تعمیرات

4 مشکل شایعی که برای یخ ساز ها بوجود می‌آید

مشکلات شایع بین دستگاه های یخ ساز

درست است که یخ‌سازها جزئی از لوازم خانگی مهم به حساب نمی‌آیند، اما یک لحظه تابستان داغ را تصور کنید؛ جز این دستگاه‌ها، چه چیز دیگری قادر به یخ کردن نوشیدنی شما است؟ یخ ساز با فراهم کردن یخ‌های ساخته شده از آب تمیز می‌توانند حال شما را دگرگون نمایند. پس به عبارتی وجود آن‌ها در هر خانه‌ای لازم است. با توجه به پیشرفت تکنولوژی، وجود یخ ساز ها در هر یخچال مدرنی امری طبیعی است و کار کردن آن در هر زمانی از سال به دور از ذهن نیست. مهم نیست که یخ ساز در یخچال شما قرار گرفته باشد و یا به صورت دستگاه جداگانه‌ای باشد؛ مهم آن است که این یخ‌سازها  و همچنین تمام لوازم خانگی در طول عمر خود، نیاز به مراقبت دارند. یک سری از موضوعات و مشکلات مشترکی درباره‌ی این دستگاه‌ها وجود دارد که در این مقاله به صورت کامل به آن‌ها پرداخته شده است.

یخ ساز یخچال فریزر

مشکلات شایع در دستگاه های یخ ساز

1- عدم تولید یخ توسط یخ‌سازها

تنها زمانی یخ ساز بی‌ارزش به حساب می‌آید که دیگر قادر به تولید یخ نباشد و این مشکل می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. فریزرهای سنتی به نوعی سیم مجهز هستند که کار کردن و یا عدم آن را تحت کنترل دارند. اولین نکته‌ای که باید بررسی کنید، روشن بودن آن‌ها است. اگر دستگاه روشن است و یخ تولید نمی‌کند، اولین احتمال ممکن است از سمت شیر ورودی آب باشد. واضح است که یخ ساز در صورت وجود آب، می‌تواند یخ تولید کند؛ پس به عبارتی آب منبع تغذیه‌ی آن به حساب می‌آید. در اینصورت هر گونه مشکلی در روند کار این منبع، باعث اختلال در تولید یخ می‌شود. مشکلات می‌توانند از سوپاپ و یا شیر ورودی خراب و یا لوله‌ی پر آب باشند که منجر به عدم تولید یخ می‌شوند. شناسایی و تعمیر اجزای داخلی یخ‌سازها برای یک فرد غیرحرفه‌ای دشوار است. برای حل مشکل یخ ساز ها بهتر است از یک تکنسین حرفه‌ای کمک بگیرید.

یخساز یخچال فریزر که یخ درست نمی کند

عدم تولید یخ توسط یخ سازها

2- اختلال در فرستادن یخ به بیرون

روند کار یخ ساز به این صورت است که با دریافت آب از لوله‌ها و فرستادن آن در قالب‌های مخصوص، یخ تولید می‌کند. اما این روند با عدم خروج یخ از یخ ساز، متوقف می‌شود. به طور معمول، این مشکل به دنبال درست کار نکردن موتور پدید می‌آید. موتور، وظیفه‌ی خارج کردن یخ از قالب را بر عهده دارد. در نتیجه اختلال در هر یک از اجزای مکانیکی موتور، سبب به وجود آمدن این مشکل می‌شود. برای تعمیر موتور دستگاه خود، با یک تعمیرکار  لوازم خانگی تماس بگیرید.

یخ سازی که یخ را به بیرون نمی فرستد

خارج نشدن یخ از یخساز به دلیل درست کار نکردن موتور دستگاه

3- یخ‌زدگی یخ‌ساز

یخ‌زدگی یخ ساز یکی از مشکلات رایجی است که از تولید یخ جدید توسط دستگاه جلوگیری می‌کند. امکان به وجود آمدن این مشکل بسیار است اما جای نگرانی نیست؛ زیرا راه‌حل آن آسان است. اگر شک دارید یخ‌ساز به این مشکل دچار شده است، باید لوله‌ی آب متصل به یخ‌ساز را بررسی کنید؛ چرا که امکان دارد لوله با آب یخ زده، مسدود شده باشد. در این صورت می‌توانید با استفاده از سشوار یا ریختن آب گرم از لوله، یخ را ذوب کنید. این یک راه‌حل آسان است اما باید مراقب باشید که آب به قسمت‌های دیگر یخچال و یا فریزر نریزد؛ زیرا این امر می‌تواند خطر برق گرفتگی را ابا خود به همراه داشته باشد. پس در این مواقع تماس با یک متخصص تعمیر لوازم خانگی درا فراموش نکنید.

یخسازی که یخ بسته است

یخ زدگی لوله های آب یخ ساز مانع از تولید یخ می شود

4- خاموش نشدن یخ‌ساز

خاموش نشدن یخ ساز یک از مشکلات دشواری است که عوامل متفاوتی در پدید آمدن آن دخیل هستند. دقیقا مانند زمان‌هایی که قادر به درست کردن یخ نیستند، یخ ساز هایی که خاموش نمی‌شوند هم ممکن است در نتیجه‌ی کار نکردن سیستم تسمه باشند. اگر مشکلی در این مورد وجود داشته باشد، ممکن است دستگاه آن را تشخیص ندهد. از طرف دیگر اگر اجزای داخلی دچار اختلال شوند، دستگاه به طور مداوم یخ تولید می‌کند. متاسفانه برخی از برندهای لوازم خانگی برای این مشکل، راه‌حلی ندارند و در صورت بروز این مشکل، قطعات، جایگزین نخواهد شد. بنابراین ممکن است مجبور به تعویش کامل دستگاه یخ ساز شوید.

یخسازی که خاموش نشده است

خاموش نشدن یخساز یکی از مشکلات رایج این دستگاه است

خدمات تعمیر یخ ساز

می‌توان گفت که وجود یخ ساز برای هر خانه‌ی مدرنی لازم است. پس حواستان به دستگاه یخ سازتان باشد و در هنگام بروز مشکلی برای این دستگاه حتما از مشورت یک تعمیرکار و تکنسین حرفه‌ای کمک بگیرید. بروز هر یک از مشکلات گفته شده برای افراد عادی ممکن است سخت به نظر آبد پس در صورت کار نکردن درست این دستگاه، کار را به کاردان بسپارید و از خدمات تعمیرات لوازم خانگی فست فیکس بهره‌مند شوید و نکات مربوط به آموزش و نگهداری لوازم خانگی را فراموش نکنید.