آموزش و نگهداری

چرا زمان شستشوی ماشین لباسشویی طولانی می شود؟

یک نفر در حال قرار دادن لباس های هم جنس در داخل ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی های مدرن چرخه های شستشوی قدرتمند و ویژگی های پیشرفته ای دارند که به راحتی لکه ها و بوها را از بین می برند و راحتی را به خانه شما به ارمغان می آورند. لباسشویی های امروزی سریع تر از قبل لباس ها را می شویند، زمانی که چرخه ی شستشوی لباس طولانی می شد ممکن بود شما را خسته کند.
بسیاری از مشکلات تعمیر ماشین لباسشویی مربوط به واحدی می شود که زمان شستشو را طولانی می کند، با این وجود روش های ساده ای برای تعمیر ماشین لباسشویی برای جلوگیری از طولانی شدن زمان شستشوی ماشین لباسشویی وجود دارد. در صورت بروز این مشکل ممکن است شما به یک متخصص تعمیر لباسشویی برای حل مشکل نیاز داشته باشید.

یک عدد ماشین لباسشویی مدرن به همراه خشک کن با درب باز در اتاق لباسشویی

ماشین لباسشویی مدرن مدت زمان شستشوی سریع تری دارد.

سنسورهای بارگیری ماشین لباسشویی

اکثر ماشین های لباسشویی مدرن مجهز به سنسور بارگیری هستند که به طور خودکار میزان لباس ها را در هر بار تشخیص می دهند و تنظیمات خاصی را برای افزایش کارایی انجام می دهند. اکثر سیستم های حس گر قبل از شروع چرخه شستشو لباس ها را وزن می کنند و به منظور صرفه جویی در مصرف آب زمان چرخه شستشو را تغییر می دهند.با این حال با شروع چرخه شستشو عوامل دیگری می توانند بر سیستم سنسور بار تاثیر بگذارند و باعث طولانی شدن زمان شستشوی ماشین لباسشویی شوند، به عنوان مثال اگر بار لباسشویی شما ترکیبی از وسایل سبک و حجیم باشند، تغییرات وزن هنگام خیساندن در آب باعث می شود که ماشین لباسشویی مجبور باشد تنظیمات را به طور خودکار تغییر داده و طول دوره چرخه را افزایش دهد. افزایش مدت زمان چرخه شستشو زمانی که بار لباسشویی زیاد باشد می تواند باعث ایجاد یک مشکل بزرگ شده و مدت زمان شستشو طولانی شود.

ماشین لباسشویی مجهز به سنسور که وزن لباس ها را نشان می دهد.

در هنگام استفاده از ماشین لباسشویی باید سنسور بار لباسشویی را بررسی کرد و لباسشویی را بیش از حد بار نکرد.

چگونه می توان مشکل طولانی شدن زمان شستشوی ماشین لباسشویی را کاهش داد؟

برای اطمینان از طولانی شدن چرخه شستشو چندین مرحله آسان وجود دارد که می توانید انجام دهید، ابتدا مطمئن شوید که لباس هایی با تراکم و جنس مشابه را می شویید، این کار می تواند مانع از بی نظمی در سیستم سنسور بار شود و سنسور بتواند محاسبه دقیقی از زمان شستشو داشته باشد.مطمئن باشید که بار ماشین لباسشویی بیش از حد نباشد، زمانی که دستگاه را بیش از حد بار می کنید، احتمال عدم تعادل در آن وجود دارد و ممکن است دستگاه به طور اتوماتیک مراحل توزیع مجدد را انجام دهد و باعث طولانی شدن زمان شستشوی ماشین لباسشویی شود. بسته به ماشین لباسشویی، اگر دستگاه احساس کند که بیش از حد متعادل است، ممکن است این فرآیند را به نفع خاموش شدن خودکار کنار بگذارد، از این رو شما مجبور شوید از همان ابتدا چرخه شستشو را تکرار کنید.

اگر ماشین لباسشویی را به درستی بارگیری می کنید و هنوز چرخه شستشو خیلی طولانی است، ممکن است با مشکلات بزرگ تری مواجه شوید که نیاز به تعمیر ماشین لباسشویی ضرورت یابد. زمانی که مدت زمان شستشو زیاد می شود، ممکن است سنسور فشار بار، عملکرد نامناسبی داشته باشد یا در برد اصلی آن مشکلات بیشتری وجود داشته باشد، همچنین ممکن است سوپاپ ورودی آن دچار مشکل شود و در هر چرخه آب را به داخل دستگاه بکشد. تشخیص این مشکل کمی دشوار است، چرا که این مشکل می تواند از یک نقص جزئی ناشی شود. برای اطمینان از عملکرد درست ماشین لباسشویی می توانید از یک مرکز تخصصی و حرفه ای تعمیر ماشین لباسشویی کمک بگیرید.

یک خانم که در حال خارج کردن بار ماشین لباسشویی از آن است.

برای کاهش مدت زمان شستشوی ماشین لباسشویی باید بار آن متعادل باشد.

مشکل طولانی شدن زمان شستشوی ماشین لباسشویی را تعمیر کنید

چرخه ی شستشوی ماشین لباسشویی باید سریع و کارآمد باشد و سطح دقیق مراقبت از ماشین لباسشویی را فراهم کند. اگر چرخه شستشو گهگاهی طولانی می شود، لازم نیست نگران باشید اما طولانی شدن مداوم چرخه شستشو می تواند نگران کننده باشد. تنظیم نحوه بارگیری دستگاه ممکن است مشکل را برطرف کند اما اگر همچنان این مشکل وجود داشته باشد، احتمالا دستگاه نیاز به تعمیر دارد.برای تعمیر ماشین لباسشویی باید با یک مرکز تخصصی سرویس حرفه ای لوازم خانگی تماس بگیرید و از یک متخصص حرفه ای برای تعمیر کمک بگیرید. داره چاره یکی از مراکز معتبر ارائه دهنده خدمات تعمیر و نگهداری از لوازم خانگی می باشد.

متخصص تعمیر ماشین لباسشویی در حال تعمیر دستگاه

در صورت ادامه داشتن طولانی شدن مدت زمان شستشوی ماشین لباسشویی، باید با تعمیرکار تماس گرفت.

سخن پایانی

ماشین لباسشویی جزو وسایل ضروری در هر منزلی می باشد، در نحوه استفاده از این وسیله باید دقت زیادی به خرج داد تا نیاز به تعمیر نداشته باشد. یکی از مشکلات رایج ماشین لباسشویی طولانی شدن مدت زمان شستشوی آن می باشد که با بارکردن متعادل و قرار دادن لباس های هم جنس در کنار یکدیگر می توان این مشکل را برطرف کرد. گاهی اوقات ممکن است به طور مداوم  مدت زمان شستشو  طولانی شود که در این صورت باید از تعمیرکار ماشین لباسشویی کمک گرفت.