آموزش و نگهداری

نحوه تعویض چرخ سبدهای ماشین ظرفشویی الکترولوکس

چرخ های سبدهای ماشین ظرفشویی الکترولوکس

4

10 دقیقه

سالم بودن چرخ های سبد ماشین ظرفشویی الکترولوکس برای روان بودن حرکت آن ها بسیار مهم است. زیرا در غیر این صورت ممکن است متوجه شوید که سبدها بصورت نامتعادل قرار می گیرند. این مقاله نحوه تعویض چرخ سبدهای ماشین ظرفشویی Electrolux را صفر نظر از این که چرخ ها شکسته اند یا طی زمان فرسوده شده اند، به شما نشان می دهد. اگر ماشین ظرفشویی شما از برند الکترولوکس نیست نگران نباشید، زیرا تعویض چرخ های این سبدها در همه برندها مشابه مراحل همین مقاله است.

مواد اولیه یا مصرفی

  • چرخ های جدید برای سبدهای ماشین ظرفشویی الکترولوکس

ابزار

  • پیچ گوشتی دوسو

مرحله 1: بیرون آوردن سبدها

شخصی در حال باز کردن گیره های روی ریل سبد بالایی ماشین ظرفشویی الکترولوکس

باز کردن گیره های روی ریل سبد بالایی ماشین ظرفشویی الکترولوکس

برای شروع، اولین کاری که باید انجام دهید این است که سبدهای ماشین ظرفشویی الکترولوکس را خارج کنید. انجام این کار بسیار ساده است. به این صورت که گیره های ریل سبد بالایی که در انتهای ریل قرار دارند را به سمت بیرون فشار داده تا باز شوند، سپس سبد بالایی را به بیرون بکشید و خارج کنید. برای بیرون آوردن سبد پایینی نیز فقط نیاز است که آن را به بیرون بکشید.
نکته:
لطفا قبل از شروع تعمیر مطمئن شوید که ماشین ظرفشویی الکترولوکس را خاموش کرده و از برق کشیده اید.
نکته:
سبد قاشق و چنگالی که در سبد پایینی ماشین ظرفشویی Electrolux قرار دارد را کنار بگذارید.
نکته:
با توجه به مدل ماشین ظرفشویی الکترولوکس خود که در لبه درب دستگاه درج شده است، چرخ های مناسب سبدهای این دستگاه را خریداری کنید.

مرحله 2: جدا کردن چرخ های سبد

شخصی در حال جدا کردن چرخ های سبد ماشین ظرفشویی الکترولوکس به وسیله پیچ گوشتی

جدا کردن چرخ های سبد ماشین ظرفشویی الکترولوکس به وسیله پیچ گوشتی

هر چرخ سبد ماشین ظرفشویی الکترولوکس دارای دو گیره است که به دو طرف میله‌ ی سبد محکم می شود و باعث می شود که چرخ از سبد جدا نشده و به آن بچسبد. سبد ها را بطور برعکس روی میز قرار دهید تا دسترسی به چرخ ها راحت تر باشد. سپس یک پیچ گوشتی دوسو را بین دو گیره چرخ قرار دهید و کمی بچرخانید تا گیره ها به طور همزمان از هم باز شوند. هنگامی که گیره ها از هم باز می شوند، چرخ آزاد می شود که در این حالت با کشیدن چرخ به سمت بیرون می توان آن از سبد جدا کرد.
نکته:
این کار را برای هر دو سبد ماشین ظرفشویی الکترولوکس انجام دهید.

مرحله 3: نصب چرخ های جدید روی سبد ماشین ظرفشویی الکترولوکس

شخصی در حال نصب چرخ های جدید در سبد ماشین ظرفشویی الکترولوکس

نصب چرخ های جدید در سبد ماشین ظرفشویی الکترولوکس

چرخ های جدید را روی محل چرخ های قدیمی در سبد ماشین ظرفشویی الکترولوکس قرار دهید و آن ها را کمی با دست فشار دهید تا صدای تق شنیده شود و چرخ سر جای خود محکم شود.
نکته:
این کار را برای هر دو سبد ماشین ظرفشویی الکترولوکس انجام دهید.

مرحله 4: جاگذاری مجدد سبدها

شخصی در حال جاگذاری سبدهای ماشین ظرفشویی الکترولوکس

جاگذاری سبدهای ماشین ظرفشویی الکترولوکس

سبدهای ماشین ظرفشویی الکترولوکس را دوباره سر جای خود جاگذاری کنید. در پایان این مرحله کار تعویض چرخ های سبدها و تعمیر ماشین ظرفشویی الکترولوکس به پایان خواهد رسید. توجه داشته باشید که در صورتی که هر گونه کد خطایی در نمایشگر دستگاه شما ظاهر شود، برای اطلاع از نحوه رفع آن، می توانید مقاله ارورهای ماشین ظرفشویی الکترولوکس ما را مطالعه نمایید.
نکته:
بعد از جاگذاری سبد بالایی ماشین ظرفشویی الکترولوکس، فراموش نکنید که گیره های ریل آن را که در مرحله اول باز کرده بودید، مجددا ببندید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *