آموزش و نگهداری

چگونه بفهمیم که به تعمیر یا تعویض لوازم خانگی نیاز داریم؟

تعمیر یا تعویض لوازم خانگی

خراب شدن لوازم خانگی برای مصرف کنندگان یک موضوع نگران کننده و دردسرساز می باشد. در چنین شرایطی، سوالی که ممکن است برای شما نیز مطرح شود این است که چگونه بفهمیم که به تعمیر یا تعویض لوازم خانگی نیاز داریم؟ آیا تعمیر دستگاه مقرون به صرفه تر است یا تعویض آن؟

در پاسخ به این سوالات باید بگوییم که در اکثر موارد تعمیر دستگاه، بسیار مقرون به صرفه تر از تعویض آن خواهد بود و تعمیر دستگاه برای محیط زیست هم بهتر است. بسیاری از مشکلات لوازم خانگی را می توان با تعمیر و صرف هزینه های اندک برطرف کرد. این در حالی است که هزینه ی تعویض دستگاه بسیار بیشتر است. در اکثر اوقات بعد از تعمیر دستگاه می توانید به مدت طولانی از آن استفاده کنید.

فواید تعمیر لوازم خانگی

تعمیر لوازم خانگی باعث می شود که سموم مضر وارد شده به محل های دفن زباله ناشی از تعویض دستگاه ها کمتر شود. در صورتی که از عملکرد دستگاه خود راضی باشید و دستگاه شما عملکرد درستی داشته باشد، تعمیر آن انتخاب درستی خواهد بود. تکنسین های متخصص تعمیرات تخصصی لوازم خانگی داره چاره، در زمان بازرسی و تشخیص، بازخورد صادقانه ای در مورد تعویض یا تعمیر دستگاه به شما ارائه خواهد داد.

یک نفر در حال تعمیر لوازم خانگی

تعمیر دستگاه در صورت عملکرد درست آن راهکار بهتری خواهد بود

تعمیر یا تعویض دستگاه؟ کدام یک بهتر است؟

برای اینکه در مورد تعمیر یا تعویض دستگاه انتخاب درستی داشته باشید، لازم است یکسری نکات را در نظر بگیرید. در ادامه به معرفی نکاتی که قبل از تعمیر یا تعویض دستگاه باید به آن توجه کنید، می پردازیم.

1- گارانتی دستگاه را در نظر بگیرید

قبل از تصمیم گیری برای تعمیر یا تعویض دستگاه، همیشه باید گارانتی دستگاه خود را بررسی کنید. اکثر سازندگان لوازم خانگی، به محصولات خود گارانتی 1 ساله ارائه می دهند که معمولاً کل دستگاه را پوشش می دهد.

برخی از تولید کنندگان مانند LG، گارانتی مهر و موم شده ای به محصولات ارائه می دهند که می تواند یخچال LG را تا ده سال پوشش دهد. دانستن اینکه تولید کننده لوازم خانگی چه چیزی را پوشش می دهد، می تواند به صرفه جویی هزینه های شما کمک کند.

نکته ی مهم: گارانتی سازنده ی دستگاه، فقط برای خریدار اصلی معتبر می باشد. اگر شما دستگاه استفاده شده را خریداری کرده باشید، حتی در صورت معتبر بودن گارانتی قدیمی، سازنده، دستگاه را پوشش نمی دهد.

یک خانم و آقا در حال بررسی گارانتی لوازم خانگی

قبل از اقدام به تعویض یا تعمیر دستگاه باید گارانتی لوازم خانگی را در نظر بگیرید

2- سن دستگاه را بررسی کنید

کاربر قبل از اقدام به تعمیر یا تعویض دستگاه باید قدمت آن را بررسی کند. اگر دستگاه خیلی قدیمی باشد، ارزش صرف هزینه برای تعمیر را نخواهد داشت. در صورتی که دستگاه نیمی از عمر خود را سپری کرده باشد و سابقه خدمات خوبی داشته باشد، ممکن است ارزش آن را داشته باشد که دستگاه را تعمیر کنید.

مجموعه ای از لوازم خانگی

برای تعویض یا تعمیر دستگاه باید طول عمر دستگاه را در نظر بگیرید

3- هزینه تعویض دستگاه را بررسی کنید

هزینه تعویض دستگاه به نوع دستگاه، برند و ویژگی های آن بستگی دارد. به عنوان مثال، هزینه ی خرید یخچال های توکار می تواند از حدود 10 میلیون تومان تا چند ده میلیون تومان متغیر باشد و اگر بشود با تعمیر دستگاه با مبلغ منطقی با خیال راحت مجدد از آن استفاده کرد، منطقی است که به جای خرید دستگاه جدید، نسبت به تعمیر آن اقدام شود.

مهم ترین نکات برای تعویض دستگاه

مهم ترین نکاتی که باید در زمان تعویض دستگاه باید در نظر بگیرید، به شرح زیر می باشد:

  • مهم ترین ویژگی دستگاه
  • بودجه ی موجود
  • تعداد دفعات استفاده از دستگاه
  • نو یا دست دوم بودن دستگاه
  • سازگاری دستگاه با محیط زیست
  • متوسط قیمت دستگاه
  • رنگ دستگاه
  • هزینه دستگاه قدیمی
  • هزینه تحویل و نصب دستگاه جدید
  • موجود بودن دستگاه جدید برای خرید (بسیاری از لوازم خانگی هستند که به دلیل وضعیت فعلی کشور ما موجودی ندارند.)
مجموعه ای از لوازم خانگی

برآورد هزینه تعویض دستگاه برای تصمیم گیری در مورد تعمیر یا تعویض دستگاه

4- برآورد هزینه ی تعمیر دستگاه

اگر نتوانستید، در مورد تعمیر یا تعویض دستگاه تصمیم گیری کنید، می توانید با متخصصین ما در مرکز تعمیرات لوازم خانگی داره چاره تماس بگیرید. داره چاره یکی از تکنسین های متخصص را برای بررسی و عیب یابی دستگاه شما به محل اعزام می کند. تکنسین تخمینی از تعمیر و سرعت آن را به شما ارائه می دهد و نظر کارشناسی خود را به صورت صادقانه در مورد تعمیر یا تعویض دستگاه در اختیار شما قرار می دهد.

یک نفر در حال تعمیر لوازم خانگی

برآورد هزینه ی تعمیر لوازم خانگی برای تصمیم گیری در مورد تعمیر یا تعویض دستگاه ضرورت دارد

نتیجه گیری

خرید یک دستگاه جدید می توان هزینه ی زیادی برای شما داشته باشد. از این رو توصیه ی ما به شما این است که قبل از خرید دستگاه جدید، هزینه های تعمیر و تعویض دستگاه را بررسی کرده و در مورد آن اطمینان حاصل کنید.

برای برنامه ریزی خدمات با شرکت داره چاره، می توانید با دفتر ما تماس بگیرید یا خدمات را به صورت آنلاین برنامه ریزی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *