آموزش و نگهداری

نگهداری از یخچال فریزر

نگهداری از یخچال و فریزر

فریزر یکی از اجزای اصلی آشپزخانه می باشد که فضای مورد نیاز برای ذخیره یخ، مواد غذایی، دسرهای منجمد و سایر موارد را فراهم می کنند. در حال حاضر فریزر تقریبا در هر خانه ای وجود دارد، اما عده ی کمی از افراد توانایی تعمیر و نگهداری از این دستگاه را دارند. تعمیر و نگهداری یکی از مولفه های اصلی در افزایش طول عمر لوازم خانگی می باشد. ما در اینجا برخی از اقدامات لازم برای نگهداری از فریزر را به شما معرفی می کنیم تا نیاز به تعمیر به حداقل برسد.

برفک زدایی یخچال فریزر

برفک و یخ زدگی در فریزر نباید بیش از حد باشد، چراکه این موضوع می تواند مشکلات زیادی در دستگاه ایجاد کند که در نهایت به تعمیر فریزر نیاز خواهید داشت. بهترین راه برای جلوگیری از تجمع یخ زدگی در فریزر این است که به طور مرتب یخچال را برفک زدایی کنید.

اکثر فریزرهای مدرن به صورت خودکار عمل برفک زدایی را انجام می دهند و به طور معمول برفک ها را ذوب می کنند. اگر فریزر مدرن دارید، اطمینان حاصل کنید که این تنظیم روی دستگاه انتخاب شده باشد برفک زدایی به صورت خودکار انجام شود. اگر یخچال شما قدیمی است یا تنظیمات برفک زدایی یخچال شما کار نمی کند، می توانید دستگاه را خاموش کرده و اجازه دهید که برفک ها ذوب شوند. شما می توانید برفک های بزرگ تر را با دست بردارید، چرا که ذوب شدن خود به خود آن ها بسیار زمان بر خواهد بود. اگرفریزر شما بعد از برفک زدایی، بیش از اندازه برفک زد، حتما از خدمات حرفه ای تعمیر و نگهداری فریزر کمک کنید.

برفک یخچال و فریزر در حال ذوب شدن

برفک زدایی یخچال و فریزر از روش های استفاده ی درست این دستگاه می باشد

تمیز کردن کویل های کندانسور

کویل های کندانسور فریزر نقش مهمی در سرد نگه داشتن دمای داخلی یخچال دارند. کثیف بودن کویل های کندانسور باعث می شود تا یخچال برای سرد نگه داشتن دما بیشتر کار کند. برای جلوگیری از بروز این مشکل باید کویل های کندانسور را هر سه ماه یک بار تمیز کنید. شما می توانید به راحتی کویل ها را با دست تمیز کنید یا اطراف آن را جاروبرقی بکشید. قبل از تمیز کردن کویل ها حتما یخچال را از پریز بکشید، چرا که تماس با کویل ها می تواند بسیار خطرناک باشد. اگر کویل ها را تمیز کنید اما همچنان مشکل یخچال فریزر برطرف نشود، احتمالا در اجزای داخلی مشکلات اساسی وجود دارد. برای حل مشکلات اساسی از متخصص تعمیرات لوازم خانگی کمک بگیرید.

یک نفر با فرچه در حال تمیز کردن کویل های کندانسور یخچال

با تمیز کردن کویل های کندانسور یخچال می توان عملکرد یخچال را بهبود بخشید

باز کردن لوله ی تخلیه یخچال و تمیز کردن آن

زمانی که یخچال برفک زدایی می شود، رطوبت در اطراف دهانه لوله تخلیه جمع می شود. اگر این رطوبت به صورت دوره ای از بین نرود، شرایط مناسبی برای رشد کپک فراهم می شود و باکتری های مضر وارد دستگاه و محیط آشپزخانه می شود.

قبل از دست زدن به لوله تخلیه یخچال، حتما دستگاه را از پریز برق بکشید. بعد از دسترسی به لوله تخلیه هرگونه رسوب معدنی یا زباله که باعث مسدود شدن لوله شده را بردارید. شما ظرفی را در زیر فریزر پیدا می کنید که جریان چگالشی را از کویل های کندانسور در آن جمع می کند. صفحه پشتی یخچال را بردارید تا به این ظرف دسترسی داشته باشید، ظرف را با دقت بیرون بکشید و آب اضافی آن را تخلیه کنید.

یک نفر در حال باز کردن و تمیز کردن لوله تخلیه یخچال و فریزر

با باز کردن و تمیز کردن لوله ی تخلیه یخچال می توان طول عمر یخچال را افزایش داد

بررسی لاستیک درب یخچال

لاستیک درب یخچال باعث می شود که دمای داخلی فریزر سرد بماند و مواد غذایی داخل فریزر یخ ببندد. اگر متوجه گرم شدن دمای داخل فریزر شدید، احتمالا لاستیک درب ایراد پیدا کرده است. برای جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی لاستیک درب یخچال را به طور مرتب بررسی کنید. در صورت وجود هرگونه گرد و غبار یا زباله در اطراف لاستیک آن را تمیز کنید و در صورت خراب شدن لاستیک، سوراخ شدن یا پارگی باید آن را تعویض کنید. در صورتی که لاستیک درب یخچال ایرادی نداشته باشد ولی همچنان عملکرد یخچال مشکل داشته باشد، بهتر است با تکنسین تعمیرات لوازم خانگی تماس بگیرید.

یک نفر در حال بررسی لاستیک درب یخچال

سالم بودن لاستیک درب یخچال باعث سرد شدن دمای داخلی یخچال می شود

خدمات تعمیر و نگهداری فریزر

بسیاری از افراد موضوع تعمیر و نگهداری فریزر را نادیده می گیرند، اما بازرسی منظم از دستگاه شما را از عملکرد صحیح آن در آینده مطمئن می کند. اگر بتوانید کارهای معمول تعمیر و نگهداری فریزر را انجام دهید، می توانید طول عمر دستگاه خود را افزایش دهید و با خیالی آسوده از دستگاه استفاده کنید.

تعمیرکار در حال تعمیر یخچال و فریزر

با خدمات تعمیر و نگهداری از یخچال و فریزر می توان از عملکرد آن در آینده اطمینان حاصل کرد

سخن پایانی

متاسفانه تعمیر و نگهداری منظم نمی تواند از بروز همه ی مشکلات تعمیر فریزر جلوگیری کند. در صورتی که با مشکل جدی در یخچال مواجه شدید، حتما با خدمات حرفه ای تعمیر لوازم خانگی داره چاره تماس بگیرید. داره چاره با در اختیار داشتن تعمیرکاران ماهر و باتجربه آماده ی ارائه خدمات به شما مشتریان عزیز می باشد.