کدهای خطای ماشین ظرفشویی

ارورهای ماشین ظرفشویی مای تگ و نحوه برطرف کردن آنها

ارورهای ماشین ظرفشویی مای تگ

ماشین ظرفشویی مای تگ مجهز به سیستم تشخیص خودکار می باشد که محل دقیق مشکل را به صورت کدهای خطا به کاربر اعلام می کند و زحمت عیب یابی را در اکثر موارد از روی دوش کاربر برمی دارد. در صورت آشنایی با این ارورها در اکثر موارد نیازی به تماس با تعمیرکار و پرداخت هزینه ی تعمیرات نمی باشد.  در ادامه به بررسی معنی و مفهوم ارورهای ماشین ظرفشویی مای تگ و نحوه برطرف کردن آنها می پردازیم. با ما همراه باشید.

ارور ماشین ظرفشویی مای تگ علت ارور
00 شروع حالت نمایش خطا
F0 خطای برد کنترلی دستگاه
F1 تشخیص خرابی و ایرادات موتور
F2 تشخیص خرابی و ایرادات هیتر
F3 خطای جریان بالا در دستگاه
F4 عدم تشخیص مواد شوینده
F5 خطای مربوط به پخش مایع کمک آبکشی
F7 خطای سنسور کدورت سنج آب
F8 تشخیص خطا در محل بازوهای شستشو
F9 تشخیص خطا و ایراد و در محل ترمیستور (سنسور دما)
1F0 خطای چرخش بازوی اسپری
1F1 خطای سنسور هدایت سنج
1F2 تشخیص دمای بالای ترموستات
1F3 خطای ارتباطی
1F4 مشکلات ناشی از سرد بودن آب
1F5 خرابی و ایرادات سنسور جریان
1F6 اعلام خطای جریان رله
1F7 خرابی سوئیچ تشخیص مدل
1-1 گیر کردن رله روی برد الکترونیکی دستگاه
1-2 ناسازگاری کنترلر رابط کاربری و برد کنترلی اصلی
2-1 تشخیص گیر کردن یک کلید روی پنل کنترل
3-1 تشخیص خرابی در محل سیم ها یا اجزای سنسور ترمیستور/OWE
3-2 اتصال کوتاه مدار سنسور ترمیستور دستگاه
3-3 تشخیص خطای OWE
4-3 عدم برقراری ارتباط بین برد کنترل الکترونیکی و موتور پمپ شستشو
5-1 خرابی سوئیچ درب ماشین ظرفشویی
5-2 درب دستگاه باز نمی شود
6-1 خطای تامین آب؛ دستگاه با آب پر نمی شود
6-2 خرابی شیر برقی ورودی
6-3 وجود کف یا هوا در پمپ آب دستگاه
6-4 تشخیص باز شدن میکروسوئیچ فلوتر (شناور)
6-6 آب ورودی به دستگاه بسیار سرد است
6-7 خرابی یا قطع اتصال فلومتر
6-8 شیر بازتولید بخش سختی‌گیر آب با مشکل مواجه شده
7-1 عنصر گرمایش (المنت هیتر) کار نمی کند
7-2 عنصر گرمایش (المنت هیتر) متوقف نمی شود
8-1 تشخیص خطای تخلیه؛ دستگاه آب را تخلیه نمی کند
8-2 مشکلات الکترونیکی پمپ تخلیه دستگاه
8-3 گیر کردن پمپ تخلیه دستگاه
10-1 خرابی دیسپنسر مواد شوینده
10-3 تشخیص ایرادات فن خشک کن دستگاه

لیست ارورهای ماشین ظرفشویی مای تگ و راه حل آن

در ادامه این بخش با نگاهی دقیق تر، هرکدام از ارورهای ماشین ظرفشویی مای تگ جدول بالا را بررسی می کنیم و ضمن آشنایی با علت های احتمالی نمایش آنها،‌ راه حل برطرف کردن هر یک را مرور می کنیم. در هر یک از این موارد، اگر کد خطا با دستورالعمل های گفته شده برطرف نشد، در اولین فرصت با مراکز خدمات مشتریان تماس بگیرید و نقص پیش آمده را اطلاع دهید.

1- ارور 00 ماشین ظرفشویی مای تگ

علت: زمانی با کد خطای 00 ماشین ظرفشویی مای تگ روبرو می شویم که حالت نمایش خطا آغاز به کار کرده باشد. اگر در کنار کد خطای 00، هیچ ارور دیگری نمایش داده نشود، یعنی کنترلر ایرادی در دستگاه نمی یابد.

راه حل: اگر به دنبال راهی برای رفع ارور 00 ماشین ظرفشویی Maytag هستید، هیچ اقدامی لازم نیست. کد خطای 00 یعنی همه بخش های دستگاه عملکرد درستی دارند.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی مای تگ که ارور 00 را نمایش می دهد

نمایش ارور 00 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی مای تگ به دلیل آغاز به کار شدن حالت نمایش خطا

2- ارور F0 ماشین ظرفشویی مای تگ

علت: علت نمایش ارور F0 ماشین ظرفشویی مای تگ، تشخیص خطایی مربوط به برد کنترلی دستگاه است و به نظر می رسد مدار این برد درست کار نمی کند.

راه حل: به منظور برطرف کردن کد خطای F0 ماشین ظرفشویی مای تگ، باید به سراغ برد کنترل الکترونیکی دستگاه بروید و خود برد و مدار آن را بررسی کنید. اگر ایرادی بین سیم کشی برد و قطعات مختلف وجود دارد، آنها را برطرف کنید. اگر می بینید برد اصلی سوخته یا از کار افتاده، برای تعمیر تخصصی آن توصیه می کنیم با مشاورین ما در مرکز خدمات و تعمیرات داره چاره تماس گرفته و مشکل را اطلاع دهید.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی مای تگ که ارور F0 را نمایش می دهد

نمایش ارور F0 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی مای تگ به دلیل خطای مربوط به برد کنترلی دستگاه

3- ارور F1 ماشین ظرفشویی مای تگ

علت: دلیل اصلی نمایش کد خطای F1 ماشین ظرفشویی مای تگ، تشخیص خرابی و ایرادات موتور دستگاه است که باعث شده هیچ جریانی در آن وجود نداشته باشد.

راه حل: برای برطرف کردن کد خطای F1 ماشین ظرفشویی مای تگ، کلیه سیم های بین موتور و برد کنترلی را مورد بررسی قرار دهید. اتصالات و سیم کشی های معیوب را تعمیر کنید و بخشی از مدار که کاملاً‌ از کار افتاده را تعویض کنید. سپس با بررسی عملکرد موتور دستگاه، از سلامت آن اطمینان حاصل کنید.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی مای تگ که ارور F1 را نمایش می دهد

نمایش ارور F1 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی مای تگ به دلیل خرابی و ایرادات موتور دستگاه

4- ارور F2 ماشین ظرفشویی مای تگ

علت: علتی که منجر به روبرو شدن با کد خطای F2 ماشین ظرفشویی مای تگ می شود، تشخیص خرابی و ایرادات هیتر دستگاه است که باعث شده هیچ جریان برقی در این بخش وجود نداشته باشد. هرگاه خود هیتر یا اتصالات آن با مشکل مواجه شوند، ارور F2 نمایش داده می شود.

راه حل: به منظور رفع کد خطای F2 ماشین ظرفشویی مای تگ، سیم های متصل به هیتر را روی برد کنترلی بررسی کنید و مطمئن شوید همه آنها سالم هستند. چک کنید هیتر خراب نباشد و گرمادهی آن کاملاً‌ طبیعی باشد. اگر پس از این کارها مشکل همچنان ادامه دار بود، با یک مرکز خدمات مشتریان تماس بگیرید و مسئله را اطلاع دهید.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی مای تگ که ارور F2 را نمایش می دهد

نمایش ارور F2 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی مای تگ به دلیل خرابی و ایرادات هیتر دستگاه

5- ارور F3 ماشین ظرفشویی Maytag

علت: دلیل نمایش ارور F3 ماشین ظرفشویی مای تگ، خطای جریان بیش از حد در دستگاه است که احتمالاً ناشی از روشن شدن هیتر یا موتور در مواقعی است که باید خاموش باشند. دلیل مواجهه با ارور F3 می تواند سیم کشی معیوب (اتصال کوتاه) یا جوش خوردن رله باشد.

راه حل: برای رفع کد خطای F3 ماشین ظرفشویی مای تگ، ابتدا بررسی کنید سنسوری که سطح جریان دستگاه را تشخیص می دهد، سالم باشد و درست عمل کند. در مرحله بعد باید همه سیم کشی های دستگاه را چک کنید و در صورت مشاهده هر گونه خرابی و اتصال کوتاه، سریعاً اتصالات خراب را جایگزین کنید. اگر موفق نشدید ارور F3 را برطرف کنید،‌ سریعاً دستگاه را از برق بکشید و با متخصص تعمیر ماشین ظرفشویی مای تگ تماس بگیرید.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی مای تگ که ارور F3 را نمایش می دهد

نمایش ارور F3 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی مای تگ به دلیل سیم کشی معیوب یا جوش خوردن رله

6- ارور F4 ماشین ظرفشویی مای تگ

علت: علت مشاهده کد خطای F4 ماشین ظرفشویی مای تگ، عدم تشخیص مواد شوینده است. در این شرایط با گذشت 10 چرخه، هنوز مواد شوینده وارد محفظه شستشو نشده است. ممکن است کاربر فراموش کرده باشد مواد شوینده را اضافه کند یا ایرادات محفظه مخصوص باعث شده ماده شوینده توزیع نشود.

راه حل: جهت  برطرف کردن کد خطای F4 ماشین ظرفشویی مای تگ، ابتدا بررسی کنید محفظه مخصوص مواد شوینده پر باشد؛ در مرحله بعد مطمئن شوید مجرای توزیع مواد شوینده باز بوده و چیزی مسیر ورود شوینده به محفظه را سد نکرده باشد. موتور دیسپنسر را به همراه سیم کشی های آن بررسی کنید و ایرادات این بخش را برطرف کنید.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی مای تگ که ارور F4 را نمایش می دهد

نمایش ارور F4 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی مای تگ به دلیل عدم تشخیص مواد شوینده

7- ارور F5 ماشین ظرفشویی مای تگ

علت: علت آنکه با ارور F5 ماشین ظرفشویی مای تگ مواجه شده ایم، هشدار خطای مربوط به پخش مایع کمک آبکشی است. اگر در طول مرحله تست عملکردی RS، مایع کمک آبکشی توزیع نشود، ارور F5 نمایش داده می شود.

راه حل: یکی از روش های برطرف کردن ارور F5 ماشین ظرفشویی مای تگ این است که مطمئن شویم مایع کمک آبکشی مورد استفاده کیفیت مطلوبی دارد و کهنه نیست. سپس اتصالات بین برد کنترلی و دیسپنسر شستشو را بررسی کنید و اگر سیم خراب و سوخته، سست یا پاره مشاهده کردید، آنها را تعویض کنید.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی مای تگ که ارور F5 را نمایش می دهد

نمایش ارور F5 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی مای تگ به دلیل عدم توزیع مایع کمک آبکشی

8- ارور F7 ماشین ظرفشویی مای تگ

علت: مشکلی که منجر به نمایش کد خطای F7 ماشین ظرفشویی مای تگ می شود، بروز ایرادات و مشکلات مربوط به سنسور کدورت سنج یا توریدگی آب است. در این شرایط اطلاعات سنسور کدورت سنج آب درست نمی شود.

راه حل: اگر می خواهید کد خطای F7 ماشین ظرفشویی مای تگ را در خانه رفع کنید، مهار دسته سیم های روی سنسور فرایند شستشو را به دقت بررسی کنید و بین آنها به دنبال محل اتصال کوتاه یا مدار باز باشید. اگر پس از بررسی های کافی به این نتیجه رسیدید که اتصالات سالم اند و خود سنسور از کار افتاده، آن را جایگزین کنید. در نهایت برد کنترل الکترونیکی را چک کنید و مطمئن شوید ایرادی ندارد.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی مای تگ که ارور F7 را نمایش می دهد

نمایش ارور F7 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی مای تگ به دلیل ایرادات و مشکلات مربوط به سنسور کدورت سنج آب

9- ارور F8 ماشین ظرفشویی مای تگ

علت: زمانی با کد خطای F8 ماشین ظرفشویی Maytag مواجه می شویم که در محل بازوهای شستشو خطایی تشخیص داده شود و اطلاعات این بازوها درست خوانده نشود.

راه حل: یکی از راهکارهای برطرف کردن کد خطای F8 ماشین ظرفشویی مای تگ این است که اتصالات بین سنسور فرآیند شستشو و برد کنترل اصلی دستگاه را بررسی کنید. سنسور باید کاملاً‌ تراز باشد و بازوهای شستشوی پشتی درست نصب شده باشند. بررسی کنید و مطمئن شوید سنسور فرآیند شستشو درست عمل می کند و اتصالات آن کاملاً‌ سالم هستند. در نهایت به سراغ برد کنترلی دستگاه بروید و ایرادات آن را بررسی کنید.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی مای تگ که ارور F8 را نمایش می دهد

نمایش ارور F8 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی مای تگ به دلیل خطا در محل بازوهای شستشو

10- ارور F9 ماشین ظرفشویی مای تگ

علت: دلیل نمایش کد خطای F9 ماشین ظرفشویی مای تگ، تشخیص خطا و ایراد و در محل ترمیستور (سنسور دما) است. نمایش ارور F9 میتواند ناشی از اتصالات معیوب سنسور یا از کار افتادن خود سنسور باشد.

راه حل: برای برطرف کردن کد خطای F9 ماشین ظرفشویی مای تگ، در قدم اول باید اتصالات بین سنسور فرآیند شستشو و برد کنترلی را مورد بررسی قرار دهید. همچنین باید چک کنید عملکرد این سنسور با اختلالی مواجه نشده باشد و درست کار کند. آخرین اقدامی که باید انجام شود، بررسی برد کنترل الکترونیکی دستگاه است. چنانچه حتی پس از تعویض این قطعه، کد خطای F9 هنوز نمایش داده می شود، با یک مرکز تعمیرات لوازم خانگی مثل واحد داره چاره تماس بگیرید.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی مای تگ که ارور F9 را نمایش می دهد

نمایش ارور F9 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی مای تگ به دلیل خطا و ایراد و در محل ترمیستور

11- ارور 1F0 ماشین ظرفشویی مای تگ

علت: دلیلی که منجر به مواجه شدن با کد خطای 1F0 ماشین ظرفشویی مای تگ می شود، می تواند خطای چرخش بازوی اسپری باشد. ارور 1F0 زمانی نمایش داده می شود که پس از 5 بار اجرای چرخه، هنوز بازوی اسپری مسدود است و نمی چرخد.

راه حل: برای برطرف کردن کد خطای 1F0 ماشین ظرفشویی Maytag، ابتدا دستگاه را یک مرتبه ریست کنید. سپس آهنربای بازوهای پشتی پمپ را چک کنید و ببینید چیزی لای آن گیر نکرده و مسدود نشده باشد. در مرحله بعد نگاهی به چینش ظروف در محفظه شستشو بیندازید و ببینید ظروف در محل چرخش بازوهای اسپری قرار نگرفته باشند؛ اگر چنین است آنها را جابجا کنید.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی مای تگ که ارور 1F0 را نمایش می دهد

نمایش ارور 1F0 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی مای تگ به دلیل خطای چرخش بازوی اسپری

12- ارور 1F1 ماشین ظرفشویی مای تگ

علت: علت آن که با ارور 1F1 ماشین ظرفشویی مای تگ مواجه شده ایم، تشخیص خطای سنسور هدایت سنج دستگاه است.

راه حل: برای رفع کد خطای 1F1 ماشین ظرفشویی مای تگ، اولین کاری که باید انجام شود، بررسی اتصالات بین سنسور هدایت سنج و برد الکترونیکی دستگاه است. کلیه سیم کشی های این بخش باید به دقت مورد بررسی قرار گیرند. اگر متوجه شدید برخی از اتصالات خراب شده اند، آنها را جایگزین کنید.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی مای تگ که ارور 1F1 را نمایش می دهد

نمایش ارور 1F1 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی مای تگ به دلیل خطای سنسور هدایت سنج دستگاه

13- ارور 1F2 ماشین ظرفشویی مای تگ

علت: علت نمایش ارور 1F2 ماشین ظرفشویی مای تگ، تشخیص دمای بالای ترموستات دستگاه است. در این شرایط دستگاه دمای بالای 155 درجه را تشخیص داده و با وجود این دمای بسیار بالا، هیتر همچنان روشن می شود و گرمادهی دارد.

راه حل: برای برطرف کردن کد خطای 1F2 ماشین ظرفشویی مای تگ، پس از آنکه کلیه اتصالات و سیم کشی های ترموستات را بررسی کردید، چک کنید خود ترموستات سالم باشد و عملکرد درستی داشته باشد. مشکلات مربوط به سیم کشی های ترموستات را چک کنید و اگر می بینید خود این قطعه خراب شده، آن را با یک ترموستات سالم جایگزین کنید.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی مای تگ که ارور 1F2 را نمایش می دهد

نمایش ارور 1F2 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی مای تگ به دلیل دمای بالای ترموستات دستگاه

14- ارور 1F3 ماشین ظرفشویی مای تگ

علت: زمانی با کد خطای 1F3 ماشین ظرفشویی Maytag مواجه می شویم که دستگاه خطای ارتباطی را تشخیص دهد. هرگاه برقراری ارتباط بین مجموعه سنسورها و برد اصلی ممکن نباشد، با نمایش ارور 1F3 مواجه می شویم.

راه حل: به منظور حل و فصل کد خطای 1F3 ماشین ظرفشویی مای تگ، در مرحله اول مهار دسته سیم های کلیه سنسورهای دستگاه را هم در محل اتصال به سنسور و هم در محل اتصال به برد بررسی کنید. هرگونه اتصال کوتاه و مدار باز در محل این اتصالات را برطرف کنید.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی مای تگ که ارور 1F3 را نمایش می دهد

نمایش ارور 1F3 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی مای تگ به دلیل خطای ارتباطی دستگاه

15- ارور 1F4 ماشین ظرفشویی مای تگ

علت: دلیل مواجه شدن با کد خطای 1F4 ماشین ظرفشویی مای تگ، مشکلات سرد بودن آب ورودی به دستگاه است. در این شرایط سنسور دما، دمای آب ورودی را زیر 90 درجه فارنهایت تشخیص داده شده است.

راه حل: برای حل کد خطای 1F4 ماشین ظرفشویی مای تگ، چک کنید و مطمئن شوید دمای آب ورودی نزدیک به 120 درجه فارنهایت باشد. در صورت لزوم شیر آشپزخانه را قبل از راه اندازی چرخه باز کنید تا آب گرم شود.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی مای تگ که ارور 1F4 را نمایش می دهد

نمایش ارور 1F4 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی مای تگ به دلیل مشکلات سرد بودن آب ورودی به دستگاه

16- ارور 1F5 ماشین ظرفشویی مای تگ

علت: ارور 1F5 در ماشین ظرفشویی مای تگ زمانی نمایش داده می شود که سنسور جریان دچار ایراداتی شده و با وجود بارگیری ظروف در محفظه، داده های آن تغییر نکند. خرابی می تواند ناشی از خود سنسور یا اتصالات آن باشد.

راه حل: تنها روش رفع کد خطای 1F5 ماشین ظرفشویی مای تگ، این است که بررسی کنید تا مطمئن شوید که اتصالات بین برد و سنسور کاملاً صحیح بوده و سیم برق مشکی به درستی به ترمینال فلنج VS روی برد وصل شده باشد.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی مای تگ که ارور 1F5 را نمایش می دهد

نمایش ارور 1F5 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی مای تگ به دلیل ایرادات سنسور جریان برق

17- ارور 1F6 ماشین ظرفشویی مای تگ

علت: تنها دلیل نمایش کد خطای 1F6 ماشین ظرفشویی مای تگ، اعلام خطای جریان رله دستگاه است. ارور 1F6 فقط در مرحله ساخت برد اصلی طی تست عملکرد دستگاه نمایش داده می شود و به این معنی است که سنسور جریان نتوانسته تغییرات بار محفظه را در طول ساخت برد بخواند.

راه حل: برای رفع کد خطای 1F6 ماشین ظرفشویی مای تگ، باید بدانید که ارور 1F6 فقط در مرحله تست عملکرد دستگاه، آن هم حین ساخت برد نمایش داده می شود. اگر با ارور 1F6 مواجه شدید، هرچه سریع تر با همکاران ما در مرکز داره چاره تماس بگیرید و ارور را اعلام کنید.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی مای تگ که ارور 1F6 را نمایش می دهد

نمایش ارور 1F6 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی مای تگ به دلیل خطای جریان رله دستگاه

18- ارور 1F7 ماشین ظرفشویی مای تگ

علت: زمانی با کد خطای 1F7 ماشین ظرفشویی Maytag روبرو می شویم که سوئیچ تشخیص مدل دستگاه با شکست مواجه شود. اگر این سوئیچ در طول تست عملکرد دستگاه و حین ساخت برد از ja به maytag تغییر نکند، با ارور 1F7 روبرو خواهیم شد.

راه حل: اگر به دنبال راهی برای رفع ارور 1F7 در ماشین ظرفشویی مای تگ هستید، باید بدانید که کد خطای 1F7 فقط در تابلو حالت تست عملکردی نمایش داده می شود و نباید در طول عملکرد دستی یا حالت تست عملکردی رخ دهد. در صورت مواجهه با آن هرچه سریع تر با مراکز خدمات مشتریان ماشین ظرفشویی مای تگ تماس بگیرید.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی مای تگ که ارور 1F7 را نمایش می دهد

نمایش ارور 1F7 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی مای تگ به دلیل مشکل در سوئیچ تشخیص مدل دستگاه

19- ارور 1-1 ماشین ظرفشویی مای تگ

علت: دلیل مهم نمایش ارور 1-1 ماشین ظرفشویی مای تگ، گیر کردن رله روی برد الکترونیکی دستگاه است.

راه حل: به منظور برطرف کردن کد خطای 1-1 ماشین ظرفشویی مای تگ، به مدت 5 دقیقه برق دستگاه را قطع کنید و مجدداً‌ آن را وصل کنید. در صورت ادامه خطای 1-1 با همکاران ما در مرکز خدمات و تعمیرات داره چاره تماس بگیرید. ممکن است نیاز باشد برد کنترلی دستگاه تعویض شود.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی مای تگ که ارور 1-1 را نمایش می دهد

نمایش ارور 1-1 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی مای تگ به دلیل گیر کردن رله روی برد الکترونیکی دستگاه

20- ارور 2-1 ماشین ظرفشویی مای تگ

علت: دلیل اصلی نمایش کد خطای 2-1 ماشین ظرفشویی مای تگ، ناسازگاری کنترلر رابط کاربری و برد کنترلی اصلی است. این یعنی رابط کاربری جدید با برد کنترلی دستگاه و با مدل ماشین سازگاری ندارد و در این شرایط کلیه چراغ های LED روی دستگاه روشن می شوند.

راه حل: برای آنکه بتوانید کد خطای 2-1 ماشین ظرفشویی مای تگ را با دستان خود برطرف کنید، باید یک رابط کاربری دیگر مطابق با مدل دستگاه و برد کنترلی آن تهیه و نصب کنید.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی مای تگ که ارور 2-1 را نمایش می دهد

نمایش ارور 2-1 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی مای تگ به دلیل گیر کردن رله روی برد الکترونیکی دستگاه

21- ارور 1-2 ماشین ظرفشویی مای تگ

علت: دلیلی که باعث نمایش کد خطای 1-2 ماشین ظرفشویی مای تگ می شود، گیر کردن یک کلید روی پنل کنترل است. ارور 1-2 زمانی نمایش دده می شود که اگر کلیدی را فشار دهیم و به موقعیت اولیه برنگردد.

راه حل: به منظور رفع کد خطای 1-2 ماشین ظرفشویی مای تگ، مطمئن شوید کلیه کلیدها آزاد هستند و هیچ یک از آنها گیر نکرده است. اگر می بینید خطایی در محل پنل وجود ندارد، احتمالاً‌ برد کنترلی آسیب دیده و باید تعویض شود.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی مای تگ که ارور 1-2 را نمایش می دهد

نمایش ارور 1-2 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی مای تگ به دلیل گیر کردن گیر کردن یک کلید روی پنل کنترل

22- ارور 1-3 ماشین ظرفشویی مای تگ

علت: دلیل نمایش ارور 1-3 ماشین ظرفشویی مای تگ، تشخیص خرابی در محل سیم ها یا اجزای سنسور ترمیستور/OWE است.

راه حل: برای رفع کد خطای 1-3 ماشین ظرفشویی مای تگ، دستگاه را خاموش کنید و آن را از برق بکشید. سپس به سراغ سیم های مدار ترمیستور/OWE بروید و آنها را به لحاظ سالم بودن بررسی کنید. اگر کلیه سیم های این بخش سالم اند، احتمالاً باید خود ترمیستور را تعویض کنید.

23- ارور 2-3 ماشین ظرفشویی مای تگ

علت: علت مشاهده کد خطای 2-3 ماشین ظرفشویی Maytag، اتصال کوتاه مدار سنسور ترمیستور/OWE دستگاه است.

راه حل: جهت رفع مشکل و برطرف کردن کد خطای 2-3 ماشین ظرفشویی مای تگ، دستگاه را از برق بکشید و دسته سیم های ترمیستور را با دقت مورد بررسی قرار دهید. خوب بگردید تا محل اتصال کوتاه را در سیم های پاره و سوخته بیابید.

24- ارور 3-3 ماشین ظرفشویی مای تگ

علت: علت آنکه با ارور 3-3 ماشین ظرفشویی مای تگ مواجه شده ایم، تشخیص خطای OWE است. در این شرایط عملیات کالیبره کردن ترمیستور با موفقیت انجام نشده است یا اینکه خرابی شیر برقی شلنگ تخلیه، منجر به بازگشت فاضلاب به محفظه شستشوی دستگاه شد.

راه حل: یکی از روش های برطرف کردن ارور 3-3 ماشین ظرفشویی مای تگ این است که دستگاه را خاموش کنید و برق آن را قطع کنید. محل OWE را به خوبی تمیز کرده و دستگاه را مجدداً روشن کنید. اگر نمایش کد خطای 3-3 ادامه دار است، اقدام به تعویض ‌OWE دستگاه کنید.

25- ارور 3-4 ماشین ظرفشویی مای تگ

علت: مشکلی که منجر به نمایش کد خطای 3-4 ماشین ظرفشویی مای تگ می شود، عدم برقراری ارتباط بین برد کنترل الکترونیکی و موتور پمپ شستشو است. ارور 3-4 به معنی اتصالات و سیم کشی های خراب بین برد اصلی دستگاه و موتور است.

راه حل: اگر می خواهید کد خطای 3-4 ماشین ظرفشویی مای تگ را در خانه رفع کنید، پس از آنکه دوشاخه دستگاه را از برق کشیدید، به سراغ سیم کشی های بین برد کنترل و موتور پمپ شستشو بروید و از سلامت آنها اطمینان حاصل کنید. در صورت سالم بودن اتصالات، پمپ شستشو را جایگزین کنید و اگر باز هم ارور 3-4 ادامه دار شد، به فکر تعمیر برد کنترل الکترونیکی باشید.

26- ارور 1-5 ماشین ظرفشویی مای تگ

علت: زمانی با کد خطای 1-5 ماشین ظرفشویی Maytag مواجه می شویم که خرابی سوئیچ درب ماشین ظرفشویی تشخیص داده شود یا ظرف 4 ثانیه پس از فشردن کلید Start/Resume، درب دستگاه بسته نشود.

راه حل: یکی از راهکارهای برطرف کردن کد خطای 1-5 ماشین ظرفشویی مای تگ این است که با فشردن کلید Start/Resume، درب دستگاه را ببندید و اجازه ندهید بیشتر از 4 ثانیه طول بکشد. اگر درب دستگاه را دیر نبسته اید، احتمالاً مجموعه قفل درب دستگاه از کار افتاده و باید تعویض شود.

27- ارور 2-5 ماشین ظرفشویی مای تگ

علت: دلیل نمایش کد خطای 2-5 ماشین ظرفشویی مای تگ، باز نشدن درب محفظه شستشوی دستگاه است. درب محفظه شستشو باید بین چرخه ها باز شود؛ در غیر این صورت ماشین ظرفشویی چرخه شستشوی بعدی را آغاز نمی کند.

راه حل: برای برطرف کردن کد خطای 2-5 ماشین ظرفشویی مای تگ، به سراغ سیم‌های میکروسویچ درب دستگاه بروید و آنها را خوب بررسی کنید. اگر می بینید سیم ها سالم هستند، باید خود میکروسوئیچ را جایگزین کنید.

28- ارور 1-6 ماشین ظرفشویی مای تگ

علت: دلیلی که منجر به مواجه شدن با کد خطای 1-6 ماشین ظرفشویی مای تگ می شود، خطای تامین آب دستگاه است. در این شرایط دستگاه به دلایل مختلفی مثل گرفتگی فیلتر و شلنگ ورودی یا خرابی شیر برقی با آب پر نمی شود.

راه حل: به منظور رفع ارور 1-6 ماشین ظرفشویی مای تگ، ابتدا بررسی کنید جریان آب منزل وصل و فشار آن قابل قبول باشد. در مرحله بعد با بررسی مجرای شلنگ ورودی و فیلتری که روی آن قرار گرفته، اطمینان حاصل کنید که مسیر ورود آب به دستگاه کاملاً باز باشد. پیچ خوردگی ها و تاشدگی های مسیر شلنگ را باز کنید و اگر بخشی از آن زیر شئ سنگینی گیر کرده، آن را رها کنید.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی مای تگ که ارور 1-6 را نمایش می دهد

نمایش ارور 1-6 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی مای تگ به دلیل خطای تامین آب دستگاه

29- ارور 2-6 ماشین ظرفشویی مای تگ

علت: علت آن که با ارور 2-6 ماشین ظرفشویی Maytag مواجه شده ایم، خراب شدن شیر برقی ورودی آب به محفظه شستشو است. ارور 2-6 هر زمان فرایند تامین آب مورد نیاز به علت خرابی شیر برقی یا اتصالات آن به مشکل بخورد، نمایش داده خواهد شد.

راه حل: برای رفع کد خطای 2-6 ماشین ظرفشویی مای تگ اولین کاری که باید انجام شود، قطع جریان برق و آب ورودی به دستگاه است. اگر می بینید فشار آب منزل قابل قبول است،‌ به سراغ شیر برقی دستگاه بروید و سیم کشی آن را چک کنید. در صورت سالم بودن سیم ها، قطعه شیر برقی را تعویض کنید و اگر مشکل همچنان برقرار بود، برد کنترلی دستگاه را تعمیر کنید.

30- ارور 3-6 ماشین ظرفشویی مای تگ

علت: علت نمایش ارور 3-6 ماشین ظرفشویی مای تگ، وجود کف یا هوا در پمپ آب دستگاه است. ممکن است آبی که به عنوان آب تمیز وارد دستگاه شده، کفی بوده یا ذرات هوا همراه آن وارد پمپ شود.

راه حل: برای برطرف کردن کد خطای 3-6 ماشین ظرفشویی مای تگ، اگر حجم کف زیاد نیست،‌ کافیست شیر برقی را تعویض کنید. اما اگر حجم کف بیش از حد زیاد است، احتمالاً باید توزیع کننده مواد شوینده را مورد بررسی قرار دهید و در صورت نیاز آن را جایگزین کنید.

31- ارور 4-6 ماشین ظرفشویی مای تگ

علت: زمانی با کد خطای 4-6 ماشین ظرفشویی مای تگ مواجه می شویم که میکروسوئیچ فلوتر (شناور) باز شده باشد.

راه حل: به منظور برطرف کردن کد خطای 4-6 ماشین ظرفشویی مای تگ، سوئیچ شناور را بررسی کنید و ببینید چیزی زیر آن گیر نکرده باشد. شیر برقی را چک کنید و مطمئن شوید زمانی که ماشین ظرفشویی خاموش است، شیر هم بسته باشد.

32- ارور 6-6 ماشین ظرفشویی مای تگ

علت: دلیل مواجه شدن با کد خطای 6-6 ماشین ظرفشویی مای تگ، سرد بودن آب ورودی به دستگاه است. دمای آب باید بین ۴۳ تا ۴۹ درجه سانتی گراد باشد.

راه حل: برای رفع کد خطای 6-6 ماشین ظرفشویی Maytag، در مرحله اول دمای آب ورودی را اندازه بگیرید. اگر عدد به دست آمده کمتر از ۴۳ درجه سانتی‌گراد بود، به سراغ عنصر گرمایش بروید و آن را مورد بررسی قرار دهید. اما اگر می بینید دمای آب در محدوده مجاز است، به احتمال زیاد سنسور دما از کار افتاده و باید تعویض شود.

33- ارور 7-6 ماشین ظرفشویی مای تگ

علت: ارور 7-6 در ماشین ظرفشویی مای تگ زمانی نمایش داده می شود که خرابی یا قطع اتصال فلومتر رخ دهد. ارور 7-6 زمانی به ما اعلام می شود که فلومتر از کار افتاده یا سیم های متصل به آن معیوب شده اند.

راه حل: یکی از راهکارهای برطرف کردن ارور 7-6 ماشین ظرفشویی مای تگ این است که دستگاه را از برق بکشید و مهار دسته سیم های فلومتر را از نظر اتصال کوتاه یا مدار باز شدن آنها بررسی کنید. اگر ایرادی در سیم کشی های این بخش وجود ندارد، خود فلومتر باید تعویض شود.

34- ارور 8-6 ماشین ظرفشویی مای تگ

علت: تنها دلیل نمایش کد خطای 8-6 ماشین ظرفشویی مای تگ، مشکلات و ایرادات شیر بازتولید بخش سختی‌گیر آب است.

راه حل: برای رفع کد خطای 8-6 ماشین ظرفشویی Maytag، سیم های متصل به شیر بازتولید را بررسی کنید و اگر ایرادی در آنها می بینید، اقدام به تعویض آنها کنید. اگر می بینید همه سیم ها سالم هستید، شیر برقی و در نهایت برد الکترونیکی باید مورد تعمیر قرار گیرند.

35- ارور 1-7 ماشین ظرفشویی مای تگ

علت: علتی که منجر به نمایش کد خطای 1-7 ماشین ظرفشویی مای تگ می شود، کار نکردن عنصر گرمایش (المنت حرارتی) دستگاه است.

راه حل: برای آنکه بتوانید کد خطای 1-7 ماشین ظرفشویی مای تگ را حل کنید، قبل از هر کاری برق دستگاه را قطع کرده و به سراغ المنت حرارتی بروید. کلیه اتصالات و سیم کشی های این بخش باید مورد بررسی دقیق قرار گیرند و اگر ایرادی در بخش سیم ها وجود ندارد،‌ خود المنت باید تعویض شود.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی مای تگ که ارور 1-7 را نمایش می دهد

نمایش ارور 1-7 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی مای تگ به دلیل مشکل در عنصر گرمایش دستگاه

36- ارور 2-7 ماشین ظرفشویی مای تگ

علت: مهم ترین دلیل برخورد با کد خطای 2-7 ماشین ظرفشویی مای تگ این است که عنصر گرمایش (المنت هیتر) متوقف یا خاموش نمی شود.

راه حل: به منظور رفع کد خطای 2-7 ماشین ظرفشویی مای تگ در خانه، دستگاه را از برق بکشید و 5 دقیقه صبر کنید. مجدداً دوشاخه را به پریز متصل کنید. اگر می بینید نمایش ارور 2-7 همچنان ادامه دار است، فوراً با یک مرکز خدمات مشتریان تماس بگیرید و مشکل را اطلاع دهید.

37- ارور 1-8 ماشین ظرفشویی مای تگ

علت: زمانی با کد خطای 1-8 ماشین ظرفشویی مای تگ روبرو می شویم که دستگاه با مشکلات مربوط به تخلیه آب مواجه شود. ارور 1-8 گرفتگی در محل شلنگ یا فیلتر تخلیه و‌ عدم خروج آب از دستگاه را اعلام می کند.

راه حل: جهت رفع کد خطای 1-8 ماشین ظرفشویی Maytag، مستقیماً به سراغ اجزای مجموعه تخلیه آب شامل شلنگ، فیلتر و پمپ تخلیه آب بروید و آنها را به لحاظ گرفتگی جزئی یا انسداد کامل بررسی کنید. این بخش ها را کاملاً تمیز کنید و اگر مشکل برطرف نشد، عملکرد پمپ تخلیه را بررسی کنید. ممکن است نیاز باشد پمپ تعویض شود. در این صورت با مرکز خدمات و تعمیرات داره چاره تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنیم.

38- ارور 2-8 ماشین ظرفشویی مای تگ

علت: دلیل نمایش کد خطای 2-8 ماشین ظرفشویی مای تگ، مشکلات الکترونیکی پمپ تخلیه دستگاه است. در این شرایط به احتمال زیاد دستگاه قادر به تخلیه آب نخواهد بود.

راه حل: یکی از راهکارهای رفع کد خطای 2-8 ماشین ظرفشویی مای تگ این است که ابتدا جریان آب و برق ورودی به دستگاه را ببندید و دستگاه را باز کنید. پمپ تخلیه و اتصالات و سیم کشی های آن را خوب چک کنید. اگر می بینید سیم کشی پمپ ایرادی ندارد، احتمالاً‌ باید خود پمپ را جایگزین کنید.

39- ارور 3-8 ماشین ظرفشویی مای تگ

علت: دلیلی که منجر به نمایش کد خطای 3-8 ماشین ظرفشویی مای تگ می شود، گیر کردن پمپ تخلیه دستگاه است.

راه حل: برای رفع کد خطای 3-8 ماشین ظرفشویی مای تگ، ابتدا برق دستگاه را قطع کرده و به سراغ دسته سیم های پمپ تخلیه بروید. پس از تعویض کلیه سیم های معیوب و اطمینان از اینکه هیچ سیم خرابی وجود ندارد، اگر مشکل همچنان ادامه دارد، پمپ تخلیه را جایگزین کنید.

40- ارور 1-10 ماشین ظرفشویی مای تگ

علت: دلیلی که باعث روبرو شدن با کد خطای 1-10 ماشین ظرفشویی مای تگ می شود، خرابی دیسپنسر مواد شوینده است.

راه حل: برای آنکه بتوانید کد خطای 1-10 ماشین ظرفشویی مای تگ را برطرف کنید، لازم است پنل خارجی درب را باز کنید تا به سیم های مدار دیسپنسر دسترسی یابید و بتوانید آنها را از نزدیک بررسی کنید. سیم های خراب باید جایگزین شوند و اگر خود دیسپنسر از کار افتاده، باید هرچه سریع تر آن را تعویض کنید.

41- ارور 3-10 ماشین ظرفشویی مای تگ

علت: علت روبرو شدن با کد خطای 3-10 ماشین ظرفشویی مای تگ، تشخیص ایرادات فن خشک کن دستگاه است که باعث شده دستگاه عملکرد خشک کردن خوبی نداشته باشد.

راه حل: اگر می خواهید کد خطای 3-10 ماشین ظرفشویی Maytag را با دستان خود در خانه برطرف کنید، فن خشک کن دستگاه را به همراه سیم های متصل به آن چک کنید. اگر سیم ها خراب شده اند، آنها را تعویض کنید و اگر اختلالی در فن خشک کن به وجود آمده، آن را جایگزین کنید.

عیب یابی ماشین ظرفشویی مای تگ

در ادامه پس از آشنایی با ارورهای ماشین ظرفشویی مای تگ، نگاهی داریم به بحث عیب یابی و روش حل مشکلات گوناگونی که سیستم تشخیص خطای خودکار قادر به تشخیص آنها نیست. ممکن است اولین فکری که به ذهنتان می رسد، تماس با یک مرکز خدمات و تعمیرات مجاز باشد. اما پیشنهاد می کنیم قبل از تماس، راهکارهای این بخش را امتحان کنید تا شاید مشکل پیش آمده با همین بررسی های ساده برطرف شود.

6 مشکل رایج ماشین ظرفشویی مای تگ

عیب یابی ماشین ظرفشویی مای تگ برای کارکرد درست دستگاه ضروری است

1- ماشین ظرفشویی مای تگ راه اندازی نمی شود

علت: مهم ترین دلایلی که منجر به عدم راه اندازی ماشین ظرفشویی مای تگ می شوند، عبارت اند از:

  • توقف های طبیعی دستگاه در طول چرخه
  • بسته یا قفل نبودن درب محفظه
  • عدم انتخاب چرخه شستشو
  • نرسیدن برق به دستگاه در اثر خرابی مدار یا سوختگی فیوز

توجه داشته باشید که مکث ماشین ظرفشویی چند بار در طول یک چرخه کاملاً طبیعی است.

راه حل: برای برطرف کردن مشکل عدم راه اندازی ماشین ظرفشویی مای تگ، اگر می بینید چراغ START/RESUME چشمک می زند، کلید START/RESUME را فشار دهید و در ظرف 4 ثانیه درب را محکم ببندید. کلید HI TEMP WASH را به مدت 3 ثانیه فشار داده و نگه دارید تا زنگ هشدار خاموش شود. مطمئن شوید که درب محفظه بسته و قفل است و حتماً یک چرخه شستشو را انتخاب کنید. مجموعه برق رسانی به دستگاه را بررسی کرده و مطمئن شوید که ماشین ظرفشویی برق مورد نیاز را دریافت می کند. چک کنید فیوز برق نسوخته باشد و اگر چنین است آن را تعویض کنید. در نهایت زمانی که چراغ های دیگری به غیر چراغ Start/Resume چشمک می‌زنند و دستگاه کار نمی‌کند، باید با یک سرویس کار تماس بگیرید.

2- مواد شوینده در مخزن مخصوص مواد شوینده ماشین ظرفشویی مای تگ باقی مانده است

علت: علت مواجهه با عدم توزیع مواد شوینده ماشین ظرفشویی مای تگ، به احتمال زیاد ظروف تخت و بزرگی هستند که ورودی مواد شوینده را بسته اند و اجازه نمی دهند درب محفظه مخصوص باز شود. همچنین احتمال دارد مواد شوینده کهنه و سفت باشند.

راه حل: برای آنکه بتوانید مشکل عدم توزیع مواد شوینده ماشین ظرفشویی مای تگ را حل کنید، ابتدا ظروفی مثل سینی های بزرگ، تخته برش یا دیگر ظروفی که ممکن است مانع از باز شدن صحیح ظرف مواد شوینده شوند را جابجا کنید. مطمئن شوید که مواد شوینده تازه باشد و نم نکشیده باشد. سپس مطمئن شوید که چرخه شستشو کامل شده (چراغ سبز دستگاه روشن است). اگر می بینید چرخه کامل نشده، کلید START/RESUME را فشار دهید و درب را ظرف 4 ثانیه ببندید تا چرخه از سر گرفته شود.

3- چرخه شستشوی ماشین ظرفشویی مای تگ بیش از حد طولانی شده است

علت: دلیلی که باعث طولانی شدن چرخه شستشوی ماشین ظرفشویی مای تگ می‌شود، قبل از هر چیز مربوط به طراحی و ساخت این دستگاه است که برای صرفه جویی در مصرف آب و انرژی، مدت زمان بیشتری کار می کند. زمان چرخه شستشو بسته به نوع چرخه متغیر است. همچنین احتمال دارد تنظیمات آبگرمکن روی عدد بالاتری تنظیم شده باشد. در این صورت دستگاه باید بیشتر کار کند تا آب را به دمای مورد نظر برساند.

راه حل: یکی از روش های حل مشکل طولانی شدن چرخه شستشوی ماشین ظرفشویی Maytag این است که دمای چرخه شستشو را حدود 120 درجه فارنهایت (49 درجه سانتیگراد) تنظیم کنید. اگر عجله دارید، چرخه شستشوی سریع را امتحان کنید یا قبل از آغاز چرخه،‌ شیر آب گرم ماشین ظرفشویی را باز کنید.

4- ماشین ظرفشویی مای تگ ظروف را خشک نمی کند

علت احتمالی: مهم ترین علتی که باعث خشک نشدن ظروف شسته شده با ماشین ظرفشویی مای تگ می شود،‌ عدم استفاده از مایع کمک آبکشی و انتخاب گزینه Heated Dry and Sanitize است. این گزینه رطوبت اضافه داخل ماشین ظرفشویی را خشک می کند. نحوه چینش ظروف نیز می تواند بر عملکرد خشک کن دستگاه تاثیر بگذارد. ظروف کاسه ای یا لیوان ها، آب را در خود جمع می کنند.

راه حل: برای حل مشکل خشک نشدن ظروف شسته شده با ماشین ظرفشویی مای تگ، قبل از هر چیز توجه داشته باشید که پلاستیک ها و ظروف نچسب به دلیل سطح متخلخلی که دارند، آب را بیشتر در سطح خود نگه می دارند و ممکن است نیاز باشد آنها را با یک حوله خشک کنید. از مایع کمک آبکشی استفاده کنید و گزینه Heated Dry and Sanitize را نیز فعال کنید. ظروف مقعر را به حالت اریب بچینید که آب در آنها جمع نشود.

ظروف خیس در ماشین ظرفشویی مای تگ

خشک نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی مای تگ به دلیل عدم استفاده از مایع کمک آبکشی و انتخاب گزینه Heated Dry and Sanitize

5- ماشین ظرفشویی مای تگ آبگیری نمی کند

علت: عوامل متعددی می توانند منجر به عدم آبگیری ماشین ظرفشویی مای تگ شوند،‌ از جمله آنها می توان به قطع بودن جریان آب منزل، گرفتگی و انسداد شلنگ یا فیلتر ورودی،‌ خرابی شیر برقی یا‌ فشار کم آب ورودی اشاره کرد.

راه حل: برای آنکه بتوانید مشکل عدم راه اندازی ماشین ظرفشویی مای تگ را حل کنید، ابتدا مطمئن شوید که منبع آب ورودی منزل وصل و پرفشار است. بررسی کنید شلنگ و فیلتر ورودی کاملاً باز باشند و شیر برقی درست کار کند. در آخر ببینید شناور (فلوتر) عاری از انسداد باشد. میزان کف موجود در محفظه ماشین ظرفشویی را چک کنید. اگر در محفظه کف وجود داشته باشد، طبیعی است که دستگاه عملکرد درستی نداشته باشد یا آبگیری نکند.

6- آب ماشین ظرفشویی مای تگ تخلیه نمی شود و در محفظه باقی می ماند

علت احتمالی: زمانی با مشکل عدم تخلیه آب در ماشین ظرفشویی مای تگ روبرو می شویم که گرفتگی یا انسداد در مجموعه تخلیه، اجازه خروج آب از محفظه شستشو را ندهد. همچنین احتمال دارد چرخه شستشو هنوز کامل نشده باشد.

راه حل: برای مقابله با مشکل مشکل عدم تخلیه آب در ماشین ظرفشویی مای تگ، ابتدا مطمئن شوید که چرخه کامل شده و چراغ سبز رنگ روی پنل روشن است. اگر می بینید چرخه هنوز کامل نشده، کلید START/RESUME را فشار دهید و ظرف 4 ثانیه درب را ببندید تا چرخه از سر گرفته شود.

اگر ماشین ظرفشویی به دستگاه دفع ضایعات مواد وصل شده، فراموش نکنید درب خروجی دفع کننده را باز کنید. شلنگ تخلیه را بررسی کنید و کلیه پیچ خوردگی ها و تا شدگی های مسیر آن را باز کنید. بررسی کنید مواد غذایی در شلنگ تخلیه یا روی فیلتر تخلیه جمع نشده و گرفتگی ایجاد نکرده باشد.

7- آبی که وارد ماشین ظرفشویی مای تگ می شود، سخت است

علت: علت سختی آب ورودی به ماشین ظرفشویی Maytag، مربوط به رسوبات معدنی موجود در آب است. رسوبات معدنی آب سخت می تواند به ماشین ظرفشویی آسیب برساند و اجازه ندهد دستگاه شستشوی خوبی داشته باشد.

راه حل: اگر در پی راهکاری برای حل مشکل سختی آب ورودی به ماشین ظرفشویی مای تگ هستید، از یک دستگاه نرم کننده آب استفاده کنید. ماهی یک بار ماشین ظرفشویی را با مواد شوینده مخصوص بشویید. همیشه برای چرخه های شستشو از مایع کمک آبکشی استفاده کنید و سعی کنید شوینده های باکیفیت و تازه در دستگاه بریزید. اگر می خواهید از مواد نرم کننده آب استفاده کنید، بررسی کنید مخصوص ماشین ظرفشویی باشد.

8- از ماشین ظرفشویی مای تگ بوی نامطبوعی به مشام می رسد

علت: دلیل بوی نامطبوع ماشین ظرفشویی مای تگ، مربوط به رها کردن ظروف شسته شده یا شسته نشده در محفظه دستگاه برای مدت زمان طولانی است. بقایای مواد غذایی روز ظروف باعث می شوند محفظه داخلی بو بگیرد.

راه حل: اگر به دنبال راهی برای حل بوی نامطبوع ماشین ظرفشویی مای تگ هستید، 2 فنجان (500 میلی لیتر) سرکه سفید در یک فنجان بریزید و آن را در قفسه پایینی محفظه بگذارید. گزینه Heated Dry را خاموش کنید و بدون افزودن مواد شوینده، یک چرخه شستشوی معمولی اجرا کنید تا بوی بد دستگاه از بین برود.

9- سر و صدای ماشین ظرفشویی مای تگ زیاد است

علت: علت مواجهه با سر و صدای زیاد ماشین ظرفشویی مای تگ، می تواند به مسائل متعددی مربوط باشد که برخی از آنها مربوط به عملکرد طبیعی دستگاه هستند، از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سر و صدای مربوط به تخلیه آب در طول چرخه شستشو
  • صدای خش خش دریچه آب که چند مرتبه در طول شستشو شنیده می شود.
  • صدای مربوط به باز و بسته شدن درب مخزن مواد شوینده در طول چرخه
  • نصب نادرست فیلترهای ورودی و خروجی
  • چینش نادرست ظروف و برخورد آنها با بازوهای شستشو یا به یکدیگر

راه حل: به منظور حل مشکل سر و صدای زیاد ماشین ظرفشویی Maytag در طول چرخه شستشو ابتدا چینش ظروف را تغییر دهید تا با یکدیگر یا با بازوهای اسپری برخورد نداشته باشند. هر یک از ظروف را محکم در جای خود قرار دهید و فاصله بین آنها را رعایت کنید. بررسی کنید سطح زیر دستگاه تراز باشد.

در آخر نگاهی به فیلترهای ورودی و خروجی دستگاه بیندازید و مطمئن شوید درست نصب شده اند. باقی سر و صداهای دستگاه اگر مربوط به عملکرد طبیعی آن باشند، جای نگرانی ندارد؛ اما اگر صدا از حد خاصی فراتر رود و مربوط به بخش هایی مثل موتور باشد، هرچه سریع تر دستگاه را خاموش کنید و مسئله را با مراکز خدمات مشتریان در میان بگذارید.

یک خانم که از سر و صدای زیاد ماشین ظرفشویی مای تگ کلافه شده است

ماشین ظرفشویی مای تگ به دلایل متعددی مانند نصب نادرست فیلترهای ورودی و خروجی سر و صدای زیادی دارد

10- ظروف شسته شده با ماشین ظرفشویی مای تگ خوب تمیز نشده اند

علت: چند دلیل عمده می تواند منجر به تمیز نشدن ظروف شسته شده با ماشین ظرفشویی مای تگ شود که یکی از آنها جدا نکردن بقایای مواد غذایی از روی ظروف است. همچنین بارگذاری نامناسب می تواند عملکرد شستشو را تا حد زیادی کاهش دهد؛ برای توضیحات بیشتر در دفترچه راهنما به «آماده کردن و بارگیری ماشین ظرفشویی» در بخش «استفاده از ماشین ظرفشویی» مراجعه کنید. اگر دمای آب یا نوع چرخه شستشو متناسب با شدت و نوع کثیفی ظروف انتخاب نشود، طبیعی است که در پایان چرخه ظروف شسته شده کاملاً تمیز نباشند.

راه حل: برای حل مشکل تمیز نشدن ظروف شسته شده با ماشین ظرفشویی مای تگ، مطمئن شوید که ماشین ظرفشویی به درستی بارگیری شده است. با توجه به شدت کثیفی ظروف یک چرخه شستشوی مناسب انتخاب کنید. زمانی که شدت کثیفی بسیار زیاد است، از PowerBlast با گزینه Sanitize استفاده کنید و مطمئن شوید دمای آب ورودی حداقل 120 درجه فارنهایت (49 درجه سانتیگراد) باشد در مرحله بعد به سراغ شوینده بروید و مقدار مناسبی از آن را اضافه کنید، برای بارهای سنگین تر و زمانی که آب ورودی سخت است،‌ به مواد شوینده بیشتری نیاز است. قبل چیدن ظروف کثیف در محفظه شستشو، بقایای مواد غذایی باقیمانده را از آنها جدا کنید.

یک نفر در حال برداشتن ظروف کثیف از ماشین ظرفشویی مای تگ

تمیز نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی مای تگ به دلیل تمیز نکردن مواد غذایی از روی ظروف

11- ماشین ظرفشویی مای تگ ظروف را ضد عفونی نکرد

علت احتمالی: یکی از دلایل ضد عفونی نکردن ماشین ظرفشویی Maytag این است که چرخه طی شستشوی نهایی متوقف شده یا تنظیمات دمای آبگرمکن روی عدد بسیار پایینی تنظیم شده است. در این شرایط چراغ مربوط به عملیات ضد عفونی کردن، چشمک می زند.

راه حل: به منظور حل مشکل ضد عفونی نکردن ماشین ظرفشویی مای تگ، کافیست آبگرمکن را روی 120 درجه فارنهایت (49 درجه سانتیگراد) تنظیم کنید تا مشکل برطرف شود.

12- ظروف شسته شده با ماشین ظرفشویی مای تگ آسیب دیده اند

علت: دلیلی که باعث آسیب دیدن ظروف پس از شستشو در ماشین ظرفشویی مای تگ می شود،‌ چینش نادرست ظروف در محفظه شستشو است. اگر ظروف را محکم در جای خود قرار ندهید، ممکن است در طول چرخه جابجا شوند و به سایر ظروف آسیب بزنند.

راه حل: برای آنکه مشکل آسیب دیدن ظروف در ماشین ظرفشویی مای تگ را حل کنید، حین چینش ظرف ها مطمئن شوید هر یک از آنها به خوبی در جای خود محکم قرار گرفته اند و در طول چرخه جابجا نمی شوند. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه دستورالعمل های دفترچه راهنما را مطالعه کنید.

13- چراغ های ماشین ظرفشویی مای تگ چشمک می زنند

علت: دلیلی که باعث روبرو شدن با چراغ های چشمک زن ماشین ظرفشویی مای تگ می شود، باز بودن درب یا کار نکردن ماشین ظرفشویی می باشد.

راه حل: برای رفع مشکل چراغ های چشمک زن ماشین ظرفشویی مای تگ، اگر چراغ START/RESUME چشمک می زند، START/RESUME را فشار دهید و در ظرف 4 ثانیه درب دستگاه را ببندید. اگر چراغ Clean یا دیگر چراغ ها چشمک می زنند و ماشین ظرفشویی کار نمی کند، با مرکز خدمات و تعمیرات داره چاره تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنیم.

کلام آخر

این مقاله اطلاعات جامعی در زمینه ارورهای ماشین ظرفشویی مای تگ و نحوه مدیریت هر یک از آنها در اختیار شما عزیزان قرار داد. در مواقع مواجهه با ارورها، طبق دستورالعمل های این مقاله پیش بروید و با اقدامات به موقع، میزان آسیب را به حداقل برسانید.

در آخر یادآوری می کنیم که تعمیرکاران متخصص و مجرب ما در تیم حرفه ای داره چاره آماده اند تا در شرایط بروز خطاهای الکترونیکی و فنی دستگاه، پس از دریافت تماس شما، در محل حضور یابند و مشکلات دستگاه شما عزیزان را برطرف کنند.

سوالات رایج در مورد عیب یابی و روش رفع مشکلات ماشین ظرفشویی مای تگ

عیب یابی و رفع ایرادات ماشین ظرفشویی مای تگ نیاز به دانش و تخصص دارد و باید توسط افراد متخصص انجام شود، اما با این حال کاربران با انجام یکسری اقدامات قبل از حضور تعمیرکار می توانند از بروز خسارت های بیشتر در دستگاه جلوگیری کنند. لازم دانستیم در این بخش از مقاله به یکسری از سوالات رایج مصرف کنندگان در رابطه با روش های برطرف کردن مشکلات ماشین ظرفشویی مای تگ پاسخ دهیم. با ما همراه باشید.

1- برای رفع مشکل خشک نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی مای تگ چه باید کرد؟
برای برطرف کردن ایراد خیس ماندن ظروف در ماشین ظرفشویی مای تگ باید هیتر دستگاه را بررسی کنید تا عملکرد درستی داشته باشد، از مایع کمک آبکشی به اندازه ی کافی استفاده کنید، گزینه Heated Dry and Sanitize را فعال کنید، ظروف را به طرز صحیحی در محفظه ی شستشو بچینید و در پایان ظروف پلاستیکی و نچسب را با حوله خشک کنید.
2- علت عدم آبگیری ماشین ظرفشویی مای تگ چیست؟
قطع بودن جریان آب منزل،‌ خرابی شیر برقی، گرفتگی و انسداد شیلنگ یا فیلتر ورودی و کم بودن فشار آب ورودی از مهم ترین علت هایی است که باعث می شود، فرآیند آبگیری در ماشین ظرفشویی مای تگ دچار مشکل شود.
3- چرا آب ماشین ظرفشویی مای تگ تخلیه نمی شود؟
تمام نشدن چرخه ی شستشو و گرفتگی یا انسداد در مجموعه ی تخلیه ی آب از مهم ترین دلایل عدم تخلیه ی آب ماشین ظرفشویی مای تگ هستند.
4- چگونه می توان مشکل بوی بد ماشین ظرفشویی مای تگ را برطرف کرد؟
برای از بین بردن بوی بد ماشین ظرفشویی مای تگ یک فنجان سرکه ی سفید را در قفسه ی پایین ظرفشویی قرار دهید، با خاموش کردن گزینه ی Heated Dry و بدون افزودن مواد شوینده چرخه ی شستشوی معمولی را اجرا کنید.
5- تمیز نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی مای تگ چه علتی دارد؟
چیدمان نادرست ظروف در محفظه ی شستشو، جدا نکردن بقایای مواد غذایی از روی ظروف، انتخاب چرخه ی شستشوی نامناسب مهم ترین علت های کثیف ماندن ظروف شسته شده در ماشین ظرفشویی مای تگ هستند.
6- دلیل آسیب دیدگی ظروف در ماشین ظرفشویی مای تگ چیست؟
چینش نادرست ظروف در ماشین ظرفشویی باعث می شود که ظروف در حین اجرای چرخه ی شستشو جابه جا شده و با برخورد به ظروف دیگر دچار شکستگی شوند. برای جلوگیری از بروز این مشکل و آشنایی با چیدمان درست ظروف در محفظه ی شستشو باید از دفترچه ی راهنمای ماشین ظرفشویی مای تگ استفاده کرد.
7- برای رفع مشکل باقی ماندن مواد شوینده در ماشین ظرفشویی مای تگ چه اقداماتی باید انجام داد؟
برای برطرف کردن مشکل عدم توزیع مواد شوینده در ماشین ظرفشویی مای تگ باید از چیدمان درست ظروف در سبد شستشو اطمینان حاصل کرد، از مواد شوینده باکیفیت استفاده کرد، قبل از ریختن مواد شوینده مخزن مخصوص مواد شوینده را با حوله خشک کرد و در صورت تمام نشدن چرخه ی شستشو کلید START/RESUME را فشار داد تا چرخه شستشو از سر بگیرد.
8- آیا صدای زیاد ماشین ظرفشویی مای تگ طبیعی است؟
صداهایی مانند صدای تخلیه ی آب دستگاه، صدای باز و بسته شدن درب مخزن مواد شوینده در طول چرخه، صدای خش خش دریچه آب جزو عملکرد طبیعی دستگاه است و جای نگرانی ندارد. ممکن است صدای زیاد ماشین ظرفشویی مای تگ به دلیل چینش نادرست ظروف و برخورد آن ها با یکدیگر یا بازوهای اسپری و نصب نادرست فیلترهای ورودی و خروجی باشد.
9- عدم راه اندازی ماشین ظرفشویی مای تگ چه دلیلی دارد؟
ایراد در مجموعه ی برق رسانی دستگاه در اثر خرابی مدار یا سوختگی فیوز، ایراد در پریز برق، خرابی دوشاخه ی دستگاه، بسته یا قفل نبودن درب محفظه، عدم انتخاب چرخه شستشو و ایراد در مجموعه ی تامین آب دستگاه از مهم ترین دلایلی هستند که باعث می شوند ماشین ظرفشویی مای تگ راه اندازی نشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *