آموزش و نگهداری

چرخه ی پیش شستشو در ماشین لباسشویی چه کاری انجام می دهد؟

چرخه ی پیش شستشو در ماشین لباسشویی

همه ی ما در خانه یک ماشین لباسشویی داریم و این دستگاه جزو وسایل ضروری در هر خانه ای به حساب می آید. شستشوی لباس ها در ماشین لباسشویی یکسری مراحلی دارد. ممکن است این سوال برای شما مطرح شده باشد که چرخه ی پیش شستشو در ماشین لباسشویی چه کاری انجام می دهد؟ آیا واقعا به دوبار شستشوی لباس ها در لباسشویی نیاز است؟ در این مقاله قصد داریم در مورد نحوه ی عملکرد چرخه پیش شستشو در ماشین لباسشویی توضیحات بیشتری ارائه می دهیم. با ما همراه باشید.

عملکرد چرخه ی پیش شستشو در ماشین لباسشویی

چرخه ی پیش شستشو در ماشین لباسشویی چرخه ی کوتاهی است که دیگ دستگاه را از آب پر می کند، آب را در داخل دیگ به گردش در می آورد و سپس آن را تخلیه می کند. آیا هنوز هم به این موضوع فکر می کنید که چرخه ی پیش شستشو در ماشین لباسشویی چه کار می کند؟ پاسخ بسیار ساده است.

چرخه ی پیش شستشو زباله ها و کثیفی لباس ها را از بین می برد و لباس های کثیف را به صورت اولویه می شوید. بعد از اتمام چرخه ی پیش شستشو، دیگ لباسشویی با آب جدید پر می شود و چرخه ی شستشوی انتخابی از سر گرفته می شود تا شستشوی لباس ها به طور کامل انجام شود و به اتمام برسد.

یک خانم با خوشحالی در حال خارج کردن لباس های تمیز شسته شده از ماشین لباسشویی

اجرای چرخه ی پیش شستشو در ماشین لباسشویی باعث تمیز شدن لباس ها می شود

مدت زمان اجرای چرخه ی پیش شستشو

سوال دیگری که ممکن است ذهن شما را درگیر کند، این است که اجرای چرخه ی پیش شستشو در ماشین لباسشویی چقدر طول می کشد؟ در پاسخ باید بگوییم، قابلیت چرخه ی پیش شستشو در لباسشویی کمتر از 5 دقیقه طول می کشد. به نظر می رسد، چرخه ی پیش شستشو برای شستن لباس ها بی ارزش باشد، اما این چنین نیست و این چرخه ی کوتاه مدت تاثیر بسیار زیادی در تمیزی و بهداشت لباس ها، حوله ها و ملحفه های شما دارد.

تصور کنید که کف منزل خود را با آب کثیف تمیز می کنید، آیا این کار فایده ای دارد؟ خیر، در مورد ماشین لباسشویی هم این مورد صدق می کند. پیش شستشوی اولیه باعث می شود که آب کثیف از دیگ لباسشویی خارج شود، سپس دیگ دستگاه با آب تمیز و ماده ی شوینده جایگزین می شود تا چرخه ی شستشوی اصلی اجرا شود و لباس ها تمیز شوند. در صورت بروز هرگونه مشکل در دستگاه می توانید از متخصص تعمیر ماشین لباسشویی کمک بگیرید.

ماشین لباسشویی و تایمری که 5 دقیقه را نمایش می دهد

چرخه ی پیش شستشو در ماشین لباسشویی 5 دقیقه طول می کشد

ضرورت اجرای چرخه ی پیش شستشو در ماشین لباسشویی

چرخه ی پیش شستشو در ماشین لباسشویی چه کاری برای لباس ها در دستگاه انجام می دهد؟ این چرخه با شل کردن و از بین بردن کثیفی ها، زباله ها و لکه ها سعی می کند چرخه ی شستشوی اصلی را با آب تمیز و ضدعفونی شده اجرا کند.

برای تشریح بیشتر مفهوم ضرورت اجرای چرخه ی پیش شستشو در ماشین لباسشویی، بهتر است سوالات زیر را از خود بپرسید.

  • آیا شما بچه ی کوچک در منزل خود دارید؟
  • آیا برای کودک خود از پوشک پارچه ای استفاده می کنید؟
  • آیا عضوی در خانواده ی شما وجود دارد که در حین کار کردن لباس هایش بسیار کثیف شود؟
  • آیا آشپز نامرتبی در منزل دارید که مدام ذرات یا لکه های غذا به لباسش بچسبد؟

اگر هر کدام از موارد مطرح شده در مورد شما صدق می کند، بهتر است چرخه پیش شستشوی ماشن لباسشویی را برای تمیز شدن لباس ها اجرا کنید.

ماشین لباسشویی در حال اجرای چرخه ی پیش شستشو

اجرای چرخه ی پیش شستشو برای تمیز شدن لباس های خیلی کثیف ضروری است

نحوه ی استفاده از چرخه ی پیش شستشو در ماشین لباسشویی

در این بخش چگونگی استفاده از چرخه ی پیش شستشو در ماشین لباسشویی را به شما توضیح می دهیم. برای اجرای دستورالعمل های دقیق در ماشین لباسشویی بهتر است به دفترچه راهنما مراجعه کنید. با این حال شما برای اجرای چرخه ی پیش شستشو می توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • لباس ها را در دیگ لباسشویی قرار دهید.
  • قبل از شروع و انتخاب چرخه ی شستشو، ماده ی شوینده را متناسب با حجم لباس ها، درون محفظه مربوطه بریزید.
  • چرخه ی شستشوی مورد نظر را انتخاب کنید.
  • دکمه ی پیش شستشوی ماشین لباسشویی را فشار دهید.
  • درب لباسشویی را ببندید و دکمه ی شروع شستشو را فشار دهید.
  • چرخه ی اصلی شستشو بعد از اجرای چرخه ی پیش شستشو شروع می شود.

در دفعات بعدی، در صورت کثیف بودن لباس ها، چرخه ی پیش شستشو را حتما اجرا کنید و شاهد تمیز شدن بیش از حد لباس ها باشید. اگر لباس ها تمیز شسته نشوند، به احتمال زیاد دستگاه دچار مشکل شده است. برای برطرف کردن مشکل ماشین لباسشویی می توانید با یکی از مراکز معتبر تعمیرات لوازم خانگی تماس بگیرید.

یک نفر در حال فشار دادن دکمه ی چرخه ی پیش شستشو در ماشین لباسشویی ال جی

فشار دادن دکمه ی پیش شستشو برای شروع اجرای این چرخه ضروری است

سخن پایانی

در این مقاله در مورد اجرای چرخه ی پیش شستشو در ماشین لباسشویی صحبت کردیم و در مورد اهمیت اجرای این چرخه در تمیز شدن لباس ها توضیحات بیشتری ارائه دادیم. امیدواریم این مقاله برایتان مفید واقع شده باشد.

در صورت بروز مشکل در ماشین لباسشویی و نیاز به تعمیر می توانید با متخصصین ما در مرکز تعمیرات تخصصی لوازم خانگی داره چاره تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *