آموزش و نگهداری

نکاتی که برای استفاده از ماشین لباسشویی باید بدانید!

یک نفر در حال قرار دادن لباس ها در لباسشویی

با توجه به آن که آلودگی هوا و محیط بسیار زیاد است، بد نیست که لباس های مورد استفاده در بیرون از خانه را مرتب بشوییم. در این مواقع اهمیت یک ماشین لباسشویی خوب  پدیدار می شود. برای شستن و خشک کردن لباس ها سعی کنیم به روشی کارآمد آن را انجام دهیم تا روند و نتایج استفاده از ماشین لباسشویی را بهبود ببخشد و هزینه ی مصرف انرژی را نیز کاهش دهد. در این مقاله ما پنج نکته مهم در این زمینه را بررسی خواهیم کرد.

1- از ماشین لباسشویی مناسب استفاده کنید

اولین و مهم ترین نکته، استفاده از ماشین لباسشویی به صورت مناسب است. داشتن ماشین لباسشویی و خشک کنی که بتواند حجم بالایی از لباس‌های شما را با کیفیت خوب و بدون آسیب به ساختار لباس، بشوید. از نظر اقتصادی، شاید در نگاه اول حفظ ماشین های قدیمی انتخاب بهتری باشد، اما در میان مدت و بلند مدت هزینه بیشتری را برای شما به دنبال دارد. لوازم قدیمی از آب و برق بیشتری استفاده کرده و منجر به افزایش هزینه آب و برق می شوند. از طرفی عمر تمامی لوازم خانگی، از حدی که بگذرد، هزینه بر است؛ چرا که امکان دارد قطعات مختلف آن به مرور خراب شوند و نیاز به جایگزین شدن داشته باشند. بنابراین تعویض آن ها با ماشین های لباسشویی جدید موجب افزایش عملکرد آن و کاهش هزینه آب و برق شما خواهد شد.

یک خانم در حال استفاده از ماشین لباسشویی و خشک کن مناسب

اهمیت داشتن ماشین لباسشویی و خشک کن مناسب

2- محدوده اتاقک رختشویی را سازماندهی کنید

نکته مهم دیگر برای نظم دادن به کارها در روزهای شستشو، ساماندهی اتاقک رختشویی است. وقتی به یک ماشین لباسشویی و خشک کن جدید فکر می کنید، چیدمان صحیح و اندازه مناسب اتاقک لباسشویی خود را با دقت در نظر بگیرید. اگر فضای کمتری دارید، بهتر است که به فکر خرید یک ماشین لباسشویی درب جلو باشید. این مدل ها نیازمند فضای کمتری هستند و برای فضاهای کوچک انتخاب ایده آل تری محسوب می شوند. اما اگر فضای کافی دارید و می خواهید محصولات مرتبط با ماشین لباسشویی، مانند مواد شوینده، سفید کننده و نرم کننده ها را کنار آن نگه دارید، باید فضا را طبقه بندی کنید. این موضوع به استفاده از ماشین لباسشویی به صورت صحیح نیز باز می گردد.

اتاقک رختشویی منظم

توجه به اندازه اتاقک لباسشویی در هنگام خرید ماشین لباسشویی و خشک کن

3- لباس‌های خود را از قبل مرتب کنید

مرتب سازی لباس ها از قبل از روز شستشو، به نفع خودتان است. البته ممکن است این کار زمان بیشتری طول بکشد، در ابتدا ممکن است که این کار نیازمند صرف وقت بیشتری باشد، اما در مجموع باعث صرفه جویی در زمان و انرژی خواهد شد. در هر کمد سبد لباسشویی چند محفظه قرار دهید و به خانواده خود آموزش دهید تا لباس ها را بر اساس رنگ طبقه بندی كنند. لباس هایی که نیاز به شستشو دارند باید به دو دسته تقسیم شوند، دسته اول شامل رنگ های سفید، خاکستری، رنگ‌های ملایم و عکس های رنگی روی پس زمینه سفید و دسته دوم شامل رنگ های تیره و سیر مانند: سیاه، قهوه ای، قرمز، سبز، سرمه ای و خاکستری. شاید در ابتدا انجام این کار دشوار به نظر برسد، اما این عادت های خوب در ادامه نتایج رضایت بخشی در ارتباط با استفاده از ماشین لباسشویی خواهند داشت.

مرتب سازی لباس ها در سبدهای جداگانه از قبل از روز شستشو

مرتب سازی لباس های کثیف برمبنای رنگ آنها از قبل از روز شستشو، نتایج شستشوی شما را بهبود می بخشد

4- لباس های بسیار کثیف را جداگانه بشویید

در زمان شستشو اگر یک تی شرت یا یک شلوار جین بسیار کثیف دارید بهتر است آن ها را جداگانه بشویید. هر لباسی که دارای لکه های چربی، نوشیدنی و گلی باشد، می تواند روی سایر لباس تأثیر بگذارد و در طول چرخش ماشین لباسشویی به لباس دیگر منتقل شوند. تمام لباس ها و وسایل بسیار آلوده را جمع کنید و آن‌ها را به صورت جداگانه بشویید. ممکن است بعضی از لباس ها به شستشوی دوم هم نیاز داشته باشند، اما اکثر ‌آن ها به اندازه کافی تمیز شده و می توان دوباره آن ها را به کمد لباس های شسته شده و عادی باز گرداند.

یک نفر در حال جداسازی لباس های کثیف برای شستشوی جداگانه

لزوم شستشوی جداگانه لباس های دارای لکه های روغن، لکه های نوشیدنی و خاک آلوده و گلی

5- در انتخاب شوینده های ماشین لباسشویی هوشمندانه عمل کنید

آخرین موردی که در رابطه با نتیجه بهتر در ارتباط با شستن لباس ها و استفاده از ماشین لباسشویی به چشم می خورد، انتخاب شوینده مناسب است. بسیاری از ما عادت کرده ایم که از بعضی از محصولات خاص رختشویی استفاده کنیم؛ چرا که به آن عادت کردیم.  اما برخی شوینده های سنتی با کف بالا برای یک ماشین لباسشویی مدرن با بازدهی خوب مناسب نیستند. این نوع لوازم خانگی برای شستشوی موثرتر به شوینده هایی با کف ملایم تر نیاز دارند. پس بهتر است به محصولات لباسشویی که به طور خاص برای کار با لوازم خانگی با کارایی بالا طراحی شده اند روی بیاورید. بعضی از ماشین ها می‌توانند وسایل کمی آلوده را تنها با بخار تمیز کنند.

یک نفر در حال ریختن شوینده مناسب در ماشین لباسشویی

انتخاب شوینده مناسب، گام موثر در روزهای شستشو

اگر ماشین لباسشویی شما دچار اشکال شده است و به درستی کار نمی کند، توصیه ما این است که برای راهنمایی و تعمیر آن به جهت تعمیرات لوازم خانگی خود تماس بگیرید.