آموزش و نگهداری

نحوه تعویض نازل اسپری بازوی آبپاش پایینی ماشین ظرفشویی آاگ

نازل اسپری بازوی آبپاش پایینی ماشین ظرفشویی آاگ

5

15 دقیقه

اگر نازل اسپری بازوی آبپاش پایینی ماشین ظرفشویی آاگ شما، آب را به طور یکنواخت نپاشاند، ممکن است در انتهای چرخه شستشو، با ظروفی مواجه شوید که هنوز بقایای غذا و چربی روی آن ها باقی مانده است. این مقاله نحوه تعویض نازل اسپری در بازوی آبپاش پایینی را در یک ماشین ظرفشویی آاگ بصورت مرحله به مرحله نشان می دهد. توجه داشته باشید که در برخی از مدل ها ممکن است این مراحل کمی متفاوت باشند، اما روش کلی به همین صورت می باشد.

مواد اولیه یا مصرفی

  • نازل اسپری بازوی آبپاش پایینی ماشین ظرفشویی آاگ

ابزارها

  • تیغ موکت بر یا اره
  • انبر دست

مرحله 1: برش نازل اسپری جدید

شخصی در حال برش نازل اسپری بازوی آبپاش پایینی ماشین ظرفشویی آاگ

برش نازل اسپری بازوی آبپاش پایینی ماشین ظرفشویی آاگ

ابتدا می بایست نازل آبپاشی که به تازگی خریداری نموده اید را به دو قسمت ببرید تا بتوانید آن را به درستی در بازوی اسپری پایینی ماشین ظرفشویی آاگ نصب کنید. برای این کار در قسمتی از نازل که در تصویر مشخص است، با دقت یک برش مستقیم به وسیله کاتر موکت بر یا اره ایجاد کنید. در این حالت نازل به دو قسمت کوچک (قسمت پایه) و بزرگ (قسمت اصلی) تقسیم می شود. بعد از آن، بازوی اسپری پایینی ماشین ظرفشویی AEG را از دستگاه جدا کنید و آن را روی میز کار قرار دهید.
نکته:
لطفا قبل از شروع تعمیر، ماشین ظرفشویی آاگ را خاموش کرده و از برق بکشید.
نکته:
با توجه به وجود لبه های تیز در بعضی قطعات ماشین ظرفشویی آاگ، توصیه می کنیم از یک دستکش ایمنی مناسب برای جلوگیری از آسیب دیدگی، در هنگام انجام این تعمیر استفاده کنید.

مرحله 2: بیرون کشیدن پایه نازل اسپری قدیمی

شخصی در حال بیرون کشیدن پایه نازل اسپری قدیمی ماشین ظرفشویی آاگ

بیرون کشیدن پایه نازل اسپری قدیمی ماشین ظرفشویی آاگ

به وسیله یک انبردست، نازل اسپری قدیمی که در بازوی آبپاش ماشین ظرفشویی آاگ قرار دارد را محکم بگیرید و به بیرون بکشید تا از بازوی آبپاش جدا شود.
نکته:
در صورتی که پایه نازل اسپری قدیمی ماشین ظرفشویی AEG سالم است و به درستی کار می کند، می توانید از انجام مراحل 2 و 3 صرف نظر کنید.

مرحله 3: نصب پایه نازل اسپری جدید

شخصی در حال نصب پایه نازل اسپری جدید در بازوی آبپاش پایینی ماشین ظرفشویی آاگ

نصب پایه نازل اسپری جدید در بازوی آبپاش پایینی ماشین ظرفشویی آاگ

قسمت کوچک (پایه) نازل اسپری جدید که در مرحله یک با بریدن نازل جدید بدست آوردیم را درون محل پایه نازل قدیمی در بازوی آبپاش ماشین ظرفشویی آاگ قرار دهید و با فشار دست آن را جا بیاندازید.

مرحله 4: بریدن یک لایه نازک از قسمت داخلی پایه نازل اسپری

شخصی در حال بریدن لایه نازکی از پلاستیک قسمت داخلی نازل اسپری آبپاش ماشین ظرفشویی آاگ

بریدن لایه نازکی از پلاستیک قسمت داخلی نازل اسپری آبپاش ماشین ظرفشویی آاگ

قبل از نصب قسمت بزرگ (قسمت اصلی) نازل اسپری روی قسمت پایه، باید یک لایه نازک از پلاستیک قسمت داخلی پایه نازل را با استفاده از کاتر موکت بر کمی برش دهید تا فضای کافی برای جا گرفتن نازل اصلی فراهم شود.

مرحله 5: نصب نازل اسپری اصلی بازوی آبپاش ماشین ظرفشویی آاگ

شخصی در حال نصب نازل اصلی اسپری جدید در بازوی آبپاش پایینی ماشین ظرفشویی آاگ

نصب نازل اصلی اسپری جدید در بازوی آبپاش پایینی ماشین ظرفشویی آاگ

در این مرحله فقط کافی است که نازل اصلی (قسمت بزرگ نازل) را روی نازل پایه قرار داده و با فشار دست آن را درون نازل پایه محکم کنید. در این حالت یک صدای تق شنیده می شود که حاکی از محکم شدن گیره های اطراف نازل در سر جای خود می باشد. در مرحله آخر نیز فقط کافی است بازوی آبپاش پایینی را سر جای خود در ماشین ظرفشویی AEG فشار دهید تا جا برود.توجه داشته باشید که در صورتی که خودتان قصد تعویض نازل اسپری بازوی آبپاش پایینی را ندارید، می توانید درخواست تعمیر ماشین ظرفشویی آاگ خود را در داره چاره ثبت نمایید تا کارشناسان ما در اسرع وقت برای بررسی و انجام تعمیرات در محل شما حاضر شوند. همچنین در صورتی که در صفحه نمایش دستگاه خود، کد خطایی را مشاهده می کنید، برای اطلاع از نحوه رفع مشکل، مقاله ارورهای ماشین ظرفشویی آاگ را مطالعه نمایید.

نکته:
در صورتی که نازل اصلی به راحتی داخل نازل پایه قرار نمی گیرد می توانید یک لایه نازک نیز از پلاستیک اطراف نازل اصلی برش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *