آموزش و نگهداری

چگونه محفظه داخلی شوینده ماشین لباسشویی LG را تعویض کنیم؟

محفظه شوینده داخلی ماشین لباسشویی ال جی

7

25 دقیقه

با گذشت زمان محفظه داخلی کشوی شوینده در ماشین لباسشویی ال جی ممکن است دچار شکستگی، ترک خوردگی و همچنین رشد کپک و قارچ در آن شود. اگر از جلو یا پایین ماشین لباسشویی ال جی نشتی آب اتفاق بی افتد، احتمالا مشکل، آسیب دیدگی محفظه داخلی کشوی شوینده است که در این صورت باید آن را تعویض کنید. بنابراین اگر نیاز به تعویض محفظه داخلی کشوی شوینده در ماشین لباسشویی ال جی دارید، اما نمی دانید که از کجا شروع کنید، نگران نباشید. ما در مورد مراحل چگونگی تعویض صحیح دیسپنسر شوینده داخلی بدون آسیب رساندن به ماشین لباسشویی LG کاملا توضیح خواهیم داد.

برای انتخاب یک محفظه داخلی شوینده مناسب برای ماشین لباسشویی LG، مدل دستگاه را که معمولا در بالای درب آن نوشته شده است، به خاطر بسپارید، تا بتوانید دیسپنسر مناسب مدل خود را خریداری نمایید. در ادامه مراحل نحوه تعویض مخزن داخلی کشوی شوینده ماشین لباسشویی ال جی که بصورت گام به گام توضیح داده شده است، ممکن است در مدل های مختلف این لباسشویی کمی متفاوت باشد، اما روش کلی به همین صورت است.

مواد اولیه یا مصرفی

  • کشو و محفظه مواد شوینده ماشین لباسشویی ال جی

ابزارها

  • پیچ گوشتی چهار سو
  • پیچ گوشتی دو سو

مرحله 1: بیرون آوردن کشوی شوینده

شخصی در حال بیرون آوردن کشوی مواد شوینده ماشین لباسشویی ال جی

بیرون آوردن کشوی مواد شوینده ماشین لباسشویی ال جی

در مرحله اول باید کشوی مواد شوینده ماشین لباسشویی ال جی را بیرون بیاورید. برای این کار شاسی آزادسازی کشو را در داخل آن کمی فشار دهید تا کشو آزاد شده و بیرون بیاید. البته در بعضی از مدل های ماشین لباسشویی LG ممکن است کشو جدا نشدنی باشد که در این صورت باید، مستقیم به مرحله دوم بروید.
نکته:
قبل از شروع کار فراموش نکنید که ماشین لباسشویی ال جی خود را خاموش کرده و از برق بکشید.

مرحله 2: جدا کردن پنل بالایی

شخصی در حال جدا کردن پنل بالایی ماشین لباسشویی ال جی

جدا کردن پنل بالایی ماشین لباسشویی ال جی

برای جدا کردن پنل بالایی ماشین لباسشویی ال جی پیچ های مربوط به آن در پشت دستگاه را با استفاده از یک پیچ گوشتی چهار سو باز کنید، سپس پنل بالایی را بلند کنید و کنار بگذارید.

مرحله 3: باز کردن پیچ های پنل جلویی ماشین لباسشویی LG

شخصی در حال باز کردن پیچ های پنل جلویی ماشین لباسشویی LG

باز کردن پیچ های پنل جلویی ماشین لباسشویی LG

در این مرحله دو پیچ در جلوی پنل ماشین لباسشویی ال جی وجود دارد که ابتدا باید با استفاده از پیچ گوشتی چهار سو باز شوند.

مرحله 4: جدا کردن پنل جلویی

شخصی در حال باز کردن گیره های پنل جلویی ماشین لباسشویی ال جی

باز کردن گیره های پنل جلویی ماشین لباسشویی ال جی

سپس دو گیره در پشت پنل جلویی را با استفاده از یک پیچ گوشتی دو سو باز کنید و پنل جلویی را از ماشین لباسشویی ال جی جدا کنید.

مرحله 5: جدا کردن شیلنگ های پشت محفظه شوینده

شخصی در حال جدا کردن شیلنگ های پشت محفظه شوینده ماشین لباسشویی ال جی

جدا کردن شیلنگ های پشت محفظه شوینده ماشین لباسشویی ال جی

برای جدا کردن محفظه داخلی مواد شوینده، ابتدا باید تمام شیلنگ های پشت آن را باز کنید. توجه داشته باشید که تعداد این شیلنگ ها در هر مدل از ماشین لباسشویی ال جی ممکن است متفاوت باشد.

مرحله 6: جدا کردن محفظه داخلی شوینده

شخصی در حال اشاره به پیچ زیر محفظه شوینده ماشین لباسشویی ال جی

پیچ زیر محفظه شوینده ماشین لباسشویی ال جی

بعد از جدا سازی شیلنگ ها، محفظه داخلی مواد شوینده ماشین لباسشویی LG را کمی بلند کنید تا بتوانید آخرین پیچ آن را نیز در زیر محفظه با استفاده از یک پیچ گوشتی چهار سو باز کنید. سپس محفظه داخلی را بردارید و کنار بگذارید.

مرحله 7: جاگذاری دیسپنسر داخلی جدید و سرهم کردن ماشین لباسشویی LG

شخصی در حال جاگذاری دیسپنسر داخلی جدید در ماشین لباسشویی ال جی

جاگذاری دیسپنسر داخلی جدید در ماشین لباسشویی ال جی

دیسپنسر شوینده جدید را در محل محفظه قبلی جاگذاری کنید و سپس تمامی پیچ ها، شیلنگ ها و گیره هایی که در طول انجام این تعمیر، باز کردید را در سر جای قبلی خود ببندید و ماشین لباسشویی ال جی را سرهم کنید. در پایان این مرحله، کار تعویض محفظه داخلی کشوی شوینده در ماشین لباسشویی ال جی به پایان می رسد. در صورتی که نیاز به کمک برای تعمیر ماشین لباسشویی LG خود دارید با ما تماس بگیرید.در نظر داشته باشید که تیم داره چاره برای رفع  کد خطاهایی که در نمایشگر ماشین لباسشویی LG شما ظاهر می شوند نیز چاره ای اندیشیده است. بنابراین شما می توانید برای رفع این خطاها مقاله ارورهای ماشین لباسشویی ال جی را مطالعه نمایید و یا با کارشناسان مجرب ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *