تعمیرات

چرا خشک کن لباس جیر جیر می کند؟

دلایل جیر جیر کردن خشک کن لباس

وقتی ماشین لباسشویی و خشک کن را روشن می کنید، انتظار دارید که دستگاه بدون مشکل کار کند. متاسفانه، خشک کن لباس همیشه به درستی کار نمی کند. یکی از رایج ترین مشکلاتی که وجود دارد این است که چرا دستگاه سر و صدای عجیبی ایجاد می کند. در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا با برخی از دلایل احتمالی جیر جیر کردن خشک کن لباس و راه حل آن آشنا شوید.

جیر جیر کردن خشک کن لباس مشکلی نیست که نادیده گرفته شود

اولین چیزی که باید بدانید این است که اگر خشک کن به درستی کار کند، صدای جیر جیر نمی دهد. اگر خشک کن صداهای عجیب و غریبی تولید کرد، نشان دهنده ی این است که یک قسمت ایراد پیدا کرده و باید تعمیر یا تعویض شود. در اولین مرحله باید مشخص کنید که صدا از کدام قسمت دستگاه می باشد؛ پشت، جلو، بالا یا پایین.

خشک کن لباس با درب باز با تعدادی لباس در داخل آن

صداهای عجیب و غریب خشک کن لباس دلایل متعددی دارد که نباید نادیده گرفته شود

بررسی چرخ ها یا یاتاقان های زیر خشک کن لباس

در حالت ایده آل، صدای جیر جیر توسط چرخ ها یا یاتاقان های زیر خشک کن ایجاد می شود و این جزو رایج ترین مشکلات است. زمانی که لباس هایی بیش از ظرفیت خشک کن داخل دستگاه قرار می دهید، ممکن است پایه ها و چرخ های زیر خشک کن ناهموار و شل شوند و باعث ایجاد صدای جیر جیر دستگاه شوند. این مشکل را می توان به سادگی با استفاده از گریس کاری و روان کننده برطرف کرد. همچنین می توان با محکم کردن پایه های دستگاه این مشکل را برطرف کرد.

پایه خشک کن

هموار کردن پایه خشک کن لباس یک راه حل برای برطرف کردن صدای خشک کن می باشد

بررسی کردن فیلتر پرز

یک مساله احتمالی که وجود دارد این است که، ممکن است اجسام کوچکی مانند سکه در داخل فیلتر پرز یا درام خشک کن گیر کرده باشد. برای بررسی این مشکل، بهتر است خشک کن را از پریز بکشید و فیلتر پرز را بررسی کنید و ببینید چیزی داخل آن گیر کرده است یا خیر؟ در صورت وجود جسم خارجی باید آن را از فیلتر پرز خارج کنید. در صورتی که خودتان قادر به انجام این کار نمی باشید می توانید با مرکز تخصصی تعمیرات لوازم خانگی داره چاره تماس بگیرید.

فیلتر پرز خشک کن که کثیف است

کثیف بودن فیلتر پرز خشک کن لباس یکی از دلایل صدا دادن خشک کن می باشد

خراب شدن تسمه خشک کن لباس

با توجه به اینکه خشک کن ها در دمای نسبتا شدیدی کار می کنند، احتمال فرسودگی و ترک خوردگی تسمه خشک کن وجود دارد. اگر صدای جیر جیر از بالای خشک کن شنیده می شود، به احتمال زیاد مشکل از تسمه خشک کن می باشد. شما می توانید با باز کردن درب خشک کن تسمه خشک کن را بررسی کنید و ببینید که آیا ترک خورده است یا خیر.

یک نفر در حال بررسی تسمه خشک کن

خراب بودن تسمه خشک کن لباس یکی از دلایل صدای زیاد خشک کن می باشد

سخن پایانی

اگر شما خودتان نمی توانید بررسی های اولیه را انجام دهید، بهتر است با مرکز تخصصی تعمیر ماشین لباسشویی و خشک کن تماس بگیرید. این مرکز سابقه ی چندین سال تجربه در زمینه تعمیر خشک کن را دارد و می تواند شما را در تعمیر یا تعویض دستگاه یاری کند.