کدهای خطای ماشین ظرفشویی

ارورهای ماشین ظرفشویی اسمگ و نحوه برطرف کردن آنها

ارورهای ماشین ظرفشویی اسمگ

ماشین ظرفشویی اسمگ قادر است بسیاری از مشکلاتی که در طول عمر خود با آنها مواجه می شود را هوشمندانه تشخیص داده و محل خرابی را با نمایش کد خطا روی پنل دیجیتال به کاربر اطلاع دهد. در ادامه این مقاله یاد می گیریم هر یک از ارورهای ماشین ظرفشویی اسمگ از خرابی کدام بخش دستگاه خبر می دهند و برای برطرف کردن آنها لازم است چه راهکارهایی را امتحان کنیم. با ما همراه باشید.

ارورهای ماشین ظرفشویی اسمگ علت ارور
Er 01 تشخیص نشتی و فعال شدن سیستم آنتی فلود
Er 02 بالا رفتن سطح آب ورودی
Er 03 دستگاه قادر به گرم کردن آب نیست
Er 04 قطعی سنسور تشخیص دمای آب
Er 05 خطای تامین آب (دستگاه قادر به آبگیری نیست)
E6 و Er 06 خطای تخلیه آب (دستگاه قادر به تخلیه آب نیست)
Er 07 دستگاه قادر به تشخیص مقدار آب ورودی نیست
Er 08 اشکالات موتور تقسیم کننده آب
Er 09 مشکلات سیستم مکش آب
E1 نشتی آب به کف دستگاه و فعال شدن میکرو سوئیچ آنتی فلود
E2 سطح آب درون دستگاه بیش از حد زیاد است، تشخیص سرریز و فعال شدن سوئیچ فشار
E3 دستگاه قادر به گرم کردن آب نیست
E4 سنسور دما قطع شده است
E5 آبگیری با خطا مواجه شده است
E7 دستگاه قادر به تشخیص مقدار آب تامین شده نیست
E8 خطایی در محل توزیع آب به سبدهای شستشو رخ داده است
E9 خرابی سیستم آبگیری
F1 آغاز مرحله تست
C1 بررسی آبگیری
C2 بررسی دیسپنسر
C3 فاز گرمادهی
C4 و C6 و C8 هشدار تایید دما و ادامه مرحله تست
C5 آبگیری نیمه بالایی دستگاه
C7 فعال شدن شیر باز تولید
C8 تست سوئیچ فشار
CF تخلیه آب

لیست ارورهای ماشین ظرفشویی اسمگ و راه حل آن

جدول فوق اطلاعات کلی در زمینه ارورهای ماشین ظرفشویی اسمگ در اختیار ما گذاشت و اکنون به صورت تقریبی می دانیم هر یک از این کدها به اختلال در کدام بخش اشاره دارند؛ اما دانستن علت بدون داشتن مهارت کافی برای رفع آن بی فایده است. در این بخش از مقاله می آموزیم چگونه کدهای خطای ماشین ظرفشویی اسمگ را رفع کنیم.

1- ارور ER 01 ماشین ظرفشویی اسمگ

علت: علت رو به رو شدن با کد خطای ER 01 ماشین ظرفشویی اسمگ تشخیص نشتی آب به کف دستگاه و فعال شدن میکرو سوئیچ آنتی فلود است.

راه حل: جهت برطرف کردن کد خطای ER 01 ماشین ظرفشویی اسمگ، اولین کاری که باید انجام دهید این است که ماشین ظرفشویی را بیرون بکشید و آن را 45 درجه به عقب برگردانید. این کار باعث می شود آب درون دستگاه تخلیه شود. همچنین می توانید پوشش زیرین در جلوی دستگاه را بردارید و آبی که در پایه جمع شده را با حوله جمع کنید. سوئیچ شناور را ریست کرده و مجدداً‌ دستگاه را راه اندازی کنید.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی اسمگ که ارور ER 01 را نمایش می دهد

نمایش ارور ER 01 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی اسمگ به دلیل نشتی آب به کف دستگاه و فعال شدن میکرو سوئیچ آنتی فلود

2- ارور ER 02 ماشین ظرفشویی اسمگ

علت: زمانی با کد خطای ER 02 ماشین ظرفشویی Smeg روبرو می شویم که میزان آب ورودی که با هیدروستات یا آب شمار دستگاه اندازه گیری می شود، بیش از حد بالا برود. در این شرایط دستگاه فرایند تخلیه را آغاز می کند.

راه حل: به منظور رفع کد خطای ER 02 ماشین ظرفشویی اسمگ، بررسی کنید هیدروستات یا آب شمار دستگاه سالم باشند و سطح آب درون دستگاه را اشتباه تشخیص نداده باشند. این قطعات در صورت خرابی هرچه سریع تر باید جایگزین شوند.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی اسمگ که ارور ER 02 را نمایش می دهد

نمایش ارور ER 02 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی اسمگ به دلیل زیاد بودن آب ورودی به دستگاه

3- ارور ER 03 ماشین ظرفشویی اسمگ

علت: زمانی با کد خطای ER 03 ماشین ظرفشویی اسمگ برخورد می کنیم که دستگاه قادر به گرمادهی نباشد؛ ممکن است المنت حرارتی دستگاه سوخته یا سنسور تشخیص گرمای آب ایراد داشته باشد. یک احتمال دیگر خرابی برد الکترونیکی یا سیم کشی های آن و نرسیدن فرمان گرم کردن به المنت است.

راه حل: یکی از راهکارهای رفع کد خطای ER 03 ماشین ظرفشویی اسمگ این است که المنت حرارتی و سنسور دمای دستگاه را به همراه اتصالات و سیم کشی های آنها مورد بررسی قرار دهید. اگر می بینید خرابی از سیم کشی و اتصالات این بخش هاست، آنها را تعویض کنید. اما اگر هیچ ایرادی در محل این دو قطعه مشاهده نمی کنید، باید به سراغ برد الکترونیکی و سیم کشی های بین برد و این دو بخش بروید و خرابی های این بخش را تعمیر کنید.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی اسمگ که ارور ER 03 را نمایش می دهد

نمایش ارور ER 03 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی اسمگ به دلیل عدم گرمادهی دستگاه

4- ارور ER 04 ماشین ظرفشویی Smeg

علت: علت مواجهه با کد خطای ER 04 ماشین ظرفشویی اسمگ، قطع شدن سنسور دمای دستگاه است. ارور ER 04 می تواند ناشی از خرابی خود سنسور یا اتصالات آن باشد.

راه حل: برای رفع کد خطای ER 04 ماشین ظرفشویی اسمگ خود سنسور و سیم کشی و اتصالات آن را مورد بررسی قرار دهید. در صورت مشاهده خرابی باید خود سنسور یا اتصالات آن را جایگزین کنید. برای عیب یابی تخصصی ارور ER 04 توصیه می کنیم با متخصص تعمیر ماشین ظرفشویی در واحد خدمات و تعمیرات داره چاره تماس بگیرید.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی اسمگ که ارور ER 04 را نمایش می دهد

نمایش ارور ER 04 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی اسمگ به دلیل مشکل در سنسور دمای دستگاه

5- ارور ER 05 ماشین ظرفشویی اسمگ

علت: علت برخورد با کد خطای ER 05 ماشین ظرفشویی اسمگ، عدم تامین آب مورد نیاز برای آغاز چرخه شستشو است. اولین احتمال، خرابی شیر برقی ورودی است که آب را وارد دستگاه می کند. البته ممکن است مسائل دیگری مثل انسداد مجرای شلنگ ورودی آب یا پیچ خوردگی و تا شدگی آن در کنار انسداد فیلتر ورودی منجر به نمایش ارور ER 05 شده باشد.

راه حل: روش مناسب برای برطرف کردن کد خطای ER 05 ماشین ظرفشویی Smeg این است که بررسی کنید جریان آب خانه وصل و شیر برقی ورودی سالم و باز باشد. به سراغ شلنگ ورودی آب بروید و بررسی کنید هیچ گونه تا شدگی، پیچ خوردگی و گرفتگی در مسیر آن اتفاق نیفتاده باشد. مجرای درون شلنگ را تمیز کنید و اگر احساس می کنید شلنگ کهنه شده و مجرای آن رسوب بسته، آن را تعویض کنید. فیلتر ورودی را باز کنید و ضایعات روی آن را نیز تخلیه کنید.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی اسمگ که ارور ER 05 را نمایش می دهد

نمایش ارور ER 05 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی اسمگ به دلیل مشکل در تامین آب مورد نیاز برای آغاز چرخه شستشوی دستگاه

6- ارور E6 و Er 06 ماشین ظرفشویی اسمگ

علت: دلیل نمایش کد خطای E6 یا Er 06 ماشین ظرفشویی اسمگ، عدم تخلیه آب توسط دستگاه است. در این شرایط ماشین ظرفشویی به دلایلی مانند خرابی پمپ آب دستگاه یا گرفتگی فیلتر، شلنگ و پمپ تخلیه قادر به تخلیه آب دستگاه نمی باشد یا این کار را به درستی انجام نمی دهد.

راه حل: اگر می خواهید کد خطای E6 یا Er 06 ماشین ظرفشویی اسمگ را در منزل برطرف کنید، بررسی کنید که شلنگ تخلیه پیچ خورده یا له نشده باشد و سیفون و فیلتر کثیف نشده باشند. شیلنگ را باز کنید، فیلتر تخلیه را زیر آب روان بشویید و قبل از آنکه مجدداً فیلتر را ‌در موقعیت اولیه نصب کنید، بررسی کنید که مجرای شلنگ کاملاً‌ باز و عاری از هرگونه گرفتگی باشد. در نهایت به سراغ پمپ تخلیه بروید و آن را کاملاً تمیز کنید تا هر چیزی که در آن گیر کرده خارج شود. اگر احساس می کنید عملکرد پمپ تخلیه با مشکل مواجه شده و درست کار نمی کند، برای تعمیر آن با واحد خدمات و تعمیرات لوازم خانگی تماس بگیرید.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی اسمگ که ارور ER 06 را نمایش می دهد

نمایش ارور ER 06 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی اسمگ به دلیل عدم تخلیه آب توسط دستگاه

7- ارور ER 07 ماشین ظرفشویی اسمگ

علت: زمانی با کد خطای ER 07 ماشین ظرفشویی Smeg روبرو می شویم که دستگاه به علت خرابی آب شمار یا هیدروستات قادر به تشخیص مقدار آب تامین شده نباشد.

راه حل: یکی از راهکارهای رفع کد خطای ER 07 ماشین ظرفشویی اسمگ این است که در صورت داشتن دانش کافی، به سراغ هیدروستات دستگاه بروید و عملکرد این بخش ها را بررسی کنید. اگر می بینید خرابی این قطعات باعث شده دستگاه نتواند سطح آب تامین شده را اندازه گیری کند، حتما با مراکز مجاز خدمات مشتریان تماس بگیرید.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی اسمگ که ارور ER 07 را نمایش می دهد

نمایش ارور ER 07 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی اسمگ به دلیل عدم تشخیص آب تامین شده به دلیل خرابی آب شمار یا هیدروستات

8- ارور ER 08 ماشین ظرفشویی اسمگ

علت: علت نمایش کد خطای ER 08 ماشین ظرفشویی اسمگ، خطای موتور تقسیم کننده آب دستگاه است. همچنین احتمال دارد به علت مشکلات برد الکترونیکی یا سیم کشی های میانی، فرمان تقسیم آب از برد به این بخش نرسد.

راه حل: برای رفع کد خطای ER 08 ماشین ظرفشویی اسمگ،‌ باید دانش و مهارت کافی برای بررسی موتور تقسیم کننده آب را داشته باشید. این قطعه در صورت خرابی و آسیب دیدگی باید تعمیر شود. در صورت ادامه مشکل برای بررسی برد اصلی با مراکز خدمات مشتریان تماس بگیرید و نقص پیش آمده را اطلاع دهید.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی اسمگ که ارور ER 08 را نمایش می دهد

نمایش ارور ER 08 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی اسمگ به دلیل مشکل در موتور تقسیم کننده آب دستگاه

9- ارور ER 09 ماشین ظرفشویی اسمگ

علت: دلیل برخورد با کد خطای ER 09 ماشین ظرفشویی اسمگ، مشکلات تامین آب دستگاه است. هر علتی که باعث شود آبگیری در مدت زمان مشخص انجام نشود، اعم از قطع بودن جریان آب منزل، خرابی شیر برقی یا گرفتگی و انسداد شلنگ و فیلتر ورودی می تواند منجر به این اتفاق و نمایش کد خطای ER 09 شود.

راه حل: راهکار برطرف کردن کد خطای ER 09 ماشین ظرفشویی Smeg، بررسی مجموعه تامین آب دستگاه است. چک کنید شیر برقی ورودی آب سالم باشد و در صورت خرابی آن را تعویض کنید. شلنگ ورودی را بررسی کنید و گرفتگی های درون آن را بشویید و باز کنید.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی اسمگ که ارور ER 09 را نمایش می دهد

نمایش ارور ER 09 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی اسمگ به دلیل مشکلات تامین آب دستگاه

10- ارور E1 ماشین ظرفشویی اسمگ

علت: علت رو به رو شدن با کد خطای E1 ماشین ظرفشویی اسمگ نشتی آب به کف دستگاه و فعال شدن میکرو سوئیچ آنتی فلود است. در این شرایط از آن جا که سطح آب ماشین ظرفشویی به سطحی بالاتر از حد انتظار رسیده، سیستم محافظت در برابر سیل فعال می شود. علت می تواند ناشی از یک شیر معیوب باشد که آب را یکسره وارد دستگاه می کند، فیلتر مسدودی که اجازه خروج آب از ظرفشویی را نمی دهد، یا حجم کف زیاد که در نتیجه افزودن مقدار زیادی مواد شوینده تولید شده است.

راه حل: جهت برطرف کردن کد خطای E1 ماشین ظرفشویی اسمگ در خانه اولین اقدامی که باید انجام دهید، بستن شیر ورودی آب به ماشین ظرفشویی است. فیلتر تخلیه آب را باز کنید و هرگونه گرفتگی که سر راه آن قرار گرفته را کاملاً بشویید تا مسیر خروج آب باز شود. شیر ورودی خراب را تعویض کنید و در شستشوهای بعدی از مواد شوینده کمتری استفاده کنید.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی اسمگ که ارور E1 را نمایش می دهد

نمایش ارور E1 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی اسمگ به دلیل نشتی آب به کف دستگاه و فعال شدن میکرو سوئیچ آنتی فلود

11- ارور E2 ماشین ظرفشویی اسمگ

علت: زمانی با کد خطای E2 ماشین ظرفشویی اسمگ روبرو می شویم که سطح آب درون دستگاه بیش از حد زیاد شود. در واقع سطح ایمنی سیستمی که سطح آب را در داخل ماشین ظرفشویی محدود می کند، خاموش شده است.

راه حل: جهت رفع کد خطای E2 ماشین ظرفشویی اسمگ، برنامه شستشو را قطع کنید و ماشین ظرفشویی را خاموش کنید. ماشین ظرفشویی را دوباره روشن کرده ، دوباره برنامه ریزی کنید و چرخه شستشو را شروع کنید. اگر مشکل برطرف نشد، با خدمات پس از فروش تماس بگیرید.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی اسمگ که ارور E2 را نمایش می دهد

نمایش ارور E2 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی اسمگ به دلیل زیاد بودن سطح آب درون دستگاه

12- ارور E3 ماشین ظرفشویی اسمگ

علت: به تشخیص سیستم خطای خودکار دلیل نمایش کد خطای E3 ماشین ظرفشویی Smeg این است که دستگاه قادر به گرم کردن آب نیست و علت آن می تواند عنصر گرمایش معیوب باشد که باید تعویض شود. همچنین کد خطای E3 می تواند ناشی از سیم کشی یا اتصالات معیوب بین عنصر گرمایش (المنت هیتر) و برد کنترل باشد.

راه حل: یکی از راهکارهای رفع کد خطای E3 ماشین ظرفشویی اسمگ، این است که برنامه شستشو را تکرار کنید اگر مشکل ادامه داشت عنصر گرمایش دستگاه را بررسی کرده و ایرادات آن را رفع کنید. چنانچه در بررسی های خود متوجه شدید که خرابی از سیم کشی و اتصالات بین این قطعه و برد کنترلی اصلی دستگاه است، مشکل پیش آمده با تعمیر اتصالات برطرف خواهد شد. اما اگر می بینید خود المنت از کار افتاده و عملکرد درستی ندارد، باید اقدام به جایگزین کردن آن کنید.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی اسمگ که ارور E3 را نمایش می دهد

نمایش ارور E3 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی اسمگ به دلیل مشکل در عنصر گرمایش

13- ارور E4 ماشین ظرفشویی اسمگ

علت: دلیلی که منجر به نمایش کد خطای E4 ماشین ظرفشویی اسمگ می شود، تشخیص قطعی سنسور دما است. سنسور دما، دمای آب درون ماشین ظرفشویی را کنترل می کند.

راه حل: برای رفع کد خطای E4 ماشین ظرفشویی اسمگ خود سنسور و سیم کشی و اتصالات به آن را بررسی کنید. سیم کشی های شل که اتصال کوتاه یا مدار باز شده اند را تعویض کنید و اگر مقاومت سنسور خارج از محدوده مجاز است، آن را با یک سنسور سالم جایگزین کنید.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی اسمگ که ارور E4 را نمایش می دهد

نمایش ارور E4 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی اسمگ به دلیل مشکل در سنسور دما

14- ارور E5 ماشین ظرفشویی Smeg

علت: دلیلی که باعث روبرو شدن با کد خطای E5 ماشین ظرفشویی اسمگ می شود، این است که دستگاه قادر به تامین آب مورد نیاز برای آغاز چرخه شستشو نیست و سعی دارد این مسئله را با ارور E5 ماشین ظرفشویی اسمگ به ما هشدار دهد. ممکن است شیر برقی ورودی که آب را وارد دستگاه می کند معیوب باشد یا شیر آب پشت دستگاه بسته باشد. احتمالات دیگری که می توان برای ارور E5 در نظر گرفت،‌ انسداد مجرای شلنگ ورودی آب یا پیچ خوردگی و تا شدگی آن است.

راه حل: برای آنکه بتوانید کد خطای E5 ماشین ظرفشویی اسمگ را برطرف کنید، ابتدا مطمئن شوید که جریان آب خانه وصل و شیر برقی ورودی سالم و باز باشد؛ سپس شیر آب را تا انتها باز کنید. در مرحله بعد بررسی کنید که شلنگ ورودی آب تا شدگی، پیچ خوردگی و گرفتگی نداشته باشد. همچنین مجرای درون آن نیز باید عاری از هرگونه رسوبات آب یا ضایعات خارجی دیگر باشد تا آب با نهایت فشار وارد دستگاه شود.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی اسمگ که ارور E5 را نمایش می دهد

نمایش ارور E5 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی اسمگ به دلیل عدم تامین آب مورد نیاز برای آغاز چرخه شستشو

15- ارور E6 ماشین ظرفشویی اسمگ

علت: دلیلی که منجر به نمایش کد خطای E6 ماشین ظرفشویی اسمگ می شود، مشکلات مربوط به تخلیه آب دستگاه است. علت می تواند گرفتگی فیلتر، شلنگ یا پمپ تخلیه باشد که مسیر خروج آب از محفظه شستشو را بسته است. خرابی پمپ تخلیه عامل مهم دیگری است که نباید فراموش شود.

راه حل: اگر می خواهید کد خطای E6 ماشین ظرفشویی اسمگ را با دستان خود در خانه برطرف کنید، این چند راهکار ساده را امتحان کنید. ابتدا بررسی کنید که شلنگ تخلیه آب تا نخورده یا زیر شئ سنگینی گیر نکرده باشد. سپس آن را باز کنید، فیلتر تخلیه را زیر آب روان بشویید و قبل از آنکه مجدداً فیلتر را ‌در موقعیت اولیه نصب کنید، بررسی کنید که مجرای شلنگ کاملاً‌ باز و عاری از هرگونه گرفتگی باشد. در نهایت به سراغ پمپ تخلیه بروید و آن را کاملاً تمیز کنید تا هر چیزی که در آن گیر کرده خارج شود. اگر احساس می کنید عملکرد پمپ تخلیه با مشکل مواجه شده و درست کار نمی کند، برای تعمیر و در صورت نیاز تعمیر آن با واحد خدمات و تعمیرات لوازم خانگی تماس بگیرید.

16- ارور E7 ماشین ظرفشویی اسمگ

علت: زمانی با کد خطای E7 ماشین ظرفشویی اسمگ روبرو می شویم که دستگاه قادر به تشخیص مقدار آب تامین شده نباشد. ارور E7 می‌تواند نشان‌دهنده مشکلی در برد کنترل دستگاه باشد.

راه حل: برای آنکه بتوانید کد خطای E7 ماشین ظرفشویی اسمگ را رفع کنید، یک مرتبه دستگاه را با توجه به تنظیمات درون دفترچه راهنما ریست کنید. به احتمال بسیار زیاد با همین یک کار مشکل پیش آمده رفع می شود،‌ اما در صورت ادامه و نیاز به بررسی برد کنترلی دستگاه، حتما با مراکز مجاز خدمات مشتریان تماس بگیرید.

17- ارور E8 ماشین ظرفشویی اسمگ

علت: علت نمایش کد خطای E8 ماشین ظرفشویی اسمگ بروز خطایی در محل توزیع آب به سبدهای شستشو است که با نمایش ارور E8 در صفحه تمایش ماشین ظرفشویی به کاربر هشدار داده می شود.

راه حل: برای برطرف کردن کد خطای E8 ماشین ظرفشویی اسمگ،‌ یک مرتبه دستگاه را خاموش کرده و برق آن را قطع کنید. پس از مدت زمان کوتاهی مجدداً‌ دستگاه را روشن کنید، آن را یک مرتبه ریست کرده و چرخه شستشو را دوباره آغاز کنید.

18- ارور E9 ماشین ظرفشویی اسمگ

علت: دلیل برخورد با کد خطای E9 ماشین ظرفشویی اسمگ، مشکلات تامین آب دستگاه است. هر علتی که باعث شود آبگیری در مدت زمان مشخص انجام نشود، اعم از قطع بودن جریان آب منزل، خرابی شیر برقی یا گرفتگی و انسداد شلنگ و فیلتر ورودی می تواند منجر به این اتفاق و نمایش این کد خطا شود.

راه حل: راهکار رفع کد خطای E9 ماشین ظرفشویی اسمگ، بررسی مجموعه تامین آب دستگاه است. چک کنید شیر برقی ورودی آب سالم باشد و در صورت خرابی آن را تعویض کنید. شلنگ ورودی را بررسی کنید و گرفتگی های درون آن را بشویید و باز کنید. اگر پس از انجام این اقدامات نمایش کد خطای E9 باز هم ادامه داشت، با مرکز خدمات و تعمیرات داره چاره تماس بگیرید تا در صورت نیاز سرویس کاران ما برای رفع این مشکل به شما کمک کنند.

کدهای خطایی که در ادامه این بخش معرفی می شوند، حالت هشدار دارند و مرحله عملکرد ماشین ظرفشویی Smeg را گزارش می کنند. این کدها نشانه خرابی یا مشکلات دستگاه نبوده و فقط برای اطلاع مرحله به مرحله کاربر از وضعیت دستگاه طراحی شده اند. بنابراین راه حلی نداشته و به خودی خود برطرف می شوند.

19- ارور F1 ماشین ظرفشویی اسمگ

علت: دلیل مواجه شدن با کد خطای F1 ماشین ظرفشویی اسمگ آغاز مرحله تست دستگاه است. درب ماشین ظرفشویی را ببندید تا مرحله آبگیری آغاز شود، اگر موتور معیوب باشد، دستگاه در همین مرحله متوقف می شود.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی اسمگ که ارور F1 را نمایش می دهد

نمایش ارور F1 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی اسمگ به دلیل ایراد در موتور دستگاه

20- ارور C1 ماشین ظرفشویی اسمگ

علت: زمانی با کد خطای BE ماشین ظرفشویی اسمگ مواجه می شویم که وضعیت آبگیری در مرحله چک کردن باشد. حین آبگیری درب دستگاه را یک مرتبه باز کنید و دوباره آن را ببندید. دستگاه بعد از حدود پنج ثانیه به کار خود ادامه می دهد.

21- ارور C2 ماشین ظرفشویی اسمگ

علت: دلیل آنکه با کد خطای C2 ماشین ظرفشویی اسمگ مواجه می شویم، چک کردن دیپنسر دستگاه است. پس از پایان مرحله آبگیری، دیسپنسر مواد شوینده حدود یک دقیقه فعال می شود. در این مرحله بازوی اسپری پایینی کار می کند.

22- ارور C3 ماشین ظرفشویی اسمگ

علت: زمانی با کد خطای C3 ماشین ظرفشویی اسمگ رو به رو می شویم که سیستم در فاز گرمادهی باشد. آب درون محفظه تا تا 50 درجه سانتی گراد گرم می شود. بازوی اسپری فوقانی در این مرحله فعالیت دارد.

23- ارور C4 و C6 و C8 ماشین ظرفشویی اسمگ

علت: علت مشاهده کد خطای C4 یا C6 یا C8 ماشین ظرفشویی اسمگ، هشدار تایید دما و ادامه مرحله تست است. پس از آنکه آب به دمای مورد نظر رسید، دستگاه بوق می زند و متوقف می شود. برای ادامه مراحل تست دکمه Start را فشار دهید.

24- ارور C5 ماشین ظرفشویی اسمگ

علت: نمایش کد خطای C5 ماشین ظرفشویی اسمگ به آبگیری نیمه بالایی دستگاه مربوط می شود. در این مرحله نیمه بالایی ظرفشویی به مدت پنج ثانیه آبگیری می کند، پمپ شستشو فعال می شود و سپس پنج ثانیه مکث می کند.

25- ارور C7 ماشین ظرفشویی اسمگ

علت: زمانی با کد خطای C7 ماشین ظرفشویی اسمگ مواجه می شویم که پس از یک مرحله شستشوی کوتاه، زمانی که موتور همچنان در حال اجراست، سوییچ شیر تقسیم آب به مدت 10 ثانیه باز شده باشد.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی اسمگ که ارور C7 را نمایش می دهد

نمایش ارور C7 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی اسمگ به دلیل باز شدن سوییچ شیر تقسیم آب

26- ارور C8 ماشین ظرفشویی اسمگ

علت: دلیل روبرو شدن با کد خطای C8 ماشین ظرفشویی اسمگ، تست سوئیچ فشار دستگاه است. موتور، عملیات شستشو را متوقف کرده و محفظه را تا سطح ایمنی پر می کند.

27- ارور CF ماشین ظرفشویی اسمگ

علت: دلیل برخورد با کد خطای CF ماشین ظرفشویی اسمگ اعلام مرحله تخلیه آب دستگاه است. آب درون محفظه شستشو تخلیه می شود و شیر ریجنریشن فعال می شود.

  • هر زمان زنگ هشداری رخ دهد، دستگاه برنامه شستشوی در حال اجرا را قطع کرده و روی پنل نمایشگر کدخطای CF را نمایش می دهد.
    هشدارهای E1، E2، E3، E4، E8 و E9 بلافاصله برنامه جاری را قطع می کنند.
  • آلارم های E5، E6 برنامه در حال اجرا را قطع کرده و با رفع علت خطا، مجدداً برنامه را راه اندازی می کنند.
  • زنگ هشدار E7 در پایان چرخه شستشو نمایش داده می شود و اختلالی در عملکرد چرخه شستشو ایجاد نمی کند.

برای ریست کردن زنگ هشدار ابتدا یک مرتبه درب محفظه را باز و بسته کنید یا دستگاه را خاموش و روشن کنید. در این مرحله امکان ریست ماشین ظرفشویی Smeg وجود دارد. اگر می بینید نقص پیش آمده همچنان ادامه دارد، لازم است برای عیب یابی کد خطای CF با یکی از مراکز خدمات مشتریان ماشین ظرفشویی اسمگ تماس بگیرید.

عیب یابی ماشین ظرفشویی اسمگ

جدا از لزوم آشنایی با ارورهای ماشین ظرفشویی اسمگ، عیب یابی خرابی دستگاه در مواقعی که خبری از کد خطا نیست، یکی از بایدهای مهم نگهداری این دستگاه است. پیشنهاد می کنیم برای تقویت این مهارت، قبل از آنکه با مراکز خدمات مشتریان تماس بگیرید و مشکل را اعلام کنید، سعی کنید با دستورالعمل های این بخش خودتان علت خرابی را برطرف کنید. بسیاری از آن‌ ها صرفاً با بررسی های ساده یا ریست کردن دستگاه حل می شوند.

6 مشکل رایج ماشین ظرفشویی اسمگ

عیب یابی ماشین ظرفشویی اسمگ برای کارکرد درست دستگاه ضروری است

1- چراغ ال ای دی L1 ماشین ظرفشویی اسمگ روشن نمی شود

علت: دلیلی که منجر به روشن نشدن چراغ L1 ماشین ظرفشویی اسمگ می شود، نبود جریان برق در دستگاه است. این یعنی یکی از اجزای مجموعه برق رسانی به دستگاه دچار مشکل شده و باید تعمیر شود. هرگونه خرابی و ایراد در منبع برق، فیوز برق، سوکت مورد استفاده و دوشاخه دستگاه می تواند از دلایل احتمالی این مسئله باشد که متاسفانه با ارورهای ماشین ظرفشویی اسمگ به ما اعلام نمی شود.

راه حل: اگر می خواهید روشن نشدن چراغ L1 ماشین ظرفشویی Smeg را برطرف کنید، باید بتوانید جریان برق را به دستگاه بازگردانید. در مرحله اول مطمئن شوید که جریان برق منزل وصل است. سپس به سراغ فیوز برق بروید و در صورت از کار افتادگی یا سوختگی اقدام به تعویض آن کنید. از یک پریز دیگر استفاده کنید و دوشاخه را محکم در پریز جا بزنید تا صدای چفت شدن آن را بشنوید. اگر همه این راهکارها را امتحان کردید و مشکل باز هم ادامه دار بود، با مراکز خدمات و تعمیرات مجاز ماشین ظرفشویی اسمگ تماس بگیرید و مشکل پیش آمده را اطلاع دهید.

2- چرخه شستشوی ماشین ظرفشویی اسمگ راه اندازی نمی شود

علت: مهم ترین علتی که منجر به مواجهه با عدم راه اندازی چرخه شستشوی ماشین ظرفشویی اسمگ می شود، تمام نشدن بارگیری ماشین ظرفشویی می باشد.

راه حل: به منظور برطرف کردن مشکل عدم راه اندازی چرخه شستشوی ماشین ظرفشویی اسمگ، صبر کنید تا بارگیری ماشین ظرفشویی تمام شود و نشانگر “>” قرمز شود.

3- ماشین ظرفشویی Smeg آبکشی مناسبی ندارد

علت: زمانی با مشکل آبکشی نامناسب ماشین ظرفشویی اسمگ مواجه می شویم که نازل های آبپاش مسدود شده یا لایه های سخت کلسیم در بویلر تشکیل شده باشند. این مسئله ربطی به ارورهای ماشین ظرفشویی اسمگ نداشته و به ما هشدار داده نخواهد شد.

راه حل: اگر به دنبال راهی برای حل مشکل آبکشی نامناسب ماشین ظرفشویی اسمگ هستید، کافی است نازل ها را بررسی کرده و از تمیزی آنها اطمینان حاصل کنید؛ سپس به سراغ دستگاه نرم کننده‌ آب نصب شده بروید و مطمئن شوید اختلالی در عملکرد آن به وجود نیامده باشد.

4- ظروف شیشه و استیل پس از شستشوی ماشین ظرفشویی اسمگ لکه دار شده اند

علت: مهم ترین علتی که منجر به لکه دار شدن ظروف شیشه و استیل پس از شستشوی ماشین ظرفشویی اسمگ می شود، کافی نبودن مایع کمک آبکشی یا استفاده از یک مایع کمک آبکشی بی کیفیت است. در این شرایط سطح سختی آب بالاتر از 12 درجه فارنهایت بوده و آب حاوی حجم زیادی نمک حل شده است.

راه حل: برای آنکه بتوانید مشکل لکه دار شدن ظروف شیشه و استیل پس از شستشوی ماشین ظرفشویی اسمگ را برطرف کنید، بررسی کنید میزان مایع کمک آبکشی در محفظه مخصوص با توجه به سختی آب منبع کافی باشد. اگر مشکل لکه دار بودن ظروف همچنان ادامه دار بود، با یک مرکز خدمات و تعمیرات تماس بگیرید و از آنها کمک بخواهید.

5- با وجود اتمام مرحله تخلیه ماشین ظرفشویی اسمگ، هنوز در محفظه آب دیده می شود

علت: زمانی با وجود آب درون محفظه شستشوی ماشین ظرفشویی Smeg پس از مرحله تخلیه روبرو می شویم که انسداد یکی از اجزای مجموعه تخلیه آب نظیر فیلتر، شلنگ یا پمپ تخلیه مانع خروج آب از محفظه شود. احتمال دارد شلنگ تخلیه زیر شئ سنگینی گیر کرده و مسیر آن بسته شده باشد یا ارتفاع آن بالاتر از حد مجاز تنظیم شده باشد. مشکلات مربوط به تخلیه با ارورهای ماشین ظرفشویی اسمگ به ما اعلام می شوند.

راه حل: به منظور برطرف کردن مشکل وجود آب درون محفظه شستشوی ماشین ظرفشویی اسمگ پس از مرحله تخلیه، به سراغ شلنگ تخلیه بروید و پس از بررسی های ظاهری (زیر چیزی گیر نکرده، تا نشده و پیچ نخورده)، آن را باز کنید و رسوبات و ضایعات درون آن را تخلیه کنید. به هنگام نصب مجدد مطمئن شوید ارتفاع آن را در محدوده مجاز تنظیم می کنید؛ نه بالاتر و نه پایین تر از آن. در نهایت فیلتر و پمپ تخلیه را تمیز کرده و روی هم سوار کنید. اگر پس از همه ی اقدامات موفق به رفع مشکل تخلیه آب نشدید، با مرکز خدمات و تعمیرات داره چاره تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنیم.

6- ظروف شسته شده با ماشین ظرفشویی اسمگ خوب خشک نشده اند

علت احتمالی: یکی از دلایل خشک نشدن ظروف شسته شده با ماشین ظرفشویی اسمگ، خالی بودن محفظه مخصوص مایع کمک آبکشی دستگاه است. همچنین احتمال دارد تنظیمات دیسپنسر مایع کمک آبکشی درست نباشد یا مایع استفاده شده به علت کهنگی خاصیت خود را از دست داده باشد. توجه داشته باشید که هیچ یک از این مسائل با ارورهای ماشین ظرفشویی اسمگ به ما هشدار داده نمی شوند.

راه حل: برای برطرف کردن مشکل خشک نشدن ظروف شسته شده با ماشین ظرفشویی اسمگ، ابتدا بررسی کنید محفظه مایع کمک آبکشی خالی نباشد و اگر هست، به مقدار لازم آن را پر کنید. وارد تنظیمات دیسپنسر این بخش شوید و میزان توزیع را کمی افزایش دهید. در نهایت اطمینان حاصل کنید که مایع کمک آبکشی مورد استفاده کیفیت خوبی دارد و در صورت نیاز آن را تغییر دهید.

7- درون محفظه شستشوی ماشین ظرفشویی اسمگ آثار زنگ زدگی دیده می شود

علت احتمالی: مهمترین علت مشاهده آثار زنگ زدگی در محفظه داخلی ماشین ظرفشویی Smeg ناشی از عناصر خارجی مانند مواد شوینده قوی با خاصیت خورندگی بالاست. این محفظه از جنس استیل فولاد ساخه شده و اگر درب ظرف نمک باز باشد یا تنظیمات نرم کننده آب درست تنظیم نشده باشد، به مرور زمان دچار زنگ زدگی خواهد شد.

راه حل: به منظور مقابله با آثار زنگ زدگی درون محفظه شستشوی ماشین ظرفشویی اسمگ، سعی کنید از شوینده های ملایم با خاصیت خورندگی و سایش کمتر استفاده کنید. سپس بررسی کنید درب ظرف نمک محکم بسته شده باشد و تنظیمات نرم کننده آب صحیح باشد.

کلام آخر

در این مقاله با انواع ارورهای ماشین ظرفشویی اسمگ آشنا شدیم و دریافتیم هر یک از آنها به خرابی کدام بخش دستگاه اشاره دارند. امیدواریم برایتان مفید واقع شده باشد.
لازم به یادآوری است که هر زمان برای حل مشکلات فنی یا الکترونیکی ماشین ظرفشویی خود به کمک نیاز داشتید، کافیست با مشاورین ما در واحد داره چاره تماس بگیرید تا ضمن دریافت راهنمایی های لازم، در صورت نیاز برای تعمیر دستگاه در اسرع وقت در محل حاضر شویم.

سوالات رایج در مورد عیب یابی و روش رفع مشکلات ماشین ظرفشویی اسمگ

یکسری از مشکلات در ماشین ظرفشویی اسمگ وجود دارد که سیستم تشخیص خطای خودکار نمی تواند آن ها را تشخیص دهد. در چنین شرایطی در صورت آشنایی با روش های عیب یابی و رفع مشکلات ماشین ظرفشویی اسمگ می توانید از دستگاه استفاده کنید. برخی از سوالات رایج مصرف کنندگان در مورد عیب یابی ماشین ظرفشویی اسمگ به شرح زیر می باشد.

1- چرا چرخه شستشوی ماشین ظرفشویی اسمگ راه اندازی نمی شود؟
در صورتی که بارگیری ماشین ظرفشویی اسمگ تمام نشود، چرخه شستشوی دستگاه راه اندازی نخواهد شد. برای راه اندازی چرخه شستشوی ماشین ظرفشویی اسمگ باید منتظر بمانید تا نشانگر “<" قرمز شود.
2- آبکشی نامناسب در ماشین ظرفشویی اسمگ چه علتی دارد؟
مسدود شدن نازل های آبپاش و تشکیل رسوبات کلسیم در بویلر از مهم ترین علت های آبکشی نامناسب در ماشین ظرفشویی اسمگ است.
3- دلیل لکه دار شدن ظروف شیشه ای و استیل در ماشین ظرفشویی اسمگ چیست؟
کم بودن مایع کمک آبکشی یا بی کیفیت بودن آن از مهم ترین دلایل تشکیل لکه روی ظروف شیشه ای و استیل در ماشین ظرفشویی اسمگ است.
4- چگونه می توان مشکل خشک نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی اسمگ را برطرف کرد؟
برای خشک شدن ظروف در ماشین ظرفشویی اسمگ باید محفظه ی مایع کمک آبکشی را پر کنید، میزان توزیع مایع کمک آبکشی را در تنظیمات دیسپنسر افزایش داده و از مایع با کیفیت استفاده کنید.
5- علت مشاهده ی آثار زنگ زدگی در محفظه شستشوی ماشین ظرفشویی اسمگ چیست؟
مواد شوینده قوی با خاصیت خورندگی بالا، باز بودن محفظه ی نمک یا تنظیمات نادرست نرم کننده آب از مهم ترین علت های زنگ زدن محفظه ی شستشوی ماشین ظرفشویی اسمگ است.
6- برای برطرف کردن مشکل باقی ماندن آب در محفظه شستشوی ماشین ظرفشویی اسمگ بعد از اتمام عملیات تخلیه چه باید کرد؟
برای اینکه عملیات تخلیه در ماشین ظرفشویی اسمگ به درستی انجام شود باید فیلتر، شیلنگ یا پمپ تخلیه را تمیز کنید و شیلنگ تخلیه را صاف کرده و آن را در ارتفاع درستی تنظیم کنید.
7- روشن نشدن چراغ ال ای دی L1 ماشین ظرفشویی اسمگ چه دلیلی دارد؟
ایراد در مجموعه ی برق رسانی دستگاه مهم ترین دلیل روشن نشدن چراغ ال ای دی ماشین ظرفشویی اسمگ است. برای رفع مشکل روشن نشدن چراغ ال ای دی L1 ماشین ظرفشویی اسمگ باید از عملکرد درست فیوز و پریز برق اطمینان حاصل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *