کدهای خطای ماشین ظرفشویی

ارورهای ماشین ظرفشویی گرنیه و نحوه برطرف کردن آنها

ارورهای ماشین ظرفشویی گرنیه

ماشین ظرفشویی گرنیه مجهز به سیستم تشخیص خطای فوق العاده هوشمند می باشد که در صورت مواجهه با برخی از خطاهای معلوم، در نهایت هوشمندی محل خرابی ظرفشویی را با نمایش ارور به ما اعلام کند. داشتن اطلاعات کافی در زمینه این ارورها، کمک می کند در شرایط بروز مشکلات و خطاهای مختلف در ماشین ظرفشویی، اولاً آرامش خود را حفظ کنیم و بعد با اقدامات مفید و کاربردی، مسئله را به راحتی با چند بررسی ساده برطرف کنیم. پس در ادامه با ما همراه باشید تا با معانی ارورهای ماشین ظرفشویی گرنیه و راهکارهای برطرف کردن آنها آشنا شویم.

ارورهای ماشین ظرفشویی گرنیه علت ارور
E1 فرایند آبگیری طولانی شده است
E2 دستگاه قادر به تخلیه آب نیست
E3 دستگاه قادر به گرم کردن آب نیست
E4 سرریز آب در دستگاه
E6 اتصال کوتاه سنسور دما
E7 مدار باز سنسور دما
E8 خرابی و ایرادات شیر توزیع
F10 پر شدن بیش از حد دستگاه با آب
F11 خطای تخلیه آب
F12 خطای ورود آب به دستگاه
F40 نشتی شیر برقی ورودی آب
F52 خطای سطح آب
F54 بالا رفتن سطح آب در دستگاه
F56 خرابی پمپ شستشو

لیست ارورهای ماشین ظرفشویی گرنیه و راه حل آن

اگر صرفاً به دنبال دانستن علت ارورهای ماشین ظرفشویی گرنیه تا به اینجا آمده اید، جدول فوق اطلاعات کافی در رابطه با علت نمایش این کدهای خطا در اختیار شما عزیزان قرار می دهد. اما در کنار دانستن علت، آشنایی با نحوه برطرف کردن این ارورها نیز حائز اهمیت است. به همین خاطر در این بخش با جزئیات برطرف کردن هر یک از کدهای خطای ماشین ظرفشویی گرنیه آشنا خواهیم شد.

1- ارور E1 ماشین ظرفشویی گرنیه

علت: دلیل نمایش ارور E1 در ماشین ظرفشویی Gorenje طولانی شدن فرایند تامین آب دستگاه است. اگر سوئیچ یا سنسور فشار در عرض 4 دقیقه تامین آب مورد نیاز ماشین ظرفشویی را تشخیص ندهد، زنگ هشدار به مدت 30 ثانیه به صدا در می آید، LED چشمک می زند، و پمپ تخلیه به مدت 60 ثانیه روشن شده و برنامه شستشو متوقف می شود.

راه حل: یکی از روش های مناسب برای برطرف کردن ارور E1 ماشین ظرفشویی گرنیه، بررسی منبع آب ورودی و اطمینان از وصل بودن و باز بودن آن است. به سراغ شیر برقی و سیم کشی های آن بروید و بررسی کنید هیچ یک آسیب ندیده باشند؛ در صورت نیاز آنها را جایگزین کنید. سیم کشی سوئیچ یا سنسور فشار را نیز بررسی کنید.

در نهایت سنسور تشخیص سطح آب را بررسی کنید و مطمئن شوید درست کار می کند و سطح آب درون دستگاه را درست تشخیص داده است. از آنجایی که تعویض قطعات یک کار تخصصی است و باید توسط تکنسین کاربلد انجام شود، در صورت نیاز به تعویض قطعات با توجه به تخصصی بودن کار با مراکز مجاز خدمات و تعمیرات ماشین ظرفشویی گرنیه تماس بگیرید.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی گرنیه که ارور E1 را نمایش می دهد

نمایش ارور E1 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی گرنیه به دلیل طولانی شدن فرایند تامین آب دستگاه

2- ارور E2 ماشین ظرفشویی گرنیه

علت: علتی که منجر به نمایش ارور E2 ماشین ظرفشویی گرنیه می شود، عدم تخلیه آب موجود در محفظه شستشو است. اگر دستگاه نتواند طی 4 دقیقه آب را تخلیه کند، با کد خطای E2 به ما هشدار می دهد. عواملی مثل گرفتگی و انسداد شیلنگ تخلیه، فیلتر یا پمپ تخلیه آب مهم ترین عوامل مواجهه با این مشکل هستند؛ البته ممکن است پمپ تخلیه خراب شده یا اتصالات آن با مشکل مواجه شده باشد.

راه حل: برای رفع ارور E2 ماشین ظرفشویی گرنیه، شیلنگ تخلیه آب از محفظه شستشو را خوب بررسی کنید و ببینید گره نخورده، تا نشده و زیر شئ سنگینی گیر نکرده باشد. سپس مجرای شیلنگ را تمیز کنید و در صورت نیاز آن را ایگزین کنید. در مرحله بعد به سراغ فیلتر تخلیه دستگاه بروید و بررسی کنید انباشت ضایعات خارجی روی فیلتر وجود نداشته باشد. فیلتر تخلیه را با دقت باز کنید و هر چیزی که روی آن انباشته شده را زیر آب روان بشویید و پاک کنید.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی گرنیه که ارور E2 را نمایش می دهد

نمایش ارور E2 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی گرنیه به دلیل عدم تخلیه ی آب دستگاه

3- ارور E3 ماشین ظرفشویی Gorenje

علت: زمانی با ارور E3 ماشین ظرفشویی گرنیه مواجه می شویم که دستگاه طی 60 دقیقه قادر به گرم کردن آب نباشد. عواملی مثل خرابی هیتر، خرابی ترموستات و یا نقصی در اتصالات هر یک از این دو بخش می توانند منجر به نمایش ارور E3 شوند.

راه حل: برای برطرف کردن ارور E3 ماشین ظرفشویی گرنیه، دستگاه را خاموش کنید و به سراغ هیتر و ترموستات دستگاه بروید. ابتدا مهار دسته سیم های آن را بررسی کنید و در صورت مشاهده سیم های پاره، شل شده، سوخته یا خراب، آنها را تعمیر کنید. سپس مقاومت این دو بخش را با یک اهم سنج اندازه بگیرید و بررسی کنید اگر عدد مقاومت در محدوده مجاز نباشد، هر چه سریع تر قطعات معیوب را جایگزین کنید.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی گرنیه که ارور E3 را نمایش می دهد

نمایش ارور E3 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی گرنیه به دلیل گرم نشدن آب در مدت زمان 60 دقیقه

4- ارور E4 ماشین ظرفشویی گرنیه

علت: مهمترین علت روبرو شدن با ارور E4 ماشین ظرفشویی گرنیه، هشدار سرریز آب دستگاه است. در این شرایط یک میکروسوئیچ متعلق به سیستم تشخیص نشت آکوا استاپ به مدت بیش از دو دقیقه روشن شده است.

راه حل: برای رفع کد خطای E4 ماشین ظرفشویی گرنیه، باید بدانید دستگاه در این شرایط به طور خودکار دریچه ورودی را می بندد، عملیات شستشو را متوقف کرده و آب درون محفظه را تخلیه می کند. بررسی کنید شیر برقی کاملاً سالم باشد و یکسره در موقعیت باز نباشد؛ اگر چنین است، اقدام به تعویض آن کنید. شیلنگ های متصل به ظرفشویی را به دقت بررسی کنید و اگر موفق شدید محل نشتی را بیابید، سریعاً آن را برطرف کنید.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی گرنیه که ارور E4 را نمایش می دهد

نمایش ارور E4 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی گرنیه به دلیل سرریز آب دستگاه

5- ارور E6 ماشین ظرفشویی گرنیه

علت: دلیل آنکه با ارور E6 ماشین ظرفشویی گرنیه مواجه می شویم، اتصال کوتاه سنسور دمای دستگاه است.

راه حل: برای رفع کد خطای E6 ماشین ظرفشویی گرنیه، باید بتوانید سنسور دمای دستگاه را بررسی کنید، مقاومت آن را اندازه بگیرید و مطمئن شوید سنسور دما اهمی نشده باشد. اتصالات و دسته سیم های سنسور را به دقت و جزء به جزء بررسی کنید و به دنبال محل اتصال کوتاه باشید. اگر سیم آسیب دیده، شل شده یا کشیده شده هرچه سریع تر آن را تعمیر کنید و اگر مشکل برطرف نشد، به فکر تعویض سنسور باشید. توصیه می کنیم برای تعویض سنسور دمای ماشین ظرفشویی گرنیه از متخصص تعمیر ماشین ظرفشویی کمک بگیرید.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی گرنیه که ارور E6 را نمایش می دهد

نمایش ارور E6 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی گرنیه به دلیل اتصال کوتاه سنسور دمای دستگاه

6- ارور E7 ماشین ظرفشویی گرنیه

علت: نمایش ارور E7 ماشین ظرفشویی Gorenje، به معنای مدار باز شدن سنسور دمای دستگاه است.

راه حل: اگر می خواهید ارور E7 ماشین ظرفشویی گرنیه را رفع کنید، قبل از هرکاری مقاومت سنسور دمای دستگاه را اندازه گرفته و ببینید اهمی نشده باشد (مقاومت آن در محدوده مجاز برق شهری باشد). سپس باید اتصالات و دسته سیم های سنسور را خوب بررسی کنید و در صورت مشاهده هرگونه خرابی در محل سیم کشی ها، سریعاً اقدام به تعویض آنها کنید. توصیه می کنیم برای تعویض قطعات با مرکز خدمات و تعمیرات داره چاره تماس بگیرید.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی گرنیه که ارور E7 را نمایش می دهد

نمایش ارور E7 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی گرنیه به دلیل مدار باز شدن سنسور دمای دستگاه

7- ارور E8 ماشین ظرفشویی گرنیه

علت: دلیل اصلی نمایش ارور E8 ماشین ظرفشویی گرنیه، تشخیص عدم جهت گیری شیر توزیع دستگاه است. علت نمایش کد خطای E8 ماشین ظرفشویی گرنیه می تواند مربوط به مدار باز شدن اتصالات شیر یا خرابی خود این قطعه باشد.

راه حل: برای رفع ارور E8 ماشین ظرفشویی گرنیه، شیر توزیع را به طور دقیق و جزئی بررسی کنید و اگر می بینید نقصی منجر به از کار افتادگی کامل این قطعه شده، هرچه سریع تر اقدام به تعویض آن کنید. بررسی کنید اتصالات و سیم کشی های این شیر آسیب ندیده باشند. در صورت نیاز به تعویض این قطعات، توصیه می کنیم با مراکز خدمات و تعمیرات مجاز ماشین ظرفشویی گرنیه تماس بگیرید.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی گرنیه که ارور E8 را نمایش می دهد

نمایش ارور E8 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی گرنیه به دلیل تشخیص عدم جهت گیری شیر توزیع دستگاه

8- ارور F10 ماشین ظرفشویی گرنیه

علت: دلیل آن که با ارور F10 ماشین ظرفشویی Gorenje مواجه می شویم، پر شدن بیش از حد دستگاه با آب است. یکی از مهمترین عوامل موثر بر نمایش کد خطای F10، گرفتگی پمپ تخلیه یا مسیر خروج آب از دستگاه است.

راه حل: برای رفع ارور F10 ماشین ظرفشویی گرنیه ابتدا پمپ تخلیه را خوب بشویید و تمیز کنید. مسیر خروج آب از دستگاه را کاملاً باز کرده و بررسی کنید که فیلتر خروجی آب مسدود نشده باشد. در صورت گرفتگی پمپ تخلیه، آن را تمیز کنید.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی گرنیه که ارور F10 را نمایش می دهد

نمایش ارور F10 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی گرنیه به دلیل پر شدن بیش از حد دستگاه با آب

9- ارور F11 ماشین ظرفشویی گرنیه

علت: زمانی با ارور F11 ماشین ظرفشویی گرنیه روبرو می شویم که خطای تخلیه آب رخ داده باشد. در این شرایط گرفتگی و انسداد اجزای تخلیه آب مانند فیلتر تخلیه، شیلنگ تخلیه یا پمپ مسیر خروج آب از محفظه شستشو منجر به نمایش کد خطای F11 می شود.

راه حل: اگر به دنبال راهی برای رفع ارور F11 ماشین ظرفشویی گرنیه در خانه هستید، در اولین قدم باید محل گرفتگی در مجموعه تخلیه آب را پیدا کرده و آن را باز و آزاد کنید. فیلتر تخلیه را بررسی کنید و اگر می بینید چیزی روی آن جمع شده و مسیر خروج آب را بسته، گرفتگی های آن را شسته و باز کنید؛ سپس بررسی کنید مجرای شیلنگ تخلیه باز و مسیر آن صاف و آزاد باشد.

در آخر باید به سراغ پمپ تخلیه بروید و آن را تمیز کنید تا آب به راحتی از محفظه شستشو خارج شود. ممکن است نیاز باشد پمپ تخلیه را جایگزین کنید؛ اگر برای رفع ارور F11 ماشین ظرفشویی گرنیه نیاز دارید برخی از قطعات را تعویض کنید، با مرکز خدمات و تعمیرات لوازم خانگی داره چاره تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنیم.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی گرنیه که ارور F11 را نمایش می دهد

نمایش ارور F11 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی گرنیه به دلیل خطای تخلیه آب

10- ارور F12 ماشین ظرفشویی گرنیه

علت: علتی که باعث نمایش کد خطای F12 ماشین ظرفشویی گرنیه می شود، مربوط به خطای ورود آب به دستگاه است.

راه حل: اگر به دنبال راهکاری برای رفع ارور F12 ماشین ظرفشویی گرنیه هستید، بررسی کنید شیلنگ ورودی ماشین ظرفشویی به یک شیر محدودکننده فشار وصل شده یا خیر؛ برخی از شیرهای محدودکننده فشار ممکن است ورود آب به دستگاه را محدود کنند. سپس بررسی کنید که شیر آب دستگاه باز باشد و فیلتر بیرونی شیلنگ ورودی مسدود نشده باشد. اگر نمایش ارور F12 همچنان ادامه داشت،‌ هرچه سریع تر با متخصصین ما در مرکز خدمات و تعمیرات داره چاره تماس بگیرید.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی گرنیه که ارور F12 را نمایش می دهد

نمایش ارور F12 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی گرنیه به دلیل خطای ورود آب به دستگاه

11- ارور F40 ماشین ظرفشویی گرنیه

علت: یکی از دلایل مهم روبرو شدن با ارور F40 ماشین ظرفشویی گرنیه، نشتی شیر برقی ورودی آب است. ممکن است اتصالات شیر به درستی وصل نشده باشد و از لابه لای آنها آب نشت کند.

راه حل: برای آنکه بتوانید ارور F40 ماشین ظرفشویی گرنیه را در خانه برطرف کنید، اتصالات شیر برقی را خوب بررسی کنید و مطمئن شوید همه آنها سالم هستند و قطره ای آب از محل اتصالات نشت نمی کند. در مرحله بعد به سراغ خود شیر برقی بروید و پس از بررسی های لازم، در صورت نیاز آن را تعویض کنید.

12- ارور F52 ماشین ظرفشویی گرنیه

علت: دلیلی که منجر به نمایش ارور F52 ماشین ظرفشویی گرنیه می شود، خطای مربوط به سطح آب دستگاه است.

راه حل: یک راهکار مناسب برای رفع کد خطای F52 ماشین ظرفشویی گرنیه این است که بررسی کنید فیلتر بیرونی شیلنگ ورودی مسدود نشده باشد. همچنین بررسی کنید شیلنگ تخلیه مطابق دستورالعمل های ذکر شده و در ارتفاع مناسب نصب شده باشد.

13- ارور F54 ماشین ظرفشویی گرنیه

علت: اصلی ترین دلیل مواجه شدن با ارور F54 ماشین ظرفشویی گرنیه، پر شدن بیش از حد دستگاه با آب است. علت نمایش ارور F54 می تواند گرفتگی پمپ تخلیه یا مسیر خروج آب از دستگاه باشد.

راه حل: برای رفع کد خطای F54 ماشین ظرفشویی گرنیه ابتدا پمپ تخلیه را خوب بشویید و تمیز کنید و مطمئن شوید چیزی لای پره های آن گیر نکرده باشد. فیلتر خروجی را بررسی کنید و در صورت نیاز این قطعه را نیز تمیز یا تعویض کنید.

14- ارور F56 ماشین ظرفشویی گرنیه

علت: علتی که منجر به نمایش ارور F56 ماشین ظرفشویی Gorenje می شود، خرابی پمپ شستشوی دستگاه است.

راه حل: برای رفع ارور F56 ماشین ظرفشویی گرنیه باید پمپ شستشوی دستگاه تعمیر شود. پمپ شستشوی دستگاه باید توسط تکنسین کاربلد و آموزش دیده تعمیر شود. از این رو توصیه ی ما به شما این است که با مشاهده کد خطای F56 با مراکز خدمات مشتریان تماس بگیرید و مشکل پیش آمده را اعلام کنید تا سرویس کاران ما برای بررسی تخصصی تر دستگاه در محل حضور یابند.

عیب یابی ماشین ظرفشویی گرنیه

پس از مطالعه بخش قبلی و آشنایی کامل نسبت به ارورهای ماشین ظرفشویی گرنیه، در این بخش از مقاله به بررسی مسائلی می پردازیم که سیستم تشخیص خطای خودکار دستگاه قدرت شناسایی آنها را نداشته و بنابراین محل خرابی را با کدهای خطا به ما هشدار نمی دهد. در ادامه در مورد برخی از مشکلات رایج ماشین ظرفشویی گرنیه و راهکارهای ساده برطرف کردن این مشکلات توضیح بیشتری ارائه می دهیم.

6 مشکل رایج ماشین ظرفشویی گرنیه

عیب یابی ماشین ظرفشویی گرنیه برای کارکرد درست دستگاه ضروری است

1- عدم واکنش دکمه های ماشین ظرفشویی گرنیه در برابر فشرده شدن

علت: یکی از مهمترین دلایلی که باعث می شود دکمه های ماشین ظرفشویی گرنیه هیچ واکنشی در برابر فشرده شدن نشان ندهند، این است که درب دستگاه هنوز بسته است یا پس از باز کردن درب، بلافاصله دکمه ها را فشار داده اید. همچنین احتمال دارد دکمه های دستگاه کثیف شده یا چیزی لای آنها گیر کرده باشد.

راه حل: برای برطرف کردن این مشکل که دکمه های ماشین ظرفشویی گرنیه هیچ واکنشی در برابر فشرده شدن نشان نمی دهند، چند لحظه صبر کنید و بعد به آرامی کلید مورد نظر را فشار دهید. بررسی کنید چیزی لای دکمه ها گیر نکرده و کثیف نشده باشند؛ نواحی دور کلیدها را با یک پارچه خشک یا کمی مرطوب تمیز کنید. توجه داشته باشید که کلیدهای این دستگاه فقط تا زمانی که درب محفظه باز باشد، واکنش نشان می دهند.

2- درب ماشین ظرفشویی Gorenje بسته نمی شود

علت: علت مواجهه با مشکل بسته نشدن درب ماشین ظرفشویی گرنیه، به احتمال زیاد مربوط به قرارگیری نادرست سبدهای شستشو است.

راه حل: برای آنکه بتوانید مشکل بسته نشدن درب ماشین ظرفشویی گرنیه را حل کنید، بررسی کنید که سبدها در حالت افقی درست قرار گرفته باشند و چینش ظروف طوری باشد که سبدهای شستشو به خوبی در موقعیت مناسب خود جا بخورند.

درب باز ماشین ظرفشویی گرنیه

بسته نشدن درب ماشین ظرفشویی گرنیه به دلیل چینش نادرست ظروف در سبد ها

3- ماشین ظرفشویی گرنیه راه اندازی نمی شود

علت: برخی از عواملی که باعث عدم راه اندازی ماشین ظرفشویی گرنیه می‌شوند، عبارت اند از:

  • باز بودن درب دستگاه
  • باز کردن درب دستگاه حین شستشو برای افزودن ظرف
  • قطعی فیوز، خرابی مدار، اتصالی دوشاخه، پریز یا هر مشکل دیگری در فرایند برق رسانی به دستگاه
  • بسته بودن شیر آب ورودی
  • سرریز آب در دستگاه و وقوع نشتی
  • فعال بودن گزینه شستشوی با تاخیر

راه حل: برای حل مشکل عدم راه اندازی ماشین ظرفشویی گرنیه، در مرحله اول درب دستگاه را ببندید و بعد بررسی کنید تمام اجزای مجموعه برق رسانی و آبگیری کاملاً سالم باشند. کوچکترین آثار خرابی مثل گرفتگی فیلتر و شیلنگ تخلیه یا ایرادات فیوز برق باید هرچه سریع تر برطرف شوند. برای غیر فعال کردن شستشوی با تاخیر، کلید پاور را فشار دهید و نگه دارید تا صفحه نمایش خاموش شود. سپس ماشین ظرفشویی را دوباره راه اندازی کنید.

4- ماشین ظرفشویی گرنیه ظروف را خوب تمیز نمی کند

علت احتمالی: علت کثیف بودن ظروف شسته شده با ماشین ظرفشویی گرنیه می تواند به چند عامل مربوط باشد، از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بازوهای اسپری نمی چرخند.
  • مواد شوینده مورد استفاده قدیمی و کهنه است.
  • مقدار مواد شوینده با توچه به حجم ظروف و شدت کثیفی آنها کم است.
  • برنامه ظرفشویی مناسبی انتخاب نشده است.
  • چینش ظروف در محفظه درست نیست و آب سطح همه ظروف را لمس نمی کند.
  • لیوان‌ها و فنجان‌ها در طول برنامه واژگون شده اند.
  • فیلتر ظرفشویی اشتباه نصب شده است.

راه حل: برای حل مشکل تمیز نشدن ظروف شسته شده با ماشین ظرفشویی Gorenje، راهکارهای زیر را امتحان کنید:

  • بازوهای اسپری ماشین ظرفشویی را بردارید و تمیز کنید. بررسی کنید که ظروف بازوهای اسپری را مسدود نکرده باشند.
  • از قرار دادن ظروف بزرگ در محفظه شستشو خودداری کنید.
  • با توجه به میزان سختی آب، دوز مواد شوینده را بیشتر کنید. اگر مقدار شوینده بیش از حد کم یا زیاد باشد، ظرفشویی عملکرد شستشوی خوبی نخواهد داشت.
  • برنامه شستشوی قوی تری انتخاب کنید.
  • ظروف چینی را با کاسه های بزرگ یا ظروف مشابه نپوشانید. از قرار دادن لیوان های خیلی بلند در گوشه های سبدها خودداری کنید.
  • ظروف را طوری قرار دهید که در موقعیت خود ثابت قرار بگیرند.
  • فیلتر را محکم در جای خود پیچ کنید.

5- لکه دار شدن ظروف استیل ضد زنگ یا نقره بعد از شستشو در ماشین ظرفشویی گرنیه

علت: عوامل متعددی می توانند منجر به لکه دار شدن ظروف استیل ضد زنگ یا نقره در ماشین ظرفشویی گرنیه شوند. مثلا اگر برخی از مواد غذایی مانند خردل، سس مایونز، لیمو، سرکه، نمک و انواع سس ها برای مدت زمان طولانی روی ظروف استیل ضد زنگ باقی بمانند، احتمال دارد منجر به لکه دار شدن این ظروف شوند.

همچنین اگر ظروف استیل ضد زنگ حین شستشو با ظروف نقره در تماس باشند، به احتمال زیاد روی ظروف نقره لکه هایی ایجاد خواهد شد. ظروف آلومینیومی نیز روی بشقاب ها و ظروف دیگر لکه ایجاد می کنند.

راه حل: برای آنکه بتوانید مشکل لکه دار شدن ظروف استیل ضد زنگ یا نقره در ماشین ظرفشویی گرنیه را حل کنید، ابتدا مواد غذایی را از روی ظروف بزدایید و بعد ظرفشویی را روشن کنید. هنگام چینش ظروف در محفظه دستگاه توجه داشته باشید که ظروف نقره و استیل ضد زنگ نباید حین شستشو با هم در تماس باشند. ترجیحاً این موارد را جدا از هم بشویید.

6- لکه دار شدن ظروف شسته شده با ماشین ظرفشویی گرنیه

علت احتمالی: زمانی با مشکل لکه روی ظروف شسته شده با ماشین ظرفشویی گرنیه روبرو می شویم که تنظیمات دوز مایع کمک آبکشی صحیح نباشد. همچنین دمای بیش از حد بالا یا استفاده از مقدار زیادی مواد شوینده می تواند به ظروف کریستالی آسیب بزند و روی آنها حکاکی کند.

راه حل: برای مقابله با مشکل لکه دار شدن ظروف در ماشین ظرفشویی گرنیه، به بخش تنظیمات مراجعه کنید و دوز مایع کمک آبکشی را بیشتر کنید. در شستشوهای بعدی توجه کنید که ظروف کریستال باید در دمای پایین و با شوینده بسیار کم شستشو شوند.

یک نفر در حال برداشتن ظروف کریستالی لکه دار شده از ماشین ظرفشویی گرنیه

لکه دار شدن ظروف در ماشین ظرفشویی گرنیه به دلیل تنظیمات نادرست دوز مایع کمک آبکشی

7- مشاهده یک لایه چسبناک سفید یا آبی رنگ روی ظروف شسته شده با ماشین ظرفشویی گرنیه

علت: عاملی که باعث تشکیل لایه چسبناک سفید یا آبی رنگ روی ظروف شسته شده با ماشین ظرفشویی گرنیه می شود، احتمالاً تنظیمات مایع کمک آبکشی است که روی عدد بسیار بالایی تنظیم شده است.

راه حل: اگر در پی راهکاری برای حل مشکل تشکیل لایه چسبناک سفید یا آبی رنگ روی ظروف شسته شده با ماشین ظرفشویی گرنیه هستید، مقدار مایع کمک آبکشی را کمی کمتر کنید. اگر آب منطقه ای که در آن زندگی می کنید نرم است، مایع کمک آبکشی را به نسبت نصف / نصف با آب رقیق کنید.

8- تمیز نشدن لکه ها پس از شستشوی ظروف با ماشین ظرفشویی گرنیه

علت: دلیل تمیز نشدن لکه های ظروف در ماشین ظرفشویی گرنیه این است که برخی از لکه ها مثل آثار رژ لب یا چای سخت تر از سایر لکه ها پاک می شوند.

راه حل: برای تمیز کردن لکه های ظروف در ماشین ظرفشویی گرنیه، توصیه می کنیم شوینده ای حاوی مواد سفید کننده را امتحان کنید تا لکه های سخت تر را به راحتی از بین ببرد.

9- حین شستشو از ماشین ظرفشویی گرنیه صدای تق تق به گوش می رسد

علت: علت شنیدن صدای تق تق از ماشین ظرفشویی Gorenje حین عملیات شستو، به احتمال بسیار زیاد چینش نادرست ظروف و برخورد آنها با بازوهای شستشو یا به یکدیگر است.

راه حل: به منظور حل مشکل صدای تق تق ماشین ظرفشویی گرنیه در طول چرخه شستشو، ابتدا چینش ظروف را تغییر دهید تا با یکدیگر یا با بازوهای اسپری برخورد نداشته باشند. هر یک از ظروف را محکم در جای خود قرار دهید و فاصله بین آنها را رعایت کنید.

10- عبارت «1 MINUTE» روی ماشین ظرفشویی گرنیه ظاهر می شود

علت: علت روبرو شدن با عبارت «1 MINUTE» ماشین ظرفشویی گرنیه این است که برنامه شستشو از مدت زمان تخمینی بیشتر طول کشیده است.

راه حل: اگر به دنبال راهی برای حل مشکل «1 MINUTE» ماشین ظرفشویی گرنیه هستید، بدانید که این عبارت با اجرای برنامه شستشوی بعدی برطرف می شود.

11- آب در محفظه ماشین ظرفشویی گرنیه باقی می ماند

علت احتمالی: برخی از دلایلی که باعث باقی ماندن آب در محفظه شستشوی ماشین ظرفشویی گرنیه می شوند، عبارت اند از:

  • گرفتگی و انسداد شیلنگ تخلیه آب
  • پیچ خوردگی شیلنگ تخلیه
  • انسداد فیلتر خروجی ماشین ظرفشویی
  • نصب نادرست فیلتر تخلیه
  • گیر کردن اجسام خارجی در پمپ تخلیه

راه حل: برای رفع مشکل باقی ماندن آب در ماشین ظرفشویی Gorenje، اقدامات زیر را انجام دهید تا یکی از آنها مشکل پیش آمده را حل کند.

  • شیلنگ تخلیه دستگاه را به خوبی مورد بررسی قرار دهید؛ هرگونه گرفتگی و انسداد یا خمیدگی و پیچ خوردگی در مسیر شیلنگ را باز کنید.
  • فیلتر تخلیه ماشین ظرفشویی گرنیه را بررسی کنید و در صورت لزوم آن را تمیز کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که فیلتر در موقعیت خود کاملاً قفل شده و دسته آن به سمت در است.
  • پمپ تخلیه را تمیز کنید.

12- ظروف شسته شده با ماشین ظرفشویی گرنیه خوب خشک نشده اند

علت: دلیلی که باعث خوب خشک نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی گرنیه می شود،‌ می تواند خالی بودن محفظه شستشو (کم بودن ظروف) یا مقدار کم مایع کمک آبکشی باشد. همچنین ممکن است تنظیمات توزیع مایع کمک آبکشی روی عدد پایینی تنظیم شده باشد.

راه حل: برای آنکه مشکل خوب خشک نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی گرنیه را حل کنید، ابتدا گزینه Extra dry را فعال کنید. سپس ماشین ظرفشویی را کاملاً پر کرده و به اندازه کافی مایع کمک آبکشی اضافه کنید.

ظروف خیس در ماشین ظرفشویی گرنیه

خشک نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی گرنیه به دلیل مقدار کم مایع کمک آبکشی یا کم بودن عدد مایع کمک آبکشی در تنظیمات

کلام آخر

در این مقاله به بررسی ارورهای ماشین ظرفشویی گرنیه و اقدامات لازم برای رفع هر یک از آنها پرداختیم. اکنون پس از مطالعه این مطلب می دانیم با مشاهده ی هر یک از کدهای خطای روی پنل نمایشگر این دستگاه باید چطور برخورد کنیم و چگونه شرایط را مدیریت کنیم.

در آخر یادآوری می کنیم که تعمیرکاران متخصص و مجرب ما در تیم حرفه ای داره چاره آماده اند تا در شرایط بروز خطاهای الکترونیکی و فنی دستگاه، پس از دریافت تماس شما، در محل حضور یابند و مشکلات دستگاه شما عزیزان را برطرف کنند.

سوالات رایج در مورد عیب یابی و روش رفع مشکلات ماشین ظرفشویی گرنیه

با سرویس و عیب یابی به موقع ماشین ظرفشویی گرنیه می توان از خرابی های دستگاه با هزینه های زیاد جلوگیری کرد. کاربران می توانند بسیاری از ایرادات ماشین ظرفشویی را بدون نیاز به حضور تعمیرکار در منزل برطرف کنند. برخی از سوالات مطرح شده برای کاربران در رابطه با روش های رفع ایرادات ماشین ظرفشویی گرنیه به شرح زیر می باشند.

1- تمیز نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی گرنیه چه دلایلی دارد؟
دلایلی مانند عدم چرخش بازوهای اسپری، استفاده از مواد شوینده کهنه و بی کیفیت، کم بودن مواد شوینده، انتخاب برنامه ی شستشوی نامناسب، چینش نادرست ظروف در محفظه ی شستشو و نصب نادرست فیلتر دستگاه مانع از تمیز شدن ظروف شسته شده در ماشین ظرفشویی گرنیه می شوند.
2- چگونه می توان مشکل باقی ماندن آب در ماشین ظرفشویی گرنیه را برطرف کرد؟
برای تخلیه ی کامل آب از ماشین ظرفشویی گرنیه لازم است؛ شیلنگ تخلیه را از نظر گرفتگی، انسداد، خمیدگی یا پیچ خوردگی بررسی کنید، فیلتر تخلیه را بررسی کرده و از نصب درست آن مطمئن شوید و در نهایت پمپ تخلیه ی دستگاه را نیز تمیز کنید.
3- چرا ظروف شسته شده در ماشین ظرفشویی گرنیه خشک نمی شوند؟
ظروف شسته شده در ماشین ظرفشویی گرنیه به دلایلی مانند کم بودن ظروف در محفظه ی شستشو، کم بودن مایع کمک آبکشی، تنظیمات نادرست مایع کمک آبکشی و خرابی هیتر دستگاه خیس می مانند.
4- علت لکه دار شدن ظروف شسته شده با ماشین ظرفشویی گرنیه چیست؟
تنظیمات نادرست دوز مایع کمک آبکشی، دمای بیش از حد بالا و استفاده از مقدار زیادی مواد شوینده از مهم ترین علت های لکه دار شدن ظروف شسته شده با ماشین ظرفشویی گرنیه می باشند.
5- بسته نشدن درب ماشین ظرفشویی گرنیه چه دلیلی دارد؟
چیدمان نادرست ظروف و قرار گیری نادرست سبدهای شستشو مانع از بسته شدن درب ماشین ظرفشویی گرنیه می شود. برای بسته شدن درب ظرفشویی گرنیه باید سبدها به طرز صحیحی در محفظه ی شستشو قرار بگیرند تا جا بخورند.
6- برای از بین بردن لکه ها از روی ظروف در ماشین ظرفشویی گرنیه چه باید کرد؟
با استفاده از شوینده هایی حاوی مواد سفید کننده می توان لکه های سرسخت را از روی ظروف شسته شده در ماشین ظرفشویی گرنیه از بین برد.
7- برای رفع مشکل صدای تق تق ماشین ظرفشویی گرنیه چه اقداماتی باید انجام داد؟
برای برطرف کردن ایراد صدای تق تق از ماشین ظرفشویی گرنیه باید چیدمان ظروف در محفظه ی شستشو را تغییر داد تا به بازوهای اسپری یا به یکدیگر برخورد نداشته باشند و ظروف را با رعایت فاصله به طرز صحیحی در محفظه ی شستشو قرار داد.
8- چه دلایلی مانع از راه اندازی ماشین ظرفشویی گرنیه می شود؟
باز بودن درب دستگاه، قطعی فیوز، خرابی مدار، اتصالی دوشاخه، پریز یا هر مشکل دیگری در فرایند برق رسانی به دستگاه، باز کردن درب دستگاه حین شستشو برای افزودن ظرف، بسته بودن شیر آب ورودی، سرریز آب در دستگاه و وقوع نشتی و فعال بودن گزینه شستشوی با تاخیر از دلایل عدم راه اندازی ماشین ظرفشویی گرنیه هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *