کدهای خطای ماشین ظرفشویی

ارورهای ماشین ظرفشویی هات پوینت و نحوه برطرف کردن آنها

ارورهای ماشین ظرفشویی هات پوینت

ماشین ظرفشویی هات پوینت مجهز به سیستم تشخیص خطای خودکار می باشد که می تواند مشکلات موجود در دستگاه را با نمایش ارور به کاربر اعلام کند. اگر آشنایی کافی با ارورهای ماشین ظرفشویی هات پوینت داشته باشید یا حتی اطلاعات مربوط به هر یک از کدهای خطا را جایی یادداشت کرده باشید، به راحتی می توانید بسیاری از مشکلات دستگاه را بدون نیاز به حضور تعمیرکار برطرف کنید. در ادامه ی این مقاله در مورد ارورهای ماشین ظرفشویی هات پوینت و نحوه ی برطرف کردن آن ها اطلاعات بیشتری ارائه می دهیم. با ما همراه باشید.

ارورهای ماشین ظرفشویی هات پوینت علت ارور
F01 فعال شدن سرریز ضد آبریز (آنتی فلود)
F02 خرابی شیر برقی ورودی آب
F03 خطای طولانی شدن فرایند تخلیه
F04 عدم سازگاری ترمیستور (NTC)
F05 عدم سازگاری سنسور فشار
F06 خطای طولانی شدن فرایند آبگیری
F07 خرابی توربین آب
F08 خطای طولانی شدن تنظیم دما
F09 مشکلات و خطاهای نرم افزاری دستگاه
F10 عدم سازگاری مدار المنت حرارتی
F11 خطای پمپ شستشو
F12 خطای برقراری ارتباط بین برد اصلی و نمایشگر
F13 از کار افتادن برد اصلی
F15 خطای سنسور مجازی

لیست ارورهای ماشین ظرفشویی هات پوینت و راه حل آن

در جدول بالا به معرفی جزئی کدهای خطای ماشین ظرفشویی هات پوینت و علت آن ها پرداختیم. هر چقدر اطلاعات بیشتری در زمینه ارورهای ماشین ظرفشویی هات پوینت داشته باشید، در مواقع بحران که عملکرد دستگاه با مشکل مواجه می شود، راحت تر می توانید شرایط را مدیریت کنید و اقداماتی انجام دهید که از آسیب بیشتر به دستگاه جلوگیری شود. در ادامه به شرح مفصل هرکدام از این ارورها می پردازیم.

1- ارور F01 ماشین ظرفشویی هات پوینت

علت: علت مواجه شدن با ارور F01 ماشین ظرفشویی Hotpoint، فعال شدن سرریز ضد آبریز (آنتی فلود) دستگاه است. در این شرایط مدار الکتریکی میکروسوئیچ باز شده در حالی که باید بسته باشد.

راه حل: رفع ارور F01 ماشین ظرفشویی هات پوینت یک کار تخصصی است و باید توسط فرد متخصص انجام شود، از این رو توصیه ی ما به شما این است که با مشاهده ارور F01 با همکاران ما در مرکز خدمات و تعمیرات داره چاره تماس بگیرید. کد خطای F01 باید به دست تکنسین های مجرب این حوزه عیب یابی شود.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی هات پوینت که ارور F01 را نمایش می دهد

نمایش ارور F01 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی هات پوینت به دلیل فعال شدن سرریز ضد آبریز دستگاه

2- ارور F02 ماشین ظرفشویی هات پوینت

علت: دلیل اصلی نمایش ارور F02 ماشین ظرفشویی هات پوینت، خرابی شیر برقی ورودی آب به دستگاه است. در این شرایط شیر برقی حتی در حالت غیرفعال آبگیری می کند. امکان دارد علت خرابی نقص در خود شیر یا اتصالات آن باشد.

راه حل: یکی از راه های برطرف کردن ارور F02 ماشین ظرفشویی هات پوینت این است که شیر برقی دستگاه و اتصالات آن را مورد بررسی قرار دهید و در صورت مشاهده خرابی هر چه سریع تر آن را تعمیر یا تعویض کنید. در صورت ادامه دار شدن نمایش کد خطای F02 از متخصص تعمیر ماشین ظرفشویی هات پوینت کمک بخواهید.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی هات پوینت که ارور F02 را نمایش می دهد

نمایش ارور F02 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی هات پوینت به دلیل خرابی شیر برقی ورودی آب به دستگاه

3- ارور F03 ماشین ظرفشویی Hotpoint

علت: علت نمایش ارور F03 ماشین ظرفشویی هات پوینت این است که مدت زمان فرایند تخلیه به حداکثر زمان مجاز رسیده است. به احتمال زیاد گرفتگی و انسداد یکی از اجزای مجموعه تخلیه، باعث شده آب طی مدت زمان مورد انتظار از محفظه ظرفشویی تخلیه نشود.

راه حل: اگر می خواهید کد خطای F03 ماشین ظرفشویی هات پوینت را برطرف کنید، ابتدا بررسی کنید شلنگ تخلیه صاف و آزاد باشد و در مسیر آن هیچ پیچ خوردگی یا تا شدگی مشاهده نشود. شلنگ را باز کنید و مجرای آن را تمیز کنید. فیلتر تخلیه ظرفشویی را نیز تمیز کنید و در صورتی که نمایش ارور F03 همچنان برقرار بود، بایستی پمپ دستگاه توسط تکنسین باتجربه بررسی شود. برای بررسی پمپ دستگاه با مراکز خدمات مشتریان تماس بگیرید.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی هات پوینت که ارور F03 را نمایش می دهد

نمایش ارور F03 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی هات پوینت به دلیل تاخیر در فرآیند تخلیه آب دستگاه

4- ارور F04 ماشین ظرفشویی هات پوینت

علت: علت آنکه با ارور F04 ماشین ظرفشویی هات پوینت مواجه شده ایم، عدم سازگاری ترمیستور (NTC) یا مدار آن است. زمانی که سنسور مدار باز شود یا جایی در اتصالات آن قطعی رخ دهد، ارور F04 نمایش داده خواهد شد.

راه حل: یکی از روش های برطرف کردن ارور F04 ماشین ظرفشویی هات پوینت این است که به سراغ ترمیستور یا همان سنسور دمای دستگاه بروید و اتصالات و سیم کشی های آن را به دقت مورد بررسی قرار دهید. در هر بخشی از سنسور، قطعی مشاهده کردید یا متوجه اتصال کوتاه در مدار شدید، در اولین فرصت با مرکز خدمات و تعمیرات لوازم خانگی تماس بگیرید.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی هات پوینت که ارور F04 را نمایش می دهد

نمایش ارور F04 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی هات پوینت به دلیل عدم سازگاری ترمیستور (NTC) یا مدار آن

5- ارور F05 ماشین ظرفشویی هات پوینت

علت: علتی که باعث برخورد با ارور F05 ماشین ظرفشویی هات پوینت می شود، مربوط به عدم سازگاری سنسور فشار دستگاه است. در این شرایط حتی اگر توربین دستگاه را به درستی با آب پر کرده باشد، سوئیچ فشار تکمیل فرایند آبگیری را اعلام نمی کند.

راه حل: برای رفع ارور F05 ماشین ظرفشویی Hotpoint، باید بتوانید سوئیچ فشار را به همراه دسته سیم ها و اتصالات آن جزء به جزء مورد بررسی دقیق قرار دهید و محل خرابی را در این بخش بیابید، سیم های خراب و آسیب دیده را جایگزین کنید و اگر می بینید مشکل از خود سوئیچ است، آن را تعویض کنید.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی هات پوینت که ارور F05 را نمایش می دهد

نمایش ارور F05 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی هات پوینت به دلیل عدم سازگاری سنسور فشار دستگاه

6- ارور F06 ماشین ظرفشویی هات پوینت

علت: زمانی با ارور F06 ماشین ظرفشویی هات پوینت مواجه می شویم که مدت زمان فرایند آبگیری به حداکثر زمان مجاز رسیده باشد. احتمالاً نقصی در مجموعه آبگیری ظرفشویی یا گرفتگی و انسداد یکی از اجزا منجر به طولانی شدن این فرایند شده است.

راه حل: برای رفع کد خطای F06 ماشین ظرفشویی هات پوینت، بررسی کنید اجزای مجموعه ورودی آب شامل شلنگ، فیلتر و شیر برقی گرفته و مسدود نباشند. در صورت نیاز هر یک از این بخش ها را به آرامی باز کنید و گرفتگی های درون آنها را تخلیه کنید.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی هات پوینت که ارور F06 را نمایش می دهد

نمایش ارور F06 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی هات پوینت به دلیل طولانی شدن فرآیند آبگیری دستگاه

7- ارور F07 ماشین ظرفشویی هات پوینت

علت: علت آنکه با ارور F07 ماشین ظرفشویی هات پوینت مواجه شده ایم، تشخیص خطای توربین آب دستگاه است. توربین هیچ سیگنالی مبنی بر ورود آب نمی دهد، حتی اگر آبگیری بطور کامل انجام شده باشد.

راه حل: برای رفع ارور F07 ماشین ظرفشویی هات پوینت، توربین آب دستگاه را مورد بررسی قرار دهید و ایرادات آن را در صورت مشاهده برطرف کنید. ممکن است نیاز باشد توربین را جایگزین کنید.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی هات پوینت که ارور F07 را نمایش می دهد

نمایش ارور F07 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی هات پوینت به دلیل تشخیص خطای توربین آب دستگاه

8- ارور F08 ماشین ظرفشویی هات پوینت

علت: نمایش ارور F08 ماشین ظرفشویی Hotpoint به معنی خطای طولانی شدن تنظیم دما است. زمانی که ترمیستور NTC از بدنه جدا شود یا عملکرد آن با مشکل مواجه شود ارور F08 نمایش داده خواهد شد.

راه حل: برای برطرف کردن ارور F08 ماشین ظرفشویی هات پوینت، مستقیماً به سراغ ترمیستور دستگاه بروید و آن را به همراه سیم کشی ها و اتصالات آن مورد بررسی قرار دهید. مطمئن شوید کلیه اتصالات ترمیستور سالم باشند و سیم های آسیب دیده را جایگزین کنید. در نهایت اگر ارور F08 همچنان ادامه دار بود، باید به فکر تعویض ترمیستور باشید که توصیه می کنیم قبل از این کار حتماً با تکنسین های مجرب مشورت کنید.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی هات پوینت که ارور F08 را نمایش می دهد

نمایش ارور F08 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی هات پوینت به دلیل خطای طولانی شدن تنظیم دما

9- ارور F09 ماشین ظرفشویی هات پوینت

علت: مشکلی که منجر به نمایش ارور F09 ماشین ظرفشویی هات پوینت می شود، مشکلات و خطاهای نرم افزاری دستگاه هستند. در این شرایط به احتمال بسیار زیاد برد اصلی یا پردازنده دستگاه برنامه ریزی نشده اند.

راه حل: رفع کد خطای F09 ماشین ظرفشویی هات پوینت در خانه ممکن نیست زیرا این ارور مربوط به مسائل نرم افزاری دستگاه می باشد. از این رو توصیه می کنیم برای رفع ارور F09 با مراکز خدمات و تعمیرات مجاز ماشین ظرفشویی هات پوینت نظیر مرکز داره چاره تماس بگیرید.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی هات پوینت که ارور F09 را نمایش می دهد

نمایش ارور F09 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی هات پوینت به دلیل مشکلات و خطاهای نرم افزاری دستگاه

10- ارور F10 ماشین ظرفشویی هات پوینت

علت: دلیل روبرو شدن با ارور F10 ماشین ظرفشویی Hotpoint تشخیص عدم سازگاری المنت حرارتی دستگاه یا مدار آن است.

راه حل: راهکار مناسب برای رفع ارور F10 ماشین ظرفشویی هات پوینت این است که عنصر گرمایش دستگاه و مدار آن را مورد بررسی قرار دهید و ایرادات آن را برطرف کنید. از کنار سیم های آسیب دیده به سادگی عبور نکنید و تک تک آنها را جایگزین کنید. اگر می بینید عنصر گرمایش دستگاه (المنت حرارتی یا همان هیتر) آسیب دیده و عملکرد درستی ندارد، در اولین فرصت آن را جایگزین کنید.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی هات پوینت که ارور F10 را نمایش می دهد

نمایش ارور F10 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی هات پوینت به دلیل عدم سازگاری المنت حرارتی دستگاه یا مدار آن

11- ارور F11 ماشین ظرفشویی هات پوینت

علت: علتی که منجر به روبرو شدن با کد خطای F11 ماشین ظرفشویی هات پوینت می شود، خطاها و ایرادات مربوط به پمپ شستشوی دستگاه است.

راه حل: برای رفع ارور F11 ماشین ظرفشویی هات پوینت در خانه، کافیست پمپ شستشوی دستگاه را مورد بررسی قرار دهید و بفهمید کدام بخش آن با مشکل مواجه شده است. در صورتی که قادر به تعمیر پمپ شستشوی دستگاه نیستید، با مراکز خدمات و تعمیرات مجاز تماس بگیرید.

12- ارور F12 ماشین ظرفشویی هات پوینت

علت: علت نمایش ارور F12 ماشین ظرفشویی هات پوینت، خطای برقراری ارتباط بین برد اصلی و نمایشگر دستگاه است. ارور F12 ماشین ظرفشویی هات پوینت به معنی آسیب دیدگی برد اصلی یا سیم کشی های بین برد و رابط کاربری است.

راه حل: به منظور رفع ارور F12 ماشین ظرفشویی هات پوینت، باید بتوانید دستگاه را باز کنید و برد الکترونیکی و سیم های متصل به آن را مورد بررسی قرار دهید. این عمل باید حتما به دست تکنسین های کاربلد انجام شود.

13- ارور F13 ماشین ظرفشویی هات پوینت

علت: دلیل روبرو شدن با ارور F13 ماشین ظرفشویی هات پوینت، ایرادات و مسائل مربوط به برد الکترونیکی دستگاه است که باعث شده برد اصلاً کار نکند.

راه حل: برای رفع ارور F13 ماشین ظرفشویی Hotpoint، باید مستقیما به سراغ برد الکترونیکی (PCB اصلی) بروید و همه قطعات، اتصالات و سیم کشی های آن را مورد بررسی قرار دهید، محل خرابی را بیابید و آن را تعمیر کنید. از آنجا که برای بررسی برد اصلی باید مهارت و دانش کافی در این زمینه داشته باشید، توصیه می کنیم برای عیب یابی تخصصی برد الکترونیکی از یک فرد متخصص کمک بگیرید.

14- ارور F15 ماشین ظرفشویی هات پوینت

علت: مهمترین دلیلی که منجر به نمایش ارور F15 ماشین ظرفشویی هات پوینت می شود، خطاها و ایرادات سنسور مجازی است. در این شرایط خواندن اطلاعات بین پمپ شستشو و پمپ تخلیه همواره برقرار نیست.

راه حل: برای برطرف کردن کد خطای F15 ماشین ظرفشویی هات پوینت، بایستی سنسور مجازی بررسی شود. بررسی سنسور مجازی بایستی توسط فرد متخصص و دوره دیده انجام شود از این رو توصیه ی ما به شما این است که سریعاً با مراکز خدمات و تعمیرات مجاز ماشین ظرفشویی هات پوینت تماس بگیرید و مشکل پیش آمده را اعلام کنید تا برای حل آن به شما کمک کنند.

تشخیص ارورهای ماشین ظرفشویی هات پوینت با توجه به LED های پنل جلو

اگر در طول برنامه شستشو خطایی تشخیص داده شود، علاوه بر آنکه برنامه شستشو خاتمه یافته و یکی از خطاهای بخش قبلی روی نمایشگر نمایش داده می شود، برخی از LED های دستگاه نیز به تناسب مشکل پیش آمده روشن می شوند یا چشمک می زند. به همراه آنها چراغ On/Off دستگاه نیز چشمک می زند.

کنترل پنل ماشین ظرفشویی هات پوینت

چراغ های LED های ظرفشویی هات پوینت به تناسب مشکل پیش آمده روشن می شوند یا چشمک می زنند

در ادامه به معرفی لیستی از چراغ های LED که در زمان بروز مشکل چشمک می زنند، می پردازیم. چشمک زدن هر کدام از چراغ های LED علت و راهکار خاصی دارد.

LED علت و دلیل احتمالی
1 سر ریز (تشخیص آب در کف دستگاه)
2 خرابی یا از کار افتادگی توربین یا شیر برقی
3 خطای ترمیستور یا مدار آن
4 طولانی شدن فرایند گرمادهی
1 + 2 طولانی شدن فرایند تخلیه
2 + 3 طولانی شدن فرایند آبگیری
1 + 3 خرابی سوئیچ فشار
1 + 4 خطای شناسایی نرم افزار
2 + 4 خطای مدار گرمایش
3 + 4 خطای ارتباطی
1 + 3 + 4 ماژول دستگاه کار نمی کند
1 + 2 + 3 خرابی توربین

1- چشمک زدن چراغ 1 ماشین ظرفشویی هات پوینت

علت: دلیل چشمک زدن چراغ 1 ماشین ظرفشویی هات پوینت مربوط به سرریز آب و تشخیص نشتی کف دستگاه است. احتمالاً‌ آب از لوله ها نشت کرده و باعث این مسئله شده است.

راه حل: اگر می خواهید چشمک زدن چراغ 1 ماشین ظرفشویی هات پوینت را برطرف کنید، لوله های آب دستگاه را مورد بررسی قرار دهید و در مسیر آنها به دنبال محل نشتی باشید. ترک خوردگی ها و شکاف های لوله ها را ببندید و در صورت ادامه مشکل برای تشخیص تخصصی علت نشت آب از دستگاه با واحد خدمات و تعمیرات داره چاره تماس بگیرید تا برای رفع این مشکل به شما کمک کنیم.

2- چشمک زدن چراغ 2 ماشین ظرفشویی هات پوینت

علت: علتی که منجر به چشمک زدن چراغ 2 ماشین ظرفشویی Hotpoint می شود، خرابی یا از کار افتادگی توربین یا شیر برقی دستگاه است. در این شرایط خرابی شیر برقی یا اتصالات آن باعث شده حتی مواقعی که شیر بسته است، آب وارد دستگاه شود.

راه حل: برای برطرف کردن چشمک زدن چراغ 2 ماشین ظرفشویی هات پوینت، شیر برقی دستگاه و اتصالات آن را مورد بررسی قرار دهید. خود شیر در صورت خرابی باید تعویض شود و اتصالات معیوب آن نیز باید تعمیر شوند.

3- چشمک زدن چراغ 3 ماشین ظرفشویی هات پوینت

علت: دلیل مواجهه با چراغ چشمک زن 3 ماشین ظرفشویی هات پوینت، تشخیص خرابی یا قطع اتصال ترمیستور دستگاه است.

راه حل: برای برطرف کردن چراغ چشمک زن 3 ماشین ظرفشویی هات پوینت، به سراغ ترمیستور دستگاه بروید و عملکرد آن را بررسی کنید. اگر در محل سیم کشی ها هرگونه اتصال کوتاه یا مدار باز را مشاهده کردید، اتصالات معیوب را جایگزین کنید. اما اگر سیم کشی ها کاملاً سالم هستند، خود سنسور را جایگزین کنید.

4- چشمک زدن چراغ 4 ماشین ظرفشویی هات پوینت

علت: دلیلی که باعث چشمک زدن چراغ 4 ماشین ظرفشویی هات پوینت می شود، طولانی شدن فرایند گرمادهی است.

راه حل: برای آنکه بتوانید مشکل چشمک زدن چراغ 4 ماشین ظرفشویی هات پوینت را رفع کنید، ایرادات و خرابی های عنصر گرمایش دستگاه (المنت حرارتی) را مورد بررسی قرار دهید و در صورت مشاهده ایرادات جزئی یا خرابی های جدی، اقدام به تعویض آن کنید. بررسی کنید سیم های متصل به عنصر گرمایش سالم باشند.

5- چشمک زدن چراغ 1 + 2 ماشین ظرفشویی هات پوینت

علت: مهم ترین دلیلی که باعث چشمک زدن چراغ های 1 + 2 ماشین ظرفشویی هات پوینت می شود، طولانی شدن فرایند تخلیه آب از محفظه شستشو است. به احتمال زیاد مانعی در مسیر تخلیه آب (شلنگ، فیلتر یا پمپ) به آب اجازه خروج نمی دهد.

راه حل: جهت رفع مشکل چشمک زدن چراغ های 1 + 2 ماشین ظرفشویی هات پوینت، نگاهی به مسیر خروج آب از دستگاه بیندازید و هرگونه گرفتگی و انسداد که در اجزای مجموعه تخلیه دیده می شود را برطرف کنید. شلنگ تخلیه، فیلتر تخلیه و نهایتاً‌ پمپ تخلیه همگی باید باز شوند و گرفتگی های آنها تخلیه شود تا آب به راحتی از دستگاه خارج شود.

6- چشمک زدن چراغ 2 + 3 ماشین ظرفشویی هات پوینت

علت: زمانی با چشمک زدن چراغ های 2 + 3 ماشین ظرفشویی هات پوینت روبرو می شویم که فرایند تامین آب مورد نیاز برای شستشو طولانی شده باشند. این اتفاق معمولاً به گرفتگی ها یا خرابی های مجموعه تامین آب مربوط می شود که اجازه نمی دهند آب با فشار وارد دستگاه شود.

راه حل: برای آنکه چشمک زدن چراغ های 2 + 3 ماشین ظرفشویی Hotpoint را رفع کنید، باید مجموعه تامین آب دستگاه را به دقت مورد بررسی قرار دهید و ایرادات هر یک از آنها را برطرف کنید. فیلتر ورودی را باز کرده و کثیفی های روی آن را تخلیه کنید، مسیر شلنگ را صاف و آزاد کنید و مطمئن شوید مجرای آن کاملاً‌ تمیز است.

7- چشمک زدن چراغ 1 + 3 ماشین ظرفشویی هات پوینت

علت: علت مواجهه با چشمک زدن چراغ های 1 + 3 ماشین ظرفشویی هات پوینت، بروز مشکلات و خطاهای مربوط به سوئیچ فشار دستگاه است. احتمال دارد سوئیچ فشار خراب شده باشد و ممکن است اتصالات آن از کار افتاده باشند.

راه حل: جهت حل چشمک زدن چراغ های 1 + 3 ماشین ظرفشویی هات پوینت، سوئیچ فشار دستگاه را چک کنید و بررسی کنید عملکرد درستی داشته باشد. اگر مشکل برطرف نشد، ممکن است نیاز باشد اتصالات این سوئیچ تعمیر یا تعویض شوند.

8- چشمک زدن چراغ 1 + 4 ماشین ظرفشویی هات پوینت

علت: علت برخورد با چشمک زدن چراغ های 1 + 4 ماشین ظرفشویی هات پوینت، خطای شناسایی نرم افزار است که از جدی ترین مشکلات و مسائل این مدل به حساب می آید.

راه حل: برای آنکه بتوانید چشمک زدن چراغ های 1 + 4 ماشین ظرفشویی هات پوینت را حل کنید، یک مرتبه دستگاه را خاموش و روشن کنید تا اگر خطا موقتی است، برطرف شود. اگر پس از راه اندازی مجدد باز هم با این مسئله مواجه شدید، هرچه سریع تر با مراکز خدمات و تعمیرات مجاز ماشین ظرفشویی هات پوینت تماس بگیرید.

9- چشمک زدن چراغ 2 + 4 ماشین ظرفشویی هات پوینت

علت: دلیلی که منجر به چشمک زدن چراغ های 2 + 4 ماشین ظرفشویی هات پوینت می شود، خطای مدار گرمایش دستگاه است.

راه حل: برای رفع چشمک زدن چراغ های 2 + 4 ماشین ظرفشویی هات پوینت، باید بتوانید مدار گرمایش دستگاه را مورد بررسی قرار دهید و خرابی های آن را تعمیر و در صورت نیاز با قطعات سالم جایگزین کنید. دستگاه را خاموش کنید و برق آن را قطع کنید. سپس برای حل مشکل با مراکز خدمات مشتریان تماس بگیرید.

10- چشمک زدن چراغ 3 + 4 ماشین ظرفشویی هات پوینت

علت: یکی از دلایل مهم روبرو شدن با چشمک زدن چراغ های 3 + 4 ماشین ظرفشویی هات پوینت، وقوع خطای ارتباطی بین برد الکترونیکی و رابط کاربری (نمایشگر) دستگاه است.

راه حل: برای رفع چشمک زدن چراغ های 3 + 4 ماشین ظرفشویی هات پوینت، باید برد الکترونیکی به همراه تمام سیم ها و اتصالاتی که سمت دیگر آنها به نمایشگر دستگاه متصل شده اند، مورد بررسی قرار گیرند. توصیه می کنیم برای عیب یابی تخصصی خطای 3 + 4 با یک سرویس کار مطمئن تماس بگیرید.

11- چشمک زدن چراغ 1 + 3 + 4 ماشین ظرفشویی هات پوینت

علت: زمانی با چشمک زدن چراغ های 1 + 3 + 4 ماشین ظرفشویی هات پوینت روبرو می شویم که ماژول دستگاه به طور کامل از کار افتاده باشد.

راه حل: اگر به دنبال راهی برای رفع چشمک زدن چراغ های 1 + 3 + 4 ماشین ظرفشویی هات پوینت هستید، توصیه می کنیم همان ابتدا با مراکز خدمات و تعمیرات مجاز ماشین ظرفشویی هات پوینت تماس بگیرید و وظیفه عیب یابی تخصصی برد الکترونیکی دستگاه را به تکنسین های مجرب بسپارید.

12- چشمک زدن چراغ 1 + 2 + 3 ماشین ظرفشویی هات پوینت

علت: دلیل نمایش کد خطای 1 + 2 + 3 ماشین ظرفشویی هات پوینت، تشخیص مشکلات و خرابی های توربین آب دستگاه است. در این شرایط برد دستگاه قادر به تشخیص چرخش توربین نیست.

راه حل: یکی از راهکارهای رفع کد خطای 1 + 2 + 3 ماشین ظرفشویی هات پوینت این است که به سراغ توربین آب دستگاه بروید و آن را به همراه سیم کشی ها و مدارهای آن به خوبی مورد بررسی قرار دهید. سیم های خراب و از بین رفته باید جایگزین شوند و اگر خود توربین از کار افتاده، هرچه زودتر باید اقدام به تعمیر یا تعویض آن کنید.

ماشین ظرفشویی هات پوینت مجهز به نمایشگر و فناوری اکتیو اکسیژن

برخی از مدل های ماشین ظرفشویی هات پوینت مجهز به نمایشگر و فناوری اکتیو اکسیژن می باشند که می توانند به طور خودکار عملیات بو زدایی و میکروب زدایی از دستگاه را انجام دهند. علاوه بر ارورهای ماشین ظرفشویی هات پوینت که در بالا به آن اشاره کردیم، در این مدل از ماشین ظرفشویی هات پوینت یکسری کدهایی روی صفحه نمایش ظاهر می شوند، که هر کدام از این کدها، علت و راه حلی دارند. در این بخش به معرفی کدهای خطای ماشین ظرفشویی هات پوینت کاملا یکپارچه با نمایشگر و فناوری اکتیو اکسیژن می پردازیم.

کد خطای ماشین ظرفشویی هات پوینت علت کد خطا
1 سرریز (تشخیص آب در پایه دستگاه)
2 خرابی یا قطع اتصال شیر برقی ورودی یا توربین
3 خطای طولانی شدن فرایند تخلیه
4 خطای مدار ترمیستور
6 خطای طولانی شدن فرایند آبگیری
7 خرابی توربین آب
8 هیتر مدار باز شده یا ترمیستور NTC از موقعیت خود جدا شده است
9 مشکلات و خطاهای نرم افزاری دستگاه
10 خطای مدار المنت حرارتی
11 خطای پمپ شستشو
12 خطای برقراری ارتباط بین برد اصلی و نمایشگر
13 از کار افتادن ماژول دستگاه
15 خطای سنسور مجازی

1- ارور 1 ماشین ظرفشویی هات پوینت

علت: دلیل برخورد با ارور 1 ماشین ظرفشویی هات پوینت، سرریز (تشخیص آب در پایه دستگاه) است. زمانی که به دلیل بالا رفتن سطح آب درون دستگاه، آب از محل لوله ها نشت کند و پایه دستگاه خیس شود، ارور 1 ماشین ظرفشویی هات پوینت نمایش داده خواهد شد.

راه حل: راهکار رفع ارور 1 ماشین ظرفشویی Hotpoint بررسی لوله های آب، یافتن محل نشتی و بستن آن است.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی هات پوینت که ارور 1 را نمایش می دهد

نمایش ارور 1 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی هات پوینت به دلیل به دلیل بالا رفتن سطح آب درون دستگاه

2- ارور 2 ماشین ظرفشویی هات پوینت

علت: زمانی با ارور 2 ماشین ظرفشویی هات پوینت مواجه می شویم که شیر برقی ورودی یا توربین آب خراب شده باشد یا نقصی در اتصالات آن باعث شده حتی زمانی که شیر برقی خاموش است، آب وارد دستگاه شود.

راه حل: به منظور برطرف کردن کد خطای 2 ماشین ظرفشویی هات پوینت باید شیر برقی دستگاه و اتصالات آن را چک کنید و ایرادات آن را بیابید. اتصالات خراب را تعمیر کنید و اگر اشکال از خود شیر برقی است، آن را تعویض کنید.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی هات پوینت که ارور 2 را نمایش می دهد

نمایش ارور 2 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی هات پوینت به دلیل خرابی شیر برقی ورودی یا توربین آب

3- ارور 3 ماشین ظرفشویی هات پوینت

علت: عاملی که باعث نمایش ارور 3 ماشین ظرفشویی هات پوینت می شود، خطای طولانی شدن فرایند تخلیه دستگاه است. در این حالت نقصی در مجموعه تخلیه آب یا گرفتگی و انسداد شلنگ، فیلتر یا پمپ تخلیه، اجازه نمی دهد آب به راحتی از محفظه شستشو تخلیه شود.

راه حل: برای آنکه بتوانید ارور 3 ماشین ظرفشویی هات پوینت را برطرف کنید، اطمینان حاصل کنید که هیچ گره و تا شدگی در مسیر شلنگ تخلیه وجود نداشته و مجرای شلنگ نیز کاملاً باز است. فیلتر تخلیه را نیز تمیز کنید و در صورتی که مشکل همچنان برقرار بود، برای بررسی پمپ دستگاه از یک تکنسین کاردان کمک بگیرید.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی هات پوینت که ارور 3 را نمایش می دهد

نمایش ارور 3 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی هات پوینت به دلیل طولانی شدن فرایند تخلیه دستگاه

4- ارور 4 ماشین ظرفشویی هات پوینت

علت: مهمترین دلیل نمایش ارور 4 ماشین ظرفشویی Hotpoint، خطای مدار ترمیستور (سنسور دمای دستگاه) است. در این شرایط نقص و ایرادی در سیم کشی های ترمیستور یا خرابی خود سنسور باعث اختلال در عملکرد این بخش شده است.

راه حل: روش مناسب برای رفع ارور 4 ماشین ظرفشویی هات پوینت این است که مدار ترمیستور دستگاه را به دقت بررسی کنید و دسته سیم های خراب و آسیب دیده را در اسرع وقت جایگزین کنید. اطمینان حاصل کنید که دسته سیم های سنسور سالم هستند و اگر نمایش کد خطای 4 ادامه دار بود،‌ به فکر تعمیر خود سنسور باشید.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی هات پوینت که ارور 4 را نمایش می دهد

نمایش ارور 4 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی هات پوینت به دلیل خطای مدار ترمیستور

5- ارور 6 ماشین ظرفشویی هات پوینت

علت: دلیل روبرو شدن با ارور 6 ماشین ظرفشویی هات پوینت مربوط به طولانی شدن مدت زمان آبگیری است. عواملی مثل گرفتگی و انسداد شلنگ، فیتلتر یا خرابی شیر ورودی می توانند منجر به وقوع آن شوند.

راه حل: یکی از راهکارهای رفع ارور 6 ماشین ظرفشویی هات پوینت این است که تمام اجزای مجموعه ورودی آب را باز کنیم و مطمئن شویم هیچ شئ خارجی یا رسوبات آب مسیر آنها را سد نکرده باشد. شلنگ، فیلتر و شیر برقی را بررسی کنید و هر کدام که می بینید آسیب دیده یا کهنه شده اند را تعویض کنید.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی هات پوینت که ارور 6 را نمایش می دهد

نمایش ارور 6 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی هات پوینت به دلیل طولانی شدن مدت زمان آبگیری دستگاه

6- ارور 7 ماشین ظرفشویی هات پوینت

علت: دلیلی که منجر به نمایش ارور 7 ماشین ظرفشویی هات پوینت می شود، مربوط به ایرادات توربین آب دستگاه است. احتمالاً خرابی توربین یا ایرادی در اتصالات و سیم کشی های آن باعث شده برد کنترل اصلی دستگاه سیگنالی مبنی بر چرخش توربین دریافت نکند.

راه حل: برای رفع ارور 7 ماشین ظرفشویی هات پوینت، توربین آب دستگاه و سیم کشی های آن را چک کنید. سیم کشی های خراب باید جایگزین شوند و اگر مشکل از خود توربین است، هرچه سریع تر باید اقدام به تعویض آن کنید.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی هات پوینت که ارور 7 را نمایش می دهد

نمایش ارور 7 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی هات پوینت به دلیل ایرادات توربین آب دستگاه

7- ارور 8 ماشین ظرفشویی هات پوینت

علت: دلیل نمایش کد خطای 8 ماشین ظرفشویی هات پوینت این است که هیتر مدار باز شده یا ترمیستور NTC از موقعیت خود جدا شده و عملکرد درستی ندارد.

راه حل: برای برطرف کردن کد خطای 8 ماشین ظرفشویی هات پوینت، ترمیستور دستگاه و دسته سیم های آن باید مورد بررسی قرار گیرد. اگر در بررسی های خود متوجه شدید ترمیستور ظرفشویی درست کار می کند، با تعویض سیم کشی های معیوب احتمالا مشکل برطرف خواهد شد؛ اما اگر می بینید خرابی از خود ترمیستور است، باید به فکر تعویض ترمیستور باشید.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی هات پوینت که ارور 8 را نمایش می دهد

نمایش ارور 8 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی هات پوینت به دلیل مشکل در ترمیستور دستگاه

8- ارور 9 ماشین ظرفشویی هات پوینت

علت: علت روبرو شدن با ارور 9 ماشین ظرفشویی Hotpoint، مشکلات و خطاهای نرم افزاری مربوط به برد اصلی یا پردازنده دستگاه است.

راه حل: اگر می خواهید کد خطای 9 ماشین ظرفشویی هات پوینت را رفع کنید، به دلیل تخصصی بودن رفع مشکلات نرم افزاری، پیشنهاد می کنیم با مراکز خدمات مشتریان تماس بگیرید تا بررسی دقیق برد اصلی و ایرادات پردازنده به دست تعمیرکاران مجرب انجام شود.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی هات پوینت که ارور 9 را نمایش می دهد

نمایش ارور 9 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی هات پوینت به دلیل مشکلات و خطاهای نرم افزاری مربوط به برد اصلی یا پردازنده دستگاه

9- ارور 10 ماشین ظرفشویی هات پوینت

علت: دلیل روبرو شدن با ارور 10 ماشین ظرفشویی هات پوینت، خطای مربوط به مدار المنت حرارتی دستگاه است. ارور 10 ماشین ظرفشویی هات پوینت، معمولاً تحت تاثیر عواملی مثل خرابی هیتر، سیم کشی های معیوب یا ایرادات رله و سوئیچ فشار نمایش داده می شود.

راه حل: برای رفع ارور 10 ماشین ظرفشویی هات پوینت باید کلیه اجزای مدار گرمایش دستگاه را چک کنید و مطمئن شوید خود هیتر و اتصالات آن به همراه رله، سوئیچ فشار و برد اصلی کاملاً سالم هستند و هیچ ایرادی ندارند. در صورتی که می بینید هر یک از این بخش ها آسیب دیده و عملکرد درستی ندارند، در اولین فرصت آنها را جایگزین کنید.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی هات پوینت که ارور 10 را نمایش می دهد

نمایش ارور 10 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی هات پوینت به دلیل خطای مربوط به مدار المنت حرارتی دستگاه

10- ارور 11 ماشین ظرفشویی Hotpoint

علت: یکی از دلایل روبرو شدن با ارور 11 ماشین ظرفشویی هات پوینت، تشخیص ایرادات مربوط به پمپ شستشوی دستگاه است. در این شرایط یا پمپ شستشو معیوب است یا سیم کشی ها و اتصالات بین موتور پمپ و برد الکترونیکی با خطایی مواجه شده است.

راه حل: برای آنکه بتوانید ارور 11 ماشین ظرفشویی هات پوینت را برطرف کنید، به سراغ پمپ شستشوی دستگاه بروید و پس از بررسی پمپ و سیم کشی های بین آن و برد اصلی، ایرادات و اشکالات آن را بیابید و درصدد تعمیر آنها باشید.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی هات پوینت که ارور 11 را نمایش می دهد

نمایش ارور 11 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی هات پوینت به دلیل تشخیص ایرادات مربوط به پمپ شستشوی دستگاه

11- ارور 12 ماشین ظرفشویی هات پوینت

علت: علتی که منجر به نمایش ارور 12 ماشین ظرفشویی هات پوینت می شود، از خطای عدم برقراری ارتباط بین برد اصلی و نمایشگر دستگاه خبر می دهد. به احتمال زیاد نقصی در سیم کشی های بین این دو بخش اتفاق افتاده است.

راه حل: روش مناسب برای برطرف کردن ارور 12 ماشین ظرفشویی هات پوینت، بررسی برد الکترونیکی و دسته سیم های بین برد و نمایشگر است. به خاطر تخصصی بودن این کار توصیه می کنیم زمانی که با کد خطای 12 مواجه شدید، قبل از هر اقدامی با مرکز خدمات و تعمیرات داره چاره تماس بگیرید تا همکاران ما شما را راهنمایی کنند.

12- ارور 13 ماشین ظرفشویی هات پوینت

علت: علت نمایش ارور 13 ماشین ظرفشویی هات پوینت روی پنل نمایشگر دستگاه، مربوط به از کار افتادن ماژول دستگاه است. زمانی که کد خطای 13 ماشین ظرفشویی هات پوینت روی صفحه نمایش ظاهر می شود به این معنی است که ماژول دستگاه دیگر کار نمی کند.

راه حل: برای رفع کد خطای 13 ماشین ظرفشویی هات پوینت، باید ماژول دستگاه را مورد بررسی قرار دهید و در صورت نیاز آن را تعمیر کنید. بررسی ماژول دستگاه یک کار تخصصی دارد و نیاز به فردی دارد که در زمینه تعمیر ماشین ظرفشویی آموزش های لازم را دیده باشد، از این رو توصیه ی ما به شما این است که با مرکز خدمات مشتریان تماس گرفته و از یک تکنسین کاربلد کمک بخواهید.

13- ارور 15 ماشین ظرفشویی هات پوینت

علت: عامل مهم برخورد با کد خطای 15 ماشین ظرفشویی هات پوینت، مربوط به اشکالات سنسور مجازی دستگاه است.

راه حل: برای رفع ارور 15 ماشین ظرفشویی هات پوینت به دلیل تخصصی بودن موضوع در اولین فرصت با مشاورین ما در واحد خدمات و تعمیرات داره چاره تماس بگیرید تا به بهترین شکل ممکن شما را راهنمایی کنیم.

عیب یابی ماشین ظرفشویی هات پوینت

در این بخش از مقاله یاد می گیریم زمانی که خبری از ارورهای ماشین ظرفشویی Hotpoint نیست، چطور باید از دانش و اطلاعات خود استفاده کنیم و با بررسی بخش های مختلف دستگاه، منشاء مشکل را بیابیم و آن را به سرعت برطرف کنیم. توصیه می کنیم در این مواقع قبل از آنکه با مراکز تعمیرات تماس بگیرید، راهکارهای این بخش را امتحان کنید.

6 مشکل رایج ماشین ظرفشویی هات پوینت

عیب یابی ماشین ظرفشویی هات پوینت برای کارکرد درست دستگاه ضروری می باشد

1- ماشین ظرفشویی هات پوینت راه اندازی نمی شود یا عملکرد آن تحت کنترل نیست

علت: مهم ترین دلایلی که منجر به عدم راه اندازی ماشین ظرفشویی هات پوینت می شوند، به احتمال بسیار زیاد باز بودن درب محفظه شستشو یا نرسیدن برق لازم به دستگاه است.

راه حل: به منظور برطرف کردن مشکل عدم راه اندازی ماشین ظرفشویی هات پوینت، دکمه ON/OFF را بزنید تا دستگاه خاموش شود، پس از تقریباً یک دقیقه دوباره آن را روشن کرده و یک برنامه شستشو راه اندازی کنید. مطمئن شوید درب ماشین ظرفشویی بسته است و با بررسی اجزای مجموعه برق رسانی، بررسی کنید برق کافی برای اجرای فرایند شستشو به دستگاه می رسد. در صورت نیاز فیوز برق را تعویض کنید و یک پریز دیگر را امتحان کنید.

2- درب ماشین ظرفشویی هات پوینت بسته نمی شود

علت: زمانی با مشکل بسته نشدن درب ماشین ظرفشویی Hotpoint روبرو می شویم که قفل درب دستگاه باز شده باشد.

راه حل: برای برطرف کردن مشکل بسته نشدن درب ماشین ظرفشویی هات پوینت، کافیست درب را با قدرت فشار دهید تا صدای چفت شدن آن را بشنوید. بررسی کنید ظروف بزرگ مانع بستن درب نشده باشند.

3- آب درون محفظه ماشین ظرفشویی هات پوینت تخلیه نمی شود

علت: مهمترین دلیل عدم تخلیه آب ماشین ظرفشویی هات پوینت، گرفتگی اجزای مجموعه تخلیه آب شامل فیلتر یا مجرای شلنگ است. البته احتمال دارد چرخه شستشو هنوز به پایان نرسیده باشد.

راه حل: برای رفع مشکل عدم تخلیه آب ماشین ظرفشویی هات پوینت، ابتدا مطمئن شوید چرخه شستشو کاملاً به پایان رسیده و فرایند تخلیه اجرا شده است. مسیر شلنگ تخلیه را بررسی کنید و ببینید با بقایای غذا مسدود نشده باشد. فیلتر تخلیه را باز کنید و پس از شستشو آن را مجدداً در موقعیت اولیه نصب کنید.

4- ماشین ظرفشویی هات پوینت صدای زیادی تولید می کند

علت: زمانی با مشکل سر و صدای زیاد ماشین ظرفشویی هات پوینت مواجه می شویم که ظروف به یکدیگر یا به بازوهای اسپری برخورد کنند. همچنین احتمال دارد به علت استفاده از شوینده نامناسب، حجم کف درون دستگاه از حد مشخصی بالاتر رفته باشد.

راه حل: به منظور بر طرف کردن مشکل سر و صدای زیاد ماشین ظرفشویی هات پوینت، کافیست ظروف را در محفظه طوری بچینید که به یکدیگر یا به بازوهای اسپری برخورد نکنند. در نهایت برای اینکه دیگر با این مشکل روبرو نشوید، سعی کنید از شوینده های مناسب و با کیفیت استفاده کنید.

یک خانم که از سر و صدای زیاد ظرفشویی هات پوینت کلافه است

سر و صدای زیاد ماشین ظرفشویی هات پوینت به دلیل برخورد ظروف به یکدیگر یا به بازوهای اسپری

5- تشکیل لایه سفید یا رسوبات آهکی روی ظروف شسته شده با ماشین ظرفشویی هات پوینت

علت: مهمترین عواملی که بر تشکیل یک لایه سفید رنگ یا رسوبات آهکی روی ظروف در ماشین ظرفشویی Hotpoint تاثیر می گذارند، عبارت اند از:

  • سطح نمک تصفیه شده پایین است یا دوز آن با توجه به میزان سختی آب کافی نیست.
  • درب مخزن نمک به درستی بسته نشده است.
  • مابع کمک آبکشی در ماشین ظرفشویی هات پوینت به طور کامل مصرف شده یا دوز آن بسیار پایین است.

راه حل: اگر به دنبال راهی برای حل مشکل تشکیل یک لایه سفید رنگ یا رسوبات آهکی روی ظروف در ماشین ظرفشویی هات پوینت هستید، این اقدامات را انجام دهید:

  • بررسی کنید مقدار نمک و دوز آن در ماشین ظرفشویی با توجه به میزان سختی آب محل زندگی اندازه باشد.
  • درب مخزن نمک ماشین ظرفشویی هات پوینت را خوب ببندید.
  • مقدار مایع کمک آبکشی ظرفشویی را بیشتر کنید و تنظیمات دیسپنسر را روی عدد بالاتری تنظیم کنید.

6- مشاهده ی لکه ها و رگه های آبی رنگ روی ظروف شسته شده با ماشین ظرفشویی هات پوینت

علت: مهمترین دلیلی که باعث می شود رنگ ظروف شسته شده با ماشین ظرفشویی هات پوینت متمایل به آبی شود یا رگه هایی روی آنها تشکیل شود، افزودن حجم زیادی مایع کمک آبکشی است.

راه حل: برای آنکه بتوانید مشکل آبی شدن ظروف یا تشکیل رگه روی ظروف را در ماشین ظرفشویی هات پوینت را برطرف کنید، کافیست مایع کمک آبکشی کمتری اضافه کنید.

7- ظروف شسته شده با ماشین ظرفشویی هات پوینت خوب خشک نشده اند

علت: چندین دلیل که می توانند منجر به خشک نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی هات پوینت شوند، عبارت اند از:

  • یک چرخه شستشو بدون عملیات خشک کردن انتخاب شده است.
  • مایع کمک آبکشی به طور کامل مصرف شده یا دوز آن کم است.
  • تنظیمات دیسپنسر کمک آبکشی ماشین ظرفشویی هات پوینت به اندازه کافی بالا نیست.
  • جنس بدنه ظروف شسته شده مواد نچسب یا پلاستیک است.

راه حل: چنانچه به دنبال راهی برای حل مشکل خشک نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی هات پوینت هستید، راهکارهای زیر را امتحان کنید:

  • یک چرخه شستشو شامل برنامه خشک کن را در ماشین ظرفشویی هات پوینت انتخاب کنید.
  • مایع کمک آبکشی بیشتری اضافه کنید.
  • تنظیمات دیسپنسر مایع کمک آبکشی را روی عدد بالاتری تنظیم کنید.
  • ظروف نچسب یا پلاستیکی را در انتهای شستشو با حوله خشک کنید.
یک نفر در حال برداشتن ظروف خیس از ماشین ظرفشویی هات پوینت

خشک نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی هات پوینت به دلیل انتخاب یک چرخه شستشوی ملایم

8- ظروف شسته شده با ماشین ظرفشویی هات پوینت تمیز نیستند

علت: علت تمیز نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی Hotpoint می تواند به عوامل مختلفی مربوط باشد که برخی از آنها عبارت اند از:

  • قفسه های شستشوی ماشین ظرفشویی بیش از حد ظرفیتشان بارگذاری شده اند.
  • ظروف به خوبی در محفظه چیده نشده اند.
  • چینش ظروف طوری است که بازوهای اسپری نمی توانند آزادانه حرکت کنند.
  • یک چرخه شستشوی ملایم انتخاب شده است.
  • مواد شوینده نامناسب باعث تولید حجم زیادی کف در محفظه شده است.
  • درب محفظه مایع کمک آبکشی به خوبی بسته نشده است.
  • فیلتر دستگاه کثیف یا مسدود شده است.
  • سطح نمک تصفیه شده درون ماشین ظرفشویی هات پوینت پایین است.

راه حل: برای برطرف کردن مشکل تمیز نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی هات پوینت، اقدامات زیر را انجام دهید:

  • قفسه های شستشوی ماشین ظرفشویی هات پوینت را بیش از حد ظرفیتشان بارگذاری نکنید.
  • چینش ظروف درون محفظه را تغییر دهید و این بار با دقت بیشتری آنها را بچینید.
  • ظرف ها را طوری در قفسه ها قرار دهید که مانع حرکت بازوهای اسپری نباشند.
  • یک چرخه شستشوی قوی تر انتخاب کنید.
  • مواد شوینده مناسب و با کیفیت استفاده کنید.
  • درب محفظه مایع کمک آبکشی ماشین ظرفشویی هات پوینت را خوب ببندید.
  • فیلتر ماشین ظرفشویی هات پوینت را باز کنید و کثیفی های روی آن را تخلیه کنید.
  • نمک تصفیه شده بیشتری اضافه کنید.
ظروف کثیف در ماشین ظرفشویی هات پوینت

تمیز نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی هات پوینت به دلیل کثیف بودن فیلتر دستگاه

کلام آخر

در این راهنمای جامع به بررسی ارورهای ماشین ظرفشویی هات پوینت و علت نمایش و راه حل هرکدام از آنها پرداختیم. همچنین با فوت و فن های عیب یابی دستگاه آشنا شدیم تا بتوانیم برخی از ایرادات ظرفشویی را در خانه عیب یابی و سپس برطرف کنیم.

اگر تمایل دارید تعمیرات دستگاه شما به دست تکنسین ها و سرویس کاران مجرب انجام شود، همکاران ما در تیم داره چاره آماده اند تا در شرایط بروز خطاهای الکترونیکی و فنی دستگاه، پس از دریافت تماس شما در محل حضور یابند و مشکل را برطرف کنند.

سوالات رایج در مورد عیب یابی و روش رفع مشکلات ماشین ظرفشویی هات پوینت

اولین اقدامی که در هنگام بروز مشکل در ماشین ظرفشویی هات پوینت باید انجام دهید، تشخیص مشکل است، بعد از تشخیص مشکل با ارائه راهکار مناسب می توان ایراد دستگاه را برطرف کرد یا حداقل تا رسیدن تعمیرکار از بروز خسارت های بیشتر جلوگیری کرد. در این بخش از مقاله به یکسری از سوالات رایج کاربران در مورد نحوه برطرف کردن مشکلات ماشین ظرشویی هات پوینت پاسخ می دهیم. با ما همراه باشید.

1- مشاهده ی لکه ها و رگه های آبی رنگ روی ظروف شسته شده با ماشین ظرفشویی هات پوینت چه علتی دارد؟
علت ظاهر شدن لکه ها و رگه های آبی روی ظروف شسته شده در ماشین ظرفشویی هات پوینت، استفاده زیاد از مایع کمک آبکشی است. با استفاده ی کمتر و به اندازه از مایع کمک آبکشی می توان این مشکل را از بین برد.
2- دلیل خیس ماندن ظروف شسته شده در ماشین ظرفشویی هات پوینت چیست؟
مهم ترین دلایل خشک نشدن ظروف شسته شده در ماشین ظرفشویی هات پوینت؛ انتخاب چرخه شستشو فاقد عملیات خشک کردن، کم بودن مایع کمک آبکشی، تنظیمات نادرست دیسپنسر دستگاه یا نچسب و پلاستیکی بودن ظروف است.
3- برای رفع لایه سفید یا رسوبات آهکی روی ظروف شسته شده در ماشین ظرفشویی هات پوینت چه اقداماتی باید انجام داد؟
برای جلوگیری از تشکیل لایه سفید یا رسوبات آهکی روی ظروف شسته شده در ماشین ظرفشویی هات پوینت باید دوز نمک را متناسب با سختی آب انتخاب کرد، از مایع کمک آبکشی به اندازه کافی استفاده کرد و دیسپنسر را روی عدد بالاتری تنظیم کرد.
4- چرا آب درون محفظه ماشین ظرفشویی هات پوینت تخلیه نمی شود؟
گرفتگی اجزای مجموعه تخلیه آب شامل فیلتر یا مجرای شیلنگ، تمام نشدن چرخه شستشو از مهم ترین علت های عدم تخلیه آب درون محفظه ماشین ظرفشویی هات پوینت است.
5- علت بسته نشدن درب ماشین ظرفشویی هات پوینت چیست؟
مهم ترین علت بسته نشدن درب ماشین ظرفشویی هات پوینت، خرابی قفل درب دستگاه و قرار دادن ظروف بزرگ در محفظه ی شستشوی ظرفشویی است.
6- برای رفع مشکل راه اندازی نشدن ماشین ظرفشویی هات پوینت چه اقداماتی لازم است؟
برای راه اندازی ماشین ظرفشویی هات پوینت باید از سالم بودن مجموعه ی تامین برق دستگاه اطمینان حاصل کرده و در صورت نیاز فیوز و پریز برق را تعمیر یا تعویض کنید، از بسته بودن درب دستگاه اطمینان حاصل کنید و دکمه ی ON/OFF را فشار داده و بعد از یک دقیقه دوباره دستگاه را راه اندازی کنید.
7- برای برطرف کردن مشکل صدای زیاد ماشین ظرفشویی هات پوینت چه کار باید کرد؟
برای برطرف کردن صدای زیاد ماشین ظرفشویی هات پوینت، باید ظروف را طوری در سبد شستشو قرار دهید که با یکدیگر یا بازوهای اسپری تماس نداشته باشند. علاوه بر آن؛ با استفاده از شوینده مناسب و باکیفیت می توان صداهای ظرفشویی هات پوینت را از بین برد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *