کدهای خطای ماشین لباسشویی

ارورهای ماشین لباسشویی آسکو و نحوه برطرف کردن آنها

ارورهای ماشین لباسشویی آسکو

ماشین لباسشویی آسکو یکی از محصولات با کیفیت بازار است که می تواند طیف گسترده ای از خطاهای ممکن را شناسایی کرده و آنها را با نمایش یک کد خطا به دارنده دستگاه اطلاع دهد. شناخت این کدهای خطا به کاربر کمک می کند در کوتاه ترین زمان ممکن مشکل را برطرف کند تا دستگاه عملکرد عادی خود را از سر گیرد. در این مقاله قصد داریم به بررسی ارورهای ماشین لباسشویی آسکو و نکات برطرف کردن آنها بپردازیم. با ما همراه باشید.

ارورهای ماشین لباسشویی آسکو علت ارور
E1 خطای ترمیستور، خرابی سنسور دما
E2 خطای قفل درب
E3 خطای تامین آب
E6 مشکلات گرمایش آب
E7 و E7.1 خطای تخلیه، هشدار سیستم تخلیه، هشدار سیستم تخلیه آب
E10 خطای سنسور تشخیص سطح آب
E11 تشخیص سرریز
E12 خطای موتور دستگاه
E22 خطای قفل شدن درب
E23 خطای باز شدن قفل درب
E36 خطاهای ارتباطی
UNBALANCE بار نامتوازن در محفظه شستشو

لیست ارورهای ماشین لباسشویی آسکو و راه حل آن

داشتن اطلاعات کافی در زمینه ارورهای ماشین لباسشویی آسکو به شما کمک می کند و طبیعتاً در مواقع برخورد با کد خطا، شرایط پیش آمده را بهتر کرده و بعضاً‌ با اقدامات ساده مشکلات پیش آمده را با دستان خود برطرف می کیند. پس از مطالعه این بخش از مقاله در می یابید که برای برطرف کردن بسیاری از این کدهای خطا لزوماً نیازمند حضور در محل نیست و با بررسی های ساده توسط خود شما امکان پذیر است.

1- ارور E1 ماشین لباسشویی آسکو

علت: نمایش کد خطای E1 ماشین لباسشویی Asko مربوط به تشخیص خطای ترمیستور و خرابی سنسور دمای دستگاه است. همچنین احتمال دارد آب ورودی بیش از حد سرد باشد.

راه حل: جهت برطرف کردن ارور E1 در ماشین لباسشویی آسکو، ابتدا دمای آب ورودی به دستگاه را بررسی کنید و در صورت سرد بودن، برنامه شستشو را مجدداً تکرار کنید. اما اگر می بینید دمای ورودی در محدوده نرمال تعریف شده است، به سراغ سنسور دما بروید و این قطعه را به همراه اتصالات آن مورد بررسی موشکافانه قرار دهید. حتی از کنار یک سیم خراب عبور نکنید. کلیه سیم کشی های معیوب باید تعویض شوند و اگر مشکل پس از جایگزین کردن دسته سیم ها برطرف نشد، خود سنسور باید عوض شود.

صفحه نمایش ماشین لباسشویی آسکو که ارور E1 را نمایش می دهد

نمایش ارور E1 در صفحه نمایش ماشین لباسشویی آسکو به دلیل خطای ترمیستور و خرابی سنسور دمای دستگاه

2- ارور E2 ماشین لباسشویی آسکو

علت: علت روبرو شدن با ارور E2 ماشین لباسشویی آسکو مشکلات مربوط به قفل درب دستگاه است که توسط سیستم تشخیص خظای خودکار به ما هشدار داده می شود.

راه حل: به منظور حل کد خطای E2 ماشین لباسشویی آسکو، درب دستگاه را محکم ببندید، تکه لباس های لای درب را بردارید و یک مرتبه برنامه شستشو را ری استارت کنید. اگر ارور E2 ادامه دار بود،‌ نقصی در یکی از اجزای مجموعه قفل درب رخ داده که باید بررسی شود.

صفحه نمایش ماشین لباسشویی آسکو که ارور E2 را نمایش می دهد

نمایش ارور E2 در صفحه نمایش ماشین لباسشویی آسکو به دلیل مشکلات مربوط به قفل درب دستگاه

3- ارور E3 ماشین لباسشویی Asko

علت: علتی که منجر به کد خطای E3 ماشین لباسشویی آسکو می شود، مشکلات مربوط به مرحله تامین آب است. ممکن است شیرهای آب ورودی به دستگاه بسته باشند، فیلترهای ورودی آب گرم و سرد گرفته و مسدود باشند،‌ شلنگ های ورودی آب پیچ خورده یا زیر اشیاء سنگین گیر کرده باشند، جریان آب منبع کم فشار باشد یا اینکه ارتفاع شلنگ تخلیه پایین تر از محدوده مجاز تنظیم شده باشد. در برخی از مدل ها کد F4 روی صفحه نمایشگر چشمک می زند.

راه حل: برای آنکه بتوانید ارور E3 ماشین لباسشویی آسکو را برطرف کنید، ابتدا مطمئن شوید که شیر برقی ورودی تا انتها باز است؛ در مرحله بعد فیلترهای ورودی را بررسی کرده و آنها را تمیز کنید. مسیر شلنگ را از نظر بگذرانید و اگر جایی پیچ خوردگی یا تا شدگی مشاهده می کنید، آن را باز کنید. در نهایت ارتفاع شلنگ تخلیه را در محدوده مجاز تنظیم کرده و بعد فشار آب منبع را بررسی کنید تا برای راه اندازی چرخه شستشو کافی باشد. اگر برای رفع کد خطای E3 به کمک احتیاج دارید، با واحد خدمات و تعمیر ماشین لباسشویی آسکو تماس بگیرید.

صفحه نمایش ماشین لباسشویی آسکو که ارور E3 را نمایش می دهد

نمایش ارور E3 در صفحه نمایش ماشین لباسشویی آسکو به دلیل مشکلات مربوط به مرحله تامین آب

4- ارور E6 ماشین لباسشویی آسکو

علت: دلیلی که باعث نمایش کد خطای E6 ماشین لباسشویی Asko می شود، تشخیص مشکلات گرمایش آب دستگاه است که توسط سیستم تشخیص خظای خودکار به ما هشدار داده می شود.

راه حل: به منظور حل ارور E6 ماشین لباسشویی آسکو ابتدا یک مرتبه برنامه شستشو را ری استارت کنید تا اگر خطای پیش آمده موقتی است، کاملاً‌ برطرف شود. در صورت ادامه دار بودن کد خطا به سراغ المنت هیتر بروید و آن را مورد بررسی قرار دهید. این قطعه در صورت خرابی باید تعویض شود که توصیه می کنیم تشخیص آن را به عهده متخصصین ما در واحد داره چاره بگذارید.

صفحه نمایش ماشین لباسشویی آسکو که ارور E6 را نمایش می دهد

نمایش ارور E6 در صفحه نمایش ماشین لباسشویی آسکو به دلیل مشکلات گرمایش آب دستگاه

5- ارور E7 و E7.1 ماشین لباسشویی آسکو

علت: دلیل نمایش ارور E7 یا E7.1 ماشین لباسشویی آسکو، خطاهای مربوط به تخلیه آب دستگاه است. در این شرایط می توان احتمالاتی مانند گرفتگی فیلتر پمپ تخلیه، گرفتگی شیلنگ تخلیه، ارتفاع نامناسب شیلنگ تخلیه، خرابی شیر برقی یا تایمر، گرفتگی و انسداد محل خروج آب را در نظر بگیرید. در برخی از مدل ها کد F3 نیز روی نمایشگر چشمک می زند.

راه حل: برای رفع کد خطای E7 یا E7.1 ماشین لباسشویی Asko به سراغ مجموعه تخلیه آب دستگاه بروید و هرگونه انسداد در شیلنگ تخلیه را برطرف کنید، شیلنگ تخلیه را در ارتفاع درستی نصب کنید، فیلتر تخلیه را باز کرده و آن را بشویید، از کارکرد درست شیر برقی و تایمر اطمینان حاصل کتید و در صورت نیاز آن ها را تعمیر یا تعویض کنید، از باز بودن مسیر خروج آب مطمئن شوید، در صورت نیاز باید فیلتر کهنه و شیلنگ رسوب بسته را نیز تعویض کنید.

صفحه نمایش ماشین لباسشویی آسکو که ارور E7 را نمایش می دهد

نمایش ارور E7 در صفحه نمایش ماشین لباسشویی آسکو به دلیل مشکلات مربوط به مربوط به تخلیه آب دستگاه

6- ارور E10 ماشین لباسشویی آسکو

علت: علت آنکه با ارور E10 ماشین لباسشویی Asko مواجه شده ایم، تشخیص خطای سنسور تشخیص سطح آب است که توسط سیستم تشخیص خطای خودکار به ما هشدار داده می شود.

راه حل: یکی از روش های برطرف کردن ارور E10 ماشین لباسشویی آسکو این است که سنسور تشخیص سطح آب را به همراه دسته سیم های متصل به آن مورد بررسی قرار دهید. سیم هایی که دچار اتصال کوتاه یا مدار باز شده اند، باید هرچه سریع تر جایگزین شوند و اگر اندازه گیری مقاومت سنسور نشان می دهد خود این قطعه با مشکل مواجه شده، باید اقدام به تعویض آن کنید. اگر موفق نشدید مشکل را برطرف کنید، با مرکز خدمات و تعمیرات لوازم خانگی داره چاره تماس بگیرید و از متخصصین ما بخواهید شما را راهنمایی کنند.

صفحه نمایش ماشین لباسشویی آسکو که ارور E10 را نمایش می دهد

نمایش ارور E10 در صفحه نمایش ماشین لباسشویی آسکو به دلیل خطای سنسور تشخیص سطح آب

7- ارور E11 ماشین لباسشویی آسکو

علت: زمانی با کد خطای E11 ماشین لباسشویی آسکو برخورد می کنیم که سرریز آب تشخیص داده شود. ممکن است شیر برقی خراب شده و مقدار آب بیشتری وارد دستگاه کند یا اینکه سنسور تشخیص سطح آب از کار افتاده و سطح آب درون محفظه را درست تشخیص ندهد.

راه حل: اگر می خواهید کد خطای E11 ماشین لباسشویی آسکو را در خانه حل کنید، در قدم اول بررسی کنید که شیر برقی کاملاً‌ سالم بوده و عملکرد درستی داشته باشد؛ این قطعه در صورت خرابی باید تعویض شود. سپس اطمینان حاصل کنید که سنسور تشخیص سطح آب عملکرد درستی دارد. مقاومت سنسور را اندازه گیری کرده و اتصالات و سیم کشی های آن را خوب چک کنید و اگر می بینید مشکل از همین بخش است، کافیست سنسور تشخیص سطح آب را جایگزین کنید.

صفحه نمایش ماشین لباسشویی آسکو که ارور E11 را نمایش می دهد

نمایش ارور E11 در صفحه نمایش ماشین لباسشویی آسکو به دلیل مشکل سرریز آب

8- ارور E12 ماشین لباسشویی آسکو

علت: علت مواجهه با کد خطای E12 ماشین لباسشویی آسکو مشکلات موتوری دستگاه است. ممکن است یکی از اتصالات این بخش باز شده یا خود موتور با مشکل مواجه شده باشد که با کد خطای E12 به ما اطلاع داده می شود.

راه حل: اگر قصد دارید کد خطای E12 ماشین لباسشویی Asko را برطرف کنید، باید با پیش زمینه کافی در مورد موتور و اجزای درگیر آن، این بخش را مورد بررسی تخصصی قرار داده و ریشه نقص پیش آمده را بیابید. چرا که کد خطای E12 محل دقیق خرابی در موتور را به ما اطلاع نمی دهد. توصیه می کنیم برای رفع مشکلات موتوری ماشین لباسشویی با نمایندگی های مجاز ماشین لباسشویی آسکو تماس بگیرید.

صفحه نمایش ماشین لباسشویی آسکو که ارور E12 را نمایش می دهد

نمایش ارور E12 در صفحه نمایش ماشین لباسشویی آسکو به دلیل مشکلات موتوری دستگاه

9- ارور E22 ماشین لباسشویی آسکو

علت: دلیلی که منجر به نمایش ارور E22 ماشین لباسشویی آسکو می شود، خطای قفل درب محفظه شستشو به هنگام قفل شدن است. در این شرایط درب دستگاه بسته است، اما قفل نمی شود.

راه حل: برای رفع کد خطای E22 ماشین لباسشویی آسکو درب محفظه شستشو را ببندید، ماشین لباسشویی را خاموش کنید و برنامه شستشو را دوباره راه اندازی کنید. اگر کد خطای E22 مجدداً تکرار شد، برای بررسی مجموعه قفل درب و رفع ایرادات آن با یک تکنسین مجرب تماس بگیرید و مشکل را اطلاع دهید.

صفحه نمایش ماشین لباسشویی آسکو که ارور E22 را نمایش می دهد

نمایش ارور E22 در صفحه نمایش ماشین لباسشویی آسکو به دلیل خطای قفل درب محفظه شستشو

10- ارور E23 ماشین لباسشویی آسکو

علت: علت برخورد با کد خطای E23 ماشین لباسشویی آسکو نیز تشخیص مشکلات مربوط به قفل درب دستگاه است؛ در این شرایط درب دستگاه قفل است و باز نمی شود.

راه حل: برای آنکه بتوانید ارور E23 ماشین لباسشویی آسکو را برطرف کنید، ابتدا یک مرتبه درب محفظه شستشو را باز و بسته کنید. ماشین لباسشویی را خاموش و روشن کرده و برنامه شستشو را یک بار دیگر راه اندازی کنید. در صورت ادامه کد خطای E23 بدانید مشکلی در مجموعه قفل درب رخ داده که باید تعمیر یا در صورت جدی بودن خرابی کل مجموعه تعویض شود.

11- ارور E36 ماشتعین لباسشویی آسکو

علت: زمانی با کد خطای E36 ماشین لباسشویی Asko مواجه می شویم که بین برد کنترلی اصلی و پنل نمایشگر خطای ارتباطی رخ داده باشد.

راه حل: جهت حل کد خطای E36 ماشین لباسشویی آسکو ابتدا دستگاه را یک مرتبه ری استارت و برنامه شستشو را مجدداً‌ انتخاب کنید. اگر کد خطا همچنان روی پنل نمایشگر قابل مشاهده بود، باید ماشین لباسشویی را باز کرده و برد کنترلی و اتصالات آن با پنل نمایشگر را چک کنید. ممکن است یکی از سیم کشی ها اتصالی کرده باشد یا از بین رفته باشد. اجزای معیوب را بیابید و آنها را جایگزین کنید تا این نقص ارتباطی برطرف شود. توصیه می کنیم برای حل مشکلات جدی از این دست، با مراکز خدمات مشتریان مانند واحد تعمیرات تخصصی داره چاره تماس بگیرید.

12- ارور UNBALANCE ماشین لباسشویی آسکو

علت: نمایش کد خطای UNBALANCE ماشین لباسشویی آسکو مربوط به عدم توازن بار در محفظه شستشو است. چینش لباس ها در محفظه درست نیست و بخشی از آنها یک سمت محفظه جمع شده و مشکلاتی نظیر لرزش و سر و صدای زیاد دستگاه را سبب شده است. لباسشویی سعی می کند لباس ها را توزیع کند و این مسئله مدت زمان فرایند شستشو را طولانی تر می کند.

راه حل: جهت برطرف کردن ارور UNBALANCE در ماشین لباسشویی آسکو، کافیست درب محفظه را باز کنید و با دست لباس های درون آن را پخش و متوازن کنید. سپس چرخه شستشو را ادامه دهید.

کلام آخر

در این مقاله مفهوم انواع ارورهای ماشین لباسشویی Asko را مرور کردیم و آموختیم در صورت برخورد با هر یک از آنها باید چه اقداماتی انجام دهیم. به یاد داشته باشید که در هر یک از این شرایط کافیست با تعمیرکاران متخصص و مجرب ما در تیم داره چاره تماس بگیرید و کد خطا یا مشکل پیش آمده را اطلاع دهید تا به شما عزیزان در حل مشکلات الکترونیکی و فنی دستگاه کمک کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *