آموزش و نگهداری

چرا جوراب ها در ماشین لباسشویی یا خشک کن لباس ناپدید می شوند؟

ناپدید شدن جوراب ها در ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی یکی از لوازم خانگی ضروری است که به منظور شستشوی لباس ها مورد استفاده قرار می گیرد. اگر شما از لباسشویی برای شستشوی جوراب ها نیز استفاده کرده باشید، حتما با مشکل ناپدید شدن جوراب ها در ماشین لباسشویی مواجه شده اید. ممکن است این سوال برایتان مطرح شده باشد که جوراب ها در ماشین لباسشویی کجا می روند؟ در این مقاله قصد داریم در مورد ناپدید شدن جوراب در ماشین لباسشویی توضیحات بیشتری ارائه دهیم. با ما همراه باشید.

دلایل ناپدید شدن جوراب ها در ماشین لباسشویی

همه ی ما تا به حال با مشکل ناپدید شدن جوراب ها در ماشین لباسشویی مواجه شده ایم. ممکن است شما جوراب ها را برای شستشو در ماشین لباسشویی قرار دهید، اما هنگام بیرون آوردن لباس ها از ماشین لباسشویی متوجه شوید که جوراب هایتان گم شده اند. دلایل متعددی برای گم شدن جوراب ها در ماشین لباسشویی وجود دارد. معمولا جوراب ها اندازه ی کوچکی دارند و در قسمت های مختلف دستگاه گیر می کنند. در ادامه راهکارهای واقعی تری برای رفع این مشکل ارائه خواهیم داد.

یک نفر در حال جستجوی جوراب های گم شده در دیگ ماشین لباسشویی

گم شدن جوراب ها در ماشین لباسشویی دلایل متعددی دارد

تعداد جوراب های ناپدید شده در ماشین لباسشویی

اگر مصرف کنندگان از ماشین لباسشویی برای شستشوی جوراب ها استفاده کنند، به طور متوسط ماهی یک بار با مشکل ناپدید شدن جوراب ها در ماشین لباسشویی مواجه می شوند و نهایتا یک جوراب گم می کنند. شاید در ظاهر این مقدار ناچیز باشد، اما اگر دقیق تر به این موضوع فکر کنید، متوجه می شوید که سالانه 12 جوراب گم می کنید و این تعداد جوراب ها در طول عمر ماشین لباسشویی بسیار زیادتر خواهد شد. پس نباید این موضوع را نادیده بگیرید.

یک نفر در حال بررسی لاستیک درب ماشین لباسشویی برای شمردن تعداد جوراب های گم شده در لباسشویی

تعداد جوراب های ناپدید شده در ماشین لباسشویی در گذر زمان خیلی زیاد است

محل قرار گیری جوراب های ناپدید شده در ماشین لباسشویی

زمانی که با مشکل ناپدید شدن جوراب ها مواجه می شوید، شاید این سوال برایتان مطرح شود که جوراب های گم شده در ماشین لباسشویی یا خشک کن لباس کجا رفته اند؟ در ادامه توضیح می دهیم که جوراب ها امکان دارد در کدام قسمت از دستگاه گیر کنند.

1- ناپدید شدن جوراب ها در لابه لای لباس های دیگر به دلیل اکتریسیته ساکن

جوراب ها در ماشین لباسشویی هنگام اجرا شدن چرخه ی خشک کردن، به یکدیگر یا سایر لباس ها ساییده می شوند و الکتریسیته ساکن ایجاد می شود. الکتریسیته ی ساکن باعث به هم چسبیده شدن لباس ها می شود و باعث می شود که شما به راحتی جوراب ها را نبینید و تصور کنید که جوراب هایتان گم شده اند. برای برطرف کردن این مشکل باید در مورد نحوه ی متوقف کردن استاتیک خشک کن لباس و لباسشویی اطلاعات کافی داشته باشید. شما می توانید از یک متخصص تعمیر ماشین لباسشویی کمک بگیرید.

یک خانم در حال جستجوی جوراب های گیر کرده در لابه لای لباس های دیگر

گیر کردن جوراب ها در بین لباس های دیگر ماشین لباسشویی به دلیل الکتریسیته ساکن بین لباس ها

2- گیر کردن جوراب ها در مخزن پرزگیر خشک کن لباس

یکی از جاهایی که در هنگام مواجه شدن با مشکل ناپدید شدن جوراب ها در خشک کن لباس باید مورد بررسی قرار دهید، مخزن پرزگیر خشک کن لباس است. شاید تا به حال در هنگام تمیز کردن مخزن پرز گیر خشک کن لباس با لنگه های جوراب مواجه شده باشید.

گیر کردن جوراب ها در مخزن پرزگیر خشک کن لباس یکی از مشکلات رایج است که معمولا به دلیل بسته نشدن مخزن پرزگیر تا انتها به وجود می آید. در صورتی که مخزن پرز گیر خشک کن لباس به طور کامل چفت نشده باشد، جوراب ها می توانند بلغزند و در درون مخزن گیر کنند.

شما باید در فواصل زمانی منظم مخزن پرزگیر خشک کن را تمیز کنید. در صورت بروز مشکل در خشک کن لباس می توانید با مرکز تعمیرات تخصصی لوازم خانگی داره چاره تماس گرفته و از یک تکنسین کاردان و حرفه ای کمک بگیرید.

جوراب های گیر کرده در مخزن پرزگیر خشک کن لباس

ناپدید شدن جوراب ها در ماشین لباسشویی به دلیل گیر کردن در مخزن پرزگیر

3- گیر کردن جوراب ها در بین درب و دیگ

یکی دیگر از جاهایی که در هنگام ناپدید شدن جوراب ها در لباسشویی یا خشک کن لباس بگردید، فضای بین درب و دیگ لباسشویی است. معمولا فضا فضای بین درب و دیگ خشک کن لباس خیلی کم است و معمولا جوراب ها در این فضا گیر می کنند. داخل خشک کن لباس می تواند پر از لنگه های جوراب باشد، از این رو توصیه ی ما به شما این است که هر دفعه بعد از استفاده از دستگاه فضای بین درب و درام را بررسی کنید.

یک نفر در حال بررسی فضای بین درام و دیگ خشک کن لباس برای پیدا کردن جوراب های گمشده

ناپدید شدن جوراب ها در خشک کن لباس به دلیل گیر کردن آن در فضای بین درام و دیگ

نکاتی برای جلوگیری از ناپدید شدن جوراب ها در ماشین لباسشویی

تا به اینجای مقاله متوجه شدید که علت ناپدید شدن جوراب ها در ماشین لباسشویی چیست و جوراب ها در ماشین لباسشویی کجا می روند؟ احتمالا الان سوال دیگری برایتان مطرح شود و آن این است که چگونه در مرحله ی اول از گم شدن جوراب ها در ماشین لباسشویی جلوگیری کنیم؟ در اینجا یکسری نکاتی را به شما معرفی می کنیم تا از بروز این مشکل جلوگیری کنید.

1- استفاده از کیسه ی لباسشویی برای جلوگیری از ناپدید شدن جوراب ها در ماشین لباسشویی

یکی از راهکارهای موثر برای جلوگیری از ناپدید شدن جوراب ها در ماشین لباسشویی این است که جوراب ها را در داخل کیسه ی لباسشویی جمع کرده و برای شستشو در دیگ لباسشویی قرار دهید. کیسه ی لباسشویی جوراب های شما را در ماشین لباسشویی و خشک کن لباس نگه می دارد و مانع از گم شدن آن ها می شود.

یک نفر جوراب ها را در کیسه ی لباسشویی جمع کرده و در حال گذاشتن کیسه به دیگ دستگاه است

استفاده از کیسه ی لباسشویی برای جلوگیری از مشکل ناپدید شدن جوراب ها در ماشین لباسشویی

2- گره زدن جوراب ها به یکدیگر

یکی دیگر از راه حل های موثر برای جلوگیری از ناپدید شدن جوراب ها در ماشین لباسشویی این است که جوراب ها را قبل از قرار دادن در ماشین لباسشویی به یکدیگر گره بزنید. با انجام این کار جوراب ها در طول فرآیند شستشو با هم خواهند بود و گم نمی شوند.

یک نفر در حال قرار دادن جوراب های بسته شده به یکدیگر در ماشین لباسشویی

بستن جوراب ها به یکدیگر برای جلوگیری از ناپدید شدن جوراب ها در ماشین لباسشویی

سخن پایانی

ما در این مقاله به موضوع ناپدید شدن جوراب ها در ماشین لباسشویی پرداختیم. امیدواریم در این مقاله پاسخ سوال چرا جوراب ها در ماشین لباسشویی ناپدید می شوند؟ را به طور جامع توضیح داده باشیم. اکنون با خواندن این مقاله متوجه شده اید که جوراب ها در کجای ماشین لباسشویی جمع می شوند و با راهکارهای ارائه شده در این مقاله می توانید از بروز این مشکل پیشگیری کنید.

لازم به یادآوری است که بگوییم در صورت بروز مشکل در ماشین لباسشویی می توانید با مرکز تعمیرات تخصصی لوازم خانگی داره چاره تماس بگیرید. متخصصین ما در این مرکز در کوتاه ترین زمان ممکن در محل حاضر شده و ایرادات دستگاه را شناسایی و برطرف می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *