کدهای خطای ماشین ظرفشویی

ارورهای ماشین ظرفشویی بایوماتیک و نحوه برطرف کردن آنها

ارورهای ماشین ظرفشویی بایوماتیک

ماشین ظرفشویی بایوماتیک مجهز به یک سیستم تشخیص خطای فوق العاده هوشمند و خودکار می باشد که هرگونه مشکل در دستگاه را با نمایش کدهای خطا در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی به کاربر اطلاع می دهد. آشنایی با این کدهای خطا عملیات تعمیر را آسان تر می کند و در اکثر موارد، کاربران خودشان می توانند دستگاه را تعمیر کنند. برای داشتن اطلاعات کافی در زمینه ارورهای ماشین ظرفشویی بایوماتیک در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

ارورهای ماشین ظرفشویی بایوماتیک علت ارور
E1 ظرفشویی آبگیری نمی کند
E2 ظرفشویی فاضلاب را تخلیه نمی کند
E3 خطای سنسور دمای NTC
E4 وقوع سرریز آب
E5 دستگاه به طور خودکار خاموش نمی شود
E6 خطای ترمیستور OC
E7 خطای ترمیستور SC
10 پایان کار دستگاه
11 فعالیت پمپ تخلیه
12 فعال شدن سوئیچ شیر تقسیم آب
13 فعال شدن المنت
14 فعال شدن دیسپنسر
15 پمپ شستشو با 3 ثانیه تاخیر فعال شد تا سطح آب را بررسی کند
16 تامین آب؛ فعال شدن شیر ورودی
17 شروع؛ دستگاه روشن و آماده اجرا

لیست ارورهای ماشین ظرفشویی بایوماتیک و راه حل آن

اگر به دنبال اطلاعات بیشتری در مورد علت ارورهای ماشین ظرفشویی بایوماتیک به علاوه راهکاری برای رفع هر یک از آنها هستید، این بخش را از دست ندهید. در این بخش راهکارهای ساده ای برای مدیریت خطاها و اشکالات دستگاه معرفی شده که با استفاده از آنها، حداقل می توان تا زمان رسیدن تکنسین ها، شرایط را مدیریت کرد.

1- ارور E1 ماشین ظرفشویی بایوماتیک

علت: علت رو به رو شدن با کد خطای E1 ماشین ظرفشویی Baumatic، طولانی شدن مدت زمان تامین آب فرایند شستشو است. ممکن است منبع آب ورودی بسته باشد، شیر برقی خراب شده یا مسدود شده باشد، سیم کشی های شیر اتصالی کرده یا آسیب دیده باشند، مسیر عبور آب از شلنگ و فیلتر ورودی بسته باشد یا در نهایت برد کنترلی دستگاه با ایراداتی مواجه شده باشد.

راه حل: جهت برطرف کردن کد خطای E1 ماشین ظرفشویی بایوماتیک در خانه، اقدامات لازم برای باز کردن مسیر جریان آب را انجام دهید. ابتدا بررسی کنید جریان آب منزل قطع نشده باشد و شیر آب تا جایی که ممکن است، باز باشد. شیر برقی را چک کنید و گرفتگی های درون آن را تخلیه کنید. مسیر عبور آب در شلنگ و فیلتر ورودی را بررسی کنید و هرگونه جسم خارجی یا انباشت رسوبات و آلودگی ها را بردارید. در نهایت اگر نمایش ارور E1 ادامه دار بود، برای بررسی برد الکترونیکی و رفع ایرادات آن با مراکز خدمات مشتریان تماس بگیرید.

نمایش ارور E1 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی بایوماتیک

نمایش ارور E1 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی بایوماتیک به دلیل طولانی شدن مدت زمان تامین آب فرایند شستشو

2- ارور E2 ماشین ظرفشویی بایوماتیک

علت: زمانی با کد خطای E2 ماشین ظرفشویی بایوماتیک روبرو می شویم که دستگاه آب درون محفظه را به راحتی تخلیه نکند و مدت زمان تخلیه آب طولانی شود. مهمترین عواملی که می توانند منجر به نمایش ارور E2 شوند، گرفتگی و انسداد پمپ تخلیه، مدار باز شدن پمپ تخلیه، گرفتگی لوله کشی، شلنگ یا فیلتر خروجی و در نهایت اشکالات برد الکترونیکی دستگاه هستند.

راه حل: جهت رفع ارور E2 ماشین ظرفشویی بایوماتیک، پمپ تخلیه را به لحاظ موانع و انسداد بررسی کنید. مطمئن شوید پمپ تخلیه مدار باز نباشد. شلنگ و فیلتر خروجی را خوب چک کنید و اگر متوجه شدید گرفتگی های مسیر شلنگ، راه خروج آب را بسته، آنها را باز کنید و پس از پاکسازی کامل، مجدداً در موقعیت اولیه نصب کنید.

نمایش ارور E2 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی بایوماتیک

نمایش ارور E2 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی بایوماتیک به دلیل عدم تخلیه آب درون محفظه دستگاه

3- ارور E3 ماشین ظرفشویی بایوماتیک

علت: دلیل نمایش ارور E3 ماشین ظرفشویی بایوماتیک این است که دستگاه نمی تواند آب را طی مدت زمان مشخص گرم کند. ارور E3 ماشین ظرفشویی بایوماتیک معمولاً به خرابی هیتر و ترموستات یا اتصالات آنها مربوط می شود. البته گاهی خرابی برد الکترونیکی می تواند منجر به این اتفاق شود.

راه حل: برای رفع کد خطای E3 ماشین ظرفشویی Baumatic، در مرحله اول باید المنت هیتر و سیم هایی که آن را به برد الکترونیکی وصل کرده، بررسی کنید. اگر متوجه خرابی در سیم های اتصال شدید، آنها را جایگزین کنید و اگر می بینید المنت هیتر آسیب دیده و مثلا مقاومت آن در محدوده مجاز نیست، باید اقدام به جایگزین کردن آن کنید. به همین ترتیب ترموستات دستگاه و اتصالات این بخش را نیز بررسی کنید و خرابی های این بخش را برطرف کنید. در آخر اگر همه قسمت های ذکر شده کاملاً سالم بودند و هیچ ایراد قابل ملاحظه ای نداشتند، برای عیب یابی برد الکترونیکی دستگاه از یک متخصص تعمیر ماشین ظرفشویی کمک بگیرید.

نمایش ارور E3 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی بایوماتیک

نمایش ارور E3 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی بایوماتیک به دلیل خرابی هیتر و ترموستات یا اتصالات آنها

4- ارور E4 ماشین ظرفشویی بایوماتیک

علت: دلیلی که منجر به نمایش کد خطای E4 ماشین ظرفشویی بایوماتیک می شود، تشخیص سرریز آب و فعال شدن سوئیچ شناور است. علت این اتفاق معمولاً استفاده از قرص های شستشوی چند منظوره است که کف زیادی تولید می کنند یا مربوط به نشت آب به پایه ماشین ظرفشویی است.

راه حل: برای برطرف کردن ارور E4 ماشین ظرفشویی بایوماتیک خود، اولاً سعی کنید از شوینده هایی که کمتر کف می کنند استفاده کنید؛ در مرحله بعد اتصالات و لوله کشی های دستگاه را به دقت بررسی کنید و هرگونه حفره یا ترک خوردگی محل نشتی آب را بیابید و آن را مهر و موم کنید. نواحی دور درب دستگاه و جداره های ظرفشویی را خوب چک کنید. اگر موفق نشدید محل نشتی را بیابید یا حتی پس از بستن محل نشتی، نمایش کد خطای E4 ادامه دار بود، احتمالاً فلوتر (شناور) درست عمل نمی کند و سرریز را اشتباه تشخیص داده است.

نمایش ارور E4 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی بایوماتیک

نمایش ارور E4 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی بایوماتیک به دلیل تشخیص سرریز آب و فعال شدن سوئیچ شناور

5- ارور E5 ماشین ظرفشویی Baumatic

علت: دلیلی که باعث روبرو شدن با کد خطای E5 ماشین ظرفشویی بایوماتیک می شود، این است که دستگاه نمی تواند به طور خودکار خاموش شود و برنامه شستشو خاتمه نمی یابد. ارور E5 ماشین ظرفشویی بایوماتیک ناشی از کم بودن ولتاژ ورودی یا خرابی سوئیچ پاور است.

راه حل: اگر به دنبال رفع کد خطای E5 ماشین ظرفشویی بایوماتیک هستید، توصیه می کنیم با تکنسین های متخصص صحبت کنید و این مشکل را به آنان گزارش کنید. از یک برقکار بخواهید ولتاژ ورودی به دستگاه را اندازه گرفته و در صورت مشاهده هرگونه مغایرت، ایرادات مجموعه برق رسانی را برطرف کند.

نمایش ارور E5 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی بایوماتیک

نمایش ارور E5 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی بایوماتیک به دلیل کم بودن ولتاژ ورودی یا خرابی سوئیچ پاور

6- ارور E6 ماشین ظرفشویی بایوماتیک

علت: دلیلی که منجر به نمایش ارور E6 ماشین ظرفشویی بایوماتیک می شود، مدار باز شدن ترمیستور دستگاه است.

راه حل: روش مناسب برای رفع کد خطای E6 ماشین ظرفشویی بایوماتیک این است که ترمیستور و سیم های متصل به آن را مورد بررسی قرار دهید. سیم های خراب را جایگزین کنید و ترمیستور از کار افتاده را فوراً تعویض کنید. اگر برای تعمیر این بخش به کمک نیاز دارید، با واحد خدمات و تعمیرات داره چاره تماس بگیرید.

نمایش ارور E6 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی بایوماتیک

نمایش ارور E6 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی بایوماتیک به دلیل مدار باز شدن ترمیستور دستگاه

7- ارور E7 ماشین ظرفشویی بایوماتیک

علت: زمانی با کد خطای E7 ماشین ظرفشویی Baumatic روبرو می شویم که ترمیستور دستگاه اتصال کوتاه شده باشد.

راه حل: برای آنکه بتوانید کد خطای E7 ماشین ظرفشویی بایوماتیک را رفع کنید، باید به سراغ ترمیستور بروید و پس از بررسی کامل این قطعه و دسته سیم های متصل به آن، در صورت مشاهده خرابی اقدام به تعویض آن کنید.

نمایش ارور E7 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی بایوماتیک

نمایش ارور E7 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی بایوماتیک به دلیل اتصال کوتاه ترمیستور دستگاه

در ادامه این بخش تعدادی کد خطای ماشین ظرفشویی بایوماتیک معرفی شده که صرفاً حالت هشدار دارند و مراحل عملکرد دستگاه را گزارش می کنند. این کدها نشانه خرابی یا مشکلات دستگاه نیستند و فقط برای این طراحی شده اند که کاربر مرحله به مرحله از وضعیت دستگاه با خبر باشد. به همین علت برای برطرف کردن این ارورها راه حلی وجود نداشته و معمولا به خودی خود برطرف می شوند.

8- کد 10 ماشین ظرفشویی بایوماتیک

علت: علت نمایش کد 10 ماشین ظرفشویی بایوماتیک، هشدار پایان برنامه شستشو است. با نمایش کد 10 یک بوق هشدار به صدا درآمده و عملکرد دستگاه خاتمه خواهد یافت.

نمایش ارور 10 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی بایوماتیک

نمایش ارور 10 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی بایوماتیک نشان دهنده هشدار پایان برنامه شستشو

9- کد 11 ماشین ظرفشویی بایوماتیک

علت: دلیل اصلی نمایش کد 11 ماشین ظرفشویی بایوماتیک، فعال شدن پمپ تخلیه دستگاه است. در این شرایط پمپ تخلیه به مدت حدوداً 20 ثانیه فعال شده است.

نمایش ارور 11 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی بایوماتیک

نمایش ارور 11 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی بایوماتیک به دلیل فعال شدن پمپ تخلیه دستگاه

10- کد 12 ماشین ظرفشویی بایوماتیک

علت: دلیل اینکه با کد 12 ماشین ظرفشویی Baumatic مواجه می شویم، فعال شدن سوئیچ شیر تقسیم آب است.

نمایش ارور 12 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی بایوماتیک

نمایش ارور 12 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی بایوماتیک به دلیل فعال شدن سوئیچ شیر تقسیم آب

11- کد 13 ماشین ظرفشویی بایوماتیک

علت: دلیل نمایش کد خطای 13 ماشین ظرفشویی بایوماتیک، مربوط به المنت دستگاه است. ارور 13 ماشین ظرفشویی بایوماتیک به ما هشدار می دهد پمپ شستشو فعال شده و المنت دستگاه به مدت 15 ثانیه روشن می شود.

12- کد 14 ماشین ظرفشویی بایوماتیک

علت: زمانی با کد 14 ماشین ظرفشویی بایوماتیک روبرو می شویم که دیسپنسر دستگاه به مدت تقریباً 10 ثانیه فعال شده باشد.

13- کد 15 ماشین ظرفشویی بایوماتیک

علت: یکی از دلایل برخورد با کد 15 ماشین ظرفشویی Baumatic، فعال شدن پمپ شستشو با 3 ثانیه تاخیر برای بررسی سطح آب است. در این شرایط حدوداً‌ تا 10 ثانیه پس از خاموش شدن شیر برقی، عملیات شستشو ادامه می یابد.

14- کد 16 ماشین ظرفشویی بایوماتیک

علت: دلیلی که منجر به نمایش کد 16 ماشین ظرفشویی بایوماتیک می شود، هشدار مربوط به آبگیری دستگاه است و شیر برقی به مدت حدوداً 15 ثانیه فعال می شود.

15- کد 17 ماشین ظرفشویی بایوماتیک

علت: علت نمایش کد 17 ماشین ظرفشویی بایوماتیک، اعلام آماده به کار بودن دستگاه است. ظرفشویی روشن است و کاملاً آماده ی اجرای برنامه شستشو می باشد.

عیب یابی ماشین ظرفشویی بایوماتیک

علاوه بر مشکلاتی که با ارورهای ماشین ظرفشویی بایوماتیک هشدار داده می شوند، ممکن است گاهی با ایراداتی روبرو شویم که دستگاه نمی تواند آنها را شناسایی کند و نیاز است خودمان اقداماتی انجام دهیم و با بررسی عوامل احتمالی مختلف، محل خرابی را پیدا کنیم. هدف از اطلاعاتی که در این بخش ارائه می شود، تقویت مهارت عیب یابی دارندگان این دستگاه است.

6 مشکل رایج ماشین ظرفشویی بایوماتیک

عیب یابی ماشین ظرفشویی بایوماتیک برای کارکرد درست دستگاه ضروری است

1- ماشین ظرفشویی بایوماتیک راه اندازی نمی شود

علت: برخی از مهمترین مسائلی که باعث عدم راه اندازی ماشین ظرفشویی Baumatic می شوند، به شرح زیر می باشند:

  • فیوز دستگاه سوخته یا از کار افتاده است.
  • منبع تغذیه روشن نیست.
  • فشار آب کم است.
  • درب ماشین ظرفشویی بایوماتیک به خوبی بسته نشده است.

راه حل: برای حل مشکل عدم راه اندازی ماشین ظرفشویی بایوماتیک، اقدامات زیر را انجام دهید:

  • فیوز را تعویض کنید یا کلید مدار را ریست کنید.
  • سایر وسایل برقی که به مدار ظرفشویی متصل شده اند را بردارید.
  • اطمینان حاصل کنید که ماشین ظرفشویی بایوماتیک روشن است و درب آن کاملا بسته است.
  • مطمئن شوید که سیم برق به درستی به پریز وصل شده است.
  • بررسی کنید که منبع آب به درستی وصل شده و آب باز باشد.
  • درب را محکم ببندید و مطمئن شوید که قفل شود.

2- آب ماشین ظرفشویی بایوماتیک تخلیه نمی شود

علت: علت عدم تخلیه آب از ماشین ظرفشویی بایوماتیک، بسته بودن مسیر خروج آب از محفظه است. مسائلی مثل گرفتگی شلنگ یا فیلتر تخلیه، خرابی و انسداد پمپ تخلیه یا اتصالات نادرست در هر یک از این بخش ها می تواند مسیر خروج آب از دستگاه را ببندد.

راه حل: به منظور برطرف کردن مشکل عدم تخلیه آب ماشین ظرفشویی بایوماتیک، قبل از هر کاری شلنگ تخلیه را صاف کنید، به گونه ای که در مسیر آن خمیدگی یا تا شدگی مشاهده نشود. شلنگ تخلیه و فیلتر خروجی را باز کنید و هرچیزی که درون آنها گیر کرده و راه آب را بسته، کاملاً‌ تخلیه کنید. بررسی کنید پمپ دستگاه سالم باشد و گرفتگی نداشته باشد. در صورت نیاز پمپ تخلیه را برای نظافت باز کنید یا اصلاً اقدام به تعویض آن کنید.

3- در ماشین ظرفشویی بایوماتیک حجم زیادی کف وجود دارد

علت: زمانی با مشکل کف زیاد در ماشین ظرفشویی بایوماتیک مواجه می شویم که از ماده شوینده مناسبی استفاده نشده است یا حین افزودن مایع کمک آبکشی، مقداری از آن ریخته باشد.

راه حل: اگر به دنبال راه برطرف کردن مشکل کف زیاد در ماشین ظرفشویی بایوماتیک هستید، برای جلوگیری از تولید کف زیاد، فقط از مواد شوینده مخصوص ماشین ظرفشویی استفاده کنید. اگر کف زیادی در دستگاه تولید شد، درب ماشین ظرفشویی را باز کنید و بگذارید کف بخار شود. 1 گالن آب سرد به فضای داخلی اضافه کنید و در را ببندید. بدون آنکه ظرفی در محفظه قرار دهید، برنامه شستشوی RAPID را انتخاب کنید و اجازه دهید دستگاه آب را تخلیه کند. در صورت لزوم این عملیات را تکرار کنید. همچنین اگر حین ریختن مایع کمک آبکشی، مقداری از آن بیرون ریخت، فوراً‌ محل نشتی را پاک کنید.

ماشین ظرفشویی بایوماتیک که کف زیادی تولید کرده است

کف زیاد ماشین ظرفشویی بایوماتیک به دلیل عدم استفاده از ماده شوینده مناسب

4- محفظه داخلی ماشین ظرفشویی بایوماتیک لک شده است

علت: مهم ترین علتی که منجر به لک شدن محفظه داخلی ماشین ظرفشویی بایوماتیک می شود، استفاده از مواد شوینده رنگ دار است.

راه حل: برای آنکه بتوانید مشکل لک شدن محفظه داخلی ماشین ظرفشویی Baumatic را برطرف کنید، کافیست حین خرید شوینده ماشین ظرفشویی، یک شوینده بدون رنگ انتخاب کنید.

5- تشکیل یک لایه سفید رنگ روی سطوح داخلی ماشین ظرفشویی بایوماتیک

علت: منشاء تشکیل لایه سفید رنگ روی سطوح داخلی ماشین ظرفشویی بایوماتیک، مواد معدنی موجود در ترکیبات آب سخت است.

راه حل: اگر در جستجوی راهکار رفع لایه سفید رنگ روی سطوح داخلی ماشین ظرفشویی بایوماتیک هستید، برای تمیز کردن فضای داخلی، یک اسفنج را به مواد رسوب زدای ماشین ظرفشویی آغشته کنید و فضای داخلی محفظه را با آن پاک کنید. هرگز از شوینده هایی که مخصوص ماشین ظرفشویی نیستند استفاده نکنید تا کف زیاد در محفظه تولید نشود.

6- زنگ زدگی کارد و چنگال ها در ماشین ظرفشویی بایوماتیک

علت احتمالی: علت زنگ زدگی کارد و چنگال ها در ماشین ظرفشویی Baumatic به چند عامل مهم برمی گردد؛ از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ظروف آسیب دیده در برابر خوردگی مقاومت بالایی ندارند.
  • پس از پر شدن نمک برنامه RAPID اجرا نشده؛ بنابراین آثار نمک وارد چرخه شستشو شده است.
  • درب محفظه نرم کننده آب نیمه باز است.

راه حل: برای برطرف کردن مشکل زنگ زدگی کارد و چنگال ها در ماشین ظرفشویی بایوماتیک، اگر ظروف مقاومت بالایی در برابر خورده شدن ندارند، بهتر است آنها را با دست بشویید. همیشه پس از افزودن نمک، پیش از چیدن ظروف در قفسه ها، یک مرتبه برنامه RAPID را اجرا کنید تا آثار نمک از بین برود. درب محفظه نرم کننده آب را بررسی کرده و آن را به خوبی محکم کنید.

7- شنیده شدن صدای ضربه از محفظه شستشوی ماشین ظرفشویی بایوماتیک

علت: علتی که منجر به شنیده شدن صدای ضربه از محفظه شستشوی ماشین ظرفشویی بایوماتیک می شود، معمولاً برخورد ظروف به یکدیگر یا به بازوهای اسپری است. البته احتمال دارد چگونگی لوله کشی دستگاه یا برخورد لوله ها به یکدیگر در مقاطع نیز منجر به این صدا شود.

راه حل: یک روش مناسب برای برطرف کردن صدای ضربه محفظه شستشوی ماشین ظرفشویی بایوماتیک، تغییر چینش ظروف به گونه ایست که با یکدیگر در تماس نبوده و مسیر بازوهای اسپری را نیز سد نکنند. اگر این صدا از محل لوله کشی دستگاه شنیده می شود، باید بدانید صدای موجود هیچ تاثیری بر عملکرد ماشین ظرفشویی ندارد و لازم نیست به دنبال راهی برای رفع آن باشید.

8- شنیه شدن صدای تق تق از محفظه شستشوی ماشین ظرفشویی بایوماتیک

علت: دلیل شنیدن صدای تق تق از محفظه شستشوی ماشین ظرفشویی Baumatic، شل بودن ظروف در قفسه ها و برخورد آنها به یکدیگر است.

راه حل: جهت رفع صدای تق تق محفظه شستشوی ماشین ظرفشویی بایوماتیک، برنامه شستشو را متوقف کنید و ظرف ها را محکم در قفسه بچینید؛ به گونه ای که دیگر از جای خود تکان نخورند.

9- ظروف شسته شده با ماشین ظرفشویی بایوماتیک تمیز نیستند

علت: عوامل مختلفی منجر به تمیز نبودن ظروف شسته شده با ماشین ظرفشویی بایوماتیک می شوند که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ظروف به درستی در قفسه ها بارگذاری نشده اند.
  • برنامه شستشوی انتخابی در ماشین ظرفشویی بایوماتیک به اندازه کافی پر قدرت نیست.
  • مواد شوینده به اندازه کافی استفاده نشده است.
  • چینش ظروف مسیر حرکت بازوهای اسپری را مسدود کرده است.
  • فیلتر ظرفشویی تمیز نیست یا اشتباه نصب شده است؛ به همین علت جت های بازوی اسپری مسدود شده است.

راه حل: برای حل و فصل مشکل تمیز نبودن ظروف شسته شده با ماشین ظرفشویی بایوماتیک، راهکارهای زیر را امتحان کنید:

  • ظروف را درست و اصولی در سبدهای شستشو بچینید.
  • یک برنامه شستشو با قدرت بیشتر انتخاب کنید.
  • مواد شوینده را تغییر دهید یا مقدار بیشتری از آن اضافه کنید.
  • چینش ظروف را تغییر دهید تا بازوهای اسپری آزادانه بچرخند و حرکت کنند.
  • فیلتر ماشین ظرفشویی بایوماتیک را باز کنید و پس از نظافت کامل این بخش، آن را به دقت در موقعیت اولیه نصب کنید. جت های بازوهای اسپری را تمیز کنید.
یک نفر در حال برداشتن ظرف کثیف ماشین ظرفشویی بایوماتیک

تمیز نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی بایوماتیک به دلیل بارگیری نادرست در دستگاه

10- مات و کدر شدن ظروف شیشه ای شسته شده با ماشین ظرفشویی بایوماتیک

علت: علتی که باعث مات و کدر شدن ظروف شیشه ای در ماشین ظرفشویی بایوماتیک می شود، ترکیبی از آب نرم و مقدار زیادی مواد شوینده است.

راه حل: یک راه حل مناسب برای رفع مشکل مات و کدر شدن ظروف شیشه ای در ماشین ظرفشویی Baumatic این است که با توجه به نرم بودن آب منطقه ای که در آن زندگی می کنید، از مقدار کمتری مواد شوینده استفاده کنید و برای شستشوی بهتر ظروف شیشه ای، برنامه RAPID را اجرا کنید.

11- لکه های سیاه یا خاکستری رنگ روی ظروف شسته شده با ماشین ظرفشویی بایوماتیک

علت: دلیل به وجود آمدن لکه های سیاه یا خاکستری رنگ روی ظروف شسته شده با ماشین ظرفشویی بایوماتیک، ساییده شدن ظروف آلومینیومی به یکدیگر است.

راه حل: به منظور برطرف کردن مشکل لکه های سیاه یا خاکستری رنگ روی ظروف شسته شده با ماشین ظرفشویی بایوماتیک، از یک شوینده سایشی ملایم استفاده کنید.

12- باقی ماندن مواد شوینده در دیسپنسر ماشین ظرفشویی بایوماتیک

علت: مهمترین عاملی که منجر به باقی ماندن مواد شوینده در دیسپنسر ماشین ظرفشویی بایوماتیک می شود، مسدود شدن راه دیسپنسر شوینده با ظرف های بزرگ است.

راه حل: برای رفع مشکل باقی ماندن مواد شوینده در دیسپنسر ماشین ظرفشویی بایوماتیک، کافیست ظروف را خارج کنید و یک بار دیگر با دقت بیشتری در محفظه بچینید؛ به طوری که مسیر دیسپنسر شوینده را مسدود نکنند.

13- ماشین ظرفشویی بایوماتیک ظروف را خوب خشک نمی کند

علت: برخی از دلایلی که باعث خشک نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی بایوماتیک می شوند، به شرح زیر می باشند:

  • نحوه بارگیری ظروف در ماشین ظرفشویی بایوماتیک نادرست است.
  • مقدار مایع کمک آبکشی استفاده شده بسیار کم است.
  • ظروف خیلی زود از محفظه خارج شده اند.
  • برنامه اشتباهی انتخاب شده است.
  • ظروفی که برای شستشو در محفظه قرار داده شده، کیفیت چندان بالایی ندارند.

راه حل: برای آنکه بتوانید مشکل خشک نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی Baumatic را برطرف کنید، راهکارهای زیر را امتحان کنید:

  • ظروف را با توجه به دستورالعمل های دفترچه راهنما، درست و اصولی بارگیری کنید.
  • مقدار مایع کمک آبکشی را افزایش دهید یا دیسپنسر را دوباره پر کنید.
  • ماشین ظرفشویی بایوماتیک را بلافاصله پس از شستشو خالی نکنید. درب محفظه را کمی باز کنید تا بخار آن خارج شود. اجازه دهید ظرف ها خنک شوند و بعد آنها را خارج کنید. ابتدا سبد پایینی را خالی کنید تا آب از ظروف سبد بالا روی ظروف سبد پایین نریزد.
  • اگر برنامه RAPID اجرا کرده اید، باید بدانید این برنامه شامل عملیات خشک کردن نیست و دمای شستشو برای برنامه های کوتاه، کمتر است. بنابراین یک برنامه شستشوی طولانی تری انتخاب کنید.
ظروف خیس در ماشین ظرفشویی بایوماتیک

خشک نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی بایوماتیک به دلیل انتخاب برنامه شستشوی نادرست

کلام آخر

در این مقاله با انواع ارورهای ماشین ظرفشویی بایوماتیک آشنا شدیم و نحوه برطرف کردن آنها را در کنار عیب یابی دستگاه در برخی موارد خاص توضیح دادیم. خواهشمندیم در صورت مواجه شدن با اتفاقاتی که احساس می کنید کنترل آنها از دست شما خارج است، مشکل خود را از بخش ثبت درخواست تعمیرکار وب سایت داره چاره با ما در میان بگذارید.

سوالات رایج در مورد عیب یابی و روش رفع مشکلات ماشین ظرفشویی بایوماتیک

ممکن است در هنگام استفاده از ماشین ظرفشویی بایوماتیک متوجه شوید که دستگاه عملکرد درستی ندارد. در چنین شرایطی تشخیص نادرست و عیب یابی اشتباه می تواند مشکلات دستگاه را زیادتر کرده و خسارت های جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد. توصیه ی ما به شما این است که با برخی از سوالات رایج کاربران در مورد روش های رفع ایرادات ماشین ظرفشویی بایوماتیک آشنا شوید تا در شرایط بروز مشکل در دستگاه بتوانید اقدامات درستی انجام دهید. برخی از این سوالات به شرح زیر می باشند:

1- علت عدم تخلیه ی آب ماشین ظرفشویی بایوماتیک چیست؟
بسته بودن مسیر خروج آب از محفظه به دلایلی مانند گرفتگی شیلنگ یا فیلتر تخلیه، خرابی و انسداد پمپ تخلیه یا اتصالات نادرست در هر یک از این بخش ها مانع از تخلیه ی آب از ماشین ظرفشویی بایوماتیک می شود.
2- چگونه می توان مشکل تمیز نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی بایوماتیک را برطرف کرد؟
برای تمیز شسته شدن ظروف در ماشین ظرفشویی بایوماتیک به چیدمان اصولی و درست ظروف در محفظه شستشو توجه کنید، فیلتر دستگاه را تمیز کرده و از نصب درست آن اطمینان حاصل کنید، متناسب با کثیفی ظروف برنامه ی شستشوی مناسبی انتخاب کنید، از مواد شوینده باکیفیت استفاده کنید، از حرکت آزادانه ی بازوهای اسپری مطمئن شوید.
3- چرا ظروف در ماشین ظرفشویی بایوماتیک خشک نمی شوند؟
بارگیری نادرست ظروف در سبد شستشو، خرابی هیتر دستگاه، کم بودن مایع کمک آبکشی، انتخاب برنامه ی نادرست، عدم اتمام چرخه شستشو و کیفیت پایین ظروف از دلایلی هستند که باعث می شوند ظروف در ماشین ظرفشویی بایوماتیک خیس بمانند.
4- دلیل کف زیاد ماشین ظرفشویی بایوماتیک چیست؟
استفاده از ماده ی شوینده ی نامناسب و ریختن مایع کمک آبکشی به محفظه ی شستشو مهم ترین دلایل تولید کف زیاد ماشین ظرفشویی بایوماتیک هستند.
5- برای جلوگیری از مات و کدر شدن ظروف شیشه ای در ماشین ظرفشویی بایوماتیک چه باید کرد؟
برای تمیز شدن ظروف شیشه ای در ماشین ظرفشویی بایوماتیک متناسب با نرم بودن آب منطقه از مواد شوینده کمتری استفاده کنید و برنامه RAPID را اجرا کنید.
6- باقی ماندن مواد شوینده در دیسپنسر ماشین ظرفشویی بایوماتیک چه علتی دارد؟
مرطوب بودن دیسپنسر مواد شوینده، بی کیفیت بودن مواد شوینده و مسدود شدن راه دیسپنسر شوینده با ظرف های بزرگ از مهم ترین علت هایی است که باعث می شود مواد شوینده در دیسپنسر ماشین ظرفشویی بایوماتیک باقی بماند.
7- برای رفع مشکل لایه سفید رنگ روی سطوح داخلی ماشین ظرفشویی بایوماتیک چه اقداماتی باید انجام داد؟
برای تمیز کردن سطوح داخلی ماشین ظرفشویی بایوماتیک و از بین بردن لایه های سفید رنگ با یک اسفنج آغشته به ماده ی رسوب زدا سطح داخلی دستگاه را تمیز کنید. برای جلوگیری از بروز این مشکل از شوینده های مخصوص ماشین ظرفشویی استفاده کنید تا کف زیادی در دستگاه تولید نشود.
8- شنیده شدن صدای ضربه از ماشین ظرفشویی بایوماتیک چه دلیلی دارد؟
برخورد ظروف با یکدیگر یا بازوهای اسپری و چگونگی لوله کشی دستگاه از مهم ترین دلایلی هستند که منجر به شنیده شدن صدای ضربه از ماشین ظرفشویی بایوماتیک می شوند.
9- برای برطرف کردن صدای تق تق ماشین ظرفشویی بایوماتیک چه باید کرد؟
برای اینکه صدای تق تق ماشین ظرفشویی بایوماتیک را برطرف کنید، در ابتدا باید برنامه ی شستشو را متوقف کرده و ظروف را طوری در سبد شستشو بچینید که از جای خود تکان نخورند.
10- چه چیزی باعث زنگ زدگی کاردها و چنگال ها در ماشین ظرفشویی بایوماتیک می شود؟
استفاده از مواد شوینده رنگ دار باعث زنگ زدن کاردها و چنگال های شسته شده در ماشین ظرفشویی بایوماتیک می شود. برای پیشگیری از بروز این مشکل از ماده ی شوینده بدون رنگ استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *