای بیش از حد بالا یا بیش از حد پایین دستگاه

14- ارور E3 ماشین لباسشویی آمانا

علت: زمانی با کد خطای E3 ماشین لباسشویی آمانا رو به رو می شویم که کنترل موتور در حال تلاش برای راه اندازی موتور باشد، اما هیچ پاسخی از تاکو دریافت نکند. در این شرایط احتمالاً موتور دستگاه قفل شده یا خطایی در سنسور هال رخ داده است که با ارور E3 به ما اطلاع داده می شود.

راه حل: تنها راهکار برطرف کردن کد خطای E3 ماشین لباسشویی Amana، دسترسی به سنسور موتور و جستجوی علت خرابی در محل سنسور یا اتصالات آن است. اگر به دلیل پیچیدگی موتور نتوانستید کد خطای E3 را برطرف کنید، با مرکز خدمات و تعمیرات داره چاره تماس بگیرید.

صفحه نمایش ماشین لباسشویی آمانا که ارور E3 را نمایش می دهد

نمایش ارور E3 در صفحه نمایش ماشین لباسشویی آمانا به دلیل قفل شدن موتور دستگاه و یا خطا در سنسور هال

15- ارور SR ماشین لباسشویی Amana

علت: علت مشاهده کد خطای SR ماشین لباسشویی Amana، خرابی رله سیستم است. ممکن است ولتاژ ورودی به رله برای راه اندازی آن کافی نباشد. این یکی دیگر از مشکلات رایج لباسشویی آمانا است که با ارور SR به ما اطلاع داده می شود.

راه حل: به منظور رفع ارور SR ماشین لباسشویی آمانا، باید اطلاعات کافی در زمینه رله سیستم داشته باشید تا بتوانید با بررسی های دقیق ایرادات آن را برطرف کنید. پیشنهاد می کنیم برای عیب یابی کد خطای SR با مراکز خدمات و تعمیرات معتبر تماس بگیرید.

16- ارور 3E ماشین لباسشویی آمانا

علت: مشکلی که منجر به نمایش کد خطای 3E ماشین لباسشویی آمانا می شود، تشخیص جریان بیش از حد زیاد در دستگاه است. در این شرایط موتور دستگاه متوقف شده و کار نمی کند.

راه حل: اگر به دنبال راهی برای رفع کد خطای 3E ماشین لباسشویی Amana در خانه هستید، باید بتوانید با بررسی موتور لباسشویی علت جریان بیش از حد را بیابید. توصیه می شود عیب یابی و تعمیر مشکلات موتوری دستگاه را به عهده تعمیرکاران مجرب بسپارید و از باز کردن موتور در خانه اجتناب کنید.

17- ارور 2E ماشین لباسشویی آمانا

علت: مهم ترین علت روبرو شدن با کد خطای 2E ماشین لباسشویی Amana، تشخیص سطح ولتاژ بالاتر یا پایین تر از حد تعریف شده است. ارور 2E از مشکلات مجموعه برق رسانی شامل منبع برق، فیوز مورد استفاده، پریز برق یا دوشاخه حکایت دارد.

راه حل: راهکار برطرف کردن ارور 2E ماشین لباسشویی آمانا این است قطعات درگیر مجموعه برق رسانی را چک کنیم و در آنها به دنبال علت تغییر ولتاژ باشیم. ابتدا بررسی کنید که برق خانه وصل و ولتاژ آن در محدوده مجاز باشد. سپس فیوز برق را مورد بررسی قرار دهید و در صورت خرابی یا از کار افتادگی اقدام به تعویض آن کنید. یک پریز دیگر را امتحان کنید و دوشاخه دستگاه را در پریز فشار دهید تا خوب جا بخورد. در صورت ادامه مشکل با یک برقکار مجرب یا با مراکز خدمات ماشین لباسشویی آمانا تماس بگیرید.

18- ارور DET ماشین لباسشویی آمانا

علت: دلیلی که منجر به نمایش کد خطای DET ماشین لباسشویی آمانا می شود این است که کارتریج مواد شوینده در دیسپنسر شناسایی نمی شود. این یکی دیگر از مشکلات رایج ماشین لباسشویی آمانا است که با ارور DET به ما هشدار داده می شود.

راه حل: جهت برطرف کردن کد خطای DET ماشین لباسشویی آمانا، محفظه مواد شوینده را خارج کنید و این بار با دقت بیشتری در محل خود جاسازی کنید، درب آن را محکم ببندید و اگر کد خطای DET همچنان روی پنل نمایشگر قابل مشاهده بود، برای بررسی دیسپنسر با یک مرکز مجاز خدمات و تعمیرات لوازم خانگی تماس بگیرید.

صفحه نمایش ماشین لباسشویی آمانا که ارور DET را نمایش می دهد

نمایش ارور DET در صفحه نمایش ماشین لباسشویی آمانا به دلیل شناسایی نشدن کارتریج مواد شوینده در دیسپنسر

19- ارور INT ماشین لباسشویی آمانا

علت: دلیل روبرو شدن با کد خطای INT ماشین لباسشویی Amana اعلام پایان چرخه شستشو یا توقف آن است. پس از پایان فرایند شستشو یا توقف چرخه، 30 دقیقه طول می کشد تا چرخش متوقف شده و آب درون محفظه تخلیه شود. در طول این مدت ارور INT روی صفحه نمایشگر نمایش داده خواهد شد.

راه حل: به منظور برطرف کردن مشکل مربوط به کد خطای INT ماشین لباسشویی آمانا، دو مرتبه کلید لغو یا مکث و یک بار دکمه پاور را فشار دهید. اگر نمایش ارور INT حتی پس از ریست دستگاه ادامه دار بود، با یک مرکز مجاز و معتبر خدمات مشتریان تماس بگیرید.

20- ارور Sud یا Sd ماشین لباسشویی آمانا

علت: زمانی با کد خطای Sud یا Sd ماشین لباسشویی آمانا مواجه می شویم که حجم کف درون محفظه شستشو زیاد باشد. در این شرایط دستگاه چرخه آبکشی طولانی‌تری اجرا می‌کند تا کف های اضافه را پاک کند و همزمان ارورهای Sud یا Sd روی نمایشگر دیده می شود. همچنین احتمال دارد دستگاه چند مرتبه برای تامین آب مرحله آبکشی مکث کند. این توقف ها منجر به شکستن حباب ها و کاهش حجم کف درون محفظه خواهد شد.

راه حل: اولین قدم برای رفع ارورSud یا Sdماشین لباسشویی Amana این است که از مواد شوینده با کارایی بالا (HE) استفاده کنید. هرگز برای شستشوی بهتر، مواد شوینده بیشتری اضافه نکنید؛ بلکه اندازه درست شوینده را با توجه به حجم لباس ها و شدت آلودگی آنها تنظیم کنید. در نهایت اگر مشکل برطرف نشد، برای بررسی موتور با مراکز خدمات مشتریان تماس بگیرید.

صفحه نمایش ماشین لباسشویی آمانا که ارور SD را نمایش می دهد

نمایش ارور SD در صفحه نمایش ماشین لباسشویی آمانا به دلیل زیاد بودن کف درون محفظه شستشو

21- ارور F5 E2 ماشین لباسشویی آمانا

علت: علتی که منجر به نمایش کد خطای F5 E2 ماشین لباسشویی Amana می شود، مربوط به قفل نشدن درب دستگاه است. ممکن است در مکانسیم قفل چیزی جمع شده یا گیر کرده باشد.

راه حل: جهت برطرف کردن کد خطای F5 E2 ماشین لباسشویی آمانا در خانه، ابتدا یک مرتبه درب دستگاه را باز و بسته کنید؛ سپس نواحی اطراف درب را پاک کرده و مطمئن شوید بخشی از لباس ها یا اجسام خارجی لای درب گیر نکرده باشد. اگر درب ماشین لباسشویی از بالا باز می شود، چیزی روی درب قرار ندهید. گاهی اوقات سنگینی اجسام خارجی از قفل شدن درب دستگاه جلوگیری می کند. در صورت ادامه دار بودن مشکل برای بررسی پنل کنترل یا سیم کشی دستگاه با مراکز خدمات و تعمیرات معتبر تماس بگیرید.

22- ارور F7 E1 ماشین لباسشویی آمانا

علت: دلیل اصلی نمایش کد خطای F7 E1 ماشین لباسشویی آمانا، تشخیص خطای سرعت موتور دستگاه است. عدد چرخش در دقیقه (RPMS) با توجه به تنظیمات چرخه شستشو تعیین می شود و برای بیشتر مدل ها بین 800 تا 1600 است. اگر دستگاه نتواند سرعت خود را به این مقدار برساند، نقص پیش آمده با ارور F7 E1 به ما هشدار داده می شود.

راه حل: برای رفع کد خطای F7 E1 ماشین لباسشویی Amana چند تکه از لباس های درون محفظه را خارج کنید تا دستگاه سبک شود. بررسی کنید که تمام بست ها و پیچ های حمل و نقل باز شده باشند. این مشکل در دستگاه های قدیمی تر می تواند ناشی از مشکلات اتصال موتور، کلاچ یا موتور محرک دستگاه باشد و باید به تعمیر و تعویض این قطعات بپردازید.

صفحه نمایش ماشین لباسشویی آمانا که ارور F7 E1 را نمایش می دهد

نمایش ارور F7 E1 در صفحه نمایش ماشین لباسشویی آمانا به دلیل خطای سرعت موتور دستگاه

23- ارور F8 E1 یا LO FL ماشین لباسشویی آمانا

علت: دلیل نمایش کد خطایF8 E1 یا LO FL در ماشین لباسشویی Amana، تشخیص فشار کم جریان آب است که باعث می شود مقدار آب کافی وارد دستگاه نشود یا حتی پس از اتمام شستشو و آبکشی، ‌آثار مواد شوینده روی لباس ها باقی بماند.

راه حل: به منظور برطرف کردن کد خطای F8 E1 یا LO FL در ماشین لباسشویی آمانا، باید بتوانید ایرادات منبع و مجموعه تامین آب را برطرف کنید تا جریانی که وارد دستگاه می شود پرفشار باشد. شیر آب را تا انتها باز کنید؛ سپس شلنگ ورودی را از نظر پیچ خوردگی یا گرفتگی بررسی کرده و اگر می بینید مجرای شلنگ به علت رسوبات آب و تجمع ضایعات خارجی مسدود شده، آن را با یک شلنگ سالم تعویض کنید. در نهایت فیلتر ورودی را زیر آب روان بشویید تا هرگونه گرفتگی آن کاملاً باز شود.

24- ارور F8 E2 ماشین لباسشویی Amana

علت: مهم ترین علت روبرو شدن با کد خطای F8 E2 ماشین لباسشویی آمانا تشخیص خطایی مربوط به سیستم دیسپنسر است.

راه حل: راهکار برطرف کردن ارور F8 E2 ماشین لباسشویی Amana این است که به سراغ دیسپنسر بروید و کشو و کارتریج مواد شوینده را از نظر کثیفی یا گرفتگی بررسی کنید. کشوی دیسپنسر را تمیز کرده و بار دیگر با دقت در محل خود جا بزنید. چنانچه نمایش کد خطا همچنان ادامه دار بود، با همکاران ما در مرکز داره چاره تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

صفحه نمایش ماشین لباسشویی آمانا که ارور F8 E2 را نمایش می دهد

نمایش ارور F8 E2 در صفحه نمایش ماشین لباسشویی آمانا به دلیل خطای مربوط به سیستم دیسپنسر

25- ارور F9 E1 ماشین لباسشویی آمانا

علت: دلیل نمایش کد خطای F9 E1 ماشین لباسشویی آمانا بروز مشکلات تخلیه آب دستگاه است. در این شرایط با گذشت 8 دقیقه از زمان شروع تخلیه، آب درون مخزن هنوز به طور کامل تخلیه نشده است. گرفتگی و انسداد پمپ، شلنگ خروجی یا فیلتر تخلیه مهم ترین دلیل مواجهه با این مسئله است. همچنین اگر ارتفاع شلنگ تخلیه با توجه به دستورالعمل های دفترچه راهنما تنظیم نشده باشد، روند تخلیه آب با مشکل مواجه خواهد شد. مشکلات مربوط به تخلیه با ارور F9 E1 ماشین لباسشویی آمانا به ما هشدار داده می شوند.

راه حل: برای رفع ارور F9 E1 ماشین لباسشویی Amana در قدم اول بررسی کنید که ارتفاع شلنگ تخلیه بر اساس دستورالعمل های دفترچه راهنما تنظیم شده باشد. مجموعه تخلیه آب را باز کنید و کلیه ضایعاتی که به همراه آب وارد آنها شده و اکنون انباشتگی آنها مسیر آب را بسته، تمیز کنید. فیلتر و شلنگ کهنه را تعویض کنید و اگر نمایش کد خطای F9 E1 همچنان ادامه دار بود، برای ریشه یابی مشکل با مراکز خدمات مجاز ماشین لباسشویی آمانا تماس بگیرید.

26- ارور سری F یا E ماشین لباسشویی آمانا

علت: زمانی با کد خطای سری F یا E ماشین لباسشویی آمانا روبرو می شویم که سیستم تشخیص خودکار سایر خطاهای ریز و درشت دستگاه را تشخیص دهد. در این حالت علت مشکل پیش آمده به طور دقیق مشخص نیست؛ اما می دانیم اختلالی در عملکرد دستگاه به وجود آمده و نیاز به تعمیر دارد.

راه حل: جهت برطرف کردن کد خطای سری F یا E ماشین لباسشویی Amana، بهتر است در اسرع وقت با یک مرکز خدمات و تعمیرات مجاز لباسشویی آمانا تماس بگیرید و عیب یابی کد خطای F یا E را به مهندسین مجرب این حوزه بسپارید.

صفحه نمایش ماشین لباسشویی آمانا که ارور F را نمایش می دهد

نمایش ارور F در صفحه نمایش ماشین لباسشویی آمانا به دلیل اختلال در عملکرد دستگاه

عیب یابی ماشین لباسشویی آمانا

در کنار شناخت ارورهای ماشین لباسشویی آمانا، آشنایی با راهکارهای عیب یابی در مواقعی که خود دستگاه نمی تواند مشکل پیش آمده را تشخیص دهد، به ما کمک می کند در کوتاه ترین زمان ممکن محل دقیق خرابی را بیابیم و آنها را برطرف کنیم. در این مواقع خبری از کدهای خطا نیست و تنها راهنمای ما جهت یافتن منشاء مشکل، بررسی علائم ظاهری آن است.

6 مشکل رایج ماشین لباسشویی آمانا

عیب یابی ماشین لباسشویی آمانا برای کارکرد درست دستگاه ضروری است

1- از ماشین لباسشویی آمانا صدای کلنگ یا چرخ دنده شنیده می شود

علت: دلیلی که منجر به شنیدن صدایی شبیه به کلنگ یا چرخ دنده از ماشین لباسشویی آمانا می شود، عملکرد طبیعی دستگاه در برخی از مدل های این برند است.

راه حل: اگر می خواهید صدای شبیه به کلنگ یا چرخ دنده ماشین لباسشویی آمانا را برطرف کنید، باید بدانید که این مسئله مربوط به عملکرد طبیعی دستگاه بوده و جای نگرانی ندارد.

2- از ماشین لباسشویی Amana صدای تق تق به گوش می رسد

علت: دلیل آنکه با صدای تق تق ماشین لباسشویی آمانا مواجه شده اید، می تواند مربوط به گیر کردن اشیاء خارجی مانند سکه یا سنجاق در محل مخزن یا پمپ تخلیه باشد. همچنین احتمال دارد برخی از قطعات دستگاه به مرور زمان شل شده باشند. این صدا ربطی به ارورهای ماشین لباسشویی آمانا ندارد.

راه حل: به منظور برطرف کردن صدای تق تق ماشین لباسشویی آمانا، در مرحله اول چرخه شستشو را متوقف کنید؛ نگاهی به درون محفظه شستشو بیندازید و اجسام خارجی درون آن را خارج کنید. یک بار دیگر دستگاه را راه اندازی کنید، اگر صدای تق تق همچنان شنیده می شود، به احتمال بسیار زیاد اجسام خارجی در پمپ دستگاه گیر کرده و باید خارج شوند. همیشه قبل از قرار دادن لباس ها در محفظه شستشو، زیپ لباس ها را ببندید و لباس های سگک دار را پشت و رو کنید.

3- شنیده شدن صدای جیغ از ماشین لباسشویی آمانا یا حس بوی لاستیک داغ

علت: زمانی با مشکل پخش صدای جیغ یا بوی لاستیک داغ از ماشین لباسشویی Amana مواجه می شویم که محفظه شستشو بیش از حد ظرفیت آن بارگیری شده باشد. این مسئله ربطی به ارورهای ماشین لباسشویی آمانا نداشته و به ما هشدار داده نخواهد شد.

راه حل: اگر به دنبال راهی برای حل مشکل پخش صدای جیغ یا بوی لاستیک داغ از ماشین لباسشویی آمانا هستید، کافی است دستگاه را متوقف کرده و تعدادی از لباس های درون آن را خارج کنید تا سبک شود. با مراجعه به دفترچه راهنمای دستگاه، ظرفیت لباسشویی خود را بررسی کنید و هرگز بیش از آن درون محفظه لباس نچینید.

یک خانم که از صدای جیغ ماشین لباسشویی آمانا کلافه شده است

شنیده شدن صدای جیغ از ماشین لباسشویی آمانا به دلیل بارگیری بیش از حد ظرفیت دستگاه

4- از ماشین لباسشویی آمانا صدای کوبیدن شنیده می شود

علت: مهم ترین دلایلی که منجر به شنیدن صدای کوبیدن از ماشین لباسشویی آمانا می شوند، بار سنگین درون محفظه یا عدم توازن لباس ها است.

راه حل: برای رفع مشکل شنیدن صدای کوبیدن از ماشین لباسشویی آمانا، ابتدا باید در نظر داشته باشید که این صدا تا حدی طبیعی است؛ اما برای تعدیل آن می توانید لباس های درون محفظه را خارج کنید و بار دیگر طوری بچینید که توازن بیشتری داشته باشند و یک سمت محفظه تجمع نکنند.

5- از ماشین لباسشویی Amana صدای لرزش و ارتعاش شنیده می شود

علت: علتی که باعث روبرو شدن با مشکل صدای لرزش و ارتعاش ماشین لباسشویی آمانا می شود، صاف و تراز نبودن سطح زیر لباسشویی است. البته احتمال دارد بار درون محفظه به صورت متوازن چیده نشده یا بست های حمل و نقل قبل از روشن کردن ماشین جدا نشده باشند. صدای لرزش و ارتعاش با ارورهای ماشین لباسشویی آمانا همراه نخواهد بود.

راه حل: به منظور برطرف کردن مشکل صدای لرزش و ارتعاش ماشین لباسشویی آمانا، اطمینان حاصل کنید که سطح زیر دستگاه کاملاً صاف و تراز بوده و پایه های زیر آن به اندازه کافی محکم باشد. چرخه شستشو را متوقف کنید و لباس های درون دستگاه را مرتب کنید. اگر موفق به حل این مشکل نشدید، با مرکز خدمات و تعمیرات داره چاره تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنیم.

6- صدایی شبیه به سوت یا اسپری از ماشین لباسشویی آمانا شنیده می شود

علت: اصلی ترین علت شنیدن صدایی شبیه به سوت یا اسپری از ماشین لباسشویی آمانا، اسپری شدن آب در مرحله آبکشی است و جای نگرانی ندارد.

راه حل: چنانچه به دنبال راهی برای حل مشکل صدای سوت یا اسپری از ماشین لباسشویی آمانا هستید، باید بدانید این صدا مربوط به عملکرد اسپری آب به محفظه شستشو در مرحله چرخش و آبکشی بوده و کاملاً‌ طبیعی است.

7- ماشین لباسشویی آمانا روشن نمی شود

علت: زمانی با مشکل روشن نشدن ماشین لباسشویی Amana مواجه می شویم که یکی از این مسائل رخ داده باشد:

  • دوشاخه دستگاه به برق وصل نباشد یا اتصال آن شل باشد.
  • فیوز برق سوخته یا جریان برق منزل قطع شده است.
  • شیر آب ورودی به دستگاه باز نیست.
  • کلید تایمر یا انتخابگر چرخه اشتباه تنظیم شده است.
  • موتور لباسشویی بیش از حد گرم شده است. در این شرایط محافظ اضافه بار به طور خودکار موتور را متوقف می کند.

راه حل: برای رفع مشکل روشن نشدن ماشین لباسشویی آمانا راهکارهای زیر را امتحان کنید:

  • مطمئن شوید که دوشاخه به خوبی در پریز برق جا خورده باشد.
  • فیوز را تعویض کرده یا قطع کننده مدار را ریست کنید. بررسی کنید که جریان برق منزل وصل باشد.
  • شیرهای آب را باز کنید.
  • انتخابگر برنامه شستشو را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید و دستگیره تایمر را بیرون بکشید.
یک آقا که از روشن نشدن ماشین لباسشویی آمانا تعجب کرده است

روشن نشدن ماشین لباسشویی آمانا به دلیل عدم اتصال دوشاخه دستگاه به برق

8- ماشین لباسشویی آمانا روشن است اما محفظه شستشو نمی چرخد

علت احتمالی: یکی از دلایل عدم چرخش محفظه شستشوی ماشین لباسشویی آمانا باز بودن درب لباسشویی است که اگر مربوط به مشکلات قفل درب باشد، با یکی از ارورهای ماشین لباسشویی Amana به ما اعلام خواهد شد.

راه حل: برای برطرف کردن مشکل عدم چرخش محفظه شستشوی ماشین لباسشویی آمانا، درب دستگاه را خوب فشار دهید تا صدای چفت شدن آن را بشنوید. اگر تکه های لباس لای درب گیر کرده و مانع بستن آن می شوند، لباس ها را جابجا کرده و یک بار دیگر امتحان کنید.

9- باقی ماندن آلودگی لباس ها در محفظه شستشوی ماشین لباسشویی آمانا

علت احتمالی: علت آنکه آلودگی لباس ها در محفظه شستشوی ماشین لباسشویی آمانا باقی مانده است، کثیفی بیش از حد لباس هاست.

راه حل: به منظور پاک کردن آلودگی لباس ها در محفظه شستشوی ماشین لباسشویی آمانا، کافی است محفظه را با مواد شوینده بشویید و پاک کنید. همیشه قبل از قرار دادن لباس ها در محفظه شستشو، آن ها خوب تکان دهید یا برس بکشید تا گرد و غبار و شن و ماسه از آنها جدا شود.

10- لباس های شسته شده ماشین لباسشویی آمانا بیش از حد خیس هستند

علت احتمالی: دلیل مواجهه با مشکل خیسی لباس ها در پایان چرخه شستشوی ماشین لباسشویی Amana مربوط به پر کردن بیش از حد محفظه شستشو، چینش نامتوازن لباس ها یا گرفتگی شلنگ تخلیه است و این مسئله با ارورهای ماشین لباسشویی آمانا به ما اطلاع داده نمی شود.

راه حل: اگر به دنبال راهی برای رفع مشکل خیسی لباس ها در پایان چرخه شستشوی ماشین لباسشویی آمانا هستید، سعی کنید ماشین لباسشویی را بیش از حد ظرفیت آن پر نکنید. بار درون محفظه را مجدداً مرتب کنید تا امکان چرخش مناسب محفظه شستشو فراهم شود. در نهایت شلنگ تخلیه را تمیز کرده و مسیر آن را صاف و آزاد کنید تا آب به راحتی تخلیه شود.

11- آب به آرامی وارد ماشین لباسشویی آمانا می شود یا اصلاً‌ نمی شود

علت: چند دلیل عمده که منجر به آبگیری آهسته یا عدم آبگیری ماشین لباسشویی آمانا می شوند، عبارت اند از:

  • جریان آب منبع کافی نیست.
  • شیرهای ورودی آب به دستگاه تا انتها باز نیستند.
  • سایر شیرهای آب منزل باز هستند.
  • فیلترهای ورودی آب گرفته است.
  • شیلنگ ورودی آب پیچ خورده، تا شده یا مجرای آن مسدود شده است.

راه حل: برای برطرف کردن مشکل آبگیری آهسته یا عدم آبگیری ماشین لباسشویی آمانا راهکارهای زیر را امتحان کنید تا در نهایت جریان آب برای راه اندازی چرخه شستشو کافی باشد.

  • فشار آب را در یک شیر آب دیگر در خانه بررسی کنید. صبر کنید تا میزان آب و فشار آن افزایش یابد.
  • شیرهای آب سرد و گرم را تا انتها باز کنید.
  • فشار آب باید حداقل psi 20 باشد. در طول آبگیری ماشین لباسشویی از باز کردن سایر شیرهای آب خانه خودداری کنید.
  • شلنگ ورودی آب را جدا کرده و مجرای درون آن را به همراه فیلتر ورودی تمیز کنید.
  • مسیر شلنگ ورودی را صاف کنید و بررسی کنید که زیر شئ سنگینی گیر نکرده باشد.

12- سطح آب ماشین لباسشویی آمانا روی لباس ها را نمی گیرد

علت: زمانی سطح آب ماشین لباسشویی Amana روی لباس ها را نمی گیرد که محفظه شستشو بیش از حد پر شده یا آب تامین شده نسبت به حجم لباس ها کم باشد. این مسئله ربطی به ارورهای ماشین لباسشویی آمانا ندارد.

راه حل: برای حل مشکل پایین بودن سطح آب ماشین لباسشویی آمانا نسبت به لباس ها،‌ انتخابگر برنامه را روی حالت RESET و بعد روی اندازه مناسب برای بار بیشتر قرار دهید و اجازه دهید دستگاه مجدداً آبگیری کند. اگر می خواهید دیگر با این مسئله روبرو نشوید، محفظه شستشو را بیش از حد ظرفیت آن پر نکنید. سطح لباس ها نباید از محفظه نرم کننده پارچه بالاتر برود.

13- آب گرم ورودی به ماشین لباسشویی آمانا به اندازه کافی گرم نیست

علت: دلیل روبرو شدن با مشکل گرم نبودن آب گرم ورودی به ماشین لباسشویی آمانا، اولاً مربوط به تنظیمات دمای هیتر آب (آبگرمکن) است که روی عدد بسیار پایینی تنظیم شده و قادر نیست آب را به اندازه مورد نیاز گرم کند. همچنین احتمال دارد آبگرمکن دور از ماشین لباسشویی نصب شده یا سایر شیرهای آب گرم خانه باز باشند. همانطور که می بینید این مسئله ربطی به ارورهای ماشین لباسشویی آمانا ندارد و با کد خطا به ما هشدار داده نمی شود.

راه حل: اگر در جستجوی راهی برای حل مشکل گرم نبودن آب گرم ورودی به ماشین لباسشویی آمانا هستید، اقدامات زیر را انجام دهید:

  • تنظیمات آبگرمکن را تغییر دهید تا دمای آب حداقل 140 درجه فارنهایت (60 درجه سانتیگراد) باشد.
  • حین شستشوی ماشین لباسشویی از باز کردن سایر شیرهای آب گرم منزل خودداری کنید. اگر مشکل ادامه دار بود، ظرفیت منبع آب گرم را افزایش دهید.

14- آب به آرامی از ماشین لباسشویی آمانا تخلیه می شود یا اصلاً‌ نمی شود

علت: علت مواجهه با مشکل تخلیه آهسته یا عدم تخلیه آب ماشین لباسشویی Amana، ایرادات مجموعه تخلیه آب است. گرفتگی شلنگ تخلیه، انسداد فیلتر تخلیه یا خرابی پمپ تخلیه از رایج ترین علل این مسئله بوده که اتفاقاً با ارور F9 E1 ماشین لباسشویی آمانا هشدار داده می شود.

راه حل: به منظور برطرف کردن مشکل تخلیه آهسته یا عدم تخلیه آب ماشین لباسشویی آمانا،‌ باید محل گرفتگی و انسداد را در مجموعه تخلیه آب بیابید و هرچه سریع تر آن را برطرف کنید. شلنگ تخلیه را باز کنید و مجرای آن را به همراه فیلتر تخلیه کاملاً تمیز کنید. به سراغ پمپ تخلیه بروید و از صحت عملکرد آن اطمینان حاصل کنید. بررسی کنید که شلنگ خروجی آب زیر چیزی گیر نکرده یا تا نشده باشد.

آب داخل ماشین لباسشویی آمانا تخلیه نشده است

عدم تخلیه آب ماشین لباسشویی آمانا به دلیل گرفتگی شلنگ تخلیه، انسداد فیلتر تخلیه یا خرابی پمپ تخلیه

15- ماشین لباسشویی آمانا نشتی دارد

علت: زمانی با مشکل نشتی آب ماشین لباسشویی آمانا مواجه می شویم که یکی از مسائل زیر رخ داده باشد:

  • اتصالات شلنگ آبگیری شل شده و آب نشت می کند.
  • انسداد لوله تخلیه منجر به سرریز و به دنبال آن نشتی آب می شود.
  • تولید کف بیش از حد باعث نشتی آب می شود.

راه حل: چند راهکار مناسب برای حل مشکل نشتی آب ماشین لباسشویی Amana وجود دارد. برخی از این راهکارها به شرح زیر می باشند.

  • کلیه اتصالات شلنگ و شیرهای آب را بررسی کرده و آنها را محکم کنید. واشرهای خراب را تعویض کنید.
  • شلنگ خروجی آب را باز کنید و گرفتگی های درون آن را تمیز کنید.
  • برای تغییر سطح آب، همیشه از کلید RESET روی سوئیچ سطح آب استفاده کنید. سوئیچ را در حالت RESET نگه ندارید؛ کمی بعد آن را روی اندازه بار دلخواه تنظیم کنید.
  • از مواد شوینده کمتری استفاده کنید.

16- دمای چرخه شستشو و آبکشی در ماشین لباسشویی آمانا درست نیست

علت: دلیلی که منجر به دمای نادرست چرخه شستشو و آبکشی ماشین لباسشویی آمانا می شود، این است که شیلنگ های آب سرد و گرم به شیرهای تغذیه اشتباه متصل شده اند. این مسئله با هیچ یک از ارورهای ماشین لباسشویی آمانا به ما هشدار داده نخواهد شد.

راه حل: برای آنکه بتوانید مشکل دمای نادرست چرخه شستشو و آبکشی ماشین لباسشویی Amana را برطرف کنید، کافی است اتصالات شلنگ را بررسی کنید. شلنگ آب گرم را به شیر آب گرم و شلنگ آب سرد را به شیر آب سرد وصل کنید. مشکل پیش آمده با همین راهکار ساده برطرف خواهد شد.

17- آب وارد ماشین لباسشویی آمانا می شود، اما محفظه پر نمی شود

علت: یکی از دلایل عدم پر شدن ماشین لباسشویی آمانا علی رغم آبگیری،‌ ارتفاع نادرست شلنگ تخلیه است.

راه حل: به منظور رفع مشکل عدم پر شدن ماشین لباسشویی آمانا علی رغم آبگیری،‌ باید ارتفاع شلنگ تخلیه را طوری تنظیم کنید که در محدوده مجاز باشد. ارتفاع توصیه شده برای این شلنگ معادل 91.44 سانتیمتر است.

کلام آخر

امیدواریم پس از مطالعه این مطلب بخش زیادی از سوالاتی که در رابطه با ارورهای ماشین لباسشویی Amana در ذهن داشتید، حل شده باشد و بدانید برای رفع هر یک از آنها باید چه اقداماتی انجام دهید. همچنین در بخش عیب یابی به معرفی راهکارهای شناسایی محل خرابی بدون در دست داشتن کدهای خطا و سپس تعمیر خرابی ها پرداخته شد که امیدواریم برایتان مفید واقع شده باشد.

لازم به یادآوری است که هر زمان برای حل مشکلات فنی یا الکترونیکی لباسشویی به کمک نیاز داشتید، کافیست با تیم داره چاره تماس بگیرید تا متخصصین و سرویس کاران حرفه ای ما ضمن ارائه راهنمایی های لازم، در صورت نیاز برای تعمیر دستگاه در اسرع وقت در محل حاضر شوند.

سوالات رایج در مورد عیب یابی و روش رفع مشکلات (یا ایرادات) ماشین لباسشویی آمانا

اگر شما هم جزو دسته افرادی هستید که در منزل خود از ماشین لباسشویی آمانا برای شستشوی لباس ها استفاده می کنید، باید بگوییم که بهتر است با برخی از سوالات رایج کاربران در مورد عیب یابی و روش رفع مشکلات (یا ایرادات) ماشین لباسشویی آمانا آشنا شوید تا در صورت بروز مشکل در دستگاه بتوانید به موقع مشکل را شناسایی و عیب یابی کنید. برخی از سوالات رایج کاربران در زمینه مشکلات ماشین لباسشویی آمانا به شرح زیر می باشد:

1- چرا ماشین لباسشویی آمانا صدای تق تق می دهد؟
گیر کردن اشیاء خارجی مانند سکه یا سنجاق در محل مخزن یا پمپ تخلیه و شل شدن قطعات دستگاه به مرور زمان باعث شنیده شدن صدای تق تق از ماشین لباسشویی آمانا می شود.
2- علت شنیده شدن صدای جیغ از ماشین لباسشویی آمانا یا حس بوی لاستیک داغ چیست؟
بارگیری بیش از حد دستگاه علت اصلی علت شنیده شدن صدای جیغ از ماشین لباسشویی آمانا یا حس بوی لاستیک داغ از دستگاه می باشد.
3- چگونه می توان مشکل صدای کوبش ماشین لباسشویی آمانا را برطرف کرد؟
مشکل صدای کوبش ماشین لباسشویی آمانا تا حدی طبیعی است و برای از بین بردن آن می توانید تعدادی از لباس های درون محفظه را خارج کرده و بار دستگاه را به صورت متعادل پخش کنید.
4- دلیل لرزش یا ارتعاش ماشین لباسشویی آمانا چیست؟
دلایل اصلی لرزش یا ارتعاش ماشین لباسشویی آمانا تراز نبودن سطح زیر دستگاه، نامتوازن بودن بار دستگاه و برنداشته شدن براکت های حمل و نقل است.
5- روشن نشدن ماشین لباسشویی آمانا چه علتی دارد؟
از مهم ترین علت های روشن نشدن ماشین لباسشویی آمانا عدم اتصال دستگاه به برق، سوختن فیوز برق، بسته بودن شیر آب ورودی، تنظیمات اشتباه تایمر یا انتخابگر برنامه یا گرم شدن بیش از حد موتور دستگاه است.
6- برای رفع مشکل نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی آمانا چه باید کرد؟
برای رفع مشکل نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی آمانا درب دستگاه را به خوبی ببندید تا صدای چفت بودن آن شنیده شود و در صورت گیر کردن لباس ها در لابه لای در آن ها را جابه جا کنید.
7- باقی ماندن آلودگی لباس ها در محفظه شستشوی ماشین لباسشویی آمانا چه دلیلی دارد؟
کثیف بودن بیش از حد لباس ها منجر به باقی ماندن آلودگی لباس ها در محفظه شستشوی ماشین لباسشویی آمانا می شود. برای رفع این مشکل در ابتدا بهتر است محفظه ی شستشو را با ماده ی شوینده تمیز کنید. لباس ها را تکان داده و گرد و خاک را از آن ها جدا کنید و سپس لباس ها را درون محفظه ی لباسشویی قرار دهید.
8- در صورت خیس بودن لباس ها در ماشین لباسشویی آمانا چه اقداماتی باید انجام داد؟
پر کردن بیش از حد محفظه شستشو، چینش نامتوازن لباس ها یا گرفتگی شیلنگ تخلیه باعث خیس ماندن لباس ها در ماشین لباسشویی آمانا می شود. برای اینکه مشکل خیسی لباس ها در پایان چرخه شستشوی ماشین لباسشویی آمانا برطرف کنید باید محفظه ی شستشو را به صورت متعادل پر کنید، لباس ها را مرتب بچینید و شیلنگ تخلیه را تمیز و صاف کنید.
9- برای برطرف کردن مشکل تخلیه آهسته یا عدم تخلیه ی آب ماشین لباسشویی آمانا چه اقداماتی باید انجام داد؟
ایرادات مجموعه ی تخلیه ی آب دستگاه منجر به تخلیه آهسته یا عدم تخلیه ی آب ماشین لباسشویی آمانا می شود. برای تخلیه ی درست آب ماشین لباسشویی آمانا باید مجموعه ی تخلیه ی آب دستگاه را بررسی کرده و در صورت انسداد آن را برطرف کنید. از صحت عملکرد پمپ تخلیه مطمئن شوید و از گیر نکردن شیلنگ خروجی آب اطمینان حاصل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *