آموزش و نگهداری

برنامه های شستشو ماشین لباسشویی ال جی و راهکارهای شستشوی بهتر

شخصی در حال انتخاب مناسب ترین برنامه شستشوی ماشین لباسشویی ال جی

نحوه شستن لباس‌ ها در ماشین لباسشویی ال جی می تواند روی طول عمر آن ها تاثیر زیادی بگذارد. در حقیقت راز مراقبت از لباس ها درک برنامه های مختلف شستشوی ماشین لباسشویی ال جی است. در این مقاله ما درباره برنامه های شستشو مختلف ماشین لباسشویی LG و انتخاب مناسب ترین برنامه و مواد شوینده برای آن و همچنین چگونگی کاهش اثرات زیست محیطی دستگاه صحبت خواهیم کرد.

آنچه در این مقاله مطالعه خواهید کرد:

هفت برنامه شستشو در ماشین لباسشویی ال جی

اولین کار برای کسب اطلاعات در مورد نحوه شستن لباس‌ های مختلف، مطالعه اتیکت های وصل شده به آن ها است. این اتیکت ها دارای نمادهایی هستند که نشان می دهد چه نوع شستشو برای آن ها مناسب است. این اطلاعات برای انتخاب مناسب ترین برنامه شستشوی ماشین لباسشویی LG بسیار مهم هستند. اما پس از بررسی اتیکت های لباس ها، ممکن است با برنامه های مختلف ماشین لباسشویی ال جی که روبرو می شوید باز هم گیج شوید.

اتیکت لباس که نشان می دهد چطور لباس را باید شستشو داد

برای انتخاب مناسب ترین برنامه شستشو ماشین لباسشویی، اتیکت لباس ها را مطالعه نمایید.

در هر حال اگر مطمئن نیستید که کدام برنامه شستشو ماشین لباسشویی ال جی را انتخاب کنید، بهتر است از برنامه Mixed Fabric یا Easy Care استفاده کنید. این دو برنامه شستشو اکثر انواع پارچه ها را به خوبی انجام می دهند که برای انواع مختلف لباس ها می تواند ایده آل باشد. به این نکته نیز توجه داشته باشید که مجهز بودن ماشین لباسشویی LG به فناوری AI DD باعث می شود که این دستگاه در برنامه های شستشوی Mixed Fabric ،Easy Care و Cotton بتواند نوع لباس ها را تشخیص دهد و الگوی شستشو را برای تمیز کردن بهتر آن ها بهینه سازد.

در ادامه نگاهی به برخی از برنامه های شستشوی ماشین لباسشویی ال جی می اندازیم تا به شما ایده بهتری درباره انتخاب مناسب ترین برنامه شستشوی ماشین لباسشویی LG برای لباس ها، ارائه دهیم.

1. برنامه شستشوی Cotton ماشین لباسشویی ال جی

برنامه شستشوی Cotton ماشین لباسشویی ال جی برای لباس های پنبه ای با میزان کثیف معمولی طراحی شده است. در این برنامه درام ماشین لباسشویی، حرکات مختلف را با هم ترکیب می کند تا پارچه های پنبه ای را به بهترین نحو تمیز کند.

2. برنامه شستشوی Mixed Fabric ماشین لباسشویی LG

همان طور که از نام برنامه Mixed Fabric ماشین لباسشویی LG پیدا است، می تواند انواع پارچه های مختلف را به طور همزمان شستشو دهد. بطوریکه می توانید از آن برای شستشوی اکثر پارچه ها استفاده کنید. البته به جز لباس ها یا پارچه های خاصی مانند ابریشم، لباس های ظریف، ورزشی، لباس های تیره، پشمی، لحاف و پرده.

لباس های رنگی رنگی که روی هم انباشته شده اند

برنامه Mixed Fabric ماشین لباسشویی LG برای شستشوی اکثر پارچه ها مناسب است.

3. برنامه شستشوی Easy Care ماشین لباسشویی ال جی

برنامه شستشوی Easy Care ماشین لباسشویی ال جی برای لباس هایی مناسب است که نگهداری آسانی دارند. بطوریکه بعد از شستشو نیازی به اتو نخواهند داشت، مانند پارچه های پلی آمید، اکریلیک و پلی استر.

4. برنامه شستشوی Duvet ماشین لباسشویی ال جی

برنامه شستشوی Duvet ماشین لباسشویی LG برای اقلام بزرگ مانند روتختی و بالش بسیار مناسب است. در نتیجه با این برنامه شستشو می توانید برای خانه تکانی عید نوروز هر ساله لحاف های خود را تمیز کنید.

بالش ها و روتختی روی تخت قرار داده شده اند.

با استفاده از برنامه Duvet ماشین لباسشویی ال جی می توانید روتختی و بالش های خود را شستشو دهید.

5. برنامه شستشوی Download Cycle ماشین لباسشویی LG

بعضی از مدل های ماشین لباسشویی ال جی دارای دکمه ای به نام “Download Cycle” هستند که با استفاده از این دکمه و همچنین برنامه ®LG ThinQ می توانید برنامه های جدیدی را برای شستشوی انواع لباس ها دانلود و اجرا کنید. برنامه های شستشویی که از این طریق می توانید دانلود کنید به شرح زیر است:

  • لباس نوزاد (Baby Care)
  • شستشوی سرد (Cold Wash)
  • محافظت از رنگ (Colour Protection)
  • بو زدایی (Deodorisation)
  • شستشوی پارچه های جین (Jeans)
  • شستشوی لکه های آب یا غذا (Juice and Food Stains)
  • لباس کودک (Kids Wear)
  • لباس زیر زنانه (Lingerie)
  • لباس های بارانی (Rainy Season)
  • نو کردن لباس (Refresh)
  • لباس های تکی (Single Garment)
  • آستین و یقه (Sleeve Herms and Collars)
  • لباس ورزشی (Sportswear)
  • شستشوی لکه عرق (Sweat Stain)
  • لباس شنا (Swimwear)
  • و موارد دیگر
برنامه “Download Cycle” در ماشین لباسشویی ال جی با بزرگنمایی نشان داده شده

با استفاده از برنامه “Download Cycle” ماشین لباسشویی ال جی می توانید برنامه های شستشوی متفاوتی را دانلود و روی دستگاه اجرا کنید.

6. برنامه شستشوی Rinse+ Spin ماشین لباسشویی ال جی

به طور پیش فرض دکمه Rinse+ Spin ماشین لباسشویی LG به شما این امکان را می دهد که بعد از شستشوی لباس ها با دست آن ها را درون  ماشین لباسشویی قرار دهید تا آب آن ها را بگیرد و در نتیجه بعد از آویزان کردن، راحت تر خشک شوند.

7. برنامه Tub Clean ماشین لباسشویی ال جی

اگر برنامه Tub Clean را در ماشین لباسشویی ال جی خود دارید، از آن برای تمیز کردن درام دستگاه استفاده کنید. این عملکرد ویژه می تواند داخل درام را شستشو و آبکشی کند. البته در صورتی که ماشین لباسشویی LG شما دارای برنامه Tub Clean نمی باشد، برای تمیز کردن درام می توانید برنامه Cotton را با دمای آب 95 درجه سانتی گراد بصورتی که هیچ لباسی در دستگاه نیست، روشن کنید.

برنامه “Tub Clean” در ماشین لباسشویی ال جی با بزرگنمایی نشان داده شده

می توان برای شستشوی درام ماشین لباسشویی ال جی از برنامه Tub Clean استفاده کرد.

مناسب ترین دمای شستشو ماشین لباسشویی ال جی برای انواع لباس ها

اتیکت لباس ها بهترین اطلاعات را در مورد دمای شستشوی آن ها در اختیار ما قرار می دهند، اما معمولا نیازی به تنظیم دمای آب ماشین لباسشویی ال جی نیست. زیرا دستگاه برای برنامه شستشویی که انتخاب کرده اید، به طور خودکار دما را تنظیم خواهد کرد. با این حال، قوانین کلی که برای انتخاب دمای شستشوی البسه وجود دارد به شرح زیر است:

  • آب داغ برای جنس های کتان و لباس های سفید لباسشویی ال جی و همچنین برای لباس هایی که خیلی کثیف هستند مناسب است، زیرا به طور موثر کثیفی را از بین می برد.
  • آب گرم برای شستن لباس های روزمره و لباس هایی با کثیفی متوسط، عالی است. زیرا بدون چروک شدن و جمع شدن لباس ها، به خوبیِ شستشو با آب داغ عمل می کند.
  • آب سرد برای شستشوی لباس های ظریف و لباس های رنگ روشن با کثیفی کم، در ماشین لباسشویی LG ایده آل است.
دمای 30 در جه سانتی گراد در ماشین لباسشویی نمایان شده است

شستشو با آب سرد در ماشین لباسشویی ال جی، مناسب لباس های رنگ روشن با کثیفی کم است.

مناسب ترین سرعت چرخش درام ماشین لباسشویی ال جی برای انواع لباس ها

سرعت چرخش درام نیز مانند دما در ماشین لباسشویی ال جی بصورت خودکار متناسب با برنامه شستشوی انتخاب شده تنظیم می شود. در نتیجه نیازی به تنظیم سرعت چرخش نیست. با این حال، قوانین کلی که برای انتخاب سرعت چرخش البسه در ماشین لباسشویی وجود دارد، به شرح زیر است:

  • شستشوی پشم در ماشین لباسشویی LG معمولا به آهسته ترین سرعت چرخش درام یعنی در حدود 600 تا 800 دور در دقیقه نیاز دارد.
  • شستشوی الیاف مصنوعی به سرعت چرخش متوسط درام​​ یعنی حدود 800 تا 1000 دور در دقیقه نیاز دارند.
  • شستشوی پنبه به سرعت چرخش بالاتری یعنی در حدود 900 تا 1400 دور در دقیقه نیاز دارد.
چرخش درام ماشین لباسشویی به وسیله یک فلش مشخص شده است

شستشوی الیاف مختلف به سرعت چرخش متفاوتی در ماشین لباسشویی نیاز دارند.

بهترین ماده شوینده برای برنامه های شستشو ماشین لباسشویی ال جی

بعد از این که چرخه شستشو، دما و سرعت چرخش را در لباسشویی LG انتخاب کردید، زمان انتخاب مواد شوینده از راه می رسد. مواد شوینده زیادی در بازار وجود دارد که برخی از آن ها برای انواع خاصی از پارچه مناسب تر هستند. به عنوان مثال، می توانید ماده شوینده مخصوص پشم یا ماده شوینده ضد رنگدهی که از رنگ دادن لباس ها جلوگیری می کند، استفاده کنید. به یاد داشته باشید که همیشه دستور العمل های روی ظرف ماده شوینده را مطالعه کنید تا بتوانید در انتخاب نوع و مقدار آن بهتر تصمیم گیری کنید. توجه داشته باشید که در صورت استفاده نادرست از مواد شوینده ممکن است نیاز به تعمیر ماشین لباسشویی خود پیدا کنید.

مواد شوینده در کنار ماشین لباسشویی ال جی

برای انتخاب بهتر ماده شوینده مناسب لباسشویی ال جی دستور العمل های نوشته شده روی آن ها را مطالعه نمایید.

اگر برنامه شستشویی که در ماشین لباسشویی ال جی انتخاب کرده اید، با دمای کم تر از 60 درجه سانتی گراد شستشو انجام می دهد، بهتر است از شوینده های مایع استفاده کنید. زیرا ممکن است پودر لباسشویی در شستشو با دمای پایین تر به طور کامل حل نشود و در لباس ها باقی بماند. همچنین اگر چرخه شستشوی ماشین لباسشویی LG را در دمای 60 درجه سانتی گراد یا بیشتر انتخاب کرده اید، بهترین گزینه استفاده از پودر لباسشویی است. زیرا آب داغ می تواند باعث تبخیر ماده شوینده مایع شود که این اتفاق عملا باعث بی تاثیر شدن آن می شود.

پودر و مایع ماشین لباسشویی در کنار هم قرار دارند

استفاده از پودر در دمای بالای 60 درجه سانتی گراد و استفاده از مایع در پایین تر از 60 درجه سانتی گراد در ماشین لباسشویی، توصیه می شود.

استفاده از نرم کننده پارچه در ماشین لباسشویی LG

نرم کننده های پارچه با پوشاندن الیاف لباس با یک ماده نرم کننده، به صاف شدن چین و چروک های لباس کمک می کنند که این اتفاق باعث احساس نرمی در هنگام لمس پارچه نیز می شود. استفاده از نرم کننده هنگامی که قصد آویزان کردن لباس ها جهت خشک شدن را دارید مناسب است. اما اگر از دستگاه خشک کن استفاده می کنید، بهتر است از نرم کننده استفاده نکنید. زیرا اثری که این ماده بر روی پارچه می گذارد، می تواند روی کارایی خشک کن تاثیر منفی داشته باشد. البته فراموش نکنید که اگر ماشین لباسشویی ال جی شما دارای عملکرد بخار یا Steam است، می توانید از برنامه Steam Wrinkle Care برای کاهش چین و چروک البسه استفاده کنید.

چگونگی کاهش اثرات محیطی لباسشویی LG

برای اطمینان از اینکه لباس های خود را نه تنها با چرخه شستشوی مناسب لباسشویی LG، بلکه تا حد امکان بدون آسیب رساندن به محیط، شستشو می دهید، چند نکته مفید وجود دارد که باید در نظر داشته باشید. این نکات به شرح زیر هستند:

عدم انتخاب پیش شستشو یا Prewash ماشین لباسشویی ال جی: تا حد امکان برای لباس های با کثیفی کم یا متوسط، از برنامه پیش شستشو استفاده نکنید. این کار می تواند با صرفه جویی در مصرف انرژی، مواد شوینده و آب از محیط زیست محافظت کند.

از بین بردن لکه ها قبل از شستشو با ماشین لباسشویی LG: عمل گرمایش آب در ماشین لباسشویی، انرژی زیادی مصرف می کند، بنابراین در صورت امکان، لکه های لباس را قبل از شستشو با ماشین لباسشویی، تمیز کنید. این کار باعث می شود که بتوانید برای شستشوی لباس در ماشین از دمای پایین تری استفاده کنید.

شخصی در حال تمیز کردن لکه از روی لباس

برای کاهش مصرف انرژی و جلوگیری از آسیب به محیط زیست، بهتر است قبل از شستن لباس ها در ماشین لباسشویی، لکه های آن ها را از بین ببرید.

از مواد شوینده به درستی در ماشین لباسشویی ال جی استفاده کنید: با عمل کردن طبق دستور العمل شرکت تولید کننده مواد شوینده، از مقدار مناسبی از آن برای هر شستشو استفاده کنید.

از حداکثر ظرفیت شستشوی ماشین لباسشویی LG استفاده کنید: در صورت امکان بهتر است از حداکثر تعداد لباس‌ در هر چرخه شستشو استفاده کنید. زیرا دو دفعه شستشو با نصف ظرفیت ماشین لباسشویی، نسبت به یک بار شستشو با کل ظرفیت دستگاه، انرژی بیشتری مصرف می کند. البته اگر نیاز به شستشوی کم تر از حداکثر ظرفیت در ماشین لباسشویی ال جی را دارید نگران نباشید، زیرا ماشین لباسشویی ال جی می تواند با تشخیص مقدار لباس ها بصورت هوشمند میزان آب و زمان شستشو را تنظیم کند تا در مصرف انرژی صرفه جویی شود. همچنین با استفاده از تکنولوژی ˚TurboWash360 در ماشین لباسشویی ال جی می توان اطمینان حاصل کرد که شستشوی کامل لباس ها در زمان کم، با صرف انرژی و آب کم تری انجام خواهد گرفت.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم اطلاعات مفیدی در مورد رایج ترین برنامه های شستشو، انتخاب مناسب ترین ماده شوینده، استفاده صحیح از نرم کننده لباس، انتخاب دما و سرعت چرخش مناسب هر نوع البسه و راه هایی برای حداقل آسیب به محیط زیست، در هنگام استفاده از ماشین لباسشویی ال جی ارائه دهیم. توجه داشته باشید که در صورتی که ماشین لباسشویی ال جی شما با مشکل مواجه شده است، می توانید به وسیله مشاهده کد ارور نمایان شده در نمایشگر دستگاه و مطالعه ارورهای ماشین لباسشویی LG و نحوه برطرف کردن آن ها، مشکل را به بهترین نحو رفع نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *