کدهای خطای ماشین ظرفشویی

ارورهای ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل و نحوه برطرف کردن آنها

ارورهای ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل

ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل در کنار همه ویژگی های مثبت مجهز به سیستم تشخیص خطای خودکار پیشرفته و هوشمند است که در مواقع بروز مشکلات یک ارور روی پنل نمایشگر نمایش می دهد و به این وسیله محل خرابی و منشاء نقص دستگاه را به کاربر اعلام می کند. در این مقاله قصد داریم به بررسی ارورهای ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل و نحوه برطرف کردن آنها بپردازیم. ممکن است بتوانید با اطلاعات این مقاله ی راهنما برخی از ایرادات را خودتان برطرف کنید. اما توجه داشته باشید که برای رفع برخی از ارورها، باید با مراکز مجاز خدمات و تعمیرات ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل تماس بگیرید و کار را به دست تکنسین های مجرب بسپارید.

ارورهای ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل علت ارور
A1 خطای آبگیری: شیر منبع آب باز نیست
A3 و A20 خطای تخلیه آب: انسداد شلنگ یا لوله تخلیه
A6 بازوهای اسپری شل شده و از موقعیت خود خارج شده اند – فشار آب کم است
A7 برنامه اتوریکاوری: تشخیص کف بیش از حد در محفظه
A09 نرسیدن به دمای مورد نیاز برای چرخه ضدعفونی کردن ظروف
A10 عدم آبگیری به علت کم بودن فشار آب ورودی یا گرفتگی شلنگ ورودی
A60 خطای دمای آب
ADO خطای سیگنال درب محفظه شستشو
F2X و F2 خطای موتور
F3X خطای تشخیص دما
F4X خطای المنت حرارتی دستگاه
F5X خرابی درب داخلی دستگاه
F6X خطای محفظه
F7X خرابی شیر برقی ورودی آب
F8X خطای الکترونیکی در بخش کنترلر موتور
F9X خطای الکترونیکی در بخش کنترلر شستشو
FCX خطای الکترونیکی در بخش برقراری ارتباط
F1 و F30 تشخیص نشت آب و فعال شدن سوئیچ Flood
F3  خراب شدن سنسور دما
F4 معیوب بودن سنسور دما یا عنصر گرمایش
F5 و F6 و F7 خرابی درب داخلی دستگاه
F8  مشکلات و ایرادات الکترونیکی
F9  خرابی وسایل الکترونیکی
F40 مشکلات جریان آب
F50 مشکلات و ایرادات الکترونیکی
F90 خطای الکترونیکی در ارسال و دریافت داده
FA0 خطای الکترونیکی در بخش تامین برق مورد نیاز
FCO خطای موتور
U1 خطای پر شدن آب
U4 خطایی در یکی از محفظه های شستشو، عملکرد محفظه دیگر را با مشکل مواجه کرده است

لیست ارورهای ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل و راه حل آن

جدول فوق اطلاعات کلی در زمینه علت برخورد با ارورهای ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل در اختیار ما قرار می دهد. اگر تمایل دارید در مورد علت نمایش این کدهای خطا بیشتر بدانید یا بفهمید برای برطرف کردن این ارورها چه اقداماتی باید انجام داد، این بخش را تا انتها مطالعه کنید.

1- ارور A1 ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل

علت: زمانی با ارور A1 ماشین ظرفشویی Fisher and Paykel روبرو می شویم که خطای آبگیری تشخیص داده شده باشد. در این حالت شیر منبع آب باز نیست یا لوله ورودی گرفته است. همچنین ممکن است پیچ خوردگی در شیلنگ اتفاق افتاده و مانع ورود آب به دستگاه شود.

راه حل: برای رفع ارور A1 در ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل، باید کاری کنید که آب با فشار وارد ماشین ظرفشویی شود. ابتدا مطمئن شوید که شیر منبع تا انتها باز است و جریان آب منزل قطع نیست. برای از بین بردن پیچ خوردگی، شلنگ را باز کنید و دوباره وصل کنید؛ در این میان مجرای درون شلنگ را بررسی کنید و ببینید مسیر آب کاملاً‌ باز باشد. شیلنگ آسیب دیده را تعویض کنید و بار دیگر عملکرد دستگاه را مورد بررسی قرار دهید.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل که ارور A1 را نمایش می دهد

نمایش ارور A1 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل به دلیل خطای آبگیری دستگاه

2- ارور A3 و A20 ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل

علت: علت نمایش ارور A3 یا A20 ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل بروز خطای تخلیه آب محفظه شستشو است. در این شرایط به دلیل انسداد شلنگ تخلیه یا اتصالات نادرست و گرفتگی لوله تخلیه، آب از محفظه شستشوی ظروف خارج نمی شود.

راه حل: به منظور برطرف کردن ارور A3 یا A20 ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل، باید مسیر خروج آب از محفظه شستشو را باز کنید. به سراغ شلنگ خروجی آب بروید، آن را باز کرده و هرگونه انباشت آلودگی و اشیاء خارجی که در مسیر آن قرار گرفته را خارج کنید. هرگونه پیچ خوردگی، تا شدگی یا گیر شلنگ زیر اشیاء سنگین را باز و آزاد کنید. اگر شیلنگ آسیب دیده باید تعویض شود.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل که ارور A3 را نمایش می دهد

نمایش ارور A3 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل به دلیل خطای تخلیه آب محفظه شستشو

3- ارور A6 ماشین ظرفشویی Fisher and Paykel

علت: دلیل اصلی نمایش کد خطای A6 ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل، این است که بازوهای اسپری شل شده و از موقعیت خود خارج شده اند. همچنین احتمال دارد به علت کم بودن فشار آب ورودی با این مشکل مواجه شویم که خوشبختانه با ارور A6 ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل به ما اطلاع داده می شود.

راه حل: برای آنکه بتوانید ارور A6 ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل را برطرف کنید، ابتدا محفظه شستشو را باز کرده و بازوی اسپری را بررسی کنید. اگر می بینید بازوی اسپری شل شده یا از قسمت نصب جدا شده، آن را دوباره نصب کنید. به هنگام نصب دقت کنید که این بازو باید محکم بسته شود و در عین حال آزادانه بچرخد. یکبار دکمه START را فشار دهید و بعد دکمه Start/Pause را فشار دهید تا برنامه شستشو از سر گرفته شود. اگر برای ارور A6 به کمک احتیاج دارید، می توانید با متخصص تعمیر ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل تماس بگیرید.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل که ارور A6 را نمایش می دهد

نمایش ارور A6 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل به دلیل شل شدن بازوهای اسپری و خارج شدن آن از موقعیت

4- ارور A7 ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل

علت: دلیلی که باعث نمایش ارور A7 ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل می شود، فعال شدن برنامه اتوریکاوری است که به علت تشخیص کف بیش از حد در محفظه شستشو اتفاق افتاده است.

راه حل: به منظور رفع ارور A7 ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل، در مرحله اول اجازه دهید برنامه بازیابی خودکار اجرا شده و کامل شود. پس از اتمام این مرحله، برنامه شستشو از سر گرفته خواهد شد. قبل از آنکه برنامه شستشوی دیگری اجرا کنید، حتما از یک شوینده با کیفیت مخصوص ماشین ظرفشویی استفاده کنید. اگر در پایان برنامه شستشو، همچنان محفظه پر از کف شوینده است، با یک مرکز خدمات مشتریان تماس بگیرید و مسئله را اطلاع دهید.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل که ارور A7 را نمایش می دهد

نمایش ارور A7 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل به دلیل فعال شدن برنامه اتوریکاوری به علت تشخیص کف بیش از حد در محفظه شستشو

5- ارور A09 ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل

علت: دلیل نمایش ارور A09 ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل، نرسیدن به دمای مورد نیاز برای اجرای چرخه ضدعفونی کردن ظروف است.

راه حل: برای رفع ارور A09 ماشین ظرفشویی Fisher and Paykel، بررسی کنید که منبع آب یا برنامه شستشو قطع نشده باشد. یکبار دکمه START را فشار دهید تا صدای بوق متوقف شود و سپس برای رفع کد خطا A09 ، مجدداً چرخه ضدعفونی را اجرا کنید.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل که ارور A09 را نمایش می دهد

نمایش ارور A09 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل به دلیل نرسیدن به دمای مورد نیاز برای اجرای چرخه ضدعفونی کردن

6- ارور A10 ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل

علت: زمانی با ارورA10 ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل روبرو می شویم که شیر منبع باز نباشد. این یکی از خطاهای دستگاه مربوط به مرحله آبگیری است.

راه حل: برای رفع ارور A10 در ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل، تنها کاری که باید انجام دهید، باز کردن شیر منبع ورودی آب است. مطمئن شوید آب با فشار وارد دستگاه می شود.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل که ارور A10 را نمایش می دهد

نمایش ارور A10 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل به دلیل عدم آبگیری به علت کم بودن فشار آب ورودی یا گرفتگی شلنگ ورودی

7- ارور A60 ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل

علت: علت مشاهده ارور A60 ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل، تشخیص خطای دمای آب است. احتمالاً دمای آبی که وارد دستگاه می شود در محدوده مجاز نبوده و بالاتر یا پایین تر از آن است.

راه حل: جهت رفع ارور A60 ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل، دستگاه را یک مرتبه روشن و خاموش کنید. اگر می بینید نمایش کد خطای A60 ادامه دار است، به دلیل تخصصی بودن این موضوع با مرکز خدمات داره چاره تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنیم.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل که ارور A60 را نمایش می دهد

نمایش ارور A60 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل به دلیل تشخیص خطای دمای آب

8- ارور ADO ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل

علت: علت آنکه با ارور ADO ماشین ظرفشویی Fisher and Paykel مواجه شده ایم، خطای سیگنال درب محفظه شستشو است که با ارور ADO ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل به ما هشدار داده می شود.

راه حل: یکی از روش های برطرف کردن ارور ADO ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل این است که دستگاه را خاموش کرده و پس از چند دقیقه مجدداً‌ روشن کنید. اگر موفق نشدید مشکل را برطرف کنید، به دلیل تخصصی بودن این کار با مرکز خدمات و تعمیرات داره چاره تماس بگیرید و از متخصصین ما بخواهید شما را راهنمایی کنند.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل که ارور ADO را نمایش می دهد

نمایش ارور ADO در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل به دلیل هشدار بستن درب محفظه شستشو

9- ارور F2X و F2 ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل

علت: مشکلی که منجر به نمایش ارور F2X یا F2 ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل می شود، بروز ایرادات و مشکلات مربوط به موتور ظرفشویی است. ممکن است برخی از قطعات درون موتور با نقص و ایراد فنی مواجه شده باشند.

راه حل: اگر می خواهید کد خطای F2X یا F2 ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل را در خانه حل کنید، باید دانش و مهارت کافی بررسی موتور این ظرفشویی را داشته باشید. دستگاه را باز کنید، به سراغ موتور بروید و با بررسی جزئی اجزای داخلی آن، محل دقیق خرابی را بیابید و آن را تعمیر کنید. ممکن است نیاز باشد برخی از قطعات تعویض شوند. توصیه می کنیم اگر از مهارت کافی برای عیب یابی مشکلات موتوری این دستگاه برخوردار نیستید، حتما با تکنسین های مجرب تعمیرات لوازم خانگی داره چاره تماس بگیرید و این وظیفه را به عهده ما بگذارید.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل که ارور F2X را نمایش می دهد

نمایش ارور F2X در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل به دلیل ایرادات و مشکلات مربوط به موتور ظرفشویی

10- ارور F3X ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل

علت: زمانی با ارور F3X ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل مواجه می شویم که خطای سنسور دما یا عنصر گرمایش رخ داده باشد. توجه داشته باشید این مسئله می تواند ناشی از خود سنسور یا سیم کشی و اتصالات آن باشد.

راه حل: یکی از راهکارهای برطرف کردن کد خطای F3X ماشین ظرفشویی Fisher and Paykel این است که سنسور دما و اتصالات آن را به دقت بررسی کرده و از سلامت آن اطمینان حاصل کنید. به سراغ المنت هیتر (عنصر گرمایش دستگاه) بروید و چک کنید از کار نیفتاده باشد. در صورت نیاز می توانید هر یک از این بخش ها را تعویض کنید. شاید نیاز باشد برای اطمینان از اینکه دمای آب ورودی کمتر از 65 درجه سانتیگراد (149 فارنهایت) است، یک شیر کنترلی دما روی منبع آب خود نصب کنید.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل که ارور F3X را نمایش می دهد

نمایش ارور F3X در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل به دلیل خطای سنسور دما یا عنصر گرمایش

11- ارور F4X ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل

علت: علت روبرو شدن با ارور F4X ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل خرابی عنصر گرمایش (المنت هیتر) است که باعث شده دستگاه قادر به گرمادهی نباشد. علت ارور F4X ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل می تواند ناشی از خود قطعه هیتر یا اتصالات آن باشد.

راه حل: برای رفع کد خطای F4X ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل، به سراغ المنت هیتر (عنصر گرمایش دستگاه) بروید و بعد از بررسی هیتر و اتصالات آن، بخش های آسیب دیده را تعمیر و تعویض کنید.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل که ارور F4X را نمایش می دهد

نمایش ارور F4X در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل به دلیل خرابی عنصر گرمایش

12- ارور F5X ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل

علت: دلیل نمایش ارور F5X ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل، تشخیص خرابی درب داخلی دستگاه است.

راه حل: برای برطرف کردن کد خطای F5X ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل، قبل از هر کاری برق دستگاه را از منبع تغذیه قطع کرده و مجدداً وصل کنید. اگر ارور F5X موقتی باشد با این کار برطرف می شود؛ در غیر این صورت سوئیچ قفل درب باید مورد بررسی قرار گرفته و در صورت نیاز جایگزین شود.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل که ارور F5X را نمایش می دهد

نمایش ارور F5X در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل به دلیل خرابی درب داخلی دستگاه

13- ارور F6X ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل

علت: علت روبرو شدن با کد خطای F6X ماشین ظرفشویی Fisher and Paykel مربوط به ایرادات درب محفظه دستگاه است.

راه حل: برای رفع ارور F6X ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل، باید بتوانید مجموعه قفل درب شامل گیره و میکروسوئیچ درب را مورد بررسی قرار دهید و از سلامت آنها اطمینان حاصل کنید. اگر می بینید هر یک از این بخش ها عملکرد درستی ندارند، باید هرچه سریع تر بخش های معیوب را جایگزین کنید.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل که ارور F6X را نمایش می دهد

نمایش ارور F6X در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل به دلیل ایرادات درب محفظه دستگاه

14- ارور F7X ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل

علت: علتی که منجر به نمایش ارور F7X ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل می شود، از کار افتادگی شیر برقی آبگیری دستگاه است. ممکن است خود شیر خراب شده یا به خوبی نصب نشده باشد.

راه حل: به منظور رفع ارور F7X ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل، به سراغ شیر برقی ورودی آب به دستگاه بروید و از سلامت عملکرد آن اطمینان حاصل کنید. بررسی کنید شیر برقی در موقعیت خود درست نصب شده باشد. اگر موفق نشدید علت خرابی را در محل شیر برقی بیابید و ارور F7X ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل را برطرف کنید، از یک تکنسین مجرب کمک بخواهید.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل که ارور F7X را نمایش می دهد

نمایش ارور F7X در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل به دلیل از کار افتادگی شیر برقی آبگیری دستگاه

15- ارور F8X ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل

علت: دلیلی که منجر به مواجه شدن با ارور F8X ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل می شود، تشخیص مشکلات و ایرادات الکترونیکی دستگاه است. ممکن است برد الکترونیکی با خطایی مواجه شده باشد.

راه حل: برای برطرف کردن ارور F8X ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل، برق ماشین ظرفشویی را به مدت 30 ثانیه قطع کنید و سپس مجدداً آن را وصل کنید. اگر کد خطای F8X باز هم روی صفحه نمایشگر قابل مشاهده است، برد کنترل الکترونیکی را تعویض کنید.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل که ارور F8X را نمایش می دهد

نمایش ارور F8X در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل به دلیل تشخیص مشکلات و ایرادات الکترونیکی دستگاه

16- ارور F9X ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل

علت: علت آن که با ارور F9X ماشین ظرفشویی Fisher and Paykel مواجه شده ایم، تشخیص خطای الکترونیکی دستگاه در بخش کنترلر شستشو است. به احتمال فراوان خرابی موتور تقسیم کننده آب دستگاه یا ایرادی در اتصالات آن باعث نمایش ارور F9X شده باشد.

راه حل: برای رفع ارور F9X ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل اولین کاری که باید انجام شود، بررسی موتور تقسیم کننده آب دستگاه است. کلیه سیم کشی های این بخش باید به دقت مورد بررسی قرار گیرند و اتصالات معیوب تعمیر شوند.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل که ارور F9X را نمایش می دهد

نمایش ارور F9X در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل به دلیل تشخیص خطای الکترونیکی دستگاه

17- ارور FCX ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل

علت: علت آن که با ارور FCX ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل مواجه شده ایم، خطاهای الکترونیکی دستگاه و عدم برقراری ارتباط بین قفسه هاي شستشوی دستگاه است.

راه حل: اگر به دنبال راهی برای رفع کد خطای FCX ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل هستید، از آنجا که این مسئله مربوط به بخش الکترونیکی دستگاه است و حل آن نیازمند دانش تخصصی در این زمینه است، توصیه می کنیم با مرکز خدمات و تعمیرات داره چاره تماس بگیرید تا همکاران ما به بهترین شکل ممکن به شما کمک کنند تا ارور FCX ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل را به خوبی برطرف کنید.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل که ارور FCX را نمایش می دهد

نمایش ارور FCX در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل به دلیل خطاهای الکترونیکی دستگاه و عدم برقراری ارتباط بین قفسه هاي شستشوی دستگاه

18- ارور F1 و F30 ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل

علت: علت نمایش ارور F1 یا F30 ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل، فعال شدن سوئیچ Flood به دلیل تشخیص نشتی آب از دستگاه است. محل نشتی می تواند اتصالات شلنگ های ورود و خروج آب، نوار لاستیکی دور درب یا سایر بخش ها باشد.

راه حل: برای برطرف کردن کد خطای F1 یا F30 ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل، برق ماشین ظرفشویی را قطع کنید و کشوها را خارج کنید. نوارد دور درب، شیلنگ ها و نوار صفحه بخاری را از نظر نشتی بررسی کنید و در صورت مشاهده کوچکترین سوراخ یا ترک که می تواند آب را از خود عبور دهد، بلافاصله بخش های مورد نظر را جایگزین کنید.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل که ارور F1 را نمایش می دهد

نمایش ارور F1 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل به دلیل فعال شدن سوئیچ Flood به دلیل تشخیص نشتی آب از دستگاه

19- ارور F3 ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل

علت: علت برخورد با ارور F3 ماشین ظرفشویی Fisher and Paykel خرابی سنسور دمای دستگاه است. در این شرایط دستگاه نمی تواند دمای آب ورودی را به درستی اندازه گیری کند.

راه حل: یک روش رفع ارور F3 ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل این است که سنسور دما و اتصالات آن را به دقت بررسی کرده و از سلامت آن اطمینان حاصل کنید. شاید نیاز باشد برای اطمینان از اینکه دمای آب ورودی کمتر از 65 درجه سانتیگراد (149 فارنهایت) است، یک شیر کنترلی دما روی منبع آب خود نصب کنید.

20- ارور F4 ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل

علت: یکی از دلایل برخورد با ارور F4 ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل، خطای سنسور دما یا عنصر گرمایش (المنت حرارتی) دستگاه است. علت ارور F4 ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل می تواند مربوط به قطعات سنسور و المنت یا اتصالات آنها باشد.

راه حل: به منظور رفع کد خطای F4 ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل، در مرحله اول سنسور دما و دسته سیم های متصل به آن را بررسی کنید. مطمئن شوید سنسور دمای دستگاه درست عمل می کند و سیم های آن آسیب ندیده و دچار اتصالی نشده اند. در صورت مشاهده خرابی، قسمت های خراب را سریعاً‌ جایگزین کنید. به سراغ المنت حرارتی دستگاه بروید و پس از بررسی عملکرد این بخش، در صورت خرابی آن را با یک المنت سالم تعویض کنید.

21- ارور F5 و F6 و F7 ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل

علت: دلیل نمایش ارور F5 یا F6 یا F7 ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل، مشکلات مربوط به درب داخلی دستگاه است. احتمالاً خرابی سیم کشی ها یا قطعات درگیر مجموعه قفل درب منجر به بروز این مسئله شده است.

راه حل: برای برطرف کردن ارور F5 یا F6 یا F7 ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل، یک مرتبه دستگاه را از برق بکشید و مجدداً آن را به برق وصل کنید. ممکن است با همین عمل ساده خطای پیش آمده ریست شود. اما در صورت ادامه مشکل باید با یک مرکز خدمات تخصصی ظرفشویی مثل داره چاره تماس بگیرید تا مجموعه قفل درب را بررسی کرده و در صورت نیاز اقدام به تعویض آن کنند.

22- ارور F8 ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل

علت: دلیلی که منجر به مواجه شدن با کد خطای F8 ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل می شود، ایرادات و مشکلات برد الکترونیکی دستگاه است.

راه حل: برای برطرف کردن کد خطای F8 ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل، باید بتوانید برد الکترونیکی دستگاه را مورد بررسی قرار دهید و ضمن برطرف کردن ایرادات آن، در صورت نیاز آن را تعویض کنید.

23- ارور F9 ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل

علت: اصلی ترین دلیل مواجه شدن با ارور F9 ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل، تشخیص خرابی های الکترونیکی دستگاه است. ممکن است قطعات الکترونیکی روی برد اصلی از کار افتاده باشند یا اتصالات شل شده و نیاز به بررسی مجدد داشته باشند.

راه حل: برای رفع کد خطای F9 ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل اولین کاری که باید انجام شود، بررسی اتصالات بین قطعات روی برد الکترونیکی دستگاه است. تمام سیم کشی های این بخش باید به دقت مورد بررسی قرار گیرند و اتصالات معیوب تعمیر شوند.

24- ارور F40 ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل

علت: زمانی با ارور F40 ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل مواجه می شویم که مشکلات مربوط به جریان آب تشخیص داده شده باشد.

راه حل: به منظور رفع کد خطای F40 ماشین ظرفشویی Fisher and Paykel، تنها راه چاره یک مرتبه خاموش و روشن کردن دستگاه است تا اگر کد خطای F40 موقتی است، برطرف شود. در صورت ادامه مشکل به دلیل تخصصی بودن رفع مشکلات جریان آب، از متخصصین و سرویس کاران مجرب بخواهید ماشین ظرفشویی شما را بررسی کرده و ارور F40 را رفع کنند.

25- ارور F50 ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل

علت: مهمترین علت نمایش ارور F50 ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل، بروز خطا و ایرادی در بخش های الکترونیکی دستگاه است. همچنین احتمال دارد خرابی مربوط به برد الکترونیکی دستگاه باشد.

راه حل: اگر به دنبال راهی برای رفع ارور F50 ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل هستید، یک مرتبه دستگاه را خاموش و روشن کنید. اگر کد خطای F50 موقتی نبود و همچنان نمایش آن ادامه دار بود، احتمالاً‌ خرابی از برد اصلی دستگاه است. به دلیل تخصصی بودن تعمیر برد اصلی دستگاه باید هرچه سریع تر با مراکز خدمات مشتریان تماس بگیرید و از سرویس کاران مجرب کمک بخواهید.

26- ارور F90 ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل

علت: دلیل مواجه شدن با ارور F90 ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل، بروز مشکلات و خطاهای الکترونیکی در ارسال و دریافت داده است. کد خطای F90 فقط روی ظرفشویی مدل DW60FC6 نمایش داده خواهد شد.

راه حل: برای رفع کد خطای F90 ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل، در قدم اول یک بار دستگاه را خاموش کنید و پس از چند دقیقه مجدداً آن را روشن کنید. اگر می بینید کد خطای F90 همچنان روی صفحه نمایش داده می شود، برای بررسی تخصصی مشکل با یکی از مراکز خدمات مشتریان تماس بگیرید.

27- ارور FA0 ماشین ظرفشویی Fisher and Paykel

علت: ارور FA0 در ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل زمانی نمایش داده می شود که خطای الکترونیکی در بخش تامین برق مورد نیاز تشخیص داده شوند.

راه حل: تنها روش رفع ارور FA0 ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل، یک مرتبه خاموش و روشن کردن دستگاه است. برق دستگاه را از محل منبع تغذیه قطع کرده و پس از چند دقیقه مجدداً‌ وصل کنید. اگر کد خطای FA0 همچنان نمایش داده می شود و به تنهایی قادر به رفع آن نیستید، از یک تکنسین کاردان کمک بخواهید.

28- ارور FCO ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل

علت: دلیل روبرو شدن با ارور FCO ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل، خطاها و ایرادات موتوری دستگاه است. این نقص ها می توانند مربوط به قطعات درون موتور یا سیم کشی ها و اتصالات آن باشند.

راه حل: جهت رفع ارور FCO ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل، موتور ماشین ظرفشویی را از منبع تغذیه خاموش کنید. چند لحظه صبر کنید و دستگاه را مجدداً راه اندازی کنید. اگر کد خطای FCO همچنان ادامه داشت، شیر آب را ببندید، دستگاه را از برق بکشید و برای جلوگیری از آسیب بیشتر دستگاه با مرکز خدمات مشتریان تماس بگیرید.

29- ارور U1 ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل

علت: دلیل مواجه شدن با ارور U1 ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل، تشخیص خطای آبگیری دستگاه است. احتمالاتی مانند بسته بودن شیر منبع آب، گرفتکی لوله ورودی، انسداد فیلتر، پیچ خوردگی در شیلنگ و یا خرابی شیر برقی ورودی آب منجر به نمایش ارور U1 ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل می شود.

راه حل: برای رفع ارور U1 در ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل، ابتدا اطمینان حاصل کنید که جریان آب منزل وصل و شیر آب تا انتها باز باشد. سپس شلنگ ورودی را به دقت بررسی کنید تا مسیر آن خمیدگی یا تا شدگی نداشته باشد و زیر شئ سنگینی گیر نکرده باشد. فیلتر تخلیه را باز کنید و روی آن را کاملاً‌ تمیز کنید. اگر در بررسی های خود متوجه شدید هر یک از این بخش ها اعم از شیر برقی، فیلتر یا شلنگ ورودی خراب شده و باید تعویض شوند، با همکاران ما در مرکز داره چاره تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنیم.

30- ارور U4 ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل

علت: زمانی با ارور U4 ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل مواجه می شویم که خطایی در یکی از محفظه های شستشو، عملکرد محفظه دیگر را با مشکل مواجه کرده باشد. کد خطای U4 به این معنی است که یک اتصال کوتاه در برد کنترل اصلی کشوی پایینی اتفاق افتاده و بر روی کشوی بالایی نیز تاثیر گذاشته است.

راه حل: یکی از راهکارهای رفع کد خطای U4 ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل بررسی برد کنترل اصلی دستگاه است. این برد پشت پنل کشوی پایینی، گوشه بالایی سمت راست و زیر دکمه انتخاب چرخه قرار دارد. پنل را باز کنید و ایرادات برد را مورد بررسی قرار دهید. در صورت نیاز برد را تعویض کنید و بار دیگر نمایش ارور U4 را بررسی کنید.

عیب یابی ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل

در بخش بالا با معنی و مفهوم ارورهای ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل آشنا شدیم، در این قسمت به بررسی راهکارهای عیب یابی این دستگاه در مواقعی که سیستم تشخیص خطا قادر به عیب یابی نیست، می پردازیم. عمل به دستورالعمل های این بخش کمک می کند در مواقعی که به تعمیرکار دسترسی نداریم یا نمی توانیم مدت زمان طولانی صبر کنیم، خودمان به تنهایی مشکل را عیب یابی کرده و آن را برطرف کنیم.

6 مشکل رایج ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل

عیب یابی ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل برای کارکرد درست دستگاه ضروری است

1- ظروف شسته شده با ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل تمیز نیست

علت احتمالی: مهم ترین دلایلی که منجر به تمیز نبودن ظروف شسته شده با ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل می شوند، عبارت اند از:

  • برنامه شستشو با توجه به بار ظروف درون محفظه مناسب نیست.
  • بازوی اسپری قادر به چرخش نیست.
  • ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل بیش از حد بارگیری شده یا به درستی بارگیری نشده است.
  • صفحه فیلتر یا خود فیلتر تخلیه ظرفشویی به اشتباه نصب شده است.
  • مواد شوینده در محفظه شستشو اشتباه ریخته شده است.
  • غذای اضافه قبل از بارگیری در محفظه شستشو از روی ظروف برداشته نشده است.
  • مواد شوینده مناسبی استفاده نشده یا مقدار آن کافی نیست.
  • سوراخ های بازوی اسپری مسدود شده است.
  • صفحه فیلتر یا خود فیلتر تخلیه ظرفشویی مسدود شده است.
  • نمک کافی در نرم کننده آب وجود ندارد.

توجه داشته باشید که کیفیت شستشوی ظروف با ارورهای ماشین ظرفشویی Fisher and Paykel به ما اعلام نمی شود.

راه حل: برای برطرف کردن مشکل خوب شسته نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل، راهکارهای زیر را امتحان کنید:

  • با توجه به شدت آلودگی ظروف یک برنامه شستشوی مناسب انتخاب کنید. ممکن است ظروف نیاز به خیس کردن داشته باشند.
  • اطمینان حاصل کنید که چیزی مسیر بازوی اسپری ظرفشویی را مسدود نکرده است.
  • بیش از ظرفیت ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل درون آن بار نگذارید.
  • فیلتر تخلیه را خارج کنید و پس از نظافت کامل،‌ آن را مجدداً در موقعیت اولیه قرار دهید.
  • مواد شوینده باید در محفظه بزرگ ریخته شود.
  • قبل از بارگذاری، تمام ضایعات غذا را از روی ظرف غذا پاک کنید.
  • از مواد شوینده مخصوص ماشین ظرفشویی برندهای معتبر استفاده کنید و مقدار آن را با توجه به شدت آلودگی ظروف تنظیم کنید.
  • بازوی اسپری را تمیز کنید.
  • صفحه فیلتر و فیلتر تخلیه را تمیز کنید.
  • از وجود نمک کافی در نرم کننده آب اطمینان حاصل کنید یا تنظیمات مربوط به میزان نرم کنندگی آب را افزایش دهید.
یک نفر در حال برداشتن ظروف کثیف از ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل

تمیز نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل به دلیل برنداشتن غذای اضافه از روی ظروف قبل از بارگیری در محفظه شستشو

2- میزان تولید کف ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل زیاد است

علت احتمالی: علت تولید کف زیاد در ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل می تواند مربوط به مقدار زیاد شوینده، بارگذاری بیش از حد ظروف تخم مرغی یا تنظیمات مایع کمک آبکشی باشد که روی عدد بالایی تنظیم شده است. توجه داشته باشید که تولید کف زیاد اگر منجر به فعال شدن اتوریکاوری شود، با ارور F7 ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل به ما اعلام می شود.

راه حل: برای آنکه بتوانید مشکل تولید کف بیش از حد در ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل را حل کنید، در مرحله اول بررسی کنید که مقدار مواد شوینده با توجه به شدت کثیفی ظروف مناسب باشد. مقدار مواد شوینده را متناسب با کثیفی ظروف زیاد کنید و تنظیمات مایع کمک آبکشی را کم کنید.

3- آب از ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل نشت می کند

علت احتمالی: دلیلی که باعث نشت آب از ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل می‌شود، اتصالات نادرست بین شلنگ و لوله ورودی یا شلنگ و لوله خروجی است. البته احتمال دارد آب از نواحی دیگر دستگاه نشت کرده باشد. خوشبختانه تشخیص نشتی با نمایش ارورهای F1 یا F30 ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل همراه خواهد بود.

راه حل: برای حل مشکل نشت آب از ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل اتصالات بین شلنگ ها و لوله های ورود و خروج آب را بررسی کنید. همه ی اتصالات را محکم کرده، شلنگ های پاره یا لوله های شکسته و ترک خورده را عوض کنید.

نشتی آب ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل

نشتی آب ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل به دلیل اتصالات نادرست بین شلنگ و لوله ورودی یا شلنگ و لوله خروجی

4- درب ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل باز نمی شود

علت احتمالی: مهم ترین علتی که باعث باز نشدن درب ماشین ظرفشویی Fisher and Paykel می شود،‌ فعال بودن قفل کودک دستگاه است. این قفل ایمنی برای حفاظت از کودکان و حیوانات خانگی می باشد، ‌در صورت فعال بودن قفل، دستگاه اجازه باز شدن درب را نمی دهد.

راه حل: برای حل مشکل باز نشدن درب ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل، تنها کاری که باید انجام دهید غیرفعال کردن قفل کودک دستگاه است. دکمه «قفل» را نگه دارید تا چراغ بالای کلید «lock» خاموش شود یا با نگه داشتن دکمه پاور کشوی ظروف را باز کنید.

5- ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل راه اندازی نمی شود

علت: مشکل عدم راه اندازی ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل می تواند به یکی از دلایل زیر مربوط باشد:

  • جریان برق منبع تغذیه به دستگاه وصل نیست.
  • درب کشوی ظروف به درستی بسته نشده است.
  • قابلیت Keylock یا Childlock (قفل ایمنی یا قفل کودک) روشن است.

توجه داشته باشید، علت عدم راه اندازی این دستگاه هرگز با ارورهای ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل به ما اعلام نمی شود.

راه حل: برای مدیریت مشکل عدم راه اندازی ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل، اقدامات زیر را انجام دهید:

  • اطمینان حاصل کنید که برق منبع تغذیه وصل است و اجزای مجموعه برق رسانی عملکرد درستی دارند.
  • مطمئن شوید درب کشوی ظروف محکم بسته شده است.
  • قفل ایمنی یا قفل کودک را خاموش کنید. کلید «lock» را نگه دارید تا چراغ بالای آن خاموش شود.

6- باقی ماندن لکه آب روی ظروف پس از شستشوی ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل

علت احتمالی: چند عامل مهم وجود دارد که منجر به باقی ماندن لکه آب روی ظروف پس از شستشوی ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل حین چرخه شستشو می شود، از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مایع کمک آبکشی تمام شده است.
  • تنظیمات کمک آبکشی روی عدد بسیار پایینی تنظیم شده است.
  • محفظه شستشو بیش از حد بارگذاری شده یا اصلا درست بارگیری نشده است.
  • میزان نمک موجود در نرم کننده آب کافی نیست.

سیستم تشخیص خودکار این مسئله را با ارورهای ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل به ما هشدار نمی دهد.

راه حل: چند روش مناسب برای مقابله با مشکل باقی ماندن لکه آب روی ظروف پس از شستشوی ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل به شرح زیر است:

  • محفظه مخصوص مایع کمک آبکشی را دوباره پر کنید.
  • تنظیمات مربوط به مایع کمک آبکشی را تغییر داده و عدد آن را کمی افزایش دهید.
  • بیش از حد ظرفیت ظرفشویی، در آن ظرف نچینید و ظروف را درست قرار دهید.
  • از وجود نمک کافی در نرم کننده آب اطمینان حاصل کنید یا تنظیمات نرم کننده آب را افزایش دهید.

7- ظروف شسته شده با ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل خشک نیستند

علت: زمانی با مشکل خشک نبودن ظروف شسته شده با ماشین ظرفشویی Fisher and Paykel مواجه می شویم که ظروف به درستی چیده نشده باشند، مایع کمک آبکشی تمام شده باشد، تنظیمات مایع کمک آبکشی روی عدد پایین تنظیم شده یا برنامه شستشوی Eco راه اندازی شده باشد.

راه حل: اگر در پی راهکاری برای حل مشکل خشک نبودن ظروف شسته شده با ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل هستید، ابتدا اطمینان حاصل کنید که ظروف در محفظه شستشو بیش از حد به هم نچسبیده باشند. در محفظه مخصوص مقداری مایع کمک آبکشی اضافه کنید و تنظیمات آن را کمی افزایش دهید. در نهایت برای خشک کردن بهتر ظروف یک برنامه شستشوی استاندارد انتخاب کنید.

ظروف خیس در ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل

خشک نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل به دلیل تنظیمات نادرست مایع کمک آبکشی و راه اندازی برنامه شستشوی Eco

نحوه برخورد با ارورهای ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل

این دستگاه به گونه ای طراحی شده که در صورت تشخیص خرابی، علاوه بر نمایش ارورهای ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل، با صدای بیپ مداوم به ما هشدار می دهد. اگر فقط یکی از کشوهای شستشو با مشکل مواجه شده باشد، روال هشداردهی دستگاه به این شکل خواهد بود که چراغ نشانگر کشوی مورد نظر قرمز شده و چشمک می زند، کد خطا نیز روی صفحه نمایشگر چشمک خواهد زد. اگر خطای پیش آمده مربوط به کشویی باشد که در حالت انتخاب نیست، صفحه نمایش کشوی آسیب دیده شروع به چشمک زدن کد خطا می کند.

توجه داشته باشید که در بسیاری از مواقع اگر یکی از کشوهای ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل با مشکل مواجه شود، می توان از کشوی دیگر استفاده کرد. اگر عملکرد یکی از محفظه ها را متوقف کرده اید و می بینید که نشانگر کشوی دیگر قرمز شده و چشمک می زند، به معنی خرابی آن کشو است. در این شرایط نشانگر کشوی ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل که عملکرد آن متوقف شده، به رنگ سفید چشمک می زند.

اما اگر خطا مربوط به هر دو کشوی شستشوی ظروف ظرفشویی باشد، علاوه بر کشوی انتخابی، نشانگر کشوی دیگر نیز قرمز شده و چشمک می زند. در این شرایط با فشردن دکمه “∏” می توانید بین کشوها جابجا شوید و کد خطای هر دو محفظه را یادداشت کنید. بسته به نقص پیش آمده، ممکن است کدهای خطای هر دو کشو مشابه باشند یا با هم فرق کنند.

چطور باید به کد خطای ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل رسیدگی کرد؟

در مرحله اول دکمه ی پاور ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل را فشار دهید تا کد خطا از روی صفحه نمایش رفع شود. اگر می بینید نمایش ارور و بوق های پی در پی با فشردن دکمه پاور قطع نمی شود، برق متصل به کشوهای شستشو را قطع کنید و با مطالعه دستورالعمل های این مقاله به دنبال یافتن محل خرابی باشید. در نهایت اگر کد خطا و بوق های مداوم برطرف نشد، منبع تغذیه و آب ورودی به ظرفشویی را کاملاً قطع کنید و با همکاران ما در مجموعه داره چاره تماس بگیرید تا به بهترین شکل ممکن در کوتاه ترین زمان ممکن شما را راهنمایی کنیم.

تمیز کردن فیلتر تخلیه ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل

پس از مطالعه این مطلب در زمینه ارورهای ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل، دریافتیم برای رفع بسیاری از خطاهای این دستگاه نیاز است فیلتر تخلیه دستگاه تمیز شود تا راه خروج آب از محفظه شستشو باز باشد. برای نظافت این بخش لازم است مراحل زیر را قدم به قدم دنبال کنید:

  • ظرفشویی را از منبع تغذیه جدا کنید.
  • پنل دسترسی به فیلتر تخلیه که روی قفسه زیرین تعبیه شده را بالا بکشید.
  • فیلتر تخلیه را بلند کرده و از جای خود درآورید.
  • هرگونه انباشت ضایعات و آلودگی های روی فیلتر را زیر آب روان بشویید و مجدداً آن را در موقعیت اولیه نصب کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که فیلتر تخلیه با صفحه فیلتر هم سطح است.
  • دستگاه را مجدداً به منبع تغذیه وصل کرده و از آن استفاده کنید.
مراحل تمیز کردن فیلتر تخلیه ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل

تمیز کردن فیلتر تخلیه ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل برای کارکرد درست دستگاه ضرورت دارد

کلام آخر

پس از مطالعه این راهنمای جامع، ضمن آشنایی با معانی هر یک از ارورهای ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل، یاد گرفتیم در مواقع برخورد با آنها چه اقداماتی انجام دهیم و در پاسخ به هر یک از ارورها چه واکنشی نشان دهیم.

در آخر یادآوری می کنیم که تعمیرکاران متخصص و مجرب ما در تیم حرفه ای داره چاره آماده اند تا در شرایط بروز خطاهای الکترونیکی و فنی دستگاه، پس از دریافت تماس شما، در محل حضور یابند و مشکلات ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل را برطرف کنند.

سوالات رایج در مورد عیب یابی و روش رفع مشکلات ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل

عیب یابی ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل و رفع مشکلات آن نیازمند دانش و اطلاعاتی در رابطه با ایرادات این دستگاه است. کاربرانی که به دنبال تعمیر و عیب یابی دستگاه در منزل هستند، ممکن است در رابطه با روش های برطرف کردن مشکلات ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل یکسری سوالاتی داشته باشند. در این بخش از مقاله قصد داریم به برخی از این سوالات رایج پاسخ دهیم.

1- علت تولید کف زیاد در ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل چیست؟
زیاد بودن ماده ی شوینده، بارگذاری بیش از حد ظروف کثیفی که در آن تخم مرغ خورده شده یا تنظیمات نادرست مایع کمک آبکشی علت اصلی تولید کف زیاد در ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل است.
2- چگونه می توان مشکل نشتی آب از ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل را برطرف کرد؟
برای رفع مشکل نشتی آب از ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل باید از سالم بودن اتصالات بین شیلنگ ها و لوله های ورود و خروج آب مطمئن شوید. اتصالات شل را سفت کنید و در صورت پارگی، شکستگی یا ترک خوردن شیلنگ آن ها را تعویض کنید.
3- چرا ظروف شسته شده در ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل خشک نمی شوند؟
ظروف شسته شده در ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل به دلایلی مانند چیدمان نادرست ظروف، تمام شدن مایع کمک آبکشی، تنظیمات نادرست مایع کمک آبکشی و راه اندازی برنامه شستشوی Eco خشک نمی شوند.
4- باقی ماندن لکه آب روی ظروف پس از شستشوی ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل چه دلیلی دارد؟
تمام شدن مایع کمک آبکشی، تنظیمات نادرست مایع کمک آبکشی، بارگذاری بیش از حد محفظه شستشو یا بارگذاری نادرست آن و کم بودن میزان نمک موجود در نرم کننده آب از مهم ترین دلایلی هستند که منجر به تشکیل لکه های آب روی ظروف شسته شده در ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل می شوند.
5- دلیل عدم راه اندازی ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل چیست؟
ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل به دلیل عدم اتصال جریان برق منبع تغذیه به دستگاه، بسته نشدن درب کشوی ظروف و روشن شدن قفل کودک راه اندازی نمی شود.
6- برای رفع مشکل باز نشدن درب ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل چه باید کرد؟
برای رفع مشکل باز نشدن درب ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل باید قفل کودک دستگاه را غیرفعال کنید. برای غیرفعال کردن قفل کودک، دکمه «قفل» را فشار داده و آن را چند ثانیه نگه دارید و بعد از خاموش شدن چراغ بالای کلیدlock»» درب دستگاه را باز کنید. شما می توانید با نگه داشتن دکمه ی پاور نیز کشوی ظروف ظرفشویی فیشر و پیکل را باز کنید.
7- برای برطرف کردن مشکل تمیز نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی فیشر و پیکل چه اقداماتی باید انجام داد؟
با انجام اقداماتی مانند انتخاب برنامه ی شستشوی مناسب؛ بررسی مسیر بازوی اسپری و اطمینان از عدم انسداد آن؛ تمیز کردن صفحه ی فیلتر، فیلتر تخلیه و بازوی اسپری؛ پاک کردن ضایعات مواد غذایی قبل از چیدن در محفظه ی شستشو؛ استفاده از مواد شوینده باکیفیت به اندازه کافی؛ بارگیری دستگاه به اندازه ی ظرفیت و اطمینان از وجود نمک کافی در سختی گیر آب می توان از تمیز شدن ظروف مطمئن شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *