آموزش و نگهداری

تکنولوژی ها و نحوه نگهداری بهتر مواد غذایی در یخچال فریزر بوش

خانمی در حال قرار دادن مواد غذایی در یخچال فریزر بوش

دانستن نحوه ساماندهی مواد غذایی در یخچال فریزر بوش می تواند به شما کمک کند تا از مواد غذایی که تازه خریده اید نهایت استفاده را ببرید. باور کردنی نیست که وقتی مواد غذایی به درستی در یخچالی با فناوری های پیشرفته در حفظ تازگی، نگهداری شود چقدر بیشتر دوام خواهد آورد. خوشبختانه با چند راهکار ساده، یخچال فریزر بوش می تواند تقریبا همه مواد غذایی شما را در خود جای دهد و به تازه ترین حالت ممکن نگهداری کند. از سس ها و گوشت ها گرفته تا سبزیجات و میوه های تازه. در ادامه به برخی از تکنولوژی های مربوط به نگهداری بهتر مواد غذایی که در یخچال فریزر بوش به کار رفته و همچنین ایده هایی در مورد ساماندهی بهتر مواد غذایی در آن اشاره خواهیم کرد.

آنچه در این مقاله مطالعه خواهید کرد:

پنج تکنولوژی یخچال فریزر بوش جهت نگهداری بهتر مواد غذایی

کمپانی بوش راه‌ حل‌ هایی را برای ذخیره سازی مواد غذایی در یخچال فریزر بوش ارائه داده است تا به شما کمک کند که بتوانید مواد غذایی خود را در زمان طولانی ‌تر، تازه و با طراوت نگه دارید. در ادامه برخی از تکنولوژی های به کار رفته در یخچال فریزر بوش را که برای نگهداری بهتر مواد غذایی مفید هستند، مورد بررسی قرار می دهیم.

1. تکنولوژی Air Fresh یخچال فریزر بوش جهت کاهش بوی مواد غذایی

با استفاده از یخچال فریزر بوش دیگر نیازی به بو زدایی در یخچال خود ندارید. یخچال های جدید بوش دارای فیلتر نوآورانه Air Fresh هستند که حتی بدترین بوهای مواد غذایی را جذب می ‌کند و هوای یخچال فریزر شما را تازه نگه می ‌دارد. فیلتر Air Fresh درون یخچال بوش تعبیه شده است که برای افزایش عمر دستگاه نیز بسیار مفید است. در ضمن فیلتر Air Fresh نیازی به تعویض ندارد.

فیلتر Air Fresh یخچال فریزر بوش در حال کاهش بوی بد مواد غذایی است.

با استفاده از فیلتر Air Fresh در یخچال فریزر بوش، مواد غذایی بو نمی گیرند.

2. تکنولوژی Farm Fresh یخچال فریزر بوش جهت افزایش عمر مواد غذایی

یخچال ‌های جدید بوش دارای سیستم انقلابی Farm Fresh هستند که حاصل ترکیب چهار فناوری نوآورانه می باشد. این سیستم باعث می شود تا مواد غذایی تا 3 برابر طولانی تر بصورت تازه باقی بمانند و در نتیجه کم تر هدر روند. این سیستم در کشوهای Vita Fresh Pro یخچال فریزیر بوش، جایی که دما و رطوبت، هر دو به طور خودکار بر اساس تنظیمات ذخیره سازی غذا که انتخاب می کنید متعادل می شوند، وجود دارد. بنابراین با استفاده از یخچال فریزر بوش دیگر نیازی نیست توت، توت فرنگی و میوه های امثال آن ها را در یک پارچه حوله ای مرطوب بپیچید و در کیسه های پلاستیکی بسته بندی کنید و یا برای حفظ طراوت، آن ها را با سرکه سفید اسپری کنید.

کشو های Vita Fresh یخچال فریزر بوش

سیستم Farm Fresh در کشو های Vita Fresh یخچال فریزر بوش قرار دارد.

به عنوان بخشی از سیستم Farm Fresh یخچال فریزر بوش، دما و رطوبت کشو را می توان با لمس دکمه تنظیم کرد تا بدون شک و گمان، محیطی ایده آل برای هر مواد غذایی که نیاز به ذخیره سازی دارد، ایجاد شود. با استفاده از این تکنولوژی می توان مواد غذایی مثل کلم را حتی تا دو هفته بدون هیچ گونه خراب شدگی نگهداری کرد.

توت فرنگی که در یخچال بدون تکنولوژی Farm Fresh نگهداری شده بعد از 14 روز پلاسیده شده ولی توت فرنگی که در یخچال فریزر بوش با تکنولوژی Farm fresh نگهداری شده سالم مانده

یخچال فریزر بوش به وسیله تکنولوژی Farm Fresh باعث افزایش طول عمر مواد غذایی می شود.

3. تکنولوژی Super Cool و Super Freeze جهت خنک سازی سریع مواد غذایی در یخچال فریزر بوش

بعضی از مدل های یخچال‌ فریزر بوش به مصرف کنندگان این اجازه را می دهند تا تنظیمات دمایی مانند Super Cool یا Super Freeze را از راه دور از طریق برنامه مخصوصی در گوشی موبایل انتخاب کنند، تا وقتی از خرید مواد غذایی به خانه باز می گردند، یخچال فریزر بوش به سرعت برای خنک سازی یا انجماد اقلام جدید آماده شود.

4. تکنولوژی Fresh Protect یخچال فریزر بوش جهت کاهش زمان رسیدن میوه ها

برخی از یخچال فریزر های بوش دارای فیلتر Fresh Protect هستند. این فیلتر با جذب گاز اتیلن که از برخی میوه ها و سبزیجات منتشر می شود، از رسیدن سریع میوه هایی مانند سیب و هلو جلوگیری می کند. در نتیجه ی این اتفاق، میوه ها و سبزیجات را می توان مدت زمان بیشتری در یخچال فریزر بوش نگهداری کرد. توجه داشته باشید که شما می توانید در صورت بروز هر گونه مشکل در سیستم یخچال فریزر بوش جهت تعمیر یخچال فریزر درخواست خود را ثبت نمایید.

5. تکنولوژی Multi Air Flow جهت افزایش گردش هوا در یخچال فریزر بوش

هر چه یخچال فریزر شما بیشتر پر شود، جریان هوا کم تر خواهد شد، اما با تکنولوژی Multi Air Flow یخچال فریزر بوش این اتفاق نخواهد افتاد. در صورت وجود جریان هوای کم، فشار زیادی به یخچال برای حفظ دما وارد می شود. یخچال های بوش از سیستم Multi Air Flow برای حفظ دمای ثابت در سراسر دستگاه استفاده می کنند، به طوری که این سیستم در نگه داشتن هر ماده ای در دمای مناسب خود، کمک خواهد کرد و دیگر نیازی به نگرانی بابت پر بودن یخچال خود نخواهید داشت.

سیستم Multi Air Flow یخچال فریزر بوش در حال کار کردن است.

با تکنولوژی Multi Air Flow در یخچال فریزر بوش، دیگر جریان هوا در یخچال محدود نخواهد شد.

نگهداری میوه ها، سبزیجات و سیفیجات در یخچال بوش

به طور کلی بهتر است میوه ها و سبزیجات را بصورت جدا در یخچال نگه داری کنید. میوه ها، سبزیجات و سیفیجات حتی پس از برداشت نیز به حیات خود ادامه می‌ دهند و نگهداری صحیح، حفظ مواد مغذی را در آن ها تضمین می‌ کند. این مواد را در کشوهای یخچال بوش نگهداری کنید. بسته به مدل دستگاه، ممکن است بتوانید رطوبت کشوها را با یک قطعه متحرک و یا سیستم Farm Fresh به سادگی کنترل کنید. کلید حفظ تازگی میوه ها، سبزیجات و سیفیجات در یخچال بوش تنظیم دما و رطوبت است. توجه داشته باشید که میوه ها باید با رطوبت کم و سبزیجات و سیفیجات با رطوبت بالا نگهداری شوند. نکات زیر را برای اطمینان از تازه ‌تر ماندن میوه ‌ها و سبزیجات در یخچال فریزر بوش امتحان کنید:

نحوه نگهداری بهتر میوه های برش خورده در یخچال فریزر بوش

برای نگهداری بهتر میوه های برش خورده ای مانند آووکادو در یخچال فریزر بوش، آن را با نصف پیاز در یک ظرف در بسته قرار دهید یا روی آن را آب لیمو بپاشید و سپس در ظروف پلاستیکی بسته بندی کنید. در این حالت اسید اسکوربیک موجود در لیمو با واکنش اکسیداسیون آووکادو مقابله کرده و باعث دیرتر قهوه ای شدن آن می شود.

شخصی در حال چکاندن لیمو روی آووکادو

برای نگهداری بهتر میوه های برش خورده مانند آووکادو در یخچال فریزر بوش روی آن لیمو بپاشید.

نحوه نگهداری بهتر توت فرنگی در یخچال فریزر بوش

قبل از قرار دادن توت فرنگی در یخچال فریزر بوش، آن ها را در محلول سرکه و آب (یک پیمانه سرکه و 9 پیمانه آب) بریزید و سپس بعد از مدت کوتاهی بشویید. این کار باعث می شود که باکتری های آن از بین برود و توت فرنگی ها برای مدت طولانی تری تازه بمانند. البته توجه داشته باشید که قبل از قرار دادن درون یخچال فریزر بوش، آن ها را کاملا خشک کنید.

نحوه نگهداری بهتر خیار، کرفس، سیب، توت، سیفیجات و سبزیجات در یخچال فریزر بوش

برای نگهداری خیار، کرفس، سیب و سیفیجات قبل از گزاشتن آن ها در یخچال فریزر بوش، آن ها را در یک سطل بریزید. عمر این مواد معمولا بیشتر از سبزیجات است. برای نگهداری سبزیجات و توت های ظریف باید آن ها را در یک پارچه حوله ای خشک قرار دهید تا رطوبت را جذب کند.

سبزیجات پیچیده شده درون یک پارچه حوله ای درون یخچال فریزر بوش قرار گرفته

برای نگهداری بهتر سبزیجات در یخچال فریزر بوش آن ها را لای یک پارچه حوله ای خشک بپیچید.

نگهداری لبنیات در یخچال بوش

با سیستم مدیریت دما با کارایی بالا در یخچال های بوش، شیر را می توان برای دسترسی آسان در درب یخچال نگهداری کرد. کره باید در محفظه بالایی درب نگهداری شود تا از خنک ماندن آن اطمینان حاصل شود و در عین حال به راحتی بتوان آن را روی نان مالید.

پنیرها بهتر است در طبقه های وسطی یخچال بوش نگهداری شوند تا از انتشار متقابل آلودگی با سایر مواد غذایی جلوگیری شود و همچنین در رطوبت و دمای مطلوب نگهداری شوند. توجه داشته باشید که یخچال‌ فریزرهای بوش که دارای سیستم Multi Air Flow هستند به افزایش گردش هوا و ایجاد فضای مناسب برای مواد غذایی تازه کمک می کنند که این فرآیند می تواند در تازه و سالم نگه داشتن پنیرها بسیار کمک کننده باشد.

یک راهکار برای ماندگاری بیشتر پنیر در یخچال فریزر بوش نیز این است که یک حبه قند داخل ظرف پنیر قرار دهید. زیرا قند رطوبت را جذب می کند و این فرآیند به دور نگه داشتن کپک از پنیر کمک می کند. این روش یک راهکار عالی برای نگهداری پنیر در یخچال شما است.

شخصی در حال قرار دادن پنیر در یخچال فریزر بوش

برای نگهداری پنیر بهتر است از طبقه های وسط یخچال فریزر بوش استفاده کنید.

ترتیب قرارگیری مواد غذایی خام و پخته در یخچال بوش

غذاهای آماده مانند غذاهای پخته شده با محتوای شیر بالا، ماهی و گوشت دودی پخته شده، باقی مانده غذاها و سالادهای آماده ی سرو باید در قسمت بالایی یخچال فریزر بوش نگهداری شوند. غذاهای تازه تر، مانند گوشت و پنیر تازه خریداری شده را باید جایی در وسط یخچال نگهداری کنید تا به خوبی سرد شوند و همچنین آماده سرو باشند. گوشت و ماهی خام را در قسمت های پایینی یخچال فریزر بوش نگهداری کنید. زیرا ضروری است که غذاهای خام و پخته را از یکدیگر دور نگه دارید تا از انتقال باکتری های مضر از غذاهای خام به پخته جلوگیری شود.

برای جلوگیری از انتشار آلودگی مواد غذایی خام در یخچال فریزر بوش، همیشه به یاد داشته باشید که این مواد را بپوشانید و یا در ظروف در بسته نگهداری کنید. سیستم Vita Fresh که در بسیاری از مدل های یخچال های بوش وجود دارد، کنترل دستی دما و رطوبت را برای تازه نگه داشتن گوشت، ماهی و محصولات دیگر ارائه می دهد تا خیالتان از نگهداری صحیح مواد فاسد شدنی راحت باشد.

مرغ نپخته در یخچال پایین تر از مواد دیگری مانند شیر و پنیر قرار گرفته است.

سعی کنید مواد غذایی نپخته را در قفسه های پایین تر از مواد پخته شده یا آماده سرو در یخچال فریزر بوش قرار دهید.

نگهداری مواد غذایی در قسمت فریزر یخچال فریزر بوش

نگهداری مواد غذایی مختلف در قسمت فریزر یخچال فریزر بوش، برای هر نوع ماده غذایی متفاوت است که در ادامه به برخی از آن ها اشاره خواهیم کرد.

نگهداری سوپ و یا سس باقی مانده در فریزر بوش

اگر سوپ یا سس باقی مانده دارید می توانید آن ها را در قالب های مافین یا قالب های یخ در فریزر بوش، منجمد کنید. به این ترتیب، شما همیشه وعده های کوچکی خواهید داشت که به راحتی برای وعده های غذایی دیگر قابل استفاده می باشد.

نگهداری گوشت، مرغ و ماهی در فریزر بوش

گوشت، مرغ و ماهی تازه باید در اسرع وقت مصرف شوند. با این حال، اگر قصد منجمد کردن آن ها را در فریزر بوش دارید، سعی کنید تا حد امکان آن ها را در بسته بندی های صاف در فریزر قرار دهید و همچنین آن ها را به چند قسمت تقسیم کنید تا به یخ زدن سریع تر، آب شدن بهتر و مصرف راحت تر کمک کنید. همچنین در نظر داشته باشید که برای جلوگیری از نشت آب این مواد غذایی، آن ها را در ظروفی مانند سینی در پایین ترین قسمت فریزر نگهداری کنید تا اگر مقداری مایع به بیرون نشت کرد، مواد غذایی دیگر و همچنین فضاهای داخلی فریزر را آلوده نکند.

گوشت های بسته بندی شده که در فریزر بوش قرار گرفته است

برای نگهداری گوشت در فریزر بوش بصورت منجمد، آن ها را در بسته بندی های صاف قرار دهید.

نگهداری میوه و سبزیجات در فریزر بوش

میوه ها و سبزیجات را می توان زمانی که تازه هستند در فریزر بوش منجمد کرد، مخصوصا اگر سبزیجات را قبل از فریز کردن بلانچ کنید ماندگاری خیلی بهتری خواهند داشت. می توانید از میوه های یخ زده برای یک اسموتی سریع صبحگاهی یا پوره میوه استفاده کنید. فقط آن ها را در ظرف های کوچک فریز کنید تا مدیریت آن ها آسان تر باشد و همچنین فراموش نکنید که تاریخ فریز کردن را روی کیسه و ظروف آن ها یادداشت کنید تا برای مدت طولانی در فریزر باقی نمانند.

سخن پایانی

در این مقاله سعی بر این بود که شما با تکنولوژی های پیشرفته یخچال فریزر بوش و همچنین نحوه صحیح نگهداری مواد غذایی در این یخچال فریزر را فرا بگیرید. توجه داشته باشید در صورتی که یخچال فریزر بوش شما با مشکل مواجه شده و کد خطایی را نشان می دهد، برای رفع آن مقاله ارورهای یخچال فریزر بوش را مطالعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *