کدهای خطای ماشین ظرفشویی

ارورهای ماشین ظرفشویی هایسنس و نحوه برطرف کردن آنها

ارورهای ماشین ظرفشویی هایسنس

ماشین ظرفشویی هایسنس از کیفیت بالایی برخوردار است ولی با این حال ممکن است در طول عمر خود با خطا مواجه شود. این دستگاه محل بروز خطا را به طور خودکار شناسایی می کند و با نمایش کدهای خطا در صفحه نمایش به کاربر اطلاع می دهد. در این مقاله قصد داریم با معنی انواع ارورهای ماشین ظرفشویی هایسنس و نحوه برطرف کردن آنها آشنا شویم. تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

ارورهای ماشین ظرفشویی هایسنس علت ارور
FA خرابی شیر برقی (آکوا استاپ)
F04 مدت زمان گرمادهی طولانی شد
F05 خرابی سنسور دمای آب
F06 خطای تاکومتر موتور درایو
F07 خطای ترایاک کنترلر موتور
F12 و  F08 خطای مدار هیتر
F13 LED باز شدن درب (Door Open) پس از شروع چرخه چشمک می زند
F14 خطای EEPROM
F15 مدار DRUM UP (در لباسشویی های درب از بالا) تشخیص داده نشد
F21 خطای رابط کاربری (فقط برای رابط های کاربری هوشمند)
F23 خرابی سوئیچ فشار
F24 خطای مربوط به سرریز آب
F26 خرابی درایور پمپ
F27 خرابی رله معکوس
F28 مشکل در قسمت Tapped Fieldموتور
FOD تشخیص کف در طول چرخه شستشو
UNB تشخیص بار نامتوازن درون دستگاه

لیست ارورهای ماشین ظرفشویی هایسنس و راه حل آن

برخی از مدل های ماشین ظرفشویی هایسنس مجهز به عملکرد ایمنی خودکار هستند؛ یعنی خطاها و عیوب دستگاه را به موقع شناسایی می کنند و محل خرابی را با کد خطا به ما اعلام می کنند. توجه داشته باشید که برخی از ارورهای ماشین ظرفشویی هایسنس بقدری جزئی و پیش پا افتاده هستند که در عرض چند دقیقه و با بررسی های ساده حل می شوند.

1- ارور FA ماشین ظرفشویی هایسنس

علت: دلیلی که باعث نمایش کد خطای FA ماشین ظرفشویی Hisense می‌شود، خرابی شیر برقی یا همان آکوا استاپ دستگاه است. اگر پوشش آکوا استاپ در سینی پایینی دستگاه به مدت بیش از 30 ثانیه بسته باشد، خرابی این بخش تشخیص داده خواهد شد. در این شرایط درب، قفل باقی می‌ماند و پمپ تخلیه دائماً کار می‌کند.

راه حل: برای رفع کد خطای FA ماشین ظرفشویی هایسنس، شیر برقی دستگاه را باز کنید، گرفتگی های درون آن را تخلیه کنید، اتصالات آن را چک کنید و اگر از کار افتاده آن را جایگزین کنید. در زمان نصب شیر برقی مراقب باشید اتصالات این بخش درست وصل شود.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی هایسنس که ارور FA را نمایش می دهد

نمایش ارور FA در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی هایسنس به دلیل خرابی شیر برقی یا همان آکوا استاپ

2- ارور F04 ماشین ظرفشویی هایسنس

علت: علتی که منجر به نمایش کد خطای F04 ماشین ظرفشویی هایسنس می شود، طولانی شدن مدت زمان گرمادهی دستگاه است. اگر دمای آب در طول 40 دقیقه بعد از اولین مرحله گرمادهی چرخه، بیش از 35 درجه سانتیگراد افزایش نیابد، CCU کد خطای F04 را نمایش می دهد.

راه حل: برای آنکه بتوانید کد خطای F04 ماشین ظرفشویی Hisense را برطرف کنید، به سراغ المنت حرارتی دستگاه بروید و بررسی کنید خرابی هیتر یا اشکالی در اتصالات آن باعث عدم گرمادهی نشده باشد. در صورت نیاز سیم های معیوب را جایگزین کنید و اگر می بینید هیتر عملکرد درستی ندارد، برای بررسی آن با متخصص تعمیر ماشین ظرفشویی هایسنس تماس بگیرید.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی هایسنس که ارور F04 را نمایش می دهد

نمایش ارور F04 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی هایسنس به دلیل طولانی شدن مدت زمان گرمادهی دستگاه

3- ارور F05 ماشین ظرفشویی هایسنس

علت: مهم ترین دلیل برخورد با ارور F05 ماشین ظرفشویی هایسنس، خرابی سنسور دمای آب دستگاه است. اگر در طول گرمایش آب در چرخه شستشو، اعداد سنسور دمای آب (NTC) خارج از محدوده باشد، کد خطای F05 نمایش داده می شود.

راه حل: به منظور رفع کد خطای F05 ماشین ظرفشویی هایسنس در خانه، ابتدا دستگاه را باز کنید و مقاومت سنسور دمای آب را اندازه بگیرید. اگر عدد مقاومت در محدوده مجاز است، یعنی سنسور مشکلی ندارد و احتمالاً خرابی مربوط به اتصالات بین NTC و CCU است. سیم کشی های بین هیتر و برد کنترلی اصلی دستگاه را چک کنید و سیم های معیوب را بلافاصله جایگزین کنید.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی هایسنس که ارور F05 را نمایش می دهد

نمایش ارور F05 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی هایسنس به دلیل خرابی سنسور دمای آب دستگاه

4- ارور F06 ماشین ظرفشویی Hisense

علت: نمایش ارور F06 ماشین ظرفشویی هایسنس، به معنی خطای تاکومتر موتور درایو دستگاه است. در این شرایط واحد کنترل قادر به تشخیص صحیح سرعت موتور (برای چند بار) نیست و دستگاه خاموش می شود.

راه حل: اگر می خواهید ارور F06 ماشین ظرفشویی هایسنس را رفع کنید، باید بدانید اگر این خرابی حین چرخش با سرعت بالا (high-speed spin) رخ دهد، پس از توقف چرخش محفظه، قفل درب باز می شود.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی هایسنس که ارور F06 را نمایش می دهد

نمایش ارور F06 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی هایسنس به دلیل خطای تاکومتر موتور درایو دستگاه

5- ارور F07 ماشین ظرفشویی هایسنس

علت: دلیل آنکه با کد خطای F07 ماشین ظرفشویی هایسنس مواجه می شویم، تشخیص خطای ترایاک کنترلر موتور دستگاه است. ارور F07 ماشین ظرفشویی هایسنس، به معنی یک اتصال کوتاه در محل تریاک کنترلر موتور است.

راه حل: به منظور رفع ارور F07 ماشین ظرفشویی هایسنس، باید بدانید اگر این کد خطا حین چرخش با سرعت بالا رخ دهد، قفل درب پس از توقف چرخش محفظه باز می شود. برای رفع کد خطای F07 برنامه تست را راه اندازی کنید و عملکرد CCU را مورد بررسی قرار دهید.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی هایسنس که ارور F07 را نمایش می دهد

نمایش ارور F07 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی هایسنس به دلیل خطای ترایاک کنترلر موتور دستگاه

6- ارور F12 و F08 ماشین ظرفشویی هایسنس

علت: زمانی با کد خطای F12 یا F08 ماشین ظرفشویی Hisense برخورد می کنیم که خطای مدار هیتر رخ داده باشد. در این شرایط کنترل اصلی؛ خرابی مدار هیتر را تشخیص داده است.

راه حل: یکی از روش های برطرف کردن ارور F12 یا F08 ماشین ظرفشویی هایسنس، بررسی مدار هیتر دستگاه است. این خرابی قبل از شروع چرخه و بعد از تکمیل آن چک می شود. در صورتی که دانش کافی در این زمینه دارید، دستگاه را باز کنید و مدار هیتر را مورد بررسی قرار دهید. اگر موفق نشدید کد خطای F12 یا F08 را برطرف کنید، هر چه سریع تر با واحد خدمات و تعمیرات لوازم خانگی داره چاره تماس بگیرید تا همکاران ما شما را راهنمایی کنند.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی هایسنس که ارور F08 را نمایش می دهد

نمایش ارور F08 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی هایسنس به دلیل خطای مدار هیتر

7- ارور F13 ماشین ظرفشویی هایسنس

علت: دلیل آنکه با ارور F13 ماشین ظرفشویی هایسنس مواجه می شویم، این است که چراغ LED باز شدن درب (Door Open)، پس از شروع چرخه چشمک می زند. اگر CCU نتواند درب ماشین را طی 10 ثانیه بعد از شروع برنامه قفل کند، چراغ LED باز بودن درب به مدت 10 ثانیه چشمک می زند.

راه حل: برای رفع کد خطای F13 ماشین ظرفشویی Hisense ابتدا دستگاه را خاموش کنید، آن را از برق بکشید و برای عیب یابی تخصصی برد الکترونیکی از یک فرد متخصص کمک بگیرید.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی هایسنس که ارور F13 را نمایش می دهد

نمایش ارور F13 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی هایسنس به دلیل چشمک زدن LED باز شدن درب (Door Open) پس از شروع چرخه

8- ارور F14 ماشین ظرفشویی هایسنس

علت: علت نمایش ارور F14 ماشین ظرفشویی هایسنس، خطای EEPROM دستگاه است. زمانی که واحد کنترل مرکزی در خواندن داده های دریافتی از EEPROM دچار خطا شود، کد خطای F14 به ما نمایش داده می شود.

راه حل: اگر می خواهید کد خطای F14 ماشین ظرفشویی هایسنس را رفع کنید، توصیه می کنیم برای عیب یابی تخصصی از تعمیرکاران مجرب این حوزه کمک بخواهید.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی هایسنس که ارور F14 را نمایش می دهد

نمایش ارور F14 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی هایسنس به دلیل خطای EEPROM

9- ارور F15 ماشین ظرفشویی هایسنس

علت: دلیلی که باعث نمایش ارور F15 ماشین ظرفشویی هایسنس می‌شود، عدم شناسایی مدار DRUM UP (در ظرفشویی های درب از بالا) است. اگر واحد کنترل مرکزی CCU بسته شدن سوئیچ Drum Up را حین چرخش موتور تشخیص ندهد، کد خطای F15 (فقط در طول برنامه سرویس دستگاه) نمایش داده می شود.

راه حل: برای رفع کد خطای F15 ماشین ظرفشویی هایسنس، توصیه می کنیم با مشاهده این کد خطا با مراکز مجاز خدمات و تعمیرات ماشین ظرفشویی هایسنس مثل واحد خدمات و تعمیرات داره چاره تماس بگیرید تا همکاران ما شما را به بهترین شکل راهنمایی کنند.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی هایسنس که ارور F15 را نمایش می دهد

نمایش ارور F15 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی هایسنس به دلیل خطای مدار DRUM UP

10- ارور F21 ماشین ظرفشویی Hisense

علت: علتی که منجر به نمایش ارور F21 ماشین ظرفشویی هایسنس می شود، خطای رابط کاربری (فقط برای رابط های کاربری هوشمند) است که باعث شده ارتباط بین ماژول رابط کاربری و CCU مختل شود. اگر خرابی با اعداد نمایش داده شود، ماژول نمایشگر قادر به مکالمه با CCU نیست؛ اما اگر خرابی LED وضعیت دستگاه نمایش داده شود، ارتباطی بین ماژول نمایشگر و CCU وجود ندارد.

راه حل: برای آنکه بتوانید ارور F21 ماشین ظرفشویی هایسنس را رفع کنید، باید بتوانید با مهارت کافی ارتباط بین ماژول رابط کاربری (نمایشگر) و واحد کنترل مرکزی دستگاه را بررسی کنید و در صورت نیاز سیم های معیوب را جایگزین کنید.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی هایسنس که ارور F21 را نمایش می دهد

نمایش ارور F21 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی هایسنس به دلیل خطای رابط کاربری

11- ارور F23 ماشین ظرفشویی هایسنس

علت: مهم ترین دلیل برخورد با کد خطای F23 ماشین ظرفشویی هایسنس، تشخیص خطایی در رابطه با سوئیچ فشار دستگاه است. اگر CCU در طول چرخه شستشو تشخیص دهد که اتصال سنسور فشار برای سطح شستشو و سطح سوئیچ فشار برای ایمنی هیتر، به طور همزمان به مدت 10 ثانیه روشن هستند، کد خطای F23 نمایش داده می شود.

راه حل: به منظور رفع کد خطای F23 ماشین ظرفشویی هایسنس، توصیه می کنیم با مراکز مجاز خدمات و تعمیرات ماشین ظرفشویی هایسنس مثل داره چاره تماس بگیرید و کد خطای F23 را اعلام کنید تا همکاران ما شما را راهنمایی کنند.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی هایسنس که ارور F23 را نمایش می دهد

نمایش ارور F23 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی هایسنس به دلیل معیوب بودن سوئیچ فشار دستگاه

12- ارور F24 ماشین ظرفشویی هایسنس

علت: زمانی با کد خطای F24 ماشین ظرفشویی Hisense روبرو می شویم که خطای مربوط به سرریز آب رخ داده باشد. اگر اتصال سرریز روی سوئیچ فشار به مدت بیش از 60 ثانیه بسته باشد، ارور F24 نمایش داده می شود. در شرایط سرریز، درب دستگاه قفل باقی می ماند و پمپ تخلیه دائما کار می کند.

راه حل: اگر می خواهید کد خطای F24 ماشین ظرفشویی هایسنس را رفع کنید، ابتدا شیر ورودی آب به دستگاه را ببندید و بررسی کنید مسیر خروج آب از دستگاه باز باشد. فیلتر تخلیه و شلنگ تخلیه باید کاملاً باز و آزاد باشند. سعی کنید در شستشوهای بعدی از مایع شوینده مخصوص ظرفشویی استفاده کنید تا کف کمتری تولید کند و احتمال تشخیص سرریز توسط دستگاه کمتر شود.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی هایسنس که ارور F24 را نمایش می دهد

نمایش ارور F24 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی هایسنس به دلیل مشکل سرریز آب

13- ارور F26 ماشین ظرفشویی هایسنس

علت: دلیل آنکه با کد خطای F26 ماشین ظرفشویی هایسنس مواجه می شویم، خرابی درایور پمپ دستگاه است. اگر CCU در طول چرخه شستشو تشخیص دهد که ترایاک پمپ معیوب است، کد خطای F26 را نشان می دهد.

راه حل: به منظور رفع کد خطای F26 ماشین ظرفشویی هایسنس، مقاومت اتصالات سوئیچ فشار را اندازه گیری کنید. اگر عدد به دست آمده در محدوده مجاز نبود، از یک تعمیرکار باتجربه ماشین ظرفشویی هایسنس کمک بگیرید.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی هایسنس که ارور F26 را نمایش می دهد

نمایش ارور F26 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی هایسنس به دلیل خرابی درایور پمپ دستگاه

14- ارور F27 ماشین ظرفشویی هایسنس

علت: زمانی با کد خطای F27 ماشین ظرفشویی هایسنس برخورد می کنیم که خرابی رله معکوس رخ داده باشد. اگر CCU تشخیص دهد که موتور فقط در یک جهت می تواند بچرخد، کد خطای F27 را نشان می دهد.

راه حل: یکی از روش های برطرف کردن کد خطای F27 ماشین ظرفشویی هایسنس این است که واحد کنترل مرکزی (CCU) را به دقت مورد بررسی قرار دهید و ایرادات آن را برطرف کنید.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی هایسنس که ارور F27 را نمایش می دهد

نمایش ارور F27 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی هایسنس به دلیل خرابی رله معکوس

15- ارور F28 ماشین ظرفشویی هایسنس

علت: دلیل نمایش کد خطای F28 در ماشین ظرفشویی هایسنس مربوط به بروز مشکلاتی در بخش «Tapped Field» موتور است. اگر CCU نتواند «Tapped Field» را روشن کند، کد خطای F28 نمایش داده می شود.

راه حل: برای برطرف کردن کد خطای F28 ماشین ظرفشویی هایسنس، موتور دستگاه باید مورد بررسی دقیق و جزئی قرار بگیرد. توصیه می کنیم برای رفع کد خطای F28 با مراکز مجاز خدمات و تعمیرات ماشین ظرفشویی هایسنس تماس بگیرید.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی هایسنس که ارور F28 را نمایش می دهد

نمایش ارور F28 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی هایسنس به دلیل ایراد در موتور دستگاه

16- ارور FOD ماشین ظرفشویی هایسنس

علت: دلیل آنکه با کد خطای FOD ماشین ظرفشویی هایسنس مواجه می شویم، تشخیص کف در طول چرخه شستشو است. در صورتی که CCU نتواند پس از شستشو آب را تخلیه کند یا محفظه پس از چند بار تلاش نتواند بچرخد، ارور FOD نمایش داده می شود.

راه حل: برای رفع کد خطای FOD ماشین ظرفشویی هایسنس، سعی کنید از شوینده های مخصوص ماشین ظرفشویی به مقدار مناسب استفاده کنید تا تولید کف به حداقل برسد.

17- ارور UNB ماشین ظرفشویی هایسنس

علت: منشاء نمایش کد خطای UNB ماشین ظرفشویی Hisense، مربوط به تشخیص بار نامتوازن درون دستگاه است. احتمالاً بار درون محفظه کم است یا دستگاه کج شده و لباس ها یک طرف محفظه جمع شده اند.

راه حل: اگر می خواهید کد خطای UNB ماشین ظرفشویی هایسنس را رفع کنید، دستگاه را متوقف کنید و با دست بار درون محفظه را کمی پراکنده کنید تا توازن و تعادل برقرار شود. همچنین بررسی کنید سطح زیر دستگاه صاف باشد.

عیب یابی ماشین ظرفشویی هایسنس

سیستم تشخیص خطای هوشمند بسیاری از خرابی ها را با ارورهای ماشین ظرفشویی هایسنس به ما هشدار می دهد، اما عیب یابی و شناسایی برخی از مشکلات نیازمند هوش انسانی است و با کد خطا اعلام نمی شود؛ از این رو در ادامه نحوه برطرف کردن چند مورد از این مشکلات را مرور می کنیم.

6 مشکل رایج ماشین ظرفشویی هایسنس

عیب یابی ماشین ظرفشویی هایسنس برای کارکرد درست دستگاه ضروری است

1- ماشین ظرفشویی هایسنس روشن نمی شود و صفحات آن خاموش هستند

علت: دلیل مواجه شدن با مشکل روشن نشدن ماشین لباسشویی هایسنس و خاموش بودن صفحات آن، مربوط به مشکلات برق رسانی به دستگاه است. وصل نبودن منبع برق، خرابی دوشاخه یا پریز برق مورد استفاده از عوامل مهم مرتبط با این مشکل هستند.

راه حل: جهت رفع مشکل روشن نشدن ماشین لباسشویی هایسنس و خاموش بودن صفحات آن، ابتدا مطمئن شوید جریان برق منزل وصل است و منبع تغذیه روشن است. سپس چک کنید دوشاخه برق دستگاه و پریز مورد استفاده سالم باشند و جریان برق از آنها عبور کند. یک پریز دیگر را امتحان کنید و اگر مشکل برطرف نشد، دوشاخه دستگاه یا فیوز برق را چک کنید. این بخش ها در صورت خرابی باید تعمیر شوند.

2- ماشین ظرفشویی هایسنس راه اندازی نمی شود و صفحه نمایش چشمک می زند

علت: مسائلی که منجر به عدم اجرای برنامه شستشوی ماشین ظرفشویی Hisense می شوند، عبارت اند از:

  • عدم دریافت آب کافی
  • باز بودن درب محفظه شستشو و فشار ندادن کلید Start/Pause برای شروع چرخه ی شستشو

راه حل: برای حل مشکل اجرا نشدن برنامه شستشوی ماشین ظرفشویی هایسنس، ابتدا بررسی کنید آب مورد نیاز برای اجرای چرخه وارد دستگاه شده باشد. در صورت نیاز انسداد و گرفتگی های مجموعه تامین آب را رفع کنید تا آبگیری به بهترین شکل انجام شود. درب دستگاه را محکم کنید و کلید Start/Pause را فشار دهید تا چرخه شستشو آغاز شود.

3- ماشین ظرفشویی هایسنس در طول برنامه متوقف می شود (بسته به مدل دستگاه ممکن است متفاوت باشد)

علت: علتی که باعث توقف ماشین ظرفشویی هایسنس در طول چرخه شستشو می شود، به احتمال بسیار زیاد یکی از موارد زیر است:

  • درب دستگاه باز شده و صفحه نمایش چشمک می زند.
  • کف زیاد درون محفظه باعث شده دستگاه عملیات شستشو را متوقف کند و وارد فاز تخلیه شود. در این حالت پس از تخلیه کف عملیات شستشو را ادامه خواهد داد.
  • سیستم ایمنی ماشین لباسشویی فعال شده است.

راه حل: اگر به دنبال راهی برای رفع مشکل توقف ماشین ظرفشویی هایسنس در طول چرخه شستشو هستید، باید بدانید که در مدل های مختلف ممکن است دستگاه واکنش های متفاوتی داشته باشد؛ مثلا چراغ نشانگر «Rinse Hold» روشن شود یا صفحه نمایش چشمک زن شود که در این صورت با فشردن کلید Start/Pause می توان مشکل را حل کرد. درب دستگاه را ببندید و کلید Start/Pause را فشار دهید.

کف تولید شده در ماشین ظرفشویی

توقف ماشین ظرفشویی به دلیل کف زیاد

4- ماشین ظرفشویی هایسنس در طول عملیات شستشو می لرزد

علت: یکی از عواملی که منجر به لرزش ماشین ظرفشویی Hisense در طول چرخه شستشو می شود،‌ صاف و تراز نبودن سطح زیر دستگاه است. همچنین احتمال دارد بست ها و پیچ هایی که برای ایمنی دستگاه در طول حمل و نقل بسته شده بودند، به طور کامل باز نشده باشند.

راه حل: برای آنکه بتوانید مشکل لرزش ماشین ظرفشویی هایسنس در طول چرخه شستشو را حل کنید، سطح زیر دستگاه را به دقت صاف و تراز کنید و مطمئن شوید هر چهار پایه کاملاً محکم هستند. همچنین قبل از شروع فرایند شستشو، لازم است کلیه بست های حمل و نقل دور تا دور دستگاه را باز کنید.

5- چرخش نهایی ماشین ظرفشویی هایسنس ضعیف است

علت: مهمترین علتی که باعث شده چرخش نهایی ماشین ظرفشویی هایسنس ضعیف باشد، تولید بیش از حد کف یا تنظیم نادرست سرعت چرخه دستگاه است.

راه حل: برای حل مشکل ضعیف بودن ماشین ظرفشویی هایسنس در طول چرخش نهایی، ابتدا بررسی کنید که انتخابگر سرعت چرخه روی عدد «0» تنظیم نشده باشد. برای آنکه در شستشوهای بعدی دیگر با این مسئله مواجه نشوید، از مقدار مناسب مواد شوینده استفاده کنید.

کلام آخر

در این مطلب به بررسی ارورهای ماشین ظرفشویی Hisense پرداختیم و دیدیم بهترین واکنش ممکن در مواجهه با هر یک از آنها چیست. اگر زمان برخورد با ایرادات دستگاه،‌ هیچ یک از راهکارهای این مطلب مفید واقع نشد یا با مشکلات دیگری مواجه شدید که در این مقاله به آنها اشاره نکردیم، کافیست با تعمیرکاران متخصص و مجرب ما در واحد خدمات و تعمیرات داره چاره تماس بگیرید تا به بهترین شکل شما را راهنمایی کنیم و در صورت نیاز برای عیب یابی و تعمیر دستگاه، در محل حضور یابیم.

سوالات رایج در مورد عیب یابی و رفع مشکلات ماشین ظرفشویی هایسنس

در این بخش از مقاله به یکسری از سوالات رایج کاربران در مورد نحوه ی برطرف کردن ایرادات ماشین ظرفشویی هایسنس پاسخ می دهیم. با مطالعه ی این بخش از مقاله شما می توانید به راحتی با کمک اطلاعات خود منشاء مشکل دستگاه را پیدا کرده و به عیب یابی ماشین ظرفشویی هایسنس بپردازید. برخی از این سوالات به شرح زیر می باشند.

1- علت توقف ماشین ظرفشویی هایسنس در طول برنامه شستشو چیست؟
علت هایی مانند باز ماندن درب دستگاه، فعال شدن سیستم ایمنی دستگاه و زیاد بودن کف تولید شده در دستگاه منجر به توقف ماشین ظرفشویی هایسنس در طول چرخه شستشو می شود.
2- چرا ماشین ظرفشویی هایسنس در طول چرخه شستشو می لرزد؟
صاف و تراز نبودن سطح زیر دستگاه، برنداشتن براکت های حمل و نقل دستگاه منجر به لرزش ماشین ظرفشویی هایسنس در طول چرخه شستشو می شود.
3- برای رفع مشکل ضعیف بودن چرخش نهایی ماشین ظرفشویی هایسنس چه اقداماتی باید انجام داد؟
برای برطرف کردن مشکل ضعیف بودن چرخش نهایی ماشین ظرفشویی هایسنس، در ابتدا اطمینان حاصل کنید که انتخابگر سرعت چرخه روی عدد «0» تنظیم نشده باشد و همچنین در دفعات بعدی شستشو از مواد شوینده به اندازه ی مناسب استفاده کنید.
4- چگونه می توان مشکل عدم راه اندازی ماشین ظرفشویی هایسنس را برطرف کرد؟
برای راه اندازی ماشین ظرفشویی هایسنس و اجرای برنامه ی شستشو در آن باید از تامین آب دستگاه اطمینان حاصل کنید و در صورت ایراد در مجموعه ی تامین آب دستگاه، آن را برطرف کنید. از بسته بودن درب دستگاه اطمینان حاصل کنید و کلید Start/Pause را دوباره فشار دهید.

1 نظر برای: ارورهای ماشین ظرفشویی هایسنس و نحوه برطرف کردن آنها

  1. محسن گفت:

    اطلاعات خیلی دقیق و عالی بود ممنون از سایت خوبتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *