کدهای خطای ماشین لباسشویی

ارورهای ماشین لباسشویی مارک و نحوه برطرف کردن آنها

ارورهای ماشین لباسشویی مارک

ماشین لباسشویی مارک مجهز به سیستم تشخیص خطای خودکار می باشد که هرگونه مشکل در دستگاه را به صورت کدهای خطا در صفحه نمایش به کاربر اطلاع می دهد. آشنایی با معنی کدهای خطای این دستگاه به ما کمک می کند در حداقل زمان ممکن و با حداقل هزینه مشکل را در خانه عیب یابی و محل خرابی را تعمیر کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مفهوم انواع ارورهای ماشین لباسشویی مارک تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

کد خطا ماشین لباسشویی مارک علت کد خطا
E01 خطای آبگیری – دستگاه با آب پر نمی شود
E04 خطای تخلیه – آب محفظه شستشو تخلیه نمی شود
E05 درب دستگاه باز است
E00 سایر خطاهای دستگاه

لیست ارورهای ماشین لباسشویی مارک و راه حل آن

در ادامه این بخش به توضیح مفصل ارورهای ماشین لباسشویی مارک جدول بالا خواهیم پرداخت تا با مشاهده کد خطا روی پنل نمایشگر هم علت آن را دریابیم و هم بدانیم بهترین واکنش ممکن برای مدیریت شرایط پیش آمده چیست. بسیاری از این کدهای خطا صرفاً با بررسی های ساده برطرف می شوند و نیازی به تماس با مراکز خدمات مشتریان نمی باشد.

1- ارور E01 ماشین لباسشویی مارک

علت: زمانی با کد خطای E01 ماشین لباسشویی Marq مواجه می شویم که مجموعه تامین آب دستگاه با ایراداتی مواجه شده باشد و عملکرد آبگیری لباسشویی با تاخیر انجام شود. ممکن است شیر برقی خراب شده یا مسیر آن بسته شده باشد، جریان آب منزل وصل نباشد یا فشار آن بسیار کم باشد، یا جریان آب به علت کثیفی فیلتر تخلیه یا پیچ خوردگی، تا خوردگی و گرفتگی شلنگ آبگیری مسدود شده باشد.

راه حل: برای برطرف کردن ارور E01 ماشین لباسشویی مارک باید هرطور که می توانید جریان آب به دستگاه را باز کنید. چنانچه پس از بررسی کامل مجموعه تامین آب به این نتیجه رسیدید که مشکل از شیر برقی است، آن را تعویض کرده و دوباره امتحان کنید. اگر می بینید گرفتگی در محل شلنگ ورودی به دستگاه اتفاق افتاده، آن را باز کنید و انباشت ضایعات روی آن را تمیز کنید. بررسی کنید که مسیر شلنگ کاملا صاف و آزاد باشد و زیر شئ سنگینی گیر نکرده باشد.

صفحه نمایش ماشین لباسشویی مارک که ارور E01 را نمایش می دهد

نمایش ارور E01 در صفحه نمایش ماشین لباسشویی مارک به دلیل مشکل در مجموعه تامین آب دستگاه

2- ارور E04 ماشین لباسشویی مارک

علت: علتی که منجر به روبر شدن با کد خطای E04 در ماشین لباسشویی مارک می شود، مشکلات و ایرادات مربوط به مجموعه تخلیه آب است که سرعت تخلیه آب را تا حد زیادی کم کرده است. در این شرایط احتمال دارد پمپ تخلیه گرفته باشد یا انباشت ضایعات و اجسام خارجی مسیر لوله خروجی آب را مسدود کرده باشد. همچنین اگر ارتفاع شلنگ تخلیه را در محدوده مجازی که در دفترچه راهنمای دستگاه تعیین شده تنظیم نکنید، سیستم تشخیص خودکار مشکل پیش آمده را با ارور ماشین E04 لباسشویی مارک به شما هشدار خواهد داد.

راه حل: برای آنکه بتوانید کد خطای E04 ماشین لباسشویی Marq را خودتان برطرف کنید، باید با مهارت کافی به سراغ پمپ تخلیه دستگاه بروید و آن را مورد بررسی قرار دهید. پمپ را در صورت نیاز تمیز کنید و هرگونه جسم خارجی که لای پره های پمپ گیر کرده را با دقت جدا کنید. حتی ممکن است نیاز باشد پمپ را تعویض کرده و با یک پمپ سالم جایگزین کنید. اما قبل از آن بد نیست نگاهی به شلنگ تخلیه بیندازید و گرفتگی های آن را باز کنید تا جریان آب با مانعی روبرو نباشد. بررسی کنید که ارتفاع شلنگ تخلیه در محدوده توصیه شده باشد.

صفحه نمایش ماشین لباسشویی مارک که ارور E04 را نمایش می دهد

نمایش ارور E04 در صفحه نمایش ماشین لباسشویی مارک به دلیل مشکلات و ایرادات مربوط به مجموعه تخلیه آب

3- ارور E05 ماشین لباسشویی مارک

علت: تنها علتی که باعث نمایش کد خطای E05 ماشین لباسشویی مارک می شود، باز بودن درب دستگاه است. احتمالاً‌ فراموش کرده اید درب دستگاه را خوب ببندید یا یک تکه لباس لای درب گیره کرده و مانع بستن آن می شود. خوشبختانه سیستم تشخیص خطای خودکار دستگاه این مسئله را با نمایش ارور E05 به ما اعلام می کند.

راه حل: به منظور رفع کد خطای E05 ماشین لباسشویی مارک فقط کافیست درب دستگاه را به خوبی ببندید. اگر یک تکه لباس یا شئ خارجی لای در گیر کرده و اجازه بسته شدن نمی دهد، آن را بردارید، سپس درب دستگاه را خوب فشار دهید تا صدای چفت شدن آن را بشنوید.

صفحه نمایش ماشین لباسشویی مارک که ارور E05 را نمایش می دهد

نمایش ارور E05 در صفحه نمایش ماشین لباسشویی مارک به دلیل باز بودن درب دستگاه

4- ارور E00 ماشین لباسشویی مارک

علت: علت مواجه شدن با کد خطای E00 ماشین لباسشویی مارک بروز خطاهای متفرقه است که دستگاه در طول عمر خود با آنها دست و پنجه نرم کند. این خطاها می تواند مربوط به مجموعه برق رسانی، مشکلات برد کنترلی اصلی و غیره باشد.

راه حل: اگر می خواهید کد خطای E00 ماشین لباسشویی Marq را در خانه برطرف کنید، باید بقدری دانش و مهارت در زمینه عیب یابی این دستگاه داشته باشید که بتوانید با نگاهی دقیق و موشکافانه مشکلات برق رسانی، خرابی قطعات یا ایرادات برد اصلی را بیابید. اگر نتوانستید کد خطای E00 را برطرف کنید، با یک مرکز مجاز و معتبر تعمیر ماشین لباسشویی مارک تماس بگیرید.

صفحه نمایش ماشین لباسشویی مارک که ارور E00 را نمایش می دهد

نمایش ارور E00 در صفحه نمایش ماشین لباسشویی مارک به دلیل بروز خطاهای متفرقه

عیب یابی ماشین لباسشویی مارک

در مواقعی که هیچ خبری از کدهای خطای ماشین لباسشویی مارک نیست، اما دستگاه به وضوح با مشکل مواجه شده است می توانیم با کمک عیب یابی، مشکل دستگاه را برطرف کنیم. اگر بدانیم رفتارهای متفاوت ماشین لباسشویی مارک ناشی از چیست و خبر از خرابی کدام بخش می دهد، حتی اگر نتوانیم مشکل پیش آمده را خودمان برطرف کنیم، می دانیم برای مدیریت این شرایط و جلوگیری از آسیب های بیشتر دستگاه چه اقداماتی باید انجام دهیم. پیشنهاد می کنیم قبل از تماس با مراکز خدمات و تعمیرات لوازم برقی خانگی، راهکارهای این بخش را امتحان کنید.

6 مشکل رایج در ماشین لباسشویی مارک

عیب یابی ماشین لباسشویی مارک برای کارکرد درست دستگاه ضروری است

1- ماشین لباسشویی مارک راه اندازی نمی شود

علت: دلیل آنکه با مشکل عدم راه اندازی ماشین لباسشویی مارک مواجهیم، به احتمال زیاد مربوط به باز بودن درب دستگاه یا ایرادات مجموعه برق رسانی است.

راه حل: برای حل مشکل عدم راه اندازی ماشین لباسشویی Marq ابتدا مطمئن شوید که دوشاخه دستگاه به خوبی در پریز برق جا خورده و جریان برق خانه وصل است. یک مرتبه درب ماشین لباسشویی را ببندید و کلید Start/Pause را فشار دهید. اگر مشکل پیش آمده برطرف نشد، با یک برقکار تماس بگیرید و مشکل را اطلاع دهید. احتمالا فیوز مورد استفاده سوخته یا سیم کشی برق خانه با مشکل مواجه شده است.

2- از ماشین لباسشویی مارک آب نشت می کند

علت: زمانی با مشکل نشتی ماشین لباسشویی مارک مواجه می شویم که لوله آب ورودی به درستی وصل نشده و نشتی داشته باشد. یک احتمال دیگر گرفتگی شلنگ خروجی و عدم تخلیه آب محفظه شستشو است. توجه داشته باشید که این مسئله با هیچ یک از ارورهای ماشین لباسشویی مارک به ما هشدار داده نمی شود.

راه حل: اگر به دنبال راهی برای حل مشکل نشتی ماشین لباسشویی مارک هستید، در مرحله اول به سراغ لوله آب ورودی بروید و آن را از محل اتصال به شیر تا دستگاه به دقت بررسی کنید و ببینید که از هیچ کجای آن آب نشت نکند. در مرحله بعد شلنگ خروجی را باز کنید و رسوبات و گرفتگی های درون آن را تخلیه کنید. اگر نتوانستید محل نشتی را بیابید و این کد خطا را برطرف کنید، با تکنسین های ما در واحد تعمیرات داره چاره تماس بگیرید.

ماشین لباسشویی مارک در حال نشتی آب

نشتی آب ماشین لباسشویی مارک به دلیل عدم تخلیه آب محفظه شستشو

3- ماشین لباسشویی مارک نمی چرخد یا پس از چرخه لباس ها خیس هستند

علت: زمانی با مشکل عدم چرخش ماشین لباسشویی مارک یا خیس بودن لباس ها پس از چرخه شستشو مواجه می شویم که بار درون محفظه شستشو متعادل نباشد. مدیریت این مسئله کاملاً به عهده ما بوده و ربطی به ارورهای ماشین لباسشویی مارک ندارد.

راه حل: برای حل مشکل عدم چرخش ماشین لباسشویی مارک یا خیس بودن لباس ها پس از چرخه، چینش لباس های درون محفظه تغییر دهید تا محفظه متعادل شود. یک یا دو تکه لباس دیگر به محفظه اضافه کرده و چرخه را دوباره راه اندازی کنید.

4- از ماشین لباسشویی مارک بوی خاصی به مشام می رسد

علت: مهم ترین دلیل آنکه از ماشین لباسشویی Marq بوی خاصی به مشام می رسد، بوی بد لباس های چرک یا رها کردن آنها برای مدت زمان طولانی در محفظه شستشو است.

راه حل: یکی از راهکارهای رفع مشکل بوی ماشین لباسشویی مارک، راه اندازی یک چرخه Self-clean با مخزن خالی می باشد. مقداری مواد شوینده در محفظه مخصوص بریزید و اجازه دهید دستگاه خود را یک مرتبه بشوید. هرگز لباس های نشسته یا شسته شده را برای مدت زمان طولانی در محفظه شستشو رها نکنید. به احتمال زیاد با این راهکار مشکل بوی بد ماشین لباسشویی برطرف خواهد شد.

یک خانم که به خاطر بوی بد ماشین لباسشویی دماغش را گرفته است

بوی بد ماشین لباسشویی مارک به دلیل بوی بد لباس های چرک یا رها کردن آنها برای مدت زمان طولانی در محفظه شستشو

5- درب ماشین لباسشویی مارک باز نمی شود

علت: یکی از دلایل باز نشدن درب ماشین لباسشویی مارک فعال بودن چرخه شستشو است. این مسئله مربوط به عملکرد طبیعی دستگاه بوده و جای نگرانی ندارد.

راه حل: اگر به دنبال راهی برای حل مشکل باز نشدن درب ماشین لباسشویی مارک هستید، باید بدانید که پس از راه اندازی چرخه شستشو، به دلایل ایمنی نمی توان درب محفظه لباس ها را باز کرد. پس از اتمام چرخه یک یا دو دقیقه صبر کنید تا مکانیسم قفل برقی آزاد شود و بعد درب را باز کنید.

6- هیچ آبی در ماشین لباسشویی مارک قابل مشاهده نیست

علت: علت عدم مشاهده آب در محفظه شستشوی ماشین لباسشویی مارک این است که آب زیر پنجره دستگاه جمع شده و علی رغم وجود آن، دیده نمی شود. این شرایط جای نگرانی ندارد و مشکلی نیست که با ارورهای ماشین لباسشویی مارک اطلاع داده شود؛ آب وجود دارد، فقط زیر حجم لباس ها پنهان شده و قابل مشاهده نیست.

راه حل: اگر به دنبال چاره ای برای مشکل نبود آب در محفظه شستشوی ماشین لباسشویی مارک هستید، باید بدانید که ندیدن آب به معنی نبودن آن در محفظه نیست. احتمالا آب زیر لباس ها جمع شده که نمی توانید آن را ببینید. این مسئله جای نگرانی ندارد.

7- انباشه شدن مواد شوینده در محفظه مخصوص شوینده ماشین لباسشویی مارک

علت: دلیل تجمع مواد شوینده در محفظه نرم کننده ماشین لباسشویی مارک می تواند ناشی از مواد شوینده کهنه یا بی کیفیت باشد.

راه حل: برای حل مشکل تجمع مواد شوینده در محفظه نرم کننده ماشین لباسشویی Marq ابتدا باید محفظه را درآورید و آن را با آب به خوبی بشویید تا مواد شوینده پاک شود. سپس آن را خشک کرده و مجدداً در محل خود جاسازی کنید. توصیه می کنیم شوینده های قدیمی را کنار بگذارید و از مواد شوینده باکیفیت مخصوص شستشو با لباسشویی استفاده کنید.

8- آب وارد ماشین لباسشویی مارک نمی شود یا فرایند آبگیری آهسته است

علت احتمالی: علت اصلی پر نشدن ماشین لباسشویی مارک با آب، بروز مشکل و ایرادی در مجموعه آبگیری است که باعث شده دستگاه در مدت زمان مشخص با آب پر نشود. مشکلات تامین آب دستگاه با نمایش ارور E01 ماشین لباسشویی مارک به ما اطلاع داده می شوند.

راه حل: برای برطرف کردن مشکلات آبگیری در ماشین لباسشویی مارک، ابتدا بررسی کنید که جریان آب منزل وصل و شیر آب کاملاً باز باشد. سعی کنید حین آبگیری دستگاه باقی شیرها را بسته نگه دارید. شیر ورودی آب را تمیز کنید و خم شدگی یا تا خوردگی در مسیر آن را باز کنید تا جریان آب با فشار وارد دستگاه شود. اگر موفق نشدید مشکل را با دستان خود برطرف کنید، با یک مرکز خدمات و تعمیرات لوازم خانگی مارک مثل داره چاره تماس بگیرید و کد خطا را اطلاع دهید.

9- آب وارد ماشین لباسشویی مارک می شود اما مخزن پر نمی شود

علت احتمالی: علت پر نشدن مخزن ماشین لباسشویی مارک با آب، ارتفاع نامناسب شلنگ تخلیه است که منجر به تخلیه ناخواسته آب مخزن می‌شود. این شلنگ باید حداقل 60 سانتیمتر از کف دستگاه ارتفاع داشته باشد.

راه حل: برای آنکه بتوانید مشکل پر نشدن مخزن ماشین لباسشویی مارک را برطرف کنید، کافیست ارتفاع شلنگ تخلیه را مجدداً تنظیم کنید تا حداقل 60 سانتیمتر از کف دستگاه فاصله داشته باشد.

10- آب از ماشین لباسشویی مارک تخلیه نمی شود یا فرایند تخلیه آهسته است

علت احتمالی: دلیلی که باعث عدم تخلیه آب ماشین لباسشویی مارک می‌شود، مشکلات مجموعه تخلیه آب دستگاه است. ممکن است انباشت رسوبات آب، کف یا اجسام خارجی در لوله تخلیه مسیر خروج آب را بسته باشند. همچنین اگر ارتفاع لوله تخلیه بیشتر از 1 متر تنظیم شده باشد، آب به خوبی از مخزن تخلیه نخواهد شد. ایرادات مربوط به تخلیه آب با  ارور E04 ماشین لباسشویی مارک به ما هشدار داده می شوند.

راه حل: روش حل مشکل عدم تخلیه آب ماشین لباسشویی Marq بررسی مجموعه تخلیه آب و اطمینان از صحت عملکرد آنهاست. در قدم اول به سراغ لوله تخلیه آب بروید و ارتفاع آن را بین 60 سانتی متر تا یک متر از کف دستگاه تنظیم کنید. به سراغ شلنگ تخلیه بروید و هرچیزی که مجرای آن را بسته، تمیز کند. در صورت نیاز شلنگ را تعویض کرده و یک شلنگ جدید نصب کنید. اگر موفق نشدید این کد خطا را برطرف کنید، با همکاران ما در مرکز خدمات و تعمیرات داره چاره تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

عدم تخلیه آب ماشین لباسشویی

عدم تخلیه آب ماشین لباسشویی به دلیل انباشت رسوبات آب، کف یا اجسام خارجی در لوله تخلیه مسیر خروج آب

11- ماشین لباسشویی مارک می لرزد

علت احتمالی: مهم ترین دلایلی که باعث لرزش ماشین لباسشویی مارک در طول چرخه شستشو می شوند،‌ تراز نبودن سطح زیر دستگاه و محکم نبودن پایه های آن است. توجه داشته باشید که هیچ یک از این دو مسئله با ارورهای ماشین لباسشویی مارک به ما هشدار داده نمی شود.

راه حل: برای حل مشکل لرزش ماشین لباسشویی مارک، تنها کاری که باید انجام دهید تراز کردن سطح زیر دستگاه است. ماشین لباسشویی را روی یک سطح ثابت و یکنواخت قرار دهید و بررسی کنید که پایه های آن روی زمین محکم باشند.

12- ماشین لباسشویی مارک بیش از حد کف تولید می کند

علت: زمانی با مشکل تولید بیش از حد کف در ماشین لباسشویی مارک مواجه می شوید که مواد شوینده مورد استفاده بی کیفیت باشد یا مقدار زیادی از آن را در محفظه مخصوص شوینده ریخته باشید.

راه حل: برای مدیریت مشکل تولید بیش از حد کف در ماشین لباسشویی مارک، سعی کنید همیشه از شوینده های مخصوص ماشین لباسشویی استفاده کنید و با توجه به حجم لباس ها و شدت کثیفی آنها، مقدار مناسبی مواد شوینده در مخزن بریزید. یک چرخه آبکشی اجرا کنید تا دستگاه کف اضافه را بشوید و تخلیه کند.

13- ماشین لباسشویی مارک قبل از پایان چرخه شستشو متوقف می شود

علت احتمالی: دلیلی که منجر به روبرو شدن با مشکل توقف ماشین لباسشویی مارک حین چرخه شستشو می شود، مربوط به قطع برق یا آب ورودی به دستگاه است. سیستم تشخیص خودکار این مسئله را با ارورهای ماشین لباسشویی مارک به ما هشدار نمی دهد.

راه حل: یک روش مناسب برای مقابله با مشکل توقف ماشین لباسشویی مارک حین چرخه شستشو، این است که بررسی کنید جریان برق یا آب منزل قطع نشده باشد. به سراغ قطعات مجموعه برق رسانی شامل منبع تغذیه، فیوز برق، برق کشی خانه، پریز برق و دوشاخه دستگاه بروید و آنها را دقیق بررسی کنید. قطعاتی که نیاز به تعمیر دارند را تعمیر کنید و آنهایی که از کار افتاده اند را جایگزین کنید. سپس به سراغ مجموعه تامین آب شامل شیر برقی، لوله آب ورودی و فیلتر روی آن بروید. در این مرحله نیز بخش هایی که دچار خرابی شده اند را تعمیر و در صورت نیاز تعویض کنید.

16- سر و صدای پمپ ماشین لباسشویی مارک پس از تخلیه آب در طول چرخه شستشو

علت: زمانی با مشکل سر و صدای پمپ ماشین لباسشویی مارک پس از تخلیه آب مواجه می شویم که علی رغم تخلیه آب درون بشکه داخلی، هنوز مقداری آب در پمپ تخلیه مانده باشد. در این شرایط دستگاه پیوسته کار می‌ کند و هوایی که وارد آن می شود، منجر به تولید این صدا خواهد شد.

راه حل: اگر در پی راهکاری برای حل مشکل سر و صدای پمپ ماشین لباسشویی مارک پس از تخلیه هستید، باید بگوییم که این مسئله کاملاً طبیعی بوده و مربوط به عملکرد تخلیه پمپ است؛ اما اگر این صدا از حد بگذرد، می‌تواند نشان دهنده خرابی پمپ تخلیه باشد که باید مورد بررسی قرار گیرد.

17- ماشین لباسشویی مارک در طول چرخه مدتی متوقف می شود

علت: دلیلی که منجر به مواجهه با مشکل توقف ماشین لباسشویی مارک در طول چرخه شستشو می شود، این است که دستگاه در حال آبگیری خودکار است یا تلاش می کند کف های اضافه را تخلیه کند. این مسئله با هیچ یک از ارورهای ماشین لباسشویی مارک به ما اطلاع داده نمی شود.

راه حل: اگر می خواهید مشکل توقف ماشین لباسشویی Marq  در طول چرخه شستشو را برطرف کنید، باید بدانید که این توقف مربوط به عملکرد طبیعی دستگاه بوده و جای نگرانی ندارد.

نظافت و نگهداری از ماشین لباسشویی مارک

در بخش آخر می پردازیم به راهکارهای نظافت و نگهداری از ماشین لباسشویی مارک که توجه به آنها هم عمر دستگاه را طولانی تر می کند و هم موجب بهبود عملکرد دستگاه می شود. به عنوان مالک ماشین لباسشویی مارک باید بدانید که بسیاری از مسائل و مشکلات از تمیز نکردن به موقع سرچشمه می گیرد و رفته رفته بر کارایی ماشین لباسشویی تاثیر می گذارد. از این رو توصیه می شود هر چند وقت یکبار اقدام به تمیز کردن آن کنید.

1- تمیز کردن پمپ تخلیه

وقتی از نظافت و تمیزکاری ماشین لباسشویی مارک حرف می زنیم، منظور فقط محفظه شستشو یا بدنه بیرونی دستگاه نیست؛ پمپ تخلیه یکی از بخش هایی است که با توجه به سطح آلودگی در هر سیکل شستشو و دفعات چرخه ها، باید پیوسته تمیز شود. برای تمیز کردن پمپ تخلیه مراحل زیر را دنبال کنید:

  • دستگاه را از برق بکشید.
  • کمی صبر کنید تا آب درون پمپ خنک شود.
  • درب پمپ را باز کرده و آب درون آن را تخلیه کنید.
  • پس از تخلیه کامل آب درون پمپ، روکش روی آن را بردارید.
  • هر گونه شئ خارجی که لای پروانه پمپ گیر کرده را درآورید.
  • درپوش پمپ را مجددا پیچ کنید.
  • درب پمپ را ببندید.

2- یخ زدایی دستگاه

اگر دمای آب ورودی به ماشین لباسشویی مارک زیر صفر درجه سانتیگراد باشد،‌ این احتمال وجود دارد که دستگاه یخ بزند. در این شرایط برای یخ زدایی ماشین لباسشویی مارک مراحل زیر را دنبال کنید.

  • منبع تغذیه را قطع کنید.
  • شیر آب را با حوله ای که در آب گرم خیس شده ببندید و سپس شیر را با آب گرم بشویید تا شیلنگ ورودی یخ زدایی شود.
  • شیلنگ ورودی ماشین لباسشویی مارک را بردارید و آن را در آب گرم غوطه ور کنید.
  • اجازه دهید آب گرم وارد محفظه شستشو شود و 10 دقیقه صبر کنید.
  • شیلنگ ورودی را مجدداً به شیر آب وصل کنید و بررسی کنید که آیا ورودی و خروجی آب عملکرد درستی دارند یا خیر.

هنگام استفاده مجدد از ماشین لباسشویی، مطمئن شوید که دمای محیط بالای صفر درجه سانتیگراد باشد.

3- تمیز کردن فیلتر ورودی آب

همانطور که در بخش های قبلی خواندیم، اکثر مشکلاتی که ماشین لباسشویی مارک با آنها دست و پنجه نرم می کند و بعضاً‌ منجر به نمایش ارورهایی در صفحه نمایش دستگاه می شوند،‌ ناشی از گرفتگی فیلتر ورودی و نرسیدن آب به دستگاه است. توجه داشته باشید که این فیلتر هر شش ماه یک بار باید عوض شود. برای تمیز کردن فیلتر ورودی ماشین لباسشویی Marq اقدامات زیر را انجام دهید:

  • شیر آب ماشین لباسشویی را ببندید.
  • شلنگ ورودی آب را باز کنید.
  • فیلتر ورودی را بیرون بکشید.
  • فیلتر را با استفاده از یک برس سخت تمیز کنید.
  • شیلنگ ورودی ماشین لباسشویی را سفت کنید.
  • شیر آب را باز کرده و ببینید محل نصب فیلتر نشتی نداشته باشد. در صورت مشاهده نشتی موقعیت فیلتر را مجدداً تنظیم کنید.

4- تمیز کردن ماشین لباسشویی

برای تمیز کردن محفظه شستشو یا بدنه خارجی ماشین لباسشویی Marq،‌ از آب گرم و مقداری شوینده ملایم غیر ساینده استفاده کنید و پس از شستشو با یک پارچه نرم خشک کنید. تحت هیچ شرایطی ماشین لباسشویی را با شوینده های اسیدی تمیز نکنید.

کلام آخر

در این مقاله به معرفی انواع ارورهای ماشین لباسشویی مارک پرداختیم و یاد گرفتیم برای برطرف کردن هر یک از این کدهای خطا چه اقداماتی لازم است. توجه داشته باشید که اطلاعات تخصصی این مقاله بیشتر به منظور افزایش اطلاعات عمومی شما خواننده عزیز گرداوری شده و اکیداً توصیه می شود در صورت مواجهه با مشکلات پیچیده و نیاز به عیب یابی تخصصی، با مراکز خدمات مشتریان تماس بگیرید. مهندسین ما در تیم داره چاره در هر یک از شرایط فوق آماده اند تا به کمک شما عزیزان بشتابند و مشکل را در کوتاه ترین زمان ممکن برای شما برطرف کنند.

سوالات رایج در مورد عیب یابی و روش رفع مشکلات (یا ایرادات) ماشین لباسشویی مارک

با عیب یابی به موقع ماشین لباسشویی مارک می توان از خراب شدن دستگاه جلوگیری کرد و هزینه های تعمیر را به حداقل رساند. برای عیب یابی درست لباسشویی مارک باید با رفتارهای دستگاه و عملکرد بخش های مختلف آن آشنا شوید. در ادامه به برخی از سوالات رایج کاربران در مورد عیب یابی و روش رفع مشکلات ماشین لباسشویی مارک پاسخ می دهیم.

1- علت عدم راه اندازی ماشین لباسشویی مارک چیست؟
عدم راه اندازی ماشین لباسشویی مارک به علت بسته نشدن درب دستگاه یا ایراد در مجموعه ی برق رسانی آن می باشد. برای راه اندازی ماشین لباسشویی مارک باید از بسته بودن درب دستگاه، اتصال دوشاخه دستگاه به پریز، سالم بودن پریز برق و فیوز اطمینان حاصل کنید. در صورت سوختگی فیوز برق باید آن را تعویض کنید.
2- چگونه می توان از نشتی آب ماشین لباسشویی مارک جلوگیری کرد؟
اتصال نادرست شیلنگ آب ورودی، مسدود بودن شیلنگ خروجی و عدم تخلیه ی آب محفظه ی شستشو باعث نشتی آب ماشین لباسشویی مارک می شود. برای جلوگیری از نشتی آب لباسشویی مارک باید از اتصال درست شیلنگ آب ورودی اطمینان حاصل کرده و شیلنگ تخلیه را تمیز کنید.
3- چرا بوی بدی از ماشین لباسشویی مارک به مشام می رسد؟
بوی بد ماشین لباسشویی مارک به دلیل چرک بودن بیش از حد لباس ها یا رها شدن لباس ها به مدت طولانی در دیگ دستگاه می باشد.
4- آیا باز نشدن درب ماشین لباسشویی مارک طبیعی است؟
در صورتی که چرخه ی شستشو ماشین لباسشویی مارک در حال اجرا باشد، نمی توان درب دستگاه را باز کرد. باز نشدن درب ماشین لباسشویی مارک در هنگام اجرای چرخه، طبیعی است و جای نگرانی وجود ندارد. برای باز کردن درب دستگاه باید بعد از اتمام چرخه ی شستشو یک الی دو دقیقه منتظر بمانید.
5- دلیل پر نشدن آب در ماشین لباسشویی مارک چیست؟
ایراد و مشکل در مجموعه ی آبگیری دستگاه دلیل اصلی پر نشدن آب در ماشین لباسشویی مارک است. برای رفع مشکل پر نشدن آب در ماشین لباسشویی مارک باید مجموعه ی آبگیری دستگاه را بررسی کرده و از کارکرد درست آن اطمینان حاصل کنید.
6- در صورتی که آب ماشین لباسشویی مارک تخلیه نشود، چه باید کرد؟
تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی مارک به دلیل ایراد در مجموعه ی تخلیه آب دستگاه است. برای تخلیه ی آب ماشین لباسشویی مارک باید هرگونه انسداد، پیچ خوردگی و گرفتگی شیلنگ تخلیه را رفع کنید، شیلنگ تخلیه را در ارتفاع 60 سانتی متر تا 1 متر از کف زمین تنظیم کرده و در صورت آسیب دیدگی شیلنگ تخلیه، آن را تعویض کنید.
7- لرزش ماشین لباسشویی مارک چه علتی دارد؟
علت لرزش ماشین لباسشویی مارک تراز نبودن سطح زیر دستگاه، محکم نبودن پایه های آن و متعادل نبودن بار دستگاه می باشد. برای رفع مشکل لرزش ماشین لباسشویی مارک ابتدا سطح زیر دستگاه را صاف کنید، پایه های آن را محکم کرده و بار درون دیگ دستگاه را به صورت متعادل پخش کنید.
8- برای رفع مشکل تولید کف بیش از حد در ماشین لباسشویی مارک چه باید کرد؟
استفاده از ماده ی شوینده ی بی کیفیت یا استفاده ی زیاد از ماده ی شوینده باعث تولید کف بیش از حد در ماشین لباسشویی مارک می شود. برای رفع مشکل تولید کف بیش از حد در ماشین لباسشویی مارک باید از شوینده ی مناسب و به اندازه ی کافی استفاده کرد.
9- آیا سر و صدای پمپ ماشین لباسشویی مارک پس از تخلیه آب در طول چرخه شستشو طبیعی است؟
بله، باقی ماندن مقداری آب در پمپ تخلیه بعد از تخلیه ی آب درون دیگ دستگاه، باعث می شود که دستگاه به صورت مداوم کار کند و هوای وارد شده به داخل دستگاه باعث سر و صدای پمپ ماشین لباسشویی مارک پس از تخلیه آب در طول چرخه شستشو شود. این مورد جزو عملکرد طبیعی دستگاه است و نگران کننده نیست. در صورتی که صداها بیش از حد زیاد باشد، می تواند نشان دهنده ی خرابی پمپ تخلیه باشد.
10- توقف ماشین لباسشویی مارک در طول چرخه شستشو چه دلیلی دارد؟
توقف ماشین لباسشویی مارک در طول چرخه شستشو به دلیل آبگیری خودکار دستگاه یا تلاش دستگاه برای تخلیه ی کف های اضافه ی دستگاه است. توقف ماشین لباسشویی مارک در طول چرخه شستشو جزو عملکرد طبیعی دستگاه است و نیازی به اقدام خاصی نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *