کدهای خطای ماشین ظرفشویی

ارورهای ماشین ظرفشویی بلینگ و نحوه برطرف کردن آنها

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی بلینگ که ارور E2 را نمایش می دهد

ماشین ظرفشویی بلینگ کارایی فوق العاده ای دارد. این دستگاه می تواند به طور خودکار محل خرابی را تشخیص دهد و آن را با کدهای خطا رو پنل نمایشگر اعلام کند. آن دسته از کاربرانی که شناخت و آگاهی کافی نسبت به کد خطای روی صفحه نمایشگر داشته باشند، می توانند مشکل پیش آمده را در کوتاه ترین زمان ممکن بدون نیاز به حضور تکنسین های تعمیرکار در محل برطرف کنند. از این رو قصد داریم در این راهنما به بررسی ارورهای ماشین ظرفشویی بلینگ و نحوه مقابله با هر یک از آنها بپردازیم. با ما همراه باشید.

لیست ارورهای ماشین ظرفشویی بلینگ و راه حل آن

در این بخش از مقاله به توضیح مفصل ارورهای ماشین ظرفشویی بلینگ جدول بالا می پردازیم و می آموزیم که برای برطرف کردن کد خطایی که روی صفحه نمایشگر نقش می بندد، راه های متعددی وجود دارد. همچنین می بینیم که بسیاری از این روش ها بدون دانش و مهارت فنی در خانه قابل اجرا هستند و لزوماً نیازی به حضور تعمیرکار در محل نیست.

1- ارور E1 ماشین ظرفشویی بلینگ

علت: علت روبرو شدن با کد خطای E1 ماشین ظرفشویی بلینگ، هشدار باز شدن درب دستگاه در طول چرخه شستشو است. ممکن است خود کاربر اشتباهاً درب را باز کند یا بازی کودکان منجر به باز شدن درب شود.

راه حل: برای حل و فصل کد خطای E1 ماشین ظرفشویی بلینگ کافیست درب دستگاه را محکم ببندید و خوب فشار دهید تا صدای بسته شدن آن را بشنوید. در طول چرخه شستشو از باز کردن درب محفظه ظروف خودداری کنید.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی بلینگ که ارور E1 را نمایش می دهد

نمایش ارور E1 روی صفحه نمایش ماشین ظرفشویی بلینگ به دلیل باز شدن درب دستگاه در طول چرخه شستشو

2- ارور E2 ماشین ظرفشویی بلینگ

علت: علتی که منجر به نمایش کد خطای E2 ظرفشویی Belling می شود، تشخیص مشکلات و خطاهای مربوط به آبگیری است. عمدتاً به علت گرفتگی جزئی یا انسداد کامل شلنگ ورودی، فیلتر ورودی یا شیر برقی، جریان ورود آب به دستگاه با مانع روبرو می شود و آب با نهایت فشار تامین نمی شود. در این شرایط مدت زمان آبگیری طولانی تر از حد انتظار خواهد بود که با یکی از ارورهای ماشین ظرفشویی بلینگ هشدار داده می شود.

راه حل: به منظور حل کد خطای E2 ماشین ظرفشویی بلینگ، کلیه اجزاء و قطعات درگیر مجموعه تامین آب را به دقت بررسی کنید و گرفتگی های آنها را برطرف کنید تا مسیر جریان آب کاملاً باز باشد. شیر آب را تا انتها باز کنید، فیلتر ورودی را بشویید و شلنگ را صاف و آزاد کنید. اگر نمایش کد خطا ادامه دار شد، با یکی از مراکز مجاز خدمات و تعمیرات ماشین ظرفشویی بلینگ تماس بگیرید.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی بلینگ که ارور E2 را نمایش می دهد

نمایش ارور E2 روی صفحه نمایش ماشین ظرفشویی بلینگ به دلیل مشکلات و خطاهای مربوط به آبگیری

3- ارور E3 ماشین ظرفشویی بلینگ

علت: مهم ترین دلیل برخورد با کد خطای E3 ماشین ظرفشویی بلینگ، مشکلات مربوط به تخلیه آب از محفظه شستشو است. خرابی پمپ تخلیه یا گرفتگی شلنگ و فیلتر تخلیه می توانند عوامل اصلی نمایش این کد خطا باشند.

راه حل: جهت برطرف کردن کد خطای E3 ماشین ظرفشویی بلینگ در خانه مستقیما به سراغ مجموعه تخلیه آب دستگاه بروید و پس از بررسی کامل مسیر شلنگ تخلیه، فیلتر تخلیه و پمپ تخلیه و برداشتن گرفتگی ها و تجمع ضایعات آنها، موانعی که در هر یک از قطعات سد راه خروج آب شده را بردارید.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی بلینگ که ارور E3 را نمایش می دهد

نمایش ارور E3 روی صفحه نمایش ماشین ظرفشویی بلینگ به دلیل مشکلات مربوط به تخلیه آب از محفظه شستشو

4- ارور E4 ماشین ظرفشویی Belling

علت: نمایش کد خطای E4 ماشین ظرفشویی بلینگ، از خرابی سنسور دمای دستگاه خبر می دهد. در این شرایط دستگاه قادر به تشخیص دمای آب ورودی نخواهد بود و مشکل پیش آمده را با یکی از ارورهای ماشین ظرفشویی بلینگ به ما اعلام می کند.

راه حل: به منظور بر طرف کردن کد خطای E4 ماشین ظرفشویی بلینگ، باید به سنسور دما دسترسی پیدا کنید و مثل یک تعمیرکار ماهر کلیه اتصالات و سیم کشی های متصل به آن را مورد بررسی دقیق قرار دهید. حتی یک سیم نباید اتصال کوتاه یا مدار باز شده باشد. مقاومت خود سنسور را اندازه بگیرید و مطمئن شوید در محدوده مجاز بوده و کاملاً سالم است. در صورت ادامه نمایش کد خطا با متخصص تعمیر ماشین ظرفشویی بلینگ تماس بگیرید.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی بلینگ که ارور E4 را نمایش می دهد

نمایش ارور E4 روی صفحه نمایش ماشین ظرفشویی بلینگ به دلیل خرابی سنسور دمای دستگاه

5- ارور E6 ماشین ظرفشویی بلینگ

علت: دلیل آنکه با کد خطای E6 ماشین ظرفشویی بلینگ مواجه می شویم، تشخیص نشت آب از دستگاه است. اتصالات شل و شلنگ های کهنه و پاره از مهم ترین دلایل نشتی آب هستند. همچنین ممکن است قطرات آب از نواحی دیگر مانند نوار دور درب و حتی بدنه نشت کند.

راه حل: برای اینکه بتوانید کد خطای E6 ماشین ظرفشویی بلینگ را حل کنید، در قدم اول با بررسی تیزبینانه کلیه شلنگ های ورود و خروج آب و اتصالات آنها، محل نشتی را بیابید و آن را پر کنید. در صورت نیاز قطعه معیوب را جایگزین کنید و به این ترتیب جلوی نشت آب را بگیرید. سپس در صورت ادامه نمایش کد خطا نواحی دیگر دستگاه مانند نوار دور درب و بدنه را به دقت چک کنید تا محل نشتی را بیابید.

نمایش ارور E6 روی صفحه نمایش ماشین ظرفشویی بلینگ به دلیل نشتی آب از دستگاه

نمایش ارور E6 روی صفحه نمایش ماشین ظرفشویی بلینگ به دلیل نشتی آب از دستگاه

6- ارور E7 ماشین ظرفشویی بلینگ

علت: زمانی با کد خطای E7 ماشین ظرفشویی Belling برخورد می کنیم که خطای عنصر گرمایش (المنت هیتر) رخ داده و دستگاه گرمادهی طبیعی نداشته باشد. این مسئله با یکی از ارورهای ماشین ظرفشویی بلینگ به ما هشدار داده می شود.

راه حل: برای رفع کد خطای E7 ماشین ظرفشویی بلینگ، به سراغ عنصر گرمایش ظرفشویی بروید و عملکرد آن را به لحاظ اختلال و خرابی مورد بررسی قرار دهید. اگر نقص سیم کشی المنت هیتر منجر به این مسئله شده، سیم ها را جایگزین کنید و اگر می بینید خود هیتر از کار افتاده و باید جایگزین شود، برای تعویض آن و رفع این کد خطا با مراکز مجاز خدمات و تعمیرات ماشین ظرفشویی بلینگ تماس بگیرید.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی بلینگ که ارور E7 را نمایش می دهد

نمایش ارور E7 روی صفحه نمایش ماشین ظرفشویی بلینگ به دلیل خطای عنصر گرمایش

عیب یابی ماشین ظرفشویی بلینگ

در هر خانه باید یک نفر باشد که با دانش کافی در زمینه سیستم داخلی لوازم برقی، بتواند با بررسی دستگاه بدون توجه به کد خطایی که روی صفحه نمایشگر ظاهر می شود، محل دقیق خرابی را بیابد. در این بخش از مقاله یاد می گیریم زمانی که خبری از ارورهای ماشین ظرفشویی بلینگ نیست، چگونه منشاء مشکل را پیدا کنیم و چطور آن را رفع کنیم.

6 مشکل رایج ماشین ظرفشویی بلینگ

عیب یابی ماشین ظرفشویی بلینگ برای کارکرد درست دستگاه ضروری است

1- ماشین ظرفشویی بلینگ راه اندازی نمی شود

علت: دلیل مواجه شدن با مشکل روشن نشدن ماشین ظرفشویی Belling می تواند مربوط به مشکلات برقرسانی یا آبرسانی به دستگاه باشد. در هر یک از این دو حالت دستگاه راه اندازی نمی شود. جا نخوردن دوشاخه دستگاه در پریز برق، از کار افتادن سوکت برق یا فیوز مورد استفاده یا کم بودن فشار آب ورودی از مهم ترین عوامل این اتفاق به شمار می آیند.

راه حل: جهت برطرف کردن مشکل روشن نشدن ماشین ظرفشویی بلینگ، اولین کاری که باید انجام داد تامین برق مورد نیاز برای راه اندازی دستگاه است. جریان برق منزل وصل باید باشد و دوشاخه به خوبی در پریز جا خورده باشد. در صورت خرابی سوکت برق یک پریز دیگر را امتحان کنید. در صورت خرابی فیوز مورد استفاده یا سوختگی آن را تعویض کنید. در آخر بررسی کنید که منبع آب به درستی وصل شده و درب ظرفشویی نیز بسته باشد.

2- پمپ تخلیه ماشین ظرفشویی بلینگ متوقف نمی شود

علت: علت یکسره کار کردن پمپ تخلیه ماشین ظرفشویی بلینگ تشخیص سرریز آب است. این دستگاه به گونه ای طراحی شده تا بتواند سرریز را تشخیص دهد و در صورت مواجهه با آن،‌ پمپ گردش آب در محفظه را متوقف کرده و پمپ تخلیه را فعال می کند. سرریز یکی از مسائلی است که متاسفانه با ارورهای ماشین ظرفشویی بلینگ به ما هشدار داده نمی شود.

راه حل: برای آنکه بتوانید مشکل یکسره کار کردن پمپ تخلیه ماشین ظرفشویی بلینگ را برطرف کنید، باید بتوانید علت سرریز را بیابید و آن را رفع کنید. شیر ورودی آب را ببندید تا آب بیشتری وارد دستگاه نشود. در صورت نیاز به یک تکنسین تعمیرکار با مرکز تعمیرات لوازم خانگی داره چاره تماس بگیرید.

3- سر و صدای ماشین ظرفشویی بلینگ زیاد است

علت: مهمترین عاملی که منجر به سر و صدای ماشین ظرفشویی Belling می شود، چینش نادرست ظروف درون سبد شستشو یا افتادن یک شئ کوچک در سبد است. البته این صدا تا جایی که به عملکرد موتور دستگاه و پمپ تخلیه مربوط باشد، کاملاً طبیعی است.

راه حل: برای آنکه مشکل سر و صدای ماشین ظرفشویی بلینگ را حل کنید، در مرحله اول ظروف را محکم و به درستی در سبد شستشو بچینید تا در طول چرخه از موقعیت خود خارج نشوند. کف سبد را بررسی کنید و اگر می بینید چیزی افتاده و گیر کرده، آن را بردارید. در نهایت سعی کنید به سر و صداهای معمولی موتور، پمپ تخلیه و باز شدن محفظه مواد شوینده عادت کنید. همچنین اگر از ظرفشویی خود زیاد استفاده نمی کنید، هفته ای یک مرتبه فریند آبگیری و تخلیه آب را انجام دهید تا مهر و موم ها سالم بمانند.

4- کف زیادی در محفظه شستشوی ماشین ظرفشویی بلینگ وجود دارد

علت: زمانی با مشکل تولید کف زیاد در محفظه شستشوی ماشین ظرفشویی بلینگ روبرو می شویم که از شوینده بی کیفیت یا نامناسب به مقدار زیاد استفاده شود. همچنین اگر از مایع کمک آبکشی استفاده کنیم، شاهد تولید کف زیاد در دستگاه خواهیم بود که ربطی به ارورهای ماشین ظرفشویی بلینگ هم ندارد.

راه حل: جهت حل و فصل مشکلات مربوط به تولید کف زیاد در محفظه شستشوی ماشین ظرفشویی بلینگ، از مواد شوینده مخصوص ماشین ظرفشویی استفاده کنید تا کف زیادی تولید نشود. هر زمان با این مسئله مواجه شدید، درب ماشین ظرفشویی را باز کنید و اجازه دهید کف ها بخار شوند. 1 گالن آب سرد به وان اضافه کنید، درب ماشین ظرفشویی را ببندید چرخه شستشوی «Soak» را راه اندازی کنید تا آب درون محفظه تخلیه شود.

5- مشاهده لکه روی دیواره های داخلی محفظه شستشوی ماشین ظرفشویی بلینگ

علت: مهم ترین مشکلی که منجر به پیدایش لکه روی دیواره های محفظه شستشوی ماشین ظرفشویی Belling می شود، استفاده از مواد شوینده رنگی است.

راه حل: برای برطرف کردن مشکل پیدایش لکه روی دیواره های محفظه شستشوی ماشین ظرفشویی بلینگ، فقط کافیست اطمینان حاصل کنید که شوینده انتخابی‌ مخصوص شستشوی ماشین ظرفشویی و بدون رنگ اضافه است.

6- ظروف شسته شده با ماشین ظرفشویی بلینگ تمیز نیستند

علت: وقتی با مشکل کثیفی ظروف شسته شده با ماشین ظرفشویی بلینگ مواجه می شویم که یکی از این دو حالت رخ داده باشد؛ برنامه شستشو متناسب با شدت کثیفی ظروف انتخاب نشده یا چینش ظروف در سبدهای شستشو نامناسب باشد.

راه حل: اگر به دنبال راهی برای حل مشکل کثیفی ظروف شسته شده با ماشین ظرفشویی بلینگ هستید، پیشنهاد می کنیم یک برنامه شستشوی با قدرت بیشتر راه اندازی کنید و مطمئن شوید چینش ظروف به گونه ای باشد که توزیع مواد شوینده و بازوهای اسپری مسدود نشوند.

ظروف کثیف در ماشین ظرفشویی

تمیز نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی به دلیل انتخاب برنامه ی شستشوی نادرست

7- روی ظروف شسته شده با ماشین ظرفشویی بلینگ آثار لکه مشاهده می شود

علت: اصلی ترین عواملی که منجر به پیدایش رد لکه روی ظروف شسته شده با ماشین ظرفشویی بلینگ مواجه می شوند، عبارت اند از:

  • سختی بالای آب
  • دمای پایین آب ورودی به دستگاه
  • بارگذاری بیش از حد ماشین ظرفشویی
  • بارگذاری نامناسب ظروف در سبدهای شستشو
  • پودر شوینده کهنه یا نم کشیده
  • اضافه نکردن مایع کمک آبکشی
  • مقدار نامناسب مواد شوینده

توجه داشته باشید که ظهور لکه روی ظرف ها ربطی به ارورهای ماشین ظرفشویی بلینگ ندارد و به ما هشدار داده نمی شود.

راه حل: اگر به دنبال راهی برای حل مشکل آثار لکه و لایه روی ظروف شسته شده با ماشین ظرفشویی بلینگ هستید، پیشنهاد می کنیم اقدامات زیر را به ترتیب انجام دهید:

  • تمام ظروف فلزی را از ماشین ظرفشویی خارج کنید.
  • مواد شوینده اضافه نکنید.
  • طولانی ترین چرخه شستشو را انتخاب کنید.
  • ماشین ظرفشویی را روشن کنید و اجازه دهید حدود 18 تا 22 دقیقه کار کند.
  • درب دستگاه ر را باز کنید و 2 فنجان سرکه سفید کف ماشین ظرفشویی بریزید.
  • درب را ببندید و اجازه دهید ماشین ظرفشویی چرخه را کامل کند. اگر سرکه مشکل پیش آمده را حل نکرد، مراحل بالا را با یک چهارم فنجان (60 میلی لیتر) اسید سیتریک خشک امتحان کنید.

8- ظروف شیشه ای شسته شده با ماشین ظرفشویی بلینگ مات و کدر هستند

علت: علت مواجهه با مات و کدر بودن ظروف شیشه ای پس از شستشوی ماشین ظرفشویی بلینگ، ترکیب آب نرم و مقدار زیادی مواد شوینده است. این مسئله ربطی به ارورهای مشاین ظرفشویی بلینگ ندارد.

راه حل: جهت رفع مشکل مات و کدر بودن ظروف شیشه ای پس از شستشوی ماشین ظرفشویی Belling، اگر می بینید نرمی آب محل زندگی شما زیاد است، از مواد شوینده کمتری استفاده کنید. برای شستشوی ظروف شیشه ای بهتر است کوتاه ترین چرخه شستشو را اجرا کنید.

ظروف شیشه ای مات شده درون قفسه ی ماشین ظرفشویی

مات و کدر شدن ظروف شیشه ای در ماشین ظرفشویی به علت ترکیب آب نرم و مقدار زیادی مواد شوینده

9- لایه زرد یا قهوه ای رنگ روی دیواره داخلی محفظه شستشوی ماشین ظرفشویی بلینگ دیده می شود

علت: زمانی با که لایه زرد یا قهوه ای رنگ روی دیواره داخلی محفظه شستشوی ماشین ظرفشویی بلینگ روبرو می شویم که رنگ چای یا قهوه روی ظروف به دیواره های دستگاه منتقل شود. همچنین رسوبات آهن در آب می تواند به مرور زمان منجر به ایجاد یک لایه روی دیواره داخلی محفظه دستگاه شود. همانطور که می بینید این مسئله ربطی به ارورهای ماشین ظرفشویی بلینگ ندارد.

راه حل: اگر به دنبال راهی برای رفع مشکل لایه زرد یا قهوه ای رنگ روی دیواره داخلی محفظه شستشوی ماشین ظرفشویی بلینگ هستید، در قدم اول توصیه می کنیم یک فیلتر تصفیه خریداری کنید و آن را در محل ورود آب به دستگاه تعبیه کنید تا رسوبات آهن موجود در آب وارد دستگاه نشوند. برای از بین بردن لکه ها نصف فنجان مایع سفید کننده و 3 فنجان آب گرم را مخلوط کرده و داخل محفظه را با آن به خوبی پاک کنید.

10- یک لایه سفید رنگ روی محفظه داخلی ماشین ظرفشویی بلینگ تشکیل شده است

علت: علت مواجهه با لایه سفید رنگ درون محفظه شستشوی ماشین ظرفشویی بلینگ وجود املاح و مواد معدنی در آب سخت محل زندگی شماست و ربطی به ارورهای ماشین ظرفشویی بلینگ ندارد.

راه حل: جهت بر طرف کردن مشکل تشکیل لایه سفید رنگ درون محفظه شستشوی ماشین ظرفشویی Belling از یک نرم کننده آب استفاده کنید. برای تمیز کردن فضای داخل محفظه می توانید یک اسفنج را به مواد شوینده ماشین ظرفشویی آغشته کرده و فضای داخلی دستگاه را با آن پاک کنید. همیشه از شوینده های مخصوص ماشین ظرفشویی استفاده کنید و مقدار آن را طوری تنظیم کنید که بیش از حد کف تولید نشود.

لایه ی سفید رنگ از رسوبات آهکی که در محفظه ی داخلی ماشین ظرفشویی تشکیل شده است

تشکیل لایه ی سفید رنگ در محفظه ی داخلی ظرفشویی به علت وجود املاح و مواد معدنی در آب سخت 

11- درب مخزن مواد شوینده ماشین ظرفشویی بلینگ به خوبی بسته نمی شود

علت: یکی از دلایلی که باعث خوب بسته نشدن درب مخزن مواد شوینده ماشین ظرفشویی بلینگ می شود، بقایای مواد شوینده است که روی هم جمع شده و گیره درب این محفظه را مسدود کرده است.

راه حل: به منظور حل مشکل خوب بسته نشدن درب مخزن مواد شوینده ماشین ظرفشویی بلینگ شده، این محفظه را از جای خود خارج کنید و محل گیره آن را کاملاً‌ تمیز کنید؛ طوری که هیچ انباشت مواد شوینده در این محل باقی نماند. محفظه را به محل خود برگردانید و بسته شدن درب آن را مجدداً بررسی کنید.

12- مواد شوینده در کاپ های دیسپنسر ماشین ظرفشویی بلینگ باقی مانده است

علت احتمالی: عامل مهم باقی ماندن مواد شوینده در کاپ های دیسپنسر ماشین ظرفشویی بلینگ چینش نادرست ظروف در محفظه شستشو است که درست در مسیر کاپ های مواد شوینده قرار گرفته و راه آنها را مسدود کرده اند.

راه حل: چنانچه به دنبال راهی برای حل مشکل باقی ماندن مواد شوینده در کاپ های دیسپنسر ماشین ظرفشویی بلینگ هستید، کافیست چینش ظروف را تغییر دهید و این بار ظرف های بزرگ را با دقت بیشتری بچینید. طوری که مزاحم دیسپنسر مواد شوینده نباشند.

13- مشاهده علائم سیاه یا خاکستری روی ظروف شسته شده با ماشین ظرفشویی بلینگ

علت: دلیلی که باعث می شود با علائم سیاه یا خاکستری روی ظروف شسته شده با ماشین ظرفشویی Belling مواجه شویم، ساییده شدن ظروف آلومینیومی به سایر ظرف های درون محفظه شستشو است که مدیریت آن به عهده کاربر بوده و با ارورهای ماشین ظرفشویی بلینگ اعلام نمی شود.

راه حل: برای رفع کردن علائم سیاه یا خاکستری روی ظروف شسته شده با ماشین ظرفشویی بلینگ از یک پاک کننده سایشی استفاده کنید. توصیه می کنیم ظروف آلومینیومی را با ظروف چینی یا بلوری نشویید و برای شستشوی آنها یک چرخه جداگانه راه اندازی کنید.

14- کف ماشین ظرفشویی بلینگ آب جمع شده است

علت: دلیل روبرو شدن با تجمع مقدار کمی آب کف ماشین ظرفشویی بلینگ، مرطوب نگه داشتن نواحی اطراف خروجی مخزن شستشو بوده و کاملاً طبیعی است.

راه حل: اگر به دنبال راهکاری برای حل مشکل نوار دور درب ماشین ظرفشویی بلینگ هستید، بدانید که این مقدار کم آب مربوط به عملکرد طبیعی تخلیه دستگاه بوده و جای نگرانی ندارد..

15- از ماشین ظرفشویی بلینگ آب نشت می کند

علت احتمالی: علتی که منجر به نشت آب از ماشین ظرفشویی بلینگ می شود، تراز نبودن سطح زیر دستگاه، پر کردن بیش از حد محفظه مواد شوینده یا سرریز مایع کمک آبکشی است.

راه حل: اگر به دنبال راهی برای رفع مشکل نشت آب از ماشین ظرفشویی بلینگ هستید، در اولین قدم باید سطح زیر دستگاه را تراز کنید تا ظرفشویی به یک سمت متمایل نباشد. به مقدار مناسب مواد شوینده و مایع کمک آبکشی اضافه کنید تا کف بیش از حد تولید نشود.

نشت آب از ماشین ظرفشویی

نشت آب از ماشین ظرفشویی به دلیل پر کردن بیش از حد محفظه مواد شوینده

کلام آخر

انگیزه و هدف ما از نوشتن این مقاله، بررسی ارورهای ماشین ظرفشویی Belling و مرور تکنیک های عیب یابی این دستگاه بود. اکنون پس از مطالعه این راهنما می دانیم مشکلاتی که سیستم تشخیص خطای خودکار قادر به شناسایی نیست و با کد خطا هشدار داده نمی شوند را چگونه عیب یابی کنیم و چه اقداماتی برای رفع آنها انجام دهیم. در نهایت اگر هنوز تمایل دارید تعمیر دستگاه خود را به دست متخصصین کاردان بسپارید، تعمیرکاران متخصص و مجرب ما در تیم داره چاره آماده خدمت دهی به شما عزیزان هستند.

سوالات رایج در مورد عیب یابی و روش رفع مشکلات ماشین ظرفشویی بلینگ

در این بخش از مقاله بخشی از سوالات رایج کاربران در مورد روش های برطرف کردن ایرادات ماشین ظرفشویی بلینگ را گردآوری کرده ایم. با مطالعه ی این بخش می توانید، هنگام بروز مشکل در ظرفشویی بلینگ، قبل از رسیدن تعمیرکار اقدامات لازم را انجام دهید و در اکثر موارد خودتان ایراد را برطرف کنید. برخی از این سوالات به شرح زیر می باشند.

1- چرا ظروف شسته شده در ماشین ظرفشویی بلینگ تمیز نیستند؟
تمیز نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی بلینگ به دلیل انتخاب برنامه ی شستشوی نامناسب یا چینش نادرست ظروف در سبد شستشو است. برای جلوگیری از بروز این مشکل برنامه ی شستشو را متناسب با کثیفی ظروف انتخاب کنید و در چینش ظروف دقت کنید تا باعث انسداد مخزن مواد شوینده و بازوهای اسپری نشود.
2- کف زیاد ماشین ظرفشویی بلینگ چه علتی دارد؟
استفاده زیاد از مواد شوینده یا مایع کمک آبکشی و استفاده از ماده ی شوینده ی بی کیفیت باعث تولید کف زیاد در ماشین ظرفشویی بلینگ می شود. برای جلوگیری از بروز این مشکل از ماده ی شوینده ی مخصوص ماشین ظرفشویی استفاده کنید.
3- علت لکه دار شدن ظروف در ماشین ظرفشویی بلینگ چیست؟
سختی بالای آب، دمای پایین آب ورودی به دستگاه، بارگذاری بیش از حد ماشین ظرفشویی، چیدن نامناسب ظروف در سبدهای شستشو، استفاده از پودر شوینده کهنه یا نم کشیده، عدم استفاده از مایع کمک آبکشی، نامناسب بودن مقدار مواد شوینده از مهم ترین علت های لکه دار شدن ظروف در ماشین ظرفشویی بلینگ است.
4- چگونه می توان مشکل نشتی آب ماشین ظرفشویی بلینگ را برطرف کرد؟
برای رفع مشکل خروج آب از ماشین ظرفشویی بلینگ سطح زیر دستگاه را تراز کنید، شیلنگ تخلیه را در ارتفاع درستی تنظیم کنید و از سالم بودن اتصالات دستگاه مطمئن شوید.
5- دلیل باقی ماندن مواد شوینده در مخزن مخصوص مواد شوینده ی ماشین ظرفشویی بلینگ چیست؟
چیدمان غیر اصولی ظروف در سبد شستشو مسیر کاپ های مواد شوینده را مسدود می کند و باعث می شود که مواد شوینده در مخزن مخصوص در ماشین ظرفشویی بلینگ باقی بماند.
6- برای جلوگیری از تشکیل لایه سفید رنگ روی محفظه داخلی ماشین ظرفشویی بلینگ چه باید کرد؟
با استفاده از شوینده های مخصوص ماشین ظرفشویی به اندازه ی کافی می توان از تولید کف بیش از حد در دستگاه و تشکیل لایه سفید رنگ در محفظه داخلی ماشین ظرفشویی بلینگ جلوگیری کرد.
7- عدم توقف پمپ تخلیه ی ماشین ظرفشویی بلینگ چه دلیلی دارد؟
سرریز آب دستگاه منجر به یکسره کار کردن پمپ تخلیه ی ماشین ظرفشویی بلینگ می شود. تشخیص علت سرریز آب و نحوه ی برطرف کردن آن یک کار تخصصی است، از این رو توصیه می کنیم از یک فرد متخصص برای این کار کمک بگیرید.
8- برای رفع مشکل عدم راه اندازی ماشین ظرفشویی بلینگ چه اقداماتی باید انجام داد؟
برای راه اندازی ماشین ظرفشویی بلینگ از سالم بودن منبع تامین برق و آب دستگاه اطمینان حاصل کنید، از اتصال دستگاه به دوشاخه مطمئن شوید، در صورت سوختن یا خرابی فیوز آن را تعمیر یا تعویض کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *