کدهای خطای ماشین ظرفشویی

ارورهای ماشین ظرفشویی کنمور و نحوه برطرف کردن آنها

ارورهای ماشین ظرفشویی کنمور

یکی از ویژگی های خوب ماشین ظرفشویی کنمور قابلیت تشخیص خودکار خطاهای دستگاه است. زمانی که ماشین ظرفشویی با یکسری از مشکلات و خطاها روبرو شود، محل دقیق خرابی را با مجموعه ای از کدهای خطا به ما اعلام می کند. در ادامه به بررسی ارورهای ماشین ظرفشویی کنمور، علتی که باعث شده ارورها روی پنل نمایشگر نشان داده شوند و اقداماتی که باید برای رفع آنها انجام داد، می پردازیم. تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

ارورهای ماشین ظرفشویی کنمور علت ارور
F1E1 گیر کردن رله روی برد کنترل الکترونیکی
F1E2 خرابی یا آسیب دیدگی حافظه روی برد کنترلی
F2E1 گیر کردن دکمه روی کنترل رابط کاربری
F2E2 عدم برقراری ارتباط بین کنترلر رابط کاربری با برد کنترل الکترونیکی
F3E1 خرابی سنسور ترمیستور/OWI
F3E2 اتصال کوتاه سنسور ترمیستور/OWI
F3E3 کالیبره ناموفق OWI و بازگشت فاضلاب به ماشین ظرفشویی
F4E1 خطای ارتباطی بین برد کنترل الکترونیکی و موتور پمپ شستشو
F4E2 خطای ارتباطی بین برد کنترل الکترونیکی و موتور پمپ شستشو
F5E1 خرابی میکروسوئیچ درب
F5E2 باز نشدن درب دستگاه
F6E1 خطای تامین آب؛ دستگاه با آب پر نمی شود
F6E2 خرابی شیر برقی ورودی
F6E3 وجود کف یا هوا در پمپ آب دستگاه
F6E4 تشخیص باز شدن میکروسوئیچ فلوتر (شناور)
F6E6 آب ورودی به دستگاه بسیار سرد است
F6E7 خرابی یا قطع اتصال فلومتر
F6E8 شیر بازتولید بخش سختی‌گیر آب با مشکل مواجه شده
F7E1 عنصر گرمایش (المنت هیتر) کار نمی کند
F7E2 عنصر گرمایش (المنت هیتر) متوقف نمی شود
F8E1 تشخیص خطای تخلیه؛ دستگاه آب را تخلیه نمی کند
F8E2 مشکلات الکترونیکی پمپ تخلیه دستگاه
F9E1 عدم تشخیص موقعیت دیسک دیورتر توسط برد کنترلی اصلی
F9E2 گیر کردن موتور دیورتر
FAE1 خرابی دیسپنسر مواد شوینده
FAE2 مشکل برقی موتور واکس هواکش
FAE3 تشخیص ایرادات فن خشک کن دستگاه

لیست ارورهای ماشین ظرفشویی کنمور و راه حل آن

در ادامه این بخش بررسی می کنیم که هر یک از ارورهای ماشین ظرفشویی کنمور در جدول بخش قبل را چطور و با چه اقداماتی به بهترین شکل ممکن برطرف کنیم. شناخت کدهای خطای ماشین ظرفشویی Kenmore به ما کمک می کند در شرایط بحران بهترین واکنش ممکن را داشته باشیم. حتی در بسیاری از مواقع دیگر نیازی به تماس با مراکز خدمات و تعمیرات نیست و مسئله با چند بررسی ساده برطرف می شود.

1- ارور F1E1 ماشین ظرفشویی کنمور

علت: علت مواجه شدن با ارور F1E1 ماشین ظرفشویی Kenmore، گیر کردن رله روی برد الکترونیکی دستگاه است.

راه حل: برای آنکه کد خطای F1E1 ماشین ظرفشویی کنمور را برطرف کنید، به مدت 5 دقیقه برق دستگاه را قطع کنید و مجدداً‌ آن را وصل کنید. در صورت ادامه دار بودن ارور F1E1 برای عیب یابی و در صورت نیاز تعمیرات برد کنترلی با متخصص تعمیر ماشین ظرفشویی کنمور تماس بگیرید.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی کنمور که ارور F1E1 را نمایش می دهد

نمایش ارور F1E1 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی کنمور به دلیل گیر کردن رله روی برد الکترونیکی دستگاه

2- ارور F1E2 ماشین ظرفشویی کنمور

علت: دلیل اصلی نمایش کد خطای F1E2 ماشین ظرفشویی کنمور، خرابی یا آسیب دیدگی حافظه روی برد کنترلی است.

راه حل: یکی از راهکارهای رفع ارور F1E2 ماشین ظرفشویی کنمور این است که 5 دقیقه برق دستگاه را قطع کنید و بعد مجدداً آن را روشن کنید. با انجام این تکنیک به احتمال زیاد کد خطای F1E2 برطرف می شود.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی کنمور که ارور F1E2 را نمایش می دهد

نمایش ارور F1E2 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی کنمور به دلیل خرابی یا آسیب دیدگی حافظه روی برد کنترلی

3- ارور F2E1 ماشین ظرفشویی کنمور

علت: علت روبه رو شدن با کد خطای F2E1 ماشین ظرفشویی کنمور گیر کردن یک کلید روی پنل کنترلی دستگاه می باشد. هرگاه کلیدی را فشار دهیم و به موقعیت اولیه برنگردد، با ارور F2E1 روبرو می شویم.

راه حل: اگر می خواهید کد خطای F2E1 ماشین ظرفشویی کنمور را برطرف کنید، بررسی کنید کلیدهای پنل کنترل آزاد باشند و هیچ یک از آنها در موقعیت خود گیر نکرده باشد. اگر کلید ها سالم هستند، خرابی های برد کنترلی را بررسی کنید و در صورت نیاز آن را تعویض کنید.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی کنمور که ارور F2E1 را نمایش می دهد

نمایش ارور F2E1 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی کنمور به دلیل گیر کردن یک کلید روی پنل کنترلی دستگاه

4- ارور F2E2 ماشین ظرفشویی Kenmore

علت: علت آنکه با ارور F2E2 ماشین ظرفشویی کنمور مواجه شده ایم، عدم برقراری ارتباط بین کنترلر رابط کاربری با برد کنترل الکترونیکی است.

راه حل: یکی از روش های برطرف کردن ارور F2E2 ماشین ظرفشویی کنمور این است که دستگاه را خاموش کنید و برق آن را قطع کنید. اگر پس از اتصال مجدد جریان برق،‌ نمایش کد خطای F2E2 همچنان ادامه دار بود،‌ با مرکز خدمات مشتریان تماس بگیرید.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی کنمور که ارور F2E2 را نمایش می دهد

نمایش ارور F2E2 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی کنمور به دلیل عدم برقراری ارتباط بین کنترلر رابط کاربری با برد کنترل الکترونیکی

5- ارور F3E1 ماشین ظرفشویی کنمور

علت: علتی که باعث مواجه شدن با ارور F3E1 ماشین ظرفشویی کنمور می شود، این است که ایرادی در محل سیم ها،‌ اتصالات یا اجزای سنسور ترمیستور/OWE تشخیص داده شده است.

راه حل: برای رفع کد خطای F3E1 ماشین ظرفشویی کنمور، ابتدا دوشاخه دستگاه را از برق بکشید و سیم های مدار ترمیستور/OWE را چک کنید و ببینید که کاملاً سالم باشند. اگر در بررسی های خود با سیم خراب مواجه نشدید، احتمالاً باید خود ترمیستور را تعویض کنید.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی کنمور که ارور F3E1 را نمایش می دهد

نمایش ارور F3E1 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی کنمور به دلیل تشخیص ایراد در در محل سیم ها،‌ اتصالات یا اجزای سنسور ترمیستور/OWE

6- ارور F3E2 ماشین ظرفشویی کنمور

علت: زمانی با کد خطای F3E2 ماشین ظرفشویی کنمور مواجه می شویم که مدار سنسور ترمیستور/OWE اتصال کوتاه شود.

راه حل: برای رفع کد خطای F3E2 ماشین ظرفشویی Kenmore، دستگاه را از برق بکشید و دسته سیم های ترمیستور را با دقت مورد بررسی قرار دهید. سیم های پاره و سوخته را تعویض کنید و اگر می بینید نمایش کد خطای F3E2 ادامه دارد، با یک مرکز معتبر تعمیرات لوازم خانگی تماس بگیرید.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی کنمور که ارور F3E2 را نمایش می دهد

نمایش ارور F3E2 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی کنمور به دلیل اتصال کوتاه بودن مدار سنسور ترمیستور/OWE

7- ارور F3E3 ماشین ظرفشویی کنمور

علت: علت آنکه با ارور F3E3 ماشین ظرفشویی کنمور مواجه شده ایم، تشخیص خطای OWI است. در این شرایط عملیات کالیبره کردن ترمیستور با موفقیت انجام نشده است یا اینکه خرابی شیر برقی شلنگ تخلیه، منجر به بازگشت آب فاضلاب به محفظه شستشوی دستگاه شده است.

راه حل: برای رفع ارور F3E3 ماشین ظرفشویی کنمور، ترمیستور OWI را مورد بررسی قرار دهید. اتصال شلنگ تخلیه ماشین ظرفشویی را از شکاف هوا یا محل دفع زباله جدا کنید. اگر شکاف هوا ندارید، اتصال شلنگ تخلیه ماشین ظرفشویی را از محل دفع زباله جدا کنید.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی کنمور که ارور F3E3 را نمایش می دهد

نمایش ارور F3E3 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی کنمور به دلیل تشخیص خطای OWE

8- ارور F4E1 ماشین ظرفشویی کنمور

علت: نمایش کد خطای F4E1 ماشین ظرفشویی Kenmore به معنی عدم برقراری ارتباط بین برد کنترل الکترونیکی و موتور پمپ شستشو است.

راه حل: برطرف کردن کد خطای F4E1 ماشین ظرفشویی کنمور یک کار تخصصی است و باید توسط تکنسین آموزش دیده و باتجربه رفع شود. برای جلوگیری از بروز مشکلات بیشتر دوشاخه دستگاه را از پریز برق بکشید تا هیچ جریان برقی وارد دستگاه نشود و با متخصص تعمیر ماشین ظرفشویی تماس بگیرید.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی کنمور که ارور F4E1 را نمایش می دهد

نمایش ارور F4E1 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی کنمور به دلیل عدم برقراری ارتباط بین برد کنترل الکترونیکی و موتور پمپ شستشو

9- ارور F4E2 ماشین ظرفشویی کنمور

علت: مشکلی که منجر به نمایش کد خطای F4E2 ماشین ظرفشویی کنمور می شود، عدم برقراری ارتباط بین برد کنترل الکترونیکی و موتور پمپ شستشو است.

راه حل: اگر می خواهید کد خطای F4E2 ماشین ظرفشویی کنمور را در خانه حل کنید، کلیه اتصالات بین برد کنترل و موتور پمپ شستشو را بررسی کنید و مطمئن شوید تماماً سالم اند. در مرحله بعد پمپ شستشو را مورد بررسی قرار دهید و اگر می بینید خراب شده یا عملکرد خوبی ندارد، آن را جایگزین کنید. اگر باز هم ارور F4E2 ادامه دار شد، به فکر تعمیر برد کنترل الکترونیکی باشید.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی کنمور که ارور F4E2 را نمایش می دهد

نمایش ارور F4E2 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی کنمور به دلیل عدم برقراری ارتباط بین برد کنترل الکترونیکی و موتور پمپ شستشو

10- ارور F5E1 ماشین ظرفشویی کنمور

علت: دلیل روبرو شدن با کد خطای F5E1 ماشین ظرفشویی Kenmore تشخیص خرابی سوئیچ درب ماشین ظرفشویی یا بسته نشدن درب، ظرف 4 ثانیه پس از فشردن کلید Start/Resume است.

راه حل: راهکار مناسب برای برطرف کردن ارور F5E1 ماشین ظرفشویی کنمور این است که ظرف 4 ثانیه بعد از فشردن کلید Start/Resume، درب دستگاه را ببندید. اگر مشکل مربوط به دیر بستن درب نیست، احتمالاً مجموعه قفل درب دستگاه از کار افتاده و باید تعویض شود.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی کنمور که ارور F5E1 را نمایش می دهد

نمایش ارور F5E1 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی کنمور به دلیل تشخیص خرابی سوئیچ درب ماشین ظرفشویی یا بسته نشدن درب، ظرف 4 ثانیه پس از فشردن کلید Start/Resume

11- ارور F5E2 ماشین ظرفشویی کنمور

علت: علتی که منجر به روبرو شدن با کد خطای F5E2 ماشین ظرفشویی کنمور می شود، این است که برد دستگاه نتوانسته باز نشدن درب محفظه شستشو را تشخیص دهد.

راه حل: اگر می خواهید کد خطای F5E2 ماشین ظرفشویی کنمور را برطرف کنید، سیم‌های میکروسوئیچ درب دستگاه را چک کنید و در صورت سالم بودن آنها، خود میکروسوئیچ را جایگزین کنید.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی کنمور که ارور F5E2 را نمایش می دهد

نمایش ارور F5E2 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی کنمور به دلیل عدم تشخیص باز نشدن درب محفظه شستشو توسظ برد دستگاه

12- ارور F6E1 ماشین ظرفشویی Kenmore

علت: علت نمایش ارور F6E1 ماشین ظرفشویی کنمور تشخیص مشکلات مربوط به تامین آب دستگاه که به دلایل مختلفی مثل گرفتگی فیلتر و شلنگ ورودی یا خرابی شیر برقی رخ می دهد.

راه حل: اولین راهکار رفع ارور F6E1 ماشین ظرفشویی کنمور، این است که چک کنید جریان آب منزل وصل باشد و فشار خوبی داشته باشد. چک کنید انباشت ضایعات خارجی یا رسوبات آب مسیر ورودی آب به دستگاه را نبسته باشد. پیچ خوردگی ها و تاشدگی های مسیر شلنگ را باز کنید و شلنگ کهنه و فیلتر خراب را تعویض کنید.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی کنمور که ارور F6E1 را نمایش می دهد

نمایش ارور F6E1 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی کنمور به دلیل مشکلات مربوط به تامین آب دستگاه

13- ارور F6E2 ماشین ظرفشویی کنمور

علت: دلیل روبرو شدن با کد خطای F6E2 ماشین ظرفشویی کنمور، ایرادات شیر برقی ورودی آب یا از کار افتادن آن است. زمانی که خرابی شیر برقی یا اتصالات آن اختلالی در عملکرد تامین آب ایجاد کنند، ارور F6E2 نمایش داده می شود.

راه حل: برای رفع کد خطای F6E2 ماشین ظرفشویی کنمور، در مرحله اول جریان برق و آب ورودی به دستگاه را قطع کنید. شیر برقی و سیم کشی آن را بررسی کنید و اگر می بینید اشکالی در محل اتصالات وجود ندارد، قطعه شیر برقی را تعویض کنید و اگر مشکل همچنان برقرار بود، برد کنترلی دستگاه را تعمیر کنید.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی کنمور که ارور F6E2 را نمایش می دهد

نمایش ارور F6E2 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی کنمور به دلیل ایرادات شیر برقی ورودی آب یا از کار افتادن آن

14- ارور F6E3 ماشین ظرفشویی کنمور

علت: به این علت با کد خطای F6E3 ماشین ظرفشویی کنمور روبرو شده ایم که در پمپ آب دستگاه، ذرات کف یا هوا تشخیص داده شده است.

راه حل: برای برطرف کردن کد خطای F6E3 ماشین ظرفشویی Kenmore، اگر می بینید حجم کف زیاد نیست،‌ اقدام به تعویض شیر برقی کنید. اما اگر کف زیادی در دستگاه وجود دارد، دیسپنسر مواد شوینده را چک کنید و اگر می بینید خراب شده آن را تعویض کنید.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی کنمور که ارور F6E3 را نمایش می دهد

نمایش ارور F6E3 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی کنمور به دلیل تشخیص ذرات کف یا هوا در پمپ آب دستگاه

15- ارور F6E4 ماشین ظرفشویی کنمور

علت: دلیل نمایش کد خطای F6E4 ماشین ظرفشویی کنمور مربوط به باز شدن میکروسوئیچ فلوتر (شناور) دستگاه است.

راه حل: اگر می خواهید کد خطای F6E4 ماشین ظرفشویی کنمور را برطرف کنید، به سراغ سوئیچ شناور بروید و مطمئن شوید چیزی زیر آن گیر نکرده باشد. سپس به سراغ شیر برقی دستگاه بروید و بررسی کنید زمانی که ماشین ظرفشویی خاموش است، شیر باز نشود. در صورت ادامه مشکل با واحد خدمات و تعمیرات داره چاره تماس بگیرید تا برای رفع کد خطای F6E4 به شما کمک کنیم.

صفحه نمایش ماشین ظرفشویی کنمور که ارور F6E4 را نمایش می دهد

نمایش ارور F6E4 در صفحه نمایش ماشین ظرفشویی کنمور به دلیل باز شدن میکروسوئیچ فلوتر (شناور) دستگاه

16- ارور F6E6 ماشین ظرفشویی کنمور

علت: علتی که منجر به نمایش کد خطای F6E6 ماشین ظرفشویی کنمور می شود، پایین بودن دمای آب ورودی به ماشین ظرفشویی است. درجه حرارت نرمال آب ورودی بین ۴۳ تا ۴۹ درجه سانتی گراد است.

راه حل: برای رفع کد خطای F6E6 ماشین ظرفشویی کنمور، اگر آب ورودی به دستگاه دمای کمتر از ۴۳ درجه سانتی‌گراد دارد، عنصر گرمایش باید مورد بررسی قرار گیرد. اما اگر دمای آب در محدوده مجاز باشد، ایرادات سنسور دما باید برطرف شود.

17- ارور F6E7 ماشین ظرفشویی کنمور

علت: دلیل مواجهه با کد خطای F6E7 ماشین ظرفشویی Kenmore، تشخیص خرابی یا قطع اتصال فلومتر دستگاه است. زمانی که فلومتر خراب شود یا اتصالات آن از کار بیافتد، ارور F6E7 نمایش داده می شود.

راه حل: برای برطرف کردن کد خطای F6E7 ماشین ظرفشویی کنمو باید برق دستگاه قطع شود و سیم کشی های فلومتر بررسی شود. اگر در محل سیم کشی ها هرگونه اتصال کوتاه یا مدار باز را مشاهده کردید، اتصالات معیوب را جایگزین کنید. اما اگر سیم کشی ها کاملاً سالم هستند، خود فلومتر را جایگزین کنید.

18- ارور F6E8 ماشین ظرفشویی کنمور

علت: دلیلی که باعث نمایش ارور F6E8 ماشین ظرفشویی کنمور می شود، تشخیص ایرادات شیر باز تولید در محل سختی‌گیر آب است.

راه حل: برای آنکه بتوانید کد خطای F6E8 ماشین ظرفشویی کنمور را رفع کنید، ایرادات و خرابی های شیر بازتولید را مورد بررسی قرار دهید و در صورت مشاهده ایرادات و خطاهایی در این بخش، اقدام به تعویض آنها کنید. اگر سیم ها سالم اند، شیر برقی را تعمیر کنید و اگر نمایش کد خطای F6E8 ادامه دار بود، برد الکترونیکی را جایگزین کنید.

19- ارور F7E1 ماشین ظرفشویی کنمور

علت: یکی از دلایلی که باعث مواجهه با کد خطای F7E1 ماشین ظرفشویی Kenmore می شود، از کار افتادن عنصر گرمایش (المنت حرارتی) دستگاه است.

راه حل: جهت رفع کد خطای F7E1 ماشین ظرفشویی کنمور، دوشاخه را از برق بکشید و المنت حرارتی را مورد بررسی قرار دهید، اتصالات و سیم کشی های این بخش باید مورد بررسی دقیق قرار گیرند و در صورتی که خرابی در محل سیم ها وجود ندارد،‌ خود المنت را تعمیر یا تعویض کنید.

20- ارور F7E2 ماشین ظرفشویی کنمور

علت: زمانی با کد خطای F7E2 ماشین ظرفشویی کنمور روبرو می شویم که عنصر گرمایش (المنت هیتر) متوقف یا خاموش نشود.

راه حل: برای آنکه کد خطای F7E2 ماشین ظرفشویی کنمور را رفع کنید، برق دستگاه را قطع کرده و 5 دقیقه صبر کنید. برق دستگاه را مجدداً وصل کنید. اگر می بینید نمایش ارور F7E2 همچنان ادامه دار است، فوراً با یک مرکز خدمات مشتریان تماس بگیرید و مشکل را اطلاع دهید.

21- ارور F8E1 ماشین ظرفشویی کنمور

علت: علت مواجهه با کد خطای F8E1 ماشین ظرفشویی Kenmore، بروز مشکلات و خطاهای مربوط به تخلیه آب دستگاه است. ارور F8E1 ماشین ظرفشویی کنمور به ما می گوید انسداد شلنگ یا فیلتر تخلیه یا تنظیمات نادرست شلنگ، اجازه خروج آب از دستگاه را نمی دهد.

راه حل: جهت رفع کد خطای F8E1 ماشین ظرفشویی کنمور، شلنگ، فیلتر و پمپ تخلیه آب را چک کرده و بررسی کنید چیزی در این بخش ها گیر نکرده و راه خروج آب را سد نکرده باشد. اگر مشکل برطرف نشد، ممکن است نیاز باشد پمپ تعویض شود.

22- ارور F8E2 ماشین ظرفشویی کنمور

علت: علت برخورد با کد خطای F8E2 ماشین ظرفشویی کنمور، تشخیص خطاها و ایرادات الکترونیکی پمپ تخلیه است که به احتمال زیاد اجازه خروج آب از دستگاه را نمی دهد.

راه حل: جهت رفع کد خطای F8E2 ماشین ظرفشویی کنمور، قبل از هر کاری جریان آب و برق ورودی به دستگاه را ببندید. به سراغ پمپ تخلیه دستگاه بروید و آن را به همراه اتصالات و سیم کشی های آن بررسی کنید. اگر می بینید سیم کشی پمپ ایرادی ندارد، اقدام به تعویض پمپ کنید.

23- ارور F9E1 ماشین ظرفشویی کنمور

علت: دلیلی که منجر به نمایش کد خطای F9E1 ماشین ظرفشویی کنمور می شود، عدم تشخیص موقعیت دیسک دیورتر توسط برد کنترلی اصلی است. این موتور موقعیت دیسکی که آب را به سمت بازوی اسپری بالایی یا پایین هدایت می کند تعیین می کند.

راه حل: برای برطرف کردن کد خطای F9E1 ماشین ظرفشویی کنمور، ابتدا دستگاه را خاموش کرده و برق آن را قطع کنید. سپس برای رفع ارور F9E1 با مراکز خدمات مشتریان تماس بگیرید.

24- ارور F9E2 ماشین ظرفشویی کنمور

علت: یکی از دلایل مهم روبرو شدن با کد خطای F9E2 ماشین ظرفشویی Kenmore، تشخیص گیر کردن موتور دیورتر روی برد کنترلی است.

راه حل: برای رفع کد خطای F9E2 ماشین ظرفشویی کنمور، دستگاه را خاموش کنید و پریز آن را از برق بکشید. در مرحله بعد برای عیب یابی تخصصی ارور F9E2 با یک سرویس کار مطمئن تماس بگیرید.

25- ارور FAE1 ماشین ظرفشویی کنمور

علت: علت مواجه شدن با کد خطای FAE1 ماشین ظرفشویی کنمور، تشخیص ایرادات و اشکالات دیسپنسر مواد شوینده است. ارور FAE1 ماشین ظرفشویی کنمور باعث می شود که دیسپنسر ماده شوینده را خوب توزیع نکند.

راه حل: اگر به دنبال راهی برای برطرف کردن کد خطای FAE1 ماشین ظرفشویی کنمور هستید، در مرحله اول به دسته سیم ها و اتصالات دیسپنسر دسترسی پیدا کنید آنها را به دقت مورد بررسی قرار دهید. اگر اشکالی در محل سیم ها مشاهده کردید،‌ سیم معیوب را جایگزین کنید و اگر احساس می کنید دیسپنسر از کار افتاده، آن را جایگزین کنید.

26- ارور FAE2 ماشین ظرفشویی کنمور

علت: دلیل نمایش کد خطای FAE2 ماشین ظرفشویی کنمور، مشکل برقی موتور واکس هواکش دستگاه است.

راه حل: یکی از راهکارهای رفع کد خطای FAE2 ماشین ظرفشویی کنمور این است که ابتدا جریان برق ورودی به دستگاه را قطع کنید و بعد سیم کشی مدار موتور واکس هواکش را بررسی کنید. سیم های خراب و از بین رفته باید جایگزین شوند و اگر خود موتور هواکش از کار افتاده، هرچه زودتر باید تعمیر شود.

27- ارور FAE3 ماشین ظرفشویی کنمور

علت: دلیلی که منجر به نمایش کد خطای FAE3 ماشین ظرفشویی کنمور می شود، این است که موتور خشک کن با مشکل مواجه شده است.

راه حل: برای رفع ارور FAE3 ماشین ظرفشویی کنمور، در مرحله اول فن خشک کن دستگاه و اتصالات آن را مورد بررسی قرار دهید. سیم هایی که در اثر اتصال کوتاه یا مدار باز از کار افتاده و خراب شده اند را جایگزین کنید. اگر می بینید خرابی از خود فن خشک کن است، آن را تعویض کنید. می توانید برای رفع ارور FAE3 با واحد خدمات و تعمیرات داره چاره تماس بگیرید.

عیب یابی ماشین ظرفشویی کنمور

پس از بررسی ارورهای ماشین ظرفشویی کنمور، در این بخش قصد داریم با نحوه عیب یابی این دستگاه آشنا شویم. پیش از آنکه با تعمیرکار تماس بگیرید و خودتان را درگیر هزینه مالی و وقت گیر بودن فرایند تعمیر کنید، توصیه می کنیم با راهکارهایی که در ادامه معرفی می شود، سعی کنید خودتان مشکل را برطرف کنید.

6 مشکل رایج ماشین ظرفشویی کنمور

عیب یابی ماشین ظرفشویی کنمور برای کارکرد درست دستگاه ضروری است

1- ماشین ظرفشویی کنمور روشن نمی شود

علت: مهم ترین دلایلی که منجر به روشن نشدن و عدم اجرای برنامه شستشوی ماشین ظرفشویی Kenmore می شوند، به شرح زیر می باشند:

  • ممکن است درب دستکاه به درستی بسته نشده باشد.
  • ممکن است ماشین ظرفشویی کنمور روشن نباشد.
  • ممکن است دستگاه ریست نشده یا چرخه قبلی کامل نشده باشد.
  • ممکن است گزینه شروع با تاخیر انتخاب شده باشد.
  • ممکن است برق ماشین ظرفشویی قطع شده یا فیوز سوخته باشد.

راه حل: به منظور برطرف کردن مشکل روشن نشدن و عدم اجرای برنامه شستشو در ماشین ظرفشویی کنمور، راهکارهای زیر را انجام دهید:

  • درب دستگاه را ببندید.
  • کلید پاور را فشار دهید تا ماشین ظرفشویی کنمور روشن شود.
  • یک مرتبه دستگاه را ریست کنید تا تنظیمات آن به حالت اولیه برگردد.
  • جریان برق دریافتی دستگاه را چک کنید و در صورت نیاز فیوز را تعویض کنید.

2- از ماشین ظرفشویی کنمور بوق هشدار شنیده می شود

علت: زمانی با صدای زنگ هشدار از ماشین ظرفشویی کنمور روبرو می شویم که تنظیمات پیش فرض دستگاه، پایان چرخه شستشو را به کاربر هشدار دهد.

راه حل: برای برطرف کردن صدای زنگ هشدار از ماشین ظرفشویی کنمور، کافیست یک مرتبه دستگاه را ریست کنید و مجدداً آن را راه اندازی کنید.

3- صفحه نمایش ماشین ظرفشویی Kenmore خاموش است یا چراغ های کنسول روشن نمی شوند

علت: علت روشن نشدن صفحه نمایش یا چراغ های کنسول ماشین ظرفشویی کنمور احتمالاً‌ قطع جریان برق ورودی یا از کار افتادن فیوز است. همچنین احتمال دارد درب دستگاه خوب بسته نشده باشد.

راه حل: برای رفع مشکل روشن نشدن صفحه نمایش یا چراغ های کنسول ماشین ظرفشویی کنمور، ابتدا درب دستگاه را محکم ببندید، سپس بررسی کنید جریان برق ورودی به دستگاه وصل باشد و فیوز سالم باشد. در صورت نیاز فیوز را تعویض کنید.

4- چرخه شستشوی ماشین ظرفشویی کنمور طولانی شده است

علت: زمانی با مشکل طولانی شدن چرخه شستشوی ماشین ظرفشویی کنمور مواجه می شویم که یکی از اتفاقات زیر رخ داده باشد:

  • آب ورودی به ماشین ظرفشویی کنمور به اندازه کافی گرم نباشد.
  • مدت زمان چرخه با توجه به شدت کثیفی ظروف تغییر کند.
  • دیسپنسر مایع کمک آبکشی خالی باشد.
  • ماشین ظرفشویی به منبع آب سرد متصل باشد.

راه حل: به منظور برطرف کردن مشکل طولانی شدن چرخه شستشوی ماشین ظرفشویی کنمور، اقدامات زیر را انجام دهید:

  • قبل از شروع چرخه، شیر آب گرم را برای مدتی باز کنید تا آب سرد درون منبع لوله کشی تخلیه شود.
  • مایع کمک آبکشی را اضافه کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که ماشین ظرفشویی به لوله کشی آب گرم متصل است.
یک خانم که از طولانی بودن چرخه شستشوی ماشین ظرفشویی کنمور خسته است

طولانی بودن چرخه ی شستشوی ماشین ظرفشویی کنمور به دلیل سرد بودن آب منبع

5- ظروف در ماشین ظرفشویی کنمور خوب تمیز نمی شوند

علت: مهمترین عواملی که بر تمیز نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی Kenmore تاثیر می گذارند، عبارت اند از:

  • عدم چرخش بازوی اسپری
  • انسداد نازل های بازوی اسپری
  • استفاده نادرست از مواد شوینده
  • گرفتگی و انسداد فیلترهای ماشین ظرفشویی
  • چسبیدن ظروف به یکدیگر
  • مناسب نبودن چرخه شستشوی انتخابی

راه حل: اگر به دنبال راهی برای حل مشکل تمیز نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی کنمور هستید، این اقدامات را انجام دهید:

  • اطمینان حاصل کنید که حرکت بازوی اسپری توسط ظروف مسدود نشده باشد.
  • بازوهای اسپری را بردارید و طبق دستورالعمل های دفترچه راهنما در بخش مراقبت و نگهداری از ماشین ظرفشویی کنمور آن را تمیز کنید.
  • فیلترها را تمیز کنید و در صورت خرابی، آنها را جایگزین کنید.
  • با توجه به شدت کثیفی ظروف، یک چرخه شستشوی مناسب انتخاب کنید.
  • ظروف را طوری بچینید که آب سطح همه اقلام داخل ماشین ظرفشویی را پر کند.
  • بسته به سختی آب، مقدار مواد شوینده را کم یا زیاد کنید.

تمیز نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی کنمور به دلیل عدم چرخش بازوی اسپری

6- ظروف در ماشین ظرفشویی کنمور خوب خشک نمی شوند

علت: رایج ترین دلایلی که منجر به خشک نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی کنمور می شوند، به شرح زیر می باشد.

  • توزیع کننده مایع شستشو خالی است.
  • چینش ظروف در محفظه شستشو درست نیست.
  • چرخه انتخابی شامل عملیات خشک کن نیست.

راه حل: برای آنکه بتوانید مشکل خشک نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی کنمور را برطرف کنید، روش های زیر را امتحان کنید:

  • در محفظه ی مخصوص مقداری مایع کمک آبکشی اضافه کنید.
  • چینش ظروف را تغییر دهید و ببینید تو در تو نباشند.
  • توجه داشته باشید که گزینه شستشوی Quick Rinse شامل عملیات خشک کن نیست.

7- از ماشین ظرفشویی کنمور بوی نامطبوعی به مشام می رسد

علت: دلایلی که می توانند منجر به روبرو شدن با بوی نامطبوع ماشین ظرفشویی کنمور شوند، به شرح زیر می باشند:

  • بقایای مواد غذایی در کف ظرفشویی ریخته است.
  • ذرات غذا لای درزگیر درب گیر کرده است.
  • ظروف قبل از اجرای چرخه برای مدت طولانی در دستگاه رها شده اند.
  • کف دستگاه آب جمع شده است.
  • شلنگ تخلیه مسدود شده و آب فاضلاب از محفظه شستشو خارج نمی شود.

راه حل: چنانچه به دنبال راهی برای حل مشکل بوی نامطبوع ماشین ظرفشویی کنمور هستید، راهکارهای زیر را امتحان کنید:

  • فیلتر تخلیه را باز کنید و بقایای غذای روی آن را بردارید.
  • درزگیر لای درب را تمیز کنید.
  • اگر می خواهید بلافاصله ظروف را بشویید، چرخه شستشوی سریع ماشین ظرفشویی کنمور را اجرا کنید.
  • مطمئن شوید آب چرخه قبل کاملاً تخلیه شده باشد.
  • شلنگ تخلیه را باز کنید و کلیه گرفتگی های درون آن را تخلیه کنید.
ظروف کثیف در ماشین ظرفشویی کنمور

تمیز نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی کنمور به دلیل عدم چرخش بازوی اسپری

8- ماشین ظرفشویی کنمور با آب پر نمی شود

علت: علت پر نشدن آب در ماشین ظرفشویی کنمور می تواند مربوط به انسداد مجموعه تامین آب، عدم تخلیه آب از چرخه شستشوی قبلی یا فعال بودن شستشوی با تاخیر باشد.

راه حل: برای برطرف کردن مشکل پر نشدن آب در ماشین ظرفشویی کنمور اطمینان حاصل کنید که دریچه تامین آب (معمولاً در زیر سینک آشپزخانه قرار دارد) باز است و بررسی کنید که لوله و شلنگ ورودی آب گرفتگی نداشته باشد. دستگاه را یک مرتبه ریست کنید تا شستشوی با تاخیر غیرفعال شود.

9- از ماشین ظرفشویی کنمور آب نشت می کند

علت: علت مواجهه با نشتی آب از ماشین ظرفشویی کنمور می تواند مربوط به یکی از مسائل زیر باشد:

  • وجود کف زیاد در محفظه شستشو
  • جابجا شدن درزگیر دور درب ماشین ظرفشویی
  • نصب نادرست دستگاه و اتصالات لوله های ورودی و خروجی
  • انسداد دریچه تراکم

راه حل: به منظور حل مشکل نشتی آب از ماشین ظرفشویی کنمور، اقدامات زیر را در نظر داشته باشید:

  • از آنجا که شوینده نامناسب باعث ایجاد کف و نشتی می شود، فقط از مواد شوینده مخصوص ماشین ظرفشویی استفاده کنید.
  • برای تخلیه کف ها، یک قاشق غذاخوری روغن نباتی را کف ماشین ظرفشویی بریزید و به دلخواه خود یک چرخه شستشو اجرا کنید.
  • مطمئن شوید نوار درزگیر دور درب در موقعیت خود قرار بگیرد.
  • مطمئن شوید که دریچه تراکم مسدود نشده باشد. در دفترچه راهنما به بخش آماده سازی و بارگذاری ظروف مراجعه کنید.
  • اتصالات مربوط به کلیه شلنگ ها و فیلترهای ورودی را چک کنید و از نصب درست آنها اطمینان حاصل کنید.

10- محفظه شستشوی ماشین ظرفشویی کنمور لکه دار شده است

علت: اصلی ترین علت لکه دار شدن ماشین ظرفشویی Kenmore، سختی آب محل زندگی است. همچنین گاهی ظروف نقره در تماس با دیواره های محفظه لکه هایی ایجاد می کنند.

راه حل: برای رفع مشکل لکه دار شدن ماشین ظرفشویی کنمور، آب لیموی غلیظ می تواند لکه های آب سخت را برطرف کند. یک چرخه معمولی را اجرا کنید تا آبگیری انجام شود، چرخه را قطع کنید، در یک فنجان 250 میلی لیتر آبلیمو بریزید، آن را روی قفسه بالایی ظرفشویی قرار دهید و مجدداً چرخه را اجرا کنید. این کار را به صورت دوره ای انجام دهید تا از ظهور لکه ها جلوگیری شود. اطمینان حاصل کنید که ظروف نقره در حین اجرای چرخه با وان تماس نداشته باشند.

11- باقی ماندن رگه های آلودگی روی ظروف شیشه ای یا بقایای مواد غذایی روی ظروف شسته شده با ماشین ظرفشویی کنمور

علت: یکی از عواملی که منجر به ظهور رگه های کثیفی روی ظروف شیشه ای یا بقایای مواد غذایی روی ظروف شسته شده با ماشین ظرفشویی کنمور می شود، تنظیمات اشتباه ماده شوینده است.

راه حل: برای آنکه بتوانید مشکل ظهور رگه های کثیفی روی ظروف شیشه ای یا بقایای مواد غذایی روی ظروف شسته شده با ماشین ظرفشویی کنمور را حل کنید، بسته به سختی آب، میزان پخش ماده شستشو را تنظیم کنید. برای تنظیم دقیق تر به اطلاعات دفترچه راهنما مراجعه کنید.

12- رنگ پانل فاسیا ماشین ظرفشویی کنمور تغییر کرده است

علت: مهمترین علتی که باعث تغییر رنگ پانل فاسیا در ماشین ظرفشویی کنمور می شود، استفاده از پاک کننده های سایشی است که به مرور رنگ پانل را خورده و از بین برده است.

راه حل: برای حل مشکل تغییر رنگ پانل فاسیا در ماشین ظرفشویی کنمور، از شوینده های ملایم استفاده کنید و سطح دستگاه را با پارچه نرم مرطوب تمیز کنید.

13- سر و صدای ماشین ظرفشویی کنمور در طول برنامه شستشو

علت: علت سر و صدای ماشین ظرفشویی کنمور در طول برنامه شستشو، می تواند ناشی از گردش آب در دستگاه باشد که طبیعی است و جای نگرانی ندارد یا می تواند ناشی از برخورد ظروف به یکدیگر یا به بازوهای اسپری باشد.

راه حل: برای برطرف کردن سر و صدای ماشین ظرفشویی کنمور در طول برنامه شستشو، بررسی کنید ظروف داخل محفظه به یکدیگر یا به بازوهای اسپری برخورد نکنند. اگر چنین است، چینش ظروف را تغییر دهید.

14- درب محفظه مواد شوینده ماشین ظرفشویی کنمور بسته نمی شود

علت: مهم ترین عامل بسته نشدن درب محفظه مواد شوینده ماشین ظرفشویی Kenmore، خرابی و عملکرد نادرست درب محفظه مواد شوینده است. همچنین احتمال دارد چرخه قبلی تمام نشده باشد، دستگاه ریست نشده باشد یا چرخه شستشو متوقف شده باشد.

راه حل: یکی از راهکارهای حل مشکل بسته نشدن درب محفظه مواد شوینده ماشین ظرفشویی کنمور، بررسی دفترچه راهنما و مطالعه دستورالعمل‌های مربوط به باز و بسته کردن درب مواد شوینده در بخش «افزودن مواد شوینده و کمک آبکشی» است. در ادامه اطلاعات بخش های «لغو چرخه» و «تغییر چرخه» در بخش کار با ماشین ظرفشویی را مطالعه کنید.

15- چرخه شستشوی مورد نظر در ماشین ظرفشویی کنمور انتخاب نمی شود

علت: دلیل آنکه نمی توانیم چرخه شستشوی مورد نظر را در ماشین ظرفشویی کنمور انتخاب کنیم، این است که چرخه شستشوی قبلی هنوز به پایان نرسیده است.

راه حل: جهت رفع مشکل عدم انتخاب چرخه شستشوی مورد نظر در ماشین ظرفشویی کنمور، به اطلاعات بخش های «لغو چرخه» و «تغییر چرخه» در بخش کار با ماشین ظرفشویی مراجعه کنید.

ویژگی های ماشین ظرفشویی کنمور

در این بخش از مقاله، برخی از ویژگی های ماشین ظرفشویی کنمور را با هم مرور می کنیم.

سیستم کاهش صدا: یک سیستم موتور دو پمپی، موتور معلق و عایق سه گانه ماشین ظرفشویی کنمور را به یکی از کم سر و صداترین مدل های ماشین ظرفشویی تبدیل کرده است.

مخزن غول پیکر با استیل ضد زنگ: سطح داخلی ماشین ظرفشویی کنمور بدون زنگ زدگی است و از نظر بهداشتی ضمانت مادام العمر دارد.

قفسه های با روکش نایلونی: روکش ماشین ظرفشویی کنمور از ترک خوردگی و بریدگی ظروف توسط میله های قفسه جلوگیری می کند.

عنصر گرمایش پنهان: عنصر گرمایش پنهان ماشین ظرفشویی کنمور آب را تا دمای ضدعفونی داغ می کند.

خشک کن متراکم: ترکیب شستشوی نهایی با دمای بالا، مخزن استیل ضد زنگ با دمای پایین و عملکرد عامل شستشو در کنار هم، یک عملیات خشک کردن کاملاً بهداشتی، کم مصرف و اقتصادی را در ماشین ظرفشویی کنمور ارائه می دهد.

SmartSensor: ویژگی SmartSensor ماشین ظرفشویی کنمور وضعیت آب را بررسی می‌کند و تصمیم می‌گیرد که آیا پر کردن آب شیرین دوم ضروری است یا خیر.

سیستم فیلتر سه گانه: تعبیه فیلترهای متعدد، تضمین می کند که آب تمیز وارد ماشین ظرفشویی کنمور می شود و بقایای مواد غذایی به همراه آب وارد پمپ تخلیه نمی شود.

Water Shut-Off : Water Shut-Off یک ویژگی ایمنی است که پس از تشخیص آب در کف ماشین ظرفشویی، جریان آب ورودی را متوقف می کند.

تاخیر زمانی: با تاخیر زمان می توان زمان شروع به کار ماشین ظرفشویی کنمور را به تعویق انداخت.

دندانه های برگردان قفسه بالا و پایین: انعطاف‌پذیری قفسه های ماشین ظرفشویی کنمور امکان قرار دادن ظروف بزرگتر یا درازتر را بیشتر می کند.

نیم بار: ویژگی نیم بار بودن ماشین ظرفشویی کنمور مصرف انرژی و آب را برای شستشوی بارهای کمتر با میزان آلودگی کمتر، کاهش می دهد.

قفسه های قابل تنظیم: برای چیدن راحت تر ظروف در قفسه پایینی، می توان قفسه بالایی را بالاتر یا پایین تر کشید.

کلام آخر

در این مقاله به بررسی ارورهای ماشین ظرفشویی Kenmore و علت نمایش هرکدام از آنها روی پنل نمایشگر دستگاه پرداختیم و آموختیم در مواقعی که با این ارورها رو به رو می شویم باید به سراغ کدام بخش ها برویم و چه راهکارهایی را امتحان کنیم.

در آخر یادآوری می کنیم که تعمیرکاران متخصص و مجرب ما در تیم حرفه ای داره چاره آماده اند تا در شرایط بروز خطاهای الکترونیکی و فنی دستگاه پس از دریافت تماس شما، در محل حضور یابند و مشکل را برطرف کنند.

سوالات رایج در مورد عیب یابی و روش رفع مشکلات ماشین ظرفشویی کنمور

معمولا طول عمر مفید ماشین ظرفشویی 7 الی 12 سال است، اما با این وجود ممکن است دستگاه قبل از گذراندن این مدت با ایراداتی مواجه شود. معمولا در زمان بروز مشکل در ماشین ظرفشویی کنمور یکسری سوالاتی برای کاربران مطرح می شود. در صورت آشنایی با این سوالات در اکثر موارد می توان ماشین ظرفشویی کنمور را عیب یابی کرده و ایرادات آن را برطرف کرد. برخی از این سوالات به شرح زیر می باشند.

1- طولانی شدن چرخه شستشو در ماشین ظرفشویی کنمور چه علتی دارد؟
گرم نبودن آب ورودی، خالی بودن دیسپنسر مایع کمک آبکشی دستگاه و اتصال دستگاه به آب سرد از مهم ترین علت هایی است که چرخه شستشو در ماشین ظرفشویی کنمور را طولانی می کند.
2- برای رفع مشکل تمیز نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی کنمور چه اقداماتی باید انجام داد؟
برای تمیز شدن ظروف در ماشین ظرفشویی کنمور فیلترهای دستگاه را تمیز کنید، متناسب با کثیفی ظروف چرخه شستشوی مناسبی را انتخاب کنید، مقدار مواد شوینده را متناسب با سختی آب بریزید، از عملکرد درست بازوهای اسپری اطمینان حاصل کرده و در صورت انسداد آن را تمیز کنید.
3- دلیل خشک نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی کنمور چیست؟
از مهم ترین دلایل خیس ماندن ظروف در ماشین ظرفشویی کنمور می توان به خالی بودن توزیع کننده مایع شستشو، چینش نادرست ظروف در دستگاه و انتخاب چرخه شستشو بدون عملیات خشک کن اشاره کرد.
4- چگونه می توان بوی بد ماشین ظرفشویی کنمور را از بین برد؟
برای از بین بردن بوی بد ماشین ظرفشویی کنمور باید فیلتر تخلیه و درزگیر لای درب را تمیز کنید، از تخلیه ی آب ظرفشویی اطمینان حاصل کرده و در صورت انسداد شیلنگ تخلیه و گرفتگی آن را تمیز کنید.
5- برای برطرف کردن مشکل عدم آبگیری ماشین ظرفشویی کنمور چه باید کرد؟
برای برطرف کردن مشکل پر نشدن آب در ماشین ظرفشویی کنمور از باز بودن شیر آب ورودی اطمینان حاصل کنید، در صورت گرفتگی لوله و شیلنگ ورودی آب آن را تمیز کنید و در آخر دستگاه را ریست کنید.
6- چرا آب از ماشین ظرفشویی کنمور نشت می کند؟
نصب نادرست دستگاه و اتصالات لوله های ورودی و خروجی، کف زیاد در محفظه شستشو، انسداد فیلتر دستگاه و جابجا شدن درزگیر دور درب ماشین ظرفشویی منجر به نشت آب از ماشین ظرفشویی کنمور می شود.
7- علت لکه دار شدن محفظه شستشوی ماشین ظرفشویی کنمور چیست؟
سختی آب محل زندگی و برخورد ظروف نقره با دیواره های محفظه شستشو، آن را لکه دار می کند. با ریختن آبلیمو در یک فنجان و قرار دادن آن در قفسه ی بالای ظرفشویی و اجرای چرخه شستشو به صورت دوره ای می توان از لکه دار شدن محفظه شستشوی ظرفشویی کنمور جلوگیری کرد.
8- صدای ماشین ظرفشویی کنمور چه دلیلی می تواند داشته باشد؟
صدای ماشین ظرفشویی کنمور به دلیل چینش نادرست ظروف و برخورد آن ها با یکدیگر یا بازوی اسپری است. معمولا در اکثر موارد صداهای ماشین ظرفشویی کنمور به دلیل گردش آب در دستگاه است و جای نگرانی وجود ندارد.
9- در صورت روشن نشدن ماشین ظرفشویی کنمور چه اقداماتی باید انجام داد؟
در صورت روش نشدن ماشین ظرفشویی کنمور در ابتدا باید از کارکرد درست مجموعه تامین برق دستگاه مانند فیوز برق و کلید برق اطمینان حاصل کنید، درب دستگاه را دوباره ببندید، کلید پاور را فشار دهید و در صورت نیاز دستگاه را ریست کنید تا تنظیمات ماشین ظرفشویی درست شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *