آموزش و نگهداری

انتخاب مناسب ترین شوینده برای ماشین ظرفشویی بوش

انواع مواد شوینده برای ماشین ظرفشویی بوش در دایره های جداگانه نشان داده شده است.

ماشین ظرفشویی بوش همانند سایر ظرفشویی ها، برای پاک کردن تکه های غذا از بشقاب‌، لیوان‌، کارد و چنگال و هر چیز دیگری که قصد شستشوی آن را در دستگاه دارید به قرص های ماشین ظرفشویی یا انواع دیگر شوینده ها متکی است. در این مقاله به اصول اولیه استفاده از شوینده ها در ماشین ظرفشویی بوش، از انواع شوینده ها تا مزایای قرص ها نسبت به دیگر شوینده ها، خواهیم پرداخت.

مقایسه قرص، مایع و پودر شوینده در ماشین ظرفشویی بوش

قرص ها تنها گزینه شوینده موجود برای ماشین های ظرفشویی بوش نیستند، شوینده های مایع و پودری نیز وجود دارند. توجه داشته باشید که اگر شوینده مخصوص ماشین ظرفشویی بوش شما تمام شده است، از قرار دادن شوینده های غیر مرتبط در دستگاه جدا خودداری کنید. زیرا شوینده های دیگر کف بسیاری تولید می کنند که می تواند به ظرفشویی بوش آسیب برساند. در ادامه نگاهی دقیق تر به انواع شوینده های موجود برای ماشین ظرفشویی می اندازیم.

1. قرص شوینده ماشین ظرفشویی

نحوه استفاده از قرص در ماشین ظرفشویی بوش بسیار ساده است، فقط کافیست که آن را در محفظه مخصوص قرار دهید، درب آن را ببندید و سپس برنامه شستشوی مورد نظر را اجرا کنید. اما توجه داشته باشید که همیشه از قرص با بالاترین کیفیت استفاده کنید. زیرا برخی از قرص های ماشین ظرفشویی ارزان تر ممکن است باعث خوردگی ظروف ظریف شوند و گاهی اوقات نیز به درستی حل نمی شوند. استفاده از قرص های دست ساز و خانگی نیز اصلا توصیه نمی شود. زیرا ممکن است به دستگاه آسیب برساند و برای سلامتی شما نیز مضر باشد. علاوه بر این، استفاده از قرص های خانگی در ماشین ظرفشویی بوش ممکن است گارانتی را باطل کند.

قرص ماشین ظرفشویی که در محفظه شوینده دستگاه حل نشده باقی مانده

از قرص های با کیفیت در ماشین ظرفشویی بوش استفاده کنید زیرا گاهی اوقات ممکن است این قرص های بی کیفیت در محفظه شوینده دستگاه حل نشده باقی بماند.

محل قرارگیری قرص در ماشین ظرفشویی بوش

اگر به تازگی یک ماشین ظرفشویی بوش جدید تهیه کرده اید یا قبلا فقط از پودر یا مایع شوینده استفاده می کرده اید، ممکن است برایتان سوال پیش بیاید که دقیقا محل قرارگیری قرص درون ماشین ظرفشویی کجا است. برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که قرص ماشین ظرفشویی در محفظه مواد شوینده در قسمت داخلی درب ماشین ظرفشویی قرار می گیرد. یعنی همان جایی که پودر یا مایع شوینده را می ریزید.

شخصی در حال قرار دادن قرص در محفظه ماشین ظرفشویی

محل قرارگیری قرص در ماشین ظرفشویی بوش، محفظه مواد شوینده در قسمت داخلی درب ماشین ظرفشویی است.

البته شاید شنیده باشید که می توانید قرص شوینده را در کف ماشین ظرفشویی بوش نیز قرار دهید. باید بگوییم که انجام این کار به دستگاه شما آسیبی نمی رساند، اما قرار دادن قرص در محفظه مخصوص، می تواند تضمین کند که قرص در موثر ترین زمان، در یک برنامه شستشو، آزاد شود. به همین دلیل است که توصیه می کنیم آن را در محفظه تعیین شده قرار دهید.

شوینده قرص در کف ماشین ظرفشویی گرفته است

بهتر است قرص شوینده را در کف ماشین ظرفشویی بوش قرار ندهید.

نحوه استفاده از قرص در ماشین ظرفشویی بوش به این صورت است:

  1. یک قرص ماشین ظرفشویی را از بسته بندی خارج کنید. توجه داشته باشید که در بعضی از قرص ها از پوشش قابل حل استفاده می شود که در این صورت نیازی به درآوردن پوشش نمی باشد.
  2. قرص ماشین ظرفشویی را محفظه مخصوص قرار دهید.
  3. درب محفظه را ببندید، سپس برنامه شستشوی مورد نظر خود را اجرا کنید.

ترکیبات قرص های ماشین ظرفشویی

به طور کلی، قرص ماشین ظرفشویی دارای ترکیبات زیر است:

  • بیلدر برای گرفتن سختی آب. بیلدرها با غیر فعال کردن مواد معدنی سخت و یون های فلزی مانند کلسیم و منیزیم، آب را نرم می کنند.
  • آنزیم برای مقابله با مولکول نشاسته و پروتئین
  • سفید کننده برای از بین بردن لکه های خاص
  • سورفکتانت برای حذف باقی مانده های خاص

قرص های همه کاره در ماشین ظرفشویی بوش در گرفتن سختی آب و از بین بردن لکه های آب، بهتر از قرص های معمولی عمل می کنند. برای بهترین انتخاب در قرص های ظرفشویی باید جزئیات نوشته های روی بسته بندی آن ها را مطالعه و بررسی کنید.

قرص های همه کاره ظرفشویی کنار هم چیده شده اند

عملکرد قرص های همه کاره در ماشین ظرفشویی بوش غالبا بهتر از قرص های معمولی است.

نیاز به نمک در ماشین ظرفشویی بوش با وجود استفاده از قرص های دارای نمک

بعضی از قرص های همه کاره حاوی نمک ماشین ظرفشویی هستند. بنابراین ممکن است برایتان این سوال پیش بیاید که در صورتی که از این قرص ها استفاده می کنید آیا باز هم به نمک ماشین ظرفشویی نیاز دارید یا خیر. پاسخ این سوال بستگی به سختی آب مصرفی شما دارد. اگر در منطقه ای زندگی می کنید که آب دارای سختی است، اضافه کردن نمک به ماشین ظرفشویی بوش ضروری است. اما در مناطقی که دارای آب نرم تا کمی سخت هستند، ممکن است این کار لازم نباشد. اما به هر حال استفاده از آن در هر شرایطی، می تواند بهتر باشد. زیرا ممکن است در صورت عدم استفاده، به ماشین ظرفشویی بوش آسیب وارد شود. در صورتی که ماشین ظرفشویی بوش شما دچار مشکل شده است، می توانید با تماس با همکاران ما در داره چاره برای تشخیص مشکل و تعمیر ماشین ظرفشویی خود اقدام نمایید.

شخصی در حال ریختن نمک در ماشین ظرفشویی

استفاده از نمک در ماشین ظرفشویی بوش در هر شرایطی توصیه می شود.

2. شوینده مایع ماشین ظرفشویی

مواد شوینده مایع داخل دیسپنسر ماشین ظرفشویی ریخته می شوند. اما این شوینده ها اغلب کیفیت عملکرد پاک کنندگی را به ویژه برای سفید کردن لکه هایی مانند چای یا قهوه کاهش می دهند. محل قرارگیری مواد شوینده مایع ظرفشویی بوش، در همان محفظه شوینده که روی درب دستگاه قرار دارد، می باشد.

شخصی در حال ریختن شوینده مایع در ماشین ظرفشویی

شوینده مایع ماشین ظرفشویی

3. شوینده پودری ماشین ظرفشویی

مناسب ترین و موثرترین جایگزین برای قرص ماشین ظرفشویی، پودرهای شوینده است. زیرا شما می توانید میزان آن را متناسب با مقدار ظروف داخل ظرفشویی تنظیم کنید تا کم ترین آسیب به محیط زیست برسد. شوینده پودری ظرفشویی بوش، درون محفظه شوینده ای که روی سطح داخلی درب دستگاه قرار دارد، ریخته می شود.

شخصی در حال ریختن شوینده پودری در ماشین ظرفشویی

شوینده پودری ماشین ظرفشویی

بهترین ماده شوینده برای ماشین ظرفشویی بوش

اگر راحتی استفاده از ماشین ظرفشویی بوش را در اولویت قرار دهید، قرص های همه کاره بهترین انتخاب برای شما هستند. اما به دلایل زیست محیطی و همچنین برای کاهش هزینه، پودر شوینده به علاوه یک ماده کمک شستشوی جداگانه و نمک ماشین ظرفشویی گزینه خوبی است، زیرا در این حالت شما می توانید میزان ماده شوینده را متناسب با نیاز ماشین ظرفشویی بوش خود، تنظیم کنید.

علاوه بر انتخاب نوع ماده شوینده ماشین ظرفشویی بوش، چیزی که باید در مرحله بعد انتخاب کنید برند شوینده است. کمپانی بوش برای ماشین ظرفشویی های خود همیشه مواد شوینده فینیش (Finish) را توصیه می کند. بنابراین در ادامه مروری بر انواع مختلف شوینده های Finish خواهیم داشت.

  1. قرص FINISH Powerball: این قرص شامل یک ماده کمکی برای خیساندن، شستشو و تمیز کردن کامل ظروف در ماشین ظرفشویی بوش هستند.
  2. FINISH Quantum: این ماده شوینده به حذف باقی مانده مواد غذایی سفت و چسبیده روی ظروف درون ماشین ظرفشویی بوش کمک می کند. قرص های کوانتومی شبیه به قرص های Powerball هستند، با این تفاوت که حاوی یک عامل سفید کننده اضافی برای سفید کردن و همچنین حاوی آنزیم‌ هایی برای حل کردن باقی مانده های مواد غذایی چسبیده و سفت هستند.
  3. FINISH Jet-Dry Rinse Aid: این ماده شوینده به فرآیند خشک کردن ظروف در ماشین ظرفشویی بوش کمک می کند و باعث سر خوردن راحت تر قطرات آب از روی ظروف می شود.
  4. FINISH Turbo-Dry Rinse Aid: این ماده شوینده به خشک شدن بهتر ظروفی مانند ظروف پلاستیکی که به سختی خشک می شوند، کمک می کند.
شوینده های فینیش ماشین ظرفشویی کنار هم چیده شده اند

کمپانی بوش برای ماشین ظرفشویی های خود استفاده از شوینده های فینیش را توصیه می کند.

در انتها باید بگوییم که بهتر است مواد شوینده ماشین ظرفشویی بوش را در مکانی خشک نگهداری کنید. مخصوصا از نگهداری آن ها زیر سینک خودداری کنید، زیرا رطوبت در این مکان جمع می شود که می تواند اثر بخشی مواد شوینده را کاهش دهد.

در صورتی که ماشین ظرفشویی بوش شما در صفحه نمایش خود کد اروری نشان می دهد و عملکرد دستگاه با مشکل مواجه شده است، برای اطلاع از نحوه برطرف کردن کد خطا، مقاله ی ارورهای ماشین ظرفشویی بوش و نحوه برطرف کردن آن ها را مطالعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *